Про реалізацію експериментального проекту будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства інфраструктури та Державного агентства автомобільних доріг стосовно реалізації до 1 грудня 2023 р. експериментального проекту будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва, що додається.
1) координаторами експериментального проекту є Міністерство інфраструктури та Державне агентство автомобільних доріг;
2) учасниками експериментального проекту є Міністерство інфраструктури, Державне агентство автомобільних доріг, Служба автомобільних доріг у Київській області, проектні та дорожньо-будівельні організації (за згодою).
4. Міністерству інфраструктури за участю Державного агентства автомобільних доріг підготувати протягом місяця після завершення експериментального проекту спільний звіт про результати його реалізації та подати Кабінетові Міністрів України.
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва
1. Цей Порядок визначає механізм відбору виконавця (далі - відбір) та укладення договору на виконання робіт та/або послуг з будівництва (далі - договір) Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва.
2. Експериментальний проект будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва (далі - експериментальний проект) полягає у застосуванні альтернативного прозорого механізму визначення через інформаційно-телекомунікаційну систему відбору виконавця робіт та способів регулювання господарських відносин, визначення максимально ефективних підходів для подальшого закріплення апробованого регулювання на законодавчому рівні.
3. Організація експериментального проекту здійснюється Мінінфраструктури, Укравтодором, Службою автомобільних доріг у Київській області.
4. Учасниками експериментального проекту є Мінінфраструктури, Укравтодор, Служба автомобільних доріг у Київській області, проектні та дорожньо-будівельні організації (за згодою).
5. Експериментальний проект реалізується на проектних ділянках будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва, визначених пунктом 10 цього Порядку (далі - об’єкти).
6. Замовником робіт та/або послуг з будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва та відповідальним за організацію та проведення відбору згідно з цим Порядком є Служба автомобільних доріг у Київській області (далі - замовник).
7. Завданням відбору є забезпечення прозорого конкурентного відбору виконавця робіт, яке забезпечить реалізацію експериментального проекту відповідно до затвердженої проектної документації.
8. Відбір може проводитися, а договір укладатися як на реалізацію всього експериментального проекту, так і щодо окремої/окремих ділянки/ділянок Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва.
У разі проведення відбору на реалізацію кількох об’єктів Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва кожна окрема проектна ділянка будівництва замовником визначається як окремий лот.
9. Рішення щодо проведення відбору на реалізацію всього експериментального проекту чи окремої/окремих ділянки/ділянок Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва приймає замовник.
Технічні характеристики Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва
10. Велика кільцева автомобільна дорога навколо м. Києва включає в себе сім окремих проектних ділянок будівництва та поєднує між собою магістральні автомобільні дороги державного значення Київ - Ковель - Ягодин (М-07), Київ - Чоп (М-06), Київ - Одеса (М-05), Київ -Знам’янка (Н-01), Київ - Харків - Довжанський (М-03), Київ - Чернігів - Нові Яриловичі (М-01) із будівництвом мостового переходу біля м. Українки Обухівського району Київської області, а саме:
об’єкт № 1 - будівництво на ділянці від автомобільної дороги Київ - Ковель - Ягодин (М-07) до автомобільної дороги Київ - Чоп (М-06) (Київська область);
об’єкт № 2 - будівництво з’єднувальної ділянки Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва від автомобільної дороги Київ - Чоп (М-06) до автомобільної дороги Київ - Одеса (М-05) (Київська область);
об’єкт № 3 - реконструкція з’єднувальної ділянки Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва від автомобільної дороги Київ - Одеса (М-05) до автомобільної дороги Київ - Знам’янка (Н-01) (Київська область);
об’єкт № 4 - будівництво мостового переходу через р. Дніпро з підходами до автомобільної дороги Київ - Знам’янка (Н-01) та автомобільної дороги Гора - Рогозів (Київська область);
об’єкт № 5 - будівництво з’єднувальної ділянки Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва від Гора - Рогозів до Київ - Харків - Довжанський (М-03);
об’єкт № 6 - реконструкція Північно-Східної об’їзної дороги м. Києва на ділянці Іванків - Безуглівка;
об’єкт № 7 - реконструкція Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва на ділянці Київ - Чернігів - Нові Яриловичі на 26 + 085 км - 36 + 479 км (М-01, об’їзд м. Броварів) від с. Калинівка до перехрестя Північно-Східної об’їзної дороги м. Києва (Р-03).
