open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Попередня

НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ

РІШЕННЯ

20.04.2023  № 339

Про затвердження Регламенту Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення

Розглянувши та обговоривши Регламент Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, керуючись пунктом 2 частини другої статті 90 Закону України "Про медіа", Національна рада ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Регламент Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, що додається.

2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Національної ради від 29.04.2015 № 581 "Про затвердження Регламенту Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення" (із змінами).

3. Управлінню стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій оприлюднити це рішення на офіційному вебсайті Національної ради.

4. Виконання цього рішення покласти на управління: організаційного та документального забезпечення; стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій; частотного регулювання та технічного контролю; ліцензування та реєстрації; контрольно-аналітичне; представників Національної ради; фінансової та бухгалтерської служби; ресурсного забезпечення, впровадження IT-технологій та захисту інформації; юридичне та сектор персоналу.

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної ради О. Бурмагіна.

Голова

О. Герасим'юк

Відповідальний секретар

О. Ніцко


ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення
Національної ради України
з питань телебачення
і радіомовлення
20 квітня 2023 року № 339

РЕГЛАМЕНТ
Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення

I. Загальні положення

1. Регламент Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) розроблений відповідно до Конституції України, Закону України "Про медіа" (далі - Закон), інших нормативно-правових актів.

2. Правові засади діяльності Національної ради, її статус, компетенція, повноваження, функції та порядок їх здійснення визначаються Конституцією України, Законом та іншими нормативно-правовими актами.

3. Регламент встановлює порядок організації та внутрішньої роботи Національної ради, проведення засідань, підготовки та прийняття рішень, визначає інші процедурні питання її діяльності.

II. Організація роботи Національної ради

Стратегія діяльності

1. Стратегія діяльності Національної ради (далі - Стратегія) є основоположним документом, який ухвалюється відповідно до вимог Закону та визначає цілі та напрями діяльності Національної ради.

Стратегія ґрунтується на засадах забезпечення плюралізму думок, задоволення та забезпечення інформаційних прав громадян, створення сприятливого підприємницького медіасередовища, розвитку громадянського суспільства, захисту прав окремих етнічних та соціальних груп.

2. Метою Стратегії є забезпечення основних повноважень Національної ради, які визначені Законом, а також положеннями міжнародних угод та державних програм у сфері інформаційної політики, медіа, культури та мистецтв, електронних комунікацій, в інших сферах суспільного життя, що мають вплив на сферу медіа.

3. Стратегія переглядається Національною радою не менше одного разу на три роки.

Під час підготовки Стратегії, а також у випадку необхідності внесення змін до неї, проект Стратегії чи змін до неї надсилається всім зацікавленим державним органам для надання пропозицій з метою координації діяльності державних органів у сфері медіа.

Стратегія та зміни до неї розробляються, ухвалюються та оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом.

Реалізація цілей та завдань, визначених в Стратегії, здійснюється відповідно до Плану реалізації Стратегії, що затверджується Національною радою не пізніше 31 січня поточного року.

Внесення змін до Плану реалізації Стратегії допускається у зв'язку з необхідністю імплементації зобов'язань та завдань шляхом ухвалення відповідного рішення Національної ради з урахуванням:

наявних зобов'язань України за міжнародними угодами та завдання Національної ради, визначені державними програмами у сфері інформаційної політики, медіа, культури та мистецтв, електронних комунікацій, в інших сферах суспільного життя, що мають вплив на сферу медіа;

основних напрямів діяльності Національної ради у сфері ліцензування та реєстрації медіа, у тому числі планованих заходів щодо створення каналів мовлення та багатоканальних електронних комунікаційних мереж, що передбачають використання радіочастотного спектра;

планованих заходів Національної ради щодо забезпечення мовлення на підставі дозволу на тимчасове мовлення.

Планування роботи

4. Національна рада здійснює свою роботу на підставі Плану основних заходів Національної ради (далі - План заходів), який розробляється і затверджується Національною радою на кожне півріччя не пізніше ніж за п'ятнадцять днів до початку наступного півріччя.

5. План заходів передбачає практичні заходи щодо реалізації завдань, повноважень і функцій, передбачених чинним законодавством, та містить перелік заходів, строки їх проведення, відповідальних осіб та виконавців. У разі потреби Національна рада приймає рішення про внесення змін до Плану заходів.

6. Звіт про виконання Плану заходів розглядається на засіданні Національної ради протягом одного місяця після закінчення звітного періоду.

7. Затверджений План заходів, а також зміни до нього оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному вебсайті Національної ради не пізніше наступного дня після підписання відповідних рішень.

8. Контроль за виконанням Плану заходів здійснює відповідальний секретар Національної ради.

9. Національна рада здійснює перевірки суб'єктів у сфері медіа відповідно до Закону. Планові перевірки суб'єктів у сфері медіа проводяться відповідно до річного або квартального плану проведення перевірок ліцензіатів, який затверджується рішенням Національної ради до 01 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

За необхідності, до плану проведення перевірок вносяться зміни.

Підготовка звітності

10. Національна рада щорічно готує звіт про свою діяльність.

11. До 15 листопада поточного року Національна рада приймає рішення про створення робочої групи з підготовки звіту Національної ради. Структурні підрозділи апарату Національної ради надають робочій групі пропозиції до звіту Національної ради до 01 грудня поточного року.

