Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 400 від 28.04.2023
№ 743 від 11.07.2023
№ 47 від 16.01.2024
№ 520 від 08.05.2024
№ 555 від 14.05.2024
№ 650 від 05.06.2024
№ 723 від 18.06.2024
№ 988 від 16.08.2024
№ 1204 від 22.10.2024
№ 1332 від 22.11.2024}
{Установити, що строки дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації, надані військовозобов’язаним працівникам державних акціонерних товариств, що здійснюють діяльність у сфері залізничного транспорту, відповідними рішеннями Міністерства економіки згідно з цією Постановою, які не закінчилися на день прийняття Постанови КМ № 492 від 03.05.2024, продовжуються автоматично на один місяць згідно з Постановою КМ № 492 від 03.05.2024}
{Установити, що строки дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації, наданих військовозобов’язаним відповідними рішеннями Міністерства економіки згідно із цією Постановою, які не закінчилися на день прийняття Постанови КМ № 516 від 07.05.2024, продовжуються автоматично на три місяці згідно з Постановою КМ № 516 від 07.05.2024, з урахуванням змін, внесених Постановою КМ № 642 від 04.06.2024}
Відповідно до статті 25 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;
{Абзац другий пункту 1 в редакції Постанов КМ № 650 від 05.06.2024, № 1332 від 22.11.2024}
Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.
{Абзац третій пункту 1 в редакції Постанови КМ № 650 від 05.06.2024}
відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, які були надані військовозобов’язаним рішеннями Міністерства економіки до набрання чинності цією постановою, є чинними протягом строку, на який вони надані;
анулювання відстрочок, зазначених в абзаці другому цього пункту, здійснюється у випадках та порядку, що визначені пунктом 12 Порядку бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану, затвердженого цією постановою;
бронювання військовозобов’язаних за списками військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, що працюють на підприємствах, в установах та організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), а також на підприємствах, в установах та організаціях, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, та які не визначено критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, здійснюється Міністерством економіки на строк до шести місяців на підставі погоджених Генеральним штабом Збройних Сил та/або Міністерством оборони документів, які надійшли до 8 червня 2024 р. до Міністерства економіки та відповідали вимогам законодавства, що діяло до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2024 р. № 650 “Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану”.
{Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 723 від 18.06.2024}
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час
1. Цей Порядок визначає механізм бронювання під час воєнного стану засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, які працюють або проходять службу:
в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування (далі - державні органи);
в органах державної влади, інших державних органах, Національній поліції, Національному антикорупційному бюро, Державному бюро розслідувань, органах прокуратури, БЕБ, ДСНС, Державній кримінально-виконавчій службі, Службі судової охорони, в судах, установах системи правосуддя та органах досудового розслідування (крім військовозобов’язаних, зазначених в абзаці другому цього пункту), а також на штатних посадах патронатних служб державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
на підприємствах, в установах та організаціях, які в установленому порядку визначено критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період (далі - критично важливі підприємства);
на підприємствах, в установах та організаціях, які в установленому порядку визначено критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (далі - критично важливі установи);
у спеціалізованих установах ООН, міжнародних судових органах, міжнародних та неурядових організаціях та установах, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;
в операторах протимінної діяльності, які проводять розмінування (гуманітарне розмінування) відповідно до законодавства (далі - оператори протимінної діяльності).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, “Про військовий обов’язок і військову службу”, інших законах та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актах.
3. Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється за списками військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі - список), в електронній формі засобами Порталу Дія.
Заброньованим військовозобов’язаним надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації (далі - відстрочка).
Не підлягають бронюванню військовозобов’язані, які згідно із законом не підлягають призову на військову службу під час мобілізації.
Військовозобов’язані, зазначені у пункті 1 цього Порядку, підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.
Строк дії відстрочки не може перевищувати:
строку проведення мобілізації - для військовозобов’язаних, зазначених в абзацах другому і третьому пункту 1 цього Порядку;
строку дії контракту (договору) на поставку товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, - для військовозобов’язаних, зазначених в абзаці четвертому пункту 1 цього Порядку;
12 місяців - для військовозобов’язаних, зазначених в абзацах п’ятому та сьомому пункту 1 цього Порядку;
строку договору (контракту) або строку, на який їх обрано (призначено), - для військовозобов’язаних, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього Порядку.
4. Керівники органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій відповідають за включення військовозобов’язаних працівників до списків.
5. Бронюванню підлягають всі військовозобов’язані:
які займають посади державної служби категорії “А”;
які займають посади штатних працівників патронатних служб державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
які займають посади керівників обласних, районних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (військових адміністрацій у разі їх утворення);
які займають посади державної служби категорії “Б”, але на яких тимчасово покладено виконання обов’язків за вакантною посадою державної служби категорії “А”;
які займають посади голів обласних, районних, районних у місті (у разі утворення) рад, сільських, селищних, міських голів;
кінцеві бенефіціарні власники критично важливих підприємств, критично важливих установ, які не є їх працівниками;
члени наглядових рад суб’єктів господарювання, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів яких за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу яких перевищує 200 млн. гривень, а також особливо важливих для економіки підприємств, вартість активів яких за даними останньої фінансової звітності перевищує 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу яких перевищує 1,5 млрд. гривень;
працівники критично важливих підприємств, критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом критично важливими для функціонування економіки в особливий період, у сфері оборонно-промислового комплексу;
працівники спеціалізованих установ ООН, закордонних дипломатичних установ в Україні, представництв міжнародних організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
працівники спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;
працівники критично важливих установ, до складу яких входять штатні збірні команди олімпійських, неолімпійських видів спорту та спорту осіб з інвалідністю, перелік яких затверджується Мінмолодьспортом;
працівники критично важливих установ паливно-енергетичного комплексу та їх підрядних організацій, які здійснюють будівництво, ремонт, відновлення, виготовлення та/або поставку обладнання, надають послуги, проводять інші інженерно-технічні заходи, спрямовані на безперебійне функціонування об’єднаної енергетичної системи та газотранспортної системи України в особливий період, які визначені Міненерго критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
працівники, які працюють на підприємстві, що виконує функції технічного адміністратора Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, а також технічні працівники постачальника електронних комунікаційних послуг, постачальників електронних комунікаційних мереж, що взаємоз’єднані з мережами інших держав, визначених Мінцифри критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, у сфері цифровізації, перелік яких затверджується Мінцифри, включені наказом керівника підприємства до складу аварійно-відновлювальних бригад підприємств, що забезпечують роботу електронних комунікаційних мереж у період знеструмлень та виконують відновлювальні аварійні роботи мереж електронних комунікацій на території Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Київської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської областей, м. Києва.
6. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які:
працюють або проходять службу на посадах державної служби категорій “Б”, “В”, - 50 відсотків кількості військовозобов’язаних цих категорій;
працюють або проходять службу в органах державної влади, інших державних органах, Національній поліції, Національному антикорупційному бюро, Державному бюро розслідувань, органах прокуратури, БЕБ, ДСНС, Державній кримінально-виконавчій службі, Службі судової охорони, судах, установах системи правосуддя та органах досудового розслідування (крім військовозобов’язаних, зазначених в абзаці другому цього пункту), - 50 відсотків кількості військовозобов’язаних працівників у такому органі. Кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, може становити понад 50 відсотків за окремим рішенням Міністра оборони.
7. Кількість військовозобов’язаних, які займають посади в органі місцевого самоврядування і відповідно до закону підлягають бронюванню, повинна становити не більше 50 відсотків кількості військовозобов’язаних працівників.
8. Кількість військовозобов’язаних, які займають посади на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі і відповідно до закону підлягають бронюванню, крім військовозобов’язаних, зазначених в абзацах сьомому - чотирнадцятому пункту 5 цього Порядку, повинна становити не більше 50 відсотків загальної кількості військовозобов’язаних працівників.
Кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, може становити понад 50 відсотків за окремим рішенням Міністра оборони.
Не підлягають бронюванню військовозобов’язані, які займають посади на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, нарахована заробітна плата яких в кожному місяці останнього звітного періоду (кварталу) нижче за розмір мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5 (крім державних і комунальних підприємств, установ і організацій, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або перебувають у комунальній власності, та господарських товариств, більше 50 відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100 відсотків).
Кількість військовозобов’язаних, які займають посади у представництвах донорських установ, виконавців проектів міжнародної технічної допомоги та підлягають бронюванню, повинна становити не більше 50 відсотків кількості військовозобов’язаних працівників. Бронюванню підлягають лише ті військовозобов’язані працівники, які безпосередньо залучені до виконання завдань проекту та визначені такими згідно з внутрішніми документами виконавця (наказом, посадовою інструкцією тощо).
9. Кількість військовозобов’язаних, які займають посади в постійних представництвах нерезидентів (іноземних компаній, організацій), які провадять в Україні діяльність (представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності, неурядових організацій інших держав, міжнародних неурядових організацій) (крім постійних представництв іноземних медіа), і відповідно до закону підлягають бронюванню, повинна становити не більше 50 відсотків загальної кількості військовозобов’язаних працівників.
Кількість військовозобов’язаних, які займають посади в постійних представництвах іноземних медіа і відповідно до закону підлягають бронюванню, повинна становити:
у постійних представництвах, які мають кількість військовозобов’язаних працівників не більше 15 осіб, - усі військовозобов’язані;
у постійних представництвах, які мають кількість військовозобов’язаних працівників більше 15 осіб, - 15 військовозобов’язаних працівників та не більше 50 відсотків кількості військовозобов’язаних працівників, що перевищує 15 осіб.
Кількість військовозобов’язаних, які займають посади у Товаристві Червоного Хреста України, інших українських неурядових організаціях, які реалізують гуманітарні проекти за кошти міжнародних партнерів, повинна становити не більше 50 відсотків загальної кількості військовозобов’язаних працівників.
Кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, може становити понад 50 відсотків за окремим рішенням Міністра оборони.
10. Під час воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”, з метою забезпечення належного виконання повноважень народних депутатів України може бути заброньовано не більш як два помічники-консультанти відповідного народного депутата України, які працюють за строковим трудовим договором на постійній основі та прикріплені для кадрового та фінансового обслуговування до Апарату Верховної Ради України.
11. У кількості зазначених у пунктах 6-10 цього Порядку військовозобов’язаних, які відповідно до закону підлягають бронюванню, враховуються військовозобов’язані, заброньовані відповідно до Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями відповідно до переліків посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2015 р. № 45, - із змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 р. № 12 і від 7 червня 2024 р. № 674.
12. У загальній кількості військовозобов’язаних, зазначених у пунктах 6-10 цього Порядку, не враховуються військовозобов’язані-жінки, а також військовозобов’язані, зазначені в абзацах другому - шостому пункту 5 цього Порядку.
Кількість військовозобов’язаних працівників враховується станом на 18 травня 2024 р., у разі збільшення чисельності військовозобов’язаних працівників у відповідному державному органі, на критично важливому підприємстві, у критично важливій установі - станом на дату подання списків, зокрема для тих, які утворені після 18 травня 2024 року.
13. У разі коли на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі працює один військовозобов’язаний працівник, який відповідно до закону підлягає бронюванню, встановлені пунктами 8 і 9 цього Порядку обмеження щодо кількості військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, до таких критично важливих підприємств, критично важливих установ не застосовуються.
14. Для цілей бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, засобами Порталу Дія Мінекономіки формує та веде Єдиний перелік органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій для бронювання військовозобов’язаних (далі - Єдиний перелік), до якого включаються державні органи та органи, зазначені в абзаці третьому пункту 1 цього Порядку, критично важливі підприємства, критично важливі установи.
Мінекономіки вносить до Єдиного переліку державні органи та органи, зазначені в абзаці третьому пункту 1 цього Порядку. Відповідний державний орган, який прийняв рішення про визначення підприємств, установ, організацій критично важливими підприємствами, критично важливими установами, вносить до Єдиного переліку такі критично важливі підприємства та критично важливі установи.
15. Єдиний перелік містить такі відомості щодо:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) уповноваженої особи, що вносить державні органи до Єдиного переліку;
2) державного органу, що вносить критично важливі підприємства та критично важливі установи до Єдиного переліку:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) уповноваженої особи державного органу;
3) державного органу, підприємства, установи, що подає списки:
повне найменування юридичної особи та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
місцезнаходження юридичної особи та відокремленого підрозділу юридичної особи (у разі наявності) (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом);
підстава внесення до переліку;
дата початку та дата закінчення державного контракту (у разі коли підставою є постачання товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил або інших військових формувань);
дата прийняття і номер рішення відповідного державного органу про визначення підприємства, установи, організації критично важливим підприємством чи критично важливою установою, рішення МЗС, Секретаріату Кабінету Міністрів України про затвердження переліку критично важливих установ;
реквізити відповідного рішення щодо збільшення ліміту бронювання;
відмітка про обов’язковість перевірки на відповідність вимогам, визначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку.
16. Включення державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи до Єдиного переліку здійснюється на підставі поданого Мінекономіки або державним органом повідомлення про включення до Єдиного переліку (далі - повідомлення), яке формується засобами Порталу Дія у довільній формі, придатній для сприйняття його змісту.
17. Повідомлення формується уповноваженою особою Мінекономіки, державного органу засобами Порталу Дія шляхом підключення до робочих місць після проходження нею ідентифікації та автентифікації з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису.
18. У повідомленні зазначаються такі відомості щодо:
1) державного органу, який подає повідомлення:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) уповноваженої особи державного органу;
2) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи, стосовно яких подається повідомлення:
повне найменування юридичної особи та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
місцезнаходження юридичної особи та відокремленого підрозділу юридичної особи (у разі наявності) (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом);
відмітка про обов’язковість перевірки на відповідність вимогам, визначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку;
3) підстави для бронювання військовозобов’язаних працівників державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:
дата прийняття і номер рішення центрального органу виконавчої влади, що здійснює керівництво Збройними Силами, іншими військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, СБУ, Мінстратегпрому про визначення підприємства, установи, організації критично важливим підприємством;
дата прийняття і номер рішення центрального органу виконавчої влади, обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації (військової адміністрації у разі її утворення) про визначення підприємства, установи, організації критично важливою установою, рішення МЗС, Секретаріату Кабінету Міністрів України про затвердження переліку критично важливих установ.
19. Під час формування повідомлення шляхом інформаційної взаємодії отримуються/підтверджуються такі відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:
повне найменування юридичної особи та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
місцезнаходження юридичної особи та відокремленого підрозділу юридичної особи (у разі наявності) (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом).
20. Формування повідомлення автоматично припиняється або його подання блокується засобами Порталу Дія, якщо зазначені у повідомленні відомості:
не підтверджуються відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
21. Формування повідомлення завершується накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису уповноваженою особою державного органу.
22. Державний орган подає засобами Порталу Дія шляхом підключення до робочих місць повідомлення про зміни до Єдиного переліку в разі:
підтвердження критично важливому підприємству, критично важливій установі статусу критично важливих для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань або функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
23. Державний орган подає засобами Порталу Дія шляхом підключення до робочих місць повідомлення про виключення державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи з Єдиного переліку в разі:
позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;
завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;
ліквідації державного органу, підприємства, установи, організації.
24. Керівник державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноважена ним особа може подати заяву в електронній формі засобами Порталу Дія та отримати інформацію про військовозобов’язаних в державному органі, на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, яким надана відстрочка та які переведені на спеціальний військовий облік, що міститься в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а саме про:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
ознаку військового обліку за призначенням (загальний або спеціальний);
дату закінчення строку дії відстрочки та перебування на спеціальному військовому обліку.
25. Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється засобами Порталу Дія за списками, які формуються керівником державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноваженою ним особою.
26. У разі відсутності у критично важливого підприємства, критично важливої установи коду згідно з ЄДРПОУ або технічної можливості формування списку засобами Порталу Дія критично важливе підприємство, критично важлива установа подають список до відповідного державного органу, який прийняв рішення про визначення їх критично важливим підприємством, критично важливою установою.
Державний орган, який прийняв рішення про визначення підприємства, установи, організації критично важливим підприємством, критично важливою установою, подає список засобами Порталу Дія шляхом підключення до робочих місць після проходження уповноваженою особою державного органу ідентифікації та автентифікації з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису.
Бронювання військовозобов’язаних, які працюють в органах, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, та військовозобов’язаних, які є працівниками представництв донорських установ, виконавців проектів міжнародної технічної допомоги, у разі відсутності у них коду згідно з ЄДРПОУ здійснюється засобами Порталу Дія за списками, які формуються уповноваженою особою Мінекономіки на підставі обґрунтованого подання:
зазначених органів - щодо військовозобов’язаних, які в них працюють;
Секретаріату Кабінету Міністрів України - щодо військовозобов’язаних, які є працівниками представництв донорських установ, виконавців проектів міжнародної технічної допомоги.
Бронювання військовозобов’язаних, які працюють у спеціалізованих установах ООН, міжнародних судових органах, міжнародних та неурядових організаціях та установах, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України, здійснюється засобами Порталу Дія за списками, які формуються уповноваженою особою МЗС на підставі обґрунтованого подання центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу, відповідального за виконання зобов’язань, що випливають із членства України в міжнародних організаціях.
27. У списку зазначаються такі відомості щодо:
1) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:
повне найменування юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;
код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
місцезнаходження юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом);
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
Під час формування списку отримуються такі відомості:
з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів - відомості про загальну кількість військовозобов’язаних в державному органі, на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, які формуються на підставі даних з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, загальну кількість військовозобов’язаних в державному органі, на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, яким надана відстрочка та які переведені на спеціальний військовий облік;
Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - повне найменування юридичної особи та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи; код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи; місцезнаходження юридичної особи та відокремленого підрозділу юридичної особи (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом); прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи; прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України) кінцевого бенефіціарного власника критично важливого підприємства, критично важливої установи.
28. Формування списку засобами Порталу Дія завершується накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису керівника державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, відокремленого підрозділу юридичної особи, відомості про яку містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або керівника державного органу, який прийняв рішення про визначення відповідного підприємства, установи, організації критично важливим підприємством чи критично важливою установою, або уповноваженої ним особи та надсилається до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:
перебуває на військовому обліку;
перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
займає посаду на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, за якою йому нараховано заробітну плату за кожний місяць останнього звітного періоду (квартал) не нижче за розмір мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5 (крім державних і комунальних підприємств, установ і організацій, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або перебувають у комунальній власності, та господарських товариств, більше 50 відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100 відсотків);
уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
30. Інформація (відомості, дані) про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації (бронювання) відображається у військово-обліковому документі в електронній формі.
31. Надана відстрочка підлягає анулюванню в разі:
2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;
3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;
4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;
5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);
6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;
7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;
8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на місяць засобами Порталу Дія;
9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;
10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;
11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;
12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку.
32. Керівник державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або особа, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, відомості про яку містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, може подати засобами Порталу Дія заяву в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника (далі - заява про анулювання бронювання), в якій містяться такі відомості щодо:
1) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:
повне найменування юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;
код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
місцезнаходження юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом);
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
причина анулювання відстрочки.
Формування заяви про анулювання бронювання завершується накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису керівника державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, відокремленого підрозділу юридичної особи, відомості про яку містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та надсилається до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів в автоматичному режимі здійснюється анулювання відстрочки та переведення військовозобов’язаного на загальний військовий облік у разі, коли військовозобов’язаний:
перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою, зазначеними в заяві про анулюванню бронювання;
має бронювання за державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою, зазначеними в заяві про анулюванню бронювання.
33. Електронна інформаційна взаємодія між державними електронними інформаційними ресурсами державних органів здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта” електронна інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням у них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб’єкти електронної інформаційної взаємодії, визначаються договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 “Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721).
Електронна інформаційна взаємодія здійснюється з дотриманням вимог Законів України “Про публічні електронні реєстри”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про захист персональних даних”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, інших нормативно-правових актів у сфері захисту інформації.
{Порядок в редакції Постанов КМ № 650 від 05.06.2024, № 1332 від 22.11.2024}
{Додаток 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
{Додаток 2 виключено на підставі Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
{Додаток 3 виключено на підставі Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
{Додаток 4 виключено на підставі Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
{Додаток 5 виключено на підставі Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
{Додаток 6 виключено на підставі Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
{Додаток 7 виключено на підставі Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
{Додаток 8 виключено на підставі Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
ЗАТВЕРДЖЕНО |
КРИТЕРІЇ ТА ПОРЯДОК,
за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період
1. Ці Критерії та порядок відповідно до Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” встановлюють механізм визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.
2. Визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період здійснюється за такими критеріями:
1) загальна сума сплачених податків, зборів, платежів до державного і місцевих бюджетів, крім митних платежів, та сума сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом звітного податкового року перевищує еквівалент 1,5 млн. євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку за той самий період, що підтверджується довідкою контролюючого органу, в якому на обліку перебуває підприємство, установа, організація;
2) сума надходжень в іноземній валюті, крім кредитів і позик, за звітний податковий рік перевищує еквівалент 32 млн. євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку за той самий період, що підтверджується довідкою відповідного обслуговуючого банку;
3) підприємство, установа, організація має стратегічне значення для економіки і безпеки держави відповідно до переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2015 р. № 83 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 20, ст. 555);
4) підприємство, установа, організація має важливе значення для галузі національної економіки чи забезпечення потреб територіальної громади. Критерії, за якими здійснюється визначення підприємства, установи, організації, які мають важливе значення для галузі національної економіки чи забезпечення потреб територіальної громади, встановлюються органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, за сферою їх управління чи галуззю національної економіки або обласною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією (військовою адміністрацією у разі її утворення) з урахуванням потреб територіальної громади, за погодженням з Мінекономіки та Міноборони;
{Абзац п’ятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1332 від 22.11.2024}
5) відсутність заборгованості із сплати податків до державного і місцевих бюджетів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що підтверджується довідкою про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, або витягом з інформаційної системи органів ДПС щодо статусу розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами, засвідченим керівником підприємства, установи, організації (крім державних і комунальних підприємств, установ і організацій, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або перебувають у комунальній власності, та господарських товариств, більше 50 відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100 відсотків);
{Абзац шостий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
6) розмір нарахованої середньої заробітної плати застрахованих осіб - працівників:
{Абзац сьомий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
державних і комунальних підприємств, установ і організацій, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або перебувають в комунальній власності, та господарських товариств, більше 50 відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100 відсотків, за останній календарний квартал становить не менше розміру середньої заробітної плати у регіоні за IV квартал 2021 р. (відповідно до даних Держстату), що підтверджується довідкою, наданою підприємством, установою, організацією, господарським товариством;
{Абзац пункту 2 в редакції Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
підприємств, установ, організацій за останній календарний квартал становить не нижче за розмір мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5, що підтверджується довідкою, наданою підприємством, установою, організацією (крім державних і комунальних підприємств, установ і організацій, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або перебувають у комунальній власності, та господарських товариств, більше 50 відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100 відсотків);
{Абзац пункту 2 в редакції Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
7) підприємство, установа, організація є резидентом Дія Сіті;
8) підприємство є постачальником електронних комунікаційних послуг з використанням мереж мобільного зв’язку, середньомісячний розмір чистого доходу якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 200 млн. гривень або постачальником електронних комунікаційних послуг з використанням мереж фіксованого зв’язку, середньомісячний розмір чистого доходу якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 20 млн. гривень, що підтверджується звітом про фінансові результати з відмітками (штампами) контролюючого органу, який отримав фінансову звітність, із зазначенням дати її отримання.
{Пункт 2 доповнено підпунктом 8 згідно з Постановою КМ № 988 від 16.08.2024}
До критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період підприємств, установ та організацій належать:
спеціалізовані установи ООН, закордонні дипломатичні установи в Україні, закордонні дипломатичні установи України, представництва міжнародних організацій згідно з переліком, затвердженим МЗС;
представництва донорських установ, виконавці проектів міжнародної технічної допомоги згідно з переліком, затвердженим Секретаріатом Кабінету Міністрів України;
Дослідницька служба Верховної Ради України, а також підприємства, установи та організації, що перебувають у сфері управління органів, які здійснюють управління державним майном, що забезпечує діяльність відповідно Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, згідно з переліками, затвердженими відповідними органами управління;
{Абзац шістнадцятий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
оператори протимінної діяльності, які визначені Мінекономіки критично важливими для функціонування економіки в особливий період та проводять розмінування (гуманітарне розмінування) відповідно до законодавства.
{Пункт 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 723 від 18.06.2024; в редакції Постанови КМ № 988 від 16.08.2024}
{Абзац вісімнадцятий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 1332 від 22.11.2024}
Підприємства, установи та організації, які виробляють товари, виконують роботи і надають послуги з розроблення, виготовлення, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових частин для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, а також уповноважені суб’єкти управління об’єктами державної власності, які здійснюють регулювання, контроль та координацію діяльності таких підприємств, установ та організацій, визначаються Мінстратегпромом як критично важливі для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період у разі відповідності критерію, визначеному підпунктом 4 цього пункту.
Постійні представництва нерезидентів (іноземних компаній, організацій), які провадять в Україні діяльність (представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності, неурядових організацій інших держав, міжнародних неурядових організацій), визначаються Мінекономіки як критично важливі для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період у разі відповідності критерію, визначеному підпунктом 4 цього пункту, провадження діяльності протягом останніх двох календарних років та їх акредитації (реєстрації) відповідно до закону, взяття на облік в контролюючих органах.
{Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 988 від 16.08.2024}
3. Підставою для прийняття рішення про визначення підприємства, установи, організації, крім підприємств, установ та організацій, зазначених в абзацах третьому - сьомому цього пункту, критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період є відповідність трьом або більше критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку.
{Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1332 від 22.11.2024}
Для підприємств, установ, організацій є обов’язковими критерії, зазначені у підпункті 5 та абзаці третьому підпункту 6 пункту 2 цих Критеріїв та порядку (крім державних і комунальних підприємств, установ і організацій, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або перебувають у комунальній власності, та господарських товариств, більше 50 відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100 відсотків).
{Пункт 3 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1332 від 22.11.2024}
Підставою для прийняття рішення про визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період є відповідність двом або більше критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, а саме для таких підприємств, установ, організацій:
підприємства, установи та організації паливно-енергетичного комплексу, управителі багатоквартирних будинків - юридичні особи (суб’єкти господарювання), казенні підприємства пробірного контролю та підприємства, установи, організації, які забезпечують надання послуг і виконання робіт з експлуатації та комплексного обслуговування майна органів державної влади;
підприємства, установи та організації, які провадять діяльність у сфері охорони здоров’я, ветеринарної медицини, освіти та науки, фізичної культури і спорту, соціального захисту (з включенням до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг) та належать до державної чи комунальної форми власності з включенням до Реєстру неприбуткових установ та організацій або утримуються за рахунок коштів державного чи місцевого бюджету, або надають населенню безоплатні послуги, необхідні для забезпечення життєдіяльності населення, на постійній основі;
лінійні аудіовізуальні медіа, які здійснюють ефірне наземне багатоканальне (цифрове) телевізійне мовлення з використанням радіочастотного ресурсу, програмне наповнення якого складається переважно з інформаційних та/або інформаційно-аналітичних передач, або які залучені до системи оповіщення, та їх афілійовані особи, а також державні та комунальні заклади культури;
підприємства, установи та організації, які здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів, підприємства, установи та організації, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та/або вантажів, перевізники міського електричного транспорту.
4. Визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період здійснюється центральним органом виконавчої влади, іншим державним органом, органом державного управління, юрисдикція якого поширюється на всю територію України, за відповідною сферою управління та галуззю національної економіки або обласною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією (військовою адміністрацією у разі її утворення) на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
5. З метою визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період такі підприємство, установа, організація у разі відповідності критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, звертається до центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу, органу державного управління, юрисдикція якого поширюється на всю територію України (за сферою управління чи галуззю національної економіки), або до обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, (військової адміністрації у разі її утворення), на території юрисдикції яких вони розташовані. До звернення додаються копії підтвердних документів, а також інформація про подання підприємством, установою, організацією в установленому законодавством порядку податкової звітності за останній календарний квартал, що підтверджується:
копією податкової декларації з відмітками (штампами) контролюючого органу, який отримав податкову декларацію, із зазначенням дати її отримання; або
квитанцією про прийняття податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв’язку; або
квитанцією контролюючого органу, на який покладено функції щодо перевірки та прийняття пакета звітних документів платників податків; або
поштовим повідомленням з відміткою про вручення контролюючому органу у разі надсилання податкової декларації поштою.
6. Орган, зазначений у пункті 5 цих Критеріїв та порядку, до якого надійшло звернення підприємства, установи, організації, зобов’язаний у строк не більш як 10 робочих днів з дня його отримання розглянути його на відповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, та за результатами розгляду прийняти одне з таких рішень:
про відповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, і визначення їх критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
про невідповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку.
Рішення про відповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, і визначення їх критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період повинне містити інформацію про код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ; податковий номер платника податків; повне та скорочене найменування підприємства, установи, організації; критерії, яким відповідає підприємство, установа, організація.
Рішення про невідповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, повинне містити інформацію про відмову у визначенні підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період з обґрунтуванням невідповідності критеріям.
61. Орган, який прийняв рішення про визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, здійснює моніторинг діяльності таких підприємств, установ, організацій за звітний податковий період та у разі потреби проводить перевірку відповідності підприємства, установи, організації, які визначені критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, протягом діяльності підприємства, установи, організації з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
{Абзац перший пункту 61 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1332 від 22.11.2024}
За результатами проведеної перевірки відповідно до абзацу першого цього пункту орган приймає одне з таких рішень:
про невідповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, а також скасовує їх статус критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
про відповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, і визначення їх критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Копію рішення, прийнятого за результатами перевірки, орган, зазначений в абзаці першому цього пункту, в одноденний строк з дня його прийняття надсилає Мінекономіки, Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органу Міноборони) та Мінцифри.
{Критерії та порядок доповнено пунктом 61 згідно з Постановою КМ № 1204 від 22.10.2024}
7. Копію рішення про відповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, і визначення їх критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період орган, зазначений у пункті 5 цих Критеріїв та порядку, надсилає Мінекономіки та Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органу Міноборони).
8. Підтвердження статусу підприємства, установи, організації, постійних представництв нерезидентів (іноземних компаній, організацій), які провадять в Україні діяльність, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, здійснюється ними не рідше ніж один раз на рік.
{Абзац перший пункту 8 в редакції Постанови КМ № 988 від 16.08.2024}
Підприємство, установа, організація, постійні представництва нерезидентів (іноземних компаній, організацій), які провадять в Україні діяльність, для підтвердження зазначеного статусу подає відповідну заяву органу, який прийняв рішення про визначення таких підприємств, установ та організацій критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, до якої додаються копії підтвердних документів та інформація, зазначені у пункті 5 цих Критеріїв та порядку.
{Абзац другий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 988 від 16.08.2024}
Рішення про підтвердження статусу підприємства, установи, організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, або про позбавлення такого статусу приймається у порядку, визначеному пунктом 6 цих Критеріїв та порядку.
Копію рішення про підтвердження статусу підприємства, установи, організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, або про позбавлення такого статусу орган, зазначений в абзаці другому цього пункту, в одноденний строк з дня його прийняття надсилає Мінекономіки та Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органу Міноборони).
9. Критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період підприємствами, установами та організаціями можуть бути визначені:
1) підприємства, установи та організації, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг на платній та/або безоплатній основі, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил, включені до переліку, затвердженого Міноборони;
2) підприємства, установи та організації, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб військових формувань (крім Збройних Сил), утворених відповідно до законів України, включені до переліків, затверджених центральними органами виконавчої влади, що здійснюють керівництво цими військовими формуваннями, СБУ, в інтересах яких вони здійснюють виробництво товарів, виконують роботи, надають послуги;
3) юридичні особи приватного права, установчі документи яких визначають благодійну діяльність в одній чи кількох сферах, визначених Законом України від 5 липня 2012 р. № 5073-VI “Про благодійну діяльність та благодійні організації”, які здійснюють виробництво/закупівлю товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, включені до переліку, затвердженого Міноборони;
4) підприємства, установи та організації, що здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації зовнішніх пілотів (операторів) безпілотних роботизованих систем та зовнішніх екіпажів безпілотних роботизованих систем, підприємства, установи та організації, що здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації з радіоелектронної боротьби в інтересах сил безпеки та оборони України, підприємства, установи та організації, що здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації з тактичної медицини в інтересах сил безпеки та оборони України, критерії щодо яких визначені наказом Міноборони;
5) підприємства, установи та організації, які виробляють безпілотні системи (безпілотні авіаційні комплекси, безпілотні літальні апарати, безпілотні наземні (роботизовані) комплекси, безпілотні водні (плаваючі) комплекси) озброєння, військову і спеціальну техніку, боєприпаси, їх складові частини та інші товари оборонного призначення на замовлення Адміністрації Держспецзв’язку, інших державних замовників у сфері оборони.
