НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕЛЕКТРОННИХ КОМУНІКАЦІЙ, РАДІОЧАСТОТНОГО СПЕКТРА ТА НАДАННЯ ПОСЛУГ ПОШТОВОГО ЗВ’ЯЗКУ |
ПОСТАНОВА |
13.07.2022 № 106 |
Питання користування радіочастотним спектром радіообладнанням суднових станцій
Відповідно до частин третьої та четвертої статті 46, частини четвертої статті 63 Закону України «Про електронні комунікації», підпункту «з» пункту 1 частини четвертої статті 4 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку», Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок оформлення гармонізованих та національних експлуатаційних документів для експлуатації радіообладнання суднових станцій;
Норми (нормативні документи) користування радіочастотним спектром для реалізації засад загальної авторизації, визначених частиною першою статті 47 Закону України «Про електронні комунікації», які застосовуються під час експлуатації радіообладнанням суднових станцій.
2. Департаменту ліцензування в установленому законодавством порядку подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
оформлення гармонізованих та національних експлуатаційних документів для експлуатації радіообладнання суднових станцій
1) загальні вимоги до гармонізованих та національних експлуатаційних документів для експлуатації радіообладнання суднових станцій (далі - експлуатаційні документи для суднових станцій);
2) процедуру замовлення і оформлення сигналів розпізнавання та експлуатаційних документів для суднових станцій;
3) форми експлуатаційних документів для суднових станцій, а також форми замовлення для їх оформлення;
4) вимоги до опублікування загальнодоступної інформації про експлуатаційні документи для суднових станцій та обміну інформацією із власниками інформаційних ресурсів.
2. Цей Порядок поширюється на експлуатуючі організації (юридичні особи, фізичні особи та фізичні особи - підприємці (у тому числі нерезиденти), які є власниками або судновласниками українського судна і планують здійснювати експлуатацію або експлуатують суднові станції у смугах радіочастот загального користування (далі - Замовник).
3. Роботи, пов’язані з присвоєнням сигналів розпізнавання, оформлення експлуатаційних документів для суднових станцій виконуються Державним підприємством «Український державний центр радіочастот» (далі - УДЦР) та його філіями (далі - Філія) на договірних засадах відповідно до Тарифів на роботи (послуги) державного підприємства «Український державний центр радіочастот», затверджених рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 17 серпня 2021 року № 302, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2021 року за № 1160/36782 (далі - Тарифи УДЦР).
4. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
гармонізований експлуатаційний документ для суднової станції (harmonized operating document (LICENCE) for a ship station) - документ міжнародного зразка (оформлений відповідно до вимог рекомендації 7 Регламенту радіозв’язку Міжнародного союзу електрозв’язку (далі - МСЕ), що встановлює технічні норми та умови користування радіочастотним спектром із застосуванням радіообладнання зі складу суднової станції судна, яке здійснює міжнародні рейси в морських районах плавання (міжнародних водах);
національний експлуатаційний документ для суднових станцій - документ, що встановлює технічні норми та умови користування радіочастотним спектром із застосуванням радіообладнання зі складу суднової станції тільки в межах внутрішніх водних шляхів України, в акваторіях морських портів, судноплавних каналів та територіального моря України;
суднова станція - сукупність радіообладнання, а саме, радіопередавачів або радіоприймачів та їх комбінація разом з антенно-фідерними пристроями та допоміжним устаткуванням, у тому числі програмного забезпечення, яке встановлене на борту морського або судна внутрішнього плавання, плаваючому обладнанні чи споруді, іншому плаваючому об’єкті, і дає змогу радіооператору обмінюватися інформацією з службами управління та обслуговування безпеки судноплавства, забезпечення радіовизначення (радіолокація, радіонавігація), інші технологічні потреби радіозв’язку всередині судна або між суднами. До складу суднової станції не входить аматорська радіостанція;
сигнал розпізнавання - літеро-цифрове сполучення визначеного міжнародного формату для ідентифікації роботи радіообладнання зі складу для суднової станції.
Інші терміни, що використовуються в цьому Порядку, вживаються в значеннях, що визначені Регламентом радіозв’язку МСЕ, Кодексом торговельного мореплавства України, Законами України «Про електронні комунікації» (далі - Закон), «Про внутрішній водний транспорт» та «Про державний кордон України». Термін «нерезиденти» вживається у значенні, встановленому підпунктом 14.1.122 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України.
5. Цей Порядок не застосовується для оформлення експлуатаційних документів для спеціальних користувачів радіочастотного спектра, перелік яких визначено частиною другою статті 43 Закону.
6. Дія експлуатаційних документів обмежується виключно нормами Закону стосовно забезпечення електромагнітної сумісності радіообладнання і не стосується прав власності, безпеки праці тощо, які регулюються іншими законами України.
Дотримання вимог законодавства щодо захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань радіообладнання суднової станції на борту судна забезпечується користувачем радіочастотного спектра самостійно відповідно до вимог законодавства щодо захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань радіообладнання.
II. Загальні вимоги до експлуатаційних документів
1. Експлуатаційний документ для суднової станції оформлює Філія УДЦР відповідного адміністративно-територіального регіону за місцем державної реєстрації судна.
У разі державної реєстрації судна у м. Києві або Київській області документ оформлює головний офіс УДЦР.
