Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті Міністерству культури та інформаційної політики для розвитку закладів загальнодержавного значення
Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті Міністерству культури та інформаційної політики для розвитку закладів загальнодержавного значення, що додається.
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті Міністерству культури та інформаційної політики для розвитку закладів загальнодержавного значення
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті МКІП за програмою “Фонд розвитку закладів загальнодержавного значення” (далі - бюджетні кошти).
Джерелом формування бюджетних коштів за спеціальним фондом є надходження до державного бюджету плати за ліцензії на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор і за ліцензії на випуск та проведення лотерей.
Одержувачі та/або розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня беруть бюджетні зобов’язання за спеціальним фондом державного бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду державного бюджету.
2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є МКІП.
Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів є державні підприємства, установи і організації, що належать до сфери управління МКІП.
Замовниками робіт і заходів, визначених пунктом 3 цього Порядку, є державні підприємства, установи і організації, що належать до сфери управління МКІП (далі - замовники).
3. Бюджетні кошти спрямовуються на:
1) реалізацію проектів робіт з реставрації, консервації, ремонту на пам’ятках культурної спадщини державної форми власності, у тому числі замках, інших фортифікаційних, оборонних, палацово-паркових комплексах, з реконструкції, капітального ремонту, будівництва, благоустрою об’єктів культурного призначення державної форми власності, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво”, розроблення відповідної проектної документації із кошторисом видатків;
2) здійснення заходів щодо зміцнення матеріально-технічної бази закладів, що належать до сфери управління МКІП (далі - заклади).
4. Відбір проектів, визначених підпунктом 1 пункту 3 цього Порядку, здійснюється відповідно до Порядку відбору проектів, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1214 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 101, ст. 3275).
Бюджетні кошти використовуються згідно із затвердженим МКІП переліком проектів, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво” (далі - проекти), сформованим з урахуванням рейтингу таких проектів, відповідно до Порядку відбору проектів, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1214 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 101, ст. 3275).
У переліку проектів зазначаються найменування робіт і заходів, назва об’єкта культурного призначення, на якому будуть реалізовані проекти, строки їх виконання, місце реалізації проекту, суми відповідних витрат проектів та джерела фінансування (загальний або спеціальний фонд бюджету).
5. Бюджетні кошти, які спрямовуються на здійснення заходів щодо зміцнення матеріально-технічної бази закладів, використовуються згідно з переліком робіт і заходів із зазначенням закладів, затвердженим відповідним наказом МКІП (далі - перелік закладів).
Перелік закладів формується на підставі поданих закладами заявок, що містять, зокрема:
інформацію про джерела фінансування, за рахунок яких профінансовано відповідні роботи/послуги на об’єктах, зокрема у попередні роки (за наявності);
документи, що підтверджують факт перебування в аварійному стані матеріально-технічної бази (за наявності);
обґрунтування необхідності виділення бюджетних коштів у відповідному році;
Оголошення про подання заявок та рекомендації для включення до переліку закладів на відповідний рік публікується на офіційному веб-сайті МКІП.
В оголошенні міститься інформація про строки, форму і спосіб подання заявок, перелік додаткових документів, що подаються для розгляду (у разі потреби).
З метою розгляду заявок та формування рекомендацій для включення до переліку закладів МКІП утворює комісію, до складу якої входять представники Міністерства.
Основною формою роботи комісії є засідання.
Засідання комісії є правоможним, якщо в її роботі бере участь більш як половина членів комісії.
Під час формування комісією рекомендацій для включення до переліку закладів пріоритет надається закладам:
будівлі/приміщення яких перебувають в аварійному та/або в непридатному до нормальної експлуатації стані;
у яких завершуються роботи і заходи, розпочаті у попередні роки.
Рекомендації для включення до переліку закладів формуються комісією виходячи з обсягу бюджетних асигнувань, передбачених МКІП на відповідний рік.
Рекомендації для включення до переліку закладів вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більшість присутніх на засіданні членів комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Рішення комісії про схвалення рекомендацій для включення до переліку закладів оформляються протоколом.
На підставі схвалених комісією рекомендацій для включення до переліку закладів МКІП затверджує перелік закладів.
У переліку закладів зазначаються найменування закладу, назва об’єкта, на якому виконуватимуться роботи, найменування робіт, місце проведення робіт, суми витрат та джерела фінансування (загальний або спеціальний фонд бюджету).
У разі потреби до переліку закладів вносяться зміни.
Виділення бюджетних коштів на виконання робіт з реконструкції, реставрації, проведення капітального ремонту закладів здійснюється за умови наявності затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної, науково-проектної документації та інших документів, які є обов’язковими відповідно до законодавства.
6. Перелік замовників щодо кожного проекту/заходу затверджується відповідним наказом МКІП.
7. Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачі бюджетних коштів за результатами проведення процедури закупівлі укладають в установленому порядку з переможцем процедури закупівлі (далі - виконавець) договір про закупівлю товарів, робіт і послуг, в якому, зокрема, передбачаються умови щодо:
недопущення включення до собівартості робіт витрат, які безпосередньо не пов’язані з виконанням таких робіт, або витрат щодо необґрунтованого збільшення їх вартості;
відповідальності виконавця за порушення строків виконання умов договору;
можливості коригування визначеної у договорі суми у разі зменшення бюджетних призначень;
застосування штрафних санкцій за невиконання або несвоєчасне виконання виконавцем своїх зобов’язань.
Невід’ємною частиною зазначеного договору є кошторис витрат з необхідними розрахунками і обґрунтуваннями.
У разі недотримання виконавцем умов зазначеного договору він повертає суму коштів, спрямовану на реалізацію проекту, до загального або спеціального фонду державного бюджету.
8. Не допускається спрямування бюджетних коштів на:
придбання товарів, виконання робіт, надання послуг, які безпосередньо не пов’язані з виконанням робіт і заходів;
фінансування заходів за рахунок коштів, передбачених на виконання інших бюджетних програм;
здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.
9. Закупівля товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти здійснюється в установленому законом порядку.
Попередня оплата таких товарів, робіт і послуг проводиться з урахуванням положень бюджетного законодавства.
Остаточні розрахунки за товари, роботи і послуги здійснюються згідно з умовами договору на підставі актів приймання-передачі поставлених товарів, виконаних робіт і наданих послуг.
10. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
11. Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачі бюджетних коштів подають щомісяця до 10 числа наступного місяця МКІП інформацію про стан реалізації проектів та використання бюджетних коштів.
Звіт про використання бюджетних коштів МКІП подає щокварталу до 25 числа наступного місяця Мінфіну.
12. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.