НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕЛЕКТРОННИХ КОМУНІКАЦІЙ, РАДІОЧАСТОТНОГО СПЕКТРА ТА НАДАННЯ ПОСЛУГ ПОШТОВОГО ЗВ’ЯЗКУ |
ПОСТАНОВА |
26.04.2023 № 146 |
Про затвердження Порядку подання операторами поштового зв’язку звітності та інформації
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії,
що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій,
радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку
№ 35 від 31.01.2024}
Відповідно до абзацу дванадцятого частини п’ятої статті 8 Закону України від 03 листопада 2022 року № 2722-IX «Про поштовий зв’язок», пункту 14 частини четвертої статті 4 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити такі, що додаються:
1) Порядок подання операторами поштового зв’язку звітності та інформації;
2) Форму регуляторної звітності № 3-П (квартальна) «Поштовий зв’язок»;
3) Форму регуляторної звітності № 3-П (річна) «Поштовий зв’язок»;
4) Інструкцію щодо заповнення форм регуляторної звітності № 3-П (квартальна/річна) «Поштовий зв’язок».
2. Відділу регулювання надання послуг поштового зв’язку в установленому законодавством порядку подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
подання операторами поштового зв’язку звітності та інформації
1. Цей Порядок встановлює процедуру подання до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, та отримання від операторів поштового зв’язку звітності та інформації, у тому числі такої, що містить фінансово-економічні показники, документи та матеріали їх діяльності, необхідної для виконання НКЕК своїх повноважень, зокрема для моніторингу цін (тарифів) (на універсальні послуги поштового зв’язку, які регулюються НКЕК), моніторингу якості надання послуг поштового зв’язку відповідно до встановлених норм якості та інформацію фінансового характеру, для статистичних та інших звітів, які визначені цим Порядком.
2. Дія цього Порядку поширюється на всіх операторів поштового зв’язку, що здійснюють діяльність у сфері надання послуг поштового зв’язку на території України.
3. Суб’єкти господарювання, які мають намір здійснювати господарську діяльність у сфері надання послуг поштового зв’язку, подають до НКЕК повідомлення про початок здійснення такої діяльності. Внесення відомостей до єдиного державного реєстру операторів поштового зв’язку здійснюється відповідно до Закону України від 03 листопада 2022 року № 2722-IX «Про поштовий зв’язок» за формою та змістом, встановленими НКЕК.
Усі оператори поштового зв’язку, які внесені до єдиного державного реєстру операторів поштового зв’язку, безоплатно подають до НКЕК квартальну та річну звітність державною мовою в обсягах, формах та в строки, визначені цим Порядком.
4. Оператор поштового зв’язку у разі припинення діяльності у сфері надання послуг поштового зв’язку зобов’язаний подати звітність за останній звітний період до дня припинення такої діяльності.
5. Запит надається в письмовій та/або електронній формі за підписом Голови НКЕК або уповноваженої ним особи та містить вичерпні (крім запитів за зверненнями споживачів послуг та громадян, які не є споживачами послуг) вимоги щодо обсягів та строків надання інформації. Запит не може містити вимоги надання інформації, передбаченої до заповнення у квартальній та річній звітності, що надається відповідно до пункту 3 цього розділу.
Запит до операторів поштового зв’язку про надання інформації має бути обґрунтованим, містити інформацію про мету, з якою вона буде використовуватись, підстави витребування інформації.
6. Оператори поштового зв’язку при поданні звітності та інформації зобов’язані вказувати достовірні та об’єктивні дані про себе та свою діяльність у сфері надання послуг поштового зв’язку.
7. Результати аналізу наданої операторами поштового зв’язку звітності та інформації розміщуються щоквартально на офіційному вебсайті НКЕК у рубриці «Поштові послуги», узагальнено та знеособлено.
II. Процедура подання операторами поштового зв’язку звітності та інформації
1. Оператори поштового зв’язку зобов’язані надавати НКЕК звітність в обсягах, формах та в строки, визначені цим Порядком.
Інформація на запит повинна відповідати змісту запиту та надаватись у строки, визначені цим Порядком.
2. Оператори поштового зв’язку зобов’язані надавати звітність та інформацію НКЕК в такі строки:
квартальну звітність - не пізніше ніж 20 числа місяця, наступного за звітним періодом;
звітність за підсумками року - не пізніше ніж 18 лютого року, наступного за звітним;
інформацію, яка необхідна для моніторингу цін (тарифів) (на універсальні послуги поштового зв’язку, які регулюються НКЕК), моніторингу якості надання послуг поштового зв’язку відповідно до встановлених норм якості та інформацію фінансового характеру, для статистичних та інших звітів, не пізніше ніж протягом 30 календарних днів з дати отримання запиту, якщо інше не передбачено законодавством;
інформацію для розгляду звернень споживачів - не пізніше ніж за 14 календарних днів з дати отримання запиту, якщо інше не вказано у запиті НКЕК.
Встановлені цим Порядком строки подання звітності не застосовуються у період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом трьох місяців після його завершення відповідно до підпункту 1 пункту 1 Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни», що не позбавляє оператора поштового зв’язку права подавати звітність, передбачену цим Порядком.