12. Робоча група опрацьовує внесені пропозиції, формує звіт Національної ради та подає його для ознайомлення членам Національної ради. Опрацьований звіт Національної ради з урахуванням зауважень і пропозицій членів Національної ради виноситься на засідання Національної ради для остаточного прийняття.

13. Звіт Національної ради підлягає оприлюдненню на офіційному вебсайті Національної ради до 1 березня року, наступного за звітним. Одночасно з оприлюдненням Національна рада надсилає звіт до Верховної Ради України і Президента України.

14. Звіт про діяльність Національної ради на засіданні Верховної Ради України представляє голова Національної ради, а за потреби - інші члени Національної ради.

15. Представник Національної ради подає щорічний звіт про свою роботу до Національної ради, який оприлюднюється на офіційному вебсайті Національної ради.

16. Під час проведення виборчих кампаній та референдумів Національна рада створює робочі групи для здійснення нагляду за дотриманням суб'єктами у сфері медіа законодавства про вибори та референдуми.

17. Після проведення виборів та референдумів Національна рада впродовж трьох місяців після дня голосування оприлюднює звіт про дотримання суб'єктами у сфері медіа визначених законодавством особливостей їх діяльності у період виборів та референдумів.

Визначення повноважень керівництва та інших працівників Національної ради

18. Повноваження та порядок обрання голови Національної ради, першого заступника голови Національної ради, заступника голови Національної ради та відповідального секретаря Національної ради визначаються Законом.

19. Голова Національної ради, або член Національної ради, який виконує обов'язки голови Національної ради, має право підписувати договори, додаткові угоди від імені Національної ради.

20. Голова Національної ради та члени Національної ради можуть давати окремі письмові доручення керівникам структурних підрозділів апарату Національної ради, які реєструються та контролюються відділом контролю документообігу.

21. Організацію роботи голови та членів Національної ради забезпечує патронатна служба, що діє на підставі Закону та Положення про патронатну службу Національної ради.

Голова Національної ради має право призначити радника на громадських засадах.

22. Для юридичного, наукового, інформаційного, організаційного, матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності Національної ради створюється апарат Національної ради. Посадові особи апарату є державними службовцями, крім працівників, які виконують функції з обслуговування. Припинення повноважень членів Національної ради не є підставою для розірвання трудових договорів з працівниками апарату Національної ради.

23. Апарат Національної ради провадить свою діяльність на підставі відповідного Положення. Положення про апарат, положення про його структурні підрозділи, а також його граничну чисельність, структуру і штатний розпис затверджує Національна рада.

24. Апарат очолює його керівник (далі - керівник апарату), який є керівником державної служби. Повноваження керівника апарату визначені Законом, Законом України "Про державну службу", Положенням про апарат Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та цим Регламентом. Керівник апарату Національної ради забезпечує роботу апарату Національної ради, а також має право підписувати від імені Національної ради господарські договори, додаткові угоди, що забезпечують її діяльність.

25. У разі дострокового припинення повноважень Національної ради до призначення її нового складу і обрання голови Національної ради безпосереднє керівництво апаратом Національної ради покладається на керівника апарату.

26. Повноваження та посадові обов'язки керівників структурних підрозділів апарату Національної ради визначаються положеннями про структурні підрозділи, а повноваження та посадові обов'язки інших працівників структурних підрозділів апарату Національної ради - відповідними посадовими інструкціями.

27. Для забезпечення виконання повноважень Національної ради в областях, місті Києві, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі діють представники Національної ради, правовий статус та повноваження яких передбачені Законом та відповідним Положенням.

III. Засідання Національної ради

Місце проведення та мова ведення засідань

1. Національна рада проводить засідання за адресою: місто Київ, вул. Прорізна, 2. У окремих випадках засідання Національної ради можуть проводитися в іншому місці.

У період встановлення карантину або обмежувальних (протиепідемічних) заходів, воєнного або надзвичайного стану, засідання Національної ради можуть бути проведені у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через мережу Інтернет (в тому числі з використанням системи відеоконференцзв'язку). Питання, які розглядаються у зазначений період на засіданні Національної ради, визначаються нею як нагальні та/або невідкладні.

Питання з обмеженим доступом не можуть розглядатися у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через мережу Інтернет.

2. Мова ведення засідань Національної ради визначається статтею 12 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".

Порядок денний

3. Голова Національної ради, члени Національної ради, керівник апарату, керівники структурних підрозділів апарату Національної ради надають пропозиції до порядку денного засідання Національної ради з урахуванням термінів, визначених законодавством для розгляду та прийняття рішень, віднесених до повноважень Національної ради.

4. Порядок денний формується на підставі заявок за підписом керівників структурних підрозділів апарату Національної ради не пізніше ніж за шість календарних днів до засідання, крім питань, які визначені головою Національної ради, членами Національної ради невідкладними.

5. Проекти рішень та матеріали до них (доповідні записки, довідкові матеріали, акти перевірок тощо), підготовлені структурними підрозділами, в електронній формі направляються структурними підрозділами апарату Національної ради в системі електронного документообігу по маршруту опрацювання проектів рішень.

В маршруті опрацювання проектів рішень в системі електронного документообігу проект рішення підписується електронними підписами керівників структурних підрозділів, керівником апарату та членом Національної ради та направляється до відділу протокольно-організаційної роботи на реєстрацію.

6. Відповідальність за відповідність електронних версій проектів рішень, які будуть долучені до відповідного сканованого документа в системі електронного документообігу Національної ради, несуть відповідні структурні підрозділи апарату Національної ради.

7. Керівник управління організаційного та документального забезпечення надає відповідальному секретареві Національної ради не пізніше ніж за шість календарних днів до засідання проект порядку денного.

8. Порядок денний підписується головою Національної ради та відповідальним секретарем Національної ради.

9. Після підписання порядку денного відповідальний секретар Національної ради або керівник апарату, або особа, що виконує його посадові обов'язки, підписує листи-запрошення суб'єктам господарювання, питання яких планується розглянути на засіданні Національної ради.

У листі-запрошенні зазначається, зокрема: час і дата засідання, можливі способи та умови участі (реєстрації) в засіданні.

10. Проекти рішень та матеріали до них, що надійшли пізніше встановленого терміну, реєструються відділом протокольно-організаційної роботи та подаються до порядку денного наступного засідання Національної ради, за винятком питань, які визначені головою Національної ради, членами Національної ради як невідкладні.

11. Проєкт порядку денного оприлюднюється на офіційному вебсайті Національної ради напередодні засідання.

Проєкт порядку денного засідання Національної ради, на якому розглядається питання з обмеженим доступом, не оприлюднюється.

Підготовка проектів рішень та матеріалів до них на засідання Національної ради

12. Проект рішення, підготовлений структурним підрозділом апарату Національної ради та підписаний цифровими електронними підписами керівників структурних підрозділів, керівником апарату та членом Національної ради, реєструється відділом протокольно-організаційної роботи.

13. До проектів рішень, які потребують доопрацювання, структурні підрозділи апарату Національної ради, відповідальні за їх підготовку, надають додаткові матеріали або, у разі необхідності, готують новий проект рішення.

14. Відповідальність за якість та своєчасність подання проектів рішень та матеріалів до них для розгляду на засіданні несе керівник відповідного структурного підрозділу апарату Національної ради.

15. Підготовлений проект рішення повинен бути погоджений та завізований керівником відповідного структурного підрозділу апарату Національної ради, керівниками структурних підрозділів апарату Національної ради, які брали участь у його підготовці, керівником юридичного управління, керівником апарату.

16. Проект рішення також візується головою Національної ради або членом Національної ради відповідно до розподілу функціональних повноважень.

17. Матеріали до проектів рішень повинні містити інформацію, достатню для всебічного та повноцінного розгляду питання на засіданні Національної ради.

18. Для кожного проекту рішення в системі електронного документообігу автоматично зберігається електронний аркуш погодження.

19. У проекті рішення також зазначається:

дата, прізвище і підпис члена Національної ради та підпис керівника структурного підрозділу апарату Національної ради, відповідального за підготовку цього проекту;

дата, прізвище і підпис керівника апарату, керівників структурних підрозділів апарату Національної ради, які брали участь у підготовці проекту рішення;

дата, прізвище і цифровий електронний підпис члена Національної ради, який є доповідачем (визначається відповідно до розподілу функціональних повноважень членів Національної ради).

20. Проект рішення, крім резолютивної частини, має містити пункти щодо структурних підрозділів апарату Національної ради, відповідальних за виконання цього рішення, та покладання контролю за виконанням на відповідного члена Національної ради.

21. У разі наявності пропозицій та/або зауважень до проекту рішення посадова особа візує цифровим електронним підписом проект рішення із пропозиціями та/або зауваженнями або не погоджує його, додаючи до проекту рішення письмові обґрунтування/зауваження чи заперечення, які зазначаються в коментарях.

22. Голова Національної ради та члени Національної ради мають право розробити альтернативний проект рішення та представити його на розгляд Національної ради.

23. У разі підготовки проекту рішення головою Національної ради або членом Національної ради, погодження, візування цього проекту керівниками структурних підрозділів апарату Національної ради та реєстрація у відділі протокольно-організаційної роботи не є обов'язковими.

24. Питання, включені до проекту порядку денного засідання Національної ради, та відповідні проекти рішень можуть бути перенесені за ініціативою членів Національної ради та/або за зверненням ліцензіата або реєстранта.

25. Контроль за підготовкою до розгляду проектів рішень Національної ради, їх проходженням в апараті Національної ради та своєчасним поданням на розгляд Національної ради, дотриманням термінів виконання доручень, що даються на засіданнях Національної ради, розпоряджень і доручень голови Національної ради здійснює відділ протокольно-організаційної роботи.

26. Реєстрацію осіб, запрошених на засідання Національної ради, забезпечує відділ протокольно-організаційної роботи.

У період встановлення карантину, обмежувальних (протиепідемічних) заходів, воєнного або надзвичайного стану та проведення засідання Національної ради у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через мережу Інтернет, реєстрацію осіб, запрошених на засідання Національної ради, забезпечує відділ протокольно-організаційної роботи та управління представників Національної ради.

На засіданні, на якому розглядаються питання, що містять інформацію з обмеженим доступом, можуть бути присутні виключно члени Національної ради та працівники відділу протокольно-організаційної роботи. Також на засіданні може бути присутнім представник структурного підрозділу, який здійснював підготовку матеріалів до відповідного питання порядку денного, та представники зацікавлених державних органів.

Національна рада проводить попередню реєстрацію осіб, запрошених на засідання, для участі у засіданні безпосередньо у приміщенні Національної ради, для участі у засіданні в режимі реального часу (онлайн) у приміщенні представника Національної ради з використанням технічних засобів Національної ради або для участі у засіданні в режимі реального часу (онлайн) з використанням власних технічних засобів особи, запрошеної на засідання.

У разі неможливості присутності осіб, запрошених на засідання, взяти участь у засіданні безпосередньо в приміщенні Національної ради або в режимі реального часу (онлайн) у приміщенні представника Національної ради, така особа може взяти участь у засіданні в режимі реального часу (онлайн) з використанням власних технічних засобів (за наявності технічної можливості, зокрема відеозв'язку) та за попередньою реєстрацією. В такому разі особа, запрошена на засідання, повідомляє Національну раду про бажання взяти участь у засіданні в режимі реального часу (онлайн) з використанням власних технічних засобів шляхом надсилання офіційного листа на електронну адресу Національної ради, не пізніше ніж за 1 день до дати відповідного засідання.

У своєму листі особа, запрошена на засідання, зазначає: П.І.Б. уповноваженої особи ліцензіата або реєстранта, що бажає взяти участь у засіданні в режимі реального часу (онлайн) з використанням власних технічних засобів, її посаду, адресу електронної пошти для направлення електронного посилання для участі в засіданні, контактний телефон.

Встановлення особи та перевірка документів, що уповноважують її брати участь у засіданні, здійснюється за 30 хвилин до початку засідання.

27. Під час проведення конкурсу на отримання ліцензії, представники претендентів можуть надавати презентації щодо відповідності критеріям, визначеним статтею 55 Закону, до управління організаційного та документального забезпечення для їх розгляду на засіданні Національної ради. Паперові презентації роздаються перед засіданням усім членам Національної ради. Відеопрезентації можуть демонструватися на засіданні Національної ради.

Такі презентаційні матеріали можуть надаватися у електронному форматі за два дні до засідання на електронну адресу Національної ради.

Для підтвердження права бути присутнім на засіданні Національної ради від імені суб'єкта у сфері медіа, уповноважений представник суб'єкта у сфері медіа повинен надати підтверджуючі на це документи до розгляду його питання на засіданні Національної ради працівникам відділу протокольно-організаційної роботи або представнику Національної ради.

У разі участі в засіданні у режимі реального часу (онлайн) з використанням власних технічних засобів, особа, запрошена на засідання Національної ради (уповноважений представник суб'єкта у сфері медіа), до початку засідання повинна пред'явити шляхом використання відеозв'язку документ, що посвідчує особу, та/або документи, що підтверджують її повноваження взяти участь у засіданні.

28. Підготовка проектів рішень, які містять інформацію з обмеженим доступом, допуск на засідання Національної ради під час розгляду відповідних проектів рішень здійснюються, зокрема, з дотриманням встановлених правил роботи з документами, які містять інформацію з обмеженим доступом.

Форми проведення засідань Національної ради

29. Засідання Національної ради є відкритими та закритими.

Питання, що містять інформацію з обмеженим доступом, розглядаються на окремому закритому засіданні Національної ради.

30. Засідання Національної ради є черговими і позачерговими.

Чергові засідання Національної ради проводяться не менше двох разів на місяць, за винятком періоду встановлення карантину, обмежувальних (протиепідемічних) заходів, воєнного або надзвичайного стану, планових відпусток членів Національної ради.

31. Рішення про перенесення дати чи часу засідання приймаються до засідання: головою Національної ради, відповідальним секретарем Національної ради, за ініціативою трьох членів Національної ради, а у день засідання - більшістю голосів присутніх на засіданні членів Національної ради.

32. Позачергові засідання скликаються головою Національної ради за власною ініціативою або на вимогу не менше трьох членів Національної ради. Участь у таких засіданнях беруть особи, присутність яких є необхідною для розгляду відповідного питання.

33. Порядок денний для позачергового засідання формується на підставі заявок за підписом керівників структурних підрозділів апарату Національної ради за три календарні дні до засідання.

34. Питання, які визначені головою Національної ради, членами Національної ради невідкладними, вносяться до порядку денного позачергового засідання у день його проведення.

35. Члени Національної ради беруть участь у засіданні Національної ради особисто.

36. Член Національної ради може бути відсутній на засіданні у разі відпустки, відрядження, а також через хворобу чи з інших поважних причин. Про свою відсутність на засіданні Національної ради, зумовлену іншими поважними причинами, член Національної ради повідомляє голову Національної ради або члена Національної ради, який виконує обов'язки голови Національної ради, до початку засідання.

37. Організацію підготовки засідань Національної ради здійснює керівник апарату та управління організаційного та документального забезпечення.

Порядок розгляду питань на засіданні Національної ради

38. Засідання Національної ради проводить голова Національної ради, а в разі його відсутності - член Національної ради, що виконує його обов'язки (далі - головуючий).

39. Засідання Національної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше шести членів Національної ради. У разі відсутності кворуму засідання не проводиться.

40. У визначений час головуючий відкриває засідання Національної ради та ставить на голосування питання про взяття за основу порядку денного та затвердження порядку денного в цілому.

41. При наявності обставин, за яких рішення Національної ради не може бути прийняте на цьому засіданні, розгляд питання може бути перенесено, про що зазначається в протоколі.

42. Розгляд питання починається з виступу члена Національної ради або посадової особи Національної ради, які доповідають по суті питання, що розглядається. Доповідач викладає зміст питання, представляє проект рішення та зауваження (пропозиції), що надійшли під час його підготовки, відповідає на запитання голови Національної ради та членів Національної ради.

43. Головуючий на засіданні у разі потреби надає слово членам Національної ради, керівникам структурних підрозділів апарату Національної ради, а також може надати право запрошеним особам висловитися по суті питання, що розглядається. У разі необхідності головуючий визначає час для обговорення відповідного питання.

44. Запрошеним особам забороняється переривати доповідачів, інших виступаючих, робити репліки під час виступу осіб, що беруть участь в обговоренні питання, та в інший спосіб перешкоджати проведенню засідання Національної ради.

45. Всі присутні на засіданнях Національної ради зобов'язані:

шанобливо ставитися до голови Національної ради та членів Національної ради, усіх присутніх на засіданні;

виконувати вказівки головуючого щодо дотримання порядку на засіданні та процедури його проведення;

дотримуватися тиші в залі засідань, не користуватися мобільними телефонами;

не входити до зали засідань і не виходити з неї під час розгляду питань порядку денного без особливої потреби;

не створювати інших перешкод для нормального проведення засідання.

46. За порушення норм Регламенту на вимогу головуючого особа зобов'язана залишити залу засідань. За наявності обставин, що унеможливлюють проведення засідання, головуючий має право оголосити перерву або закрити засідання.

47. Члени Національної ради мають право запропонувати під час обговорення альтернативний проект рішення щодо проекту, який був представлений доповідачем.

48. Після завершення обговорення питання головуючий виносить проект рішення на голосування, зазначаючи назву і суть питання.

49. У випадку наявності кількох проектів рішень з одного питання черговість голосування щодо кожного з них визначається головуючим. Члени Національної ради мають право проголосувати за всі проекти рішень, пропоновані до розгляду з певного питання.

50. Голосування здійснюється кожним членом Національної ради особисто шляхом підняття руки або через електронну систему голосування під час проведення засідання із застосуванням відповідних технічних засобів.

51. Рішення Національної ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше п'яти членів Національної ради. Рішення, які не отримали необхідної кількості голосів, вважаються не прийнятими.

52. Повторний розгляд проектів рішень Національної ради, які не отримали необхідної кількості голосів, здійснюється за ініціативою одного із членів Національної ради.

53. Рішення Національної ради, що є актами індивідуальної дії, приймаються з урахуванням вимог статті 87 Закону.

54. Національна рада може скасувати рішення з таких підстав:

за власною ініціативою;

за рішенням суду.

Оформлення протоколів та рішень Національної ради

55. З метою підготовки протоколу засідання Національної ради здійснюється аудіозапис, який зберігається у відділі протокольно-організаційної роботи.

Під час розгляду питання з обмеженим доступом аудіозапис не здійснюється.

56. На засіданні Національної ради ведеться протокол, який упродовж п'яти робочих днів після засідання підписується головою Національної ради (або іншою особою, яка головувала на засіданні) та відповідальним секретарем Національної ради (або особою, яка виконує його обов'язки). У разі неможливості або відмови зазначених осіб підписати протокол засідання Національної ради протокол може бути підписаний не менше ніж чотирма членами Національної ради, які брали участь у засіданні. У протоколі засідання Національної ради зазначаються факт та причина відсутності члена Національної ради на засіданні. Протокол засідання Національної ради веде та оформлює відділ протокольно-організаційної роботи.

57. Під час розгляду питання з обмеженим доступом протокол засідання Національної ради веде та оформлює працівник відділу протокольно-організаційної роботи, допущений до роботи з такими документами.

Протоколу засідання Національної ради, який містить інформацію з обмеженим доступом, присвоюється відповідний гриф.

58. Оригінал протоколу засідання Національної ради підписується працівником відділу протокольно-організаційної роботи, відповідальним за його підготовку (кожна сторінка тексту) та керівником відділу протокольно-організаційної роботи (документ в цілому, на останньому аркуші).

59. У протоколі засідань Національної ради зазначаються:

номер протоколу, що відповідає порядковому номеру засідання Національної ради;

дата, час і місце проведення засідання;

прізвища членів Національної ради, присутніх та відсутніх на засіданні та під час розгляду відповідного питання;

прізвища присутніх працівників апарату Національної ради, а також запрошених та інших осіб (відповідно до реєстрації);

прізвище головуючого на засіданні;

точне формулювання питання порядку денного;

прізвища членів Національної ради, працівників апарату Національної ради та інших осіб, які виступили на засіданні Національної ради під час розгляду відповідного питання (у порядку черговості виступів);

проекти рішень та пропозиції, що виносилися на голосування;

результати поіменного голосування;

прийняті рішення;

протокольні доручення;

прізвища працівників відділу протокольно-організаційної роботи, які оформляли протокол.

60. Рішення Національної ради впродовж трьох робочих днів після його прийняття підписується головою та відповідальним секретарем Національної ради або особами, які виконують їх обов'язки. У разі неможливості або відмови голови Національної ради та/або відповідального секретаря Національної ради (або осіб, які виконують їхні обов'язки) підписати рішення Національної ради це рішення може бути підписано п'ятьма членами Національної ради, які брали участь у відповідному засіданні.

61. У разі прийняття рішення з урахуванням зауважень або пропозицій членів Національної ради відділ протокольно-організаційної роботи спільно з відповідним структурним підрозділом апарату Національної ради надають доопрацьовану версію рішення на підпис голові Національної ради та відповідальному секретареві Національної ради.

62. Відповідальність за зберігання протоколів засідань, рішень Національної ради, протокольних доручень несе керівник відділу протокольно-організаційної роботи.

63. Оригінал рішення Національної ради оформлюється в одному примірнику.

64. Національна рада інформує суб'єкта у сфері медіа про ухвалені щодо нього рішення або надсилає інші повідомлення в порядку, визначеному частиною третьою статті 87 Закону.

65. Кожному рішенню Національної ради відділ протокольно-організаційної роботи присвоює порядковий номер із зазначенням дати його прийняття.

66. Оригінал рішення на звороті аркуша засвідчується підписом особи, відповідальної за підготовку питання на засідання.

67. Не допускається внесення будь-яких змін або доповнень до прийнятих Національною радою рішень чи додатків до них.

68. На оригіналі рішення Національної ради, яке скасовано або до якого внесені зміни, відділ протокольно-організаційної роботи робить відповідну відмітку.

69. Відділ протокольно-організаційної роботи оформляє справу засідання, яка включає протокол засідання та оригінали прийнятих рішень. Справа засідання передається для постійного зберігання до архіву.

70. Виконання рішень покладається на відповідне управління, зазначене у рішенні Національної ради. Контроль за виконанням такого рішення покладається на члена Національної ради, який відповідальний за певний напрямок діяльності.

Оприлюднення рішень Національної ради та доведення їх змісту до виконавців

71. Усі рішення Національної ради оприлюднюються на офіційному вебсайті після надання їх управлінню стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій відділом протокольно-організаційної роботи, але не пізніше наступного робочого дня після їх підписання. Рішення передаються управлінню стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій відділом протокольно-організаційної роботи в електронній формі у PDF-форматі.

Рішення Національної ради, які містять інформацію з обмеженим доступом, не оприлюднюються.

У разі прийняття Національною радою рішення про скасування або внесення змін до попередніх рішень відділ протокольно-організаційної роботи вносить відповідні відмітки про скасування або внесення змін до прийнятих раніше рішень в електронній формі у PDF-форматі та передає управлінню стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій завірену копію рішення про скасування або внесення змін до прийнятих раніше рішень для здійснення заміни відповідних рішень на офіційному вебсайті Національної ради.

72. Протокол засідання Національної ради оприлюднюється на офіційному вебсайті Національної ради впродовж п'яти робочих днів з дня його підписання.

73. Національна рада оприлюднює інформацію про дату, час і місце проведення засідання, проект порядку денного засідання на своєму офіційному вебсайті не пізніше ніж за два робочих дні до дня засідання.

74. Будь-яка особа має право бути присутньою на відкритому засіданні Національної ради та здійснювати звукозапис і відеозйомку, пряму трансляцію засідання, за винятком випадків, визначених Регламентом Національної ради.

75. Національна рада веде онлайн-трансляцію своїх відкритих засідань, оприлюднює їх запис на своєму офіційному вебсайті та зберігає запис трансляції засідань упродовж трьох місяців з дати їх проведення.

76. Відділ протокольно-організаційної роботи надає структурному підрозділу апарату Національної ради, який відповідальний за підготовку проекту рішення, завірену копію рішення не пізніше тижневого строку після його підписання.

IV. Нормотворча діяльність

1. Нормотворча діяльність Національної ради здійснюється на основі та на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, актів Кабінету Міністрів України, а також із власної ініціативи.

Підготовка проектів нормативно-правових актів Національної ради здійснюється відповідно до Закону, цього Регламенту та Методичних рекомендацій щодо оформлення нормативно-правових актів відповідно до вимог нормопроектувальної техніки, затверджених Національною радою.

2. Акти Національної ради приймаються у формі рішень.

3. Нормативно-правові акти Національної ради (у тому числі регуляторні) розробляються, приймаються та набирають чинності у порядку, визначеному Законом.

4. Розроблення проекту нормативно-правового акта покладається на структурний підрозділ відповідно до його компетенції (далі - головний розробник).

5. Для розроблення проекту нормативно-правового акта може утворюватися робоча група. До складу робочої групи залучаються фахівці апарату Національної ради та інші фахівці (за згодою), які мають досвід роботи та необхідні знання з питань, щодо яких розробляється відповідний нормативно-правовий акт.

6. У процесі розроблення проекту нормативно-правового акта проводиться аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність підготовки проекту; визначається предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання; перевіряється його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, а також міжнародним договорам, що регулюють діяльність у сфері медіа, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

7. Після узгодження з усіма заінтересованими структурними підрозділами, головний розробник передає проект нормативно-правового акта юридичному управлінню для його опрацювання на предмет відповідності актам законодавства.

8. Юридичне управління направляє проект нормативно-правового акта, у тому числі проект регуляторного акта, уповноваженому підрозділу (особі) з питань запобігання та виявлення корупції для його дослідження на предмет виявлення чинників, що сприяють чи можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень.

9. Щодо кожного проекту нормативно-правового акта Національної ради, який регулює діяльність суб'єктів у сфері медіа, готується пояснювальна записка відповідно до вимог, визначених Кабінетом Міністрів України, передбачених для проектів актів Кабінету Міністрів України.

10. Кожен проект нормативно-правового акта Національної ради, який регулює діяльність суб'єктів у сфері медіа, оприлюднюється на офіційному вебсайті Національної ради разом із відповідною пояснювальною запискою з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань в порядку, визначеному Законом.

11. Підготовка необхідних документів для громадського обговорення здійснюється юридичним управлінням.

12. Усі зауваження і пропозиції щодо проекту нормативно-правового акта, одержані впродовж встановленого строку, підлягають обов'язковому розгляду Національною радою. За результатами цього розгляду Національна рада повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.

Узагальнення та опрацювання пропозицій та зауважень, що надійшли до Національної ради за результатом громадського обговорення, здійснюється головним розробником.

13. Оприлюднення проекту нормативно-правового акта Національної ради з метою одержання зауважень і пропозицій не може бути перешкодою для проведення громадських слухань та будь-яких інших форм відкритих обговорень цього проекту.

14. Нормативно-правові акти Національної ради (у тому числі регуляторні) не підлягають державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

15. Розгляд проектів нормативно-правових актів, які надходять на погодження до Національної ради від комітетів Верховної Ради України, центральних органів виконавчої влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, відбувається виключно на засіданні Національної ради.

16. Підготовка проекту рішення про розгляд нормативно-правового акта, який надійшов на погодження, покладається на юридичне управління спільно з іншими структурними підрозділами відповідно до їх компетенції.

V. Проведення нарад та робочих груп

1. Керівник апарату щотижня проводить апаратні наради з керівниками структурних підрозділів апарату Національної ради. На нараді ведеться протокол, який після узгодження з керівником апарату розсилається членам Національної ради, керівникам структурних підрозділів та працівникам патронатної служби Національної ради.

У період встановлення карантину, обмежувальних (протиепідемічних) заходів, воєнного або надзвичайного стану, апаратна нарада може проводитись у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через мережу Інтернет.

2. На апаратних нарадах мають право бути присутніми працівники патронатної служби Національної ради.

3. Національна рада для виконання покладених на неї завдань може створювати робочі групи, постійні або тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи із залученням представників органів державної влади, місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб (за їх згодою), склад яких затверджується рішенням Національної ради.

4. У період встановлення карантину, обмежувальних (протиепідемічних) заходів, воєнного або надзвичайного стану, засідання робочих груп, постійних або тимчасових консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів може проводитись у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через мережу Інтернет.

VI. Організація роботи з документами

1. Національна рада організовує діловодство на підставі Інструкції з діловодства Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, яка розроблена відповідно до Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 55, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22.06.2015 за № 736/27181, Переліку типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів, затвердженого наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.98 № 41, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.98 за № 576/3016, а також національних стандартів на організаційно-розпорядчу документацію.

2. Для забезпечення документування діяльності Національної ради використовуються печатка з її найменуванням та зображенням Державного Герба України, інші печатки, штампи і бланки. Облік, зберігання і використання печаток, штампів і бланків здійснюється відповідно до Інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої Національною радою.

3. Відповідальними за організацію діловодства в Національній раді є керівник апарату та керівник управління організаційного та документального забезпечення.

4. За зміст, якість підготовки та оформлення на належному рівні документів, що розробляються на виконання завдань, визначених у законах України, постановах Верховної Ради України, актах і дорученнях Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, центральних і місцевих органів виконавчої влади, а також відповідей на запити і звернення народних депутатів України та депутатів місцевих рад, кореспонденцію Верховної Ради України, Офісу Президента України, Кабінету Міністрів України, відповідають члени Національної ради, керівник апарату.

5. За зміст, якість підготовки та оформлення на належному рівні інших документів, а також організацію діловодства та зберігання документів у структурних підрозділах апарату Національної ради відповідають керівники структурних підрозділів.

6. Відділ контролю документообігу відповідає за організацію, ведення діловодства, здійснює контроль за виконанням доручень членів Національної ради.

7. Вхідна кореспонденція, що надходить до Національної ради, приймається та реєструється централізовано відділом контролю документообігу. Не підлягають централізованій реєстрації відділом контролю документообігу заяви за формою, встановленою Національною радою щодо ліцензування та реєстрації суб'єктів у сфері медіа.

8. Реєстрація заяви за формою, встановленою Національною радою щодо ліцензування та реєстрації суб'єктів у сфері медіа, здійснюється відділом по роботі з електронним кабінетом щоденно (крім вихідних і святкових днів).

9. Документи, що надсилаються органам державної влади, підприємствам, установам, організаціям, громадянам, та розпорядчі документи підписуються головою Національної ради, або особою, що виконує її обов'язки / керівником апарату Національної ради.

10. Робота з документами, які надходять до Національної ради і містять інформацію з обмеженим доступом, та з інформацією з обмеженим доступом, що створюється в апараті Національної ради, проводиться відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" та Інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої Національною радою.

VII. Взаємодія з медіа та громадськістю

1. З метою врахування громадської думки в процесі підготовки і виконання рішень Національної ради при Національній раді діє Громадська рада на підставі відповідного положення.

2. Для висвітлення діяльності Національної ради, взаємодії з медіа, громадськістю Національна рада здійснює:

інформування громадськості та медіа про діяльність Національної ради шляхом розміщення інформаційних повідомлень, оголошень та іншої важливої інформації на офіційному вебсайті Національної ради і на сторінках Національної ради у соціальних мережах Facebook і Twitter, підготовку прес-релізів для заходів Національної ради;

проведення брифінгів, пресконференцій, круглих столів тощо;

організацію інтерв'ю та коментарів для медіа членів Національної ради;

проведення моніторингу новин медіа щодо своєї діяльності та розвитку медіасфери.

3. Задля сприяння роботи журналістів і технічних працівників медіа при виконанні ними своїх професійних обов'язків, а також надання можливостей для всебічного і об'єктивного висвітлення медіа діяльності Національної ради проводиться акредитація журналістів і технічних працівників медіа на публічні заходи і засідання Національної ради.

Порядок акредитації журналістів і технічних працівників медіа затверджується наказом голови Національної ради.

4. Представники медіа можуть бути присутні на засіданні Національної ради за умови їх попередньої акредитації в управлінні стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій напередодні засідання.

Зазначене право не поширюється на засідання Національної ради, на яких розглядаються питання з обмеженим доступом.

У період встановлення карантину, обмежувальних (протиепідемічних) заходів, воєнного або надзвичайного стану в разі проведення засідання Національної ради у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через мережу Інтернет, акредитація не проводиться. Доступ до засідання надається шляхом трансляції в режимі реального часу (онлайн).

5. У разі проведення позапланових засідань Національної ради акредитація представників медіа може проводитися безпосередньо перед початком засідання.

VIII. Співпраця з органами спільного регулювання

1. Національна рада співпрацює з органами спільного регулювання, які діють у сфері медіа, аби розробити критерії та кодекси (правила) створення і поширення інформації, що сприяє процесу саморегулювання медіа та зменшенню вчинення ними порушень законодавства.

2. Національна рада веде організаційну роботу щодо створення органів спільного регулювання, делегує своїх представників до робочих груп, які розробляють критерії, кодекси (правила).

3. Національна рада затверджує не менше ніж половину поданих кандидатур членів експертних колегій, які створюються органом спільного регулювання, та може звертатися до органів спільного регулювання для отримання висновків цих колегій щодо відповідності інформації, що поширюється в медіа, кодексам і правилам.

4. Національна рада може враховувати висновки експертних колегій при ухваленні рішень, або відхилити їх із обґрунтуваннями причин відхилення.

IX. Організація роботи із зверненнями громадян та запитами на доступ до публічної інформації

1. Звернення громадян та запити на інформацію, адресовані Національній раді, розглядаються відповідно до Закону України "Про звернення громадян" та Закону України "Про доступ до публічної інформації".

2. Сектор розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації управління організаційного та документального забезпечення готує проекти відповідей на звернення громадян та запити на інформацію у строки, встановлені чинним законодавством, і візує їх у керівників відповідних структурних підрозділів апарату Національної ради, членів Національної ради відповідно до розподілу їхніх функціональних повноважень та керівника апарату Національної ради.

3. Відповіді за результатами розгляду звернень та запитів на інформацію підписуються головою Національної ради, а у разі відсутності - заступниками голови Національної ради або керівником апарату Національної ради відповідно до їх повноважень.

4. Звіти щодо задоволення запитів на інформацію оприлюднюються на офіційному вебсайті Національної ради.

5. Звітна інформація про звернення громадян затверджується раз на півроку на засіданні Національної ради та оприлюднюється на офіційному вебсайті регуляторного органу.

6. Голова Національної ради, члени Національної ради, керівник апарату та керівники структурних підрозділів апарату Національної ради здійснюють особистий прийом громадян відповідно до графіка прийому громадян.

X. Управління персоналом та проходження державної служби

1. Управління персоналом та проходження державної служби регулюється Кодексом законів про працю України, законами України "Про державну службу", "Про медіа" та іншим законодавством.

2. З метою підвищення рівня професійної компетентності державні службовці можуть проходити стажування в апараті Національної ради з відривом від основного місця роботи строком від одного до шести місяців на іншій посаді державної служби у порядку, затвердженому наказом Національної ради.

3. З метою ознайомлення з функціонуванням державної служби у Національній раді може здійснюватися стажування громадян з числа молоді, які не перебувають на посадах державної служби, у порядку, затвердженому наказом Національної ради.

4. Національна рада розглядає та вносить пропозиції щодо нагородження працівників Національної ради державними нагородами, Почесною грамотою Кабінету Міністрів України, Подякою Прем'єр-міністра України, Почесною відзнакою Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення "За розбудову телерадіоінформаційного простору України", Почесною грамотою Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Грамотою Верховної Ради України, присвоєння їм почесних звань.

5. За вагомий особистий внесок у забезпечення розвитку інформаційної сфери, сумлінну працю та високий професіоналізм Національна рада вносить пропозиції щодо нагородження відповідних посадових осіб відомчими відзнаками інших державних органів.

Голова

О. Герасим'юк

{Текст взято з сайту Нацради телерадіомовлення http://www.nrada.gov.ua}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: