Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 831
Внести до розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 831 “Деякі питання реформування державного управління України” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 61, ст. 3842) зміни, що додаються.
ЗМІНИ,
що вносяться до розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 831
1. У Стратегії реформування державного управління України на 2022-2025 роки, схваленій зазначеним розпорядженням:
1) у розділі II:
у першому реченні слова “адміністративних послуг” замінити словами “адміністративних та інших публічних послуг”;
у другому реченні слова “електронних послуг” замінити словами “електронних публічних послуг”;
абзац другий викласти в такій редакції:
“Значна кількість послуг доступна в електронній формі, зокрема “єМалятко”. У рамках реформи створено Єдиний державний вебпортал електронних послуг, а також систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”, проте не в повному обсязі забезпечено обмін інформацією між публічними електронними реєстрами з використанням зазначеної системи.”;
четверте речення абзацу п’ятого виключити;
2) у розділі III:
у підрозділі “Високоякісні послуги та зручні процедури”:
у першому реченні абзацу дев’ятого слова “адміністративних послуг” замінити словами “адміністративних та інших публічних послуг”;
в абзаці десятому слово “(реєстрів)” замінити словами “(публічних електронних реєстрів)”;
в абзаці одинадцятому слово “реєстри” в усіх відмінках замінити словами “публічні електронні реєстри” у відповідному відмінку, а слово “Реєстри” - словами “Публічні електронні реєстри”;
абзац дев’ятнадцятий викласти в такій редакції:
“- забезпечення подальшої децентралізації повноважень щодо надання адміністративних послуг шляхом їх делегування органам місцевого самоврядування (включаючи адміністративні послуги соціального характеру, державну реєстрацію земельних ділянок і транспортних засобів), а також спрощення процедур надання послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану;”;
абзац двадцять перший викласти в такій редакції:
“- проведення реінжинірингу адміністративних та інших публічних послуг за принципами клієнтоорієнтованості та запровадження їх надання в електронній формі, зокрема комплексної електронної публічної послуги, пов’язаної із започаткуванням та провадженням підприємницької діяльності, та комплексної електронної публічної послуги, пов’язаної із настанням смерті особи;”;
абзац двадцять другий виключити;
абзац двадцять четвертий викласти в такій редакції:
“- забезпечення взаємодії між публічними електронними реєстрами (включаючи публічні електронні реєстри, держателями яких є органи місцевого самоврядування) для отримання інформації, необхідної для надання адміністративних та інших публічних послуг без участі громадянина, шляхом підключення публічних електронних реєстрів до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”;”;
абзац двадцять шостий викласти в такій редакції:
“Прогрес у досягненні запланованих результатів буде визначатися за такими індикаторами:
Індикатори | Базове значення | 2022 рік | 2023 рік | 2024 рік | 2025 рік |
1. Рівень зростання задоволеності громадян якістю надання адміністративних та інших публічних послуг, що надаються, відсотків: | |||||
1) у центрах надання адміністративних послуг | 70 | 73 | 78 | 80 | |
2) у державних органах | 40 | 65 | 70 | ||
3) в електронній формі | 50 | 80 | 90 | ||
2. Кількість електронних публічних послуг (у тому числі комплексних електронних публічних послуг), надання яких доступне з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, одиниць | 120 | 130 | 150 | 200 | 250 |
3. Частка державних електронних інформаційних ресурсів, з якими запроваджено електронну взаємодію та здійснюється обмін даними через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”, з переліку пріоритетних державних електронних інформаційних ресурсів, відсотків | 50 | 60 | 70 | 80 | 90 |
4. Рівень інтегрованості до центрів надання адміністративних послуг окремих груп послуг (відсотків загальної кількості центрів надання адміністративних послуг, що надають такі групи послуг): | |||||
1) реєстрація актів цивільного стану | 20 | 30 | 70 | 80 | 90 |
2) послуги, пов’язані з оформленням та видачею паспортів | 20 | 30 | 50 | 65 | 80 |
3) адміністративні послуги соціального характеру | 50 | 60 | 70 | 80 | 90 |
4) послуги, пов’язані з пенсійним забезпеченням | 3 | 10 | 25 | 40 | 50 |
5) послуги у сфері оподаткування для громадян | 5 | 25 | 40 | 50 | |
6) реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів та видача (обмін) посвідчень водія | 6 | 10 | 25 | 40 | 50 |
5. Відповідність мережі центрів надання адміністративних послуг новому адміністративно-територіальному устрою: | |||||
1) частка населених пунктів - адміністративних центрів районів (станом на 1 січня 2020 р.), в яких утворено центри надання адміністративних послуг, відсотків | 49 | 60 | 70 | 75 | 80 |
2) частка територіальних громад, де проживає понад 10 тис. мешканців, в яких утворено центри надання адміністративних послуг, відсотків | 25 | 37 | 50 | 65 | 80 |
3) частка територіальних громад, де проживає менш як 10 тис. мешканців, в яких утворено центри надання адміністративних послуг (у разі виділення відповідного державного фінансування на будівництво, реконструкцію, облаштування приміщень та забезпечення обладнанням таких центрів), відсотків | 8 | 15 | 60 | 70 | 80 |
6. Кількість спрощених процедур надання адміністративних та інших публічних послуг, одиниць | 5 | 5 | 5 | 5 | |
7. Реалізація закону про адміністративну процедуру: | |||||
1) частка необхідних для реалізації закону законопроектів, які внесено на розгляд Верховної Ради України, відсотків | 80 | 90 | |||
2) частка державних службовців, які пройшли навчання щодо нових засад здійснення адміністративної процедури, відсотків загальної кількості державних службовців, які потребують такого навчання | 20 | 40 | 60 | 80”; |
у підрозділі “Професійна публічна служба та управління персоналом”:
останній абзац викласти в такій редакції:
“Прогрес у досягненні запланованих результатів буде визначатися за такими індикаторами:
Індикатори | Базове значення | 2022 рік | 2023 рік | 2024 рік | 2025 рік |
1. Середня кількість кандидатів на посади державної служби | 3 | 10 | 12 | 13 | 15 |
2. Плинність кадрів на посадах державної служби категорії “А”, відсотків | 18 | 17 | 15 | 13 | 10 |
3. Плинність кадрів на посадах державної служби категорії “Б”, “В”, відсотків | 25 | 20 | 15 | 13 | 10 |
4. Частка посад державної служби, щодо яких запроваджено систему оплати праці на основі класифікації посад, відсотків загальної кількості посад, на які поширюються єдині умови оплати праці | 1 | 1 | 75 | 90 | |
5. Частка державних органів, у яких запроваджено інформаційну систему управління людськими ресурсами в державних органах, відсотків | 0,5 | 25 | 50 | 65 | 80 |
6. Частка державних службовців, які підвищили кваліфікацію, відсотків загальної кількості державних службовців | 49 | 55 | 60 | 65 | 70 |
7. Частка видатків державних органів на підвищення кваліфікації державних службовців апарату, відсотків фонду оплати праці | до 1 | 1 | 1,5 | 1,75 | 2”; |
у підрозділі “Ефективне врядування”:
доповнити підрозділ після абзацу дванадцятого новим абзацом такого змісту:
“- реінжиніринг процесів документування управлінської діяльності центральних органів виконавчої влади щодо планування, реалізації поставлених завдань, моніторингу та контролю за їх виконанням та досягненням показників ефективності;”.
У зв’язку з цим абзаци тринадцятий - двадцять п’ятий вважати відповідно абзацами чотирнадцятим - двадцять шостим;
в абзаці чотирнадцятому слова “, зокрема впровадження модуля публічних консультацій на онлайн-платформі взаємодії органів виконавчої влади з громадянами та інститутами громадянського суспільства” виключити;
в абзаці двадцять четвертому слова “, зокрема на онлайн-платформі взаємодії органів виконавчої влади з громадянами та інститутами громадянського суспільства” виключити.
