Про затвердження плану заходів щодо розвитку системи технічного регулювання на період до 2025 року
{Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ
№ 618-р від 11.07.2023}
1. Затвердити план заходів щодо розвитку системи технічного регулювання на період до 2025 року, що додається.
2. Центральним органам виконавчої влади подавати щороку до 1 березня Міністерству економіки інформацію про стан виконання плану заходів, затвердженого цим розпорядженням, для її узагальнення та подання у місячний строк Кабінетові Міністрів України.
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо розвитку системи технічного регулювання на період до 2025 року
Найменування заходу | Відповідальні за виконання | Строк виконання | Індикатор виконання | Джерела фінансування |
Приведення нормативно-правових актів у відповідність із законодавством ЄС | ||||
1. Здійснення заходів з імплементації Регламенту ЄС № 2019/1020 Європейського Парламенту та Ради від 20 червня 2019 р. про ринковий нагляд та відповідність продукції і внесення змін до Директиви 2004/42/ЄС та Регламентів (ЄС) № 765/2008 і (ЄС) № 305/2011 (Регламент ЄС № 2019/1020): | ||||
1) проведення порівняльного аналізу законодавства у сфері державного ринкового нагляду та положень Регламенту ЄС № 2019/1020 | Мінекономіки | 2021-2022 роки | підготовлено аналітичну довідку щодо порівняльного аналізу законодавства у сфері державного ринкового нагляду та положень Регламенту ЄС № 2019/1020 | |
2) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції | Мінекономіки органи державного ринкового нагляду | 2023-2025 роки | внесено Кабінетові Міністрів України законопроект | |
2. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо внесення змін до актів законодавства та видання нормативно-правових актів стосовно скасування регуляторних режимів, які дублюють режим технічного регулювання, та усунення додаткових вимог до нехарчової продукції, які не передбачені технічними регламентами і становлять технічні бар’єри в торгівлі | центральні органи виконавчої влади та СБУ (за згодою), на які покладаються функції технічного регулювання у визначених сферах діяльності | 2021-2025 роки | подано Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення змін до актів законодавства та видання відповідних нормативно-правових актів | |
Прийняття та перегляд технічних регламентів на основі актів законодавства ЄС | ||||
3. Здійснення затвердженого перекладу актів acquis | Урядовий офіс координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів України | -“- | здійснено затверджений переклад актів acquis ЄС, зазначених у цьому плані заходів | кошти державного бюджету (бюджетна програма КПКВ 0411010) або кошти міжнародної технічної допомоги |
4. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів нормативно-правових актів про внесення змін до технічних регламентів та прийняття технічних регламентів, що відповідають актам законодавства ЄС щодо: | ||||
1) затвердження типу та нагляду за ринком сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів (Регламент (ЄС) № 167/2013 Європейського Парламенту та Ради від 5 лютого 2013 р. про затвердження типу та нагляд за ринком сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів) | Мінагрополітики | 2022 рік | прийнято акт Кабінету Міністрів України | |
2) прогулянкових суден і гідроциклів (Директива 2013/53/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 20 листопада 2013 р. про прогулянкові судна і гідроцикли та скасування Директиви 94/25/ЄС) | Мінінфраструктури | 2021 рік | -“- | |
3) безпеки рухомого складу залізничного транспорту (Директива ЄС 2016/797 Європейського Парламенту та Ради від 11 травня 2016 р. про інтероперабельність залізничної системи в рамках Європейського Союзу) | -“- | 2022 рік | -“- | |
4) безпеки інфраструктури залізничного транспорту (Директива ЄС 2016/797 Європейського Парламенту та Ради від 11 травня 2016 р. про інтероперабельність залізничної системи в рамках Європейського Союзу) | Мінінфраструктури | 2022 рік | прийнято акт Кабінету Міністрів України | |
5) медичних виробів (Регламент (ЄС) 2017/745 Європейського Парламенту та Ради від 5 квітня 2017 р. про медичні вироби, що змінює Директиву 2001/83/ЄС, Регламент (ЄС) № 178/2002 і Регламент (ЄС) № 1223/2009 та скасовує Директиви Ради 90/385/ЄЕС і 93/42/ЄЕС) | МОЗ | 2022-2024 роки | -“- | |
6) медичних виробів для діагностики in vitro (Регламент (ЄС) 2017/746 Європейського Парламенту та Ради від 5 квітня 2017 р. про діагностичні медичні вироби in vitro та скасування Директиви 98/79/ЄС і Рішення Комісії 2010/227/ЄС) | -“- | -“- | -“- | |
