open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 17 травня 2021 р. № 475
Київ

Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету, передбачених Фонду розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти

{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 661 від 07.06.2024}

Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок використання коштів державного бюджету, передбачених Фонду розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти, що додається.

Прем'єр-міністр України

Д.ШМИГАЛЬ

Інд. 73



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 травня 2021 р. № 475
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 7 червня 2024 р. № 661)

ПОРЯДОК
використання коштів державного бюджету, передбачених Фонду розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти

1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті МОН за програмою “Фонд розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти” (далі - бюджетні кошти).

2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є МОН.

3. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є заклади фахової передвищої та вищої освіти, що належать до сфери управління і фінансуються МОН (далі - заклади освіти).

4. Бюджетні кошти спрямовуються на:

1) виконання невідкладних аварійно-відбудовних та ремонтних робіт;

2) реалізацію проектів, пов’язаних з будівництвом (новим будівництвом, капітальним ремонтом, реконструкцією та реставрацією) захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення із захисними властивостями сховища/протирадіаційного укриття, призначених для укриття учасників освітнього процесу закладів фахової передвищої та вищої освіти;

3) здійснення заходів, пов’язаних з приведенням підвальних та/або цокольних приміщень закладів освіти у стан, придатний до використання їх як найпростіших укриттів;

4) здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог пожежної безпеки у закладах освіти;

5) забезпечення закладів освіти технічними засобами оповіщення та інформування;

6) придбання генераторів, електрогенераторних установок, трансформаторів, систем безперебійного електроживлення, акумуляторів, іншої електричної апаратури, пристроїв для фільтрування або очищення води, іншого обладнання довгострокового користування для безперебійного тепло-, водо-, електро- і газопостачання (далі - обладнання), що забезпечує створення безпечних умов навчання в тих закладах освіти, де освітній процес здійснюється за особистої присутності здобувачів освіти, а також для забезпечення проживання у гуртожитках таких здобувачів освіти;

7) здійснення заходів з енергоефективності;

8) розбудову мережі та відновлення гуртожитків, пошкоджених в результаті бойових дій, для забезпечення проживання здобувачів освіти у тих закладах освіти, де освітній процес здійснюється за особистої присутності здобувачів освіти;

9) виготовлення проектної (проектно-кошторисної) документації для виконання робіт (здійснення заходів) на об’єктах закладів фахової передвищої освіти.

5. У 2024 році бюджетні кошти, що надійшли за рахунок джерел, визначених пунктом 51 частини третьої статті 29 Бюджетного кодексу України, спрямовуються відповідно до підпунктів 1, 6, 8 і 9 пункту 4 цього Порядку для виконання відповідних робіт, придбання обладнання на об’єктах закладів освіти, що пошкоджені внаслідок воєнних дій, без дотримання вимог пунктів 6 і 7 та абзацу першого пункту 8 цього Порядку.

6. Отримання бюджетних коштів на відповідний рік здійснюється за результатами конкурсу, оголошення про проведення якого публікується на офіційному веб-сайті МОН у десятиденний строк з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 р. № 661 “Про внесення змін до Порядку використання коштів державного бюджету, передбачених Фонду розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти” та до 15 березня кожного наступного року.

7. Оголошення про конкурс на отримання бюджетних коштів на відповідний рік (далі - конкурс) повинне містити:

перелік напрямів фінансування за рахунок бюджетних коштів на поточний рік;

форму заявки, що подається закладом освіти на участь у конкурсі;

критерії оцінювання заявок на відповідність напрямам фінансування за рахунок бюджетних коштів;

перелік документів, що подаються до МОН разом із заявкою (далі - пакет документів).

8. Пакет документів подається закладами освіти до МОН протягом 20 календарних днів починаючи з дати опублікування оголошення. Обов’язковою умовою подання закладами вищої освіти документів на конкурс є наявність у пакеті документів затвердженої проектної (проектно-кошторисної) документації для робіт, що виконуватимуться за рахунок бюджетних коштів.

Заклади освіти, об’єкти яких у поточному році пошкоджені/знищені внаслідок воєнних дій, мають право протягом поточного року звертатися до МОН із заявкою та іншими документами, перелік яких визначається МОН, для отримання фінансування за рахунок бюджетних коштів для виконання відповідних робіт, придбання обладнання, що визначені пунктом 5 цього Порядку.

9. Для проведення конкурсу та розподілу бюджетних коштів за напрямами (з визначенням переліку робіт, заходів, обладнання) та об’єктами закладів освіти, а також для розподілу бюджетних коштів відповідно до пункту 5 цього Порядку МОН утворює комісію, до складу якої включаються представники МОН і за згодою фахівці закладів освіти.

Кількість членів комісії становить від 8 до 10 осіб.

