Про затвердження Вимог до інформації, що стосується аудиту або огляду фінансової звітності учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, нагляд за якими здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
Відповідно до пунктів 8, 13 частини першої статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків», частини дванадцятої статті 9 Закону України «Про депозитарну систему України», Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки», Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Вимоги до інформації, що стосується аудиту або огляду фінансової звітності учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, нагляд за якими здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, що додаються.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12 лютого 2013 року № 160 «Про затвердження Вимог до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку при отриманні ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів», зареєстроване в Міністерстві юстиції України 11 березня 2013 року за № 386/22918 (із змінами);
рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 червня 2013 року № 991 «Про затвердження Вимог до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку при розкритті інформації про результати діяльності інститутів спільного інвестування (пайових та корпоративних інвестиційних фондів) та компанії з управління активами», зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05 липня 2013 року за № 1119/23651 (із змінами);
рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 липня 2013 року № 1247 «Про затвердження Вимог до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку при проведенні Центральним депозитарієм щорічного аудиту своєї діяльності», зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05 серпня 2013 року за № 1321/23853 (із змінами);
рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08 жовтня 2013 року № 2187 «Про затвердження Вимог до аудиторського висновку, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у складі документів для реєстрації випуску, випуску та проспекту емісії окремих видів цінних паперів, звіту про результати розміщення акцій (крім цінних паперів інститутів спільного інвестування)», зареєстроване в Міністерстві юстиції України 29 жовтня 2013 року за № 1827/ 24359 (із змінами).
3. Департаменту методології корпоративного управління, корпоративних фінансів, фінансових інструментів на ринках капіталу та організованих товарних ринків (Пересунько Д.) забезпечити:
подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього рішення на офіційному вебсайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Шаповала Ю.
ВИМОГИ
до інформації, що стосується аудиту або огляду фінансової звітності учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, нагляд за якими здійснює Національна комісія з цінних з паперів та фондового ринку
1. Ці Вимоги визначають загальні та додаткові вимоги до інформації, що стосується аудиту або огляду фінансової звітності, яка подається до Національної комісії з цінних з паперів та фондового ринку (НКЦПФР) та яка має міститися в звіті суб’єкта аудиторської діяльності, а саме: аудиторському звіті щодо річної фінансової звітності (далі - аудиторський звіт) та/або звіті щодо огляду проміжної фінансової інформації (далі - звіт щодо огляду) учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, нагляд за якими здійснює НКЦПФР.
2. Дія цих Вимог поширюється на звіти суб’єктів аудиторської діяльності, які подаються до НКЦПФР:
заявником для отримання ліцензії на провадження відповідного виду професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках;
заявником для отримання погодження наміру набуття або збільшення істотної участі у професійному учаснику ринків капіталу та організованих товарних ринків;
емітентом цінних паперів або юридичною особою, яка на дату проведення аудиторської перевірки не є емітентом цінних паперів, для реєстрації випуску, реєстрації випуску та затвердження проспекту цінних паперів, затвердження проспекту цінних паперів, емітентом акцій для реєстрації звіту про результати емісії / розміщення акцій (крім цінних паперів інститутів спільного інвестування (далі - ІСІ) та при розкритті регульованої інформації;
компанією з управління активами для реєстрації змін до проспекту емісії інвестиційних сертифікатів пайового інвестиційного фонду (далі - ПІФ), погодження проекту статуту, реєстрації випуску та проспекту емісії, змін до проспекту емісії акцій корпоративного інвестиційного фонду (далі - КІФ) та при розкритті річної інформації про результати діяльності ІСІ;
адміністратором недержавних пенсійних фондів при розкритті річної інформації про результати діяльності недержавних пенсійних фондів;
професійними учасниками ринків капіталу та організованих товарних ринків.
