Про затвердження Порядку оформлення митними органами результатів документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи
Відповідно до статей 345-355 Митного кодексу України, підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок оформлення митними органами результатів документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, що додається.
2. Департаменту митної політики в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
3. Цей наказ набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покладаю на заступника Міністра з питань європейської інтеграції Драганчука Ю.О. та на Голову Державної митної служби України.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ПОРЯДОК
оформлення митними органами результатів документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи
1. Цей Порядок розроблено для застосування посадовими особами митних органів відповідно до положень статей 345-355 Митного кодексу України (далі - Кодекс) процедури оформлення результатів документальних виїзних (планових/позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання підприємствами (громадянами) законодавства України з питань митної справи.
2. Терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях:
акт - документ, який складається у разі встановлення під час перевірки порушень вимог законодавства України з питань митної справи;
довідка - документ, який складається у разі невстановлення під час перевірки фактів порушень;
контрольні заходи - заходи, передбачені пунктами 3-6, 8 частини першої статті 347 Кодексу, які застосовуються посадовими особами митних органів під час проведення документальних виїзних перевірок;
програма проведення перевірки - документ, затверджений наказом митного органу, який з урахуванням особливостей діяльності підприємства визначає вичерпний перелік питань, що підлягають перевірці.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Кодексі.
3. Результати проведення документальних перевірок оформлюються у формі акта або довідки.
Структурний підрозділ митного органу, до функціональних повноважень якого належать організація та проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства з питань митної справи, здійснює ведення електронних журналів обліку актів (довідок) про результати проведення документальних перевірок (далі - журнал) за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Нумерація актів (довідок) у журналі відображається в порядку зростання в межах календарного року та має такий формат: N/R/P/K, де:
R - зазначаються дві останні цифри року, у якому проведено перевірку;
P - код структурного підрозділу, відповідального за проведення перевірки;
K - код за ЄДРПОУ / реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті).
4. Акт (довідка) про результати документальної перевірки складається у двох примірниках та підписується посадовими особами митних органів, які проводили перевірку, а також керівником підприємства або уповноваженою ним особою, або громадянином, який переміщував товар через митний кордон України з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.
5. Акт (довідка) про результати документальної перевірки має бути складений(а) державною мовою і мати наскрізну нумерацію сторінок.
6. Титульний аркуш акта (довідки) документальної перевірки оформлюється на номерному бланку митного органу для складання актів (довідок) про результати документальних перевірок.
7. У разі необхідності використання в акті (довідці) про результати документальної перевірки скорочених назв і загальноприйнятих абревіатур при першому вживанні вони зазначаються повністю з одночасним наведенням у дужках їх скорочень, абревіатур, які будуть використовуватись далі в тексті.
8. Усі вартісні показники відображаються у національній валюті України. У разі використання показників, виражених в іноземній валюті, в акті (довідці) одночасно відображається їх еквівалент у національній валюті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, встановленим Національним банком України на дату проведення фінансово-господарських операцій, якщо інше не встановлено законом.
9. В акті (довідці) про результати документальної перевірки, інформативних додатках та інших матеріалах не допускаються будь-які виправлення цифрових показників, дат та інших даних.
10. Інформація, що міститься в акті (довідці) про результати документальної перевірки, не підлягає розголошенню посадовими особами митного органу, а також передачі в інші органи, за винятком випадків, передбачених законом.
11. У разі встановлення відсутності підприємства за місцезнаходженням складається акт за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.
12. Під час перевірки забороняється:
вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, крім випадків, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України;
визначення виду і розміру штрафних (фінансових) санкцій за встановлені порушення.
13. Під час проведення документальної перевірки враховуються:
отримані пояснення та додаткові документи, надані керівником підприємства або уповноваженою ним особою (громадянином);
обставини щодо наявності вини в діях підприємства (громадянина) та обставини, які пом’якшують, обтяжують або звільняють від фінансової відповідальності та є необхідною умовою для притягнення до неї відповідно до норм Податкового кодексу України.