10. Кількісний та персональний склад комісії затверджується МОН та оприлюднюється на офіційному веб-сайті. Головою комісії є заступник Міністра освіти і науки. Формою роботи комісії є засідання, що проводяться у разі потреби.

Засідання комісії веде голова, а за його відсутності - заступник голови.

Комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

11. Засідання комісії може проводитися дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій, зокрема відео- та конференц-зв’язку, за умови забезпечення надійної автентифікації всіх членів комісії та секретаря комісії, який бере участь у засіданнях комісії без права голосу.

12. Засідання комісії є правоможним, якщо в його роботі бере участь більш як половина членів затвердженого складу комісії.

Член комісії має право вивчати матеріали, подані на розгляд комісії, брати участь в обговоренні питань порядку денного, викладати свою окрему думку в письмовій формі.

Член комісії зобов’язаний брати участь у засіданнях комісії, прийнятті рішень шляхом голосування.

У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів члени комісії не беруть участі в опрацюванні, обговоренні та прийнятті рішень з питань, щодо яких у них існує конфлікт інтересів.

Про конфлікт інтересів членів комісії та голови може заявити будь-який учасник засідання. У разі неподання інформації про наявність конфлікту інтересів, якщо про нього стає відомо після прийняття рішення комісією, таке рішення підлягає перегляду.

Рішення комісії приймається більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні комісії, та оформлюється протоколом, що підписується головуючим на засіданні, членами комісії та секретарем комісії.

Підготовку матеріалів для розгляду комісією, складення та оформлення протоколів засідань комісії, підготовку на підставі протоколу засідання комісії рекомендацій щодо розподілу бюджетних коштів здійснює секретар комісії.

13. МОН протягом 15 робочих днів з дня, що настає за днем завершення прийому заявок та пакетів документів, поданих закладами освіти відповідно до пункту 8 цього Порядку, готує матеріали для розгляду на засіданні комісії.

Комісія розглядає заявки та пакети документів на відповідність вимогам, зазначеним в оголошенні. За результатами розгляду проводиться підготовка рекомендацій щодо розподілу бюджетних коштів за напрямами (з визначенням переліку робіт, заходів, обладнання) та об’єктами закладів освіти, фінансування яких здійснюється за рахунок бюджетних коштів у поточному році, з дотриманням вимог пункту 16 цього Порядку.

Під час підготовки рекомендацій перевага надається роботам і заходам:

які виконуються, здійснюються за напрямами, зазначеними у підпунктах 1-5, 8 і 9 пункту 4 цього Порядку;

завершення виконання, здійснення яких проводиться до кінця поточного року, що відображається у заявці і може підтверджуватися строками виконання робіт, зазначеними у поданих на конкурс документах.

Документи, подані закладами освіти відповідно до пункту 5 цього Порядку, розглядаються комісією невідкладно на найближчому засіданні.

14. Розподіл бюджетних коштів за напрямами (з визначенням переліку робіт, заходів, обладнання) та об’єктами закладів освіти, фінансування яких здійснюється за рахунок бюджетних коштів у поточному році, затверджується МОН на підставі рекомендацій комісії, сформованих за результатами розгляду заявок і пакетів документів, поданих закладами освіти відповідно до цього Порядку, та публікується на офіційному веб-сайті МОН:

не пізніше місячного строку після затвердження МОН - щодо виділення бюджетних коштів за результатами конкурсу;

щокварталу - щодо виділення бюджетних коштів відповідно до пункту 5 цього Порядку.

15. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому законом порядку. Попередня оплата товарів, робіт і послуг здійснюється в установленому бюджетним законодавством порядку.

16. Не допускається спрямування бюджетних коштів на:

придбання товарів, робіт і послуг, не пов’язаних з напрямами, визначеними пунктом 4 цього Порядку;

здійснення за рахунок коштів загального фонду державного бюджету робіт і заходів на об’єктах закладів освіти, місцем розташування яких є території, віднесені згідно з переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженим наказом Мінреінтеграції, до окупованих територій або до територій активних бойових дій;

оплату посередницьких послуг;

здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

17. Використання бюджетних коштів здійснюється з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 “Про ефективне використання державних коштів” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 83, ст. 2739).

18. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття та закриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.

19. Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня подають щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, МОН інформацію про використання бюджетних коштів для її узагальнення і подання до 20 числа цього ж місяця Мінфіну у розрізі закладів освіти із зазначенням напрямів спрямування бюджетних коштів.

20. Погашення кредиторської та дебіторської заборгованості, зареєстрованої органами Казначейства, за бюджетними зобов’язаннями минулих років здійснюється в установленому законодавством порядку.

21. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

{Порядок в редакції Постанови КМ № 661 від 07.06.2024}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: