Деякі питання надання у 2023 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 198 від 07.03.2023}
Відповідно до частини восьмої статті 23, частини другої статті 97, частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок та умови надання у 2023 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я, що додаються.
2. Здійснити у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2023 рік у загальному фонді державного бюджету, перерозподіл видатків споживання у сумі 287257,6 тис. гривень шляхом:
1) зменшення обсягу видатків за бюджетною програмою 2308060 “Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення” у сумі 287257,6 тис. гривень;
2) збільшення обсягу видатків за бюджетною програмою 2311500 “Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я” у сумі 287257,6 тис. гривень.
3. Здійснити у 2023 році розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я (далі - субвенція) згідно з додатком.
4. Міністерству фінансів забезпечити внесення до розпису державного бюджету змін, пов’язаних із перерозподілом видатків державного бюджету та розподілом обсягу субвенції, що передбачені пунктами 2 і 3 цієї постанови.
5. Міністерству охорони здоров’я разом з Міністерством соціальної політики:
подати до 1 квітня 2023 р. на затвердження Кабінету Міністрів України план заходів щодо етапів реформування системи проведення медико-соціальної експертизи;
затвердити до 28 лютого 2023 р. план заходів із повернення дітей, які перебувають в будинках дитини, до родин або влаштування до сімейних форм виховання.
6. Міністерству охорони здоров’я разом з обласними та Київською міською військовими адміністраціями провести до 30 червня 2023 р. аналіз за кожним напрямом спрямування субвенції, визначити шляхи подальшої реорганізації та упорядкування мережі закладів охорони здоров’я і про результати поінформувати Кабінет Міністрів України та Міністерство фінансів.
7. Обласним та Київській міській військовим адміністраціям:
у разі потреби вжити заходів до планування та здійснення починаючи з 1 січня 2023 р. з місцевих бюджетів оплати поточних видатків закладів охорони здоров’я, які не уклали договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров’я;
провести до 31 грудня 2023 р. оцінку потреб кожної дитини, яка отримує догляд і виховання в будинках дитини, завершити процес реорганізації будинків дитини в центри медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям, забезпечити влаштування дітей з будинків дитини на усиновлення, під опіку, до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, забезпечити надання послуг дітям та сім’ям відповідно до планів реінтеграції за місцем проживання;
забезпечити в повному обсязі продуктами лікувального харчування (100-відсотковий рівень дієтотерапії) дітей віком до трьох років, хворих на біотинідазну недостатність, галактоземію I типу, глютарову ацидурію I типу, глютарову ацидурію II типу, дефіцит середньоланцюгової ацил-КоА-дегідрогенази (MCAD), дефіцит довголанцюгової гидроксіацил-КоА-дегідрогенази (LCНAD), дефіцит дуже довголанцюгової ацил-КоА-дегідрогенази (VLCAD), дефіцит трифункціонального білка, дефіцит HMG-ліази, ізовалеріанову ацидурію, лейциноз (хвороба “кленового сиропу”), метілмалонову ацидурію, первинний карнітиновий дефіцит та пропіонову ацидурію, що включені до програми розширеного масового скринінгу новонароджених, та на фенілкетонурію.
8. Рекомендувати відповідним органам місцевого самоврядування у разі потреби:
додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату видатків, визначених пунктом 3 Порядку та умов, затверджених цією постановою, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих періодів, узятих на облік в органах Державної казначейської служби;
передавати субвенцію на здійснення окремих видатків у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету, зокрема у разі, коли на території територіальної громади недостатньо бюджетних установ, інших суб’єктів господарювання комунальної власності, які забезпечують надання публічних послуг.
9. Передача субвенції між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад.
10. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 1 січня 2023 року.
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання у 2023 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції є МОЗ.
Розпорядники та одержувачі субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
3. Субвенція спрямовується на:
1) оплату поточних видатків закладів охорони здоров’я, а саме:
будинків дитини. У разі утворення на базі будинку дитини центру медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям, але продовження перебування в ньому дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дітей з фізичними та (або) інтелектуальними порушеннями від народження до трьох (для здорових дітей) та до чотирьох (для хворих дітей) років субвенція може спрямовуватися на оплату поточних видатків для покриття витрат, пов’язаних із забезпеченням заходів медико-соціального захисту таких дітей, до визначення альтернативних форм їх влаштування;
медико-соціальних експертних комісій;
бюро судово-медичної експертизи у період з 1 січня по 30 червня 2023 р.;
2) фінансування оглядів водіїв з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції;
3) забезпечення дітей до трьох років, хворих на біотинідазну недостатність, галактоземію І типу, глютарову ацидурію I типу, глютарову ацидурію II типу, дефіцит середньоланцюгової ацил-КоА-дегідрогенази (MCAD), дефіцит довголанцюгової гидроксіацил-КоА-дегідрогенази (LCHAD), дефіцит дуже довголанцюгової ацил-КоА-дегідрогенази (VLCAD), дефіцит трифункціонального білка, дефіцит HMG-ліази; ізовалеріанову ацидурію, лейциноз (хвороба “кленового сиропу”), метілмалонову ацидурію, первинний карнітиновий дефіцит та пропіонову ацидурію, що включені до програми розширеного масового скринінгу новонароджених, та на фенілкетонурію продуктами лікувального харчування.
{Підпункт 3 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 198 від 07.03.2023}
4. Не допускається спрямування субвенції на:
оплату комунальних послуг, енергоносіїв та капітальних видатків;
закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.
5. Відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням субвенції, а також відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи здійснюються в установленому законодавством порядку.
перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161), Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого Мінфіном;
двічі на місяць перераховує субвенцію на рахунки місцевих бюджетів, відкриті в органах Казначейства, згідно з розписом державного бюджету, але не пізніше 10 і 25 числа кожного місяця;
подає щомісяця до 15 числа МОЗ і Мінфіну інформацію про обсяги перерахування субвенції та касові видатки в розрізі місцевих бюджетів.
7. Обласні та Київська міська військові адміністрації подають щомісяця до 10 числа МОЗ звіт про використання субвенції та коштів, спрямованих з місцевих бюджетів понад обсяг субвенції, в розрізі напрямів та закладів охорони здоров’я.
8. МОЗ подає щомісяця до 20 числа Мінфіну узагальнений звіт про використання субвенції та коштів, спрямованих з місцевих бюджетів понад обсяг субвенції, в розрізі місцевих бюджетів та напрямів.
9. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
РОЗПОДІЛ
обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я між місцевими бюджетами у 2023 році
Код бюджету | Назва місцевого бюджету адміністративно-територіальної одиниці | Обсяг субвенції (загальний фонд) |
0210000000 | Обласний бюджет Вінницької області | 11 582,4 |
0310000000 | Обласний бюджет Волинської області | 7 836,8 |
0410000000 | Обласний бюджет Дніпропетровської області | 23 759,2 |
0510000000 | Обласний бюджет Донецької області | 13 750,1 |
0610000000 | Обласний бюджет Житомирської області | 9 046,6 |
0710000000 | Обласний бюджет Закарпатської області | 9 548,8 |
0810000000 | Обласний бюджет Запорізької області | 12 571,8 |
0910000000 | Обласний бюджет Івано-Франківської області | 10 372,5 |
1010000000 | Обласний бюджет Київської області | 13 773,5 |
1110000000 | Обласний бюджет Кіровоградської області | 6 934,1 |
1210000000 | Обласний бюджет Луганської області | 4 915,9 |
1310000000 | Обласний бюджет Львівської області | 19 014,6 |
1410000000 | Обласний бюджет Миколаївської області | 8 377,5 |
1510000000 | Обласний бюджет Одеської області | 18 042,1 |
1610000000 | Обласний бюджет Полтавської області | 10 376 |
1710000000 | Обласний бюджет Рівненської області | 8 760,8 |
1810000000 | Обласний бюджет Сумської області | 7 947,4 |
1910000000 | Обласний бюджет Тернопільської області | 7 839,5 |
2010000000 | Обласний бюджет Харківської області | 19 941,7 |
2110000000 | Обласний бюджет Херсонської області | 7 685,2 |
2210000000 | Обласний бюджет Хмельницької області | 9 428,7 |
2310000000 | Обласний бюджет Черкаської області | 8 906,3 |
2410000000 | Обласний бюджет Чернівецької області | 6 832,4 |
2510000000 | Обласний бюджет Чернігівської області | 7 360,8 |
2600000000 | Бюджет міста Києва | 22 652,9 |
______ |
|