Питання реалізації експериментального проекту з організації управління чергами перед міжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення “Електронна черга перетину кордону”
З метою комплексного розв’язання соціально-економічних, криміногенних та природоохоронних проблем, зумовлених чергами автомобільних транспортних засобів, що використовуються в міжнародних перевезеннях для транспортування товарів через митний кордон України на під’їзних шляхах до міжнародних пунктів пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення, створення ефективної системи та інфраструктури для прогнозованого перетину державного кордону України, формування інноваційних інструментів фінансування інфраструктури перетину державного кордону України, запозичуючи міжнародні передові методи та досвід функціонування електронної системи управління чергами автомобільних транспортних засобів перед міжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення, Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Закарпатської обласної державної адміністрації та Міністерства інфраструктури щодо започаткування у 2021 році експериментального проекту з організації управління чергами автомобільних транспортних засобів, що використовуються в міжнародних перевезеннях для транспортування товарів через митний кордон України, перед міжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення “Електронна черга перетину кордону” (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту з організації управління чергами перед міжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення “Електронна черга перетину кордону” (далі - Порядок), що додається.
3. Розпочати реалізацію експериментального проекту з 15 грудня 2021 року.
4. Реалізація інших експериментальних проектів у сфері організації управління чергами автомобільних транспортних засобів перед міжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення здійснюється відповідно до Порядку. Особливості їх реалізації визначаються Кабінетом Міністрів України.
5. Обласні державні адміністрації, у межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць яких діють міжнародні пункти пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення:
ініціюють реалізацію експериментального проекту відповідно до положень Порядку;
здійснюють супроводження, координацію та інформаційну підтримку реалізації експериментального проекту;
забезпечують оприлюднення інформації на своєму офіційному веб-сайті не пізніше ніж за 30 днів про початок допуску автомобільних транспортних засобів, що здійснюють рух у напрямку виїзду з території України, до міжнародного пункту пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення, що функціонує у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
6. Міністерству інфраструктури:
1) забезпечити оприлюднення на своєму офіційному веб-сайті не пізніше ніж за 30 днів інформації про початок допуску автомобільних транспортних засобів, що здійснюють рух у напрямку виїзду з території України, до міжнародних пунктів пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення відповідно до положень Порядку;
2) подати до 1 грудня 2022 р. Кабінетові Міністрів України проміжний звіт про результати реалізації експериментального проекту та проекти законодавчих та підзаконних актів щодо імплементації до законодавства уніфікованого механізму управління чергами автомобільних транспортних засобів, що використовуються в міжнародних перевезеннях для транспортування товарів через митний кордон України, перед міжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення;
3) подати до 1 лютого 2023 р. Кабінетові Міністрів України план імплементації до законодавства механізму управління чергами автомобільних транспортних засобів перед міжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення;
4) подати до 1 вересня 2023 р. Кабінетові Міністрів України остаточний звіт про результати реалізації експериментального проекту, стан імплементації до законодавства механізму управління чергами автомобільних транспортних засобів, що використовуються в міжнародних перевезеннях для транспортування товарів через митний кордон України, перед автомобільними пунктами пропуску та можливість функціонування сервісу “Електронна черга перетину кордону” не у рамках експериментального проекту.
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту з організації управління чергами перед міжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення “Електронна черга перетину кордону”
1. Цей Порядок визначає суб’єктів та умови реалізації експериментального проекту з організації управління чергами автомобільних транспортних засобів, що використовуються в міжнародних перевезеннях для транспортування товарів через митний кордон України, перед міжнародними пунктами пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення “Електронна черга перетину кордону” (далі - експериментальний проект).
Цей Порядок також встановлює регламент допуску транспортних засобів, що здійснюють рух у напрямку виїзду з території України, до міжнародних пунктів пропуску через державний кордон України для автомобільного сполучення (далі - автомобільні пункти пропуску) з метою здійснення визначених законодавством видів контролю.
2. Експериментальний проект розроблено з урахуванням положень, визначених постановами Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 р. № 751 “Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю” (Офіційний вісник України, 2010 р., № 65, ст. 2265) і від 21 травня 2012 р. № 451 “Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними” (Офіційний вісник України, 2012 р., № 40, ст. 1546), та положень, які визначені цим Порядком.
Автомобільний пункт пропуску, в якому реалізується експериментальний проект, визначається програмою (проектом) міжнародної технічної допомоги.
Суб’єкти реалізації експериментального проекту оприлюднюють на своєму офіційному веб-сайті не пізніше ніж за 30 днів інформацію про початок допуску транспортних засобів, що здійснюють рух у напрямку виїзду з території України, до автомобільних пунктів пропуску відповідно до положень цього Порядку.
3. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
адміністрування електронної черги - комплекс заходів, що здійснюються оператором сервісу з використання та управління програмно-апаратним комплексом сервісу, адміністрування базою даних, іншими засобами та ресурсами сервісу (засоби сервісу), які забезпечують можливість користувачам сервісу бронювати місце в черзі очікування он-лайн або оф-лайн у зоні очікування і за допомогою яких здійснюється управління чергою очікування;
бронювання - придбання користувачем сервісу за допомогою засобів сервісу місця в черзі очікування;
електронна черга перетину кордону (сервіс) - це створений відповідно до цього Порядку оператором сервісу регламент допуску транспортних засобів до автомобільного пункту пропуску. Сервіс: здійснюється із застосуванням програмно-апаратного комплексу сервісу, за допомогою якого здійснюється бронювання та адміністрування місця в черзі очікування, допуск транспортних засобів до автомобільного пункту пропуску; базується на системі договірних зобов’язань, які регулюють відносини між оператором сервісу, користувачами сервісу, суб’єктами господарювання зон очікування, та алгоритмах взаємодії між сервісом та посадовими особами контролюючих органів, визначених правилами функціонування електронної черги та технологічною схемою пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон України, що затверджується окремо для кожного автомобільного пункту пропуску;
жива черга - черга транспортних засобів у базі даних сервісу, на підставі якої здійснюється виклик та направлення транспортних засобів до автомобільного пункту пропуску, на найближчий вільний час перетину державного кордону України в черзі очікування;
зона очікування - певна територія на шляху слідування транспортного засобу до автомобільного пункту пропуску, інфраструктура якої здатна забезпечити надання послуг, визначених цим Порядком, з якої здійснюється виклик транспортних засобів;
користувач сервісу - водій транспортного засобу та особи, які здійснюють бронювання транспортного засобу в черзі очікування;
місце в черзі очікування - визначений проміжок часу (дата, час), протягом якого засобами сервісу здійснюється направлення та допуск (в’їзд) транспортного засобу до автомобільного пункту пропуску;
оператор сервісу - визначена виконавцем проекту міжнародної технічної допомоги юридична особа-резидент, що володіє компетенцією та технологіями для реалізації сервісу і забезпечує організацію та надання послуг, визначених цим Порядком;
платіж за використання сервісу - визначений згідно з правилами цього Порядку розмір плати за послуги, які надаються сервісом;
пріоритетна черга - черга транспортних засобів у базі даних сервісу, на підставі якої здійснюється виклик та направлення транспортних засобів до автомобільного пункту пропуску, які відповідно до законодавства мають право на здійснення відповідних видів контролю в автомобільних пунктах пропуску у першочерговому порядку;
програмно-апаратний комплекс сервісу - комплекс технічних та програмних засобів, що забезпечують функціонування сервісу, включаючи програмне забезпечення, бази даних, обчислювальне та комутаційне обладнання, системи зберігання даних, інфраструктуру зв’язку, компоненти системи відеоконтролю та засоби керування рухом транспортних засобів (шлагбауми, світлофори, інформаційні табло тощо) та інші компоненти;
регламент допуску транспортних засобів до автомобільного пункту пропуску - це бронювання транспортного засобу в черзі очікування, його прибуття до зони очікування, використання зони очікування, направлення транспортного засобу до автомобільного пункту пропуску, в’їзд транспортного засобу до автомобільного пункту пропуску та виїзд транспортного засобу з автомобільного пункту пропуску;
суб’єкт господарювання зони очікування - юридична чи фізична особа-резидент, який провадить господарську діяльність та на праві власності, оренди чи іншому речовому праві використовує територію зони очікування;
транспортний засіб - автомобільний транспортний засіб, що використовується в міжнародних перевезеннях для транспортування товарів через митний кордон України, стосовно якого здійснено бронювання чи який в’їжджає до зони очікування для здійснення бронювання;
черга очікування - послідовність виклику та направлення транспортних засобів до автомобільного пункту пропуску відповідно до сформованої сервісом системи ранжування бази даних про черги: черги попереднього бронювання, живої черги, пріоритетної черги;
черга попереднього бронювання - черга транспортних засобів у базі даних сервісу, на підставі якої здійснюється виклик та направлення транспортних засобів до автомобільного пункту пропуску, у заздалегідь заброньований час.
4. Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Митному кодексі України, Бюджетному кодексі України, Законах України “Про прикордонний контроль”, “Про державний кордон України”, “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, постановах Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. № 153 “Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 8, ст. 340), від 29 березня 2006 р. № 373 “Про затвердження Правил забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах” (Офіційний вісник України, 2006 р., № 13, ст. 878), від 18 серпня 2010 р. № 751 “Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю” (Офіційний вісник України, 2010 р., № 65, ст. 2265), від 21 травня 2012 р. № 451 “Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними” (Офіційний вісник України, 2012 р., № 40, ст. 1546).
5. Суб’єктами реалізації експериментального проекту є:
облдержадміністрація, у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці якої діють автомобільні пункти пропуску;
Адміністрація Держприкордонслужби;
органи охорони державного кордону Держприкордонслужби;
територіальні органи Держмитслужби;
територіальні органи Національної поліції;
Українське державне підприємство по обслуговуванню іноземних та вітчизняних автотранспортних засобів “Укрінтеравтосервіс”;
суб’єкти господарювання зони очікування;
Суб’єктами реалізації експериментального проекту можуть бути інші центральні органи виконавчої влади, виконавчі органи місцевого самоврядування, підприємства, що діють на основі державної чи комунальної власності.
Умови реалізації експериментального проекту
6. Експериментальний проект реалізується у рамках проекту міжнародної технічної допомоги на підставі:
запиту облдержадміністрації про залучення міжнародної технічної допомоги;
пропозиції партнера з розвитку щодо започаткування проекту (програми), що надійшла до обдержадміністрації.
Бенефіціаром та реципієнтом проекту міжнародної технічної допомоги можуть бути суб’єкти реалізації експериментального проекту - центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи, підприємства, що діють на основі державної чи комунальної власності.
Виконавець проекту міжнародної технічної допомоги визначає оператора сервісу.
