Про затвердження Порядку формування та діяльності Національної ради з питань молоді та внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України
{Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ
№ 735-р від 02.08.2024}
Відповідно до частини першої статті 7 Закону України “Про основні засади молодіжної політики” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок формування та діяльності Національної ради з питань молоді, що додається.
2. Внести до актів Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 1 цієї постанови, який набирає чинності через шість місяців після припинення або скасування воєнного стану.
ПОРЯДОК
формування та діяльності Національної ради з питань молоді
1. Цей Порядок визначає механізм формування та діяльності Національної ради з питань молоді (далі - Національна рада).
2. Національна рада утворюється відповідно до статті 7 Закону України “Про основні засади молодіжної політики”, постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2009 р. № 599 “Питання консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, утворених Кабінетом Міністрів України” (Офіційний вісник України, 2009 р., № 45, ст. 1511) та функціонує як консультативно-дорадчий орган при Кабінеті Міністрів України з метою вироблення узгодженої позиції щодо формування та реалізації молодіжної політики, налагодження взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування із суб’єктами молодіжної роботи з питань розвитку та реалізації молодіжної політики.
3. У своїй діяльності Національна рада керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України та цим Порядком.
4. Національна рада провадить свою діяльність на засадах верховенства права, законності і гласності, неупередженості, вільного волевиявлення та рівноправності представників, відкритості для суспільства.
5. Терміни в цьому Порядку вживаються у такому значенні:
диференційований підхід - принцип, згідно з яким обсяг та зміст заходів з організації та проведення конкурсу з відбору представників до змінного складу Національної ради обираються відповідно до конкретної категорії осіб, які повинні входити до складу Національної ради;
електронний сервіс онлайн-голосування - інформаційно-комунікаційна система Мінмолодьспорту для проведення рейтингового інтернет-голосування, що використовується з метою обрання відповідного змінного складу представників Національної ради, забезпечує точну ідентифікацію осіб, що голосують шляхом автентифікації кожної з них за допомогою інтегрованої системи електронної ідентифікації із застосуванням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, національної системи електронної дистанційної ідентифікації фізичних осіб BankID, MobileID та можливість перевірки результатів у разі виникнення сумнівів щодо їх об’єктивності, що використовується для адміністрування процесами Національної ради;
національне об’єднання органів студентського самоврядування - добровільне об’єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права, що провадить свою діяльність із статусом юридичної особи або без такого статусу за організаційно-правовою формою громадської організації або громадської спілки з метою захисту прав, свобод та інших інтересів осіб, які навчаються в закладах вищої освіти та закладах фахової передвищої освіти, має у своєму складі представництво органів студентського самоврядування з понад 14 областей України;
національне об’єднання молодіжних рад - добровільне об’єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права, що провадить свою діяльність із статусом юридичної особи або без такого статусу за організаційно-правовою формою громадської організації або громадської спілки з метою захисту прав, свобод та інших інтересів осіб, які є членами молодіжних рад, має у своєму складі представництво молодіжних рад з понад 14 областей України.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значенні, визначеному в Законах України “Про основні засади молодіжної політики” та “Про громадські об’єднання”.
Основні завдання та функції Національної ради
6. Основними завданнями Національної ради є:
1) сприяння забезпеченню координації дій органів виконавчої влади з питань формування та реалізації молодіжної політики;
2) підготовка пропозицій щодо формування і реалізації державної молодіжної політики;
3) визначення шляхів, механізмів та способів вирішення проблемних питань, що виникають під час реалізації державної молодіжної політики;
4) сприяння підвищенню ефективності діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади у сфері молодіжної політики;
5) сприяння удосконаленню нормативно-правової бази у сфері державної молодіжної політики;
6) забезпечення координації, співпраці між центральними, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
7. Національна рада відповідно до покладених на неї завдань:
1) вивчає стан виконання законів України, постанов Верховної Ради України, указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів у сфері молодіжної політики;
2) бере участь у підготовці, розглядає та вносить пропозиції, висновки, рекомендації до Національної молодіжної стратегії, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, проектів державних цільових програм у сфері молодіжної політики, інших проектів нормативно-правових актів, що стосуються молоді;
3) вносить до Мінмолодьспорту, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції з питань формування та реалізації молодіжної політики, інформує громадськість про запропоновані зміни шляхом їх розміщення на Єдиному веб-порталі Кабінету Міністрів України;
4) заслуховує та оцінює інформацію про стан реалізації молодіжної політики за відповідний період;
5) взаємодіє в установленому порядку з відповідними органами іноземних держав та міжнародних організацій, що опікуються питаннями молоді;
6) готує щороку звіт про свою діяльність, подає його Кабінетові Міністрів України та оприлюднює на Єдиному веб-порталі Кабінету Міністрів України.
