АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ СПЕЦІАЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ УКРАЇНИ |
НАКАЗ |
23.01.2023 № 50 |
Про деякі питання якості надання універсальних електронних комунікаційних послуг голосових електронних комунікацій у фіксованому місці
Відповідно до підпункту «б» пункту 14 частини першої статті 6 та частини третьої статті 99 Закону України «Про електронні комунікації», пункту 10 Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2014 року № 411, постанови Кабінету Міністрів України від 09 лютого 2022 року № 107 «Питання забезпечення реалізації Закону України «Про електронні комунікації», з метою забезпечення споживачів універсальними електронними комунікаційними послугами голосових електронних комунікацій у фіксованому місці визначеної якості НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Параметри якості надання універсальних електронних комунікаційних послуг голосових електронних комунікацій у фіксованому місці, їх показники і рівні, що додаються.
2. Визначити, що методи та методики вимірювання Параметрів якості надання універсальних електронних комунікаційних послуг голосових електронних комунікацій у фіксованому місці, їх показників і рівнів, затверджених цим наказом, зазначено в ДСТУ ETSI ES 202 057-1:2021 «Оброблення мовної інформації, передавання сигналів, показники якості послуг. Визначення та оцінювання показників якості послуг, які стосуються користувачів. Частина 1. Загальні положення» (ETSI ES 202 057-1V.2.1.1 (2013-01), IDT) та ДСТУ ETSI EG 202 057-2:2021 «Якість передавання мовної та мультимедійної інформації. Визначення та оцінювання показників якості послуг, які стосуються користувачів. Частина 2. Голосова телефонія, факс групи 3, SMS та послуги передавання даних з використанням модему» (ETSI EG 202 057-2 V1.3.2 (2011-04), IDT).
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства транспорту та зв’язку України від 22 лютого 2010 року № 91 «Про встановлення рівнів якості послуг фіксованого телефонного зв’язку», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 березня 2010 року за № 220/17515.
4. Департаменту розвитку електронних комунікацій Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПАРАМЕТРИ
якості надання універсальних електронних комунікаційних послуг голосових електронних комунікацій у фіксованому місці, їх показники і рівні
1. Ці Параметри визначають якість надання універсальних електронних комунікаційних послуг голосових електронних комунікацій у фіксованому місці та є обов’язковими для постачальників електронних комунікаційних послуг, які надають універсальні електронні комунікаційні послуги голосових електронних комунікацій у фіксованому місці.
2. У цих Параметрах терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про електронні комунікації».
3. Ці Параметри наведено у таблиці.
Параметри | Показники | Рівні показників |
1. Параметри, які характеризують доступність надання послуг голосових електронних комунікацій у фіксованому місці | 1. Відсоток неуспішних викликів для: | |
1) національних викликів: | ||
міжміських викликів; | не більше ніж 10% | |
місцевих викликів; | не більше ніж 5% | |
місцевих викликів до екстрених служб; | не більше ніж 5% | |
2) міжнародних викликів | не більше ніж 15% | |
2. Кількість спостережень, використаних для національних і міжнародних викликів, та їх абсолютна точність | встановлюють постачальники електронних комунікаційних послуг | |
2. Параметри, які характеризують повноцінність надання послуг голосових електронних комунікацій у фіксованому місці | 1. Час встановлення з’єднання: | |
середнє значення для національних викликів; | міжміські 5 с місцеві 3 с | |
для національних викликів в електронних комунікаційних мережах, на яких експлуатуються аналогові телефонні станції; | не більше ніж 15 с | |
час, протягом якого здійснено 95% найшвидших національних викликів; | міжміські 5 с місцеві 3 с | |
час, протягом якого здійснено 95% найшвидших національних викликів в електронних комунікаційних мережах, на яких експлуатуються аналогові телефонні станції; | не більше ніж 15 с | |
середнє значення для міжнародних викликів; | 5 с | |
час, протягом якого здійснено 95% найшвидших міжнародних викликів | 11 с | |
2. Кількість спостережень, проведених для національних і міжнародних викликів | встановлюють постачальники електронних комунікаційних послуг | |
3. Параметри, які характеризують якість надання послуг голосових електронних комунікацій у фіксованому місці | 1. Показники якості передачі мовної інформації для методів оцінки: | |
за автоматичним методом вимірювання якості передачі мови (PESQ); | 3,5 | |
з використанням одиниць рейтингу R (Quality Rating); | 70 | |
за середньою експертною оцінкою (MOS) | 3,5 | |
2. Відсоток з’єднань, що відповідають показникам якості передачі мовної інформації, для методів оцінки: | ||
за автоматичним методом вимірювання якості передачі мови (PESQ); | не менше ніж 85% | |
з використанням одиниць рейтингу R (Quality Rating); | не менше ніж 85% | |
за середньою експертною оцінкою (MOS) | не менше ніж 85% |
4. Ці Параметри повинні забезпечуватися незалежно від технологій (проводового, безпроводового) доступу споживача до електронних комунікаційних мереж.
5. Результати вимірювання цих Параметрів у разі викрадення чи пошкодження лінійних та станційних споруд, що використовуються постачальником електронних комунікаційних послуг, факт якого зафіксовано в правоохоронних органах у встановленому законодавством порядку, у разі надзвичайних ситуацій, аварій і на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України не враховуються.