Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на відновлення об'єктів критичної інфраструктури в рамках спільного з Міжнародним банком реконструкції та розвитку проекту “Проект розвитку міської інфраструктури - 2”
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 1396 від 17.12.2022
№ 638 від 24.06.2023}
Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на відновлення об’єктів критичної інфраструктури в рамках спільного з Міжнародним банком реконструкції та розвитку проекту “Проект розвитку міської інфраструктури - 2”, що додаються.
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на відновлення об’єктів критичної інфраструктури в рамках спільного з Міжнародним банком реконструкції та розвитку проекту “Проект розвитку міської інфраструктури - 2”
{У тексті Порядку та умов слово “Мінрегіон” у всіх відмінках замінено словом “Мінінфраструктури” у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 638 від 24.06.2023}
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на відновлення об’єктів критичної інфраструктури в рамках спільного з Міжнародним банком реконструкції та розвитку проекту “Проект розвитку міської інфраструктури - 2” (далі - субвенція), що фінансується відповідно до Угоди про позику між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 26 травня 2014 р. № 8391-UA (далі - Угода про позику).
Джерелом формування субвенції є кошти позики, залучені Україною від Міжнародного банку реконструкції та розвитку відповідно до Угоди про позику.
2. Головним розпорядником субвенції є Мінінфраструктури.
Розпорядниками/одержувачами субвенції за місцевими бюджетами (кінцевими бенефіціарами) є підприємства, установи та організації комунальної форми власності, визначені рішенням відповідної місцевої ради або військової адміністрації (у разі її утворення) про такий бюджет згідно із законодавством.
Одержувачі субвенції визначаються з урахуванням критеріїв, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. № 228 “Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 9, ст. 414), крім незбиткової діяльності одержувача за останні два роки.
{Абзац третій пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1396 від 17.12.2022}
3. Субвенція надається в обсягах, установлених законом про Державний бюджет України на відповідний рік, і використовується для фінансування витрат на відновлення або заміщення (створення альтернативної) критичної інфраструктури на територіях, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі (підконтрольна Україні територія), метою яких є подолання наслідків збройної агресії Російської Федерації.
4. Субвенція спрямовується за розподілом згідно з додатком 1 місцевим бюджетам адміністративно-територіальних одиниць, на території яких здійснюються заходи щодо відновлення або заміщення (створення альтернативної) критичної інфраструктури, на:
придбання обладнання для відновлення об’єктів критичної інфраструктури (водопостачання, водовідведення, теплопостачання та поводження з відходами);
реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів комунальної інфраструктури (водопостачання, водовідведення, теплопостачання та поводження з відходами), зокрема коригування проектної документації.
5. Умовами надання субвенції є:
1) належність до комунальної форми власності об’єкта, на фінансування якого спрямовується субвенція;
2) спрямування субвенції на створення, приріст або оновлення основних фондів комунальної власності;
3) спроможність подальшого утримання за рахунок коштів місцевих бюджетів основних фондів комунальної власності, придбання яких фінансується за рахунок субвенції;
4) заборона за рахунок субвенції купівлі або приватизації землі, будівель, приміщень;
5) недопущення будь-якого подвійного фінансування одних і тих же витрат, зокрема за рахунок коштів, наданих Міжнародним банком реконструкції та розвитку, іншими донорами, коштів державного чи місцевих бюджетів;
6) недопущення використання субвенції для погашення штрафних санкцій, що нараховуються за порушення умов договорів.
6. Формування і затвердження переліку витрат, які фінансуватимуться за рахунок коштів субвенції, та внесення до нього змін здійснюються відповідними розпорядниками/одержувачами субвенції за місцевими бюджетами.
Перелік витрат на весь обсяг коштів, передбачений розпорядникам/одержувачам субвенції за місцевими бюджетами, подається на погодження Мінінфраструктури протягом десяти днів з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України, яким здійснюється розподіл субвенції на відповідний рік.
Одержувачі субвенції протягом чотирьох місяців з дати закриття проекту “Проект розвитку міської інфраструктури - 2” (далі - проект) можуть здійснювати оплату за товари, роботи, послуги, які були отримані, але не оплачені на таку дату.
7. Використання субвенції здійснюється з дотриманням умов Угоди про позику та договорів, укладених у рамках реалізації проекту, а також відповідно до угод про передачу коштів позики, укладених відповідно до Угоди про позику.
Угоди про передачу коштів позики укладаються на безповоротній основі між Мінфіном, головним розпорядником субвенції, розпорядником субвенції за місцевим бюджетом та одержувачем субвенції за місцевим бюджетом (замовником).
8. Кредитні кошти, перераховані з рахунка позики, вважаються субвенцією, що надана з державного бюджету відповідним місцевим бюджетам у день перерахування коштів у національній валюті або у сумі гривневого еквіваленту перерахованих валютних коштів, розрахованого за офіційним курсом Національного банку на день їх перерахування.