2. Експлуатаційний документ для суднової станції оформлюється за виконання таких умов:
1) судно зареєстроване у Державному судновому реєстрі України або у Судновій книзі України (у тому числі тимчасово включений) та має відповідний документ, що підтверджує цю реєстрацію;
2) до складу суднової станції входять усі види (типи) радіообладнання, яке є обов’язковим залежно від типу судна та його призначення, району плавання і комплект якого повинен відповідати вимогам нормативно-правових актів, що діють у сферах морського та річкового транспорту, торговельного мореплавства, судноплавства на внутрішніх водних шляхах, навігаційного-гідрографічного забезпечення мореплавства та безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства;
3) на кожне радіообладнання для суднової станції видано документ про відповідність (свідоцтво про схвалення типу суднового обладнання або індивідуальний сертифікат на радіо (навігаційне) обладнання);
4) УДЦР присвоєно сигнал розпізнавання передачі судна для відповідного радіообладнання (системи) зі складу суднової станції.
Суднові станції, що експлуатуються в міжнародних водах, відповідно до вимог статті 20 Регламенту радіозв’язку МСЕ мають бути внесені до Списку суднових станцій та присвоєнь ідентифікаторів морської рухомої служби (Список V службових публікацій МСЕ);
5) супутникова система в установленому порядку узгоджена для отримання послуг на території України (тільки для національних експлуатаційних документів);
6) надходження оплати за відповідним рахунком УДЦР за роботи з оформлення експлуатаційного документа.
3. Експлуатаційний документ для суднової станції визначає умови та технічні параметри радіообладнання зі складу суднової станції, з якими Замовник може користуватися радіочастотним спектром, у тому числі поза межами територіальних вод України.
4. Подання замовлень на присвоєння сигналів розпізнавання та оформлення експлуатаційного документа для суднової станції, а також отримання відповідей УДЦР здійснюється за вибором Замовника:
1) в електронному вигляді за допомогою електронних комунікаційних мереж із дотриманням вимог законодавства щодо електронних документів;
2) поштовим відправленням (за місцем розташування відповідного структурного підрозділу УДЦР);
3) нарочним (за місцем розташування відповідного структурного підрозділу УДЦР).
5. Зміст та інформація в експлуатаційному документі для суднової станції не стосується прав власності, захисту здоров’я, безпеки праці, наявності диплома радіооператора чи його кваліфікації тощо, що регулюються законодавством України, в тому числі міжнародними договорами.
6. Експлуатаційний документ для суднової станції оформлюється на строк, який не перевищує строку дії, визначеного Законом, або строку дії одного з наступних документів:
1) про реєстрацію судна у Державному судновому реєстрі України - свідоцтва про право плавання під Державним Прапором України (суднового патенту);
2) про реєстрацію судна у Судновій книзі України - суднового білету;
3) договору оренди (чартеру або фрахтування) судна, укладеного між власником судна та судновласником (фрахтувальником).
Для тимчасово зареєстрованих суден або для виконання окремих робіт на судні експлуатаційний документ для суднової станції оформлюється на обмежений (обумовлений перегоном судна, тощо) строк.
7. Замовник відповідальний за виконання радіооператором та іншими членами екіпажу вимог міжнародного та національного законодавства, справність та належний технічний стан радіообладнання, а також зобов’язаний не допускати використання радіообладнання із порушенням умов експлуатаційного документа, встановлених норм та правил, у тому числі порушення умов використання сигналів розпізнавання, радіоповідомлення сигналу лиха, аварії, терміновості або забезпечення безпеки на міжнародних частотах лиха та аварії, що визначені у Регламенті радіозв’язку МСЕ, або без належної на те потреби.
III. Призначення сигналів розпізнавання судновим станціям
1. Призначення судновим станціям сигналів розпізнавання (позивний сигнал, номер вибіркового виклику, ідентифікатор морської рухомої служби MMSI та коду автоматичної системи ідентифікації відправника повідомлення (ATIS)), здійснює УДЦР у відповідності до вимог статті 19 Регламенту радіозв’язку МСЕ та згідно з додатком В до стандарту ЕТSI EN 300 698-1.
2. У разі необхідності призначення судновій станції сигналів розпізнавання Замовник у спосіб, визначений пунктом 5 розділу II цього Порядку, звертається до Філії УДЦР адміністративно-територіального регіону за місцем державної реєстрації судна або безпосередньо до головного офісу УДЦР із замовленням на призначення сигналів розпізнавання судновій станції. Форму замовлення наведено у додатку 1 до цього Порядку.
3. До замовлення додаються копії наступних документів:
1) свідоцтва про право власності (за відсутності документа при його первинному оформленні досилається до УДЦР після отримання);
2) свідоцтва про право плавання під Державним Прапором України (судновий патент) або Суднового білету (за відсутності документа при його первинному оформленні копія досилається до УДЦР після отримання);
3) договору оренди (фрахту) судна (за наявності);
4) документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство для фізичних осіб.
4. Не пізніше двох робочих днів Філія направляє комплект документів до головного офісу УДЦР. Подані заявочні документи реєструються, перевіряються на відповідність встановленим формам, повноту та правильність їх оформлення.