8. Національна рада під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з представниками міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, молодіжними та дитячими громадськими об’єднаннями, із засобами масової інформації, іншими інститутами громадянського суспільства.
Порядок формування та склад Національної ради
9. Національна рада формується у складі 24 осіб.
10. Національна рада складається з її постійного та змінного складів.
11. До постійного складу Національної ради входить вісім осіб:
2) визначені Кабінетом Міністрів України представники центральних органів виконавчої влади, до компетенції яких належить забезпечення реалізації окремих напрямів молодіжної політики в межах відповідних сфер діяльності таких органів:
від Мінмолодьспорту - одна особа;
від інших центральних органів виконавчої влади - чотири особи;
3) представник, обраний комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належить питання молодіжної політики, з числа народних депутатів України - одна особа;
4) представник, обраний Президентом України, - одна особа.
12. До змінного складу Національної ради входить 16 осіб:
1) діючі члени молодіжних та дитячих громадських об’єднань:
від дитячих громадських організацій - дві особи;
від молодіжних громадських організацій - дві особи;
від дитячих та молодіжних громадських спілок - дві особи;
2) діючі члени органів студентського самоврядування закладів вищої освіти та закладів фахової передвищої освіти:
від органів студентського самоврядування, що діють самостійно та не представляють національне об’єднання органів студентського самоврядування, - одна особа;
від національних об’єднань органів студентського самоврядування, що діють як окремі юридичні особи за організаційно-правовою формою громадської організації або громадської спілки, - одна особа;
3) діючі члени молодіжних рад:
від молодіжних рад, що діють самостійно та не представляють національне об’єднання молодіжних рад, - три особи;
від національних об’єднань молодіжних рад, що діють як окремі юридичні особи за організаційно-правовою формою громадської організації або громадської спілки, - одна особа;
4) представники Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування - чотири особи.
Особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не можуть подаватися як кандидати до змінного складу Національної ради в межах категорій, визначених у підпунктах 1-3 цього пункту.
13. Представники до змінного складу Національної ради обираються на конкурсних засадах у порядку, визначеному в пунктах 47-60 та 71-80 цього Порядку.
14. Склад Національної ради затверджується Кабінетом Міністрів України.
15. Строк повноважень Національної ради становить три роки. Представництво у складі Національної ради є індивідуальним.
Організація діяльності Національної ради
16. Організаційне, інформаційне забезпечення формування та діяльності постійного та змінного складів Національної ради здійснює Мінмолодьспорт.
17. Головою Національної ради є Прем’єр-міністр України, який входить до кількісного складу Національної ради.
18. Формою роботи Національної ради є засідання.
19. Для оперативного вирішення актуальних питань, що належать до компетенції Національної ради, Кабінет Міністрів України може утворити президію Національної ради, яка діє у період між її засіданнями. Президія утворюється для попередньої підготовки узгоджених пропозицій і рекомендацій з питань, які передбачається внести на засідання Національної ради, та для оперативних консультацій представників Національної ради із суб’єктами молодіжної роботи. Персональний склад президії затверджує голова або заступник голови Національної ради.
20. Представники Національної ради на першому її засіданні простою більшістю голосів обирають заступника голови Національної ради.
21. Секретарем Національної ради є представник Мінмолодьспорту, який входить до кількісного складу представників Національної ради.
22. Представники Національної ради беруть участь у її роботі на громадських засадах і на безоплатній основі.
23. Повноваження представника Національної ради достроково припиняються у разі:
1) складання повноважень за власним бажанням;
2) набрання законної сили рішенням суду про визнання його недієздатним або обмеження його цивільної дієздатності, визнання його безвісно відсутнім чи оголошення померлим;
3) набрання законної сили обвинувальним вироком суду стосовно нього;
4) встановлення факту подання недостовірної інформації для участі у конкурсі з відбору представників до змінного складу Національної ради;
5) виникнення обставин, що виключають можливість особи бути представником Національної ради.
24. У разі дострокового припинення повноважень:
1) представника постійного складу Національної ради відповідний суб’єкт подання надсилає лист Мінмолодьспорту щодо заміни особи, яка є представником Національної ради;
2) представника змінного складу Національної ради Мінмолодьспорт інформує кандидата, який за результатом конкурсного відбору зайняв друге місце в межах відповідної категорії представників, та пропонує увійти до змінного складу Національної ради, а в разі відмови - пропонує таке місце особам, які посіли наступні місця, відповідно та в черговості, визначеній в рейтингу.
У разі заміни представника Національної ради у випадках, визначених у підпунктах 1 і 2 цього пункту, Мінмолодьспорт готує проект акта Кабінету Міністрів України про внесення змін до складу Національної ради. Такі представники Національної ради призначаються на строк, що залишається до закінчення трирічного строку повноважень Національної ради.