{Пункт 9 доповнено підпунктом 5 згідно з Постановою КМ № 988 від 16.08.2024}
10. Підприємства, установи та організації, зазначені у підпункті 2 пункту 9 цих Критеріїв та порядку, належать до критично важливих для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період у разі:
здійснення виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб військових формувань (крім Збройних Сил), утворених відповідно до законів України;
включення до переліків, затверджених центральними органами виконавчої влади, що здійснюють керівництво цими військовими формуваннями, СБУ, в інтересах яких вони здійснюють виробництво товарів, виконують роботи, надають послуги.
Підприємства, установи та організації, зазначені у підпункті 5 пункту 9 цих Критеріїв та порядку, визначаються Мінстратегпромом як критично важливі для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період на підставі повідомлень Адміністрації Держспецзв’язку, інших державних замовників у сфері оборони про укладення державного контракту (договору) на виготовлення та поставку безпілотних систем (безпілотних авіаційних комплексів, безпілотних літальних апаратів, безпілотних наземних (роботизованих) комплексів, безпілотних водних (плаваючих) комплексів), інших товарів оборонного призначення з такими підприємствами, установами і організаціями протягом п’яти робочих днів з дня отримання повідомлення.
{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 988 від 16.08.2024}
Повідомлення, передбачені абзацом четвертим цього пункту, подаються до Мінстратегпрому Адміністрацією Держспецзв’язку, іншими державними замовниками у сфері оборони у паперовій та/або електронній формі. У повідомленні зазначаються:
{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 988 від 16.08.2024}
відомості щодо суб’єкта подання повідомлення (повне найменування, код згідно з ЄДРПОУ);
{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 988 від 16.08.2024}
відомості щодо підприємства, установи, організації, стосовно яких подається повідомлення (повне найменування, код згідно з ЄДРПОУ, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника);
{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 988 від 16.08.2024}
відомості про укладення державного контракту (договору) на виготовлення та поставку безпілотних систем (безпілотних авіаційних комплексів, безпілотних літальних апаратів, безпілотних наземних (роботизованих) комплексів, безпілотних водних (плаваючих) комплексів), інших товарів оборонного призначення (дата укладення, строк дії).
{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 988 від 16.08.2024}
За наявності технічної можливості повідомлення може подаватися засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.
{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 988 від 16.08.2024}
11. Юридичні особи приватного права, зазначені у підпункті 3 пункту 9 цих Критеріїв та порядку, належать до критично важливих для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період у разі:
здійснення виробництва/закупівлі товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, та за умови відповідності критеріям, визначеним Міноборони;
включення до переліку, затвердженого Міноборони.
12. Підприємства, установи чи організації, а також юридичні особи приватного права, зазначені у пункті 9 цих Критеріїв та порядку, можуть бути визначені критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період за умови відсутності у їх статутному капіталі частки держави, визначеної Верховною Радою України державою-агресором та/або державою-окупантом.
13. З метою визначення підприємств, установ чи організацій критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період та включення їх до переліку такі підприємства, установи, організації звертаються до органів, зазначених у підпунктах 1-4 пункту 9 цих Критеріїв та порядку. До звернення додаються відповідні обґрунтування.
14. Органи, зазначені у підпунктах 1-4 пункту 9 цих Критеріїв та порядку, до яких надійшло звернення підприємства, установи чи організації, зобов’язані у строк не більш як 10 робочих днів з дня його отримання розглянути його та за результатами розгляду прийняти одне з таких рішень:
про визначення підприємства, установи чи організації критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період і включення його до переліку;
про відмову у визначенні підприємства, установи чи організації критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.
Перелік повинен містити інформацію про код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ; повне найменування підприємства, установи чи організації.
Статус критично важливих для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період підприємства, установи та організації набувають одночасно з дня включення їх до переліків, зазначених у підпунктах 1-4 пункту 9 цих Критеріїв та порядку.
15. З метою підтвердження статусу критично важливих для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період підприємства, установи та організації, зазначені у підпунктах 1-4 пункту 9 цих Критеріїв та порядку, не рідше ніж один раз на рік надають відповідне обґрунтування до органу, який прийняв рішення про визначення таких підприємств, установ та організацій критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період і включення їх до переліку, зазначеного у підпунктах 1-4 пункту 9 цих Критеріїв та порядку.
16. Копію рішення про визначення підприємства, установи чи організації критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період або копію рішення про підтвердження статусу критично важливих для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період підприємства, установи чи організації орган, зазначений у пункті 9 цих Критеріїв та порядку, надсилає Мінекономіки та Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органу Міноборони).
{Критерії та порядок в редакції Постанови КМ № 650 від 05.06.2024}
ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 194 “Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1274).
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 218 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 194” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1305).
3. Пункт 2 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 і від 3 березня 2022 р. № 194, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2022 р. № 615 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 44, ст. 2401).
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 7 вересня 2022 р. № 1002 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 194” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 74, ст. 4481).