5. Надані документи, оформлені з порушенням встановлених вимог або з неповним комплектом документів, не розглядаються, про що протягом 7 календарних днів Замовник інформується у письмовому або електронному вигляді за допомогою мереж електронних комунікацій з дотриманням вимог законодавства щодо електронних документів.
6. Не пізніше п’яти робочих днів від дати реєстрації замовлення головний офіс УДЦР формує (визначає) сигнали розпізнавання для присвоєння судновій станції та надсилає Замовнику повідомлення про розмір та порядок оплати робіт з його підготовки та оформлення.
7. УДЦР протягом трьох робочих днів після надходження оплати за відповідним рахунком УДЦР направляє Замовнику повідомлення про призначення судновій станції відповідних сигналів розпізнавання.
8. Підставами для відмови у призначенні сигналів розпізнавання є:
1) замовлення подане (підписане) особою, яка не має на це повноважень;
2) судно не має права плавання під Державним Прапором України.
9. Заміна (доповнення) наявних національних сигналів розпізнавання для суднової станції здійснюється за замовленням Замовника при додатковому встановленні на судні обладнання, для роботи якого потрібен відповідний сигнал розпізнавання.
10. Замовлення на присвоєння сигналів розпізнавання може бути подане Замовником разом із замовленням на оформлення експлуатаційного документа для суднової станції.
IV. Процедура замовлення та оформлення експлуатаційного документа для суднової станції
1. Для отримання експлуатаційного документа для суднової станції Замовник у спосіб, визначений пунктом 5 розділу II цього Порядку, звертається із замовленням на оформлення відповідного експлуатаційного документа для суднової станції до Філії УДЦР адміністративно-територіального регіону за місцем державної реєстрації судна. У разі державної реєстрації судна у м. Києві або Київській області Замовник звертається із замовленням безпосередньо до головного офісу УДЦР. Форму замовлення наведено у додатку 2 до цього Порядку.
2. До замовлення додаються копії наступних документів:
1) документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (для фізичної особи);
2) свідоцтва про право власності;
3) свідоцтва про право плавання під Державним Прапором України (судновий патент) або Суднового білету;
4) договору оренди (фрахту) судна (за наявності).
3. Пояснення щодо заповнення замовлення на оформлення експлуатаційного документа для суднової станції наведено у додатку 3 до цього Порядку.
4. Подані документи реєструються, перевіряються на повноту та правильність їх оформлення, відповідність відомостей про Замовника та судно.
5. Замовлення, що оформлене з порушенням встановлених вимог або з неповним комплектом документів, залишаються без розгляду. Також замовлення залишається без розгляду у випадку, коли термін дії свідоцтва про плавання під Державним Прапором України (судновий патент) або суднового білету складає менше 30 діб (від дати реєстрації замовлення). Про залишення замовлення без розгляду Замовник інформується у письмовому або електронному вигляді за допомогою мереж електронних комунікацій з дотриманням вимог законодавства щодо електронних документів протягом 7 календарних днів.
У разі усунення причин, що були підставою для залишення замовлення без розгляду, Замовник може повторно подати заявочні документи.
6. Замовник відповідає за повноту і достовірність інформації, що наведена в заявочних документах. За необхідністю УДЦР має право уточнити зміст певної інформації для виконання замовлення.
7. Не пізніше 10 робочих днів від дати реєстрації заяви УДЦР оприлюднює згідно з розділом V цього Порядку інформацію про експлуатаційний документ для суднової станції зі статусом заявлений та надсилає замовникові повідомлення про розмір і порядок оплати за підготовку та оформлення експлуатаційного документа.
8. Експлуатаційний документ для суднової станції оформлюється за виконання умов, визначених пунктом 3 розділу ІІ цього Порядку.
9. Експлуатаційний документ для суднової станції надається чи надсилається Замовнику за місцем реєстрації замовлення не пізніше 3-х робочих днів після надходження оплати за відповідним рахунком УДЦР.
10. Зміст гармонізованого та національного експлуатаційного документа для суднових станцій наведено в додатку 4 до цього Порядку. Особливі умови, які зазначені в експлуатаційному документі для суднової станції та стосуються особливостей застосування і експлуатації радіообладнання у відповідних радіотехнологіях, є обов’язковими до виконання.
11. Експлуатаційний документ для суднової станції оформлюється та видається на бланку, зразок якого наведено в додатку 5 до цього Порядку. Бланки експлуатаційного документа для суднової станції виготовляються УДЦР за рахунок власних госпрозрахункових коштів.
12. Підставою для відмови у видачі експлуатаційного документа для суднової станції є невиконання вимог, зазначених пунктом 3 розділу II цього Порядку.
13. Протягом трьох днів з дня видачі експлуатаційного документа на суднову станцію УДЦР оприлюднює інформацію про наданий експлуатаційний документ для суднової станції згідно з розділом V цього Порядку.
14. Для реєстрації судна, яке здійснює міжнародні рейси в морських районах плавання (міжнародних водах), в МСЕ (з метою включення його до Списку V службових публікацій МСЕ) УДЦР не пізніше п’яти робочих днів від дати реєстрації замовлення перевіряє відповідність відомостей, що підлягають внесенню у нотифікаційну картку МСЕ, зареєстрованого складу радіообладнання судна та інформує Замовника про розмір та порядок оплати робіт з реєстрації судна.