1) організовує діяльність Національної ради;
2) скликає та головує на засіданнях Національної ради.
26. Заступник голови Національної ради:
1) представляє Національну раду у відносинах з органами виконавчої влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами та організаціями тощо;
2) за дорученням голови Національної ради:
організовує діяльність Національної ради;
скликає та головує на засіданнях Національної ради;
3) виконує доручення голови Національної ради.
27. Секретар Національної ради:
1) забезпечує підготовку засідань, інформування представників Національної ради та запрошених осіб (у разі наявності) про чергове засідання Національної ради;
2) забезпечує підготовку матеріалів до її засідань, інформування представників Національної ради про результати виконання прийнятих нею рішень, а також інформування громадськості про діяльність Національної ради;
3) веде протоколи засідань Національної ради.
28. Представники Національної ради:
1) беруть участь у засіданнях Національної ради;
2) забезпечують за дорученням Національної ради виконання окремих завдань, що належать до її компетенції;
3) вносять до порядку денного засідання Національної ради питання, актуальні для молоді;
4) можуть ініціювати позапланові засідання Національної ради в разі потреби;
5) на засіданнях Національної ради розробляють пропозиції (рекомендації) з питань, що належать до компетенції Національної ради;
6) інформують про свою діяльність у рамках роботи Національної ради суб’єктів, інтереси яких представляють у складі Національної ради.
29. Засідання Національної ради проводяться за потреби, але не рідше одного разу на шість місяців.
Засідання Національної ради можуть проводитися за ініціативою її голови, заступника голови або більшості представників Національної ради або за ініціативою Кабінету Міністрів України, Мінмолодьспорту.
Голова, заступник голови або Мінмолодьспорт можуть прийняти рішення про проведення засідання Національної ради у режимі реального часу (он-лайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема в Інтернеті, або про участь представника Національної ради в такому режимі у засіданні Національної ради.
30. Засідання Національної ради є правомочним, якщо на ньому присутні понад половини її складу.
Представники Національної ради не мають права делегувати свої повноваження щодо участі у засіданнях Національної ради та право голосу на них іншим особам, у тому числі іншим представникам Національної ради.
У разі відсутності представника Національної ради на засіданні він має право висловити свою позицію у письмовій формі.
31. Рішення Національної ради приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні представників Національної ради.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні Національної ради.
У засіданнях Національної ради на її запрошення можуть брати участь посадові особи органів виконавчої влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, експерти. Запрошені на засідання Національної ради особи користуються правом дорадчого голосу.
32. Пропозиції (рекомендації) Національної ради фіксуються у протоколі засідання, що підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається всім представникам Національної ради та Кабінетові Міністрів України.
Представник Національної ради, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
33. Пропозиції (рекомендації) Національної ради можуть бути реалізовані шляхом прийняття Кабінетом Міністрів України рішення, проект якого вноситься органом виконавчої влади відповідно до його повноважень.
34. Національна рада використовує у своїй роботі бланк із своїм найменуванням.
Порядок проведення конкурсу з відбору представників Національної ради
35. Пропозиції до постійного складу Національної ради формує до 1 червня Мінмолодьспорт на підставі подання (лист на офіційному бланку відповідного суб’єкта, що містить інформацію про кандидата до Національної ради із зазначенням прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), місця роботи, займаної посади, контактного номера телефону та адреси електронної пошти) від:
1) центральних органів виконавчої влади, до компетенції яких належить забезпечення реалізації окремих напрямів молодіжної політики в межах відповідних сфер діяльності таких органів, визначених Кабінетом Міністрів України, крім представника, визначеного в абзаці другому підпункту 2 пункту 11 цього Порядку, який делегується Мінмолодьспортом за посадою;
2) комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання молодіжної політики;
36. Для відбору представників до змінного складу Національної ради Мінмолодьспорт до 1 червня проводить конкурс з відбору представників до змінного складу Національної ради з використанням диференційованого підходу (далі - конкурс).
37. Строки формування складу Національної ради, визначені в пунктах 35 і 36 цього Порядку, не застосовуються в перший рік формування Національної ради. У перший рік формування Національної ради строки її формування встановлюються Мінмолодьспортом.
38. Конкурс передбачає такі види відбору, що здійснюються паралельно:
1) з використанням електронного сервісу онлайн-голосування;
2) на підставі рішення конкурсної комісії з відбору представників до змінного складу Національної ради (далі - конкурсна комісія).
Для проведення конкурсу під час його першого етапу Мінмолодьспорт на своєму офіційному веб-сайті розміщує оголошення про початок прийому документів до частини змінного складу Національної ради.