14. Складені акти, передбачені абзацами одинадцятим та чотирнадцятим пункту 2, абзацом другим підпункту 9 пункту 3 розділу II, пунктом 4 та абзацом першим пункту 5 розділу III цього Порядку, пунктом 11 цього розділу, посвідчення на право проведення документальної перевірки, передбачене абзацом десятим пункту 2 розділу II цього Порядку, висновок, передбачений пунктом 7 розділу III цього Порядку, реєструються в електронному спеціальному журналі митного органу (далі - спецжурнал), який веде структурний підрозділ митного органу, до функціональних повноважень якого належать організація та проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства з питань митної справи, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.
Нумерація актів, посвідчень та висновків у спецжурналі ведеться в порядку зростання в межах календарного року.
У колонці «2» спецжурналу залежно від складеного документа відображається його найменування, зокрема:
акт відсутності підприємства за місцезнаходженням;
посвідчення на право проведення документальної перевірки;
акт про відмову від підпису в посвідченні на право проведення перевірки;
акт про відмову керівника підприємства або уповноваженої ним особи у допуску посадових осіб митного органу до проведення перевірки;
акт про відмову від підписання акта або довідки про результати документальної перевірки;
акт про відмову керівника підприємства або уповноваженої ним особи надати зазначені у запиті матеріали посадовій особі митного органу, уповноваженій на проведення перевірки;
акт про відмову від отримання акта (довідки) про результати перевірки / неможливості його вручення та підписання;
висновок за результатами розгляду заперечень.
15. До першого примірника акта (довідки) про результати документальної перевірки додаються документи, передбачені пунктом 11 цього розділу та пунктом 1 розділу IV цього Порядку.
16. Складений акт (довідка) про результати документальної перевірки з інформативними додатками та іншими матеріалами задля забезпечення збереженості та закріплення порядку розташування документів формується відповідно до положень Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55, у справу, яка зберігається у митних органах протягом п’яти років, а у разі оскарження результатів перевірки строк збереження збільшується до ухвалення остаточного рішення (за потреби).
II. Зміст акта (довідки) про результати документальної перевірки
1. Акт (довідка) про результати документальної перевірки складається з чотирьох частин: вступної, загальних положень, результатів документальної перевірки та висновків.
2. Вступна частина акта (довідки) про результати документальної перевірки повинна містити такі дані:
найменування підприємства / прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) громадянина, код за ЄДРПОУ / реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті);
місцезнаходження (місце проживання) підприємства (громадянина), місце розташування об’єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка, номери телефону та адреса електронної пошти;
підстави для проведення документальної перевірки відповідно до норм Кодексу;
вид перевірки (документальна планова/позапланова виїзна перевірка, документальна невиїзна перевірка);
реквізити наказу про проведення документальної перевірки;
інформацію щодо плану-графіка перевірки, у разі проведення документальної планової виїзної перевірки та програми з переліком питань перевірки, передбаченої абзацом четвертим пункту 2 розділу I цього Порядку;
інформацію щодо вручення керівнику підприємства або уповноваженій ним особі під розписку або надсилання рекомендованим листом із повідомленням про вручення копії наказу про проведення документальної планової перевірки, реквізитів письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки, дату, посаду, власне ім’я, прізвище особи, яка ознайомилась з ним відповідно до частини шостої статті 346 Кодексу;
інформацію про направлення керівнику відповідного підприємства або відповідному громадянину рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особистого вручення зазначеним особам чи уповноваженим ними представникам під розписку письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки (у разі проведення невиїзної документальної перевірки) відповідно до частини четвертої статті 351 Кодексу;
дату видачі та номер посвідчення на право проведення документальної перевірки, яке складається за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку;
інформацію щодо відмови керівника підприємства або уповноваженої ним особи розписатися у посвідченні на право проведення перевірки (за наявності) та реквізити відповідного акта, який складається відповідно до частини шостої статті 349 Кодексу та за формою згідно з додатком 5 до цього Порядку;
період, за який проводиться документальна перевірка, або реквізити митних декларацій, які потребують перевірки;
прізвища, імена, по батькові (за наявності) посадових осіб митного органу, які проводили перевірку, їх посади, спеціальні звання;
інформацію щодо відмови керівника підприємства або уповноваженої ним особи у допуску посадових осіб митного органу до проведення виїзної перевірки, реквізити складеного акта (за наявності), який складається відповідно до частини сьомої статті 349 Кодексу та за формою згідно з додатком 6 до цього Порядку;
інформацію про наявність журналу реєстрації перевірок та вчинення відповідного запису щодо проведення перевірки (у разі проведення виїзної документальної перевірки);
прізвища, імена, по батькові (за наявності) керівника підприємства або інших посадових чи уповноважених осіб, які представляють його інтереси у встановленому законодавством порядку, з відома та/або у присутності яких проведено перевірку;
інформацію щодо інших перевірок, результати яких впливають на проведення та висновки цієї перевірки, із зазначенням найменування контролюючого органу, що проводив перевірку, реквізитів акта (довідки) перевірки, періоду перевірки, встановлених порушень та вжитих заходів щодо усунення виявлених порушень.