Початок допуску транспортних засобів, що здійснюють рух у напрямку виїзду з території України до автомобільних пунктів пропуску, відповідно до положень цього Порядку здійснюється протягом 90 робочих днів з дня реєстрації проекту міжнародної технічної допомоги.
7. Дія експериментального проекту поширюється на транспортні засоби, що здійснюють виїзд за межі території України через автомобільні пункти пропуску.
8. Облдержадміністрація, у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці якої діють автомобільні пункти пропуску, ініціює включення конкретного автомобільного пункту пропуску до проекту міжнародної технічної допомоги для реалізації експериментального проекту відповідно до положень цього Порядку.
Для сприяння реалізації експериментального проекту голова облдержадміністрації може утворити робочу групу у складі представників суб’єктів реалізації експериментального проекту відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
9. Рішення про поширення дії експериментального проекту на інші категорії транспортних засобів, у автомобільних пунктах пропуску яких діє сервіс, оформляється протоколом за підписом правоможних представників облдержадміністрації, Адміністрації Держприкордонслужби, Держмитслужби та оператора сервісу.
10. Сервіс забезпечує реалізацію регламенту допуску транспортних засобів до автомобільного пункту пропуску. З метою адміністрування електронної черги засобами сервісу здійснюються координація, супровід та фіксація таких етапів допуску транспортних засобів до автомобільного пункту пропуску для виїзду з території України:
бронювання користувачем засобами сервісу місця в черзі очікування перетину державного кордону України;
прибуття транспортного засобу до зони очікування;
очікування виклику для в’їзду транспортного засобу до автомобільного пункту пропуску;
виїзд транспортного засобу із зони очікування на підставі виклику для слідування до автомобільного пункту пропуску;
в’їзд транспортного засобу на територію автомобільного пункту пропуску з метою проходження контрольних процедур для виїзду з території України;
проходження визначених законодавством видів контролю, необхідних для виїзду транспортного засобу із автомобільного пункту пропуску;
виїзд транспортного засобу з території автомобільного пункту пропуску.
11. Для кожного автомобільного пункту пропуску оператор сервісу розробляє правила функціонування сервісу “Електронна черга перетину кордону” (далі - правила функціонування сервісу), у яких визначається:
перелік потенційних зон очікування, із яких транспортні засоби направляться до автомобільного пункту пропуску, та можливість вибору конкретної зони очікування користувачем;
рекомендації до інфраструктури зони очікування;
загальні правила, види та обсяг інформації для бронювання;
технологічні аспекти функціонування сервісу;
порядок взаємодії між посадовими особами органу охорони державного кордону Дердприкордонслужби, митного органу, територіального органу Національної поліції, працівниками оператора сервісу з питань функціонування сервісу;
порядок формування пріоритетної черги;
правила доступу до автомобільного пункту пропуску представників оператора сервісу для забезпечення функціонування (обслуговування систем та засобів сервісу) та моніторингу функціонування сервісу в режимі 24/7;
здійснення користувачами плати за використання сервісу, умови та порядок повернення сплачених коштів (у тому числі з використанням корпоративної платіжної картки);
дії користувача сервісу та оператора сервісу у разі несвоєчасного прибуття чи неприбуття транспортного засобу до зони очікування чи автомобільного пункту пропуску у визначений сервісом час;
інші аспекти функціонування сервісу.
Примірні форму та зміст правил функціонування сервісу затверджує голова облдержадміністрації.
12. Засобами сервісу забезпечується організація допуску транспортних засобів до автомобільного пункту пропуску відповідно до етапів, визначених пунктом 10 цього Порядку, та надання користувачу сервісу обов’язкового комплексу послуг, визначених пунктами 13 і 14 цього Порядку.
13. Оператор сервісу забезпечує надання користувачам сервісу таких послуг:
1) бронювання користувача у черзі очікування за допомогою засобів сервісу он-лайн чи безпосередньо у зоні очікування;
2) інформування користувача засобами сервісу про його місце в черзі очікування, про зміну часу виклику для в’їзду до автомобільного пункту пропуску, у зв’язку із зміною обставин функціонування автомобільного пункту пропуску чи сервісу;
3) виклик транспортного засобу для в’їзду до автомобільного пункту пропуску засобами сервісу, у тому числі зовнішніми засобами сповіщення, розташованих у зонах очікування, та іншими засобами комунікації.
14. Суб’єкт господарювання зони очікування надає користувачу сервісу протягом 24 годин від моменту прибуття транспортного засобу до зони очікування до моменту його виклику до автомобільного пункту пропуску такі послуги:
1) стоянка (надання місця для паркування) транспортного засобу;
2) охорона та освітлення зони очікування (місця для паркування);
3) доступ до Інтернету (Wi-Fi);
5) користування туалетами та душовими приміщеннями.
15. Оператор сервісу забезпечує здійснення контролю якості надання послуг, визначених пунктами 13 і 14 цього Порядку, шляхом закріплення відповідних положень у договорах із суб’єктами господарювання зони очікування, що укладаються відповідно до положень цього Порядку.
16. Відповідальність за дотримання прав користувачів сервісу як споживачів послуг сервісу покладається на оператора сервісу.
Суб’єкт господарювання зони очікування несе відповідальність за якість надання послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку. Умови відповідальності визначаються договором між оператором сервісу та суб’єктом господарювання зони очікування.
17. За послуги, визначені пунктами 13 і 14 цього Порядку, користувачі сервісу сплачують платіж, розмір якого визначається згідно з положеннями цього Порядку.