Текст оголошення про початок першого етапу повинен містити таку інформацію:
перелік та вимоги до документів для участі в конкурсі;
категорії, за якими особа може подати документи для участі в конкурсі, визначені в пунктах 47 і 71 цього Порядку, та інформацію про умови проведення конкурсу з урахуванням його видів;
адреса для прийому документів та посилання на інструкцію з користування електронним сервісом онлайн-голосування;
контактний номер телефону представника Мінмолодьспорту.
Строк проведення першого етапу конкурсу визначається Мінмолодьспортом та не може становити більше 30 календарних днів.
Документи, подані пізніше строку, зазначеного в оголошенні, не розглядаються.
Інші етапи конкурсу визначаються в цьому Порядку з урахуванням індивідуальної специфіки його видів.
39. На підставі подання до Мінмолодьспорту від суб’єктів, визначених у пункті 35 цього Порядку, а також на підставі рішень за результатами конкурсу відповідно до вимог, визначених у пунктах 47-60 та 71-80 цього Порядку, Мінмолодьспорт у місячний строк готує проект акта Кабінету Міністрів України про затвердження складу Національної ради та в установленому порядку подає його на розгляд Кабінету Міністрів України.
40. Для організації конкурсу Мінмолодьспорт утворює конкурсну комісію та затверджує її персональний склад.
41. До складу конкурсної комісії входить сім осіб із числа:
1) представників Мінмолодьспорту - дві особи;
2) представників засобів масової інформації - одна особа;
3) представників державних органів, установ, підприємств, організацій, які мають досвід роботи та кваліфікацію щодо розвитку молодіжної політики в Україні, - дві особи;
4) представників міжнародних організацій - дві особи.
Представники конкурсної комісії виконують свої обов’язки на громадських засадах.
42. Головою конкурсної комісії є заступник Міністра молоді та спорту відповідно до розподілу функціональних обов’язків. Секретарем конкурсної комісії є представник від структурного підрозділу Мінмолодьспорту, відповідального за формування та організацію діяльності Національної ради.
Голова та секретар конкурсної комісії входять до кількісного складу конкурсної комісії.
43. Конкурсна комісія в межах своїх повноважень:
1) здійснює перевірку документів, поданих на конкурс, відповідно до вимог цього Порядку;
2) розглядає пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги з питань, що належать до компетенції конкурсної комісії;
3) забезпечує виконання інших завдань, визначених цим Порядком.
44. Кандидати, обрані за результатом конкурсу до Національної ради відповідно до вимог, визначених у пунктах 47-60 та 71-80 цього Порядку, призначаються на строк до трьох років.
45. У разі дострокового складання своїх повноважень представником змінного складу Національної ради Мінмолодьспорт діє в порядку, визначеному в підпункті 2 пункту 24 цього Порядку, або в разі відмови всіх осіб у рейтингу в межах квоти та категорії відповідного представника - оголошує конкурс на вакантне місце в Національній раді достроково (в межах квоти та категорії вільного представника).
Інформація про оголошення такого конкурсу та строки прийому документів для участі в ньому оприлюднюються на офіційному веб-сайті Мінмолодьспорту.
46. Організаційне, інформаційне, аналітичне забезпечення проведення конкурсу, діяльності конкурсної комісії та забезпечення роботи електронного сервісу онлайн-голосування здійснює Мінмолодьспорт.
Порядок проведення конкурсного відбору представників до змінного складу Національної ради з використанням електронного сервісу онлайн-голосування
47. Конкурс з використанням електронного сервісу онлайн-голосування проводиться з метою відбору змінного складу до Національної ради з числа діючих представників:
1) від дитячих громадських організацій та молодіжних громадських організацій;
2) органів студентського самоврядування закладів вищої освіти та закладів фахової передвищої освіти, що діють самостійно та не представляють національне об’єднання органів студентського самоврядування;
3) молодіжних рад, що діють самостійно та не представляють національне об’єднання молодіжних рад.
48. Участь у конкурсі з використанням електронного сервісу онлайн-голосування можуть брати особи, визначені в пункті 47 цього Порядку.
Для участі в конкурсі з використанням електронного сервісу онлайн-голосування особа може зареєструватися виключно в межах однієї із запропонованих категорій: молодіжні та дитячі громадські об’єднання; органи студентського самоврядування; молодіжні ради.
Конкурс з використанням електронного сервісу онлайн-голосування проводиться у п’ять етапів.
49. Під час першого етапу Мінмолодьспорт на своєму офіційному веб-сайті, а також на електронному сервісі онлайн-голосування розміщує оголошення про початок конкурсу відповідно до вимог, визначених у пункті 38 цього Порядку.
50. Під час другого етапу конкурсу особа, яка прийняла рішення взяти участь у конкурсі з використанням електронного сервісу онлайн-голосування, повинна завантажити в електронний сервіс онлайн-голосування документи, визначені в пунктах 81-84 цього Порядку.