15. УДЦР протягом трьох робочих днів після надходження оплати за відповідним рахунком УДЦР вносить відомості про судно в нотифікаційну картку та надсилає дані в електронному вигляді до МСЕ.
16. Про внесення суднової станції до Списку V службових публікацій МСЕ УДЦР інформує Замовника у письмовому або електронному вигляді за допомогою мереж електронних комунікацій з дотриманням вимог законодавства щодо електронних документів.
17. У разі втрати оригіналу експлуатаційного документа для суднової станції Замовник на договірних засадах може замовити в УДЦР (за місцем державної реєстрації судна) його дублікат без зміни даних та інформації з відповідною оплатою робіт УДЦР згідно Тарифів УДЦР.
Дублікат експлуатаційного документа суднової станції надається чи надсилається Замовнику за місцем реєстрації замовлення не пізніше трьох робочих днів після надходження оплати за відповідним рахунком УДЦР.
18. Підставами для надання нового експлуатаційного документа для суднової станції на заміну діючому є:
1) зміна найменування юридичної особи або прізвища, імені, по батькові (за наявності) фізичної особи - власника судна або судновласника, або зміна власника судна чи судновласника (фрахтувальника);
2) зміна інформації, яка внесена до експлуатаційного документа для суднової станції, а саме: склад радіообладнання, сигнали розпізнавання, райони плавання, місце реєстрації судна, порт приписки (база стоянки) судна, код розрахункової організації.
19. У разі виникнення підстав для надання нового експлуатаційного документа для суднової станції на заміну діючому Замовник повинен протягом 10 робочих днів подати до УДЦР замовлення на оформлення відповідного експлуатаційного документа для суднової станції за формою, що визначена у додатку 2 до цього Порядку. Разом із замовленням Замовник надає експлуатаційний документ, що підлягає заміні, та копії документів, що підтверджують зазначені зміни (за необхідності).
Не замінений на підставі вимог пункту 18 цього розділу експлуатаційний документ для суднової станції є недіючим.
20. Підставами для припинення дії експлуатаційного документа для суднової станції є:
1) внесення змін до плану розподілу і користування радіочастотним спектром в Україні, що унеможливлюють подальше використання радіообладнання зі складу суднової станції;
2) повідомлення користувача радіочастотного спектра про припинення дії експлуатаційного документа для суднової станції;
3) наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи (державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) - власника судна або судновласника, крім випадків, пов’язаних з реорганізацією цих осіб;
4) нотаріально засвідчена копія свідоцтва про смерть фізичної особи - користувача радіочастотного спектра (власника судна або судновласника), надана до УДЦР;
5) дострокове припинення дії документів, зазначених в пункті 6 розділу II цього Порядку.
21. У випадку, передбаченому підпунктом 5 пункту 20 цього розділу, припинення дії експлуатаційного документа для суднової станції здійснюється на підставі інформації, отриманої від користувача радіочастотного спектра або уповноважених органів, організацій України (далі - уповноважена організація).
22. Протягом 10 робочих днів з дня виникнення підстав для припинення дії експлуатаційного документа для суднової станції УДЦР оприлюднює запис про визначення статусу недіючий певного експлуатаційного документа для суднової станції та надсилає користувачу радіочастотного спектра повідомлення у письмовому або електронному вигляді за допомогою мереж електронних комунікацій з дотриманням вимог законодавства із зазначенням підстав та їх обґрунтуванням.
23. З метою продовження строку дії експлуатаційного документа для суднової станції Замовник не пізніше ніж за 30 календарних днів до закінчення строку його дії подає до УДЦР замовлення за формою, що наведена у додатку 2 до цього Порядку.
24. Підставами для відмови у продовженні строку дії експлуатаційного документа для суднової станції є:
1) обмеження планом розподілу і користування радіочастотним спектром в Україні строку дії відповідної радіотехнології;
2) порушення Замовником умов експлуатаційного документа для суднової станції.
25. Оформлення та видача експлуатаційного документа для суднової станції у разі надання нового експлуатаційного документа для суднової станції на заміну діючому або продовження строку його дії здійснюється відповідно до пунктів 1-16 цього розділу.
V. Вимоги до опублікування загальнодоступної інформації про експлуатаційні документи та обмін інформацією із власниками інформаційних ресурсів
1. Загальнодоступна інформація про заявлені, задіяні або визнані недійсними експлуатаційні документи для суднових станцій, крім персональних даних та інформації з обмеженим доступом, розміщується на вебсайті УДЦР. УДЦР протягом трьох робочих днів оновлює інформацію щодо експлуатаційного документа для суднової станції та його статусу.
Перелік набору даних загальнодоступної інформації про експлуатаційні документи для суднових станцій наведено у додатку 6 до цього Порядку.
2. УДЦР здійснює обмін інформацією про видані експлуатаційні документи для суднових станцій (про їх сигнали розпізнавання та склад радіообладнання суден, що мають право плавання під Державним Прапором України) із держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) інформаційних ресурсів (баз даних) на підставі угод про інформаційне співробітництво.
3. У разі виявлення за результатами інформаційного обміну неправильної (недостовірної) інформації УДЦР інформує Замовника (власника судна або судновласника) протягом п’яти робочих днів з дня її виявлення з метою усунення невідповідностей.
