Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 326 і від 26 березня 2022 р. № 380
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 326 “Про затвердження Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації” і від 26 березня 2022 р. № 380 “Про збір, обробку та облік інформації про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації” зміни, що додаються.
2. Міністерству інфраструктури протягом двох місяців з дня набрання чинності цією постановою забезпечити створення та впровадження в експлуатацію Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, та оприлюднити інформацію про початок використання такого Реєстру.
3. Ця постанова набирає чинності через 21 календарний день з дня її опублікування, крім пункту 1 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності через два місяці з дня її опублікування.
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 326 і від 26 березня 2022 р. № 380
1. Пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 326 викласти в такій редакції:
“3. Міністерствам, іншим центральним та місцевим органам виконавчої влади, відповідальним за визначення шкоди та збитків за напрямами, передбаченими Порядком, затвердженим цією постановою:
забезпечити внесення до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, інформації про шкоду та збитки за напрямами, визначеними підпунктами 5, 11, 12 і 13 (щодо нерухомих об’єктів культурної спадщини) пункту 2 Порядку, затвердженого цією постановою, протягом десяти днів з дня визначення відповідної шкоди та збитків;
подавати щороку до 1 квітня наступного періоду Міністерству з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій відповідну інформацію (крім інформації, визначеної абзацом другим цього пункту, доступ до якої Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій отримує через Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації) для її узагальнення та подання до 1 червня Кабінетові Міністрів України.”.
2. У постанові Кабінету Міністрів України від 26 березня 2022 р. № 380:
1) у пункті 1 слово “фізичних” виключити;
2) у пункті 4:
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
“доступ органів державної влади, органів місцевого самоврядування, виконавців комунальних послуг, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, управителів багатоквартирних будинків, гуртожитків, житлово-будівельних (житлових) кооперативів, які забезпечують утримання відповідних будинків, до інформаційних повідомлень (за їх зверненням);”;
абзац сьомий викласти в такій редакції:
“передачу отриманих інформаційних повідомлень держателю Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, протягом місяця з дати його створення.”;
3) пункт 6 викласти в такій редакції:
“6. Установити, що після набрання чинності Законом України про врегулювання відносин щодо компенсації за пошкодження та знищення об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, до заяв про надання компенсації за пошкоджені та знищені об’єкти нерухомого майна прирівнюються подані фізичними особами відповідно до цієї постанови інформаційні повідомлення про пошкодження або знищення:
квартир, інших житлових приміщень в будівлі, приватних житлових будинків, садових та дачних будинків;
об’єктів будівництва (багатоквартирних будинків, приватних житлових будинків, садових та дачних будинків), у яких були зведені несучі та зовнішні огороджувальні конструкції (за винятком світлопрозорих конструкцій та заповнення двірних прорізів) та щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт;
складових частини об’єктів, визначених абзацом третім цього пункту (квартир, інших житлових приміщень в будівлі), які після прийняття в експлуатацію є самостійними об’єктами нерухомого майна.”;
4) Порядок подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, затверджений зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
“ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації
1. Цей Порядок визначає умови, механізм та процедуру подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації (далі - інформаційне повідомлення).
2. Дія цього Порядку поширюється на фізичних та юридичних осіб, об’єкти нерухомого майна яких знищено або пошкоджено внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації (далі - особи), з моменту введення воєнного стану Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”, а саме на:
власниками відповідного нерухомого майна або замовниками будівництва щодо об’єктів будівництва;
членами житлово-будівельних (житлових) кооперативів, які викупили квартиру, інше житлове приміщення кооперативу, але не оформили право власності на нього;
особами, які здійснили інвестування та фінансування будівництва об’єктів, щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт (зокрема прийнятих в експлуатацію об’єктів, щодо яких не оформлено право власності);
спадкоємцями осіб, визначених абзацами другим - четвертим цього підпункту;
власниками (балансоутримувачами) відповідного нерухомого майна або замовниками будівництва щодо об’єктів будівництва, або за якими таке майно (об’єкти будівництва) закріплено на праві господарського відання чи праві оперативного управління;
особами, які здійснили інвестування та фінансування будівництва об’єктів, щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт (зокрема прийнятих в експлуатацію об’єктів, щодо яких не оформлено право власності);
об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, управителями багатоквартирних будинків, житлово-будівельними (житловими) кооперативами, які здійснюють утримання відповідних будинків;
спадкоємцями осіб, визначених абзацами другим - четвертим підпункту 1 цього пункту;
правонаступниками осіб, визначених абзацами другим - п’ятим цього підпункту.
3. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) знищене нерухоме майно - об’єкти нерухомого майна, які стали непридатними для використання за цільовим призначенням внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, та відновлення яких шляхом ремонту чи реконструкції не є можливим або є економічно недоцільним:
будівлі, споруди (у тому числі спільне майно багатоквартирного будинку (приміщення загального користування (місця загального користування), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території);
складові частини будівлі, споруди (квартири, вбудовані, прибудовані чи вбудовано-прибудовані житлові та нежитлові приміщення в будівлі, споруді, гаражні бокси, машиномісця, інші житлові та нежитлові приміщення), які є самостійними об’єктами нерухомого майна;
об’єкти будівництва, щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт;
складові частини об’єктів, визначених абзацом четвертим цього підпункту (квартири, вбудовані, прибудовані чи вбудовано-прибудовані житлові та нежитлові приміщення в будівлі, споруді, гаражні бокси, машиномісця, інші житлові та нежитлові приміщення), які після прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта є самостійними об’єктами нерухомого майна;
лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури (у тому числі лінійні об’єкти енергетичної інфраструктури);
2) пошкоджене нерухоме майно - об’єкти нерухомого майна, які пошкоджені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, та можуть бути відновлені шляхом ремонту чи реконструкції:
будівлі (у тому числі спільне майно багатоквартирного будинку (приміщення загального користування (місця загального користування), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території);
складові частини будівлі, споруди (квартири, вбудовані, прибудовані чи вбудовано-прибудовані житлові та нежитлові приміщення в будівлі, споруді, гаражні бокси, машиномісця, інші житлові та нежитлові приміщення), які є самостійними об’єктами нерухомого майна;
об’єкти будівництва, щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт;
складові частини об’єктів, визначених абзацом четвертим цього підпункту (квартири, вбудовані, прибудовані чи вбудовано-прибудовані житлові та нежитлові приміщення в будівлі, споруді, гаражні бокси, машиномісця, інші житлові та нежитлові приміщення), які після прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта є самостійними об’єктами нерухомого майна;
лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури (у тому числі лінійні об’єкти енергетичної інфраструктури).
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України, Законах України “Про правовий режим воєнного стану”, “Про електронні довірчі послуги”, “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про публічні електронні реєстри”, “Про регулювання містобудівної діяльності”, “Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об’єктів”.
4. Для забезпечення збору, накопичення, обліку, обробки, зберігання та захисту інформації про пошкоджене та знищене нерухоме майно створюється Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації (далі - Реєстр пошкодженого та знищеного майна).
5. Інформаційне повідомлення може бути подане до Реєстру пошкодженого та знищеного майна:
засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) у порядку, визначеному пунктами 7 і 8 цього Порядку;
з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) у разі наявності реєстраційного номера облікової картки платника податків у порядку, визначеному пунктом 7 цього Порядку;
2) через адміністратора центру надання адміністративних послуг або нотаріуса у порядку, визначеному пунктом 9 цього Порядку.
Подання інформаційного повідомлення здійснюється незалежно від місця проживання чи перебування фізичної особи або місцезнаходження юридичної особи.
6. Інформаційне повідомлення повинне містити такі дані:
1) для фізичних осіб - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи; для юридичних осіб - про організаційно-правову форму, найменування юридичної особи;
2) для фізичних осіб - реєстраційний номер облікової картки платника податків особи (у разі подання з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному державному органу і мають відмітку в паспорті) (у разі подання через Портал Дія), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності); для юридичних осіб - ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ;
3) контактні дані особи (номер телефону, адреса електронної пошти);
4) відомості про нерухоме майно:
загальну площу нерухомого майна (протяжність - для лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури). У разі відсутності точної інформації щодо загальної площі, протяжності нерухомого майна зазначається орієнтовна площа, протяжність;
адресу (місцезнаходження) нерухомого майна;
інформацію про те, що нерухоме майно є об’єктом культурної спадщини (у разі потреби);
інші технічні характеристики нерухомого майна (за наявності);
форму власності нерухомого майна;
наявність/відсутність статусу пам’ятки культурної спадщини;
5) відомості про кількість осіб, що проживали в нерухомому майні (для житлового фонду);
6) відомості про пошкодження або знищення нерухомого майна (дата та орієнтовний час настання події, опис пошкодження, зокрема площа або протяжність пошкодженого нерухомого майна, фото-, відеофіксація (за наявності).