3. Загальні положення акта (довідки) повинні містити такі дані:
1) строки проведення документальної перевірки (дати початку та закінчення перевірки) із зазначенням:
періоду між врученням керівнику підприємства, що перевіряється, або уповноваженій ним особі письмової вимоги про надання документів та відомостей, необхідних для з’ясування питань перевірки, та наданням таких документів та відомостей;
періоду, наданого підприємству для відновлення втрачених, пошкоджених або достроково знищених документів, необхідних для з’ясування питань перевірки, у випадках, передбачених законодавством;
періоду зупинення перевірки у зв’язку з необхідністю проведення митної експертизи, зустрічної звірки, отримання інформації від інших державних органів України або уповноважених органів іноземних держав;
періоду, наданого для відновлення підприємством бухгалтерського обліку, у разі виявлення невідповідності показників у документах бухгалтерського обліку та/або фінансової звітності;
строку зупинення, продовження або поновлення проведення документальної перевірки;
реквізитів наказів митного органу про зупинення, продовження або поновлення проведення перевірки (за наявності);
строку між датами направлених запитів на проведення зустрічних звірок, експертиз, інших запитів та отриманих результатів;
2) інформацію про посадових осіб підприємства або його представників, відповідальних за фінансово-господарську діяльність за період, що перевіряється (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) керівника, головного бухгалтера або осіб, які виконували їх обов’язки, інформація щодо наказів про призначення та звільнення із займаної посади).
При цьому у разі, якщо протягом періоду, що перевіряється, відбувались зміни у складі зазначених осіб, перелік цих осіб наводиться із зазначенням періоду, протягом якого ці особи займали відповідні посади згідно з наказами, розпорядженнями, протоколами зборів засновників та іншими документами про призначення, звільнення з посади, про виконання обов’язків;
3) дані про державну реєстрацію (перереєстрацію) підприємства; про взяття на облік в контролюючих органах, реєстраційних даних, в тому числі платника податку на додану вартість, коду основного виду економічної діяльності (для постійних представництв або представництв нерезидентів додатково зазначається основний вид діяльності нерезидента - головної компанії); номер EORI (для економічних операторів, які мають номер EORI);
4) перелік відокремлених підрозділів, які здійснюють зовнішньоекономічну діяльність (за наявності);
5) інформацію про види діяльності, які здійснювало підприємство за період, що перевіряється (види діяльності, що потребували отримання дозволів, ліцензій, патентів, свідоцтв на право здійснення таких видів діяльності, їх реквізити, найменування органу, що їх видав, строк їх дії);
6) дані про розмір статутного капіталу, засновників (розмір їх внесків до статутного капіталу, форму внесення, а також код за ЄДРПОУ / реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті));
7) дані про наявність рахунків у банках та інших фінансових установах із зазначенням інформації щодо надання повідомлення про їх відкриття (закриття);
8) інформацію про запити, які у разі необхідності надані (надіслані) керівнику підприємства або уповноваженій ним особі щодо надання для проведення перевірки документів (копій документів), письмові заяви, зауваження, пояснення з питань перевірки, довідки, інформація (у тому числі в електронній формі), що стосується переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, випуску товарів та їх використання на митній території України або за її межами.