За результатами успішного завантаження документів особа отримує автоматичне електронне сповіщення на адресу електронної пошти, з якої було надіслано документи, протягом трьох робочих днів з дати отримання документів.
51. Третій етап конкурсу з використанням електронного сервісу онлайн-голосування розпочинається не пізніше ніж за десять календарних днів з дня закінчення строку подачі документів на відбір до змінного складу Національної ради.
Під час третього етапу конкурсу Мінмолодьспорт перевіряє документи осіб, які були подані з використанням електронного сервісу онлайн-голосування.
За результатами перевірки на підставі вимог, визначених у пунктах 81-84 цього Порядку, Мінмолодьспорт приймає рішення про допуск осіб до четвертого етапу конкурсу.
Інформація про допуск до четвертого етапу конкурсу з відбору представників до змінного складу Національної ради не пізніше ніж через п’ять календарних днів розміщується Мінмолодьспортом на електронному сервісі онлайн-голосування.
Повідомлення про недопуск кандидата до участі в конкурсі надсилається Мінмолодьспортом протягом п’яти календарних днів з дня прийняття такого рішення шляхом надсилання електронного листа на адресу електронної пошти, з якої було надіслано документи.
Особа, яку не було допущено до участі у четвертому етапі конкурсу з використанням електронного сервісу онлайн-голосування, має право оскаржити таке рішення протягом десяти календарних днів із дати оприлюднення результатів в електронному сервісі онлайн-голосування.
52. Четвертий етап розпочинається через десять календарних днів після оприлюднення результатів третього етапу в електронному сервісі онлайн-голосування. На четвертому етапі в електронному сервісі онлайн-голосування розміщуються відомості про кандидатів, які обираються до змінного складу Національної ради, оголошення про початок рейтингового інтернет-голосування та проводиться рейтингове інтернет-голосування.
53. В оголошенні про початок рейтингового інтернет-голосування з відбору представників до змінного складу Національної ради зазначаються:
1) строк проведення інтернет-голосування;
2) процедура проведення інтернет-голосування, визначена цим Порядком;
3) контактний номер телефону представника Мінмолодьспорту.
54. Під час проведення рейтингового інтернет-голосування будь-які доповнення до оприлюдненої інформації про осіб не допускаються.
Строк проведення рейтингового інтернет-голосування за представників до змінного складу Національної ради визначається Мінмолодьспортом та не може становити більше 14 календарних днів.
55. У разі відмови особи від участі в конкурсі її кандидатура може бути знята Мінмолодьспортом на будь-якому з етапів на підставі письмової заяви, поданої такою особою Мінмолодьспорту.
56. Взяти участь у рейтинговому інтернет-голосуванні з відбору представників до змінного складу Національної ради з використанням електронного сервісу онлайн-голосування можуть громадяни України, вік яких на день голосування становить від 14 до 35 років, які зареєструвалися та отримали доступ до електронного сервісу онлайн-голосування відповідно до вимог цього Порядку.
57. Під час проведення рейтингового інтернет-голосування електронний сервіс онлайн-голосування забезпечує:
1) електронну реєстрацію осіб для участі в рейтинговому інтернет-голосуванні;
2) фіксацію дати та часу голосування особи, можливість ознайомлення із зарахуванням власного голосу за загальним перебігом голосування;
3) захист від автоматичного введення інформації, зокрема голосування без участі особи;
4) формування електронного протоколу інтернет-голосування, в якому відображається перебіг голосування, персоніфікована інформація щодо голосування особи за представника.
58. Кожна особа, яка є користувачем електронного сервісу онлайн-голосування, має право на один голос, який може віддати виключно за однією з категорій, визначених у пункті 47 цього Порядку, обравши у відповідній категорії лише одного представника. Повторне голосування (переголосування) не допускається.
59. П’ятий етап конкурсу з використанням електронного сервісу онлайн-голосування проводиться не пізніше ніж через п’ять календарних днів після завершення рейтингового інтернет-голосування.
Під час п’ятого етапу Мінмолодьспорт опрацьовує електронний протокол рейтингового інтернет-голосування та на підставі його результатів оприлюднює на офіційному веб-сайті Мінмолодьспорту список представників до змінного складу Національної ради з використанням електронного сервісу онлайн-голосування, які стали переможцями.
60. У разі коли за результатами рейтингового інтернет-голосування кандидати набрали однакову кількість голосів, рішення про обрання серед таких кандидатів представника до Національної ради приймається конкурсною комісією.
Порядок формування та ведення електронного сервісу онлайн-голосування
61. Електронний сервіс онлайн-голосування ведеться з метою накопичення, зберігання, обліку та використання інформації у ході проведення рейтингового інтернет-голосування під час обрання представників до змінного складу Національної ради.
62. Електронний сервіс онлайн-голосування ведеться державною мовою. Допускається використання латинських літер під час написання адреси електронної пошти.