4. На виконання вимог пункту 20.16 Регламенту радіозв’язку МСЕ УДЦР надає інформацію до Бюро радіозв’язку МСЕ стосовно всіх змін експлуатаційної інформації щодо суднових станцій України в Списку V службових публікацій МСЕ (з урахуванням вимоги щодо розміщення інформації про суднові станції в онлайновому режимі з використанням системи доступу та пошуку морської рухомої служби (MARS) МСЕ). Зважаючи на важливість інформації, особливо стосовно питань безпеки мореплавства та організації роботи рятувальної служби, УДЦР також надає інформацію до Бюро радіозв’язку МСЕ стосовно всіх змін експлуатаційної інформації щодо берегових станцій України, яка міститься в Списку берегових станцій та станцій спеціальних служб (Список IV службових публікацій МСЕ).
5. На виконання вимог пункту 20.16 В Регламенту радіозв’язку МСЕ за запитом Бюро радіозв’язку МСЕ УДЦР у взаємодії із держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) інформаційних ресурсів (баз даних) уточнює опубліковану в Списках IV та V інформацію.
6. З метою забезпечення безпеки судноплавства на внутрішніх водних шляхах країн, які підписали Регіональну угоду про службу радіозв’язку на внутрішніх водних шляхах від 18 квітня 2012 року, м. Бухарест (далі - Регіональна угода (RAINWAT)), створена база даних для суднових станцій (містить назву суден, коди ATIS та MMSI) та пошукова система, які розміщені на вебсайті Комітету RAINWAT. Відповідно до вимог додатку 6 Регіональної угоди RAINWAT УДЦР передає за визначеною процедурою інформацію щодо суден України, які здійснюють рейси у внутрішніх водних шляхах інших країн, вебмайстру сайту Комітету RAINWAT для підтримання спільної онлайн бази даних суден в актуальному стані.
1. Дозволи на експлуатацію суднових станцій, які були видані відповідно до Порядку надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв, затвердженого рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 01 листопада 2012 року № 559, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 січня 2013 року за № 57/22589, залишаються чинними та не потребують переоформлення на гармонізовані або національні експлуатаційні документи для суднових станцій до закінчення строку їх дії.
2. Припинення строку дії дозволів на експлуатацію суднових станцій або продовження їх строку дії здійснюється за замовленням відповідно до пунктів 20 та 21 розділу IV цього Порядку.
3. УДЦР забезпечує опублікування загальнодоступної інформації про діючі дозволи на експлуатацію суднових станцій відповідно до розділу V цього Порядку, із зазначенням у полі «Примітка» такої інформації: «у формі дозволу на експлуатацію суднових станцій».
Форма ПСР-1 | Додаток 1 |
ЗАМОВЛЕННЯ
на призначення сигналів розпізнавання судновій станції
Форма ЕД-1 | Додаток 2 |
ЗАМОВЛЕННЯ
на оформлення (продовження строку дії) експлуатаційного документа для суднової станції
Додаток 3 |
ПОЯСНЕННЯ
щодо заповнення замовлення на оформлення експлуатаційного документа для суднової станції
1. Назва судна заповнюється українськими та англійськими літерами відповідно до Свідоцтва про власність судна, Свідоцтва про право плавання під Державним Прапором України (судновий патент) або Суднового білету та підтверджено Реєстратором флоту України. Тип та призначення судна заповнюється з визначенням індивідуальної класифікації судна: сухогруз, буксир, яхта та інше.
2. Ідентифікаційний номер ІМО та унікальний європейський ідентифікаційний номер судна (ENI) - це номери, які використовуються на міжнародному рівні для ідентифікації суден з метою підвищення безпеки на морі та внутрішніх водних шляхах, запобігання забрудненню, а також надання допомоги в запобіганні морському шахрайству. Для отримання ідентифікаційного номера заявник звертається до Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України.
3. Позивний сигнал для радіотелефонії складається з назви судна. Телеграфний позивний сигнал складається зі сполучення чотирьох букв або зі сполучення чотирьох букв та однієї цифри (за виключенням 0). Номер вибіркового виклику складається зі сполучення п’яти цифр, перші дві з яких - 68, підтверджують належність радіостанції Україні. Ідентифікатор морської рухомої служби (MMSI) представляє собою сполучення з дев’яти цифр, перші три з яких - 272, підтверджують належність радіостанції Україні. Ідентифікатор морської служби присвоюється станціям, які мають автоматичний доступ до комутаційних систем загального користування на міжнародній основі та до національних або регіональних мереж.
Код автоматичної системи ідентифікації відправника повідомлення (ATIS) - це числовий десятизначний код (перші чотири цифри - 9272, підтверджують належність радіостанції Україні), який є результатом перетворення телеграфного позивного сигналу, який отримується одночасно з кодом ATIS.
Позивний сигнал, номер вибіркового виклику, ідентифікатор морської рухомої служби MMSI та код ATIS заповнюються згідно призначень УДЦР. При наявності сигналів розпізнавання відповідні поля заповнюються судновласником.
4. Ідентифікаційні номери станцій супутникового зв’язку заповнюються за наявності в графі «Переліку суднового обладнання» суднових земних станцій системи Інмарсат, Ірідіум. При цьому вказуються їх ідентифікаційні номери, що призначаються організацією, відповідальною за реєстрацію суднових супутникових станцій в Україні.