Такі запити підписують посадові особи митних органів, які проводять перевірку, та вручають керівнику підприємства або уповноваженій ним особі під підпис. У разі неможливості вручити запит такі запити можуть бути підписані керівником митного органу (його заступником або уповноваженою особою) та надіслані підприємству у порядку, встановленому законодавством;
9) інформацію щодо складених актів відмови стосовно керівника підприємства або уповноваженої ним особи надати зазначені у запиті матеріали посадовій особі митного органу, уповноваженій на проведення перевірки та у разі відмови керівника підприємства або уповноваженої ним особи від підписання зазначеного акта, наявність відповідного запису (за наявності).
Акти, що засвідчують такі факти, складаються у довільній формі із зазначенням посади, власного імені, прізвища керівника підприємства або уповноваженої ним особи та переліку документів, які йому запропоновано подати, а також причин такої відмови щодо кожного документа;
10) інформацію про прийняті митним органом рішення за письмовою заявою керівника підприємства або уповноваженої ним особи щодо продовження строку надання документів (їх копій) (за наявності);
11) інформацію щодо оформлених актів, які складаються у довільній формі, про передачу документів, що містять комерційну таємницю або є конфіденційними, для огляду, вивчення та їх повернення, підписані посадовими особами митного органу та керівником підприємства або уповноваженою ним особою (за наявності);
12) інформацію щодо направлених запитів на проведення зустрічних звірок, запитів до інших органів державної влади, страхових компаній, експертних та банківських установ, інших суб’єктів господарювання, уповноважених органів іноземних держав, що стосуються переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, випуску товарів та їх використання на митній території України або за її межами, та отриманих результатів (за наявності);
13) інформацію про проведені підприємством під час документальної перевірки інвентаризації його основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, які перебували або перебувають під митним контролем чи використовувалися цим підприємством разом із товарами, що були поміщені у відповідний митний режим (за наявності).
У разі відмови від проведення такої інвентаризації зазначається інформація про звернення до суду відповідно до пункту 8 частини першої статті 347 Кодексу;
14) інформацію про документи, використані під час перевірки, згруповані за типами (зазначається період охоплення їх перевіркою та метод - суцільний, вибірковий);
15) у разі проведення невиїзної документальної перевірки зазначаються відомості з інформаційно-телекомунікаційних систем митних органів щодо реєстраційних даних, місцезнаходження / місця проживання, керівника підприємства / громадянина.
4. Результати перевірки повинні містити інформацію, визначену програмою перевірки, зокрема щодо:
правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних та інших платежів, а також пені (у разі її сплати), контроль за справлянням яких покладено на митні органи;
обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування;
правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення;
відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів платника податків, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі;
законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території;
результатів опрацювання завдань, визначених під час митного оформлення або під час обрання об’єкта перевірки системою управління ризиками відповідно до глави 52 Кодексу;
загальних відомостей про зовнішньоекономічні операції підприємства з описом основних принципів, методів і процедур, які використовувались ним для ведення бухгалтерського обліку, зокрема припасів, призначених для споживання, та інших процедур і відомостей, що стосуються переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, випуску товарів та їх використання на митній території України або за її межами;
узагальнених відомостей про виконання зовнішньоекономічних договорів (контрактів), сум перерахованих коштів постачальникам відповідно до банківських виписок, загальної фактурної вартості задекларованих товарів, отриманих/наданих послуг та їх відповідності інформації, зазначеній в митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі;
результатів аналізу договорів з іншими контрагентами (крім постачальників товарів), які стосуються робіт (послуг) та можуть мати вплив на складові митної вартості товарів (за наявності) та встановлення або невстановлення порушень повноти декларування складових митної вартості;
