{Дію Постанови припинено. Додатково див. пункт 2}
Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306 і 27 червня 2007 р. № 879
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306 “Про Правила дорожнього руху” (Офіційний вісник України, 2001 р., № 41, ст. 1852; 2008 р., № 52, ст. 1740; 2009 р., № 11, ст. 321; 2013 р., № 14, ст. 505; 2014 р., № 80, ст. 2267; 2015 р., № 88, ст. 2929; 2017 р., № 27, ст. 778; 2018 р., № 57, ст. 1995; 2020 р., № 23, ст. 859, № 93, ст. 3011; 2021 р., № 19, ст. 809, № 58, ст. 3602, № 84, ст. 5375) і від 27 червня 2007 р. № 879 “Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування” (Офіційний вісник України, 2007 р., № 48, ст. 1978; 2010 р., № 68, ст. 2452; 2013 р., № 76, ст. 2824) зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та діє до 31 грудня 2023 року.
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306 і 27 червня 2007 р. № 879
1. У Правилах дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306:
1) у пункті 1.10:
доповнити пункт після абзацу тридцять третього новими абзацами такого змісту:
“дозволене максимальне навантаження на вісь - максимальне навантаження на вісь транспортного засобу, зазначене у підпункті “в” пункту 22.5 цих Правил;
дозволені максимальні розміри - максимальні розміри транспортного засобу, зазначені у підпункті “а” пункту 22.5 цих Правил;”.
У зв’язку з цим абзаци тридцять четвертий - дев’яносто другий вважати відповідно абзацами тридцять шостим - дев’яносто четвертим;
доповнити пункт після абзацу шістдесят третього новим абзацом такого змісту:
“неподільний вантаж - вантаж, який не можна розділити на дві і більше частин без зайвих витрат або ризику його пошкодження;”.
У зв’язку з цим абзаци шістдесят четвертий - дев’яносто четвертий вважати відповідно абзацами шістдесят п’ятим - дев’яносто п’ятим;
доповнити пункт після абзацу дев’яносто четвертого новими абзацами такого змісту:
“фактична маса - маса спорядженого транспортного засобу, яка визначена його технічною характеристикою, з водієм та вантажем;
фактична маса автопоїзда - сума фактичної маси кожного транспортного засобу, що входить до складу автопоїзда;”.
У зв’язку з цим абзац дев’яносто п’ятий вважати абзацом дев’яносто сьомим;
2) у підпункті “г” пункту 2.1 слова “спеціальних правил, що визначаються Європейською Угодою про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів” замінити словами “, встановлених Законами України “Про автомобільний транспорт”, “Про дорожній рух” та “Про перевезення небезпечних вантажів”;
3) пункт 22.5 викласти в такій редакції:
“22.5. Рух транспортних засобів та їх составів допускається у разі, коли їх параметри не перевищують:
Зовнішній габарит | Максимальне значення параметра, метрів |
Ширина: | 2,6 |
сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, без винесення габариту на смугу зустрічного руху | 3,75 |
Висота від поверхні дороги: | 4 |
транспортних засобів спеціалізованого призначення (контейнеровозів), що здійснюють перевезення одного або більше контейнерів, на маршрутах, встановлених Укравтодором, Укртрансбезпекою, Національною поліцією | 4,35 |
Довжина: | |
вантажного автомобіля | 12 |
автопоїзда | 22 |
автомобіля (тягача) з напівпричепом | 18,75 |
маршрутного транспортного засобу | 18,75 |
Виступ вантажу за задній габарит транспортного засобу | 2; |
Тип транспортного засобу | Максимальне значення для автомобільних доріг | ||
державного значення, тонн | місцевого значення, тонн | ||
Вантажні автомобілі: | |||
двовісний автомобіль | 18 | 14 | |
трьохвісний автомобіль | 25 (26)* | 21 | |
чотирьохвісний автомобіль | 32 | 24 | |
чотирьохвісний автомобіль з двома рульовими вісями та ведучими вісями, оснащеними спареними колесами | 38 | 24 | |
Комбіновані транспортні засоби: | |||
двовісний автомобіль (тягач) з двовісним напівпричепом | 36 | 24 | |
двовісний автомобіль (тягач) з трьохвісним напівпричепом | 40 | 24 | |
трьохвісний автомобіль (тягач) з двовісним або трьохвісним напівпричепом | 40 | 24 | |
двовісний автомобіль (тягач) з трьохвісним напівпричепом (контейнеровоз), що здійснює перевезення одного або більше контейнерів або змінних кузовів загальною максимальною довжиною 13,716 метра | 42 | 24 | |
трьохвісний автомобіль (тягач) з двовісним або трьохвісним напівпричепом (контейнеровоз), що здійснює перевезення одного або більше контейнерів або змінних кузовів загальною максимальною довжиною 13,716 метра | 44 | 24 | |