5. Дані автоматичних радіобуїв (АРБ) КОСПАС-САРСАТ заповнюються згідно сертифіката по схваленню типа. Ідентифікаційний номер АРБ (біти 26-85;15 цифр) видається фірмою, яка здійснює кодування АРБ. При цьому кодування буїв проводиться тільки із застосуванням морського протоколу з ММSІ.
6. Район плавання визначається згідно вимог Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974 року (СОЛАС-74), а саме:
Морський район А1 - район в межах зони дії принаймні однієї берегової УКХ радіостанції, що забезпечує постійну можливість оповіщення про лихо з використанням цифрового вибіркового виклику на 70-му каналі;
Морський район А2 - район за межами району А1, у межах зони дії принаймні однієї берегової радіостанцій проміжних хвиль (ПХ), що забезпечує постійну можливість оповіщення про лихо з використанням цифрового вибіркового виклику на частоті 2187,5 кГц;
Морський район А3 - район за межами районів А1 і А2, у межах зони дії системи геостаціонарних супутників системи INMARSAT, IRIDIUM;
Морський район А4 - район, що залишився за межами районів А1, А2, А3.
Конвенційний район плавання: ріка Дунай (Регіональної угоди RAINWAT).
Не конвенційні райони плавання:
1) територіальне море України;
2) внутрішні водні шляхи України.
7. Категорія кореспонденції визначається:
СО - станція, що відкрита для громадської кореспонденції;
СР - станція, що відкрита виключно для офіційної кореспонденції;
СR - станція, що відкрита для обмеженої громадської кореспонденції;
СV - станція, що відкрита виключно для кореспонденції приватного підприємства;
ОТ - станція, що відкрита виключно для службового обміну тієї служби, до якої вона відноситься.
8. Номер експлуатаційного документа суднової станції формується за наступним порядком:
1) перші дві букви - МС визначають належність до суднових станцій;
2) через дефіс наступні два знаки повинні відповідати коду області згідно наведеного нижче переліку:
Шифр | Назва області | Шифр | Назва області |
12 | Дніпропетровська | 51 | Одеська |
14 | Донецька | 53 | Полтавська |
23 | Запорізька | 63 | Харківська |
32 | Київська | 65 | Херсонська |
35 | Кіровоградська | 71 | Черкаська |
40 | м. Севастополь | 74 | Чернігівська |
43 | АР Крим | 80 | Київ |
48 | Миколаївська |
|
|
3) через дефіс наступні цифри визначають порядковий номер експлуатаційного документа для суднової станції.
Додаток 4 |
ЗМІСТ
гармонізованого та національного експлуатаційного документа для суднової станції
Додаток 5 |
ЗРАЗОК
бланка експлуатаційного документа для суднової станції
Додаток 6 |
ПЕРЕЛІК
набору даних загальнодоступної інформації про експлуатаційні документи для суднових станцій
1. | Вид експлуатаційного документа |
2. | № експлуатаційного документа |
3. | Дата видачі експлуатаційного документа |
4. | Строк дії експлуатаційного документа |
5. | Статус експлуатаційного документа |
6. | Назва судна |
7. | Місце реєстрації судна |
8. | Район плавання |
ЗАТВЕРДЖЕНО |
НОРМИ (НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ)
користування радіочастотним спектром для реалізації засад загальної авторизації, визначених частиною першою статті 47 Закону України «Про електронні комунікації», які застосовуються під час експлуатації радіообладнанням суднових станцій
І. Нормативні документи Міжнародного союзу електрозв’язку (далі - МСЕ)
1. Статті 5, 8, 11, 15-20, 28, 30-34, 46-58 Регламенту радіозв’язку МСЕ;
2. Додаток 1 (перегл. ВКР-19) «Класифікація випромінювань і необхідна ширина смуги» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
3. Додаток 2 (перегл. ВКР-03) «Таблиця допустимих відхилень частоти передавача» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
4. Додаток 3 (перегл. ВКР-12) «Максимально допустимі рівні потужності небажаних випромінювань в області побічних випромінювань» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
5. Додаток 9 «Донесення про неправильні дії або порушення» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
6. Додаток 10 (перегл. ВКР-07) «Донесення про шкідливі перешкоди» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
7. Додаток 14 (перегл. ВКР-07) «Фонетичний алфавіт і цифровий код» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
8. Додаток 15 (перегл. ВКР-19) «Частоти для зв’язку в разі лиха і для забезпечення безпеки в Глобальній морській системі для випадків лиха і забезпечення безпеки» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
9. Додаток 16 (перегл. ВКР-07) «Документи, якими повинні бути забезпечені станції морських і повітряних суден» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
10. Додаток 17 (перегл. ВКР-19) «Частоти і розміщення каналів для морської рухомої служби в смугах високих частот» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
