Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 р. № 472 та затвердження Порядку використання коштів з рахунка для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони і збереження культурної спадщини, культурних цінностей, підтримки суб’єктів у сфері медіа
{Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 118 від 02.02.2024}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 713 від 24.06.2022
№ 243 від 17.03.2023
№ 118 від 02.02.2024}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 р. № 472 “Деякі питання використання коштів, що надходять на офіційні рахунки для пожертв на підтримку України” - із змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 3 травня 2022 р. № 516 і від 13 травня 2022 р. № 586, зміни, що додаються.
2. Затвердити Порядок використання коштів з рахунка для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони і збереження культурної спадщини, культурних цінностей, підтримки суб’єктів у сфері медіа, що додається.
{Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 118 від 02.02.2024}
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 р. № 472
1. Доповнити постанову пунктом 43 такого змісту:
“43. Міністерству культури та інформаційної політики за погодженням із Національним банком забезпечити відкриття поточного рахунка для надходження коштів у національній та іноземній валюті від фізичних та юридичних осіб, резидентів і нерезидентів як благодійної пожертви, гуманітарної допомоги, грантів та дарунків для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони і збереження культурної спадщини, культурних цінностей, підтримки засобів масової інформації.”.
2. У Порядку використання офіційних рахунків для пожертв на підтримку України “United24”, затвердженому зазначеною постановою:
1) пункт 2 після слів “рахунок для задоволення потреб освіти і науки” доповнити словами “, рахунок для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони і збереження культурної спадщини, культурних цінностей, підтримки засобів масової інформації”;
2) у пункті 3:
підпункт 3 після слів “закладів освіти” доповнити словом “, культури”;
доповнити пункт підпунктом 8 такого змісту:
“8) МКІП - з рахунка для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони і збереження культурної спадщини, культурних цінностей, підтримки засобів масової інформації.”;
3) абзац другий пункту 5 після слова “Мінсоцполітики” доповнити словом “, МКІП”;
4) доповнити додаток до Порядку розділами такого змісту:
“ІНФОРМАЦІЯ
щодо витрат з рахунка для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони культурної спадщини, збереження культурних цінностей, підтримки засобів масової інформації (МКІП)
Напрям витрат | Перелік підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців, яким були перераховані кошти, перелік оплачених заходів/ придбаних товарів | Сума, гривень | |
Охорона і збереження об’єктів культурної спадщини, культурних цінностей, фондово-облікової, наукової та іншої документації підприємств, установ та організацій у сфері культури, закладів освіти сфери культури | |||
Відновлення інформаційно-комунікаційних систем закладів культури | |||
Закупівля та ремонт обладнання, інструментів та іншого майна для забезпечення діяльності закладів культури та закладів освіти сфери культури | |||
Відновлення роботи державних та комунальних закладів культури, що постраждали внаслідок бойових дій | |||
Підтримка проектів для відновлення діяльності підприємств, установ та організацій, які провадять діяльність у сфері культури, інформаційній сфері та за видами діяльності, що належать до креативних індустрій | |||
Підтримка книговидавничої справи та популяризація української літератури у світі | |||
Забезпечення митців та діячів культури, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації, засобами для відновлення мистецької діяльності | |||
Підтримка проектів у сфері релігій та етнополітики з протидії збройній агресії Російської Федерації, оцінки її наслідків та їх подолання | |||
Усього |
ІНФОРМАЦІЯ
щодо протиаварійних робіт на об’єктах культурного призначення
Перелік
об’єктів культурного призначення, на яких розпочаті протиаварійні роботи
Порядковий номер | Найменування об’єкта культурного призначення, на якому розпочаті протиаварійні роботи | Витрачено коштів, гривень |
1 | ||
… |
Перелік
об’єктів культурного призначення, на яких завершені протиаварійні роботи
Порядковий номер | Найменування об’єкта культурного призначення, на якому завершені протиаварійні роботи | Опис проведених протиаварійних робіт | Витрачено коштів, гривень |
1 | |||
…”. |
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
використання коштів з рахунка для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони і збереження культурної спадщини, культурних цінностей, підтримки суб’єктів у сфері медіа
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони і збереження культурної спадщини, культурних цінностей, підтримки суб’єктів у сфері медіа, що надійшли як добровільні внески (благодійні пожертви) від фізичних та юридичних осіб приватного права та/або публічного права на рахунок МКІП, відкритий у Національному банку (далі - рахунок МКІП), які є джерелом формування спеціального фонду державного бюджету (далі - кошти).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про культуру”, “Про бібліотеки і бібліотечну справу”, “Про музеї та музейну справу”, “Про охорону культурної спадщини”, “Про вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей”, “Про архітектурну діяльність”, “Про регулювання містобудівної діяльності”.
Під терміном “евакуація” слід розуміти комплекс заходів щодо організованого вивезення матеріальних і культурних цінностей, фондово-облікової, наукової та іншої документації та розміщення їх у безпечних районах (місцях) у разі виникнення загрози їх пошкодження, знищення або втрати внаслідок злочинів проти власності, що можуть бути скоєні в умовах воєнного стану.
Під терміном “укриття” слід розуміти комплекс заходів щодо:
облаштування захисних конструкцій (щитів, насипів) навколо пам’яток культурної спадщини, об’єктів всесвітньої культурної спадщини, щойно виявлених об’єктів культурної спадщини (далі - об’єкти культурної спадщини) з метою їх захисту від ураження, демонтажу з таких об’єктів елементів, які становлять культурну цінність, з метою їх зберігання у безпечному місці або евакуації;
облаштування сховищ та/або переміщення в сховища матеріальних і культурних цінностей, фондово-облікової, наукової та іншої документації з метою запобігання їх незаконному вилученню, знищенню чи руйнуванню.
1) за напрямами, визначеними підпунктами 1-7 пункту 4 цього Порядку:
центральні органи виконавчої влади;
обласні, районні та Київська міська держадміністрації (військові адміністрації);
органи місцевого самоврядування, військові адміністрації населених пунктів;
підприємства, установи та організації державної та комунальної форми власності, які провадять діяльність у сферах культури, мистецтв, відновлення та збереження національної пам’яті, охорони культурної спадщини, музейної справи, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, в інформаційній сфері та сфері інформаційної безпеки, а також за видами діяльності, що належать до креативних індустрій;
2) за напрямом, визначеним підпунктом 8 пункту 4 цього Порядку, - державна установа “Український інститут книги”;
3) за напрямами, визначеними підпунктами 9, 10 і 11 пункту 4 цього Порядку, - Український культурний фонд.
1) дослідження, консервацію, реставрацію, ремонт, реабілітацію об’єктів культурної спадщини, консервацію, реставрацію культурних цінностей, пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України;
2) укриття об’єктів культурної спадщини, матеріальних і культурних цінностей, фондово-облікової, наукової та іншої документації закладів культури та закладів освіти сфери культури у місці розташування;
3) евакуацію матеріальних і культурних цінностей, фондово-облікової, наукової та іншої документації закладів культури та закладів освіти сфери культури, повернення (переміщення) зазначених цінностей і документації до місць постійного зберігання (розташування), у тому числі оплату транспортних послуг, придбання пально-мастильних та пакувальних матеріалів, страхування культурних цінностей на період перевезення;
4) нове будівництво, а також реконструкцію та капітальний ремонт пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України будівель (крім об’єктів культурної спадщини) підприємств, установ та організацій державної та комунальної форми власності, які провадять діяльність у сферах культури, мистецтв, відновлення та збереження національної пам’яті, охорони культурної спадщини, музейної справи, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, в інформаційній сфері та сфері інформаційної безпеки, а також за видами діяльності, що належать до креативних індустрій;
5) створення та відновлення інформаційно-комунікаційних систем закладів культури;
6) закупівлю та ремонт обладнання, інструментів та іншого майна для забезпечення діяльності закладів культури та закладів освіти сфери культури, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України;
7) розроблення та впровадження публічних електронних реєстрів, іншого програмного забезпечення для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони і збереження культурної спадщини, культурних цінностей, підтримки суб’єктів у сфері медіа, у тому числі закупівлю послуг з побудови інформаційно-комунікаційних систем, формування комплексної системи захисту інформації, забезпечення технічного захисту інформації, закупівлю обладнання для забезпечення функціонування та адміністрування інформаційно-комунікаційних систем та публічних електронних реєстрів;
8) підтримку книговидавничої справи та популяризацію української літератури у світі;
9) підтримку проектів на забезпечення стабільної діяльності юридичних осіб незалежно від форми власності та фізичних осіб - підприємців у сфері культури, інформаційній сфері, а також за видами діяльності, що належать до креативних індустрій;
10) забезпечення митців та діячів культури, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, засобами для відновлення мистецької діяльності;
11) підтримку проектів, спрямованих на розвиток та популяризацію української мови.
