Про затвердження Змін до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами
{Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 221 від 27.04.2023}
Відповідно до абзацу десятого пункту 42.6 статті 42 глави 1 розділу II Податкового кодексу України, абзацу четвертого пункту 9 розділу XIX «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про електронні комунікації», підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261), що додаються.
2. Департаменту забезпечення координаційно-моніторингової роботи Міністерства фінансів України забезпечити в установленому порядку:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
3. Цей наказ набирає чинності з 01 числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра фінансів України Улютіна Д.В. та Голову Державної податкової служби України.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ЗМІНИ
до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261)
1. У розділі І:
пункт 1 викласти у такій редакції:
«1. Цей Порядок визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб’єктами електронного документообігу.»;
{Абзац третій пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 221 від 27.04.2023}
у пункті 2:
У зв’язку з цим абзаци шостий-шістнадцятий вважати відповідно абзацами п’ятим-п’ятнадцятим;
абзац п’ятий викласти у такій редакції:
«друга квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу (адресатом) за результатами електронної ідентифікації, обробки, перевірки обов’язкових реквізитів електронного документа та засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації такого електронного документа;»;
в абзаці шостому слово «ідентифікації» замінити словами «електронної ідентифікації»;
в абзаці сьомому слова «звітність зі сплати єдиного внеску,» та слово «договори,» виключити;
після абзацу одинадцятого доповнити абзацом дванадцятим такого змісту:
«повідомлення про набуття статусу суб’єкта електронного документообігу - інформаційне повідомлення, що формується програмним забезпеченням контролюючого органу у складі першої квитанції та засвідчує факт набуття платником податків статусу суб’єкта електронного документообігу після отримання контролюючим органом першого будь-якого електронного документа;».
У зв’язку з цим абзаци дванадцятий-п’ятнадцятий вважати відповідно абзацами тринадцятим-шістнадцятим;
абзац тринадцятий викласти у такій редакції:
«повідомлення про припинення електронного документообігу - електронне повідомлення, що формується у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу та засвідчує факт і час припинення електронного документообігу;»;
в абзаці чотирнадцятому слова «та Договором» виключити;
в абзаці п’ятнадцятому слово «офіційному» виключити;
в абзаці шістнадцятому слова «Цивільному кодексі України,» виключити.
2. У розділі II:
пункти 1 та 2 викласти у такій редакції:
«1. Суб’єкти електронного документообігу самостійно визначають режим доступу до електронних документів, що містять конфіденційну інформацію, та встановлюють для них систему (способи) захисту. В інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних системах, які забезпечують обмін електронними документами, що містять державні електронні інформаційні ресурси або інформацію з обмеженим доступом, повинен забезпечуватися рівень захисту цієї інформації, який відповідно до законодавства має відповідати ступеню обмеження доступу до неї.
2. Автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись цим Порядком.»;
у пункті 3 слова «телекомунікаційних мереж» замінити словами «засобів електронного зв’язку»;
у пункті 7:
в абзацах другому та третьому слова «чи печатки» замінити словами «та печатки (за наявності)»;
в абзаці п’ятому слово «наявності» виключити;
у третьому реченні абзацу другого пункту 8 після слів «На першу квитанцію накладається» доповнити словами «кваліфікована електронна»;
у першому реченні пункту 10 слова «печатка відповідного контролюючого органу» замінити словами «кваліфікована електронна печатка контролюючого органу»;
в абзаці першому пункту 13 слова «чи печаткою підписувача (підписувачів)» замінити словами «підписувача (підписувачів) чи кваліфікованою електронною печаткою».
3. У розділі III:
у заголовку розділу слова «укладання Договору» замінити словами «набуття статусу СЕД»;
{Абзац другий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 221 від 27.04.2023}
абзаци перший та другий пункту 1 викласти у такій редакції:
«1. Юридичні особи, самозайняті особи, податкові агенти, контролюючі органи, органи державної влади, органи місцевого самоврядування набувають статусу СЕД з дати, зафіксованої у першій квитанції, та за наявності другої квитанції про прийняття першого електронного документа (якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та цим Порядком).
Набуття статусу СЕД здійснюється шляхом надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі (стандарті) з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Підтвердженням набуття статусу СЕД є отримання автором повідомлення про набуття статусу СЕД у складі першої квитанції.»;
в абзаці першому пункту 2 слова «приєднанні до Договору» замінити словами «набутті статусу СЕД»;
у пункті 3 цифру «2» замінити цифрою «1»;
у другому реченні абзацу першого пункту 4 слово «печатка» замінити словами «кваліфікована електронна печатка»;
у пункті 5:
в абзаці першому слова «Дія Договору та пов’язаних з ним Повідомлень» замінити словами «Електронний документообіг згідно з цим Порядком»;
в абзаці третьому слова «, сторони Договору» виключити;
абзац п’ятий викласти у такій редакції:
«наявність у Державному реєстрі інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи;»;
пункт 6 викласти у такі редакції:
«6. У день припинення електронного документообігу контролюючий орган повідомляє автора про припинення електронного документообігу (із зазначенням причини) шляхом направлення автоматично сформованого повідомлення про припинення електронного документообігу в Електронний кабінет або на електронну адресу, внесену до облікових даних автора, із зазначенням дати припинення за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.».
4. У додатках до цього Порядку:
додаток 1 виключити.
У зв’язку з цим додатки 2, 3 вважати додатками 1, 2;
у заголовку додатка слова «дії договору про визнання електронних документів» замінити словами «електронного документообігу»;
{Абзац п’ятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 221 від 27.04.2023}
слова «Дію Договору та пов’язаних з ним Повідомлень припинено:» замінити словами «Електронний документообіг припинено з контролюючим органом:».