Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 23 січня 2019 р. № 41 і від 19 лютого 2020 р. № 131
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до Порядку забезпечення підручниками та посібниками здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 січня 2019 р. № 41 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 12, ст. 411; 2020 р., № 84, ст. 2718; 2021 р., № 42, ст. 2540), і Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації загальнодержавних заходів у сфері освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 лютого 2020 р. № 131 (Офіційний вісник України, 2020 p., № 20, ст. 762, № 85, ст. 2743; 2021 р., № 42, ст. 2540, № 67, ст. 4236), зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім абзацу другого підпункту 3 пункту 1 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності з 1 січня 2023 року.
ЗМІНИ,
що вносяться до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 23 січня 2019 р. № 41 і від 19 лютого 2020 р. № 131
1. У Порядку забезпечення підручниками та посібниками здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 січня 2019 р. № 41:
1) в абзаці першому пункту 1 слова “з порушеннями зору” замінити словами “з особливими освітніми потребами”;
2) абзаци другий - п’ятий пункту 12 замінити абзацами такого змісту:
“Якщо сумарний узагальнений результат вибору закладами освіти з однієї назви підручників дорівнює 40 тис. або більше, то видаються усі підручники, що отримали такий результат, якщо менше 40 тис. - один підручник, що отримав найвищий результат.
Підручник, який має найвищий сумарний узагальнений результат вибору закладами освіти, у складі яких є класи (групи) з навчанням відповідними мовами національних меншин, може видаватися у перекладі мовами національних меншин для закладів освіти, у складі яких є класи (групи) з навчанням мовами національних меншин.
Підручник, який має найвищий сумарний узагальнений результат вибору закладами освіти, може додатково адаптуватися та видаватися рельєфно-крапковим та збільшеним шрифтом для закладів освіти, в яких навчаються особи з порушеннями зору.”.
У зв’язку з цим абзаци шостий і сьомий вважати відповідно абзацами п’ятим і шостим;
3) у пункті 13:
в абзаці першому слова “для подальшого їх поширення серед закладів освіти організовується державною установою, що належить до сфери управління МОН” замінити словами “здійснюється видавництвами, що їх друкують, протягом місяця з дня виготовлення тиражу”;
в абзаці другому слова “відповідні місцеві держадміністрації” замінити словами “обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації”;
4) у пункті 14:
в абзаці четвертому підпункту 1 слова і цифри “від 1 до 200 примірників з кожної назви” замінити словами і цифрами “до 40 відсотків фактичної кількості примірників з кожної назви (у тому числі підручників, надрукованих рельєфно-крапковим шрифтом (шрифтом Брайля)”;
доповнити пункт підпунктами 3 і 4 такого змісту:
“3) для забезпечення потреб здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) або перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду).
У такому разі кількість примірників кожної назви визначається як різниця між прогнозованою кількістю здобувачів повної загальної середньої освіти з урахуванням їх максимальної кількості за наступні п’ять років, фактичною кількістю педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та кількістю здобувачів повної загальної середньої освіти, педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, для яких здійснено вибір під час конкурсного відбору у відповідному навчальному році;
4) для забезпечення освітніх послуг державною установою “Школа супергероїв” відповідно до потреб із розрахунку по чотири примірники підручників з кожного навчального предмета (інтегрованого курсу) для кожного класу освітніх центрів зазначеної державної установи згідно із замовленням відповідного центру.”.
2. У Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації загальнодержавних заходів у сфері освіти, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 лютого 2020 р. № 131:
1) у пункті 3:
абзац перший підпункту 1 після слова “перевидання” доповнити словами, “повторне видання”;
у підпункті 2 слова “резерву підручників і посібників;” замінити словами і цифрою “ резерву підручників і посібників. Витрати на доставку підручників становлять до 5 відсотків їх загальної вартості.”;
2) абзац другий пункту 9 викласти в такій редакції:
“закупівлю інформаційно-консультативних послуг, у тому числі послуг з проведення інформаційної кампанії та організації спеціальних проектів у засобах масової інформації стосовно ключових пріоритетів освітніх реформ, зокрема розроблення та використання мультимедійних профорієнтаційних онлайн-курсів, відеоуроків, відеолекцій та відеоекскурсій на підприємствах; розміщення онлайн-курсів, системи тестування та інших профорієнтаційних інструментів на онлайн-платформі розробника; проведення онлайн-тестування та консультацій з профорієнтації з учасниками освітнього процесу, профорієнтаційних онлайн-уроків, ігор; організацію заходів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які проводять профорієнтаційну роботу; здійснення інформаційного супроводу профорієнтаційної роботи; оплату товарів, робіт і послуг з профорієнтаційної роботи;”.