МКІП може використовувати кошти з рахунка МКІП у разі виникнення комісійних витрат у рамках виконання договору банківського рахунка з Національним банком.
Не допускається спрямування коштів за напрямами, визначеними підпунктом 1 пункту 3 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення загальнодержавних заходів у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2018 р. № 338 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 39, ст. 1373), та підпунктами 5, 7 і 8 пункту 3 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів у сфері захисту національного інформаційного простору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2015 р. № 772 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 80, ст. 2667).
5. Пріоритетними напрямами спрямування коштів є:
напрями, визначені підпунктами 1-3 пункту 4 цього Порядку;
напрями, визначені підпунктом 4 пункту 4 цього Порядку, щодо об’єктів (проектів) юридичних осіб, які належать до сфери управління МКІП.
6. Звернення щодо розподілу коштів та/або передачі коштів іншому головному розпоряднику бюджетних коштів для виконання завдань відповідно до напрямів, визначених пунктом 4 цього Порядку (далі - звернення), подаються центральними органами виконавчої влади, обласними, районними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями), органами місцевого самоврядування, військовими адміністраціями населених пунктів, підприємствами, установами та організаціями державної та комунальної форми власності (далі - заявники) до МКІП:
за формою згідно з додатком 1 - за напрямами, визначеними підпунктами 1-7 пункту 4 цього Порядку;
за формою згідно з додатком 2 - за напрямами, визначеними підпунктами 8-11 пункту 4 цього Порядку.
Державна установа “Український інститут книги” подає звернення, сформоване на підставі пропозицій, отриманих від суб’єктів видавничої справи, внесених до Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції.
Український культурний фонд подає звернення, сформоване на підставі пропозицій, отриманих від юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які провадять діяльність у сфері культури, інформаційній сфері та за видами діяльності, що належать до креативних індустрій, а також митців та діячів культури, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України.
МКІП визначає перелік матеріалів, що додаються до звернення відповідно до напрямів, визначених пунктом 4 цього Порядку, та оприлюднює їх на своєму офіційному веб-сайті.
Звернення з доданими до них матеріалами подаються в електронній формі на адресу електронної пошти: recovery@mcip.gov.ua.
Відповідальними за достовірність інформації, зазначеної у зверненнях та доданих до них матеріалах, є заявники.
Звернення щодо фінансування об’єктів відповідно до напрямів, визначених пунктом 4 цього Порядку, які фінансуються з інших рахунків, відкритих для залучення добровільних внесків (благодійних пожертв) на підтримку України “UNITED24”, не розглядаються.
7. Для розгляду звернень, які надійшли до МКІП відповідно до пункту 6 цього Порядку, розподілу коштів та/або передачі коштів іншому головному розпоряднику бюджетних коштів для виконання завдань за напрямами, визначеними пунктом 4 цього Порядку, МКІП утворює комісію з питань розподілу коштів та/або передачі коштів (далі - комісія), до складу якої залучаються представники МКІП.
