Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію проекту “Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні”
Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію проекту “Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні”, що додається.
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію проекту “Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні”
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2201620 “Створення Центрів професійної досконалості” (далі - бюджетні кошти), джерелом надходження яких є кредитні кошти, отримані відповідно до Фінансової угоди “Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні” між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом України “Про ратифікацію Фінансової угоди “Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні” між Україною та Європейським інвестиційним банком” (далі - Фінансова угода).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є МОН. Головний розпорядник бюджетних коштів визначає розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня - заклади професійної (професійно-технічної) освіти, які є кінцевими бенефіціарами.
3. Бюджетні кошти спрямовуються на закупівлю товарів, робіт та послуг для закладів професійної (професійно-технічної) освіти, в яких реалізуються субпроекти, що фінансуються за бюджетні кошти в рамках реалізації проекту “Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні” (далі - проект), за визначеним Фінансовою угодою переліком згідно з додатком 1.
Витрати на розроблення проектної документації щодо будівництва та/або реконструкції об’єктів можуть здійснюватися за рахунок кредитних коштів, коштів залученої міжнародної технічної допомоги або інших джерел, не заборонених законодавством.
4. Реалізація проекту передбачає здійснення будівництва та/або реконструкції закладів професійної (професійно-технічної) освіти і належного їх обладнання з подальшим набуттям закладами статусу центрів професійної досконалості.
Умовою надання бюджетних коштів є використання об’єктів, зокрема створених, покращених, відремонтованих, модернізованих за результатами реалізації субпроектів, за цільовим призначенням протягом не менше 20 років з дати завершення реалізації субпроектів і відсутність щодо них рішень, наслідком яких може бути припинення діяльності закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
5. Кредитні кошти відповідно до умов Фінансової угоди не можуть бути використані для сплати податків, зборів та митних платежів. Витрати на сплату податку на додану вартість, що включається до вартості товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється в рамках реалізації субпроектів, інших зборів та платежів, здійснюються на умовах співфінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів та/або інших джерел (у разі наявності), не заборонених законодавством.
6. Використання бюджетних коштів здійснюється з дотриманням умов Фінансової угоди, а також згідно з угодами про передачу коштів позики, укладеними відповідно до Фінансової угоди. Бюджетні кошти спрямовуються на розроблення проектної документації, будівництво/капітальний ремонт (реконструкцію) навчальних корпусів та освітньої інфраструктури (гуртожитків, навчально-виробничих будівель, їдалень, стадіонів, спортивних майданчиків, інженерних мереж), на благоустрій територій тощо, закупівлю, а також монтаж меблів та обладнання для кінцевих бенефіціарів з подальшим набуттям ними статусу центрів професійної досконалості.
7. Кредитні кошти, отримані відповідно до Фінансової угоди, які є джерелом надання бюджетних коштів із спеціального фонду державного бюджету, перераховуються Європейським інвестиційним банком за заявками на їх вибірку, оформленими відповідно до положень Фінансової угоди, а також угод про передачу коштів позики, укладених відповідно до Фінансової угоди, на рахунки Мінфіну в АТ “Державний експортно-імпортний банк України”, відкриті для виконання Фінансової угоди (далі - рахунки вибірки). З моменту зарахування кредитних коштів на рахунки вибірки бюджетні кошти вважаються наданими головному розпорядникові бюджетних коштів. Мінфін відкриває в АТ “Державний експортно-імпортний банк України” для кожного кінцевого бенефіціара рахунки для реалізації субпроектів (далі - проектні рахунки), на які перераховуються кошти для реалізації відповідних субпроектів з рахунка вибірки. У разі необхідності здійснення кінцевими бенефіціарами видатків у національній валюті Мінфін разом з головним розпорядником бюджетних коштів здійснює продаж необхідної суми коштів у іноземній валюті. Бюджетні кошти використовуються кінцевими бенефіціарами шляхом перерахування коштів у національній або іноземній валюті у порядку, передбаченому угодами про передачу коштів позики, з проектного рахунка постачальникам товарів (виконавцям робіт або надавачам послуг) для оплати поставлених товарів, виконаних робіт, наданих послуг за договорами, укладеними кінцевими бенефіціарами для реалізації їх субпроектів, з подальшим відображенням таких операцій у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності.
8. Кредитні кошти, перераховані на проектний рахунок, вважаються коштами, що надані з державного бюджету головним розпорядником бюджетних коштів розпорядникам бюджетних коштів у день перерахування коштів у відповідній валюті та сумі.
9. Заявки на перерахування коштів підписуються:
з рахунка вибірки - уповноваженими особами Мінфіну, головного розпорядника бюджетних коштів;
з проектного рахунка - уповноваженими особами Мінфіну, головного розпорядника бюджетних коштів та відповідного кінцевого бенефіціара.
10. Головний розпорядник бюджетних коштів та кінцеві бенефіціари до першого подання платіжних документів подають Мінфіну необхідні підтвердження повноважень та зразки підписів осіб, які мають право підписувати такі документи.
11. Відображення головним розпорядником бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності операцій у частині здійснення надходжень та видатків державного бюджету проводиться на підставі інформації про фактичний стан надходжень кредитних коштів на рахунки вибірки та використання кредитних коштів з рахунків вибірки, проектних рахунків.