2. У плані заходів з реалізації Стратегії реформування державного управління України на 2022-2025 роки, затвердженому зазначеним розпорядженням:
1) пункт 4 викласти в такій редакції:
“4. Забезпечення координації розвитку мережі центрів надання адміністративних послуг та її оптимізації з урахуванням адміністративно-територіальної реформи з метою забезпечення територіальної доступності до адміністративних послуг у центрах надання адміністративних послуг | Мінцифри | утворено центри надання адміністративних послуг міськими, селищними радами у населених пунктах - адміністративних центрах районів (станом на 1 січня 2020 р.) та ліквідовано такі центри при райдержадміністраціях | IV квартал | субвенція з державного бюджету, кошти державного фонду регіонального розвитку, кошти міжнародної технічної допомоги”; |
утворено центри надання адміністративних послуг міськими, селищними, сільськими радами, що представляють інтереси територіальних громад з населенням понад 10 тис. мешканців (у разі виділення відповідного державного фінансування на будівництво, реконструкцію, облаштування приміщень та забезпечення обладнанням таких центрів) | IV квартал | |||
утворено центри надання адміністративних послуг міськими, селищними, сільськими радами, що представляють інтереси територіальних громад з населенням менш як 10 тис. мешканців (у разі виділення відповідного державного фінансування на будівництво, реконструкцію, облаштування приміщень та забезпечення обладнанням таких центрів) | IV квартал |
2) пункт 6 викласти в такій редакції:
“6. Проведення оцінки рівня задоволеності суб’єктів звернення якістю надання адміністративних послуг | Мінцифри | опубліковано щорічні звіти за результатами проведення оцінки рівня задоволеності суб’єктів звернення якістю надання адміністративних послуг | щороку (після припинення чи скасування воєнного стану) | кошти державного бюджету, кошти міжнародної технічної допомоги”; |
3) пункт 9 викласти в такій редакції:
“9. Розроблення і подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення процедур надання послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, зокрема шляхом запровадження принципу екстериторіальності та переведення послуг в електронну форму | Мін’юст | законопроект схвалено Кабінетом Міністрів України та внесено на розгляд Верховної Ради України | II квартал | кошти державного бюджету”; |
4) пункт 11 викласти в такій редакції:
“11. Розширення переліку електронних публічних послуг | Мінцифри | впроваджено послуги відповідно до індикаторів Стратегії реформування державного управління України на 2022-2025 роки | щороку | кошти державного бюджету”; |
5) у пункті 12 графу “Найменування заходу” викласти в такій редакції:
“12. Спрощення процедур надання адміністративних та інших публічних послуг, зокрема комплексної електронної публічної послуги, пов’язаної із започаткуванням та провадженням підприємницької діяльності, та комплексної електронної публічної послуги, пов’язаної із настанням смерті особи”;
6) у пункті 13 графу “Джерела фінансування та орієнтовний обсяг” викласти в такій редакції:
8) у пункті 20 у графі “Строк виконання” цифри і слова “II квартал 2022 р.” замінити словами “у шестимісячний строк після внесення змін до Закону України “Про державну службу” в частині впровадження єдиного підходу до оплати праці державних службовців на основі класифікації посад, а також прийняття Каталогу типових посад державної служби і критеріїв віднесення до таких посад”;
9) у пункті 21 у графі “Строк виконання” цифри і слова “II квартал 2022 р.” замінити словами “у шестимісячний строк після внесення змін до Закону України “Про державну службу” в частині впровадження єдиного підходу до оплати праці державних службовців на основі класифікації посад”;
10) доповнити план заходів пунктом 211 такого змісту:
“211. Організація проведення функціонального аудиту органів виконавчої влади в умовах воєнного стану відповідно до методики, затвердженої НАДС | НАДС | отримано інформацію про результати функціонального аудиту органів виконавчої влади та подано звіт Кабінетові Міністрів України | IV квартал | кошти державного бюджету”; |
11) пункт 34 викласти в такій редакції:
“34. Приведення структури апарату міністерств у відповідність із встановленими вимогами | міністерства | у структурі апарату міністерств утворено директорати для формування державної політики в усіх сферах, за які міністерства є відповідальними, в межах затверджених загальних видатків на оплату праці | не пізніше шести місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану | кошти державного бюджету”; |
12) пункт 35 викласти в такій редакції:
“35. Розроблення нормативно-правового забезпечення впровадження систематичного перегляду процедур і робочих процесів в органах виконавчої влади | Секретаріат Кабінету Міністрів України міністерства, | Кабінетом Міністрів України затверджено порядок проведення аналізу та оптимізації робочих процесів у центральних органах виконавчої влади | II квартал | кошти державного бюджету, кошти міжнародної технічної допомоги”; |
забезпечено створення та наповнення каталогу типових робочих процесів | IV квартал |
13) у пункті 37 у графі “Строк виконання” цифри і слова “I квартал 2022 р.” замінити цифрами і словами “ IV квартал 2023 р.”;
14) у пункті 38 у графі “Строк виконання” цифри і слова “I квартал 2022 р.” замінити цифрами і словами “I квартал 2024 р.”;
16) пункт 40 викласти в такій редакції:
“40. Забезпечення реінжинірингу процесів документування управлінської діяльності центральних органів виконавчої влади щодо планування, реалізації поставлених завдань, моніторингу та контролю за їх виконанням, та досягненням показників ефективності | Секретаріат Кабінету Міністрів України | прийнято відповідні акти Кабінету Міністрів України; реалізовано елементи архітектури інформаційно-комунікаційних систем I черги | III квартал | кошти державного бюджету, кошти міжнародної технічної допомоги”; |
прийнято відповідні акти Кабінету Міністрів України; реалізовано елементи архітектури інформаційно-комунікаційних систем II черги | III квартал | |||
прийнято відповідні акти Кабінету Міністрів України; реалізовано елементи архітектури інформаційно-комунікаційних систем III черги | III квартал |
18) у пункті 43 у графі “Строк виконання” цифри і слова “I квартал 2022 р.” замінити цифрами і словами “II квартал 2023 р.”;
19) доповнити план заходів пунктами 45-54 такого змісту:
“45. Проведення обстеження щодо інституційної спроможності та кадрового складу державних органів, відповідальних за виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції | НАДС | розроблено методологію, проведено обстеження, підготовлено звіт про результати та подано на розгляд Координаційної ради з питань реформування державного управління | I квартал | кошти державного бюджету, кошти міжнародної технічної допомоги |
46. Перегляд структури міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, актуалізація завдань та функцій структурних підрозділів, які забезпечують виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції | міністерства, інші центральні органи виконавчої влади | розподілено між відповідними структурними підрозділами завдання у сфері європейської інтеграції | II квартал | кошти державного бюджету |
47. Посилення спроможності Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції | Секретаріат Кабінету Міністрів України | внесено зміни до Положення про Урядовий офіс координації європейської та євроатлантичної інтеграції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 2017 р. № 759 | I квартал | кошти державного бюджету |
48. Визначення завдань для державних службовців, які забезпечують планування, координацію, проведення моніторингу та підготовку звітності щодо виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, а також наближення законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС) | Секретаріат Кабінету Міністрів України | визначено завдання в посадових інструкціях зазначених державних службовців | II квартал | кошти державного бюджету |
49. Розроблення і подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту нормативно-правового акта щодо уточнення особливостей здійснення навчальних поїздок, стажування, службових відряджень за кордон державних службовців, зокрема тих, що забезпечують планування, координацію, проведення моніторингу та підготовку звітності щодо виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, а також наближення законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС) | НАДС | проект відповідного нормативно-правового акта внесено на розгляд Кабінету Міністрів України | II квартал | кошти державного бюджету |
50. Підготовка онлайн-курсів та матеріалів щодо європейської інтеграції, наближення законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС) у партнерстві із закладами освіти та програмами (проектами) міжнародної технічної допомоги | НАДС | підписано відповідні угоди про співпрацю із закладами освіти та програмами (проектами) міжнародної технічної допомоги | IV квартал | кошти державного бюджету, кошти міжнародної технічної допомоги |
51. Розроблення програм підвищення кваліфікації державних службовців, які забезпечують планування, координацію, проведення моніторингу та підготовку звітності щодо виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, а також наближення законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС), з подальшим проведенням відповідного навчання | НАДС | затверджено відповідні програми підвищення кваліфікації та проведено навчання не менш як 70 відсотків державних службовців, які його потребують | IV квартал | кошти державного бюджету, кошти міжнародної технічної допомоги |
52. Проведення навчання державних службовців, які забезпечують планування, координацію, проведення моніторингу та підготовку звітності щодо виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, а також наближення законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС), з метою удосконалення рівня володіння іноземною мовою, яка є офіційною мовою Ради Європи | НАДС | проведено навчання не менш як 70 відсотків державних службовців, які його потребують, з метою забезпечення володіння ними англійською мовою не нижче рівня B1 | IV квартал | кошти державного бюджету, кошти міжнародної технічної допомоги |
53. Запровадження стипендіальних програм для професійного навчання за кордоном державних службовців, які забезпечують планування, координацію, проведення моніторингу та підготовку звітності щодо виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, а також наближення законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС) | НАДС | запроваджено відповідні програми | IV квартал | кошти міжнародної технічної допомоги |
54. Проведення аналізу потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу державних органів, відповідальних за виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції | НАДС | проведено обстеження | щороку | кошти державного бюджету, кошти міжнародної технічної допомоги”. |