Персональний склад комісії затверджується МКІП. Головою комісії є Міністр культури та інформаційної політики.
До складу комісії можуть входити представники центральних органів виконавчої влади, за згодою інші державні органи, підприємства, установи, організації та громадські об’єднання.
Для надання консультацій та експертних висновків з питань, що розглядаються на засіданні комісії, за згодою можуть залучатися представники громадських організацій та експерти у сферах культури, мистецтв, відновлення та збереження національної пам’яті, охорони культурної спадщини, музейної справи, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, в інформаційній сфері та сфері інформаційної безпеки, а також за видами діяльності, що належать до креативних індустрій, незалежні експерти. Зазначені представники залучаються на громадських засадах та не беруть участь у голосуванні.
Засідання комісії веде її голова, а у разі його відсутності - заступник голови.
Формою роботи комісії є відкрите засідання, що проводиться, зокрема, дистанційно в режимі відеоконференції з дотриманням вимог цього Порядку. Інформація про дату, час, місце та порядок денний засідання комісії оприлюднюється за три робочих дні до проведення засідання на офіційному веб-сайті МКІП.
Регламент роботи комісії, в якому визначаються організаційні питання діяльності комісії та проведення її засідань, затверджується на засіданні відкритим голосуванням простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії.
Голова комісії (у разі його відсутності - заступник голови) може прийняти рішення про проведення засідання комісії в режимі реального часу з використанням технічних засобів електронних комунікацій, зокрема через Інтернет, або про участь члена комісії у засіданні комісії в такому режимі.
Засідання комісії є правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її складу.
Організаційне забезпечення роботи комісії здійснює її секретар, який бере участь у засіданнях комісії без права голосу.
Рішення комісії приймаються більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні. У разі рівного розподілу голосів остаточне рішення приймає головуючий на засіданні.
Рішення комісії оформляється протоколом, який підписується всіма членами комісії, які беруть участь у засіданні, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті МКІП.
Комісія приймає рішення щодо розподілу коштів та/або передачі коштів на підставі поданих звернень за напрямами, визначеними пунктом 4 цього Порядку, з урахуванням пріоритетності (визначеної пунктом 5 цього Порядку) та першочерговості (об’єкт є потенційно аварійним та потребує невідкладних робіт щодо часткового демонтажу окремих частин та/або конструкцій або аварійно небезпечним об’єктом, який підлягає демонтажу, ліквідації; наявна загроза життю або здоров’ю людей; існує потреба у проведенні протиаварійних чи невідкладних консерваційних робіт).
У разі надходження коштів на рахунок МКІП на конкретний напрям (проект, об’єкт) комісія приймає рішення щодо використання таких коштів з урахуванням цільового призначення платежу. На такі випадки дія пункту 5 цього Порядку не поширюється.
8. За результатами розгляду звернень комісія приймає одне з таких рішень:
про розподіл коштів та/або передачу коштів;
про відмову у розподілі коштів та/або передачі коштів;
про повернення звернення для доопрацювання;
про цільовий збір коштів на конкретні об’єкти та/або проекти чи переліки об’єктів та/або проектів відповідно до напрямів, визначених пунктом 4 цього Порядку (далі - пріоритетні проекти).
Підставами для прийняття рішення про відмову у розподілі коштів та/або передачі коштів є:
відсутність коштів на рахунку МКІП у розмірі, достатньому для фінансування поданого звернення;
подання звернення, що не відповідає напрямам спрямування коштів, визначеним пунктом 4 цього Порядку;
за результатами оцінки звернення за критеріями, зазначеними у пункті 10 цього Порядку.
У разі невідповідності звернення вимогам пункту 6 цього Порядку та/або подання у зверненні неповної інформації, необхідної для прийняття рішення про розподіл коштів та/або передачу коштів, комісія приймає рішення про повернення такого звернення на доопрацювання із зазначенням виявлених невідповідностей.
