Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 176 від 02.03.2022
№ 195 від 04.03.2022}
Відповідно до статті 64 Конституції України, статті 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану”, пункту 3 частини першої статті 4 Закону України “Про оборонні закупівлі”, Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Установити, що в умовах воєнного стану:
1) оборонні та публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законами України “Про публічні закупівлі” та “Про оборонні закупівлі”;
2) переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначаються:
для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України - рішенням державних замовників у сфері оборони;
для інших закупівель - рішенням органу управління державним майном суб’єкта господарювання державного сектору економіки; рішенням органу управління комунальним майном; рішенням відповідного органу управління суб’єкта господарювання, що провадить діяльність на об’єкті критичної інфраструктури з використанням майна комунального сектору економіки.
{Абзац третій підпункту 2 пункту 1 в редакції Постанови КМ № 176 від 02.03.2022}
У разі коли Кабінет Міністрів України здійснює повноваження суб’єкта управління державним майном або загальних зборів суб’єкта господарювання державного сектору економіки, переліки та обсяги закупівель товарів робіт і послуг за поданням замовника погоджуються центральним органом виконавчої влади, який формує державну політику у відповідній сфері, в якій суб’єкт господарювання державного сектору економіки провадить свою діяльність згідно з метою, визначеною його установчими документами;
{Абзац підпункту 2 пункту 1 в редакції Постанови КМ № 176 від 02.03.2022}
3) замовники під час здійснення передбачених цією постановою закупівель повинні відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та забезпечувати оприлюднення укладеного договору в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів після його підписання. Зазначений строк продовжується на час неналежного функціонування електронної системи закупівель, підтверджений її адміністратором. Договір, не оприлюднений в електронній системі закупівель у встановлений строк, є нікчемним.
Дія цього підпункту не поширюється на договори, що укладені для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони. Такі договори оприлюднюються в електронній системі закупівель протягом 10 робочих днів після припинення чи скасування воєнного стану;
{Підпункт 3 пункту 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 176 від 02.03.2022}
4) державні замовники у сфері оборони під час здійснення передбачених цією постановою закупівель повинні дотримуватися таких принципів:
своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;
ефективність використання коштів, результативність;
{Підпункт 4 пункту 1 в редакції Постанови КМ № 195 від 04.03.2022}
5) попередня оплата товарів, робіт і послуг оборонного призначення здійснюється на строк та у розмірах, визначених державними замовниками у сфері оборони у державних контрактах (договорах) про закупівлю товарів, робіт і послуг;
{Пункт 1 доповнено підпунктом 5 згідно з Постановою КМ № 195 від 04.03.2022}
6) дія пункту 4 та абзацу другого пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 2, ст. 64) не поширюється на державних замовників у сфері оборони.”.
{Пункт 1 доповнено підпунктом 6 згідно з Постановою КМ № 195 від 04.03.2022}