Інформація, зазначена у підпункті 4 цього пункту, отримується/ підтверджується з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (за наявності).
7. Для подання інформаційного повідомлення фізичній особі - громадянину України (крім його представника) необхідно:
встановити мобільний додаток Порталу Дія (Дія) на електронному носії, критерії якого підтримують його використання, або створити особистий електронний кабінет користувача на Порталі Дія та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію, зокрема з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, кваліфікованих електронних підпису та печатки, а також інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановлювати особу;
заповнити інформаційне повідомлення, яке формується засобами Порталу Дія.
8. Для подання інформаційного повідомлення юридичною особою необхідно:
представнику юридичної особи створити особистий електронний кабінет користувача на Порталі Дія та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію;
заповнити інформаційне повідомлення, яке формується засобами Порталу Дія.
9. Адміністратор центру надання адміністративних послуг або нотаріус у день звернення особи з метою подання інформаційного повідомлення:
1) встановлює особу та повноваження її представника (у разі подання інформаційного повідомлення представником);
2) заповнює інформаційне повідомлення, яке формується засобами Порталу Дія;
3) роздруковує зареєстроване інформаційне повідомлення (за бажанням особи).
10. Сформоване інформаційне повідомлення вважається отриманим у день його подання і підлягає реєстрації та зберіганню на Порталі Дія.
11. Особа є відповідальною за достовірність наданих в інформаційному повідомленні даних.
12. Обробка персональних даних здійснюється відповідно до законодавства про захист персональних даних.
13. Особа автоматично отримує повідомлення засобами Порталу Дія про реєстрацію поданого нею інформаційного повідомлення.
14. Реєстр пошкодженого та знищеного майна є єдиною державною інформаційно-комунікаційною системою, яка призначена для збирання, накопичення, обліку, обробки, зберігання та захисту інформації (документів) про пошкоджене та знищене нерухоме майно, просторові координати об’єктів, осіб, нерухоме майно яких пошкоджено або знищено, шкоду та збитки, завдані внаслідок пошкодження такого майна, та іншу інформацію, визначену цим Порядком.
Картографічною основою Реєстру пошкодженого та знищеного майна є картографічна основа Державного земельного кадастру, відомості містобудівного кадастру та кадастрів інших природних ресурсів, інші карти (плани), що складаються у формі і масштабі відповідно до норм та правил, технічних регламентів.
Для збирання інформації про пошкоджене або знищене нерухоме майно можуть використовуватися інформаційні продукти дистанційного зондування Землі, зокрема космічної зйомки.
15. Реєстр пошкодженого та знищеного майна ведеться державною мовою.
16. Об’єктами Реєстру пошкодженого та знищеного майна є інформація про:
1) пошкоджене та знищене нерухоме майно;
2) осіб, нерухоме майно яких пошкоджено або знищено;
3) шкоду та збитки, завдані внаслідок пошкодження такого майна.
17. Інформація, передбачена підпунктами 1 і 2 пункту 16 цього Порядку, автоматично реєструється в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна на підставі інформаційного повідомлення, поданого особою.
18. Інформація, передбачена підпунктом 3 пункту 16 цього Порядку, реєструється в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна його користувачами.
19. Реєстровими даними є відомості, подані особами в інформаційних повідомленнях, або відомості, зазначені користувачами Реєстру пошкодженого та знищеного майна в актах, звітах та інших документах.
20. До Реєстру пошкодженого та знищеного майна не вносяться відомості, що становлять державну таємницю.