Автопоїзди: | |||
двовісний або трьохвісний автомобіль з двовісним або трьохвісним причепом | 40 | 24 |
__________
* Для трьохвісних автомобілів, якщо ведуча вісь обладнана здвоєними колесами та максимальне навантаження на кожну вісь не перевищує 9,5 тонни;
Кількість осей | Максимальне значення для автомобільних доріг | |
державного значення, тонн | місцевого значення, тонн | |
На одинарну вісь | 11,5 | 7 |
На здвоєні осі, якщо відстань між осями: | ||
менш як 1 метр | 11,5 | 7 |
від 1 до 1,3 метра | 16 | 10 |
від 1,3 до 1,8 метра при неспарених колесах | 18 | 10,5 |
від 1,3 до 1,8 метра при спарених колесах, за умови, що навантаження на кожну вісь не перевищує 9,5 тонни | 19 | 11,5 |
від 1,3 до 1,8 метра чотирьохвісних автомобілів, ведучі вісі яких оснащені спареними колесами, за умови, що навантаження на кожну ведучу вісь не перевищує 11,5 тонни | 23 | 11,5 |
від 1,8 до 2,5 метра для причепів та напівпричепів | 20 | 11,5 |
На строєні осі, в тому числі транспортних засобів спеціалізованого призначення (контейнеровозів), що здійснюють перевезення одного або більше контейнерів, якщо відстань між осями: | ||
1,3 метра або менше | 21 | 13 |
понад 1,3 до 1,4 метра | 24 | 14. |
Рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоча б один з їх габаритних та/або вагових параметрів перевищує нормативи, визначені цим пунктом, здійснюється відповідно до Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 р. № 30 “Про проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами” (Офіційний вісник України, 2001 р., № 3, ст. 75).
Вимоги цього пункту не поширюються на транспортні засоби спеціального призначення, які виконують функції зимового утримання автомобільних доріг, та Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту під час слідування (повернення) до (з) місця виконання заходів із захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, гасіння пожеж.
Рух транспортних засобів та їх составів, фактична маса та навантаження на вісь яких перевищують параметри, визначені підпунктами “б” та “в” цього пункту, у разі перевезення подільних вантажів забороняється.
На ділянках автомобільних доріг загального користування місцевого значення, на яких створені дорожні умови, що дають можливість рухатися з більшими фактичною масою та навантаженням на вісь, за погодженим з уповноваженим підрозділом Національної поліції рішенням власників доріг або органів, яким передано право на утримання таких доріг, можуть встановлюватися дорожні знаки 3.15 та 3.16 із параметрами, визначеними для автомобільних доріг загального користування державного значення.
Дорожнє перевезення небезпечних вантажів здійснюється відповідно до Директиви 2008/68/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 24 вересня 2008 р. про внутрішні перевезення небезпечних вантажів, Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів та нормативно-правових актів України у зазначеній сфері.”.
2. У постанові Кабінету Міністрів України від 27 червня 2007 р. № 879:
1) у пункті 2 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого зазначеною постановою:
у підпункті 2 слова “, що проводяться згідно з методикою, затвердженою спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології” виключити;
у підпункті 12 слова “, що не суперечить вимогам затвердженої спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології методики” виключити;
2) ставки плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджені зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
“ЗАТВЕРДЖЕНО |
СТАВКИ
плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні
Вид транспортного засобу | Параметри | Ставка плати за кожен кілометр відстані, євро | |
1. | Великовагові транспортні засоби (за загальну масу) | від 40 до 44 тонн включно | 0,2 |
від 44 до 52 тонн включно | 0,4 | ||
від 52 до 60 тонн включно | 0,54 | ||
понад 60 тонн за кожні наступні 10 тонн | 1,56 | ||
2. | Великовагові транспортні засоби з перевищенням допустимих осьових навантажень | до 5 відсотків включно | 0,1 |
від 5 до 10 відсотків включно | 0,2 | ||
від 10 до 20 відсотків включно | 0,54 | ||
понад 20 відсотків за кожні наступні 5 відсотків | 0,3 | ||
3. | Великогабаритні транспортні засоби з перевищенням установленої ширини, висоти, довжини | за кожний параметр | 0,06”. |