Комісія інформує заявників про прийняте рішення у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дня прийняття відповідного рішення, шляхом надсилання листа на адресу електронної пошти, з якої надійшло звернення.
У разі виникнення після прийняття рішення комісією у заявника обставин, що передбачають неможливість та/або недоцільність використання ним коштів на заявлені напрями (зокрема, внаслідок отримання заявником іншого виду фінансування на такі цілі, руйнування об’єкта внаслідок військових дій тощо), заявник протягом трьох робочих днів повідомляє МКІП про такі обставини, що може бути підставою для зміни попередньо прийнятого рішення комісією.
9. У разі неможливості визначити за призначенням платежу напрям (проект, об’єкт), на реалізацію якого надійшли добровільні внески (благодійні пожертви), такі кошти використовуються за рішенням комісії за будь-яким з напрямів, визначених пунктом 4 цього Порядку, з урахуванням пріоритетності.
У разі прийняття комісією рішення про цільовий збір коштів на пріоритетні проекти такий збір та спрямування зазначених коштів проводяться з урахуванням особливостей, визначених у цьому Порядку.
Переліки пріоритетних проектів із зазначенням суми, необхідної для реалізації кожного пріоритетного проекту, затверджуються наказом МКІП, який публікується на офіційному веб-сайті МКІП.
Для фінансування пріоритетного проекту проводиться цільовий збір коштів на рахунок МКІП до досягнення відповідної суми.
Оголошення про досягнення відповідної суми для фінансування конкретного пріоритетного проекту публікується на офіційному веб-сайті МКІП.
10. МКІП щомісяця до 10 числа узагальнює інформацію, подану у зверненнях до останнього дня попереднього місяця, опрацьовує звернення, які відповідають вимогам, визначеним пунктом 6 цього Порядку, та подає пропозиції в електронній формі для розгляду на засіданні комісії.
Комісія оцінює звернення за такими критеріями:
актуальність завдань (відповідність завдань визначеному у зверненні напряму використання коштів, пріоритетність напряму, нагальність завдань);
ясність змісту завдань та логічна послідовність їх реалізації;
досяжність запланованих результатів виконання завдань;
обґрунтування обсягу фінансування та строку виконання завдань та заходів.
Комісія готує рекомендації щодо розподілу коштів та/або передачі коштів за напрямами, визначеними пунктом 4 цього Порядку, в межах наявних коштів на рахунку МКІП і з урахуванням пріоритетності (визначеної пунктом 5 цього Порядку), першочерговості (об’єкт є потенційно аварійним та потребує невідкладних робіт щодо часткового демонтажу окремих частин та/або конструкцій або аварійно небезпечним об’єктом, який підлягає демонтажу, ліквідації; наявна загроза життю або здоров’ю людей; існує потреба у проведені протиаварійних чи невідкладних консерваційних робіт) та цільового призначення платежів, що надійшли на рахунок МКІП.
У рішенні комісії зазначаються:
перелік заявників, яким рекомендовано виділити фінансування, напрями використання коштів, визначені відповідно до пункту 4 цього Порядку, обсяг коштів та строки виконання завдань. До зазначеного переліку включаються заявники за проектами, для фінансування яких досягнута відповідна сума;
перелік заявників, звернення яких рекомендовано включити до переліку пріоритетних проектів, та доцільність оголошення цільового збору коштів на зазначені проекти;
перелік заявників, звернення яких відхилені, та інформація щодо причин відхилення (у тому числі через необхідність доопрацювання поданих звернень).
Заявники, звернення яких відхилені комісією, можуть подати звернення повторно.