11. Додаток 18 (перегл. ВКР-19) «Таблиця частот передачі станцій морської рухомої служби в ДВЧ діапазоні» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
12. Додаток 25 (перегл. ВКР-03) «Положення і пов’язаний з ними План виділення частот для берегових радіотелефонних станцій, що працюють в смугах частот між 4000 і 27 500 кГц, розподілених виключно морській рухомій службі» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
13. Додаток 42 (перегл. ВКР-19) «Таблиця розподілу міжнародних серій позивних» до Регламенту радіозв’язку МСЕ;
14. Рекомендація МСЕ-R SM.329 «Небажані випромінювання в області побічних випромінювань»;
15. Рекомендація МСЕ-R M.476 «Літеродрукувальне телеграфне обладнання у морській рухомій службі»;
16. Рекомендація МСЕ-R M.489 «Технічні характеристики ДВЧ радіотелефонного обладнання, що працює в морській рухомій службі в каналах, рознесених на 25 кГц»;
17. Рекомендація МСЕ-R M.492 «Експлуатаційні процедури для літеродрукувального телеграфного обладнання у морській рухомій службі»;
18. Рекомендація МСЕ-R M.493 «Система цифрового вибіркового виклику для використання в морській рухомій службі»;
19. Рекомендація МСЕ-R M.541 «Експлуатаційні процедури для використання обладнання цифрового вибіркового виклику в морській рухомій службі»;
20. Рекомендація МСЕ-R M.585 «Присвоєння і використання розпізнавання в морській рухомій службі»;
21. Рекомендація МСЕ-R M.586 «Автоматизована ДВЧ/УВЧ морська система мобільного телефонного зв’язку»;
22. Рекомендація МСЕ-R M.587 «Розпізнавання берегових станцій і ініціювання реєстрації місцезнаходження в автоматизованій ДВЧ/УВЧ морській системі мобільного телефонного зв’язку»;
23. Рекомендація МСЕ-R M.625 «Літеродрукувальне телеграфне обладнання з автоматичним розпізнаванням в морській рухомій службі»;
24. Рекомендація МСЕ-R M.626 «Оцінка якості цифрових каналів в морській рухомій службі»;
25. Рекомендація МСЕ-R M.627 «Технічні характеристики морського ВЧ радіообладнання із використанням вузькосмугової телеграфії з фазовим зсувом (NBPSK)»;
26. Рекомендації МСЕ-R M.628 «Технічні характеристики рятувальних радіолокаційних відповідачів»;
27. Рекомендація МСЕ-R M.633 «Характеристики передачі системи супутникових радіомаяків - покажчиків місця лиха (супутникових EPIRB), які працюють через супутникову систему в діапазоні 406 МГц»;
28. Рекомендація МСЕ-R M.688 «Технічні характеристики високочастотної телеграфної системи прямого друку для розповсюдження інформації про відкрите море та про морську безпеку типу NAVTEX»;
29. Рекомендація МСЕ-R M.689 «Міжнародна морська ДВЧ-радіотелефонна система з автоматичними можливостями на основі формату сигналізації DSC»;
30. Рекомендація МСЕ-R M.690 «Технічні характеристики радіомаяків - покажчиків місця лиха, які працюють на несучих частотах 121,5 МГц та 243 МГц»;
31. Рекомендація МСЕ-R M.820 «Використання 9-значного розпізнавання для вузькосмугової літерної телеграфії у морській рухомій службі»;
32. Рекомендація МСЕ-R M.821 «Додаткове розширення цифрової системи вибіркового виклику для використання у морській рухомій службі»;
33. Рекомендація МСЕ-R M.822 «Завантаження каналу виклику для цифрового вибіркового виклику (DSC) у морській рухомій службі»;
34. Рекомендація МСЕ-R M.823 «Технічні характеристики диференціальних передач для глобальних навігаційних супутникових систем від морських радіомаяків у смузі частот 283,5-315 кГц в Районі 1 та 285-325 кГц в Районах 2 та 3»;
35. Рекомендація МСЕ-R M.824 «Технічні параметри радіолокаційних маяків-відповідачів»;
36. Рекомендація МСЕ-R M.1081 «Автоматична ВЧ факсимільна система та система передачі даних для морських мобільних користувачів»;
37. Рекомендація МСЕ-R M.1082 «Міжнародна морська радіотелефонна система СЧ/ВЧ з автоматичними засобами на основі формату сигналізації цифрового вибіркового виклику»;
38. Рекомендація МСЕ-R M.1084 «Тимчасові рішення для більш ефективного використання діапазону 156-174 МГц станціями морської рухомої служби»;
39. Рекомендація МСЕ-R SM.1138 «Визначення необхідної ширини смуги частот з прикладами її розрахунку і відповідними прикладами позначення випромінювань»;
40. Рекомендація МСЕ-R M.1170 «Процедури телеграфії Морзе в морській рухомій службі»;
41. Рекомендація МСЕ-R M.1171 «Процедури використання радіотелефонії у морській рухомій службі»;
42. Рекомендація МСЕ-R M.1172 «Різні скорочення і сигнали, що використовуються для радіозв’язку в морській рухомій службі»;
43. Рекомендація МСЕ-R M.1173 «Технічні характеристики односмугових передавачів, які використовуються в морській рухомій службі для радіотелефонії в смугах частот між 1606,5 кГц (1605 кГц в Районі 2) і 4000 кГц і між 4000 кГц і 27 500 кГц»;
44. Рекомендація МСЕ-R M.1174 «Технічні характеристики обладнання, що використовується для внутрішньосуднового зв’язку в смугах між 450 і 470 МГц»;
