Про забезпечення організації направлення осіб із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалих у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 1169 від 14.10.2022}
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок направлення осіб із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалих у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон, що додається.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 “Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України” (ЗП України, 1995 р., № 4, ст. 92; Офіційний вісник України, 2010 р., № 65, ст. 2239) - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2022 р. № 383, та від 7 травня 2014 р. № 152 “Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон” (Офіційний вісник України, 2014 р., № 45, ст. 1188; 2017 р., № 2, ст. 38) зміни, що додаються.
3. Міністерству закордонних справ сприяти Міністерству охорони здоров’я та Міністерству оборони у налагодженні співпраці із закладами охорони здоров’я іноземних держав, у яких лікуватимуться особи із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалі у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.
4. Міністерству оборони та Міністерству охорони здоров’я сприяти налагодженню співпраці між закладами охорони здоров’я України та закладами охорони здоров’я іноземних держав, які надали пропозиції щодо прийняття на лікування осіб із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалих у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.
5. Центральним органам виконавчої влади, до яких надійшли пропозиції закладів охорони здоров’я іноземних держав щодо прийняття на лікування осіб із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалих у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, протягом двох робочих днів з моменту їх отримання надсилати такі пропозиції до Міністерства охорони здоров’я.
6. Міністерству охорони здоров’я за сприяння Міністерства закордонних справ звернутися до міністерств охорони здоров’я та міністерств оборони відповідних іноземних держав щодо можливостей прийняття на безоплатній основі на лікування осіб із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалих у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.
Міністерству закордонних справ невідкладно інформувати Міністерство охорони здоров’я про відповіді міністерств охорони здоров’я та міністерств оборони відповідних іноземних держав щодо можливостей прийняття на безоплатній основі на лікування осіб із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалих у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.
7. Міністерству оборони, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству охорони здоров’я сприяти направленню осіб із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалих у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон та їх транспортуванню.
8. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та діє до дня припинення чи скасування воєнного стану і протягом шести місяців після його припинення чи скасування.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
направлення осіб із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалих у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон
1. Направленню для лікування за кордон з метою отримання медичної та/або реабілітаційної допомоги підлягають особи із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалі у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України (далі - захисники України), за умови наявності висновку про необхідність направлення на лікування за кордон та повідомлення від Координаційного центру з надзвичайних ситуацій (Emergency Response Coordination Centre) Європейської Комісії через електронну платформу “Система раннього попередження та реагування” (Early Warning and Response System) про готовність конкретної країни - члена Європейського Союзу на безоплатній основі прийняти на лікування та/або письмового підтвердження готовності закладу охорони здоров’я іноземної держави на безоплатній основі прийняти на лікування.
2. Направлення захисників України на лікування за кордон ініціюється закладами охорони здоров’я, в яких вони перебувають на лікуванні та/або реабілітації, про що складається клопотання щодо необхідності направлення захисника України для лікування за кордон (далі - клопотання) у довільній формі.
У разі коли захисники України перебувають на лікуванні та/або реабілітації у закладах охорони здоров’я, які не належать до сфери управління державних органів, що входять до складу сектору безпеки і оборони, клопотання надсилаються такими закладами охорони здоров’я до відповідних закладів охорони здоров’я, які належать до сфери управління державних органів, що входять до складу сектору безпеки і оборони (далі - військово-медичні заклади), з такими документами:
згода захисника України або його законного представника на лікування за кордоном із обов’язковим наданням однозначної згоди на обробку персональних даних, що стосуються медичної інформації;
згода на обробку та передачу персональних даних закладам охорони здоров’я іноземних держав відповідно до законодавства в довільній формі;
виписка з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого за формою, затвердженою МОЗ.
3. Наказом керівника військово-медичного закладу утворюється консиліум, до складу якого повинні входити не менше п’яти лікарів, щонайменше два з яких є працівниками закладів охорони здоров’я, які надають спеціалізовану медичну допомогу та не належать до сфери управління державних органів, що входять до складу сектору безпеки і оборони. Залучення таких працівників здійснюється за погодженням із керівником закладу охорони здоров’я, в якому вони працевлаштовані.
Консиліум протягом трьох календарних днів від дати надходження здійснює розгляд клопотання, за результатами якого приймає рішення.
У разі прийняття рішення про необхідність направлення захисника України на лікування за кордон консиліум готує та підписує висновок за формою згідно з додатком 1.
У разі прийняття рішення про відсутність необхідності направлення захисника України на лікування за кордон консиліум готує та підписує висновок за формою згідно з додатком 2 та інформує про таке рішення заклад охорони здоров’я, який надіслав відповідне клопотання.
4. Військово-медичний заклад формує та надсилає до державного органу, що входить до складу сектору безпеки і оборони, до сфери управління якого він належить:
перелік захисників України, щодо яких наявні висновки про необхідність їх направлення на лікування за кордон, із зазначенням діагнозу/діагнозів та ускладнень відповідно до НК 025:2021 “Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я”;
висновки про необхідність направлення захисників України на лікування за кордон;
документи, зазначені у пункті 2 цього Порядку, - для кожного захисника України, щодо якого прийнято рішення про необхідність направлення на лікування за кордон.
5. Після узагальнення інформації, отриманої від військово-медичного закладу, державний орган, що входить до складу сектору безпеки і оборони, протягом трьох календарних днів надсилає на розгляд МОЗ в електронній формі лист-направлення з копіями документів, зазначених у пункті 4 цього Порядку, та готує дозволи на виїзд за кордон для захисників України.
6. МОЗ листом інформує Командування Медичних сил Збройних Сил або відповідний державний орган, що входить до складу сектору безпеки і оборони, до сфери управління якого належить військово-медичний заклад, який надав інформацію про захисників України, Адміністрацію Держприкордонслужби та МЗС про погоджений з іноземною стороною перелік захисників України, яких заклади охорони здоров’я іноземних держав можуть прийняти на лікування за кордоном.
Інформування здійснюється протягом семи календарних днів з дня отримання повідомлення від Координаційного центру з надзвичайних ситуацій (Emergency Response Coordination Centre) Європейської Комісії через електронну платформу “Система раннього попередження та реагування” (Early Warning and Response System) про готовність конкретної країни - члена Європейського Союзу на безоплатній основі прийняти на лікування та/або письмового підтвердження готовності закладу охорони здоров’я іноземної держави на безоплатній основі прийняти на лікування.
7. У разі коли у МОЗ відсутні повідомлення від Координаційного центру з надзвичайних ситуацій (Emergency Response Coordination Centre) Європейської Комісії через електронну платформу “Система раннього попередження та реагування” (Early Warning and Response System) про готовність конкретної країни - члена Європейського Союзу на безоплатній основі прийняти на лікування та/або пропозиції закладів охорони здоров’я іноземних держав на безоплатній основі прийняти на лікування конкретного захисника України з надісланого переліку, МОЗ та МЗС вживають заходів до пошуку відповідних закладів охорони здоров’я іноземних держав.
8. Транспортування захисників України згідно з переліком захисників України, яких заклади охорони здоров’я іноземних держав можуть прийняти на лікування за кордоном, до державного кордону організовує МОЗ за сприяння Міноборони, МВС, Адміністрації Держприкордонслужби. Після перетину державного кордону транспортування до закладів охорони здоров’я іноземних держав здійснюється за сприяння МЗС та МОЗ.
МЗС надає необхідне організаційне сприяння захисникам України під час перебування за межами України.
9. Супровід захисників України під час лікування у закладі охорони здоров’я відповідної держави перебування та повернення захисників України після завершення лікування здійснює МЗС через закордонні дипломатичні установи України за сприяння МОЗ, Міноборони, представників Європейського Союзу, волонтерських організацій і громад закордонних українців.
10. Витрати, пов’язані з направленням захисників України на лікування за кордон, здійснюються за рахунок джерел, не заборонених законодавством.
{Порядок в редакції Постанови КМ № 1169 від 14.10.2022 - діє до дня припинення чи скасування воєнного стану і протягом шести місяців після його припинення чи скасування}
ВИСНОВОК
про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон
{Додаток 1 в редакції Постанови КМ № 1169 від 14.10.2022 - діє до дня припинення чи скасування воєнного стану і протягом шести місяців після його припинення чи скасування}
ВИСНОВОК
про відсутність необхідності направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон
{Додаток 2 в редакції Постанови КМ № 1169 від 14.10.2022 - діє до дня припинення чи скасування воєнного стану і протягом шести місяців після його припинення чи скасування}
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 та від 7 травня 2014 р. № 152
1. Правила перетинання державного кордону громадянами України, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57, доповнити пунтом 27 такого змісту:
“27. У разі введення на території України воєнного стану виїзд за межі України осіб із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалих у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон здійснюється за наявності паспорта громадянина України для виїзду за кордон або паспорта громадянина України (за їх відсутності - документів, що містять відомості про особу, на підставі яких Держприкордонслужба дозволить перетин державного кордону) та за наявності висновку про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон та листа МОЗ про погоджений з іноземною стороною перелік осіб із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалих у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, яких заклади охорони здоров’я іноземних держав можуть прийняти на лікування за кордоном.
Виїзд таких осіб дозволяється у супроводі одного з членів сім’ї першого ступеня споріднення (у значенні, наведеному у підпункті 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).”.
2. У Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 7 травня 2014 р. № 152:
1) підпункт 3 пункту 7 після слів “оформленим в установленому порядку” доповнити словами “, або особі, щодо якої наявний висновок про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон”;
2) абзац четвертий пункту 19 після слів “оформленим в установленому порядку” доповнити словами “, або щодо особи наявний висновок про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон”;
3) підпункт 5 пункту 35 після слів “оформленим в установленому порядку” доповнити словами “, або особі, щодо якої наявний висновок про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон”;
4) у пункті 36:
абзац перший після слів “яка потребує термінового лікування за кордоном” доповнити словами “, або особи, щодо якої наявний висновок про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон”;
в абзаці другому перше речення викласти в такій редакції: “Працівник територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта під час особистого відвідування особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я та яка потребує термінового лікування за кордоном, або особи, щодо якої наявний висновок про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон, перевіряє та підтверджує тотожність зазначеної особи, зображеної на фотокартці, про що складається акт.”;
5) підпункт 6 пункту 52 після слів “оформленим в установленому порядку” доповнити словами “, або особі, щодо якої наявний висновок про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон”;
6) у пункті 53:
абзац перший після слів “тривалим розладом здоров’я” доповнити словами “, або особи, щодо якої наявний висновок про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон”;
перше речення абзацу другого після слів “тривалим розладом здоров’я” доповнити словами “, або особи, щодо якої наявний висновок про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на лікування за кордон”.