{Пункт 2 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку № 35 від 31.01.2024}
3. Звітність у частині фінансово-економічних показників складається операторами поштового зв’язку наростаючим підсумком з початку року станом на кінець останнього дня звітного періоду, показники вказуються з округленням до двох знаків після коми. Кількісні показники вказуються станом на останню дату звітного періоду.
Усі показники зазначаються в одиницях виміру, вказаних у формах звітності. У рядках, де відсутні дані для заповнення, ставиться прочерк.
4. Якщо останній день строку надання звітності та інформації припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, то останнім днем надання звітності та інформації вважається перший після нього робочий день.
5. Оператори поштового зв’язку до початку функціонування електронної регуляторної платформи подають звітність та інформацію на запит НКЕК в електронній, а в разі її відсутності в паперовій формі.
6. Звітність в електронній формі подається операторами поштового зв’язку на електронну адресу kabmin_doc@nkrzi.gov.ua з накладенням кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.
7. Повнота і достовірність звітності підтверджуються кваліфікованим електронним підписом з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг керівника оператора поштового зв’язку або уповноваженої ним особи.
8. Датою надання звітності в електронному вигляді вважається дата реєстрації у структурному підрозділі, який забезпечує організацію діловодства в НКЕК.
9. Інформація на запит НКЕК в електронній формі подається на електронну адресу kabmin_doc@nkrzi.gov.ua з накладенням кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.
Датою надання інформації в електронному вигляді вважається дата реєстрації у структурному підрозділі, який забезпечує організацію діловодства в НКЕК.
10. Звітність в паперовій формі надається НКЕК з супровідним листом на бланку оператора поштового зв’язку (за наявності), в якому наводиться перелік додатків із зазначенням кількості аркушів кожного. Супровідний лист та звітність підписується окремо керівником оператора поштового зв’язку або уповноваженою ним особою.
11. У разі подання звітності в паперовій формі вона надсилається реєстрованим поштовим відправленням або поштовим відправленням з оголошеною цінністю з описом вкладення та з повідомленням про вручення, доставляється кур’єрською службою доставки кореспонденції або надається уповноваженою особою оператора поштового зв’язку.
У разі подання звітності через уповноважену особу оператора поштового зв’язку структурний підрозділ НКЕК, що підготував такий запит, робить відмітку про дату її надходження на копії супровідного листа, що повертається уповноваженій особі оператора поштового зв’язку. Звітність у паперовій формі, отримана уповноваженим працівником НКЕК під особистий підпис, передається до структурного підрозділу, який забезпечує організацію діловодства в НКЕК для подальшої реєстрації не пізніше ніж на наступний робочий день.
12. Датою подання звітності в паперовій формі вважається:
у разі надсилання поштою - дата, зазначена на поштовому штемпелі оператора поштового зв’язку;
у разі подання через уповноважену особу оператора поштового зв’язку - дата реєстрації у структурному підрозділі, який забезпечує організацію діловодства в НКЕК.
13. Інформація в паперовій формі надається НКЕК з супровідним листом на бланку оператора поштового зв’язку (за наявності), в якому наводиться перелік додатків із зазначенням кількості аркушів кожного. Супровідний лист підписується керівником оператора поштового зв’язку або уповноваженою ним особою.
14. У разі подання інформації в паперовій формі вона надсилається реєстрованим поштовим відправленням або поштовим відправленням з оголошеною цінністю з описом вкладення та з повідомленням про вручення, доставляється кур’єрською службою доставки кореспонденції або надається уповноваженою особою оператора поштового зв’язку.
У разі подання інформації через уповноважену особу оператора поштового зв’язку структурний підрозділ НКЕК, що підготував такий запит, робить відмітку про дату її надходження на копії супровідного листа, що повертається уповноваженій особі оператора поштового зв’язку. Інформація у паперовій формі, отримана уповноваженим працівником НКЕК під особистий підпис передається до структурного підрозділу, який забезпечує організацію діловодства в НКЕК для подальшої реєстрації не пізніше ніж на наступний робочий день.
15. Датою подання інформації в паперовій формі вважається:
у разі надсилання поштою - дата, зазначена на поштовому штемпелі оператора поштового зв’язку;
у разі подання через уповноважену особу оператора поштового зв’язку - дата реєстрації у структурному підрозділі, який забезпечує організацію діловодства в НКЕК.
16. У разі виявлення помилки у документі обов’язкової звітності НКЕК упродовж десяти робочих днів повідомляє оператора поштового зв’язку про необхідність її виправлення у строк до п’яти робочих днів з дня отримання повідомлення.
17. Оператор поштового зв’язку протягом п’яти робочих днів з дати отримання повідомлення повинен усунути порушення та надати звітність повторно.
Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю).
18. У разі самостійного виявлення операторами поштового зв’язку помилок у раніше поданій звітності вони зобов’язані протягом місяця з дати надання такої звітності надати виправлену форму звітності до НКЕК у спосіб визначений цим Порядком.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
РЕГУЛЯТОРНА ЗВІТНІСТЬ
ПОШТОВИЙ ЗВ’ЯЗОК
(Форма № 3-П (квартальна))
ЗАТВЕРДЖЕНО |
РЕГУЛЯТОРНА ЗВІТНІСТЬ
ПОШТОВИЙ ЗВ’ЯЗОК
(Форма № 3-П (річна))