{Пункт 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1396 від 17.12.2022}
9. Заявки на зняття коштів з рахунка позики підписуються уповноваженими особами Мінфіну, головного розпорядника субвенції та уповноваженими особами одержувача субвенції за місцевим бюджетом (замовника). Заявки на перерахування коштів із спеціальних/транзитних рахунків підписуються уповноваженими особами головного розпорядника субвенції та одержувача субвенції за місцевим бюджетом (замовника).
{Пункт 9 в редакції Постанови КМ № 1396 від 17.12.2022}
10. Кредитні кошти Міжнародного банку реконструкції та розвитку в рамках проекту перераховуються Міжнародним банком реконструкції та розвитку за заявками на зняття коштів з рахунка позики, оформленими відповідно до положень Угоди про позику, угод про передачу коштів позики на безповоротній основі та договорів, укладених у рамках проекту, безпосередньо на рахунки контрагентів за такими договорами або на спеціальні рахунки в АТ “Укрексімбанк”, відкриті Мінфіном для виконання проекту. Для цілей проекту Мінфін відкриває та веде в АТ “Укрексімбанк” для кожного кінцевого бенефіціара спеціальні рахунки у доларах США, на які перераховуються кошти для відповідних кінцевих бенефіціарів з рахунка позики, та транзитні рахунки в національній валюті.
Субвенція надається місцевим бюджетам, розпорядникам субвенції за місцевими бюджетами/одержувачам субвенції за місцевими бюджетами шляхом перерахування коштів із рахунка позики на спеціальні рахунки в АТ “Укрексімбанк”, відкриті Мінфіном для виконання проекту, та з рахунка позики постачальникам товарів (виконавцям робіт або послуг) за договорами, укладеними розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами/одержувачами субвенції за місцевими бюджетами у рамках проекту, на виконання грошових зобов’язань зазначених розпорядників субвенції за місцевими бюджетами/одержувачами субвенції за місцевими бюджетами щодо оплати товарів, робіт та послуг за такими договорами з подальшим відображенням таких операцій у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності.
Витрати, пов’язані з курсовою різницею та конвертацією валют за рахунками розпорядників субвенції, несуть кінцеві бенефіціари з власних коштів.
Витрати, пов’язані з оплатою податків, зборів та мит, у тому числі податку на додану вартість та імпортного мита в рамках договорів, укладених для реалізації проекту, несуть кінцеві бенефіціари з коштів субвенції.
{Пункт 10 в редакції Постанови КМ № 1396 від 17.12.2022}
11. Головний розпорядник субвенції з метою відображення в обліку та звітності про виконання бюджетів у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції подає Казначейству зведене розпорядження за формою згідно з додатком 2.
Для відображення головним розпорядником субвенції, розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності операцій у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції головний розпорядник субвенції подає розпорядникам субвенції за місцевими бюджетами копію зведеного розпорядження за формою згідно з додатком 2.
12. Видатки, пов’язані з фінансуванням за рахунок субвенції об’єктів капітального будівництва, здійснюються відповідно до законодавства.
13. Затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи здійснюється відповідно до законодавства.
забезпечує відображення його органами в обліку та звітності про виконання бюджетів операцій у частині здійснення видатків державного бюджету, доходів і видатків місцевих бюджетів за рахунок субвенції за відповідними кодами бюджетної класифікації у розрізі доходів, видатків та кредитування бюджетів у національній валюті або у відповідному гривневому еквіваленті доларів США;
інформує щомісяця до 15 числа Мінфін та Мінінфраструктури про обсяги перерахування субвенції та касові видатки в розрізі місцевих бюджетів, що фінансуються за її рахунок.
15. Мінінфраструктури інформує щомісяця до 25 числа Мінфін про використання субвенції.
16. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами подають щомісяця до 20 числа головному розпорядникові субвенції звіт про її використання.
17. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим використанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
Додаток 1 |
РОЗПОДІЛ
субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на відновлення об’єктів критичної інфраструктури в рамках спільного з Міжнародним банком реконструкції та розвитку проекту “Проект розвитку міської інфраструктури - 2” у 2023 році
Код місцевого бюджету | Назва місцевого бюджету | Обсяг субвенції за місцевим бюджетом, тис. гривень | |
спеціальний фонд | загальний фонд | ||
Житомирська область | 77 472,44 | ||
06552000000 | Бюджет Житомирської міської територіальної громади | 77 472,44 | |
Київська область | 114 863,596 | ||
10531000000 | Бюджет Броварської міської територіальної громади | 114 863,596 | |
Миколаївська область | 389 181,846 | ||
14549000000 | Бюджет Миколаївської міської територіальної громади | 389 181,846 | |
Полтавська область | 70 926,85 | ||
16564000000 | Бюджет Кременчуцької міської територіальної громади | 70 926,85 | |
Харківська область | 1 232 130,595 | ||
20554000000 | Бюджет Харківської міської територіальної громади | 1 232 130,595 | |
Херсонська область | 195 424,673 | ||
2155300000 | Бюджет Херсонської міської територіальної громади | 195 424,673 | |
Разом | 2 080 000 |
{Додаток 1 в редакції Постанови КМ № 638 від 24.06.2023}
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 638 від 24.06.2023}