11. Відбір проводиться замовником через інформаційно-телекомунікаційну систему, через яку здійснюється зв’язок між замовником та учасниками відбору, публікується інформація про відбір та його результати.
12. Для проведення відбору замовник забезпечує розроблення інформаційно-телекомунікаційної системи (модуля), яка має комплексну систему захисту інформації та забезпечує реєстрацію осіб та їх автентифікацію, автоматичне розміщення, отримання і передання інформації та документів під час проведення відбору, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якої здійснюється за допомогою Інтернету.
13. Для проведення відбору в рамках реалізації експериментального проекту за всіма об’єктами замовник утворює конкурсний комітет (далі - комітет) та затверджує його склад у кількості не менш як п’ять осіб і положення про комітет. До складу комітету можуть входити виключно працівники замовника. Комітет має право залучати експертів.
Експертами не можуть бути громадяни держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, або особи, які перебувають у трудових чи інших договірних відносинах із засновниками, учасниками юридичних осіб, які подали заявку, або особи, пов’язані з ними відносинами контролю, а також особи, які перебувають у трудових чи інших договірних відносинах з такими особами.
1) розробляє, затверджує та забезпечує публікацію оголошення про проведення відбору;
2) розробляє, затверджує та забезпечує публікацію конкурсної документації;
3) забезпечує розгляд та оцінку конкурсних пропозицій на всіх етапах проведення відбору;
4) забезпечує надання роз’яснень учасникам відбору щодо питань проведення відбору;
5) визначає переможця відбору;
6) виконує інші функції, необхідні для забезпечення проведення відбору та підписання договору.
Керівництво роботою комітету здійснює його голова. Засідання комітету є правоможним за умови участі в ньому не менше двох третин всіх членів комітету. Рішення комітету приймається більшістю голосів присутніх членів комітету та оформляється протоколом засідання комітету, який підписується усіма присутніми членами комітету. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на його засіданні, з кожного питання.
У разі відмови члена комітету підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.
У протоколі засідання зазначається склад присутніх, порядок денний та результати його розгляду.
Для виконання своїх повноважень членам комітету надається спеціальний доступ до інформаційно-телекомунікаційної системи.
15. Комітет затверджує конкурсну документацію, у якій визначає умови відбору (далі - конкурсна документація). Конкурсна документація повинна містити:
загальну інформацію про відбір та процедуру відбору;
технічні та інші характеристики об’єкта;
вимоги до учасників відбору на кожному з етапів відбору;
кваліфікаційні критерії, яким повинні відповідати учасники відбору;
інформацію про забезпечення пропозиції учасника відбору та/або договору;
критерії оцінки пропозицій та порядок визначення переможця;
порядок визнання процедури відбору такою, що не відбулась;
16. Оголошення про проведення відбору повинне містити відомості про:
2) найменування об’єкта та його технічні характеристики;
3) очікувану вартість об’єкта;
4) строки виконання робіт за об’єктом;
5) розмір забезпечення пропозиції учасника відбору;
17. Оголошення про проведення відбору додатково публікується на офіційних веб-сайтах Мінінфраструктури, Укравтодору, Служби автомобільних доріг у Київській області в день фактичного розміщення оголошення в інформаційно-телекомунікаційній системі про проведення відбору.
18. Відбір складається з трьох етапів.
Перший етап - вираження заінтересованості. Строк подання заявки становить не менше 15 робочих днів з дати розміщення оголошення в інформаційно-телекомунікаційній системі про проведення відбору.
подання учасниками відбору заявок за формою, визначеною конкурсною документацією, та інформації (документів), що підтверджує відсутність підстав для відмови в участі у відборі, що передбачені пунктом 25 цього Порядку;
прийняття рішення за результатами розгляду заявок;
оголошення результатів за першим етапом.
Другий етап - подання кваліфікаційних пропозицій учасниками відбору, які допущені за результатами проходження першого етапу. Строк подання кваліфікаційної пропозиції становить не менше 15 робочих днів з дати оголошення результатів першого етапу.
подання учасниками відбору кваліфікаційних та комерційних пропозицій за формою, визначеною конкурсною документацією, та інформації (документів), що підтверджує відсутність підстав для відмови в участі у відборі, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям, які передбачені пунктом 19 цього Порядку;
розгляд кваліфікаційних пропозицій комітетом;
прийняття рішення за результатами розгляду кваліфікаційних пропозицій;
оголошення результатів за другим етапом.
Третій етап - оцінка комерційних пропозицій учасників відбору, які допущені за результатами проходження другого етапу. Строк розкриття комерційних пропозицій становить не менше двох робочих днів з дня повідомлення результатів другого етапу.
розкриття та розгляд комерційних пропозицій комітетом;
прийняття рішення за результатами розгляду комерційних пропозицій;
оголошення результатів за третім етапом.
19. На другому етапі відбору замовник вимагає від учасників відбору подання ними документального підтвердження про їх відповідність одному або кільком з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність досвіду виконання аналогічних робіт;
2) наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт;
3) наявність кваліфікованого персоналу, необхідного для виконання робіт;
4) наявність фінансової спроможності;
5) наявність можливості залучення фінансування.
20. Роз’яснення учасникам відбору щодо проведення відбору надаються замовником через інформаційно-телекомунікаційну систему протягом двох робочих днів з дня отримання запиту.
21. Відбір завершується оголошенням переможця, який визначається за результатами третього етапу як такий, що надав найбільш економічно вигідну пропозицію.
22. Якщо для визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, крім ціни, замовником застосовуються інші критерії оцінки, у конкурсній документації визначається їх вартісний еквівалент або питома вага таких критеріїв у загальній оцінці конкурсних пропозицій.
23. У разі коли подана лише одна пропозиція, відбір може бути завершено за умови відповідності такого учасника відбору всім вимогам конкурсної документації.
24. Відбір вважається таким, що не відбувся, за умови:
відсутності поданих пропозицій;
відхилення всіх пропозицій до третього етапу;
відсутності подальшої потреби у проведенні відбору;
неможливості проведення відбору внаслідок дії непереборної сили (форс-мажору), настання якої підтверджено Торгово-промисловою палатою України;
неукладення договору з вини переможця.
25. Учасниками відбору не можуть бути учасники, які:
на дату подання заявки визнані банкрутом або щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;
перебувають у стадії ліквідації або реорганізації;
контролюються один одним, перебувають під спільним контролем або є пов’язаними особами (у разі подання повідомлення про заінтересованість окремо кожним потенційним заявником);
є юридичними особами, власниками 10 відсотків і більше акцій (часток) та/або кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є резидент держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, чи держава, визнана Верховною Радою України державою-агресором;
є особами, зареєстрованими в офшорній зоні, або особами, акції (частки) яких у сукупності більш як на 50 відсотків належать прямо або опосередковано таким особам (перелік таких зон визначає Кабінет Міністрів України), чи зареєстрованими в країнах, включених Групою з розробки фінансових заходів протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму (FATF) до переліку країн, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом;
є юридичними особами чи пов’язаними з ними особами, зареєстрованими у державі, визнаній Верховною Радою України державою-агресором, або щодо яких застосовано санкції відповідно до законодавства України або міжнародного права.
26. Протягом 20 робочих днів з дня оголошення переможця замовник проводить переговори із переможцем щодо укладення договору. У разі неукладення договору у зазначений строк замовник на підставі клопотання переможця має право один раз продовжити строк на переговори щодо укладення договору на додаткові 10 робочих днів.
27. Договір укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, Закону України “Про автомобільні дороги” з урахуванням особливостей, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. № 668 “Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві” (Офіційний вісник України, 2005 р., № 31, ст. 1867).
28. У разі виникнення додаткових обсягів та/чи видів робіт, не передбачених договором, їх наявність підтверджує представник незалежного технічного нагляду, автор проекту та технічна рада замовника. Вартість таких робіт обов’язково підтверджується позитивним експертним звітом на відкориговану проектну документацію.