Деякі питання отримання, розподілу, використання та обліку гуманітарної допомоги для задоволення потреб енергетики в умовах воєнного стану
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок отримання гуманітарної допомоги для задоволення потреб енергетики від донорів, її зберігання, розподілу та передачі набувачам в умовах воєнного стану та протягом 150 календарних днів з дня його припинення або скасування, що додається.
2. Погодитися з пропозиціями Міністерства енергетики щодо визначення отримувачів гуманітарної допомоги для задоволення потреб енергетики (далі - допомога):
акціонерного товариства “Хмельницькобленерго”;
державного підприємства, установи, організації, що належать до сфери управління Міністерства енергетики та визначені ним (за умови відсутності в акціонерного товариства “Хмельницькобленерго” технічної можливості приймання, розвантаження, транспортування, доставки, зберігання допомоги);
публічного акціонерного товариства “Центренерго”, акціонерного товариства “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України” (за погодженням з Міністерством енергетики за умови відсутності як в акціонерного товариства “Хмельницькобленерго”, так і у зазначених підприємств, установ, організацій технічної можливості приймання, розвантаження, транспортування, доставки, зберігання допомоги).
допомогою визнається будь-який товар, щодо якого у товарно-супровідних та/або перевізних документах міститься відповідний запис про приналежність такого товару до допомоги і одержувачем якого є визначений пунктом 2 цієї постанови отримувач;
набувачами допомоги в умовах воєнного стану та протягом 150 календарних днів з дня його припинення або скасування є військові адміністрації, суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, що провадять діяльність в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному, нафтогазовому та нафтогазопереробному комплексі, а також підприємства, установи, організації, що віднесені до об’єктів критичної інфраструктури та потребують термінового відновлення електро- та/або газопостачання;
отримувачі за погодженням з Міністерством енергетики забезпечують передачу допомоги безпосередньо її набувачам з метою здійснення ними на безоплатній основі заходів із забезпечення національної безпеки і оборони у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, забезпечення життєдіяльності та цивільного захисту населення, суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, енергетичної безпеки України;
в умовах воєнного стану та протягом 150 календарних днів з дня його припинення або скасування встановлені законодавством вимоги щодо отримання, використання, обліку та звітності не поширюються на отримувачів та набувачів допомоги.
4. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та діє протягом воєнного стану і 150 календарних днів з дня припинення чи скасування воєнного стану.
ПОРЯДОК
отримання гуманітарної допомоги для задоволення потреб енергетики від донорів, її зберігання, розподілу та передачі набувачам в умовах воєнного стану та протягом 150 календарних днів з дня його припинення або скасування
1. Цей Порядок визначає процедуру отримання гуманітарної допомоги для задоволення потреб енергетики (далі - допомога) від донорів, її зберігання, розподілу та передачі отримувачами допомоги (далі - отримувачі) її набувачам в умовах воєнного стану та протягом 150 календарних днів з дня його припинення або скасування.
2. Для отримання допомоги від донорів набувачі допомоги (далі - набувачі), якими є суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, що провадять діяльність в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному, нафтогазовому та нафтогазопереробному комплексі, військові адміністрації, а також підприємства, установи, організації, що віднесені до об’єктів критичної інфраструктури та потребують термінового відновлення електро- та/або газопостачання, надсилають у паперовій або електронній формі запит до Міненерго за формою, розміщеною на офіційному веб-сайті Міненерго.
Запит в електронній формі підписується набувачем шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису.
3. На підставі отриманих запитів від набувачів Міненерго проводить аналіз їх пріоритетності з урахуванням таких критеріїв, як тип потреб, вид діяльності набувачів, масштаби та ступінь пошкодження їх критичної інфраструктури внаслідок бойових дій та/або окупації, наявність чи відсутність бойових дій та/або окупації на території, де провадять діяльність набувачі, необхідність негайного відновлення та забезпечення надійного і безпечного постачання природного газу та/або електроенергії, тепла, водопостачання побутовим та іншим споживачам, наявність чи відсутність ризиків для критичної інфраструктури та енергетичної, екологічної та ядерної безпеки тощо.
4. Міненерго узагальнює отримані від набувачів запити щодо потреби в допомозі та подає перелік відповідних потреб донорам.
5. Після отримання Міненерго повідомлення від донорів щодо готовності передати допомогу набувачам Міненерго визначає потенційних набувачів та узгоджує з ними потреби у допомозі.
6. Про розподіл допомоги Міненерго шляхом надсилання листа інформує донорів та отримувачів щодо отримання ними допомоги та подальшої її передачі набувачам.
7. Отримувачі укладають відповідні договори (угоди, меморандуми) з донорами для отримання допомоги.
8. Отримувачі з метою належної організації отримання та передачі допомоги набувачам можуть тимчасово зберігати допомогу.
9. Транспортування допомоги від отримувачів до набувачів забезпечується набувачами.
10. Витрати отримувачів з транспортування та зберігання допомоги компенсуються набувачами, якщо такі витрати не компенсуються донорами.
11. Облік та звітність допомоги, отриманої відповідно до вимог цього Порядку, ведеться безпосередньо набувачами.
Отримувачі ведуть виключно зведену звітність щодо потреб набувачів та факту передачі допомоги набувачам.
12. Координація дій отримувачів та набувачів щодо отримання, використання за цільовим призначенням, обліку допомоги здійснюється Міненерго.
13. Міненерго через шість місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні подає Кабінету Міністрів України звіт щодо розподілу допомоги відповідно до цього Порядку.