результатів аналізу матеріалів, зазначених у статті 352 Кодексу, які можуть бути використані для підготовки висновку за результатами перевірки;
здійснених контрольних заходів з відображенням їх результатів (у разі їх проведення);
складання протоколів про порушення митних правил;
порівняння даних, що містяться в поданих первинних документах для здійснення митного оформлення, фактичним даним, виявленим під час перевірки, зокрема контрольних заходів, отриманої інформації (матеріалів), що мали вплив на достовірність задекларованих відомостей про такі товари;
результатів щодо правильності визначення заявлених у митних деклараціях кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, їх митної вартості та країни походження, підстав для звільнення від оподаткування відповідно до частини чотирнадцятої статті 354 Кодексу;
встановлених порушень, що передбачають вжиття заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;
встановлених фактів заниження та/або завищення податкових зобов’язань зі сплати митних та інших платежів, а також пені, контроль за справлянням яких покладено на митні органи, та їх розрахунок у розрізі видів платежів, пені та митних декларацій;
письмових пояснень посадових осіб підприємства або його представників, які були відповідальними за достовірність та повноту декларування, правильність визначення бази оподаткування, своєчасність, повноту нарахування та сплати митних та інших платежів, додержання вимог законодавства України з питань митної справи, чиї дії (бездіяльність) призвели до встановлених перевіркою фактів порушень, та наданих додаткових документах стосовно їх підтвердження або спростування, відмови керівника підприємства або уповноваженої ним особи в наданні письмових пояснень (за наявності);
рекомендацій стосовно вжиття заходів для запобігання порушенням підприємством вимог законодавства України з питань митної справи.
Результати документальної невиїзної перевірки, проведеної у разі наявності обставин, передбачених частиною другою статті 351 Кодексу, повинні містити інформацію, зазначену у цьому пункті, в обсягах відповідно до питань перевірки, визначених у наказі митного органу на її проведення.
Акт про результати документальної перевірки має містити упорядкований виклад встановлених під час перевірки фактів порушень норм законодавства з питань митної справи з посиланням на норми законодавства України та/або положення міжнародних договорів, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, з обґрунтуванням встановлених обставин, що призвели до заниження та/або завищення сум митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
5. Висновки акта (довідки) повинні містити такі дані:
1) узагальнений висновок про виявлені перевіркою порушення законодавства з питань державної митної справи з посиланням на відповідні норми, порушені підприємством (громадянином), або відображення інформації про відсутність таких порушень (у разі складання довідки);
2) інформацію щодо розміру визначених податкових зобов’язань у розрізі видів митних та інших платежів, а також пені, контроль за справлянням яких покладено на митні органи;
3) інформацію щодо ознайомлення керівника підприємства або уповноваженої ним особи (громадянина) щодо:
порядку повернення надміру сплачених сум митних платежів, передбачених статтею 301 Кодексу, у разі встановлення завищення сплати митних платежів;
повернення протягом п’яти робочих днів з дня, що настає за днем отримання акта (довідки) перевірки підписаний перший примірник акта (довідки) перевірки відповідно до частини четвертої статті 354 Кодексу;
права керівника підприємства або уповноваженої ним особи (громадянина) на подання заперечень у разі незгоди з висновками перевірки та строків подання;
4) кількості примірників складеного акта (довідки) перевірки;
5) отримання керівником підприємства або уповноваженою ним особою (громадянином) другого примірника акта (довідки) перевірки з додатками, передбаченими пунктом 2 розділу IV цього Порядку, що засвідчується підписом.
III. Підготовчі заходи з підписання акта (довідки) про результати документальної перевірки та його реєстрації
1. Строк складення акта (довідки) про результати документальної перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого Кодексом, з урахуванням його продовження.
2. Акт (довідка) про результати документальної перевірки після підписання уповноваженими особами митного органу, які проводили таку перевірку, реєструється у журналі митного органу в порядку, передбаченому абзацом другим пункту 3 розділу I цього Порядку, протягом 10 робочих днів з дня, що настає за днем закінчення встановленого для проведення перевірки строку.
Такий акт (довідка) з відповідними додатками після реєстрації в митному органі протягом трьох робочих днів вручається для підписання керівнику підприємства або уповноваженій ним особі (громадянину) чи надсилається в порядку, встановленому Податковим кодексом України для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.
3. Керівник підприємства, що перевірялося, або уповноважена ним особа (громадянин) протягом п’яти робочих днів з дня, що настає за днем отримання акта (довідки) про результати документальної перевірки, зобов’язані повернути митному органу підписаний примірник акта (довідки). Другий примірник акта (довідки) залишається у підприємства (громадянина).
У разі незгоди керівника підприємства або уповноваженої ним особи (громадянина) з викладеними фактами та обставинами, зазначеними в акті (довідці) про результати документальної перевірки, вони зобов’язані підписати акт (довідку) із запереченнями.
4. У разі відмови керівника підприємства або уповноваженої ним особи (громадянина) від підписання акта або довідки про результати документальної перевірки посадові особи митного органу складають акт відповідно до частини п’ятої статті 354 Кодексу за формою згідно з додатком 7 до цього Порядку, що засвідчує факт такої відмови. Один примірник акта або довідки у день їх складення вручається або надсилається підприємству (громадянину), що перевірялося(вся).
5. У разі відмови керівника підприємства або уповноваженої ним особи (громадянина) від отримання другого примірника акта або довідки про результати перевірки чи неможливості його вручення та підписання у зв’язку з відсутністю підприємства (громадянина) за місцезнаходженням/ місцем проживання такий акт або довідка надсилається зазначеному підприємству (громадянину) в порядку, визначеному Податковим кодексом України для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. У цьому разі митним органом складається акт відповідно до частини шостої статті 354 Кодексу за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку.
Відмова керівника підприємства, що перевірялося, або уповноваженої ним особи (громадянина) від підписання акта про результати перевірки або від отримання його другого примірника не звільняє підприємство (громадянина) від обов’язку сплатити суми коштів відповідно до грошових зобов’язань, визначених митним органом за результатами перевірки.
6. Заперечення підприємства (громадянина), передбачені абзацом другим пункту 3 цього розділу, розглядаються митним органом протягом п’яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв’язку з необхідністю з’ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у запереченнях).
Керівник підприємства або уповноважена ним особа (громадянин) має право брати участь у розгляді своїх заперечень, про таке бажання відповідна особа зазначає у своїх запереченнях, а митний орган зі свого боку зобов’язаний повідомити зазначених осіб про місце і час проведення такого розгляду. Таке повідомлення надсилається керівнику підприємства або уповноваженій ним особі (громадянину) не пізніше наступного робочого дня з дня отримання заперечень, але не пізніше ніж за два робочих дні до дня їх розгляду.
Відсутність керівника підприємства або уповноваженої ним особи (громадянина), повідомленого в передбаченому цим пунктом порядку про час і місце розгляду матеріалів перевірки, не є перешкодою для їх розгляду.
Участь керівника митного органу або його заступника у розгляді заперечень підприємства (громадянина) до акта (довідки) про результати перевірки є обов’язковою.
7. У разі наявності заперечень, передбачених абзацом другим пункту 3 цього розділу, за результатами їх розгляду готується не пізніше строку, передбаченого абзацом першим пункту 6 цього розділу, висновок, який підписують посадові особи митного органу, які проводили перевірку, та їх безпосередні керівники, а також інші посадові особи митного органу, які були залучені до розгляду цих заперечень.
Такий висновок має містити обґрунтовану позицію митного органу щодо кожного питання, визначеного у запереченнях, який за своїм змістом підсумовує врахування або спростування наданих до розгляду заперечень (додаткових документів і пояснень). При цьому такий висновок реєструється у спецжурналі, передбаченому пунктом 14 розділу I цього Порядку, та надсилається підприємству (громадянину) як відповідь на заперечення у порядку, визначеному Податковим кодексом України для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.
8. Рішення про визначення грошових зобов’язань підприємства (громадянина) приймає керівник митного органу або його заступник з урахуванням результатів розгляду заперечень відповідно до частини одинадцятої статті 354 Кодексу.
9. Перший примірник акта (довідки) документальної перевірки та додатки до нього (неї), залишаються у митному органі, який здійснював перевірку.
IV. Інформативні додатки до акта (довідки) про результати документальної перевірки
1. Залежно від виду проведення документальної перевірки підприємства (громадянина) до інформативних додатків належать:
1) письмові заяви, зауваження, заперечення, пояснення з питань, що стосуються перевірки, копії отриманих документів щодо виявлених порушень або з інших питань, що виникли під час перевірки, зокрема заяв щодо дій (бездіяльності) посадових осіб митного органу, які проводили документальну перевірку; розрахунку збитків та/або шкоди, заподіяних підприємству у зв’язку з проведенням документальної перевірки, відповідно до пункту 10 частини першої статті 350 Кодексу;
2) листування з іншими державними органами та уповноваженими органами іноземних держав;
3) довідки за результатами зустрічних звірок, у тому числі листів, якими надсилались запити на їх проведення, інші матеріали зустрічних звірок;
4) складені акти, передбачені частинами шостою та сьомою статті 349, частиною п’ятою статті 353, частинами п’ятою та шостою статті 354 Кодексу;
5) висновок, визначений пунктом 7 розділу III цього Порядку;
6) копії документів щодо результатів проведеної підприємством інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, які перебували або перебувають під митним контролем чи використовувалися цим підприємством разом із товарами, які були поміщені у відповідний митний режим;
7) інші матеріали, отримані митним органом або створені ним до проведення та під час проведення документальної перевірки, у тому числі: матеріали проведення митної експертизи, інформація від інших державних органів України або уповноважених органів іноземних держав;
8) програма проведення перевірки;
9) опис використаних документів (їх копій);
10) відомості щодо виконання зовнішньоекономічних договорів (контрактів) та інші відомості (таблиці), зокрема розрахунки сум занижених/завищених податкових зобов’язань зі сплати митних та інших платежів, а також пені, контроль за справлянням яких покладено на митні органи, у розрізі їх видів та митних декларацій;
11) акти контрольних обмірів обсягів будівельних, монтажних, ремонтних та інших робіт, контрольних аналізів сировини, матеріалів і готової продукції, контрольних запусків у виробництво сировини та матеріалів, які перебували або перебувають під митним контролем чи використовувалися підприємством, що перевіряється, у виробництві готової продукції, виготовленої із сировини та матеріалів, поміщених у відповідний митний режим;
12) акти огляду територій, виробничих, складських, торговельних та інших приміщень підприємства;
13) акти відбору проб та/або зразків товару;
14) документи, що підтверджують вилучення документів (їх копій), у випадках та в порядку, передбачених законом.
2. Визначені підпунктами 8-14 пункту 1 цього розділу документи у разі їх складання в обов’язковому порядку додаються до другого примірника акта (довідки) про результати документальної перевірки.
3. Копії документів, надані підприємством (громадянином), засвідчує керівник підприємства або уповноважена ним особа (громадянин) шляхом підписання або накладення електронного підпису чи печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, у визначеному законодавством порядку.
Додаток 1 |
ЖУРНАЛ
обліку актів (довідок) про результати проведення документальних перевірок
Додаток 2 |
АКТ
відсутності підприємства за місцезнаходженням
Додаток 3 |
СПЕЦІАЛЬНИЙ ЖУРНАЛ
митного органу
Додаток 4 |
ПОСВІДЧЕННЯ
на право проведення документальної перевірки
Додаток 5 |
АКТ
про відмову від підпису в посвідченні на право проведення перевірки
Додаток 6 |
АКТ
про відмову керівника підприємства або уповноваженої ним особи у допуску посадових осіб митного органу до проведення перевірки
Додаток 7 |
АКТ
про відмову від підписання акта або довідки про результати документальної перевірки
Додаток 8 |
АКТ
про відмову від отримання акта (довідки) про результати перевірки/ неможливості його вручення та підписання