11. Рішення комісії щодо розподілу коштів та/або передачі коштів є підставою для:
1) підготовки проекту акта Кабінету Міністрів України про:
розподіл коштів у разі, коли є потреба у відкритті нової бюджетної програми, для подальшого їх використання МКІП та/або перерахування розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня/одержувачам бюджетних коштів, які включені до його мережі;
передачу коштів іншому головному розпоряднику бюджетних коштів - у разі, коли заявником є такий головний розпорядник бюджетних коштів та/або розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня/одержувач бюджетних коштів, який включений до його мережі;
розподіл коштів або передачу коштів у разі, коли є потреба у відкритті нової бюджетної програми, для надання трансфертів місцевим бюджетам, якщо заявниками є обласні, районні та Київська міська держадміністрації (військові адміністрації), органи місцевого самоврядування, військові адміністрації населених пунктів;
2) перерахування з рахунка МКІП коштів для подальшого їх використання МКІП та/або перерахування розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня/одержувачам бюджетних коштів, які включені до його мережі.
За результатами прийнятого комісією рішення МКІП готує проект акта Кабінету Міністрів України про розподіл коштів та/або передачу коштів заявникам та подає його в установленому порядку Кабінетові Міністрів України.
12. У проекті акта Кабінету Міністрів України про розподіл коштів та/або передачу коштів, зокрема, зазначаються:
головний розпорядник бюджетних коштів;
у разі потреби - відповідальний виконавець бюджетної програми, розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачі бюджетних коштів;
напрям використання коштів, визначений відповідно до пункту 4 цього Порядку;
об’єкти та/або проекти та строки завершення робіт, придбання товарів і надання послуг;
обсяг коштів (тис. гривень) з визначенням видатків споживання і видатків розвитку;
у разі потреби - обсяг коштів у вигляді трансфертів місцевим бюджетам у розрізі місцевих бюджетів (тис. гривень);
код і назва бюджетної програми, за якою встановлено бюджетні асигнування, або у разі, коли є потреба у відкритті нової бюджетної програми (включаючи трансферти місцевим бюджетам), - положення щодо спрямування коштів на нову бюджетну програму (включаючи трансферти місцевим бюджетам);
положення про надання доручення щодо внесення Мінфіном в установленому порядку змін до розпису державного бюджету та у разі потреби - визначення нових коду і назви бюджетної програми;
положення про надання доручення щодо перерахування коштів з рахунка МКІП на відповідний рахунок Казначейства;
положення про повернення залишків невикористаних коштів за результатами здійснення заходів за напрямами, визначеними пунктом 4 цього Порядку, на рахунок спеціального фонду державного бюджету, відкритий у Казначействі для МКІП.
Замовниками на виконання робіт, замовлення послуг та придбання товарів відповідно до цього Порядку є розпорядники бюджетних коштів або одержувачі бюджетних коштів.
13. Операції з перерахування, використання коштів, відображення таких операцій у бухгалтерському обліку про виконання державного бюджету та складення звітності про надходження і використання коштів здійснюються відповідно до Положення про особливості казначейського обслуговування коштів, отриманих головними розпорядниками коштів державного бюджету на рахунки, відкриті в Національному банку, затвердженого Мінфіном.
Перерахування коштів у вигляді трансфертів місцевим бюджетам здійснюється Казначейством відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161).
Залишки коштів невикористаних трансфертів місцевим бюджетам за результатами виконання завдань за напрямами використання коштів, визначеними пунктом 4 цього Порядку, повертаються на рахунок спеціального фонду державного бюджету, відкритий у Казначействі для МКІП, на підставі платіжної інструкції, наданої місцевим фінансовим органом.
14. Розроблення проектної документації на будівництво здійснюється відповідно до Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 16 травня 2011 р. № 45.
Проекти будівництва розробляються відповідно до будівельних норм і стандартів, обов’язковість яких встановлена законодавством, із забезпеченням комплексного підходу до проведення робіт і заходів на об’єкті будівництва, зокрема шляхом розподілу коштів на виконання проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт, проведення експертизи проектів будівництва, будівництво об’єктів, включаючи авторський нагляд, утримання служби замовника, здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта, компенсацію витрат, пов’язаних з наданням висновку та оцінки впливу на довкілля, придбання устаткування та інші витрати, включені до зведеного кошторисного рахунка, складеного відповідно до кошторисних норм України.
