Питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 1338 від 15.12.2021}
Відповідно до статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості;
типовий договір надання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, закупівля яких здійснюється за рахунок субвенції.
2. Установити, що одержувачі субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості (далі - субвенція):
1) мають право здійснювати протягом бюджетного періоду видатки на закупівлю послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету (далі - послуги) одночасно з державного та місцевих бюджетів.
Джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів не можуть бути міжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам.
У разі закупівлі послуг одночасно за кошти державного та місцевого бюджетів у договорах про надання послуг, закупівля яких здійснюється за рахунок субвенції, зазначається обсяг коштів місцевого бюджету (співфінансування), що входить до вартості послуг;
2) можуть передбачати у договорах про надання послуг, закупівля яких здійснюється з використанням коштів субвенції, попередню оплату в розмірі, що не перевищує 30 відсотків їх вартості, визначеної у зазначених договорах, строком не більш як на три місяці. У разі передбачення попередньої оплати в договорі може бути визначений порядок її використання та повернення;
3) не менше ніж за три робочих дні до дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель/спрощеної закупівлі інформують Міністерство цифрової трансформації шляхом надсилання проекту тендерної документації/проекту оголошення про проведення спрощеної закупівлі шляхом заповнення електронної форми на офіційному веб-сайті головного розпорядника субвенції;
4) перед підписанням з виконавцем договору щодо надання послуг, закупівля яких здійснюється за рахунок субвенції, погоджують документацію з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації відповідно до вимог статті 48 Бюджетного кодексу України, пункту 8 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2002 р. № 1048 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 30, ст. 1423; 2009 р., № 24, ст. 797), пункту 13 Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 1998 р. № 1352 (Офіційний вісник України, 1998 р., № 35, ст. 1308; 2011 р., № 42, ст. 1716);
5) після прийняття рішення про розподіл субвенції щомісяця до 10 числа подають до Міністерства цифрової трансформації звіт про використання субвенції шляхом заповнення електронної форми на офіційному веб-сайті головного розпорядника субвенції.
{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 1338 від 15.12.2021}
3. Абзац перший пункту 13 Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 1998 р. № 1352 (Офіційний вісник України, 1998 р., № 35, ст. 1308; 2011 р., № 42, ст. 1716; 2019 р., № 44, ст. 1536; 2020 р., № 87, ст. 2805), викласти в такій редакції:
“13. Під час виконання завдань (проектів) Національної програми інформатизації державні замовники беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі за такими завданнями (проектами) після їх погодження з Генеральним державним замовником у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, - коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень.”.
4. Міністерству цифрової трансформації:
1) забезпечити збір, обробку та відбір клопотань щодо підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, поданих сільськими, селищними, міськими радами, а у разі їх відсутності - відповідними військово-цивільними адміністраціями;
{Підпункт 1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}
2) за результатами проведеного відбору подати у місячний строк на розгляд Кабінету Міністрів України проект розпорядження щодо розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, у 2021 році;
3) розробити електронну форму звітності про використання субвенції.
{Підпункт 3 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 1338 від 15.12.2021}
5. Обласним державним адміністраціям:
сприяти поданню сільськими, селищними, міськими радами клопотань щодо підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету;
надавати сільським, селищним, міським радам та їх виконавчим органам фахову підтримку для здійснення закупівель послуг.
{Пункт 5 в редакції Постанови КМ № 1338 від 15.12.2021}
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості
{У тексті Порядку та умов слова “послуга з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету” у всіх відмінках і формах числа замінено словом “послуга” у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості (далі - субвенція).
2. У цих Порядку та умовах терміни вживаються в такому значенні:
покриття волоконно-оптичними мережами - наявність хоча б одного оператора або провайдера телекомунікацій, який в межах населеного пункту надає послуги з доступу до Інтернету з використанням телекомунікаційної мережі, що повністю складається з оптоволоконних елементів;
широкосмуговий доступ до Інтернету - послуги з доступу до Інтернету, що забезпечують завантаження та вивантаження даних будь-якого типу та об’єму з низьким рівнем затримки.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про сільськогосподарську дорадчу діяльність”.
