МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ |
HАКАЗ |
01.10.2021 № 3479/5/560/2123/729 |
Про затвердження Змін до Порядку взаємодії установ виконання покарань, уповноважених органів з питань пробації та суб’єктів соціального патронажу під час підготовки до звільнення осіб, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк
Відповідно до частини другої статті 156 Кримінально-виконавчого кодексу України та статті 11 Закону України «Про пробацію» НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Зміни до Порядку взаємодії установ виконання покарань, уповноважених органів з питань пробації та суб’єктів соціального патронажу під час підготовки до звільнення осіб, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, затвердженого наказом Міністерства юстиції України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства внутрішніх справ України від 03 квітня 2018 року № 974/5/467/609/280, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2018 року за № 408/31860, що додаються.
2. Департаменту публічного права Міністерства юстиції України (Кравченко Л.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу в межах компетенції покласти на заступників керівників відповідних центральних органів виконавчої влади згідно з розподілом обов’язків.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ЗМІНИ
до Порядку взаємодії установ виконання покарань, уповноважених органів з питань пробації та суб’єктів соціального патронажу під час підготовки до звільнення осіб, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк
1. У розділі I:
1) пункти 1-3 викласти в такій редакції:
«1. Установа виконання покарань (слідчий ізолятор) не пізніше ніж за три місяці до закінчення призначеного строку покарання або розгляду на засіданні комісії установи виконання покарань (слідчого ізолятора) питання про подання до суду матеріалів для застосування статей 81, 82 Кримінального кодексу України стосовно засудженого, який за період відбування покарання у виді обмеження або позбавлення волі на певний строк довів своє виправлення або став на шлях виправлення, здійснює моніторинг проблемних питань засуджених, які готуються до звільнення, та їхніх можливих потреб після звільнення.
Моніторинг здійснюється шляхом проведення бесіди із засудженим, під час якої з’ясовуються:
наміри засудженого щодо його місця проживання після звільнення;
наявність документа, що посвідчує особу, та потреба у його отриманні (відновленні);
наявність визначеного місця працевлаштування;
потреба в отриманні соціальних послуг:
стаціонарного догляду (влаштування до спеціального будинку-інтернату, іншого надавача соціальної послуги стаціонарного догляду) для громадян похилого віку, осіб з інвалідністю у віці старше 18 років, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду та комплексу реабілітаційних заходів;
соціальної адаптації для працездатних звільнених осіб, які досягли 35 років (влаштування до центру соціальної адаптації) / соціальна інтеграція та реінтеграція / надання притулку для працездатних звільнених осіб у віці старше 18 років (влаштування до закладу соціального захисту для бездомних осіб (будинок нічного перебування, центр реінтеграції, соціальний готель));
потреба у здійсненні соціального супроводу молодих звільнених осіб у віці від 18 до 35 років включно центрами надання соціальних послуг, центрами соціальних служб, влаштуванні їх до закладів соціальної підтримки сімей, дітей та молоді (центр соціально-психологічної допомоги; соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;соціальний центр матері та дитини; центр соціально-психологічної реабілітації; центр для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді).
Потреба у соціальних послугах / здійсненні соціального супроводу визначається на підставі акта оцінки потреб особи / сім’ї, форма якого затверджена наказом Міністерства соціальної політики України від 13 липня 2018 року № 1005 «Про затвердження форм обліку соціальної роботи з сім’ями/особами, які перебувають у складних життєвих обставинах», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 року за № 943/32395.
Для складення акта оцінки потреб особи/сім’ї та надання роз’яснень з питань соціального захисту населення, у тому числі надання соціальних послуг (порядок та умови надання соціальних послуг, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про надання соціальних послуг), установа виконання покарань (слідчий ізолятор) надсилає лист виконавчому органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій за територіальним принципом розташування установи виконання покарань (слідчого ізолятора) для направлення працівників виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, фахівців із соціальної роботи, працівників надавача соціальних послуг.
У листі зазначаються перелік питань, що потребують роз’яснення, необхідність в госпіталізації до закладів охорони здоров’я, інші проблемні питання.
2. За результатами моніторингу від засудженого приймається заява (додаток 1) щодо обраного ним місця проживання після звільнення та наявності визначеного місця працевлаштування, яка після звільнення засудженого долучається до його особової справи, та вживаються заходи з організації надання допомоги у вирішенні інших проблемних питань.
Щодо засуджених, які обрали місцем проживання після звільнення населені пункти на тимчасово окупованих територіях у Донецькій і Луганській областях та тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя, уповноважені органи з питань пробації та суб’єкти соціального патронажу свої функції в рамках підготовки до звільнення тимчасово не здійснюють.
Таким засудженим пропонується обрати інше місце проживання.
У разі відмови засудженого від іншого місця проживання адміністрація установи виконання покарань (слідчого ізолятора) складає акт у довільній формі, який долучається до його особової справи.
Такому засудженому надається лише допомога в отриманні (відновленні) документа, що посвідчує особу, та проводиться роз’яснювальна робота щодо положень законів України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» та «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».
Під час підготовки до звільнення та вирішення проблемних питань засуджених, які готуються до звільнення, установа виконання покарань (слідчий ізолятор):
співпрацює із уповноваженим органом з питань пробації за територіальним місцем розташування обраного засудженим місця проживання;
забезпечує вільний доступ персоналу уповноваженого органу з питань пробації до засуджених, які готуються до звільнення, а також до матеріалів їх особових справ. Відвідування установи виконання покарань (слідчого ізолятора) працівниками уповноваженого органу з питань пробації здійснюється за тимчасовою перепусткою, за пред’явлення службового посвідчення та плану-завдання на здійснення повноважень, затвердженого начальником уповноваженого органу з питань пробації, з обов’язковим супроводженням їх особою зі складу чергової зміни або призначеного персоналу установи виконання покарань (слідчого ізолятора), який забезпечує особисту безпеку прибулих;
забезпечує вільний доступ працівників виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, фахівців із соціальної роботи, працівників надавача соціальних послуг до засуджених, які готуються до звільнення, для складення акта оцінки потреб особи/сім’ї та надання роз’яснень з питань соціального захисту населення, у тому числі надання соціальних послуг (порядок та умови надання соціальних послуг, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про надання соціальних послуг). Відвідування установи виконання покарань (слідчого ізолятора) працівниками виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, надавача соціальних послуг, фахівцями із соціальної роботи здійснюється за тимчасовою перепусткою, за пред’явлення документа, що посвідчує особу, на підставі попередньо надісланого листа від установи виконання покарань (слідчого ізолятора) та направлення виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій з обов’язковим супроводженням їх особою зі складу чергової зміни або призначеного персоналу установи виконання покарань (слідчого ізолятора), який забезпечує особисту безпеку прибулих;
звертається до уповноваженого органу з питань пробації за територіальним місцем розташування установи виконання покарань (слідчого ізолятора) щодо залучення спостережної комісії та суб’єктів соціального патронажу з питань проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи;
проводить із засудженими, які готуються до звільнення, роз’яснювальну роботу щодо положень законів України «Про зайнятість населення», «Про соціальну адаптацію осіб, які відбувають чи відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк», «Про соціальні послуги», порядку і умов організації надання соціальних послуг, отримання допомоги в трудовому і побутовому влаштуванні, порядку реєстрації за обраним ними місцем проживання у виконавчому органі сільської, селищної або міської ради, сільського голови (якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), у тому числі через центр надання адміністративних послуг.
3. Не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку покарання засудженого до обмеження волі або позбавлення волі на певний строк установа виконання покарань (слідчий ізолятор) надсилає повідомлення-запит (додаток 2) разом з копією інформаційної карти (додаток 12), яка складається персоналом установи виконання покарань (слідчого ізолятора), до уповноваженого органу з питань пробації за територіальним місцем розташування обраного засудженим місця проживання для з’ясування можливості проживання засудженого після звільнення за обраним місцем проживання.
Стосовно працездатних засуджених осіб працездатного віку установа виконання покарань (слідчий ізолятор) надсилає повідомлення-запит (додаток 3) до уповноваженого органу з питань пробації для організації заходів соціального патронажу, у тому числі:
здійснення соціального супроводу центрами надання соціальних послуг, центрами соціальних служб, влаштування (за наявності) до центрів соціальної адаптації звільнених осіб, закладів для бездомних осіб, закладів соціальної підтримки сімей, дітей та молоді;
надання соціальної послуги соціальної адаптації для працездатних звільнених осіб, які досягли 35 років (влаштування до центру соціальної адаптації) / соціальних послуг соціальна інтеграція та реінтеграція / надання притулку для працездатних звільнених осіб у віці старше 18 років (влаштування до закладу соціального захисту для бездомних осіб).
До повідомлення-запиту додаються:
особиста заява засудженого про надання соціальних послуг;
копія паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу;
акт оцінки потреб особи / сім’ї;
форма первинної облікової документації № 027/о «Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого», затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 14 лютого 2012 року № 110, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - Форма 027/о);
висновок про стан здоров’я особи, яка потребує надання соціальних послуг;
відомості про отримані доходи (за наявності).
Стосовно засуджених осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду та комплексу реабілітаційних заходів, установа виконання покарань (слідчий ізолятор) надсилає повідомлення-запит (додаток 3) до уповноваженого органу з питань пробації для організації заходів соціального патронажу, зокрема, надання соціальної послуги стаціонарного догляду (влаштування до спеціального будинку-інтернату, іншого надавача соціальної послуги стаціонарного догляду).
До повідомлення-запиту додаються:
особиста заява засудженого про надання соціальних послуг;
копія паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу;
копія пенсійного посвідчення або посвідчення особи, яка отримує державну соціальну допомогу (за наявності);
акт оцінки потреб особи/сім’ї;
висновок про стан здоров’я особи, яка потребує надання соціальних послуг;
форма первинної облікової документації № 157-3/о «Довідка про направлення інваліда в будинокінтернат», затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 30 липня 2012 року № 577, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05 вересня 2012 року за № 1504/21816;
копія довідки до акта огляду медико-соціальної експертної комісії про групу інвалідності (за наявності);
індивідуальна програма реабілітації особи з інвалідністю (за наявності);
довідка про розмір призначеної пенсії або інших соціальних виплат (за наявності).
У разі отримання відповіді на повідомлення-запит про неможливість надання соціальних послуг / здійснення соціального супроводу за обраним засудженим місцем проживання таким засудженим пропонується обрати інше місце проживання. У такому випадку установа виконання покарань (слідчий ізолятор) надсилає повідомлення-запит за новим обраним місцем проживання.
У разі зазначення в заяві засудженим місця працевлаштування та надання документального підтвердження з підприємства, установи, організації (далі - підприємство) про можливість працевлаштування після звільнення не пізніше ніж за три місяці до розгляду питання про подання до суду матеріалів для застосування статті 82 Кримінального кодексу України установа виконання покарань (слідчий ізолятор) надсилає запит (додаток 4) до уповноваженого органу з питань пробації за місцем розташування адміністрації та бухгалтерії підприємства для уточнення інформації щодо можливості працевлаштування засудженого. Разом із запитом надсилається копія зазначеного документального підтвердження.
Про засуджених, які звернулись за допомогою у працевлаштуванні після звільнення, адміністрація установи виконання покарань (слідчого ізолятора) надсилає повідомлення (додаток 5) та копії документів щодо здобутої освіти та спеціальності (професії) до уповноваженого органу з питань пробації для організації трудового і побутового влаштування засудженого за обраним ним місцем проживання.
Зазначені повідомлення надсилаються також стосовно засуджених, яким до настання передбаченого законодавством терміну можливого застосування умовно-дострокового звільнення залишилося не більше трьох місяців та які характеризуються адміністрацією установи виконання покарань (слідчого ізолятора) як такі, що довели своє виправлення.
У разі самостійного звернення засудженого, його захисника, законного представника до суду щодо умовно-дострокового звільнення від відбування покарання або заміни невідбутої частини покарання більш м’яким у порядку статей 537, 539 Кримінального процесуального кодексу України повідомлення-запити надсилаються протягом трьох днів з дати, коли про це стало відомо адміністрації установи виконання покарань (слідчого ізолятора).
У разі негайного звільнення засудженого від відбування покарання за рішенням суду (на підставі акта про помилування або амністії, зарахування строку попереднього ув’язнення, скасування вироку суду тощо) до уповноваженого органу з питань пробації повідомлення-запити не направляються.»;
2) у пункті 4 слова та цифри «форма первинної облікової документації № 027/о «Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого», затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 14 лютого 2012 року № 110, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - Форма 027/о),» замінити словом та цифрами «Форма 027/о»;
3) пункт 5 викласти в такій редакції:
«5. У разі отримання відповіді на повідомлення-запит про відсутність можливості проживання засудженого за обраним ним місцем проживання засудженого повідомляють про це та пропонують обрати інше місце проживання.
Повідомлення-запити та інші документи, визначені пунктом 3 цього розділу, надсилаються уповноваженому органу з питань пробації за новим обраним засудженим місцем проживання.»;
4) у пункті 6:
в абзаці першому слово «двадцять» замінити словом «тридцять»;
підпункт 3 після слова та цифр «(додаток 10)» доповнити словами «разом із підсумковою оцінкою ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення»;
підпункт 4 викласти в такій редакції:
«4) до надавача соціальних послуг, центру надання соціальних послуг, центру соціальних служб, закладу соціальної підтримки сімей, дітей та молоді для надання соціальних послуг / здійснення соціального супроводу (додаток 11) разом з інформаційною картою (додаток 12);»;
в абзаці другому підпункту 5 слова «або на підставі акта про помилування» замінити словами «(на підставі акта про помилування або амністії, зарахування строку попереднього ув’язнення, скасування вироку суду тощо)»;
5) пункт 10 викласти в такій редакції:
«10. Протягом доби після звільнення засудженого з установи виконання покарань (слідчого ізолятора) стосовно осіб, яким покарання замінено на громадські роботи або виправні роботи, установа виконання покарань (слідчий ізолятор) надсилає повідомлення, зазначені в пункті 6 цього розділу, до уповноваженого органу з питань пробації за обраним місцем проживання.»;
6) у пункті 15 слова «спеціалізовану установу для звільнених осіб, інший заклад соціальної підтримки (догляду), заклад для бездомних осіб», «структурний підрозділ з питань соціального захисту населення місцевої державної адміністрації, виконавчого органу місцевого самоврядування (у разі його створення) за територіальним розташуванням спеціалізованої установи для звільнених осіб, іншого закладу соціальної підтримки (догляду), закладу соціального захисту для бездомних осіб» замінити відповідно словами «спеціальний будинок-інтернат, іншого надавача соціальної послуги стаціонарного догляду; центр соціальної адаптації звільнених осіб, заклад для бездомних осіб, заклад соціальної підтримки сімей, дітей та молоді», «спеціальний будинок-інтернат, іншого надавача соціальної послуги стаціонарного догляду; центр соціальної адаптації звільнених осіб, заклад для бездомних осіб, заклад соціальної підтримки сімей, дітей та молоді»;
7) доповнити розділ новим пунктом 16 такого змісту:
«16. При звільненні засудженого, щодо якого прийнято рішення про надання соціальних послуг/здійснення соціального супроводу / влаштування до закладу соціальної підтримки сімей, дітей та молоді, йому вручається відповідне рішення, прийняте та надіслане структурним підрозділом з питань соціального захисту населення обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрації, виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій.».
У зв’язку з цим пункти 16-18 вважати відповідно пунктами 17-19;
8) у пункті 19 слова «інших законодавчих та нормативно-правових актів з питань» замінити словами «Про соціальні послуги», інших законодавчих та нормативно-правових актів з питань організації надання соціальних послуг,».
2. У розділі II:
1) пункти 1, 2 викласти в такій редакції:
«1. За зверненням установи виконання покарань (слідчого ізолятора) уповноважений орган з питань пробації за територіальним місцем розташування установи виконання покарань (слідчого ізолятора) вживає заходів щодо залучення спостережних комісій, суб’єктів соціального патронажу тощо до процесу підготовки засуджених до звільнення, зокрема, участі у проведенні інформаційнороз’яснювальної роботи.
2. За повідомленням адміністрації установи виконання покарань (слідчого ізолятора) через державні органи та органи місцевого самоврядування уповноважений орган з питань пробації сприяє засудженим, які готуються до звільнення, у:
визначенні намірів щодо місця проживання після звільнення;
працевлаштуванні працездатних осіб працездатного віку;
стаціонарного догляду (влаштування до спеціального будинку-інтернату, іншого надавача соціальної послуги стаціонарного догляду) для громадян похилого віку, осіб з інвалідністю у віці старше 18 років, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду та комплексу реабілітаційних заходів;
соціальної адаптації для працездатних звільнених осіб, які досягли 35 років (влаштування до центру соціальної адаптації) / соціальна інтеграція та реінтеграція / надання притулку для працездатних звільнених осіб у віці старше 18 років (влаштування до закладу соціального захисту для бездомних осіб (будинок нічного перебування, центр реінтеграції, соціальний готель));
здійсненні соціального супроводу молодих звільнених осіб у віці від 18 до 35 років включно центрами надання соціальних послуг, центрами соціальних служб, влаштуванні їх до закладів соціальної підтримки сімей, дітей та молоді (центр соціально-психологічної допомоги; соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; соціальний центр матері та дитини; центр соціально-психологічної реабілітації; центр для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді);
госпіталізації до закладів охорони здоров’я (за потреби);
вирішенні в межах компетенції інших проблемних питань.
З метою сприяння у вирішенні зазначених питань уповноважений орган з питань пробації:
має право проводити бесіди із засудженими, які готуються до звільнення, та ознайомлюватись з матеріалами їх особових справ;
надсилає повідомлення та запити до суб’єктів соціального патронажу щодо надання засудженому послуг з трудового і побутового влаштування за обраним ним місцем проживання;
організовує з урахуванням попередньо наданого переліку питань, що потребують роз’яснень, надання засудженим консультацій / роз’яснень з питань соціального захисту населення, зокрема надання соціальних послуг, працівниками виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій за територіальним принципом розташування установи виконання покарань (слідчого ізолятора), соціальними менеджерами, фахівцями із соціальної роботи / соціальними працівниками надавачів соціальних послуг.»;
2) пункт 3 доповнити новими абзацами другим, третім такого змісту:
«Після надходження повідомлення-запиту від установи виконання покарань (слідчого ізолятора) уповноважений орган з питань пробації у десятиденний строк надсилає запити (повідомлення) до суб’єктів соціального патронажу, утримувачів та власників житлових приміщень щодо надання засудженому допомоги з трудового і побутового влаштування за обраним ним місцем проживання. Про результати проведеної роботи уповноважений орган з питань пробації одразу сповіщає установу виконання покарань (слідчий ізолятор).
У разі якщо протягом тридцяти днів відповідь до уповноваженого органу з питань пробації не надійшла, відповідний запит (повідомлення) повторно надсилається з відміткою «повторно», про що повідомляється установа виконання покарань (слідчий ізолятор).»;
3) абзаци перший, другий пункту 4 викласти в такій редакції:
«4. У разі надходження з установи виконання покарань (слідчого ізолятора) повідомлення-запиту щодо можливості проживання засудженого за обраним ним місцем проживання уповноважений орган з питань пробації надсилає запит (додаток 20) до органу житлово-комунального господарства, об’єднання співвласників багатоповерхового будинку, органу місцевого самоврядування, юридичної особи з метою перевірки наявності житлового приміщення та можливості проживання в зазначеному приміщенні після звільнення.
У разі якщо можливість проживання в житловому приміщенні потребуватиме погодження з фізичними особами, уповноважений орган з питань пробації звертається для з’ясування цього питання до фізичних осіб шляхом письмового опитування (за їх згодою) (додаток 21).»;
4) у пункті 5:
абзац перший викласти в такій редакції:
«5. Уповноважений орган з питань пробації надсилає до виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій для прийняття рішення про надання соціальних послуг, здійсненні соціального супроводу після звільнення за обраним засудженим місцем проживання повідомлення-запит (додаток 22) у разі:»;
підпункт 1 після слів «організації притулку» доповнити словами «та соціальних послуг, здійсненні соціального супроводу»;
підпункт 2 викласти в такій редакції:
«2) надходження від установи виконання покарань (слідчого ізолятора) повідомлення-запиту стосовно:
до спеціального будинку-інтернату, іншого надавача соціальної послуги стаціонарного догляду громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду, соціально-побутового обслуговування, медичної допомоги та комплексу реабілітаційних заходів;
до центру соціальної адаптації звільнених осіб або закладу для бездомних осіб (центр обліку, будинок нічного перебування, центр реінтеграції, соціальний готель) працездатних звільнених осіб у віці більше 18 років;
здійснення центрами надання соціальних послуг, центрами соціальних служб соціального супроводу молодих звільнених осіб у віці від 18 до 35 років включно, влаштуванні їх до закладів соціальної підтримки сімей, дітей та молоді.
До повідомлення-запиту додаються документи, зазначені в пункті 3 розділу І цього Порядку.»;
підпункт 3 після слів «захисту населення» доповнити словами «, у тому числі надання соціальних послуг, здійсненні соціального супроводу»;
5) пункт 7 після слів «місця роботи» доповнити словами та цифрами «засудженого після звільнення відповідно до статті 82 Кримінального кодексу України»;
6) пункт 8 викласти в такій редакції:
«8. Уповноважений орган з питань пробації звертається до підприємства з письмовим запитом (додаток 24) для з’ясування можливості працевлаштування засудженого після звільнення з установи виконання покарань (слідчого ізолятора) відповідно до статті 82 Кримінального кодексу України та надсилає повідомлення (додаток 25) з копією повідомлення від підприємства (додаток 26) до установи виконання покарань (слідчого ізолятора) про проведену роботу не пізніше тридцяти днів з дня отримання запиту.»;
7) доповнити розділ новим пунктом 10 такого змісту:
«10. Взаємодія між уповноваженим органом з питань пробації за територіальним місцем розташування обраного засудженим місця проживання та уповноваженим органом з питань пробації за територіальним місцем розташування установи виконання покарань (слідчого ізолятора) під час підготовки засудженого до звільнення здійснюється шляхом обміну інформацією між ними (надсилання запитів, довідок, інших матеріалів).».
3. У пунктах 3 та 5 розділу III слова «Департаменту з питань помилування Адміністрації Президента України» замінити словами «Департаменту з питань громадянства, помилування, державних нагород Офісу Президента України».
4. Розділ IV викласти в такій редакції:
«IV. Повноваження місцевої державної адміністрації, органу місцевого самоврядування
1. Виконавчий орган сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій за територіальним принципом розташування установи виконання покарань (слідчого ізолятора):
1) сприяє уповноваженому органу з питань пробації у залученні до підготовки до звільнення засуджених осіб об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, у тому числі благодійних організацій, а також окремих громадян;
2) за зверненням адміністрації установи виконання покарань (слідчого ізолятора) направляє відповідних спеціалістів до установи виконання покарань (слідчого ізолятора) для:
надання роз’яснень з питань соціального захисту населення, у тому числі надання соціальних послуг (порядок та умови надання соціальних послуг, у тому числі перелік документів, необхідних для прийняття рішення про надання соціальних послуг), засудженим у процесі підготовки їх до звільнення. Роз’яснення надаються з урахуванням попередньо наданого переліку питань, що потребують роз’яснень;
складання акта оцінки потреб особи / сім’ї у соціальних послугах для використання його при прийнятті рішення про надання соціальних послуг.
Акт оцінки потреб особи / сім’ї складається протягом п’яти робочих днів з дня отримання листа від установи виконання покарань (слідчого ізолятора) та передається адміністрації установи виконання покарань (слідчого ізолятора).
2. Виконавчий орган сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій за обраним засудженим місцем проживання:
1) сприяє уповноваженому органу з питань пробації залученню до підготовки до звільнення засуджених осіб об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, у тому числі благодійних організацій, а також окремих громадян;
2) після надходження від уповноваженого органу з питань пробації повідомлення-запиту про намір засудженої особи проживати після звільнення за обраним ним місцем проживання:
інформує надавача соціальних послуг / центр надання соціальних послуг, центр соціальних служб / заклад соціальної підтримки сімей, дітей та молоді про потенційного отримувача соціальних послуг та з’ясовує можливість прийняття його на обслуговування;
інформує уповноважений орган з питань пробації про:
наявність на території адміністративно-територіальної одиниці / територіальної громади спеціалізованих установ для звільнених осіб (центр соціальної адаптації звільнених осіб, спеціальний будинок-інтернат для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю); надавачів соціальної послуги стаціонарного догляду; закладів для бездомних осіб (центр обліку, будинок нічного перебування, центр реінтеграції, соціальний готель); центру надання соціальних послуг / центру соціальних служб; закладів соціальної підтримки сімей, дітей та молоді (центр соціально-психологічної допомоги; соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; соціальний центр матері та дитини; центр соціально-психологічної реабілітації; центр для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді);
перелік соціальних послуг, що надаються наявними на території адміністративно-територіальної одиниці / територіальної громади надавачами соціальних послуг, порядок та умови надання соціальних послуг, у тому числі перелік документів, необхідних для прийняття рішення про надання соціальних послуг;
алгоритм здійснення соціального супроводу осіб / сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
потужність надавача соціальних послуг, потенційну наявність вільних ліжко-місць та можливість прийняття на обслуговування, ризики щодо здійснення соціального патронажу засуджених осіб, щодо яких надійшло повідомлення-запит;
прийняте рішення про надання чи відмову в наданні соціальних послуг;
3) протягом десяти робочих днів з дня одержання повідомлення-запиту перевіряє та за необхідності доповнює пакет документів, зазначених у пункті 3 розділу I цього Порядку, з урахуванням результатів оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах приймає рішення про відмову чи надання соціальних послуг для:
отримання соціальної послуги соціальної адаптації для працездатних звільнених осіб, які досягли 35 років (влаштування до центру соціальної адаптації);
соціальних послуг соціальна інтеграція та реінтеграція для працездатних звільнених осіб у віці старше 18 років (влаштування до закладу соціального захисту для бездомних осіб (центр реінтеграції, соціальний готель));
здійснення соціального супроводу молодих звільнених осіб у віці від 18 до 35 років включно центрами надання соціальних послуг, центрами соціальних служб, влаштування їх до закладів соціальної підтримки сімей, дітей та молоді (центр соціально-психологічної допомоги; соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; соціальний центр матері та дитини; центр соціально-психологічної реабілітації; центр для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді);
інформує надавача соціальних послуг / центр надання соціальних послуг, центр соціальних служб, заклад соціальної підтримки сімей, дітей та молоді про потенційного отримувача соціальних послуг.
Рішення про надання чи відмову в наданні соціальних послуг / здійсненні соціального супроводу/влаштування до закладу соціальної підтримки сімей, дітей та молоді (щодо працездатних засуджених працездатного віку), зазначених у цьому пункті, надсилається до установи виконання покарань (слідчого ізолятора) для вручення засудженій особі при звільненні;
4) у разі надходження повідомлення про підтвердження наміру засудженого, який є особою похилого віку, особою з інвалідністю, проживати після звільнення за обраним місцем проживання у спеціальному будинку-інтернаті, іншого надавача соціальної послуги стаціонарного догляду:
перевіряє та за необхідності доповнює пакет документів, зазначених у пункті 3 розділу I цього Порядку, необхідних для отримання соціальної послуги стаціонарного догляду;
готує клопотання про влаштування особи з інвалідністю, особи похилого віку до спеціального будинку-інтернату, іншого надавача соціальної послуги стаціонарного догляду та надсилає його до структурного підрозділу обласної державної адміністрації, Київської міської державної адміністрації.
Разом із клопотанням надсилається пакет документів, необхідний для прийняття рішення про надання соціальної послуги стаціонарного догляду, визначений Порядком організації надання соціальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року № 587 (далі - Порядок № 587);
у разі відсутності/неможливості підготовки установою виконання покарань (слідчим ізолятором) / уповноваженим органом з питань пробації документів/довідок, визначених Порядком № 587, вживає заходів щодо їх отримання;
5) у разі відсутності центрів соціальної адаптації, закладів соціального захисту для бездомних осіб, закладів соціальної підтримки сімей, дітей та молоді на території адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади:
організовує надання соціальних послуг поза межами обраного засудженим місця проживання шляхом відносин між двома або більше територіальними громадами, що здійснюються на договірних засадах;
звертається до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій для організації надання соціальних послуг;
6) залучає до організації надання соціальних послуг спостережні комісії, об’єднання громадян, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, у тому числі благодійні організації, а також окремих громадян;
7) при надходженні інформації від органів охорони здоров’я про засуджених (узятих під варту) осіб, які звільняються і мають хворобу за кодами А15-А19 за Міжнародною статистичною класифікацією хвороб та проблем, пов’язаних зі здоров’ям, Десятого перегляду, повідомляють про них спеціалізовану установу для звільнених осіб (спеціальний будинок-інтернат, центр соціальної адаптації), заклад для бездомних осіб (центр обліку, будинок нічного перебування, центр реінтеграції, соціальний готель), надавача соціальної послуги стаціонарного догляду, центр надання соціальних послуг / центр соціальних служб, заклад соціальної підтримки сімей, дітей та молоді (центр соціально-психологічної допомоги; соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; соціальний центр матері та дитини; центр соціально-психологічної реабілітації; центр для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді).
3. Структурний підрозділ з питань соціального захисту населення обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
1) сприяє уповноваженому органу з питань пробації залученню до підготовки до звільнення засуджених осіб об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, у тому числі благодійних організацій, а також окремих громадян;
2) у разі надходження запиту від виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій за обраним засудженим місцем проживання інформує:
про наявність на території адміністративно-територіальної одиниці:
спеціалізованих установ для звільнених осіб (спеціальний будинок-інтернат, центр соціальної адаптації звільнених осіб);
надавачів соціальної послуги стаціонарного догляду;
закладів соціального захисту для бездомних осіб (будинок нічного перебування, центр реінтеграції, соціальний готель);
закладів соціальної підтримки сімей, дітей та молоді (центр соціально-психологічної допомоги; соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; соціальний центр матері та дитини; центр соціально-психологічної реабілітації; центр для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді);
потужність надавачів соціальних послуг та потенційну наявність вільних ліжко-місць;
3) за необхідності сприяє виконавчому органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій в організації надання працездатним засудженим працездатного віку соціальних послуг після звільнення за обраним місцем проживання;
4) після отримання від виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій за обраним засудженим місцем проживання клопотання та пакета документів, визначених Порядком № 587, приймає рішення про надання чи відмову в наданні соціальної послуги стаціонарного догляду.
Рішення про надання чи відмову в наданні соціальної послуги стаціонарного догляду надсилається до установи виконання покарань (слідчого ізолятора) для вручення засудженій особі при звільненні;
5) інформує спеціальний будинок-інтернат / іншого надавача соціальної послуги стаціонарного догляду про потенційного отримувача соціальної послуги.».
5. У розділі V:
1) у підпункті 1 пункту 1 слова «Міністерство соціальної політики Автономної Республіки Крим, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій» замінити словами «виконавчий орган сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій за обраним засудженим місцем проживання»;
2) підпункти 5, 6 пункту 2 викласти в такій редакції:
«5) у разі звернення осіб, зазначених в пунктах 1, 2 розділу IV цього Порядку, які направлені виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, спеціалізованими установами для звільнених осіб, надавачами соціальної послуги стаціонарного догляду, закладами для бездомних осіб, центрами надання соціальних послуг, центрами соціальних служб закладів соціальної підтримки сімей, дітей та молоді за обраним засудженим місцем проживання, забезпечує на належному рівні профілактичні медичні огляди на туберкульоз таких осіб та надає відповідні висновки, рекомендації, висновок про стан здоров’я особи, яка потребує надання соціальних послуг, Форму № 027/о;
6) направляє виконавчому органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі створення) ради, структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій за обраним засудженим місцем проживання вилікуваних від туберкульозу осіб, звільнених з установ виконання покарань (слідчих ізоляторів), які мають право на поселення до спеціальних будинків-інтернатів, інших надавачів соціальної послуги стаціонарного догляду, надає відповідні висновки з метою подальшого прийняття рішення щодо поселення таких осіб до зазначених установ.».
1) додатки 2-5, 7, 9-11, 14, 16, 19 викласти в новій редакції, що додаються;
2) доповнити Порядок новими додатками 20, 21, що додаються.
У зв’язку з цим додатки 20-31 вважати відповідно додатками 22-33;
3) додатки 22, 23, 25 викласти в новій редакції, що додаються;
4) у додатку 26 слова «прізвище, ініціали» замінити словами «Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ»;
5) у додатках 29, 30 слова «АДМІНІСТРАЦІЯ», «ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ПОМИЛУВАННЯ», «прізвище, ініціали» замінити відповідно словами «ОФІС», «ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ГРОМАДЯНСТВА, ПОМИЛУВАННЯ, ДЕРЖАВНИХ НАГОРОД», «власне ім’я ПРІЗВИЩЕ».
У тексті Порядку посилання на додатки 20-31 замінити відповідно посиланнями на додатки 23-34.
Генеральний директор |
|
В.о. Генерального |
|
Т.в.о. директора |
|
Додаток 2 |
Додаток 3 |
Додаток 4 |
Додаток 5 |
Додаток 7 |
Додаток 9 |
Додаток 10 |
Додаток 11 |
Додаток 14 |
Додаток 16 |
Додаток 19 |
Додаток 20 |
Додаток 21 |
ЛИСТОК ОПИТУВАННЯ
власника житлового приміщення або особи, яка там проживає
Додаток 22 |
Додаток 23 |