18. Оператором сервісу та суб’єктами господарювання зони очікування за окрему плату можуть надаватися і інші послуги, що не передбачені пунктами 13 і 14 цього Порядку та не заборонені законодавством, на підставі договірних зобов’язань, що виникають між ними та користувачами сервісу.
19. У разі коли час очікування у живій черзі до виклику із зони очікування транспортного засобу для в’їзду до автомобільного пункту пропуску становить не більше однієї години, користувачу повертаються кошти у розмірі та порядку, визначеному правилами функціонування сервісу, передбаченими пунктом 11 цього Порядку. Визначений у цьому пункті час може бути змінений за результатами розгляду проміжного звіту про результати реалізації експериментального проекту.
20. Відносини між користувачами сервісу та оператором сервісу щодо надання послуг, визначених пунктом 13 цього Порядку, визначаються договором, що укладається засобами сервісу під час бронювання місця в черзі. У договорі також визначаються права та обов’язки сторін щодо захисту інформації.
Відносини між оператором сервісу та суб’єктами господарювання зони очікування, пов’язані з наданням користувачу послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку, врегульовуються договором, що укладається згідно з вимогами Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України до початку використання відповідної території як зони очікування сервісу. У договорі обов’язково встановлюються умови щодо:
взаємних розрахунків між оператором сервісу та суб’єктом господарювання зони очікування у разі бронювання місця в черзі;
забезпечення надання послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку;
розірвання договору оператором сервісу в односторонньому порядку у зв’язку з неналежною якістю послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку.
Відносини між користувачами сервісу та суб’єктами господарювання зони очікування, не пов’язані з наданням послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку, також можуть врегульовуватися правилами користування зоною очікування, що затверджуються суб’єктами господарювання зон очікування.
Примірні форму та зміст визначених цим пунктом договорів затверджує голова облдержадміністрації.
21. Для забезпечення функціонування сервісу оператор сервісу використовує необхідні компоненти програмно-апаратного комплексу сервісу, формує та адмініструє базу даних черги очікування (далі - база даних). Обсяг прав адміністрування базою даних, перелік компонентів програмно-апаратного комплексу сервісу визначається безоплатним договором про співпрацю між власником інформаційної (автоматизованої) системи і бази даних та оператором сервісу, визначеного відповідно до пункту 6 цього Порядку. У договорі про співпрацю визначаються компоненти програмно-апаратного комплексу сервісу та умови їх використання оператором сервісу для забезпечення функціонування сервісу.
База даних ведеться як єдиний банк даних про:
автомобільні пункти пропуску на державному кордоні України та транспортні засоби, що перетинають державний кордон України у напрямку виїзду з території України та зони очікування, з яких викликаються транспорті засоби, до відповідного автомобільного пункту пропуску;
транспортні засоби, щодо яких здійснено бронювання;
транспортні засоби, які прибули до зони очікування та ті, що були викликані із зони очікування до автомобільного пункту пропуску;
транспортні засоби, що в’їхали до автомобільного пункту пропуску, стосовно яких завершено здійснення визначених законодавством видів контролю, та виїхали із автомобільного пункту пропуску.
На інформацію, яка утворюється, накопичується та обробляється у базі даних сервісу, поширюються вимоги законодавства про захист інформації.
22. Ведення бази даних здійснюється з метою адміністрування черги очікування перед автомобільним пунктом пропуску та забезпечення функціонування сервісу шляхом обробки даних про:
постановку транспортних засобів у чергу очікування перед автомобільним пунктом пропуску;
зайняття місця в черзі очікування перед автомобільним пунктом пропуску;
послідовність та фіксацію завершення здійснення контрольних процедур щодо транспортного засобу від часу його в’їзду до автомобільного пункту пропуску до часу виїзду з нього;
реквізити документів щодо здійснення контролю за переміщенням товарів чи інших транспортних документів;
звернення з клопотаннями про перетин кордону в першочерговому порядку та надання можливості використання пріоритетної черги;
водіїв транспортних засобів та товари, що ними перевозяться;
власників і користувачів транспортних засобів;
осіб, які здійснили бронювання транспортного засобу в черзі очікування.
Дані про зазначених фізичних осіб, що належать до інформації особистого характеру та будуть піддаватися обробці, не можуть збиратися в більшому обсязі, ніж це необхідно для цілей, визначених цим Порядком.
Перелік необхідної інформації для функціонування сервісу визначається правилами функціонування сервісу конкретного автомобільного пункту пропуску.
23. Інформаційна (автоматизована) система і база даних є компонентами програмно-апаратного комплексу сервісу. Власником інформаційної (автоматизованої) системи і бази даних є центральний орган виконавчої влади чи підприємство, що діє на основі державної власності, згідно з проектом міжнародної технічної допомоги.
На інформацію, яка утворюється, накопичується в базі даних програмно-апаратного комплексу сервісу, поширюються вимоги законодавства щодо захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах.
Умовою реалізації інших експериментальних проектів у сфері організації управління чергами автомобільних транспортних засобів перед автомобільними пунктами пропуску є забезпечення інтеграції програмно-апаратних засобів управління чергами до бази даних, визначеної в абзаці першому цього пункту.
Користувачем інформації бази даних, визначеної в абзаці першому цього пункту, є Адміністрація Держприкордонслужби, Держмитслужба, органи охорони державного кордону Держприкордонслужби, територіальні органи Держмитслужби, оператор сервісу.
Користувачем інформації бази даних, визначеної в абзаці першому цього пункту, можуть бути інші органи державної влади та суб’єкти господарювання зони очікування, які отримали доступ до інформації в системі у порядку, встановленому законодавством.
Оператор сервісу забезпечує надання інформації з бази даних програмно-апаратного комплексу сервісу Адміністрації Держприкордонслужби та органам охорони державного кордону Держприкордонслужби, Держмитслужбі та її територіальним органам в електронній формі.
Обмін даними повинен здійснюватися з використанням діючих технологій електронної взаємодії з органами державної влади “Трембіта”, “ЄІС МВС”, “Аркан М” або затверджених сторонами протоколів обміну інформацією та/або укладених договорів про інформаційну взаємодію.
Отримана з бази даних інформація може бути використана посадовими особами зазначених органів виключно для здійснення ними повноважень, визначених законодавством.
За розголошення інформації, яка обробляється в системі, чи інформації з бази даних сервісу працівники оператора сервісу, посадові особи Держмитслужби та її територіальних органів, Адміністрації Держприкордонслужби та органів охорони державного кордону Держприкордонслужби, а також інші користувачі інформації бази даних несуть відповідальність згідно із законами України.
24. У кожному автомобільному пункті пропуску існує єдина черга очікування перетину кордону.
25. Оператор сервісу забезпечує надання користувачу сервісу інформацію виключно стосовно транспортного засобу, заброньованого ним у черзі очікування, у такому обсязі про:
місце транспортного засобу в черзі очікування;
передбачуваний час очікування в черзі;
направлення транспортного засобу в автомобільний пункт пропуску;
плату за користування сервісом.
26. Облдержадміністрація для реалізації експериментального проекту:
1) встановлює наявність на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці умов для реалізації експериментального проекту, визначених цим Порядком. Здійснює заходи щодо визначення та комунікації з партнером з розвитку щодо реалізації експериментального проекту та реалізації проекту міжнародної технічної допомоги;
2) подає Секретаріатові Кабінету Міністрів України запит щодо започаткування проекту (програми) міжнародної технічної допомоги чи інформування про пропозицію від партнера з розвитку щодо започаткування проекту (програми) міжнародної технічної допомоги відповідно до вимог законодавства з метою реалізації експериментального проекту;
3) на підставі пропозицій робочої групи, зазначеної у пункті 8 цього Порядку, здійснює:
затвердження примірних форм та змісту документів, визначених пунктами 11 та 20 цього Порядку, протягом 10 робочих днів після їх надання оператором сервісу;
розроблення та виконання заходів з інформування користувачів про початок реалізації експериментального проекту; індикації під’їзного шляху до зони очікування, від зони очікування до автомобільного пункту пропуску; встановлення заборонних знаків стоянки транспортних засобів безпосередньо перед автомобільним пунктом пропуску за допомогою дорожніх знаків та дорожньої розмітки;
загальну координацію дій суб’єктів реалізації експериментального проекту у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
4) планує та організовує взаємодію з інститутами громадянського суспільства, що представляють інтереси користувачів сервісу, та систематичне інформування громадськості про запровадження та хід реалізації експериментального проекту у засобах масової інформації, в Інтернеті та через засоби офіційних каналів комунікації.
Вживає інших заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту та функціонування сервісу.
27. Мінінфраструктури для реалізації експериментального проекту:
1) виконує заходи, визначені проектом міжнародної технічної допомоги;
2) здійснює моніторинг функціонування експериментального проекту, підготовку рекомендацій щодо удосконалення законодавства з метою правового врегулювання системи управління чергами перед автомобільними пунктами пропуску;
3) узагальнює звіти суб’єктів реалізації експериментального проекту;
4) подає Кабінетові Міністрів України звіт про реалізацію експериментального проекту, стан імплементації до законодавства уніфікованого механізму управління чергами автотранспорту перед автомобільними пунктами пропуску;
5) планує та організовує взаємодію з інститутами громадянського суспільства, що представляють інтереси користувачів сервісу, та систематичне інформування громадськості про запровадження та хід реалізації експериментального проекту у засобах масової інформації, в Інтернеті та через засоби офіційних каналів комунікації.
Вживає інших заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту та функціонування сервісу.
28. МВС для реалізації експериментального проекту:
1) здійснює моніторинг функціонування експериментального проекту, підготовку рекомендацій щодо удосконалення законодавства з метою правового врегулювання системи управління чергами перед автомобільними пунктами пропуску;
2) планує та організовує взаємодію з інститутами громадянського суспільства, що представляють інтереси користувачів сервісу, та систематичне інформування громадськості про запровадження та хід реалізації експериментального проекту у засобах масової інформації, в Інтернеті та через засоби офіційних каналів комунікації.
Вживає інших заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту та функціонування сервісу.
29. Адміністрація Держприкордонслужби для реалізації експериментального проекту:
1) виконує заходи, визначені проектом міжнародної технічної допомоги;
2) розглядає питання, визначені пунктом 9 цього Порядку;
3) здійснює моніторинг результатів експериментального проекту, підготовку рекомендацій щодо удосконалення законодавства з метою правового врегулювання системи управління чергами перед автомобільними пунктами пропуску;
4) планує та організовує взаємодію з інститутами громадянського суспільства, що представляють інтереси користувачів сервісу, та систематичне інформування громадськості про запровадження та хід реалізації експериментального проекту у засобах масової інформації, в Інтернеті та через засоби офіційних каналів комунікації.
Вживає інших заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту та функціонування сервісу.
30. Держмитслужба для реалізації експериментального проекту:
1) відповідно до проекту міжнародної технічної допомоги забезпечує приймання матеріальних цінностей, засобів сервісу, компонентів програмно-апаратного комплексу сервісу, що створюються чи надаються виконавцем проекту у рамках міжнародної технічної допомоги для реалізації експериментального проекту;
2) протягом дії експериментального проекту:
здійснює розгляд питань, визначених пунктом 9 цього Порядку;
надає оператору сервісу доступ до компонентів програмно-апаратного комплексу сервісу та необхідних для функціонування сервісу засобів (у тому числі приміщення, де вони розташовуються) на підставі договору, визначеного пунктом 21 цього Порядку, та правил функціонування сервісу відповідного автомобільного пункту пропуску;
3) здійснює моніторинг результатів експериментального проекту, підготовку рекомендацій щодо удосконалення законодавства з метою правового врегулювання системи управління чергами перед автомобільними пунктами пропуску;
4) планує та організовує взаємодію з інститутами громадянського суспільства, що представляють інтереси користувачів сервісу, та систематичне інформування громадськості про запровадження та хід реалізації експериментального проекту у засобах масової інформації, в Інтернеті та через засоби офіційних каналів комунікації.
Вживає інших заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту та функціонування сервісу.
31. Орган охорони державного кордону Держприкордонслужби для реалізації експериментального проекту:
1) уповноважені службові особи органу охорони державного кордону Держприкордонслужби забезпечують:
здійснення контролю в’їзду (прибуття) до автомобільного пункту пропуску транспортних засобів, спрямованих сервісом із зони очікування, у послідовності, визначеній сервісом із використанням засобів сервісу;
заборону в’їзду (прибуття) до автомобільного пункту пропуску транспортних засобів, які не направлені до автомобільного пункту пропуску засобами сервісу;
фіксацію засобами сервісу факту прибуття транспортного засобу до автомобільного пункту пропуску, завершення здійснення прикордонного контролю та його виїзду з території автомобільного пункту пропуску, у тому числі в автоматизованому порядку;
2) відповідно до проекту міжнародної технічної допомоги забезпечує прийняття матеріальних цінностей, засобів сервісу, що створюються чи надаються виконавцем проекту у рамках міжнародної технічної допомоги для реалізації експериментального проекту;
3) вносить зміни до технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон України відповідного автомобільного пункту пропуску протягом 10 робочих днів з дня отримання затверджених оператором сервісу на підставі погоджених головою облдержадміністрації примірних правил функціонування сервісу автомобільного пункту пропуску згідно з абзацом другим підпункту 3 пункту 26 цього Порядку.
Зміни до технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон України відповідного автомобільного пункту пропуску повинні враховувати положення цього Порядку та правила функціонування сервісу відповідного автомобільного пункту пропуску;
4) здійснює узагальнення результатів експериментального проекту, підготовку рекомендацій щодо удосконалення законодавства;
5) планує та організовує взаємодію з інститутами громадянського суспільства, що представляють інтереси користувачів сервісу, та систематичне інформування громадськості про запровадження та хід реалізації експериментального проекту у засобах масової інформації, в Інтернеті та через засоби офіційних каналів комунікації.
Вживає інших заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту та функціонування сервісу.
32. Територіальний орган Держмитслужби для реалізації експериментального проекту:
1) посадові особи митного органу здійснюють фіксацію факту початку здійснення митного контрою та оформлення транспортних засобів, спрямованих сервісом із зони очікування у послідовності, визначеній сервісом, та факту їх завершення із використанням засобів сервісу;
2) відповідно до проекту міжнародної технічної допомоги забезпечує приймання матеріальних цінностей, засобів сервісу, що створюються чи надаються виконавцем проекту у рамках міжнародної технічної допомоги для реалізації експериментального проекту, компонентів програмно-апаратного комплексу сервісу, зокрема засобів забезпечення функціонування сервісу для посадових осіб митного органу; засобів зчитування номерів транспортних засобів та засобів керування їх рухом в’їзду/виїзду до/із автомобільного пункту пропуску тощо;
3) протягом дії експериментального проекту надає оператору сервісу доступ до компонентів програмно-апаратного комплексу сервісу та необхідних для функціонування сервісу засобів (у тому числі приміщення, де вони розташовуються) на підставі договору, визначеного пунктом 21 цього Порядку, та правил функціонування сервісу відповідного автомобільного пункту пропуску;
4) здійснює узагальнення результатів експериментального проекту, підготовку рекомендацій щодо удосконалення законодавства;
5) планує та організовує взаємодію з інститутами громадянського суспільства, що представляють інтереси користувачів сервісу, та систематичне інформування громадськості про запровадження та хід реалізації експериментального проекту у засобах масової інформації, в Інтернеті та через засоби офіційних каналів комунікації.
Вживає інших заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту та функціонування сервісу.
33. Територіальний орган Національної поліції для реалізації експериментального проекту:
1) здійснює погодження протягом п’яти робочих днів після отримання від суб’єкта господарювання зони очікування наданої схеми організації дорожнього руху зони очікування з урахуванням рекомендацій до інфраструктури зони очікування, передбачених пунктом 11 цього Порядку.
Для забезпечення функціонування сервісу посадова особа територіального органу Національної поліції здійснює свої функції у зоні очікування згідно з правилами функціонування сервісу відповідного автомобільного пункту пропуску, керуючись нормативно-правовими актами МВС;
2) забезпечує регулювання руху транспортних засобів перед автомобільними пунктами пропуску:
цілодобово протягом перших двох місяців від початку функціонування сервісу;
у випадках, визначених правилами функціонування сервісу відповідного автомобільного пункту пропуску;
3) здійснює моніторинг функціонування експериментального проекту, підготовку рекомендацій щодо удосконалення законодавства з метою правового врегулювання системи управління чергами перед автомобільними пунктами пропуску.
Вживає інших заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту та функціонування сервісу.
34. Оператор сервісу для реалізації експериментального проекту:
1) протягом 90 робочих днів з дня реєстрації проекту міжнародної технічної допомоги виконує такі заходи:
здійснює технічне забезпечення експериментального проекту, у тому числі:
створення веб-ресурсу та бази даних сервісу;
- реєстрацію телефонних номерів для центру прийому дзвінків сервісу;
- розроблення технічної документації для адміністрування системи;
- адаптує до специфіки функціонування автомобільного пункту пропуску програмне забезпечення сервісу;
- здійснює закупівлю товарів, робіт та послуг, необхідних для функціонування сервісу: серверу; обладнання автомобільного пункту пропуску та зон очікування; обладнання для резервного копіювання; засоби забезпечення функціонування сервісу для посадових осіб прикордонної та митної служби (планшети, смарт-телефони тощо); камери для зчитування номерів або фотофіксації транспортних засобів під час в’їзду/виїзду транспортних засобів до/із автомобільного пункту пропуску та/або зони очікування; автоматичних воріт на в’їзд до автомобільного пункту пропуску транспортних засобів; табло для відображення інформації про електронну чергу для встановлення в зонах очікування транспортних засобів перед автомобільним пунктом пропуску і дисплей для відображення інформації про електронну чергу; інші матеріальні цінності, необхідні для функціонування сервісу протягом реалізації експериментального проекту;
укладає договори із суб’єктами господарювання зони очікування після здійснення оцінки її здатності забезпечення надання послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку;
здійснює добір працівників, які забезпечують функціонування сервісу;
30 робочих днів з дня реєстрації проекту міжнародної технічної допомоги розробляє та надає для затвердження облдержадміністрації примірні форми та зміст документів, визначені пунктами 11 та 20 цього Порядку;
п’яти робочих днів з дати укладення договору про співпрацю, визначеного пунктом 21 цього Порядку, зобов’язаний надати балансоутримувачу компонентів програмно-апаратного комплексу сервісу для підписання два примірники договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання компонентів програмно-апаратного комплексу сервісу та надання комунальних послуг;
3) відповідно до плану реалізації проекту міжнародної технічної допомоги вживає заходів до залучення наукових установ та експертів у сфері транскордонного співробітництва, економіки та юриспруденції до аналізу функціонування сервісу, підготовки звітів про результати експериментального проекту, аналізу перспектив поширення експериментального проекту на інші автомобільні пункти пропуску, розроблення пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою імплементації правового уніфікованого механізму управління чергами перед автомобільними пунктами пропуску;
4) відповідно до плану реалізації проекту міжнародної технічної допомоги перед початком функціонування сервісу та не рідше ніж один раз у півріччя протягом реалізації експериментального проекту організовує проведення навчань з питання функціонування сервісу та роботи автомобільних пунктів пропуску посадових осіб органів охорони державного кордону Держприкордонслужби, територіальних органів Держмитслужби, Національної поліції та Мінінфраструктури, які здійснюють свої повноваження на території, на якій функціонують автомобільні пункти пропуску, включені до експериментального проекту;
5) відповідно до плану реалізації проекту міжнародної технічної допомоги реалізує сплановані та погоджені головою облдержадміністрації заходи взаємодії з інститутами громадянського суспільства, що представляють інтереси користувачів сервісу, інформаційну компанію про початок функціонування сервісу та систематичне інформування громадськості про запровадження та хід реалізації експериментального проекту у засобах масової інформації, у тому числі загальнодержавних, в Інтернеті;
6) бере участь у розгляді питань, визначених пунктом 9 цього Порядку;
7) забезпечує інформування водіїв про наближення часу виклику до автомобільного пункту пропуску;
8) забезпечує можливість бронювання у живій черзі засобами електронних терміналів чи працівником безпосередньо у зоні очікування;
9) забезпечує можливість бронювання за допомогою веб-сайту чи кол-центру;
10) забезпечує та підтримує інформованість водіїв про правила роботи сервісу;
11) забезпечує безперебійну роботу автоматизованих систем, які виконують функцію контролю обробки та виконання запитів (звернень) користувачів сервісу;
12) здійснює отримання платежів у режимі 24/7 за послуги, визначені пунктом 12 цього Порядку, згідно з правилами функціонування сервісу відповідного автомобільного пункту пропуску та умовами договору із суб’єктом господарювання зони очікування;
13) сприяє врегулюванню спірних ситуацій, що виникають під час функціонування сервісу;
14) забезпечує виконання вимог законодавства у сфері захисту інформації.
Вживає інших заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту та функціонування сервісу.
35. Суб’єкт господарювання зони очікування для реалізації експериментального проекту:
1) укладає визначений пунктом 20 цього Порядку договір протягом п’яти робочих днів з моменту отримання відповідної пропозиції від оператора сервісу чи повідомляє про відмову в його укладенні. Відсутність повідомлення про відмову в укладенні договору в установлений строк вважається відмовою від укладення договору.
Перед укладенням договору суб’єкт господарювання зони очікування затверджує: правила користування зоною очікування, визначені пунктом 20 цього Порядку, та схему організації дорожнього руху зони очікування з урахуванням рекомендацій до інфраструктури зони очікування, передбачених пунктом 11 цього Порядку. Схема організації дорожнього руху зони очікування погоджується згідно з підпунктом 1 пункту 33 цього Порядку;
2) у разі укладення договору згідно з положеннями підпункту 1 цього пункту забезпечує надання:
користувачам сервісу послуг, визначених пунктом 14 цього Порядку, у рамках договору з оператором сервісу;
безоплатно протягом дії експериментального проекту у користування оператору сервісу необхідних адміністративних та виробничих приміщень для забезпечення функціонування сервісу та створення належних умов праці персоналу оператора сервісу. Перелік, функціональне призначення та відшкодування витрат суб’єкта господарювання, пов’язані із безоплатним користуванням оператором сервісу відповідних приміщень, визначаються у договорі, що укладається відповідно до підпункту 1 цього пункту;
3) у разі укладення договору згідно з положеннями підпункту 1 цього пункту може встановлювати окрему плату за аналогічні послуги, визначені підпунктом 2 цього пункту, які надаються користувачам сервісу поза часом, визначеним підпунктом 2 цього пункту. Відсоткова частка від розміру вартості таких послуг для користувачів сервісу визначається правилами функціонування сервісу, визначеними пунктом 11 цього Порядку.
Здійснює отримання платежів у режимі 24/7 за послуги, визначені пунктами 13 і 14 цього Порядку, згідно з правилами функціонування сервісу відповідного автомобільного пункту пропуску та умовами договору з оператором сервісу;
4) у разі укладення договору згідно з положеннями підпункту 1 цього пункту створює умови для:
облаштування не менше двох робочих місць операторів сервісу у зоні очікування;
безперебійного функціонування каналів зв’язку Інтернету;
влаштування не менше чотирьох інформаційних табличок (знаків) на узбіччі дороги перед зоною очікування та однієї перед автомобільним пунктом пропуску, до якого здійснюється направлення транспортних засобів із зони очікування;
5) у разі укладення договору згідно з положеннями підпункту 1 цього пункту інформує користувачів про функціонування зони очікування сервісу у засобах масової інформації, в Інтернеті, іншими можливими засобами комунікації.
Вживає інших заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту та функціонування сервісу.
36. Користувачі сервісу для реалізації експериментального проекту:
1) здійснюють бронювання в черзі очікування та оплату за використання сервісу;
2) забезпечують рух транспортного засобу до автомобільного пункту пропуску та в’їзд до нього виключно на підставі виклику, отриманого засобами сервісу;
3) дотримуються та виконують правила функціонування сервісу відповідного автомобільного пункту пропуску.
Розмір та оплата коштів за використання сервісу
37. Платіж за отримання користувачем послуг, визначених пунктами 13 і 14 цього Порядку, не може перевищувати 15 євро. Платіж сплачується під час бронювання.
Оплата здійснюється у національній валюті.
Під час оплати застосовується офіційний курс валюти України до іноземної валюти, встановлений Національним банком, що діє на 00 годин дня здійснення бронювання.
Платіж здійснюється на рахунки оператора сервісу чи суб’єкта господарювання зони очікування відповідно до правил функціонування сервісу, визначених пунктом 11 цього Порядку, з урахуванням умов договору, визначеного пунктом 20 цього Порядку.
38. Розмір платежу та розподіл його часток визначається договором між оператором сервісу та суб’єктом господарювання зони очікування, передбаченого пунктом 20 цього Порядку.
39. Оператор сервісу та суб’єкт господарювання зони очікування визначають частку платежу, враховуючи розмір повної планованої собівартості послуг, планованого прибутку, розміру податків та зборів (обов’язкових платежів).
Під час розрахунку частки платежу суб’єкт господарювання зони очікування зобов’язаний враховувати інвестиційну складову - кошти, що спрямовуються на забезпечення розвитку існуючих та організацію нових зон очікування та засобів виробничої діяльності, необхідних для утримання таких зон очікування, провадження пов’язаної з цим господарської діяльності (у тому числі заходів з підвищення безпеки та дотримання екологічних норм), а також на здійснення заходів, пов’язаних з будівництвом, виготовленням, реконструкцією, модернізацією, придбанням основних засобів, інших необоротних матеріальних активів.
Перелік складових платежу, визначений цим пунктом, не є вичерпним.
40. Частка оператора сервісу у платежі визначається договором із суб’єктом господарювання зони очікування. Мінімальний розмір частки платежу оператора сервісу не може становити менше 2 євро, а максимальний 4 євро.
41. Діяльність оператора сервісу та суб’єкта господарювання зони очікування оподатковується згідно з вимогами законодавства.
42. Оплата платежу здійснюється користувачами сервісу у безготівковій формі за рахунок авансових платежів (передоплати) або в готівковій формі.
В’їзд (виїзд) до (із) зони очікування здійснюється безкоштовно.
Випадки, порядок та розмір повернення користувачу сервісу коштів платежу за використання сервісу, у тому числі з настанням умов, передбачених пунктом 19 цього Порядку, визначаються правилами функціонування сервісу відповідного автомобільного пункту пропуску.