{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 1338 від 15.12.2021}
3. Головним розпорядником субвенції є Мінцифри.
Розпорядники субвенції (одержувачі субвенції) за бюджетами місцевого самоврядування визначаються рішенням відповідної місцевої ради, а у разі їх відсутності - відповідної військово-цивільної адміністрації про такий бюджет згідно із законодавством.
4. Субвенція спрямовується на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості шляхом підключення до широкосмугового доступу до Інтернету закладів соціальної інфраструктури, розташованих у сільській місцевості.
5. Умовами надання субвенції є її спрямування на придбання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету (далі - послуги), що розташовані в населених пунктах, у яких відсутнє покриття волоконно-оптичними мережами та засновниками яких є територіальні громади.
{Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}
6. До закладів соціальної інфраструктури для цілей цих Порядку та умов належать:
1) заклади дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, позашкільні заклади освіти, інтернатні заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, заклади вищої освіти;
2) заклади первинної та вторинної медичної допомоги, зокрема фельдшерсько-акушерські/ фельдшерські пункти;
3) заклади соціального захисту та заклади, що надають соціальні послуги (територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг), центри соціальних служб, центри надання соціальних послуг, будинки-інтернати для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, дитячі будинки-інтернати, центри соціально-психологічної допомоги, соціальні центри матері та дитини, соціальні гуртожитки для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, центри соціально-психологічної реабілітації, центри для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді, центри соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями, центри обліку бездомних осіб, заклади соціального захисту для бездомних осіб, центри соціальної адаптації осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк);
4) заклади культури (бібліотеки, музеї, галереї, заповідники, виставкові зали, кінотеатри, кіновідеопрокатні підприємства, об’єднання, палаци і будинки культури, інші клубні заклади тощо) та заклади освіти сфери культури (мистецькі школи);
5) центри надання адміністративних послуг, віддалені робочі місця працівників центрів надання адміністративних послуг;
6) місцеві пожежно-рятувальні підрозділи;
7) представницькі органи місцевого самоврядування та виконавчі органи рад, а у разі їх відсутності відповідні військово-цивільні адміністрації;
{Підпункт 7 пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}
{Пункт 6 доповнено підпунктом 8 згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}
7. Субвенція використовується для закупівлі послуг з дотриманням таких вимог:
1) на ділянках телекомунікаційної мережі оператора, що використовуються для надання послуг, не допускається застосування радіотехнологій;
2) протягом перших 30 календарних днів починаючи з дати підписання акта здачі-приймання наданих послуг надається послуга доступу до Інтернету із швидкістю 500 Мбіт/с з дотриманням рівнів якості телекомунікаційних послуг. У подальшому надається послуга з доступу до Інтернету із швидкістю не менш як 100 Мбіт/с;
{Підпункт 2 пункту 7 в редакції Постанови КМ № 1338 від 15.12.2021}
3) протягом 24 місяців починаючи з дати підписання акта здачі-приймання наданих послуг послуга з доступу до Інтернету надається без утримання оператором/провайдером телекомунікацій абонентської плати, яка включається у вартість підключення;
{Підпункт 3 пункту 7 в редакції Постанови КМ № 1338 від 15.12.2021}
4) умови надання послуги передбачають безлімітний доступ до Інтернету, що не обмежує обсяг передавання та приймання даних;
5) оператор/провайдер телекомунікацій забезпечує статичну (постійну) IP-адресу кожному закладу соціальної інфраструктури;
6) оператор/провайдер телекомунікацій забезпечує можливість використання доступу до Інтернету для персоналу та відвідувачів закладів соціальної інфраструктури за допомогою мережі Wi-Fi у частотах 2,4 та 5ГГц. Для відвідувачів закладів соціальної інфраструктури забезпечується можливість під’єднання до відкритої гостьової мережі Wi-Fi (без використання паролів). У разі потреби пропускна здатність такої гостьової мережі може бути обмежена до рівня не менш як 30 Мбіт/с.
{Підпункт 6 пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}
Для дотримання вимог, що передбачені абзацом першим цього підпункту, оператор/провайдер телекомунікацій використовує безпроводовий маршрутизатор з розрахунку не більше одного маршрутизатора на один заклад соціальної інфраструктури.
8. Виконавцями послуг можуть бути виключно оператори/провайдери телекомунікацій:
1) інформація про яких внесена у реєстр операторів, провайдерів телекомунікацій НКРЗІ станом на дату оголошення закупівлі;
2) які не мають невиконаних приписів НКРЗІ про усунення виявлених порушень законодавства про телекомунікації, строк виконання яких закінчився;
3) які своєчасно подали обов’язкову звітність до НКРЗІ;
4) у яких відсутні випадки невиконання або неналежного виконання зобов’язань за договорами надання послуг, закупівля яких здійснюється з використанням коштів субвенції.
{Пункт 8 доповнено підпунктом 4 згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}
9. Сільський, селищний, міський голова, керівник відповідної військово-цивільної адміністрації або особа, яка виконує їх обов’язки, подають клопотання про надання субвенції (далі - клопотання) у визначені комісією періоди подання клопотань шляхом заповнення електронної форми, що розміщена на офіційному веб-сайті головного розпорядника субвенції, з використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Оголошення про подання клопотань оприлюднюється на офіційному веб-сайті головного розпорядника субвенції не пізніше ніж за два робочих дні до початку періоду подання клопотань.
Інформація у клопотанні зазначається щодо кожного населеного пункту окремо.
{Пункт 9 в редакції Постанови КМ № 1338 від 15.12.2021}
10. Для вирішення питань щодо розподілу та/або перерозподілу субвенції Мінцифри утворює комісію.
Персональний склад та положення про комісію затверджуються Мінцифри.
Формою роботи комісії є засідання, що проводяться, зокрема, в режимі відеоконференції з використанням відповідного програмного забезпечення через Інтернет. Засідання комісії проводяться у разі потреби.
за результатами розгляду клопотань формує перелік населених пунктів, для яких за рахунок субвенції планується здійснити закупівлю послуг у поточному бюджетному році;
може прийняти рішення щодо оголошення періодів для подання клопотань тривалістю до 20 робочих днів;
формує пропозиції щодо розподілу та/або перерозподілу субвенції між територіальними громадами;
формує пропозиції щодо зменшення суми фінансування громад у разі наявності хоча б одного з випадків, визначених пунктом 23 цих Порядку та умов;
формує пропозиції щодо використання залишків коштів субвенції, їх розподілу та/або перерозподілу між територіальними громадами.
{Пункт 10 в редакції Постанови КМ № 1338 від 15.12.2021}
11. Під час розгляду клопотань комісія враховує:
1) розмір необхідного фінансування для підключення закладів соціальної інфраструктури до Інтернету, зазначений у клопотанні;
2) загальну суму необхідного фінансування, на яку подані клопотання;
3) розмір необхідного фінансування з урахуванням віддаленості населених пунктів та/або закладів соціальної інфраструктури від найближчих населених пунктів, де є покриття волоконно-оптичними мережами;
4) інформацію Мінцифри, інших органів виконавчої влади та НКРЗІ щодо покриття волоконно-оптичними мережами адміністративно-територіальних одиниць України.
12. Якщо заявлена у клопотаннях, що надійшли до Мінцифри, загальна сума необхідного фінансування перевищує обсяг субвенції, комісія здійснює розгляд клопотань, поданих, сільськими, селищними, міськими радами, враховуючи пріоритетність населених пунктів, яка визначається за формулами:
1) для населених пунктів, що є адміністративними центрами територіальних громад:
Р(заг) = 1 + С(населення) х 0,005 + С(шкіл) + С(пту) + С(цнап) +
+ С(соц) + С(пмд) + С(вмд) + С(мпрп) + С(бібліотек) +
+ С(мистецьких шкіл) + С(інших закладів культури) +
+ С(днз) + С(пнз) + С(пс);
2) для населених пунктів, що не є адміністративними центрами територіальних громад:
Р(заг) = С(населення) х 0,005 + С(шкіл) + С(пту) + С(цнап) +
+ С(соц) + С(пмд) + С(вмд) + С(мпрп) + С(бібліотек) +
+ С(мистецьких шкіл) + С(інших закладів культури) +
+ С(днз) + С(пнз) + С(пс),
де Р(заг) - загальна кількість балів пріоритетності населеного пункту;
С(населення) - кількість населення у населеному пункті;
С(шкіл) - кількість закладів загальної середньої освіти (зокрема інтернатні заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування);
С(пту) - кількість закладів професійної (професійно-технічної освіти);
С(цнап) - кількість центрів надання адміністративних послуг та віддалених робочих місць працівників центрів надання адміністративних послуг;
С(соц) - кількість закладів соціального захисту та закладів, що надають соціальні послуги;
С(пмд) - кількість закладів первинної медичної допомоги, у тому числі фельдшерсько-акушерських/фельдшерських пунктів;
С(вмд) - кількість закладів вторинної медичної допомоги;
С(мпрп) - кількість місцевих пожежно-рятувальних підрозділів;
С(пс) - кількість поліцейських станцій;
С(бібліотек) - кількість бібліотек;
С(мистецьких шкіл) - кількість мистецьких шкіл;
С(інших закладів культури) - кількість музеїв, галерей, заповідників, виставкових залів, кінотеатрів, кіновідеопрокатних підприємств, об’єднань, палаців і будинків культури, інших клубних закладів;
С(днз) - кількість дошкільних закладів освіти;
С(пнз) - кількість позашкільних закладів освіти.
13. Якщо декілька закладів соціальної інфраструктури розміщені в одній будівлі, за рахунок коштів субвенції здійснюється закупівля послуги для закладу соціальної інфраструктури, який займає більшу площу будівлі.
{Пункт 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}
14. За результатами розгляду клопотань комісія приймає рішення про погодження клопотання, про часткове погодження клопотання або про відмову у погодженні клопотання.
15. Комісія приймає рішення про часткове погодження клопотання, якщо:
1) розмір суми необхідного фінансування, зазначений у клопотанні, необґрунтовано завищений за окремими населеними пунктами;
2) загальний розмір суми необхідного фінансування всіх клопотань перевищує розмір субвенції з урахуванням вимог пункту 12 цих Порядку та умов;
3) у клопотанні зазначена недостовірна інформація щодо покриття волоконно-оптичними мережами за окремими населеними пунктами;
4) у клопотанні зазначається про необхідність фінансування хоча б для одного населеного пункту, на який вже було спрямоване фінансування в рамках субвенції у такому ж обсязі.
{Пункт 15 доповнено підпунктом 4 згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}
16. Комісія приймає рішення про відмову у погодженні клопотання, якщо:
1) розмір суми необхідного фінансування, зазначений у клопотанні, необґрунтовано завищений за всіма населеними пунктами;
2) у клопотанні зазначена недостовірна інформація щодо покриття волоконно-оптичними мережами;
3) у клопотанні зазначається про необхідність фінансування для всіх населених пунктів, на які вже було спрямоване фінансування в рамках субвенції у такому ж обсязі.
{Пункт 16 доповнено підпунктом 3 згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}
17. Розподіл субвенції між бюджетами територіальних громад затверджується Кабінетом Міністрів України та погоджується з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету за поданням Мінцифри.
18. Не допускається спрямування субвенції на:
1) закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані із здійсненням видатків, зазначених у пункті 5 цих Порядку та умов;
2) оплату посередницьких послуг;
3) сплату абонентної плати за широкосмуговий доступ до Інтернету закладами соціальної інфраструктури.
19. Казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161), Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Мінфіну від 24 грудня 2012 р. № 1407.
20. Казначейство інформує щомісяця до 15 числа Мінфін та Мінцифри про обсяги перерахування субвенції та касових видатків щодо кожного одержувача субвенції.
21. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням субвенції, здійснюються в установленому законодавством порядку.
22. Складення і подання фінансової та бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
23. Кошти субвенції за рахунок зменшення обсягу фінансування одержувачів субвенції можуть перерозподілятися на інші територіальні громади з урахуванням вимог цих Порядку та умов і статті 108 Бюджетного кодексу України.
Обсяг фінансування одержувачів субвенції може бути зменшено:
якщо одержувачами субвенції протягом двох місяців з моменту надходження коштів субвенції на рахунки одержувачів субвенції не оприлюднено в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель/спрощеної закупівлі/переговорної процедури закупівлі/ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель;
у разі надходження від сільського, селищного, міського голови, керівника відповідної військово-цивільної адміністрації або особи, яка виконує їх обов’язки, інформації щодо відмови або часткової відмови від субвенції.
Відмова або часткова відмова від субвенції надається сільським, селищним, міським головою, керівником відповідної військово-цивільної адміністрації або особою, яка виконує їх обов’язки, шляхом надсилання до головного розпорядника субвенції листа про відмову або часткову відмову від субвенції або зазначення інформації про відмову або часткову відмову від субвенції у звіті про використання субвенції, передбаченому підпунктом 5 пункту 2 цієї постанови;
у разі наявності економії та/або залишків коштів субвенції після проведення закупівель послуг.
{Пункт 23 в редакції Постанови КМ № 1338 від 15.12.2021}
КЛОПОТАННЯ
на надання субвенції
ТИПОВИЙ ДОГОВІР
надання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, закупівля яких здійснюється за рахунок субвенції
{Типовий договір із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}
ПЕРЕЛІК
закладів соціальної інфраструктури, для яких надається послуга з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету
ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
та вимоги до послуг
Тестування послуги проводиться технічним фахівцем виконавця в присутності уповноважених на підписання протоколу тестування послуг представників замовника для кожного вузла замовника (окремого закладу соціальної інфраструктури, для якого надаються послуги). Форма такого протоколу тестування послуг визначена додатком до цієї методики.
Результати тестування фіксуються у протоколі тестування послуг підписами сторін у двох примірниках. Один примірник зберігається у виконавця, інший у замовника. Протокол тестування послуг оформлює виконавець.
У разі негативного результату тестування виконавець здійснює всі необхідні заходи для забезпечення належних параметрів послуг та ініціює повторне тестування у строк, який не перевищує п’яти робочих днів.
Параметри тестування та вимоги до його проведення
Тестування послуг виконується шляхом вимірювання швидкості передачі даних на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг за посиланням https://diia.gov.ua/speedtest та зіставлення результатів вимірювання із замовленою швидкістю.
Результати тестування вважаються прийнятними, якщо хоча б один раз під час будь-якої спроби тестування панель вимірювання показала швидкість передачі даних:
для підключення за допомогою кабелю не менше 500 Мбіт/с (допускається відхилення не більше 10 відсотків) для обох показників напрямку передачі даних (upload та download);
для підключення з використанням мережі Wi-Fi не менше 100 Мбіт/c (допускається відхилення не більше 10 відсотків) для обох показників напрямку передачі даних (upload та download).
Здійснюються окремі тестування з використанням кабелю та мережі Wi-Fi.
Тестування проводиться з використанням завідомо справного обладнання:
для тестування надання послуг з використанням проводового підключення виконавець використовує персональний комп’ютер або ноутбук, який має мережевий порт із пропускною здатністю 1 Гбіт/c та підключається кабелем до мережевого порта маршрутизатора;
для тестування надання послуг з використанням мережі Wi-Fi виконавець використовує смартфон, що має вбудований GPS-модуль для визначення геолокації та модуль Wi-FI для можливості приєднання до мережі Wi-Fi на частоті 2,4 та 5 Ггц.
На час тестування необхідно виключити можливість передавання будь-якого іншого трафіку у каналі, що тестується (відключити інші мережеві пристрої від маршрутизатора), крім трафіку від обладнання, яким здійснюється тестування.
ПРОТОКОЛ
тестування послуг
{Додаток до Методики із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1338 від 15.12.2021}