Відображення розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності операцій у частині здійснення надходжень та видатків державного бюджету проводиться на підставі інформації про фактичний стан використання коштів Європейського інвестиційного банку, залучених Україною відповідно до Фінансової угоди, згідно з додатком 2, яку головний розпорядник подає розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня.
12. Головний розпорядник бюджетних коштів подає Казначейству зведене розпорядження, що містить інформацію про виконання державного бюджету у частині здійснення надходжень та видатків державного бюджету на реалізацію субпроектів згідно з додатком 3.
13. Казначейство забезпечує відображення в обліку та звітності про виконання бюджетів операцій у частині здійснення державних запозичень за відповідними кодами бюджетної класифікації у національній валюті або у відповідному гривневому еквіваленті євро (за офіційними курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком).
14. Видатки, пов’язані з фінансуванням капітального будівництва за рахунок бюджетних коштів, здійснюються відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1674), та Порядку затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. № 995 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 37, с. 17; 2015 р., № 97, ст. 3320).
15. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
16. Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачі бюджетних коштів подають щокварталу до 15 числа наступного місяця головному розпорядникові бюджетних коштів за визначеною ним формою звіти про використання коштів у натуральних та вартісних показниках для подання до 25 числа Мінфіну узагальненого звіту разом із пропозиціями щодо врегулювання проблемних питань.
17. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим використанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
18. У разі нецільового використання кредитних коштів або встановлення Європейським інвестиційним банком невідповідності субпроекту Фінансовій угоді кінцевий бенефіціар повертає кошти до державного бюджету відповідно до законодавства та укладених договорів за рахунок надходжень місцевих бюджетів разом з нарахованими відсотками, комісіями та іншими платежами, які зобов’язана сплатити Україна згідно з відповідною Фінансовою угодою.
19. Бюджетні кошти не можуть бути спрямовані на сплату податків, зборів, митних платежів, штрафних санкцій та/або пені, що нараховується за порушення умов договорів, на витрати, пов’язані з перерахуванням та конвертацією коштів за рахунком для одержання коштів та проектними рахунками, та на оплату професійних послуг, пов’язаних із виконанням Фінансової угоди.
20. Надання бюджетних коштів може бути зупинено або кошти анульовані у разі, коли відповідно до Фінансової угоди Європейський інвестиційний банк здійснить відповідні заходи або надані суми кредитних коштів будуть достроково погашені.
21. Кінцеві бенефіціари забезпечують зберігання фінансових та інших документів, ведення бухгалтерського обліку та звітності в рамках реалізації субпроектів, а також облік фінансових операцій, інформацію про активи та діяльність, пов’язану з виконанням проекту, відповідно до законодавства.
22. Не допускається будь-яке подвійне фінансування компонентів субпроектів, зокрема за рахунок коштів, наданих Європейським інвестиційним банком, іншими донорами, коштів державного чи місцевих бюджетів. При цьому не забороняється будь-яке співфінансування проекту кінцевими бенефіціарами або іншими донорами.
23. Контроль за виконанням умов договорів про закупівлю товарів, робіт і послуг у рамках реалізації проекту, виконанням робіт та наданням послуг під час реалізації субпроектів, організацією та проведенням торгів (тендерів), проведенням розрахунків за поставлену продукцію, виконані роботи та надані послуги, прийманням завершених робіт, забезпеченням використання бюджетних коштів за їх цільовим призначенням відповідно до Фінансової угоди, угод про передачу коштів позики, укладених відповідно до Фінансової угоди, взяттям на облік відповідних активів, а також їх зберіганням і раціональним використанням за цільовим призначенням здійснюється головним розпорядником бюджетних коштів відповідно до Фінансової угоди та в установленому законодавством порядку.
24. Головний розпорядник бюджетних коштів та кінцеві бенефіціари повинні забезпечити дотримання та виконання положень статей 6 і 8 Фінансової угоди щодо подання інформації про реалізацію проекту та інші вимоги і зобов’язання, зазначені у Фінансовій угоді.
ПЕРЕЛІК
закладів професійної (професійно-технічної) освіти, в яких реалізуються субпроекти, що фінансуються за бюджетні кошти в рамках реалізації проекту “Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні” відповідно до Фінансової угоди “Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні” між Україною та Європейським інвестиційним банком”
Колківський центр професійної освіти, Волинська область
Державний професійно-технічний навчальний заклад “Дніпровський центр професійно-технічної освіти”, Дніпропетровська область
Краматорське вище професійне училище, Донецька область
Вище професійне училище № 7 м. Калуша, Івано-Франківська область
Комунальний заклад професійної (професійно-технічної) освіти “Київський професійний коледж артдизайну”, м. Київ
Державний навчальний заклад “Ужгородський центр професійно-технічної освіти”, Закарпатська область
Державний навчальний заклад “Одеський центр професійно-технічної освіти”, Одеська область
Державний навчальний заклад “Чортківське вище професійне училище”, Тернопільська область
Державний професійно-технічний навчальний заклад “Сновське вище професійне училище лісового господарства”, Чернігівська область
ІНФОРМАЦІЯ
про фактичний стан використання коштів Європейського інвестиційного банку, залучених Україною відповідно до Фінансової угоди “Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні” між Україною та Європейським інвестиційним банком”