7) оновлення процедур перевірки стосовно дотримання вимог до екодизайну для енергоспоживчих продуктів (Регламент Комісії (ЄС) 2016/2282 від 30 листопада 2016 р. про внесення змін і доповнень до Регламентів (ЄС) № 1275/2008, (ЄС) № 107/2009, (ЄС) № 278/2009, (ЄС) № 640/2009, (ЄС) № 641/2009, (ЄС) № 642/2009, (ЄС) № 643/2009, (ЄС) № 1015/2010, (ЄС) № 1016/2010, (ЄС) № 327/2011, (ЄС) № 206/2012, (ЄС) № 547/2012, (ЄС) № 932/2012, (ЄС) № 617/2013, (ЄС) № 666/2013, (ЄС) № 813/2013, (ЄС) № 814/2013, (ЄС) № 66/2014, (ЄС) № 548/2014, (ЄС) № 1253/2014, (ЄС) № 2015/1095, (ЄС) № 2015/1185, (ЄС) № 2015/1188, (ЄС) № 2015/1189 і (ЄС) № 2016/2281 стосовно використання допустимих відхилень у процедурах верифікації) | Міненерго | 2021 рік | прийнято постанову Кабінету Міністрів України | |
8) оновлення вимог до екодизайну для малих, середніх і великих силових трансформаторів (Регламент Комісії (ЄС) 2019/1783 від 1 жовтня 2019 р. про внесення змін до Регламенту (ЄС) № 548/2014 про імплементацію Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно вимог до екодизайну для малих, середніх і великих силових трансформаторів) | Міненерго | 2021-2023 роки | прийнято постанову Кабінету Міністрів України | |
9) встановлення вимог до екодизайну для: | ||||
повітронагрівачів, охолоджувачів, високотемпературних холодильних установок та вентиляторних теплообмінників (Регламент Комісії (ЄС) 2016/2281 від 30 листопада 2016 р. про імплементацію Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради про рамки для встановлення вимог до екодизайну для пов’язаних з енергоспоживанням продуктів, стосовно вимог до екодизайну для повітронагрівачів, охолоджувачів, високотемпературних холодильних установок та вентиляторних теплообмінників); | -“- | 2021 рік | -“- | |
твердопаливних котлів (Регламент Комісії (ЄС) 2015/1189 від 28 квітня 2015 р. про імплементацію Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно вимог до екодизайну для твердопаливних котлів); | Міненерго | 2021 рік | прийнято постанову Кабінету Міністрів України | |
обігрівачів приміщень (Регламент Комісії (ЄС) 2015/1188 від 28 квітня 2015 р. про імплементацію Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно вимог до екодизайну для обігрівачів приміщень); | -“- | -“- | -“- | |
твердопаливних обігрівачів приміщень (Регламент Комісії (ЄС) 2015/1185 від 24 квітня 2015 р. про імплементацію Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно вимог до екодизайну для твердопаливних обігрівачів приміщень); | -“- | -“- | -“- | |
професійних холодильних шаф для зберігання, камер інтенсивного охолоджування та шокового заморожування, конденсаційних агрегатів і холодильних установок (Регламент Комісії (ЄС) 2015/1095 від 5 травня 2015 р. про імплементацію Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно вимог до екодизайну для професійних холодильних шаф для зберігання, камер інтенсивного охолоджування та шокового заморожування, конденсаційних агрегатів і холодильних установок); | Міненерго | 2021 рік | прийнято постанову Кабінету Міністрів України | |
вентиляційних установок (Регламент Комісії (ЄС) № 1253/2014 від 7 липня 2014 р. про імплементацію Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно вимог до екодизайну для вентиляційних установок); | -“- | -“- | -“- | |
холодильних приладів (Регламент Комісії (ЄС) 2019/2019 від 1 жовтня 2019 р. стосовно встановлення вимог до екодизайну для холодильних приладів відповідно до Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради і скасування Регламенту Комісії (ЄС) № 643/2009); | Мінінфраструктури | 2021-2023 роки | -“- | |
джерел світла та окремих приладів управління (Регламент Комісії (ЄС) 2019/2020 від 1 жовтня 2019 р. стосовно встановлення вимог до екодизайну для джерел світла та окремих приладів управління відповідно до Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради і скасування Регламентів Комісії (ЄС) № 244/2009, (ЄС) № 245/2009, (ЄС) № 1194/2012); | Мінінфраструктури | 2021-2023 роки | прийнято постанову Кабінету Міністрів України | |
електронних дисплеїв (Регламент Комісії (ЄС) 2019/2021 від 1 жовтня 2019 р. стосовно встановлення вимог до екодизайну для електронних дисплеїв відповідно до Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради про внесення змін до Регламенту Комісії (ЄС) № 1275/2008 та скасування Регламенту Комісії (ЄС) № 642/2009); | -“- | -“- | -“- | |
побутових посудомийних машин (Регламент Комісії (ЄС) 2019/2022 від 1 жовтня 2019 р. стосовно встановлення вимог до екодизайну для побутових посудомийних машин відповідно до Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради про внесення змін до Регламенту Комісії (ЄС) № 1275/2008 та скасування Регламенту Комісії (ЄС) № 1016/2010); | -“- | -“- | -“- | |
холодильних приладів із функцією прямого продажу (Регламент Комісії (ЄС) 2019/2024 від 1 жовтня 2019 р. стосовно встановлення вимог до екодизайну для холодильних приладів із функцією прямого продажу відповідно до Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради); | Мінінфраструктури | 2021-2023 роки | прийнято постанову Кабінету Міністрів України | |
електродвигунів та приводів із змінною швидкістю (Регламент Комісії (ЄС) 2019/1781 від 1 жовтня 2019 р. стосовно встановлення вимог до екодизайну для електродвигунів та приводів із змінною швидкістю відповідно до Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради про внесення змін до Регламенту (ЄС) № 641/2009 стосовно екодизайну безсальникових автономних циркуляційних насосів та безсальникових циркуляційних насосів, інтегрованих у пристрої, і скасування Регламенту Комісії (ЄС) № 640/2009); | -“- | -“- | -“- | |
зовнішніх джерел живлення (Регламент Комісії (ЄС) 2019/1782 від 1 жовтня 2019 р. стосовно встановлення вимог до екодизайну для зовнішніх джерел живлення відповідно до Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради і скасування Регламенту Комісії (ЄС) № 278/2009); | -“- | -“- | -“- | |
побутових пральних машин та побутових прально-сушильних машин (Регламент Комісії (ЄС) 2019/2023 від 1 жовтня 2019 р. стосовно встановлення вимог до екодизайну для побутових пральних машин та побутових прально-сушильних машин відповідно до Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради про внесення змін до Регламенту Комісії (ЄС) № 1275/2008 і скасування Регламенту Комісії (ЄС) № 1015/2010); | Мінінфраструктури | 2021-2023 роки | прийнято постанову Кабінету Міністрів України | |
зварювального обладнання (Регламент Комісії (ЄС) 2019/1784 від 1 жовтня 2019 р. стосовно встановлення вимог до екодизайну для зварювального обладнання відповідно до Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради); | -“- | -“- | -“- | |
серверів та продукції для зберігання даних (Регламент Комісії (ЄС) 2019/424 від 15 березня 2019 р. стосовно встановлення вимог до екодизайну для серверів та продукції для зберігання даних відповідно до Директиви 2009/125/ЄС Європейського Парламенту та Ради і про внесення змін до Регламенту Комісії (ЄС) № 617/2013) | -“- | -“- | -“- | |
10) аерозольних розпилювачів (Директива Ради 75/324/ЄЕС від 26 травня 1975 р. про наближення законодавства держав-членів стосовно аерозольних розпилювачів) | МВС | 2021 рік | прийнято постанову Кабінету Міністрів України | |
11) закритих джерел іонізуючого випромінювання (Директива Ради 2013/59/Євратом від 5 грудня 2013 р. про встановлення основних стандартів безпеки для захисту від загроз, зумовлених впливом іонізуючого випромінювання, та скасування Директив 89/618/Євратом, 90/641/Євратом, 96/29/Євратом, 97/43/Євратом і 2003/122/Євратом) | Держатомрегулювання | 2021-2023 роки | -“- | |
5. Підготовка проектів та прийняття нормативно-правових актів про внесення змін до технічних регламентів та прийняття технічних регламентів, що відповідають актам законодавства ЄС щодо: | ||||
1) вимог до гальмівної системи транспортного засобу для затвердження типу сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів (Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2015/68 від 15 жовтня 2014 р., який доповнює Регламент (ЄС) № 167/2013 Європейського Парламенту та Ради щодо вимог до гальмівної системи транспортного засобу для затвердження типу сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів) | Мінагрополітики | 2023 рік | видано наказ Мінагрополітики | |
2) вимог до функційної безпеки транспортного засобу для затвердження типу сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів (Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2015/208 від 8 грудня 2014 р., який доповнює Регламент (ЄС) № 167/2013 Європейського Парламенту та Ради щодо вимог до функційної безпеки транспортного засобу для затвердження типу сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів) | Мінагрополітики | 2023 рік | видано наказ Мінагрополітики | |
3) вимог до конструкції транспортного засобу та загальних вимог для затвердження типу сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів (Делегований Регламент Комісії (ЄС) № 1322/2014 від 19 вересня 2014 р., який доповнює Регламент (ЄС) № 167/2013 Європейського Парламенту та Ради щодо вимог до конструкції транспортного засобу та загальних вимог для затвердження типу сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів) | -“- | -“- | -“- | |
4) адміністративних вимог для затвердження типу та нагляду за ринком сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів (Виконавчий Регламент Комісії (ЄС) 2015/504 від 11 березня 2015 р., який доповнює Регламент (ЄС) № 167/2013 Європейського Парламенту та Ради щодо адміністративних вимог для затвердження типу та нагляду за ринком сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів) | Мінагрополітики | 2023 рік | видано наказ Мінагрополітики | |
5) вимог до охорони навколишнього середовища та експлуатаційних характеристик двигунів сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів (Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2018/985 від 12 лютого 2018 р., який доповнює Регламент (ЄС) № 167/2013 Європейського Парламенту та Ради щодо вимог до охорони навколишнього середовища та експлуатаційних характеристик двигунів сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів та скасовує Делегований Регламент Комісії (ЄС) № 2015/96) | -“- | -“- | -“- | |
6) вимог до масла вершкового та молочних жирів (Регламент Комісії (ЄС) № 445/2007 від 23 квітня 2007 р. про деякі детальні правила застосування Регламенту Ради (ЄС) № 2991/94 про встановлення стандартів для пастоподібних жирів і Регламенту Ради (ЄЕС) № 1898/87 про охорону позначень, використовуваних для реалізації молока та молочних продуктів; Регламент (ЄС) № 1308/2013 Європейського Парламенту та Ради від 17 грудня 2013 р., що встановлює загальну організацію ринків сільськогосподарських продуктів та скасовує Регламенти Комісії (ЄЕС) № 922/72, (ЄЕС) № 234/79, (ЄС) № 1037/2001 і (ЄС) № 1234/2007) | Мінагрополітики | 2021-2025 роки | видано наказ Мінагрополітики | |
7) вимог до молока згущеного та молока сухого (Директива Ради 2001/114/ЄС від 20 грудня 2001 р. щодо деяких видів частково або повністю зневодненого консервованого молока, призначеного для споживання людиною) | -“- | -“- | -“- | |
8) вимог до жирів пастоподібних із вмістом рослинних жирів (спреду, маргарину) (Регламент Комісії (ЄС) № 445/2007 від 23 квітня 2007 р. про деякі детальні правила застосування Регламенту Ради (ЄС) № 2991/94 про встановлення стандартів для пастоподібних жирів і Регламенту Ради (ЄЕС) № 1898/87 про охорону позначень, використовуваних для реалізації молока та молочних продуктів; Регламент (ЄС) № 1308/2013 Європейського Парламенту та Ради від 17 грудня 2013 р., що встановлює загальну організацію ринків сільськогосподарських продуктів та скасовує Регламенти Комісії (ЄЕС) № 922/72, (ЄЕС) № 234/79, (ЄС) № 1037/2001 і (ЄС) № 1234/2007) | -“- | -“- | -“- | |
9) вимог до спиртних напоїв (Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 2019/787 від 17 квітня 2019 р. про визначення, опис, представлення та маркування спиртних напоїв, використання назв спиртних напоїв у представленні та маркуванні інших харчових продуктів, охорону географічних зазначень для спиртних напоїв, використання етилового спирту та дистилятів сільськогосподарського походження в алкогольних напоях та скасування Регламенту (ЄС) № 110/2008) | Мінагрополітики | 2021-2025 роки | прийнято закон України | |
10) енергетичного маркування: | ||||
електронних дисплеїв (Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2019/2013 від 11 березня 2019 р. про доповнення Регламенту (ЄС) 2017/1369 Європейського Парламенту та Ради стосовно енергетичного маркування електронних дисплеїв та скасування Делегованого Регламенту Комісії (ЄС) № 1062/2010); | Держенергоефективності | 2021-2023 роки | видано наказ Мінінфраструктури | |
побутових пральних машин та побутових прально-сушильних машин (Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2019/2014 від 11 березня 2019 р. про доповнення Регламенту (ЄС) 2017/1369 Європейського Парламенту та Ради стосовно енергетичного маркування побутових пральних машин та побутових прально-сушильних машин і скасування Делегованого Регламенту Комісії (ЄС) № 1061/2010 та Директиви Комісії 96/60/ЄС); | Держенергоефективності | 2021-2023 роки | видано наказ Мінінфраструктури | |
джерел світла (Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2019/2015 від 11 березня 2019 р. про доповнення Регламенту (ЄС) 2017/1369 Європейського Парламенту та Ради стосовно енергетичного маркування джерел світла та скасування Делегованого Регламенту Комісії (ЄС) № 874/2012); | Держенергоефективності | -“- | -“- | |
холодильників (Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2019/2016 від 11 березня 2019 р. про доповнення Регламенту (ЄС) 2017/1369 Європейського Парламенту та Ради стосовно енергетичного маркування холодильників і скасування Делегованого Регламенту Комісії (ЄС) № 1060/2010); | Держенергоефективності | -“- | -“- | |
побутових посудомийних машин (Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2019/2017 від 11 березня 2019 р. про доповнення Регламенту (ЄС) 2017/1369 Європейського Парламенту та Ради стосовно енергетичного маркування побутових посудомийних машин і скасування Делегованого Регламенту Комісії (ЄС) № 1059/2010); | Держенергоефективності | 2021-2023 роки | видано наказ Мінінфраструктури | |
холодильних приладів із функцією прямого продажу (Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2019/2018 від 11 березня 2019 р. про доповнення Регламенту (ЄС) 2017/1369 Європейського Парламенту та Ради стосовно енергетичного маркування холодильних приладів із функцією прямого продажу) | Держенергоефективності | -“- | -“- | |
6. Забезпечення проведення в разі потреби Європейською Комісією оцінювання щодо відповідності переглянутих та прийнятих нових технічних регламентів відповідним актам законодавства ЄС | МЗС | протягом шести місяців з дня опублікування рішення про внесення змін до відповідного технічного регламенту або нового технічного регламенту | підготовлено листи центральних органів виконавчої влади, на які покладаються функції технічного регулювання у визначених сферах діяльності, до МЗС із перекладом технічних регламентів з метою надсилання до Європейської Комісії | |
7. Підготовка в разі потреби за результатами оцінювання Європейською Комісією пропозицій щодо внесення змін до технічних регламентів (щодо пункту 6 плану заходів) | центральні органи виконавчої влади та СБУ (за згодою), на які покладаються функції технічного регулювання у визначених сферах діяльності | 2021-2025 роки | прийнято відповідні нормативно-правові акти | |
8. Розроблення проектів нормативно-правових актів, необхідних для реалізації Закону України “Про надання будівельної продукції на ринку” | Мінрегіон | 2021 рік | прийнято нормативно-правові акти | |
9. Вжиття заходів щодо забезпечення процедури офіційного оцінювання Європейською Комісією відповідності Закону України “Про надання будівельної продукції на ринку” праву ЄС (acquis ЄС) | Мінрегіон | 2022 рік | підготовлено лист Мінрегіону до МЗС із перекладом Закону України “Про надання будівельної продукції на ринку” з метою надсилання до Європейської Комісії | |
10. Розроблення та подання в разі потреби Кабінетові Міністрів України за результатами оцінювання Європейською Комісією пропозицій про внесення змін до Закону України “Про надання будівельної продукції на ринку” (щодо пункту 9 плану заходів) | Мінрегіон | 2025 рік | подано Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення змін до Закону України “Про надання будівельної продукції на ринку” | |
Прийняття європейських та міжнародних стандартів як національних стандартів | ||||
11. Розроблення та прийняття національних стандартів, ідентичних гармонізованим європейським та міжнародним стандартам | Мінекономіки | 2021-2025 роки (з урахуванням строків внесення змін до технічних регламентів та прийняття нових технічних регламентів, опублікування посилань на відповідні гармонізовані європейські стандарти в “Офіційному віснику ЄС”) | прийнято в повному обсязі національні стандарти, гармонізовані з європейськими стандартами, визначеними в пріоритетних секторах додатка ІІІ до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони | кошти державного бюджету (у рамках бюджетних програм центральних органів виконавчої влади в межах доведених обсягів фінансування, у тому числі згідно з КПКВК 1201220); кошти суб’єктів господарювання, передбачені на виконання програм і проектів; інші не заборонені законодавством джерела фінансування |
12. Затвердження переліків національних стандартів для цілей застосування технічних регламентів, розроблених на основі актів законодавства ЄС | Мінекономіки | протягом трьох місяців з дня опублікування рішення про внесення змін до відповідного технічного регламенту або нового технічного регламенту, чотирьох місяців з дня опублікування посилань на відповідні гармонізовані європейські стандарти в “Офіційному віснику ЄС”) | видано відповідні накази Мінекономіки, центральних органів виконавчої влади, СБУ | |
13. Розроблення та прийняття національних стандартів на основі міжнародних і європейських стандартів, застосування яких сприятиме реалізації пріоритетних завдань Уряду та принципів державної політики у сфері стандартизації | Мінекономіки | 2021-2025 роки | щороку прийнято не менш як 2000 національних стандартів на основі міжнародних і європейських стандартів | кошти державного бюджету (у рамках бюджетних програм центральних органів виконавчої влади у межах доведених обсягів фінансування, у тому числі згідно з КПКВК 1201220); кошти суб’єктів господарювання; кошти, передбачені на виконання програм і проектів; інші не заборонені законодавством джерела фінансування |
Зміцнення інституційного потенціалу державного підприємства “УкрНДНЦ” як Національного органу стандартизації | ||||
14. Удосконалення правил і процедур національної стандартизації з урахуванням відповідних настанов міжнародних та європейських організації із стандартизації | Мінекономіки | 2021 рік | прийнято зміни до ДСТУ 1.1:2015, нові версії основоположних стандартів ДСТУ 1.2:2015, ДСТУ 1.5:2015, ДСТУ 1.7:2015, ДСТУ 1.8:2015, ДСТУ 1.14:2015 | власні кошти Національного органу стандартизації (державного підприємства “УкрНДНЦ”) |
15. Забезпечення розвитку інформаційних технологій та електронних сервісів у процесі національної стандартизації, у тому числі із застосуванням штучного інтелекту та імерсивних технологій (технологій розширеної реальності) | -“- | 2021-2025 роки | спрощено процес розроблення проектів національних стандартів, залучено до процесів стандартизації якомога ширше коло заінтересованих сторін, підвищено рівень знань щодо процесів стандартизації заінтересованих сторін | власні кошти Національного органу стандартизації (державного підприємства “УкрНДНЦ”); інші не заборонені законодавством джерела фінансування |
16. Забезпечення та активізація участі України в діяльності міжнародних та регіональних організацій із стандартизації: Міжнародної організації стандартизації (ISO), Міжнародної електротехнічної комісії (IEC), Європейського комітету із стандартизації (CEN), Європейського комітету із стандартизації в електротехніці (CENELEC), Європейського інституту стандартизації в галузі телекомунікацій (ETSI), Міждержавної ради з стандартизації, метрології і сертифікації (МДР) | Мінекономіки | 2021-2025 роки | підготовлено документи (інвойси) про сплату членських внесків, звіт про участь у заходах, кількість національних технічних комітетів стандартизації, які беруть участь у роботі міжнародних та регіональних органів стандартизації, кількість заходів міжнародних та регіональних організацій із стандартизації, у яких беруть участь представники України | кошти державного бюджету (бюджетна програма згідно з КПКВК 1201030); кошти суб’єктів господарювання (у частині взаємодії з Європейським інститутом стандартизації в галузі елекомунікацій (ETSI); інші, не заборонені законодавством джерела фінансування |
17. Забезпечення розвитку та удосконалення процесу навчання у сфері стандартизації для різних цільових груп (технічні комітети стандартизації, державні органи, установи, підприємства та організації, вищі навчальні заклади тощо); просвітницької діяльності щодо переваг від застосування національних стандартів та участі у процесах міжнародної та регіональної стандартизації; друкованих видань та електронних платформ у сфері стандартизації, консалтингових послуг у сфері стандартизації | Мінекономіки | -“- | проведено навчання за програмою у сфері стандартизації для різних цільових груп, удосконалено друковані видання, веб-сайти; опубліковано у засобах масової інформації та соціальних мережах тощо | власні кошти Національного органу стандартизації (державного підприємства “УкрНДНЦ”); інші не заборонені законодавством джерела фінансування |
18. Покращення фінансової стабільності Національного органу стандартизації (державного підприємства “УкрНДНЦ”) за рахунок удосконалення процесів продажу національних стандартів; нових видів продукції (тематичні видання, збірники національних стандартів тощо); розширення видів послуг, що надаються на платній основі (навчання, консалтинг тощо) | Національний орган стандартизації (державне підприємство “УкрНДНЦ”) | 2021-2025 роки | спрощено процедури щодо придбання національних стандартів, у тому числі через інтернет-магазин національних стандартів; випущено нові види продукції; надано нові послуги у сфері стандартизації | власні кошти Національного органу стандартизації (державного підприємства “УкрНДНЦ”); інші не заборонені законодавством джерела фінансування |
Розвиток та удосконалення інфраструктури призначених органів з оцінки відповідності та визнаних незалежних організацій згідно з технічними регламентами | ||||
19. Проведення моніторингу призначених органів з оцінки відповідності та визнаних незалежних організацій щодо їх відповідності вимогам до призначених органів з оцінки відповідності чи визнаних незалежних організацій і виконання ними своїх обов’язків, установлених Законом України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” і відповідними технічними регламентами | Мінекономіки центральні органи виконавчої влади та СБУ (за згодою), на які покладаються функції технічного регулювання у визначених сферах діяльності | -“- | здійснено заходи державного нагляду (контролю) за діяльністю суб’єктів господарювання під час провадження господарської діяльності з оцінки відповідності вимогам технічних регламентів | |
20. Призначення органів з оцінки відповідності та визнаних незалежних організацій для виконання завдань згідно з технічними регламентами, розширення чи скорочення сфери їх призначення, призупинення, анулювання чи поновлення їх призначення | Мінекономіки центральні органи виконавчої влади та СБУ (за згодою), на які покладаються функції технічного регулювання у визначених сферах діяльності | 2021-2025 роки | видано накази Мінекономіки | |
21. Утворення секторальних (міжсекторальних) груп призначених органів з оцінки відповідності та визнаних незалежних організацій згідно з відповідними технічними регламентами | Мінекономіки | -“- | -“- | |
Забезпечення визнання Національного агентства з акредитації України на міжнародному та європейському рівні | ||||
22. Забезпечення підписання угод про визнання між Національним агентством з акредитації України та Європейською кооперацією з акредитації та Міжнародною асоціацією з акредитації лабораторій (ILAC) і Міжнародним форумом з акредитації (IAF) в усіх сферах акредитації, у яких Національне агентство з акредитації України здійснює акредитацію | Національне агентство з акредитації України | -“- | підписано угоди | |
23. Забезпечення підтримання Національним агентством з акредитації України статусу підписанта угод про визнання між Національним агентством з акредитації України та Європейською кооперацією з акредитації та Міжнародною асоціацією з акредитації лабораторій (ILAC) і Міжнародним форумом з акредитації (IAF) | Національне агентство з акредитації України | 2021-2025 роки | підписано угоди | |
24. Впровадження схеми акредитації органів з валідації та верифікації тверджень щодо парникових газів відповідно до національного стандарту ДСТУ ISO 14065:2015 | -“- | 2025 рік | акредитовано органи з валідації та верифікації тверджень щодо парникових газів | |
Забезпечення ефективного виконання органами державного ринкового нагляду своїх функцій | ||||
25. Проведення оцінки державного ринкового нагляду за період з 2018 по 2020 рік і з 2021 по 2023 рік | Мінекономіки | 2021 рік | поінформовано Кабінет Міністрів України | |
26. Забезпечення взаємодії між органами державного ринкового нагляду та митними органами з метою підготовки узгоджених пропозицій з удосконалення державного ринкового нагляду та обміну досвідом щодо кращих практик здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції | Мінекономіки органи державного ринкового нагляду Держмитслужба | 2021-2025 роки | проведено засідання Координаційної ради з питань державного ринкового нагляду; виконано рішення, прийняті на засіданнях Координаційної ради з питань державного ринкового нагляду | |
27. Забезпечення взаємодії між органами державного ринкового нагляду та суб’єктами господарювання шляхом надання консультаційної підтримки з питань здійснення державного ринкового нагляду | органи державного ринкового нагляду Мінекономіки | 2021-2025 роки | надано органами державного ринкового нагляду консультації суб’єктам господарювання з питань здійснення державного ринкового нагляду | |
Удосконалення інформаційного забезпечення щодо здійснення державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції | ||||
28. Забезпечення розвитку та функціонування національної інформаційної системи державного ринкового нагляду та системи оперативного взаємного сповіщення про продукцію, що становить серйозний ризик: | ||||
1) проведення навчання посадових осіб, які здійснюють державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції, щодо ознайомлення з правилами користування відповідними інформаційними системами | Мінекономіки | -“- | проведено навчання посадових осіб | |
2) підключення до відповідних інформаційних систем користувачів з органів державного ринкового нагляду | -“- | -“- | підключено користувачів до відповідних інформаційних систем | кошти державного бюджету (бюджетна програма згідно з КПКВК 1201010) |
3) забезпечення повного функціонування відповідних інформаційних систем | Мінекономіки | 2021-2025 роки | повноцінно функціонують відповідні інформаційні системи | кошти державного бюджету (бюджетна програма згідно з КПКВК 1201010) |
29. Інформування громадськості про виявлену небезпечну продукцію на ринку України | органи державного ринкового нагляду | -“- | розміщено на офіційних веб-сайтах органів державного ринкового нагляду інформацію про розповсюдження на ринку небезпечної продукції; наповнено оперативною та актуальною інформацією веб-сайт uvaga.gov.ua; висвітлено інформацію про розповсюдження небезпечної продукції на інших інформаційних ресурсах | |
Розвиток метрологічної системи України | ||||
30. Забезпечення участі України в діяльності міжнародних та регіональних організацій із метрології (Міжнародної організації законодавчої метрології (OIML), Генеральної конвенції з мір і ваги (СGPM), Організації Євроазіатського співробітництва державних метрологічних установ (COOMET), Європейської асоціації національних метрологічних установ (EURАMET) | Мінекономіки | 2021-2025 роки | підготовлено документ (інвойс) про сплату членських внесків, звіт про участь у заходах | кошти державного бюджету (бюджетна програма згідно з КПКВК 1201030); кошти суб’єктів господарювання |
31. Підготовка та подання в установленому порядку Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Програми розвитку еталонної бази на 2025-2029 роки” | Мінекономіки | 2024-2025 роки | прийнято акт Кабінету Міністрів України | |
32. Забезпечення створення та вдосконалення державних еталонів згідно із щорічними планами, підготовленими на основі Державної програми розвитку еталонної бази | наукові метрологічні центри | 2021-2025 роки | забезпечено створення та вдосконалення державних еталонів відповідно до щорічних планів та виділених обсягів коштів державного бюджету | кошти державного бюджету (бюджетна програма згідно з КПКВК 1201220) |
33. Забезпечення звірення державних первинних еталонів з національними еталонами інших держав і міжнародними еталонами згідно із щорічними планами, підготовленими на основі державної програми розвитку еталонної бази | наукові метрологічні центри | 2021-2025 роки | забезпечено звірення державних первинних еталонів відповідно до щорічних планів та виділених коштів державного бюджету | кошти державного бюджету (бюджетна програма згідно з КПКВК 1201220) |
Зміцнення інституційного потенціалу центральних органів виконавчої влади у сфері технічного регулювання | ||||
34. Підвищення рівня професійних знань посадових осіб Мінекономіки щодо: | ||||
1) призначення органів з оцінки відповідності та визнаних незалежних організацій і повідомлення про них Європейській Комісії | Мінекономіки | -“- | проведено семінари/ навчання | |
2) Угоди про оцінку відповідності та прийнятність промислових товарів (АСАА) | -“- | -“- | -“- | |
35. Підвищення рівня професійних знань посадових осіб центральних органів виконавчої влади та СБУ, на які покладаються функції технічного регулювання у визначених сферах діяльності, щодо впровадження і застосування технічних регламентів | центральні органи виконавчої влади та СБУ (за згодою), на які покладаються функції технічного регулювання у визначених сферах діяльності | -“- | -“- | |
Створення умов для спрощеного доступу української продукції на ринок ЄС. Сприяння експорту української продукції на ринок ЄС | ||||
36. Забезпечення подальшої комунікації з Європейською Стороною щодо укладення Угоди про оцінку відповідності та прийнятність промислових товарів (АСАА) | Мінекономіки | 2021-2024 роки | проведено переговори, укладено угоду | |
Підвищення рівня обізнаності громадськості про українську інфраструктуру якості | ||||
37. Здійснення заходів щодо підвищення рівня обізнаності громадськості про українську інфраструктуру якості, спрямованих на підвищення рівня обізнаності таких цільових груп, як виробники та постачальники продукції, що є об’єктами технічних регламентів, і громадськості, у тому числі комплексу заходів з метою підвищення рівня поінформованості населення про ризики та вплив радіотехнологій рухомого (мобільного) зв’язку на здоров’я людей | Мінекономіки | 2021-2025 роки | проведено семінари/навчання |
{План заходів із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 618-р від 11.07.2023}