Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” у 2021 році
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Відповідно до частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України здійснити розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” у 2021 році згідно з додатком.
2. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2018 р. № 237 “Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 32, ст. 1115; 2020 р., № 18, ст. 694, № 37, ст. 1223, № 65, ст. 2092, № 87, ст. 2802) зміни, що додаються.
Міністерству освіти і науки - погодження розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа”, передбаченого пунктом 1 цієї постанови, з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;
Міністерству фінансів - внесення після зазначеного погодження відповідних змін до розпису державного бюджету.
4. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 1 січня 2021 року.
РОЗПОДІЛ
обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” у 2021 році
Код бюджету | Назва місцевого бюджету | Закупівля засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи (видатки розвитку) | Закупівля комп’ютерного та мультимедійного обладнання, пристосувань для навчальних кабінетів, засобів навчання, у тому числі навчально-методичної та навчальної літератури, зошитів з друкованою основою, у тому числі їх електронних версій та з аудіосупроводом, для закладів загальної середньої освіти, що є учасниками всеукраїнського інноваційного освітнього проекту за темою “Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти” (видатки розвитку) | Підвищення кваліфікації педагогічних працівників та проведення супервізії (видатки споживання) | |||
усього | у тому числі | ||||||
проведення супервізії | підвищення кваліфікації вчителів, асистентів вчителів у закладах післядипломної педагогічної освіти комунальної форми власності | підвищення кваліфікації вчителів, які забезпечують здобуття учнями 5-11(12) класів загальної середньої освіти | |||||
02100000000 | Обласний бюджет Вінницької області | 45598,7 | 2441,9 | 17940,6 | 1361 | 4325,6 | 12254 |
03100000000 | Обласний бюджет Волинської області | 37635,3 | 1085,3 | 16663,8 | 1088 | 4046,1 | 11529,7 |
04100000000 | Обласний бюджет Дніпропетровської області | 68435,7 | 1085,3 | 25858,4 | 1520,6 | 6510,2 | 17827,6 |
05100000000 | Обласний бюджет Донецької області | 36660 | 1085,3 | 13751,3 | 919,1 | 3301,3 | 9530,9 |
06100000000 | Обласний бюджет Житомирської області | 37497,6 | 1085,3 | 15784 | 1121,4 | 3975,3 | 10687,3 |
07100000000 | Обласний бюджет Закарпатської області | 42118,6 | 1356,6 | 16935,4 | 1138,2 | 6757,7 | 9039,5 |
08100000000 | Обласний бюджет Запорізької області | 37613,5 | 1220,9 | 15436,4 | 930,2 | 4022,8 | 10483,4 |
09100000000 | Обласний бюджет Івано-Франківської області | 41377,9 | 1085,3 | 19783,6 | 1203,1 | 4786,5 | 13794 |
10100000000 | Обласний бюджет Київської області | 50835,3 | 1220,9 | 18572,1 | 1193,9 | 4957,4 | 12420,8 |
11100000000 | Обласний бюджет Кіровоградської області | 23469,5 | 1085,3 | 10086,7 | 568,4 | 2507,8 | 7010,5 |
12100000000 | Обласний бюджет Луганської області | 15571,8 | 1085,3 | 5918,7 | 493,9 | 1485 | 3939,8 |
13100000000 | Обласний бюджет Львівської області | 72392,7 | 2577,5 | 31744,3 | 2114,8 | 7330,2 | 22299,3 |
14100000000 | Обласний бюджет Миколаївської області | 30061,9 | 1085,3 | 11211,6 | 1368,4 | 2554,6 | 7288,6 |
15100000000 | Обласний бюджет Одеської області | 58397,7 | 1899,2 | 21553,7 | 1054,6 | 5388,8 | 15110,3 |
16100000000 | Обласний бюджет Полтавської області | 35887,8 | 814 | 14045,3 | 1076,9 | 3521 | 9447,4 |
17100000000 | Обласний бюджет Рівненської області | 40489,1 | 1627,9 | 17674,8 | 727,8 | 4474 | 12473 |
18100000000 | Обласний бюджет Сумської області | 25151,3 | 1085,3 | 10985,4 | 1258,8 | 2501,7 | 7224,9 |
19100000000 | Обласний бюджет Тернопільської області | 36163 | 1220,9 | 14946,2 | 1275,6 | 3493,2 | 10177,4 |
20100000000 | Обласний бюджет Харківської області | 52540,3 | 1085,3 | 19891,5 | 703,7 | 4831,8 | 14356 |
21100000000 | Обласний бюджет Херсонської області | 26628,4 | 1085,3 | 10905,6 | 1119,6 | 2659,6 | 7126,4 |
22100000000 | Обласний бюджет Хмельницької області | 37123,8 | 1085,3 | 14697,3 | 980,3 | 3592,9 | 10124,1 |
23100000000 | Обласний бюджет Черкаської області | 32110,9 | 1085,3 | 12264,2 | 713 | 2857,0 | 8694,2 |
24100000000 | Обласний бюджет Чернівецької області | 26020,6 | 1085,3 | 11246,6 | 857,8 | 4750,2 | 5638,6 |
25100000000 | Обласний бюджет Чернігівської області | 26632,2 | 1085,3 | 10642,1 | 737,1 | 2490,1 | 7414,9 |