3. Дія цих Вимог також поширюється на аудиторські звіти, які суб’єкти господарювання, нагляд за якими здійснює НКЦПФР, зобов’язані оприлюднювати на власній вебсторінці / власному вебсайті разом з річною фінансовою звітністю або річною консолідованою фінансовою звітністю та розкривати їх шляхом, визначеним законодавством.
4. Звіти суб’єктів аудиторської діяльності, зазначені у пункті 2 цього розділу, повинні бути складені відповідно до Міжнародних стандартів аудиту (далі - МСА), Міжнародних стандартів завдань з огляду, законодавства та цих Вимог.
5. Звіт суб’єкта аудиторської діяльності щодо фінансової звітності іноземної юридичної особи (іноземної юридичної особи - власника з істотною участю у заявника) має відповідати вимогам щодо мови документів, встановленим статтею 140 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки».
6. Усі аркуші звіту суб’єкта аудиторської діяльності, який відповідно до вимог законодавства подається у паперовому вигляді, разом з аркушами фінансової звітності мають бути пронумеровані, прошиті та засвідчені в установленому порядку.
На зворотному боці останнього аркуша прошитих документів має міститися напис: «Прошито, пронумеровано та скріплено підписом [___] аркушів» або «Прошито, пронумеровано та скріплено підписом і печаткою [___] аркушів».
Копії документів повинні містити напис «Згідно з оригіналом» та, у разі їх конфіденційності, містити напис «Конфіденційно».
7. Звіти, зазначені в пункті 2 цього розділу, суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності, можуть надавати тільки суб’єкти аудиторської діяльності, включені, у тому числі на період проведення аудиту або огляду, до відповідного розділу Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, який ведеться Аудиторською палатою України відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (далі - Реєстр).
Якщо відповідний орган суб’єкта господарювання призначив суб’єкта аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності не з відповідного розділу Реєстру, то в такому випадку поданий до НКЦПФР звіт суб’єкта аудиторської діяльності вважатиметься таким, що не відповідає цим Вимогам.
8. При проведенні аудиту річної фінансової звітності формат і зміст аудиторського звіту має відповідати вимогам, встановленим МСА та Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (далі - Закон про аудит).
При проведенні огляду проміжної фінансової інформації формат і зміст звіту щодо огляду має відповідати вимогам, встановленим Міжнародними стандартами завдань з огляду та Законом про аудит.
9. У звіті суб’єкта аудиторської діяльності, крім інформації, яка повинна зазначатися згідно з МСА, має бути наведена інформація, яка підлягає включенню відповідно до частини третьої та, якщо учасник ринків капіталу та організованих товарних ринків є підприємством, що становить суспільний інтерес, частини четвертої статті 14 Закону про аудит.
10. У звіті суб’єкта аудиторської діяльності додатково до інформації, передбаченої МСА та Законом про аудит, повинні зазначатися наступні відомості про суб’єкта аудиторської діяльності, який проводив аудит фінансової звітності учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків:
1) ідентифікаційний код юридичної особи;
2) вебсторінка/вебсайт суб’єкта аудиторської діяльності.
У звіті суб’єкта аудиторської діяльності також повинні зазначатися:
1) дата та номер договору на проведення аудиту;
2) дата початку та дата закінчення проведення аудиту.
II. Додаткові вимоги до інформації, що стосується звіту суб’єкта аудиторської діяльності та має обов’язково міститися у розділі звіту суб’єкта аудиторської діяльності «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів»
1. Загальні вимоги до інформації розділу «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту суб’єкта аудиторської діяльності
1. Звіт суб’єкта аудиторської діяльності обов’язково має відповідати додатковим вимогам до інформації, що стосується звіту суб’єкта аудиторської діяльності та має обов’язково міститися у розділі звіту суб’єкта аудиторської діяльності «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» (далі - вимоги до інформації), що визначені в цьому розділі.
2. У вступному параграфі розділу «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту суб’єкта аудиторської діяльності:
1) повинно зазначатися повне найменування (у розумінні Цивільного кодексу України) юридичної особи (щодо заявника або учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків);
2) повинна бути висловлена думка аудитора щодо повного розкриття юридичною особою (заявником або учасником ринків капіталу та організованих товарних ринків) інформації про кінцевого бенефіціарного власника (у разі наявності) та структуру власності станом на дату аудиту або огляду, відповідно до вимог, встановлених Положенням про форму та зміст структури власності, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 19 березня 2021 року № 163, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08 червня 2021 року за № 768/3639;
3) повинно бути наведено інформацію про те, чи є суб’єкт господарювання:
контролером/учасником небанківської фінансової групи;
підприємством, що становить суспільний інтерес;
4) повинно бути наведено інформацію про наявність у суб’єкта господарювання материнських/дочірніх компаній із зазначенням найменування, організаційно-правової форми, місцезнаходження (у разі наявності);
5) повинна бути висловлена думка аудитора щодо правильності розрахунку пруденційних показників, встановлених нормативно-правовим актом НКЦПФР для відповідного виду діяльності, за звітний період (для професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків).
2. Вимоги до інформації щодо заявників для отримання ліцензії
1. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту суб’єкта аудиторської діяльності, який подається до НКЦПФР заявником у складі документів для отримання ліцензії на провадження відповідного виду професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, повинна бути висловлена думка аудитора щодо:
1) відповідності вимогам до початкового капіталу, встановленим законодавством;
2) відповідності інструментів капіталу, які включаються до початкового капіталу, вимогам, затвердженим рішенням НКЦПФР від 19 січня 2021 року № 24 «Про затвердження Вимог до інструментів капіталу, які можуть включатись до початкового капіталу», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 березня 2021 року за № 331/35953;
3) повноти формування та сплати статутного капіталу. Відповідна інформація надається щодо заявника, який вперше отримує ліцензію, а також щодо заявника (ліцензіата) у разі, якщо після отримання попередньо виданої ліцензії відбулось збільшення статутного капіталу заявника (ліцензіата). У разі якщо статутний капітал сплачено не в повному обсязі, зазначається розмір сплаченої та несплаченої частини статутного капіталу;
4) інформації про напрями використання коштів, що внесені для формування статутного капіталу юридичної особи, яка відповідно до статуту має намір провадити професійну діяльність на ринках капіталу та організованих товарних ринках, з дати створення або з дати внесення змін до статуту щодо основних видів діяльності підприємства.
2. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту суб’єкта аудиторської діяльності, який подається до НКЦПФР заявником у складі документів для отримання ліцензії на провадження діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів, додатково до вимог, зазначених у пункті 1 цієї глави, повинна бути висловлена думка аудитора щодо відповідності розміру статутного капіталу заявника вимогам законодавства.
3. Вимоги до інформації щодо заявників для отримання погодження наміру набуття або збільшення істотної участі
1. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту суб’єкта аудиторської діяльності, який подається до НКЦПФР заявником у складі документів для отримання погодження наміру набуття або збільшення істотної участі у професійному учаснику ринків капіталу та організованих товарних ринків, повинна бути висловлена думка аудитора щодо:
1) наявності у заявника власних коштів у розмірі, достатньому для набуття або збільшення істотної участі;
2) джерел походження власних коштів заявника.
4. Вимоги до інформації щодо емітентів цінних паперів (крім цінних паперів ІСІ)
1. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту суб’єкта аудиторської діяльності, який подається до НКЦПФР емітентами цінних паперів або юридичними особами, які на дату проведення аудиторської перевірки не є емітентами цінних паперів, для реєстрації випуску, реєстрації випуску та затвердження проспекту цінних паперів, затвердження проспекту цінних паперів, емітентами акцій для реєстрації звіту про результати емісії / розміщення акцій (крім цінних паперів ІСІ), повинна бути висловлена думка аудитора щодо:
1) відповідності розміру статутного капіталу установчим документам або інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
2) повноти формування та сплати статутного капіталу (наводиться в аудиторському звіті, який надається для реєстрації випуску або для реєстрації випуску та затвердження проспекту цінних паперів);
3) повноти оплати акцій, що розміщені, випуск яких зареєстровано та видано тимчасове свідоцтво про реєстрацію випуску акцій (наводиться в аудиторському звіті, який надається для реєстрації звіту про результати емісії/розміщення акцій);
4) оцінки фінансового стану та спроможності юридичної особи-засновника акціонерного товариства, яке створюється, сплатити відповідні внески до статутного капіталу (наводиться в аудиторському звіті, який надається для реєстрації першого випуску акцій товариства);
5) забезпечення випуску корпоративних облігацій, опціонних сертифікатів щодо якого прийняте рішення про емісію та щодо тих випусків, які знаходяться в обігу відповідно до законодавства у разі наявності (наводиться в аудиторському звіті, який надається для реєстрації випуску, реєстрації випуску та затвердження проспекту корпоративних облігацій, опціонних сертифікатів);
6) відповідності розміру власного капіталу емітента на найближчу звітну дату після дати прийняття ним рішення про емісію корпоративних облігацій, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (далі - сертифікати ФОН), опціонних сертифікатів вимогам законодавства (наводиться в аудиторському звіті, який надається для реєстрації випуску, реєстрації випуску та затвердження проспекту корпоративних облігацій, сертифікатів ФОН, опціонних сертифікатів), якщо рішення про емісію прийняте у звітному періоді;
7) відповідності розміру іпотечного покриття даним бухгалтерського обліку і фінансової звітності емітента іпотечних облігацій та вимогам Закону України «Про іпотечні облігації» (наводиться в аудиторському звіті, який надається для реєстрації випуску, реєстрації випуску та затвердження проспекту іпотечних облігацій);
8) відповідності розміру власного капіталу на найближчу звітну дату після дати прийняття рішення про емісію іпотечних цінних паперів, та відповідності стану та розміру іпотечного покриття іпотечних облігацій вимогам законодавства (наводиться в аудиторському звіті, який надається для реєстрації випуску, реєстрації випуску та затвердження проспекту іпотечних облігацій), якщо рішення про емісію прийняте у звітному періоді;
9) відповідності розміру власного капіталу емітента на найближчу звітну дату після дати прийняття ним рішення про емісію акцій у зв’язку із збільшенням розміру статутного капіталу вимогам законодавства (наводиться в аудиторському звіті, який надається для реєстрації випуску, реєстрації випуску та затвердження проспекту акцій), якщо рішення про емісію прийняте у звітному періоді;
10) інформації про наявність подій після дати балансу, які не знайшли відображення у фінансовій звітності, проте можуть мати суттєвий вплив на фінансовий стан юридичної особи, зокрема щодо:
відповідності розміру власного капіталу на останню звітну дату до дати прийняття рішення про емісію іпотечних облігацій та відповідності стану та розміру іпотечного покриття іпотечних облігацій вимогам законодавства (наводиться в аудиторському звіті, який надається для реєстрації випуску, реєстрації випуску та затвердження проспекту іпотечних облігацій), якщо рішення про емісію прийняте після дати балансу;
відповідності розміру власного капіталу емітента на останню звітну дату до дати прийняття ним рішення про емісію корпоративних облігацій, сертифікатів ФОН, опціонних сертифікатів вимогам законодавства (наводиться в аудиторському звіті, який надається для реєстрації випуску, реєстрації випуску та затвердження проспекту корпоративних облігацій, сертифікатів ФОН, опціонних сертифікатів), якщо рішення про емісію прийняте після дати балансу;
відповідності розміру власного капіталу емітента на останню звітну дату до дати прийняття ним рішення про емісію акцій у зв’язку із збільшенням розміру статутного капіталу акціонерного товариства вимогам законодавства (наводиться в аудиторському звіті, який надається для реєстрації випуску, реєстрації випуску та затвердження проспекту акцій), якщо рішення про емісію прийняте після дати балансу;
11) повноти та достовірності розкриття інформації щодо складу і структури фінансових інвестицій;
12) інформації про наявність інших фактів та обставин, які можуть суттєво вплинути на діяльність юридичної особи у майбутньому, та оцінку ступеня їх впливу.
2. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» аудиторського звіту емітента інфраструктурних облігацій додатково до вимог, встановлених пунктом 1 цієї глави, повинні зазначатися відомості про:
1) поточний стан реалізації інфраструктурного проекту;
2) обсяг коштів, залучених за рахунок розміщення інфраструктурних облігацій;
3) обсяг фактично використаних коштів для реалізації або фінансування інфраструктурного проекту.
3. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» аудиторського звіту емітента зелених облігацій, додатково до вимог, встановлених пунктом 1 цієї глави, повинні зазначатися відомості про:
1) поточний стан реалізації проекту екологічного спрямування;
2) обсяг коштів, залучених за рахунок емісії зелених облігацій;
3) обсяг фактично використаних коштів для реалізації або фінансування проекту екологічного спрямування.
4. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту суб’єкта аудиторської діяльності, який подається до НКЦПФР акціонерним товариством, що створюється у процесі приватизації та корпоратизації, для реєстрації випуску його акцій, повинна бути висловлена думка аудитора щодо повноти формування статутного капіталу товариства станом на дату його державної реєстрації або відповідності розміру статутного капіталу установчим документам та формування і сплати статутного капіталу за перший звітний період.
5. Вимоги до інформації щодо компаній з управління активами та ІСІ
1. Для компанії з управління активами додатково до вимог, наведених у пункті 2 глави 1 цього розділу, зазначається перелік ІСІ, активи яких перебувають в її управлінні на звітну дату, їх повне найменування (у розумінні Цивільного кодексу України) та реєстраційний код за Єдиним державним реєстром інститутів спільного інвестування.
2. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» аудиторського звіту компанії з управління активами повинна бути висловлена думка аудитора щодо:
1) відповідності розміру статутного та власного капіталу вимогам законодавства України;
2) відповідності розміру резервного фонду та щорічних передбачених відрахувань до нього установчим документам;
3) відповідності стану корпоративного управління частині третій статті 127 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки»;
4) пов’язаних сторін та операцій з ними, які не були розкриті.
3. Для ІСІ додатково до вимог, наведених у пункті 2 глави 1 цього розділу, зазначається:
1) повне найменування (у розумінні Цивільного кодексу України) та ідентифікаційний код юридичної особи компанії з управління активами, яка управляє ІСІ на звітну дату;
2) повне найменування (у розумінні Цивільного кодексу України) (для ПІФ та КІФ);
4) дата та номер свідоцтва про внесення інвестиційного фонду до Єдиного державного реєстру інститутів спільного інвестування;
5) реєстраційний код за Єдиним державним реєстром інститутів спільного інвестування;
6) строк діяльності інвестиційного фонду.
4. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» аудиторського звіту, який подається до НКЦПФР компанією з управління активами щодо ІСІ, активами якого вона управляє, повинна бути висловлена думка аудитора щодо:
1) відповідності розміру статутного капіталу установчим документам (при розкритті інформації про діяльність КІФ);
2) повноти формування та сплати статутного капіталу (для КІФ при внесенні змін до його статуту) у встановлені законодавством терміни (сплачено повністю чи частково). У разі якщо статутний капітал сплачено не у повному обсязі, зазначається розмір сплаченої та несплаченої частини статутного капіталу;
3) відповідності стану корпоративного управління частині третій статті 127 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» (для КІФ);
4) дотримання вимог нормативно-правових актів НКЦПФР, що регулюють порядок визначення вартості чистих активів ІСІ;
5) відповідності складу та структури активів, що перебувають у портфелі ІСІ, вимогам законодавства, що висуваються до окремих видів ІСІ;
6) дотримання вимог законодавства щодо суми витрат, які відшкодовуються за рахунок активів ІСІ;
7) дотримання законодавства в разі ліквідації ІСІ;
8) відповідності розміру активів ІСІ мінімальному обсягу активів, встановленому законодавством;
9) пов’язаних сторін та операцій з ними, які не були розкриті.
5. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту щодо огляду, який подається до НКЦПФР у складі документів для формування початкового статутного капіталу КІФ, повинна бути висловлена думка аудитора щодо того, чи відповідає дата, на яку складена фінансова звітність, даті прийняття зборами засновників рішення про створення КІФ.
6. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту щодо огляду, який подається до НКЦПФР для погодження проекту статуту КІФ, повинна бути висловлена думка аудитора щодо спроможності засновника сплатити відповідні внески до статутного капіталу КІФ.
7. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту щодо огляду, який подається до НКЦПФР компанією з управління активами у складі документів для реєстрації випуску акцій КІФ, що здійснюється з метою спільного інвестування, та проспекту емісії цих акцій, повинна бути висловлена думка аудитора щодо того, чи відповідає дата, на яку складена фінансова звітність, даті державної реєстрації змін до статуту, пов’язаних із збільшенням статутного капіталу.
6. Вимоги до інформації щодо недержавних пенсійних фондів та адміністраторів недержавних пенсійних фондів
1. Для адміністраторів недержавних пенсійних фондів додатково до вимог, наведених у пункті 2 глави 1 цього розділу, зазначається перелік недержавних пенсійних фондів, які мають діючий договір з адміністрування з цим адміністратором на звітну дату.
2. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» аудиторського звіту адміністратора недержавних пенсійних фондів при провадженні ним діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів повинна бути висловлена думка аудитора щодо відповідності вимогам законодавства:
1) розміру резервного (страхового) фонду та щорічних відрахувань до нього, передбачених установчими документами;
3. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту суб’єкта аудиторської діяльності щодо діяльності недержавних пенсійних фондів повинна бути висловлена думка аудитора щодо:
1) структури активів пенсійного фонду вимогам законодавства;
2) відповідності вимогам законодавства напрямів використання пенсійних активів;
3) дотримання обмежень інвестиційної діяльності з пенсійними активами.
7. Вимоги до інформації щодо Центрального депозитарію цінних паперів та управителів
1. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» аудиторського звіту, який подається до НКЦПФР Центральним депозитарієм цінних паперів при проведенні щорічного аудиту своєї діяльності, повинна бути висловлена думка аудитора щодо:
1) відповідності розміру статутного капіталу установчим документам та вимогам законодавства;
2) відповідності стану корпоративного управління вимогам законодавства;
3) дотримання Центральним депозитарієм цінних паперів обмежень своєї діяльності, встановлених законодавством.
2. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» аудиторського звіту, який подається до НКЦПФР професійним учасником ринків капіталу, який надає фінансові послуги з управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю, повинна бути висловлена думка аудитора щодо:
1) відповідності розміру статутного капіталу вимогам законодавства;
2) дотримання вимог законодавства щодо ведення належного та своєчасного обліку фінансово-господарських операцій відповідно до законодавства, зокрема ведення журналу обліку укладених та виконаних договорів управителя з установниками та карток обліку виконаних договорів;
3) дотримання вимог законодавства щодо розмежування обліку власних та залучених коштів;
4) правильності обліку прав вимог довірителів фонду фінансування будівництва (далі - ФФБ) щодо кожного утвореного управителем фонду окремо;
5) дотримання вимог законодавства щодо обліку майна, переданого установниками в управління, на окремому рахунку;
6) дотримання вимог законодавства щодо ведення обліку надходження і списання коштів, внесених довірителями до ФФБ, у розрізі установників, а також обліку коштів, спрямованих управителем із ФФБ на фінансування будівництва, у розрізі забудовників за кожним об’єктом будівництва, відокремлено від іншого майна управителя та від інших ФФБ;
7) дотримання вимог законодавства щодо розкриття інформації про майно, що знаходиться в управлінні;
8) дотримання вимог законодавства щодо відповідності наданої звітності забудовника Порядку підготовки та надання звітності забудовником управителю ФФБ за кожним об’єктом будівництва, затвердженому наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 07 липня 2009 року № 275, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2009 року за № 722/16738 (наповненість інформації про використання коштів за кожним об’єктом будівництва ФФБ по статтям витрат та з розшифровкою по іншим витратам);
9) повноти розкриття інформації про вартість будівництва;
10) дотримання вимог законодавства щодо здійснення управителем контролю за дотриманням забудовником умов та зобов’язань за договором з метою своєчасного запобігання виникненню ризикових ситуацій у процесі будівництва відповідно до статті 18 Закону України «Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю»;
11) інформації про залучення коштів установників управління майном ФФБ виду А та/або ФФБ виду Б;
12) формування резервного фонду, що передбачено установчими документами в розмірі, не меншому ніж 5 % суми чистого прибутку;
13) формування та підтримання оперативного резерву, сформованого за рахунок залучених в управління коштів, та відповідність кредитного рейтингу банку, в якому розміщені ці кошти, інвестиційному рівню за Національною рейтинговою шкалою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2007 року № 665.
8. Вимоги до інформації щодо дотримання норм законодавства
1. У разі складання суб’єктом господарювання звіту керівництва (звіту про управління) та звіту про корпоративне управління відповідно до вимог законодавства, у розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» звіту суб’єкта аудиторської діяльності або окремого звіту (у разі відсутності вимоги складання суб’єктом господарювання звіту суб’єкта аудиторської діяльності) повинно бути наведено:
1) дані щодо перевірки інформації, зазначеної у пунктах 1-4 частини третьої статті 127 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки»;
2) думку аудитора щодо інформації, зазначеної у пунктах 5-9 частини третьої статті 127 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки».
2. У розділі «Звіт щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів» аудиторського звіту повинна зазначатися інформація про підсумки перевірки фінансово-господарської діяльності акціонерного товариства за результатами фінансового року, підготовлені ревізійною комісією (ревізором), надання якої передбачено частиною четвертою статті 75 Закону України «Про акціонерні товариства» (для акціонерних товариств).
III. Контроль за дотриманням вимог до звіту суб’єкта аудиторської діяльності
1. Учасник ринків капіталу та організованих товарних ринків і суб’єкт аудиторської діяльності зобов’язані надавати НКЦПФР на її вимогу письмові пояснення за результатами надання аудиторських послуг учаснику ринків капіталу та організованих товарних ринків.
Пояснення учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків і суб’єкта аудиторської діяльності разом з підтверджуючими документами подаються до НКЦПФР протягом десяти робочих днів із дня отримання звернення від НКЦПФР, якщо у зверненні не встановлено інший строк.
2. Суб’єкт аудиторської діяльності може бути відсторонений органом управління учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків у порядку та випадках, визначених законодавством, від виконання завдання з обов’язкового аудиту фінансової звітності або огляду фінансової інформації до завершення строку, визначеного договором, на основі якого надаються відповідні аудиторські послуги. В такому разі учасник ринків капіталу та організованих товарних ринків може звернутися до іншого суб’єкта аудиторської діяльності, включеного до відповідного розділу Реєстру, для проведення повторного обов’язкового аудиту фінансової звітності.
3. НКЦПФР має право звернутися до Ради нагляду за аудиторською діяльністю та/або Аудиторської палати України із заявою (скаргою) щодо дій аудитора або суб’єкта аудиторської діяльності, яка може бути підставою для професійної відповідальності, у разі наявності фактів таких дій.
4. Контроль за дотриманням учасниками ринків капіталу та організованих товарних ринків цих Вимог здійснюється НКЦПФР відповідно до законодавства.