Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду
{Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 538 від 07.05.2022}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 538 від 07.05.2022
№ 593 від 24.05.2024}
Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду, що додається.
{Постановляюча частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 538 від 07.05.2022}
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду
{Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 538 від 07.05.2022}
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою “Забезпечення виконання рішень суду” (далі - бюджетні кошти), для забезпечення виконання рішень суду, прийнятих національними судами, в тому числі про відшкодування моральної шкоди, судових витрат, а також сплати виконавчих витрат і штрафів, накладених державним виконавцем відповідно до норм Закону України “Про виконавче провадження”.
{Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 538 від 07.05.2022}
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
боржник - Мінсоцполітики, Нацсоцслужба та її територіальні органи, Пенсійний фонд України та його територіальні органи, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних і Київської міської держадміністрацій (далі - регіональні органи соціального захисту населення), структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (крім м. Києва) рад (далі - районні органи соціального захисту населення), центри з нарахування та здійснення соціальних виплат, які відповідають вимогам пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України (далі - центри з нарахування та здійснення соціальних виплат), визначені судом боржниками у виконанні рішення суду;
{Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 593 від 24.05.2024}
стягувач - фізична особа, на користь якої винесено рішення;
рішення - рішення суду, що набрали законної сили.
3. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики.
4. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є Нацсоцслужба та її територіальні органи, регіональні органи соціального захисту населення, районні органи соціального захисту населення, центри з нарахування та здійснення соціальних виплат.
5. Бюджетні кошти спрямовуються з дотриманням такої пріоритетності напрямів:
1) забезпечення виконання грошових зобов’язань, які виникли на підставі рішень на користь стягувача (далі - грошове зобов’язання), щодо якого винесено рішення, боржниками у виконанні яких визначено Мінсоцполітики та Нацсоцслужбу, а також відшкодування моральної шкоди та судових витрат, сплати виконавчого збору, витрат і штрафів, накладених державним виконавцем відповідно до норм Закону України “Про виконавче провадження”;
{Підпункт 1 пункту 5 в редакції Постанови КМ № 538 від 07.05.2022}
2) забезпечення виконання грошових зобов’язань щодо виплати ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань разової грошової допомоги до 5 травня у розмірах, визначених Законами України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та “Про жертви нацистських переслідувань”, боржниками у виконанні яких визначено регіональні органи соціального захисту населення, районні органи соціального захисту населення, центри з нарахування та здійснення соціальних виплат, територіальні органи Пенсійного фонду України, а також відшкодування моральної шкоди та судових витрат;
{Підпункт 2 пункту 5 в редакції Постанови КМ № 538 від 07.05.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 593 від 24.05.2024}
3) забезпечення виконання грошових зобов’язань щодо інших соціальних виплат (крім зазначених у підпункті 2 цього пункту), боржниками у виконанні яких визначено територіальні органи Нацсоцслужби, регіональні органи соціального захисту населення, районні органи соціального захисту населення, центри з нарахування та здійснення соціальних виплат;
31) забезпечення виконання грошових зобов’язань щодо нарахування і виплати допомоги застрахованим особам у розмірі 8 тис. гривень, що виплачувались відповідно до Законів України “Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” та “Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2”, боржниками у виконанні яких визначено Пенсійний фонд України та його територіальні органи;
{Пункт 5 доповнено підпунктом 31 згідно з Постановою КМ № 593 від 24.05.2024}
4) забезпечення сплати судових витрат, виконавчого збору, витрат і штрафів, накладених державним виконавцем відповідно до норм Закону України “Про виконавче провадження”, боржниками у виконанні яких визначено територіальні органи Нацсоцслужби, Пенсійного фонду України (за напрямами, зазначеними у підпунктах 2 і 31 цього пункту), регіональні органи соціального захисту населення, районні органи соціального захисту населення, центри з нарахування та здійснення соціальних виплат.
{Підпункт 4 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 538 від 07.05.2022, № 593 від 24.05.2024}
6. Не допускається спрямування бюджетних коштів на здійснення видатків, які не пов’язані з напрямами, зазначеними в пункті 5 цього Порядку, та фінансуються за рахунок інших бюджетних програм.
7. Черговість виконання рішень визначається боржником за датою їх надходження до боржника, в межах однієї дати - за датою набрання рішенням законної сили, якщо рішення, які виконуються за датою набрання ними законної сили, прийнято стосовно декількох позивачів, - за прізвищами в алфавітному порядку.
8. Боржник формує окремі списки за черговістю виконання рішень відповідно до пріоритетності спрямування коштів, визначеної пунктом 5 цього Порядку (далі - списки).
9. Розподіл бюджетних коштів між боржниками здійснюється Мінсоцполітики з дотриманням пріоритетності напрямів пропорційно потребі в забезпеченні виконання рішень на підставі інформації, наданої Мінсоцполітики Нацсоцслужбою, Пенсійним фондом України та регіональними органами соціального захисту населення за встановленою Мінсоцполітики формою.
{Абзац перший пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 593 від 24.05.2024}
Регіональні органи соціального захисту населення розподіляють бюджетні кошти між районними органами соціального захисту населення та центрами з нарахування та здійснення соціальних виплат з дотриманням пріоритетності їх спрямування пропорційно потребі в забезпеченні виконання рішень на підставі інформації, сформованої відповідно до черговості.
Нацсоцслужба розподіляє бюджетні кошти між територіальними органами з дотриманням пріоритетності їх спрямування пропорційно потребі за списками, сформованими на підставі рішень.
Пенсійний фонд України розподіляє бюджетні кошти між Пенсійним фондом України та його територіальними органами з дотриманням пріоритетності їх спрямування пропорційно потребі за списками, сформованими на підставі рішень.
{Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 593 від 24.05.2024}
Якщо районні органи соціального захисту населення, центри з нарахування та здійснення соціальних виплат не можуть виконувати свої повноваження або відновити свою роботу на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, перерахування коштів стягувачам відповідно до визначених пріоритетності та черговості виконання рішень за сформованими списками проводять регіональні органи соціального захисту населення.
{Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 593 від 24.05.2024}
10. Боржник перераховує кошти стягувачу відповідно до визначених пріоритетності та черговості виконання рішень (списків).
Під час визначення потреби в бюджетних коштах для забезпечення виконання рішень на наступний місяць обов’язково враховується залишок непогашених грошових зобов’язань за рішеннями під час формування боржником окремих списків на наступний місяць.
Боржник бере бюджетні зобов’язання та проводить платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисом.
101. Пенсійний фонд України формує інформацію про потребу в бюджетних коштах для забезпечення виконання рішень за грошовими зобов’язаннями за напрямами, зазначеними у підпунктах 2, 31 та 4 пункту 5 цього Порядку, підготовлену відповідно до пріоритетності з дотриманням черговості їх виконання за встановленою Мінсоцполітики формою, та подає щомісяця до 10 числа Мінсоцполітики таку інформацію.
Мінсоцполітики після надходження від Пенсійного фонду України інформації про потребу в бюджетних коштах для забезпечення виконання рішень за грошовими зобов’язаннями за напрямами, зазначеними у підпунктах 2, 31 та 4 пункту 5 цього Порядку, перераховує бюджетні кошти на окремий рахунок Пенсійного фонду України, відкритий в АТ “Ощадбанк”.
{Порядок доповнено пунктом 101 згідно з Постановою КМ № 593 від 24.05.2024}
11. Районні органи соціального захисту населення та центри з нарахування та здійснення соціальних виплат щомісяця до 5 числа подають регіональним органам соціального захисту населення інформацію про потребу в бюджетних коштах для забезпечення виконання рішень, підготовлену відповідно до пріоритетності з дотриманням черговості їх виконання за встановленою Мінсоцполітики формою.
12. Регіональні органи соціального захисту населення узагальнюють отриману від районних органів соціального захисту населення та центрів з нарахування та здійснення соціальних виплат інформацію про потребу в бюджетних коштах для забезпечення виконання рішень і не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів подають Мінсоцполітики узагальнену інформацію про потребу в бюджетних асигнуваннях на зазначені цілі в розрізі адміністративно-територіальних одиниць.
13. Мінсоцполітики після надходження від регіональних органів соціального захисту населення узагальненої інформації про потребу в бюджетних коштах для забезпечення виконання рішень не пізніше ніж протягом трьох робочих днів перераховує бюджетні кошти регіональним органам соціального захисту населення відповідно до розподілу бюджетних коштів у межах помісячного розпису асигнувань.
14. Регіональні органи соціального захисту населення не пізніше ніж протягом наступного робочого дня перераховують бюджетні кошти на рахунки районних органів соціального захисту населення та центрів з нарахування та здійснення соціальних виплат відповідно до розподілу бюджетних коштів.
15. Районні органи соціального захисту населення та центри з нарахування та здійснення соціальних виплат протягом трьох робочих днів перераховують бюджетні кошти на рахунки стягувачів, відкриті в установі уповноваженого банку.
16. Ведення бухгалтерського обліку, відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
17. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
18. Казначейство щомісяця до 10 числа інформує Мінсоцполітики про обсяг касових видатків бюджетних коштів у кожній області та м. Києві і коди економічної класифікації видатків бюджету.