26000000000 | Бюджет м. Києва | 49921,3 | 4341,1 | 21460,4 | 852,2 | 4866,4 | 15741,8 |
Разом | 986334,9 | 35000 | 400000 | 26378,4 | 101987,2 | 271634,4 |
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2018 р. № 237
1. Пункти 4 і 5 постанови викласти в такій редакції:
“4. Установити, що закупівля засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи (або структурних підрозділів закладів освіти, що забезпечують здобуття початкової освіти) та їх доставка здійснюються на засадах співфінансування:
для обласних бюджетів, бюджетів міських територіальних громад та м. Києва, чисельність населення яких станом на 1 січня 2020 р. становила понад 40000 осіб, не більш як 70 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 30 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів міських територіальних громад, чисельність населення яких станом на 1 січня 2020 р. становила менш як 40000 осіб, селищних територіальних громад, сільських територіальних громад не більш як 90 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 10 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для закладів, розташованих у селах (селищах), що мають статус гірських населених пунктів, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення, не більш як 95 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 5 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів не можуть бути кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам, включаючи залишки коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
5. Установити, що в разі необхідності закупівлі засобів навчання та обладнання, навчально-методичної та навчальної літератури, зошитів з друкованою основою, у тому числі їх електронних версій та з аудіосупроводом, для навчальних кабінетів початкової школи (або структурних підрозділів закладів освіти, що забезпечують здобуття початкової освіти) та закладів загальної середньої освіти, що є учасниками всеукраїнського інноваційного освітнього проекту за темою “Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти”, що відповідно до законодавства є малоцінними необоротними матеріальними активами, кошти, визначені розподілом субвенції як видатки розвитку, можуть спрямовуватися на видатки споживання для такої закупівлі.”.
2. У Порядку та умовах надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа”, затверджених зазначеною постановою:
1) підпункти 1 і 2 пункту 4 викласти в такій редакції:
засобів навчання та обладнання, у тому числі комп’ютерного обладнання та сучасних меблів, для навчальних кабінетів початкової школи (або структурних підрозділів закладів освіти, що забезпечують здобуття початкової освіти);
комп’ютерного та мультимедійного обладнання, пристосувань для навчальних кабінетів, засобів навчання, у тому числі навчально-методичної та навчальної літератури, зошитів з друкованою основою, у тому числі їх електронних версій та з аудіосупроводом, для закладів загальної середньої освіти, що є учасниками всеукраїнського інноваційного освітнього проекту за темою “Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти” (далі - заклади - учасники всеукраїнського інноваційного освітнього проекту);
вчителів початкової школи за напрямами: здійснення формувального оцінювання учнів, впровадження діяльнісних, зокрема ігрових, методів навчання, організація інклюзивного навчання, використання цифрових технологій та технологій дистанційного навчання;
вчителів закладів загальної середньої освіти, які забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти, за напрямами: професійна діяльність вчителя (формування ключових та предметних (галузевих) компетентностей відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа”, впровадження діяльнісних, зокрема ігрових, методів навчання тощо), організація інклюзивного навчання, використання цифрових технологій та технологій дистанційного навчання;
вчителів, які викладають один чи декілька навчальних предметів (інтегрованих курсів) румунською або угорською мовами, за напрямом формування предметних (галузевих) компетентностей державною мовою;
2) у пункті 5:
в абзаці другому цифри “2020/21” замінити цифрами “2021/22”;
після абзацу другого доповнити новим абзацом такого змісту:
“Вимоги до комп’ютерного та мультимедійного обладнання, пристосувань для навчальних кабінетів закладів - учасників всеукраїнського інноваційного освітнього проекту визначаються відповідно до Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти та Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затверджених МОН.”.
У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом четвертим;
3) у пункті 6:
підпункт 4 після слова “придбання” доповнити словами “предметів та матеріалів”;
підпункт 5 викласти в такій редакції:
“5) здійснення (у разі потреби) витрат на відрядження для підвищення кваліфікації вчителів, асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти.”;
4) у пункті 9:
абзац четвертий викласти в такій редакції:
“Перелік тренерів, тренерів-педагогів затверджується відповідним органом управління у сфері освіти обласних, Київської міської держадміністрацій за поданням закладу післядипломної педагогічної освіти комунальної форми власності.”;
5) пункт 10 після слова “здійснюється” доповнити словами “відповідно до умов укладеного строкового трудового договору або”;
6) абзац перший пункту 11 після слів “кандидата наук” доповнити словами “(для осіб, що мають вчене звання професор або науковий ступінь доктор наук відповідно за ставками, передбаченими для професора або доктора наук)”;
7) пункт 15 викласти в такій редакції:
“15. Казначейство перераховує щомісяця до 10 числа субвенцію на рахунки обласних бюджетів та бюджету м. Києва, відкриті в органах Казначейства, згідно з розписом державного бюджету відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161).
Облдержадміністрації здійснюють розподіл субвенції між обласним бюджетом та бюджетами територіальних громад з урахуванням таких критеріїв:
за напрямами, визначеними абзацом другим підпункту 1 пункту 4 цих Порядку та умов:
- 25 відсотків - на закупівлю засобів навчання та обладнання (крім комп’ютерного) для учнів початкових класів, що навчаються за новими методиками відповідно до Концепції “Нова українська школа”. Розподіл субвенції між відповідними місцевими бюджетами здійснюється з урахуванням кількості класів у початкових школах (1-4 класів у структурних підрозділах закладів освіти, що забезпечують здобуття початкової освіти) в адміністративно-територіальній одиниці;
- 35 відсотків - на закупівлю сучасних меблів для початкових класів нової української школи. Розподіл субвенції між відповідними місцевими бюджетами здійснюється з урахуванням кількості учнів 1-4 класів у початкових школах (або структурних підрозділах закладів освіти, що забезпечують здобуття початкової освіти) в адміністративно-територіальній одиниці;
- 40 відсотків - на закупівлю комп’ютерного обладнання для початкових класів. Розподіл субвенції між відповідними місцевими бюджетами здійснюється з урахуванням кількості початкових шкіл (або структурних підрозділів закладів освіти, що забезпечують здобуття початкової освіти) в адміністративно-територіальній одиниці.
Розподіл субвенції між відповідними місцевими бюджетами на закупівлю комп’ютерного та мультимедійне обладнання, пристосувань для навчальних кабінетів, навчально-методичної та навчальної літератури, зошитів з друкованою основою, у тому числі їх електронних версій та з аудіосупроводом, здійснюється з урахуванням кількості класів у закладах - учасниках всеукраїнського інноваційного освітнього проекту;
за напрямом, визначеним підпунктом 2 пункту 4 цих Порядку та умов:
- не менше 70 відсотків (обласні бюджети та бюджет м. Києва) - на здійснення видатків, визначених підпунктами 1-3 пункту 6 цих Порядку та умов;
- не більше 20 відсотків (обласні бюджети та бюджет м. Києва) - на здійснення видатків, визначених підпунктом 4 пункту 6 цих Порядку та умов;
- не більше 10 відсотків - на здійснення видатків, визначених підпунктом 5 пункту 6 цих Порядку та умов. Розподіл субвенції між відповідними місцевими бюджетами здійснюється пропорційно кількості вчителів, асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти;
за напрямом, визначеним підпунктом 3 пункту 4 цих Порядку та умов, - пропорційно кількості початкових шкіл (або структурних підрозділів закладів освіти, що забезпечують здобуття початкової освіти). Розподіл субвенції між відповідними місцевими бюджетами здійснюється із розрахунку необхідності проведення однієї супервізії в одному закладі освіти;
за напрямом, визначеним підпунктом 4 пункту 4 цих Порядку та умов, - пропорційно кількості вчителів, які забезпечують здобуття учнями 5-11 (12) класів загальної середньої освіти без урахування вчителів, визначених абзацами третім і четвертим підпункту 2 пункту 4 цих Порядку та умов.”;
8) у пункті 16 слова “районних бюджетів, бюджетів міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад” замінити словами “бюджетів територіальних громад”;
9) у тексті Порядку та умов слова “в абзацах другому - шостому” замінити словами “в абзацах другому - п’ятому”.