21. Держателем Реєстру пошкодженого та знищеного майна (далі - держатель) є Мінінфраструктури, яке:
1) забезпечує нормативно-правове регулювання у сфері ведення та функціонування Реєстру пошкодженого та знищеного майна;
2) вносить на розгляд до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у сфері ведення та функціонування Реєстру пошкодженого та знищеного майна;
3) розробляє та організовує виконання державних чи інших цільових програм з розвитку у сфері ведення та функціонування Реєстру пошкодженого та знищеного майна;
4) виступає замовником послуг з виконання робіт із національної стандартизації за рахунок коштів державного бюджету у сфері ведення та функціонування Реєстру пошкодженого та знищеного майна;
5) забезпечує створення, функціонування та ведення Реєстру пошкодженого та знищеного майна;
6) організовує роботу, пов’язану з провадженням діяльності щодо ведення Реєстру пошкодженого та знищеного майна;
7) організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію Реєстру пошкодженого та знищеного майна з іншими державними електронними інформаційними системами;
8) забезпечує доступ до Реєстру пошкодженого та знищеного майна суб’єктів, право доступу до яких визначено законодавством;
9) забезпечує оприлюднення інформації (зокрема у формі відкритих даних) про кількість пошкодженого та знищеного нерухомого майна, у розрізі типу майна, характеру його пошкодження, населеного пункту, інших адміністративно-територіальних одиниць, дати пошкодження/ знищення майна;
10) надає узагальнені роз’яснення щодо застосування законодавства з питань ведення Реєстру пошкодженого та знищеного майна;
11) здійснює інші повноваження, передбачені Законом України “Про публічні електронні реєстри”.
22. Адміністратором Реєстру пошкодженого та знищеного майна (далі - адміністратор) є державне підприємство “ДІЯ”, що належить до сфери управління Мінцифри.
1) здійснює заходи із забезпечення створення, впровадження, ведення та адміністрування Реєстру пошкодженого та знищеного майна;
2) здійснює проведення технічних і технологічних заходів для забезпечення роботи Реєстру пошкодженого та знищеного майна, забезпечення хостингу, обслуговування технічного комплексу Реєстру;
3) здійснює заходи із створення, модифікації, впровадження та супроводу програмного забезпечення Реєстру пошкодженого та знищеного майна;
4) здійснює адміністрування Реєстру пошкодженого та знищеного майна відповідно до статті 36 Закону України “Про публічні електронні реєстри”;
5) відповідає за збереження та захист Реєстру пошкодженого та знищеного майна, реєстрових даних та інформації;
6) забезпечує технічну взаємодію Реєстру пошкодженого та знищеного майна з іншими державними електронними інформаційними системами;
7) забезпечує проведення технічних та технологічних заходів з надання, блокування та анулювання доступу до Реєстру пошкодженого та знищеного майна, що здійснюються у порядку, встановленому цим Порядком;
8) організовує і проводить навчання щодо роботи з Реєстром пошкодженого та знищеного майна;
9) здійснює інші повноваження, передбачені Законом України “Про публічні електронні реєстри”.
24. Користувачами Реєстру пошкодженого та знищеного майна (далі - користувачі) є:
1) виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад;
10) місцеві держадміністрації;
11) центри надання адміністративних послуг;
12) органи соціального захисту населення;
14) виконавці робіт (послуг), пов’язані із створенням об’єктів архітектури;
16) виконавці комунальних послуг;
17) об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, управителів багатоквартирних будинків, гуртожитків, житлово-будівельних (житлових) кооперативів, які забезпечують утримання відповідних будинків;
18) інші державні органи за їх зверненням до держателя та на підставі рішення держателя.
Користувачі забезпечують внесення інформації (документів) про пошкоджене та знищене нерухоме майно, про осіб, нерухоме майно яких пошкоджено або знищено, шкоду та збитки, завдані внаслідок пошкодження такого майна, та іншої інформації, визначеної цим Порядком, до Реєстру пошкодженого та знищеного майна через електронний кабінет користувача.
Користувачі є публічними реєстраторами Реєстру пошкодженого та знищеного майна.
25. Створювачами реєстрової інформації Реєстру пошкодженого та знищеного майна є особи.
26. Створення програмно-технічних засобів Реєстру пошкодженого та знищеного майна здійснюється за рахунок державного бюджету та міжнародної технічної та/або поворотної або безповоротної фінансової допомоги міжнародних організацій.
27. Програмне забезпечення Реєстру пошкодженого та знищеного майна є об’єктом права державної власності. Майнові права на програмне забезпечення належать державі в особі Мінінфраструктури.
28. Обробка та захист персональних даних, інших реєстрових даних та інформації Реєстру пошкодженого та знищеного майна здійснюються відповідно до Законів України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, “Про захист персональних даних”, “Про публічні електронні реєстри”.
29. Програмне забезпечення Реєстру пошкодженого та знищеного майна повинне забезпечувати розподільне зберігання даних про метадані документів та відомостей, що внесені до Реєстру пошкодженого та знищеного майна, з метою підтвердження їх походження, цілісності та достовірності.
30. Реєстр пошкодженого та знищеного майна створюється з використанням програмного забезпечення, яке забезпечує його сумісність і електронну інформаційну взаємодію у режимі реального часу з іншими державними електронними реєстрами, у тому числі Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва, Державним реєстром речових прав на нерухоме майно, Державним земельним кадастром, Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Державним реєстром нерухомих пам’яток України, Єдиною базою даних звітів про оцінку, Єдиним державним реєстром ветеранів війни. Електронна інформаційна взаємодія Реєстру пошкодженого та знищеного майна з державними електронними інформаційними системами здійснюється з використанням системи електронної взаємодії електронних ресурсів.
31. За підключення та доступ до Реєстру пошкодженого та знищеного майна, внесення відомостей до такого Реєстру і користування ними плата не стягується.
32. Інформація, внесена до Реєстру пошкодженого та знищеного майна, є достовірною і може використовуватися державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами під час здійснення ними повноважень, визначених законом, зокрема для забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації.
33. Інформація, внесена до Реєстру пошкодженого та знищеного майна, є відкритою і загальнодоступною, крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків, паспортних даних, місця проживання фізичної особи, інших персональних даних.
Публічна інформація з Реєстру пошкодженого та знищеного майна у формі відкритих даних підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”.
34. Особа має право на отримання інформації про запити будь-яких осіб щодо інформації про неї, яка зберігається в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна, її зміну та видалення, а також про передачу такої інформації до інших національних електронних інформаційних ресурсів.
Запит про отримання інформації подається особою в електронній формі. Така інформація формується та надсилається особі програмними засобами Реєстру пошкодженого та знищеного майна автоматично.
35. На підставі реєстрових даних Реєстру пошкодженого та знищеного майна може формуватися аналітична та статистична документація.
36. Доступ користувачів до Реєстру пошкодженого та знищеного майна здійснюється через електронний кабінет користувача такого Реєстру (далі - електронний кабінет користувача).
37. Користувачі та/або відповідальні посадові особи таких користувачів отримують доступ до електронного кабінету користувача після проходження процедури електронної ідентифікації та автентифікації через державну інтегровану систему електронної ідентифікації. Для таких користувачів авторизація здійснюється автоматично програмними засобами електронної системи залежно від їх правового статусу/функцій.
38. Користувачі та/або відповідальні посадові особи таких користувачів отримують доступ до електронного кабінету користувача в результаті отримання повідомлення керівника відповідного органу або особи, яка його заміщує, в електронній формі, зокрема через електронний кабінет користувача, за умови проходження процедури електронної ідентифікації та автентифікації через державну інтегровану систему електронної ідентифікації.
Адміністратор не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення надає доступ відповідному користувачу та/або відповідальній посадовій особі такого користувача до електронного кабінету користувача.
39. Користувачі та/або відповідальні посадові особи таких користувачів під час проходження первинної електронної ідентифікації обов’язково зазначають в електронному кабінеті користувача свою адресу електронної пошти, номер мобільного телефону (за наявності), підтверджують правильність своїх ідентифікаційних даних та надають згоду на обробку персональних даних. За достовірність відомостей, зазначених під час проходження електронної ідентифікації, відповідає користувач та/або відповідальна посадова особа такого користувача.
40. У разі зміни адреси електронної пошти та/або номера мобільного телефону користувач та/або відповідальна посадова особа такого користувача зобов’язані не пізніше наступного робочого дня внести відповідні зміни до своїх облікових даних в електронному кабінеті користувача. У разі несвоєчасного внесення змін до облікових даних всі негативні наслідки, спричинені таким невнесенням, покладаються на користувача та/або відповідальну посадову особу такого користувача.
41. Адміністратор блокує доступ до електронного кабінету користувача в разі:
1) надходження повідомлення (документів), що підтверджують факт компрометації особистого ключа користувача електронних довірчих послуг, виявлений самостійно користувачем та/або відповідальною посадовою особою такого користувача або контролюючим органом під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг;
2) отримання повідомлення керівника користувача або особи, яка його заміщує, про необхідність блокування доступу відповідальної посадової особи користувача електронного кабінету до електронного кабінету у зв’язку з її відстороненням від виконання посадових обов’язків, відстороненням від посади;
3) отримання інформації про внесення користувачем електронного кабінету користувача недостовірної інформації;
4) отримання судового рішення про блокування доступу користувача до електронного кабінету користувача.
42. Адміністратор анулює доступ до електронного кабінету користувача в разі:
1) отримання повідомлення керівника користувача або особи, яка його заміщує, про необхідність анулювання доступу відповідальної посадової особи користувача електронного кабінету до електронного кабінету користувача у зв’язку з припиненням здійснення ним своїх повноважень, зокрема звільненням, переведенням, смертю, визнанням безвісно відсутнім, недієздатним, обмеженням цивільної дієздатності;
2) отримання повідомлення від керівника користувача або особи, яка його заміщує, або відповідальної посадової особи такого органу/організації про необхідність анулювання доступу до електронного кабінету користувача у зв’язку з припиненням здійснення таким користувачем/відповідальною посадовою особою своїх повноважень, зокрема звільненням, переведенням відповідальної посадової особи користувача, припиненням здійснення повноважень органом/організацією;
3) отримання судового рішення, що набрало законної сили, про анулювання доступу користувача до електронного кабінету користувача.
43. Доступ користувача до електронного кабінету користувача анулюється автоматично програмними засобами електронної системи в разі:
1) втрати користувачем правового статусу (функцій), який (які) визначає (визначають) його право доступу до такого кабінету;
2) отримання Реєстром пошкодженого та знищеного майна в порядку електронної інформаційної взаємодії інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про припинення користувача - юридичної особи шляхом ліквідації;
3) отримання Реєстром пошкодженого та знищеного майна в порядку електронної інформаційної взаємодії інформації з інших державних електронних інформаційних ресурсів про смерть, оголошення померлим, визнання безвісно відсутнім, недієздатним, обмеження цивільної дієздатності користувача.
44. Адміністратор за повідомленням керівника користувача або особи, яка його заміщує, змінює та відновлює право підпису електронних документів в електронному кабінеті користувача у зв’язку з відстороненням від виконання посадових обов’язків, відстороненням від посади, перебуванням на лікарняному, у відпустці такого користувача тощо. Таке повідомлення надсилається в електронній формі, зокрема через електронний кабінет користувача.
45. Користувачі зобов’язані невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з дня настання обставин, визначених пунктами 41 і 42 цього Порядку, повідомити адміністратору про необхідність блокування, анулювання доступу до електронного кабінету користувача відповідному користувачу. Таке повідомлення надсилається в електронній формі, зокрема через електронний кабінет користувача.
46. Блокування чи анулювання доступу користувача та/або відповідальної посадової особи такого користувача до електронного кабінету користувача здійснюється адміністратором шляхом припинення програмними засобами доступу до електронного кабінету користувача невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідної інформації з одночасним повідомленням про це відповідному користувачу та відповідній відповідальній посадовій особі такого користувача. Таке повідомлення надсилається в електронній формі, зокрема через електронний кабінет користувача.
47. Адміністратор відновлює доступ користувача, якому було заблоковано доступ до електронного кабінету користувача, в разі:
1) отримання повідомлення керівника користувача або особи, яка його заміщує, про припинення обставин, що стали підставою для блокування доступу користувача до електронного кабінету користувача;
2) отримання судового рішення, що набрало законної сили, про скасування блокування доступу користувача до електронного кабінету користувача.
48. Відновлення доступу користувача до електронного кабінету користувача здійснюється адміністратором невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідної інформації з одночасним повідомленням про це відповідному користувачу та відповідальній посадовій особі такого користувача. Таке повідомлення надсилається в електронній формі, зокрема через електронний кабінет користувача.
49. У разі анулювання доступу користувача та/або відповідальної посадової особи такого користувача до електронного кабінету користувача доступ не може бути відновлений. У такому разі надання нового доступу такому користувачу до електронного кабінету здійснюється відповідно до вимог цього Порядку.
50. За зверненням держателя адміністратор зобов’язаний подати інформацію про користувачів, яким надано, заблоковано та/або анульовано доступ до електронного кабінету користувача, протягом трьох робочих днів з дня отримання відповідного звернення.”.