45. Рекомендація МСЕ-R M.1176 «Технічні характеристики підсилювачів радіолокаційної цілі»;
46. Рекомендація МСЕ-R M.1178 «Використання морської радіонавігації у смугах 283,5-315 кГц (Район 1) та 285-325 кГц (Райони 2 та 3)»;
47. Рекомендація МСЕ-R M.1312 «Довгострокове рішення для підвищення ефективності використання діапазону 156-174 МГц станціями морської рухомої служби»;
48. Рекомендація МСЕ-R M.1371 «Технічні характеристики автоматичної системи розпізнавання з використанням багатостанційного доступу з розподілом часу в смугах ДВЧ морської рухомої служби»;
49. Рекомендація МСЕ-R M.1460 «Технічні та робочі характеристики і критерії захисту радарів радіовизначення в смузі частот 2900-3100 MГц»
50. Рекомендація МСЕ-R SM.1541 «Небажані випромінювання в області позасмугових випромінювань»;
51. Рекомендація МСЕ-R M.1798 «Характеристика ВЧ радіообладнання для обміну цифровими даними та електронною поштою в морській рухомій службі»;
52. Рекомендація МСЕ-R M.1842 «Характеристики радіосистем та обладнання ДВЧ для обміну даними та електронною поштою по каналах морської рухомої служби, вказаними у Додатку 18 до Регламенту радіозв’язку МСЕ»;
53. Рекомендація МСЕ-R M.2010 «Характеристики цифрової системи під назвою «Навігаційні данні», що призначена для передачі інформації, яка стосується захисту та забезпечення безпеки на морі в напрямку берег-судно в діапазоні 500 кГц»;
54. Рекомендація МСЕ-R M.2058 «Характеристики цифрової системи під назвою «Навігаційні данні», що призначена для передачі інформації, яка стосується захисту та забезпечення безпеки на морі в напрямку берег-судно в діапазоні ВЧ морської служби»;
55. Рекомендація МСЕ-R M.2092 «Технічні характеристики для системи обміну даними в ДВЧ діапазоні в смугах ДВЧ морської рухомої служби»;
56. Рекомендація МСЕ-R M.2135 «Технічні характеристики автономних морських радіопристроїв, що працюють в смузі частот 156-162,05 МГц».
II. Нормативні документи Європейської конференції адміністрацій пошт та електрозв’язку (далі - СЕПТ), Комітету електронних комунікацій (далі - ЄКК), Європейського інституту стандартизації в галузі телекомунікацій (далі - ETSI) та Міжнародної морської організації (далі–ІМО)
1. Рішення ЄКК від 03 липня 2015 року про гармонізоване використання, вільний обіг та звільнення від індивідуального ліцензування наземних, морських та аеронавігаційних земних станцій на мобільних платформах (ESOMP), що працюють із супутниковими системами NGSO FSS у діапазонах частот 17,3-20,2 ГГц, 27,5-29,1 ГГц та 29,5-30,0 ГГц, зі змінами від 08 березня 2019 року та 20 листопада 2020 року (ECC/DEC/(15)04);
2. Рішення ЄКК від 08 березня 2019 року про гармонізоване використання каналів, зазначених в додатку 18 до Регламенту радіозв’язку МСЕ (частоти передавання ДВЧ в діапазоні морської рухомої служби) (ECC/DEC/(19)03);
3. Рекомендація ЄКК від 19 травня 2017 року щодо настанови про гармонізоване використання та координації систем морського широкосмугового радіозв’язку (MBR) на борту суден та морських платформ, що працюють в діапазонах частот 5852-5872 МГц та 5880-5900 МГц (ECC/REC/(17)03);
4. Звіт ЄКК 217 «Використання наземних, морських та аеронавігаційних земних станцій на мобільних платформах, що працюють із супутниковими системами NGSO FSS у діапазоні частот 17,3-20,2 ГГц, 27,5-29,1 ГГц та 29,5-30,0 ГГц»;
5. Регіональний стандарт ETSI EN 300 698 «Електромагнітна сумісність та питання використання радіочастотного спектру (ERM); Радіотелефонні передавачі та приймачі для морської рухомої служби, що працюють в діапазонах ДВЧ, та використовуються на внутрішніх водних шляхах»;
6. Регіональний стандарт ETSI EN 300 162 «Електромагнітна сумісність та питання використання радіочастотного спектру (ERM); Радіотелефонні передавачі та приймачі для морської рухомої служби, що працюють в діапазонах ДВЧ. Технічні характеристики та методи вимірювання»;
7. Регіональний стандарт ETSI EN 301 025 «ДВЧ радіотелефонне обладнання для загального зв’язку та супутнє обладнання для цифрових вибіркових викликів класу D (DSC). Гармонізований стандарт, що охоплює основні вимоги статей 3.2 і 3.3 (g) Директиви 2014/53/ ЄС»;
8. Регіональний стандарт ETSI EN 301 178 «Портативне дуже високочастотне (VHF) радіотелефонне обладнання для морської рухомої служби, що працює в діапазонах VHF (лише для додатків без GMDSS). Гармонізований стандарт, що охоплює основні вимоги статті 3.2 Директиви 2014 /53/ЄС».
9. Резолюція ІМО MSC.451 (99) Про визнання провайдером, надавання послуг морського мобільного супутника, Товариства з обмеженою відповідальністю Ірідіум».
1. Міжнародна конвенція з охорони людського життя на морі 1974 року (СОЛАС-74);
2. Регіональна угода про службу радіозв’язку на внутрішніх водних шляхах від 18 квітня 2012 року (зі змінами) (RAINWAT).