63. Власником електронного сервісу онлайн-голосування є держава в особі Мінмолодьспорту.
Держателем електронного сервісу онлайн-голосування та володільцем інформації, що міститься в ньому, є Мінмолодьспорт, технічним адміністратором є юридична особа, що забезпечує функціонування та здійснює адміністрування електронного сервісу онлайн-голосування та визначається Мінмолодьспортом в порядку, встановленому законодавством.
64. Мінмолодьспорт відповідно до покладених на нього завдань забезпечує:
1) формування, ведення та адміністрування електронного сервісу онлайн-голосування;
2) проведення аналізу функціонування електронного сервісу онлайн-голосування;
3) здійснення контролю за роботою електронного сервісу онлайн-голосування;
4) внесення інформації до електронного сервісу онлайн-голосування;
5) збирання, реєстрацію, накопичення, зберігання, адаптування, зміну, поновлення, використання і поширення, знеособлення, знищення персональних даних, що містяться в електронному сервісі онлайн-голосування;
6) захист інформації від несанкціонованих дій;
7) технічне і технологічне супроводження.
Мінмолодьспорт несе відповідальність за достовірність та повноту інформації, що міститься в електронному сервісі онлайн-голосування, своєчасне внесення інформації.
65. Зарахування голосу особи під час голосування за кандидата з використанням електронного сервісу онлайн-голосування здійснюється після ідентифікації особи шляхом автентифікації кожної особи за допомогою інтегрованої системи електронної ідентифікації із застосуванням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, національної системи електронної дистанційної ідентифікації фізичних осіб BankID, MobileID, що дає змогу однозначно встановити особу.
66. Електронний сервіс онлайн-голосування забезпечує також інші функціональні можливості для проведення рейтингового інтернет-голосування за частину змінного складу Національної ради.
67. Електронний сервіс онлайн-голосування формується з таких даних:
відомості про проведення конкурсу, зокрема відомості про етапи проведення конкурсу, перелік документів для участі в конкурсі;
відомості про рішення конкурсної комісії;
2) внесених особою, яка подається як представник до Національної ради або як користувач до електронного сервісу онлайн-голосування під час проведення рейтингового інтернет-голосування:
дата, місяць і рік народження;
посилання на сторінку в соціальній мережі;
документи, подані кандидатом, визначені в пунктах 81-84 цього Порядку (для осіб, які реєструються в електронному сервісі онлайн-голосування як представники до Національної ради);
3) згенерованих електронним сервісом онлайн-голосування:
унікальний ідентифікатор в електронному сервісі онлайн-голосування користувача;
протокол інтернет-голосування;
інші відомості, згенеровані електронним сервісом онлайн-голосування.
68. Відомості з електронного сервісу онлайн-голосування формуються тільки за допомогою програмних засобів його ведення з обов’язковим присвоєнням індексного номера, фіксацією дати і часу їх формування у вигляді витягу або протоколу.
Інформація з електронного сервісу онлайн-голосування повинна містити актуальні на дату і час її формування відомості, що обробляються, або відомості про відсутність інформації за визначеними ідентифікаторами пошуку.
69. Захист інформації в електронному сервісі онлайн-голосування здійснюється відповідно до Закону України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.
70. Обробка персональних даних в електронному сервісі онлайн-голосування здійснюється в порядку, визначеному законодавством про захист персональних даних.
Порядок проведення конкурсу на підставі рішення конкурсної комісії щодо відбору представників до змінного складу Національної ради від громадських спілок, національних об’єднань органів студентського самоврядування та молодіжних рад, посадових осіб місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування
71. Конкурс на підставі рішення конкурсної комісії проводиться для відбору представників до змінного складу Національної ради від:
1) молодіжних та дитячих громадських об’єднань, а саме з числа діючих членів від дитячих та молодіжних громадських спілок;
2) органів студентського самоврядування закладів вищої освіти та закладів фахової передвищої освіти, що представляють національне об’єднання органів студентського самоврядування, діють як окремі юридичні особи за організаційно-правовою формою громадської організації або громадської спілки (із числа діючих членів);
3) національних об’єднань молодіжних рад, що діють як окремі юридичні особи за організаційно-правовою формою громадської організації або громадської спілки (із числа діючих членів);
4) представників Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.
72. Конкурс для представників, визначених у пункті 71 цього Порядку, проводиться у чотири етапи.
73. Під час першого етапу Мінмолодьспорт на своєму офіційному веб-сайті розміщує оголошення про початок прийому документів до частини змінного складу Національної ради відповідно до вимог, визначених у пункті 38 цього Порядку.
74. Особи, які бажають взяти участь у конкурсі відповідного виду, можуть подати документи, визначені в пунктах 81-84 цього Порядку, виключно за однією з категорій, визначених у пункті 71 цього Порядку. Документи, подані з порушенням строку, визначеного в оголошенні Мінмолодьспорту, до участі в конкурсі не допускаються.
75. Під час другого етапу Мінмолодьспорт перевіряє подані документи та може відхилити документи, не допустивши особу до наступного етапу конкурсу, якщо подані документи не відповідають вимогам, визначеним у пунктах 81-84 цього Порядку.
Документи осіб, які відповідають установленим вимогам, допускаються до третього етапу конкурсу та передаються конкурсній комісії.
76. Під час третього етапу конкурсу конкурсна комісія проводить оцінювання осіб, які беруть участь у конкурсі, шляхом проставлення балів кожним представником конкурсної комісії кожній особі за критеріями, визначеними у додатку 1.
Оцінки кожного представника конкурсної комісії сумуються та складаються у рейтинг.
77. У разі наявності у представника конкурсної комісії реального або потенційного конфлікту інтересів щодо певного кандидата такий представник конкурсної комісії зобов’язаний повідомити про це на засіданні конкурсної комісії, після чого не може брати участі в оцінюванні такого кандидата.
78. У межах кожної категорії вільних місць у Національній раді перемагає та особа, яка набрала відповідно до рейтингу конкурсної комісії найбільшу суму балів.
У разі набрання в рейтингу однакової суми балів кількома особами рішення про переможця приймається шляхом відкритого голосування більшістю голосів представників загального складу конкурсної комісії, про що зазначається у протоколі.
79. Інформація про оцінку конкурсної комісії вноситься до рейтингового звіту, що підписується усіма представниками конкурсної комісії та є додатком до протоколу засідання.
80. Під час четвертого етапу конкурсу Мінмолодьспорт на своєму офіційному веб-сайті публікує протокол засідання третього етапу, що містить інформацію про кандидатів до частини змінного складу Національної ради.
Перелік документів та вимоги до них для осіб, які бажають взяти участь у конкурсі до Національної ради
81. Особи, які бажають взяти участь у конкурсі, повинні:
1) на дату подання документів мати вік від 14 до 35 років;
82. Подача документів для участі в конкурсі здійснюється:
1) самостійно особою в електронній формі з використанням електронного сервісу онлайн-голосування, - якщо така особа подається на конкурс;
2) суб’єктом, що готує подання, в електронній формі у форматі PDF на адресу електронної пошти Мінмолодьспорту, - якщо кандидат подається на конкурс відповідно до вимог, визначених у пунктах 71-80 цього Порядку.
83. Для участі у конкурсі особа (суб’єкт, що готує подання) подає відповідно до вимог цього Порядку такі документи:
1) заяву особи, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі/є делегованою особою від суб’єкта, що готує подання, за формою згідно з додатком 2;
2) розширене професійне резюме українською мовою;
3) супровідний лист на бланку органу (організації) разом із переліком документів, що подаються для участі в конкурсі;
4) для представників молодіжних та дитячих громадських об’єднань:
мотиваційний лист українською мовою (у довільній формі);
відомості про ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України;
копію статуту, засвідчену керівником такої юридичної особи, або код доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, що надає доступ до копії статуту в електронній формі в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань;
інформацію про діяльність за останніх два роки, зокрема щодо досвіду реалізації програм, проектів, заходів у сфері молодіжної політики згідно з додатком 3;
протокол засідання громадського об’єднання, що містить інформацію про прийняте рішення щодо делегування члена відповідного громадського об’єднання для участі в конкурсі;
5) для представників органів студентського самоврядування закладів вищої освіти та закладів фахової передвищої освіти:
мотиваційний лист українською мовою (у довільній формі);
довідку довільної форми від закладу вищої освіти або закладу фахової передвищої освіти (видана не раніше дати початку прийому документів для участі в конкурсі) про наявність статусу здобувача вищої освіти (студента, курсанта, аспіранта, ад’юнкта, асистента-стажиста) станом на момент подання документів для участі в конкурсі;
копію положення про студентське самоврядування закладу вищої освіти, закладу фахової передвищої освіти або національного об’єднання органів студентського самоврядування;
протокол засідання органу студентського самоврядування закладу вищої освіти, закладу фахової передвищої освіти (його територіально відокремленого структурного підрозділу) або національного об’єднання органів студентського самоврядування, що містить інформацію про прийняття рішення щодо делегування члена відповідного органу до участі в конкурсі;
інформацію про діяльність в органах студентського самоврядування, національному об’єднанні органів студентського самоврядування згідно з додатком 4;
відомості про ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (виключно для представників національного об’єднання органів студентського самоврядування);
копію статуту, засвідчену керівником такої юридичної особи, або код доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, зокрема до копії статуту в електронній формі в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (виключно для представників національного об’єднання органів студентського самоврядування);
6) для представників молодіжних рад:
мотиваційний лист українською мовою (у довільній формі);
установчі документи щодо діяльності органу (організації):
для молодіжної ради - рішення про створення молодіжної ради, положення про діяльність молодіжної ради;
протокол засідання молодіжної ради або національного об’єднання молодіжних рад, що містить інформацію про прийняте рішення щодо делегування члена відповідного органу (організації) до участі в конкурсі;
інформацію про діяльність в молодіжній раді, національному об’єднанні молодіжних рад згідно з додатком 5;
відомості про ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (виключно для представників національного об’єднання молодіжних рад України);
копію статуту, засвідчену керівником такої юридичної особи, або код доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, зокрема до копії статуту в електронній формі в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (виключно для представників національного об’єднання молодіжних рад);
7) для представників Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування:
біографічну довідку, що містить інформацію про досвід роботи у сфері молодіжної політики не менше трьох років, видану не раніше початку дати прийому документів на участь у конкурсі;
8) інші документи, які особа (суб’єкт, що готує подання) вважає за потрібне подати для участі в конкурсі (рекомендаційні листи, свідоцтва, сертифікати тощо).
84. Особи можуть брати участь у конкурсі з віднесенням їх до однієї з категорій, визначених у пункті 12 цього Порядку. Участь у конкурсі за двома та більше категоріями не допускається.
У заяві особа (суб’єкт, що готує подання) самостійно зазначають лише одну категорію, що відповідає їх кваліфікаційним вимогам та навичкам за напрямом розвитку молодіжної політики.
КРИТЕРІЇ
оцінювання кандидатів до змінного складу Національної ради з питань молоді
Критерій оцінювання | Кількість балів |
Для усіх категорій кандидатів | |
1. Оцінювання мотиваційного листа | від 0 до 5 |
2. Досвід роботи у сфері молодіжної політики, співпраці з молодіжними та дитячими громадськими об’єднаннями та організаціями у сфері молодіжної політики | від 0 до 5 |
3. Досвід проходження навчальних, тренінгових програм у сфері молодіжної політики, зокрема програми “Молодіжний працівник” | від 0 до 5 |
4. Досвід розроблення проектів нормативно-правових актів у сфері молодіжної політики | від 0 до 5 |
Для представників молодіжних та дитячих громадських об’єднань | |
1. Досвід реалізації проектів, проведення заходів для молоді | від 0 до 5 |
2. Досвід співпраці з органами виконавчої влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування щодо розвитку молодіжної політики | від 0 до 5 |
Для представників органів студентського самоврядування закладів вищої освіти та закладів фахової передвищої освіти | |
1. Досвід участі у діяльності органів студентського самоврядування та/або національного об’єднання студентів України | від 0 до 5 |
2. Досвід діяльності щодо захисту прав молоді через органи студентського самоврядування (на основі прикладу) | від 0 до 5 |
Для представників молодіжних рад | |
1. Досвід участі в місцевій (національній) молодіжній раді | від 0 до 5 |
2. Досвід діяльності щодо захисту прав молоді через участь у молодіжній раді | від 0 до 5 |
Для представників Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування | |
1. Досвід роботи у сфері молодіжної політики | від 0 до 5 |
2. Досвід співпраці з молодіжними організаціями та реалізації спільних успішних проектів для молоді | від 0 до 5 |
ЗАЯВА
для участі в конкурсі з відбору представників до змінного складу Національної ради з питань молоді
ІНФОРМАЦІЯ
про діяльність молодіжного/дитячого громадського об’єднання
ІНФОРМАЦІЯ
про діяльність в органах студентського самоврядування/національному об’єднанні органів студентського самоврядування
ІНФОРМАЦІЯ
про діяльність у молодіжній раді/національному об’єднанні молодіжних рад
ЗМІНИ,
що вносяться до актів Кабінету Міністрів України
1. У Типовому положенні про молодіжний центр, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2017 р. № 1014 “Про затвердження типових положень про молодіжний центр та про експертну раду при молодіжному центрі” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 3, ст. 116; 2019 р., № 26, ст. 918):
1) пункт 71 доповнити підпунктами 6 і 7 такого змісту:
“6) сприяння дотриманню гарантій участі молоді у формуванні та реалізації молодіжної політики в Україні, залученню молоді до участі у громадському житті, до прийняття рішень на всіх етапах формування та реалізації молодіжної політики;
7) сприяння розвитку та популяризації нових форм, методів та інструментів молодіжної роботи, її організаційного, методичного та ресурсного забезпечення.”;
2) пункт 82 доповнити підпунктом 13 такого змісту:
“13) сприяє підготовці осіб, які виконують молодіжну роботу.”.
{Пункт 2 втратив чинність на підставі Розпорядження КМ № 735-р від 02.08.2024}