Питання надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 418 від 09.04.2022}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні, що додається.
2. Міністерству соціальної політики:
1) за погодженням з Національним банком забезпечити відкриття поточного рахунка для надходження коштів в національній та іноземній валюті від фізичних та юридичних осіб, резидентів і нерезидентів як благодійна пожертва, гуманітарна допомога, гранти та дарунки;
2) дозволити використання коштів з рахунка, відкритого у Національному банку для надходження коштів в національній та іноземній валюті від фізичних та юридичних осіб, резидентів і нерезидентів як благодійна пожертва, гуманітарна допомога, гранти та дарунки, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
3) забезпечити одержання щоденної інформації від Національного банку про обсяг надходжень на поточний рахунок.
ПОРЯДОК
надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні
1. Цей Порядок визначає механізм надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні за рахунок коштів, що надійшли в національній та іноземній валюті на поточний рахунок Мінсоцполітики (далі - рахунок), відкритий у Національному банку, від фізичних та юридичних осіб, резидентів і нерезидентів як благодійна пожертва, гуманітарна допомога, гранти та дарунки (далі - кошти).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про гуманітарну допомогу”, “Про благодійну діяльність та благодійні організації”, “Про громадські об’єднання” та інших законодавчих актах щодо надання благодійних пожертв, гуманітарної допомоги, грантів та дарунків тощо.
обласні та Київська міська військові адміністрації;
районні військові адміністрації та виконавчі органи міських, районних у містах, сільських, селищних рад;
заклади, санаторії, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, благодійні організації і громадські об’єднання.
4. Кошти, що надійшли на рахунок для надання допомоги постраждалому цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні, спрямовуються на:
задоволення продовольчих потреб - закупівлю продуктів харчування, у тому числі дитячого харчування, питної води та їх доставку до місць призначення;
забезпечення одягом та взуттям, товарами першої необхідності, гігієнічними засобами - закупівлю одягу, взуття, товарів першої необхідності, гігієнічних засобів та їх доставку до місць призначення;
забезпечення медичними засобами - закупівлю лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів, допоміжних засобів до них, медичного обладнання та їх доставку до місць призначення;
евакуацію/вивезення/переміщення цивільного населення із місцевості, де ведуться бойові дії, та небезпечних територій у безпечні місця, зокрема на оплату транспортних послуг, пально-мастильних матеріалів;
забезпечення гуманітарною допомогою - оплату транспортування гуманітарних вантажів, послуг для зберігання гуманітарної та іншої допомоги на території України;
облаштування місць розміщення громадян, які у зв’язку з бойовими діями залишили місце проживання/перебування (вимушеним переселенцям);
надання грошової допомоги населенню;
{Пункт 4 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 418 від 09.04.2022}
оплату інших заходів, спрямованих на підтримку цивільного населення в умовах воєнного стану.
5. Розподіл коштів за напрямами, зазначеними у пункті 4 цього Порядку, за пропозиціями одержувачів коштів здійснюється комісією з питань розподілу коштів для надання допомоги в умовах воєнного стану, утвореною Мінсоцполітики (далі - комісія).
Першочергово кошти спрямовуються на:
евакуацію/вивезення/переміщення цивільного населення із місцевості, де ведуться бойові дії;
задоволення продовольчих потреб, забезпечення медичними засобами цивільного населення у місцевості, де ведуться бойові дії;
забезпечення гуманітарною допомогою цивільного населення у місцевості, де ведуться бойові дії.
Пропозиції, що подаються, повинні містити інформацію, зокрема про реквізити відповідного рахунка одержувача коштів, напрями і суми використання коштів, та розглядаються в порядку черговості.
Комісія має право приймати рішення щодо визначення пріоритетних напрямів та обсягу спрямування коштів.
6. Персональний склад комісії затверджуються наказом Мінсоцполітики.
Головою комісії є заступник Міністра соціальної політики.
Засідання комісії веде голова, а за його відсутності - заступник голови.
Формою роботи комісії є засідання, регламент роботи якого визначається головою комісії. Засідання можуть проводитися у режимі аудіо- чи відеоконференції.
Голова (за його відсутності - заступник голови) комісії може прийняти рішення про проведення засідання комісії у режимі реального часу з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь члена комісії у засіданні комісії у такому режимі.
Засідання комісії є правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її складу.
Рішення комісії оформляється протоколом, який підписується головуючим та секретарем.
Організаційне забезпечення роботи комісії здійснює її секретар, який бере участь у засіданнях комісії без права голосу.
Рішення комісії приймаються більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні та мають право голосу. У разі рівного розподілу голосів остаточне рішення приймає голова комісії (заступник голови).
Комісія приймає рішення щодо розподілу коштів для надання допомоги.
7. Мінсоцполітики на підставі прийнятого комісією рішення щодо розподілу коштів для забезпечення надання допомоги перераховує кошти з поточного рахунка Мінсоцполітики, відкритого у Національному банку, на рахунки одержувачів коштів.
У разі коли одержувач коштів є бюджетною установою, кошти в національній валюті перераховуються Мінсоцполітики на рахунки, відкриті в органах Казначейства за кодом бюджетної класифікації 25020200 “Надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб” для використання в установленому порядку.
8. Одержувачі коштів організовують роботу щодо надання допомоги цивільному населенню з урахуванням потреб та інформують щотижня Мінсоцполітики про використання коштів та надану допомогу.
У разі виникнення залишку коштів одержувач коштів повертає їх на поточний рахунок Мінсоцполітики.
9. Пропозиції одержувачів коштів подаються в електронній формі на адресу електронної пошти: dopomoga033@ukr.net (dopomoga033@gmail.com).