Затвердження проектної документації на будівництво та проведення її експертизи здійснюється відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1674).
Погодження проектної, науково-проектної документації, надання дозволів на проведення робіт на пам’ятках національного та місцевого значення здійснюється з використанням електронного кабінету уповноваженої особи відповідного органу охорони культурної спадщини в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 р. № 722 “Деякі питання здійснення дозвільних та реєстраційних процедур у будівництві в умовах воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 53, ст. 3086).
Авторський і технічний нагляд за будівництвом об’єктів та наданням послуг інженера-консультанта здійснюється відповідно до Законів України “Про архітектурну діяльність”, “Про регулювання містобудівної діяльності”, Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об’єкта архітектури і Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єкта архітектури, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903 “Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об’єкта архітектури” (Офіційний вісник України, 2007 р., № 52, ст. 2107).
Прийняття в експлуатацію об’єктів здійснюється відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 “Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 32, ст. 1359; 2015 р., № 78, ст. 2599).
15. Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється з дотриманням законодавства про проведення закупівель, зокрема в умовах воєнного стану.
16. Заявники, які отримали кошти:
забезпечують використання коштів за напрямами, визначеними у рішенні комісії та/або в акті Кабінету Міністрів України про розподіл та/або передачу;
подають не пізніше 5 числа місяця, що настає за звітним, МКІП звіт про їх використання за формою згідно з додатком 3.
Про утворення залишку коштів після виконання запланованих завдань заявники інформують МКІП, надіславши відповідну інформацію на адресу електронної пошти: recovery@mcip.gov.ua. Комісія приймає рішення щодо повернення залишку коштів та/або розподілу (передачі) коштів відповідно до цього Порядку.
У разі прийняття комісією рішення про повернення залишку коштів заявник протягом п’яти робочих днів повертає їх в установленому порядку.
Пропозиції щодо фінансування завдань за рахунок невикористаного залишку коштів можуть включатися до проекту акта Кабінету Міністрів України про розподіл коштів та/або передачу коштів.
17. Відображення в первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття/закриття рахунків, реєстрація та облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних із використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
18. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
19. Заявник забезпечує достовірність наданої інформації та повноту поданих документів.
20. МКІП оприлюднює щомісяця на своєму офіційному веб-сайті інформацію про суму отриманих добровільних внесків (благодійних пожертв), перелік товарів, робіт і послуг, придбаних (наданих) за рахунок таких коштів протягом звітного періоду, загальну кількість зазначених товарів, робіт і послуг та загальну суму здійснених видатків за кожним видом зазначених товарів, робіт і послуг.
{Порядок в редакції Постанов КМ № 243 від 17.03.2023, № 118 від 02.02.2024}
ЗВЕРНЕННЯ
щодо розподілу коштів та/або передачі коштів для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони культурної спадщини, збереження культурних цінностей, підтримки суб’єктів у сфері медіа з рахунка МКІП, відкритого у Національному банку
{Додаток 1 в редакції Постанов КМ № 243 від 17.03.2023, № 118 від 02.02.2024}
ЗВЕРНЕННЯ
щодо розподілу коштів та/або передачі коштів для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони культурної спадщини, збереження культурних цінностей, підтримки суб’єктів у сфері медіа з рахунка МКІП, відкритого у Національному банку
{Додаток 2 в редакції Постанов КМ № 243 від 17.03.2023, № 118 від 02.02.2024}
ЗВІТ
про використання коштів з рахунка МКІП, відкритого у Національному банку, для задоволення потреб культури, мистецтв, креативних індустрій, охорони культурної спадщини, збереження культурних цінностей, підтримки суб’єктів у сфері медіа
{Додаток 3 в редакції Постанов КМ № 243 від 17.03.2023, № 118 від 02.02.2024}