open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна

ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

25.02.2021  № 7

Про внесення змін до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат

Відповідно до статей 7, 37 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», з метою вдосконалення порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат в частині зменшення кількості документів, які подаються потерпілими на виробництві та особами, які мають право на виплати у разі смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку та професійного захворювання та у зв’язку із набранням чинності з 01.01.2021 нової редакції статті 37 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» правління Фонду соціального страхування України ПОСТАНОВЛЯЄ:

1. Затвердити Зміни до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 19 липня 2018 року № 11, що додаються.

2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12.10.2000 № 15 «Про затвердження Правил обліку та зберігання у відділеннях виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України документів, що підтверджують право працівника на страхову виплату, інші соціальні послуги внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання».

3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

4. Ця постанова набирає чинності з дня її оприлюднення, крім пункту 7 Змін до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат, який застосовується з 01.01.2021.

Голова правління

Є. Котик


ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління
Фонду соціального страхування
України
25.02.2021  № 7

ЗМІНИ
до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат

1. У пункті 1.5:

1) абзац другий доповнити новим реченням такого змісту:

«У разі встановлення причинного зв’язку смерті потерпілого з наслідками раніше отриманого ушкодження здоров’я внаслідок нещасного випадку на виробництві чи професійного захворювання, справа про страхові виплати по втраті годувальника формується управлінням (відділенням) Фонду, яке здійснювало страхові виплати померлому потерпілому»;

2) доповнити новим абзацом такого змісту:

«Формування, облік та зберігання документів, що підтверджують право осіб на страхові виплати, медичні та соціальні послуги, передбачені загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, здійснюється у порядку, визначеному виконавчою дирекцією Фонду».

2. Пункт 3.1 викласти в такій редакції:

«Для призначення одноразової допомоги та щомісячної страхової виплати до управління (відділення) Фонду подається:

заява особисто за встановленою  виконавчою дирекцію Фонду формою;

копія паспорта;

копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера) або сторінки паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера) та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті).

Копії документів засвідчуються працівником управління (відділення) Фонду при пред’явленні оригіналів.

Працівниками управління (відділення) Фонду до справи про страхові виплати додаються:

оригінал акта розслідування нещасного випадку або акта розслідування професійного захворювання (отруєння) за формою, встановленою Кабінетом Міністрів України;

оригінал виписки медико-соціальної експертної комісії (далі – МСЕК) про ступінь втрати професійної працездатності;

інформація з Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування про нараховану заробітну плату (дохід) та сплату страхових внесків. У разі коли відомості про застраховану особу Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування не містять усіх необхідних даних для визначення розміру середньої заробітної плати, працівники управління (відділення) Фонду отримують інформацію у страхувальника. У разі відсутності страхувальника на момент формування справи про страхові виплати, довідку, що підтверджує розмір заробітної плати перед настанням страхового випадку, може надати потерпілий;

інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про трудові, цивільно-правові відносини потерпілого, реєстрацію фізичної особи – підприємця, члена фермерського господарства, члена особистого селянського господарства, самозайнятої особи на момент настання страхового випадку в залежності від місця, де стався страховий випадок. У разі відсутності такої інформації потерпілим надаються копії документів, які підтверджують, що на момент настання страхового випадку він працював саме у того страхувальника, у якого стався нещасний випадок або зареєстровано професійне захворювання.

У разі отримання виплат в особливих умовах, відповідно до статті 48 Закону, додаються довідки відповідних закладів, у яких перебувають потерпілі, необхідні для проведення виплат з дотриманням вимог цієї статті.

У разі встановлення комісією з розслідування нещасного випадку, що ушкодження здоров'я настало не лише з причин, що залежать від роботодавця, а і внаслідок порушення потерпілим нормативно-правових актів про охорону праці до справи долучається протокол засідання комісії з зазначенням відсотку зменшення одноразової допомоги.

Право на отримання потерпілим одноразової допомоги та щомісячної страхової виплати настає з дня встановлення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності.

Якщо справи про страхові виплати розглядаються вперше по закінченню трьох років з дня встановлення МСЕК стійкої втрати потерпілим професійної працездатності внаслідок ушкодження здоров'я, то страхові виплати призначаються з дня звернення за їх призначенням відповідно до чинних нормативно-правових актів.

У разі відсутності документів, необхідних для призначення виплат в управліннях (відділеннях) Фонду, та наявності їх у потерпілого, він може надати ці документи для призначення виплат.

Зазначені документи формуються в справу про страхові виплати та зберігаються в управлінні (відділенні) Фонду.».

3. Пункт 3.2 доповнити новим підпунктом 3.2.6 такого змісту:

«Якщо щомісячні страхові виплати було припинено та з моменту припинення пройшло більше як три роки, то призначення здійснюється на загальних підставах відповідно до вимог частини першої статті 42 Закону та вимог підпункту 3.4.2 цього Порядку. Середньомісячна заробітна плата обчислюється з урахуванням пункту 14 Постанови Кабінету Міністрів України № 1266».

4. Підпункт 3.4.2 пункту 3.4 доповнити новим абзацом такого змісту:

«Розмір такої щомісячної страхової виплати не повинен перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб».

5. У підпункті 3.5.1 пункту 3.5:

1) в абзаці першому слова «виходячи з відкоригованої заробітної плати, визначеної за останнім її коригуванням при проведенні перерахування відповідно до частини другої статті 37 Закону» замінити словами «із визначеного розміру щомісячної страхової виплати шляхом її ділення на відсоток втрати професійної працездатності до перерахунку та множенням на новий розмір відсотка втрати професійної працездатності»;

6. Пункт 5.1 викласти в такій редакції:

«Для призначення одноразової допомоги та щомісячної страхової виплати в разі смерті потерпілого членами сім'ї та особами, які мають право на виплати, до управління (відділення) виконавчої дирекції Фонду подаються:

заяви (колективна чи індивідуальні), для призначення страхових виплат за встановленою виконавчою дирекцію Фонду формою;

копії паспорта;

копії реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера) або сторінки паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера) та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);

копії свідоцтва органу реєстрації актів цивільного стану про смерть потерпілого;

копії документів, що підтверджують родинні зв’язки померлого потерпілого (свідоцтво про шлюб потерпілого, свідоцтво про народження його дітей, у разі призначення виплати батькам потерпілого подається свідоцтво про народження потерпілого);

довідка про реєстрацію місця проживання (у разі відсутності відмітки про реєстрацію місця проживання в документах, що засвідчують особу).

Для отримання одноразової допомоги на сім’ю дружиною (чоловіком) або дитиною, реєстрація їх місця проживання повинна співпадати з реєстрацією місця проживання померлого потерпілого.

В залежності від категорії осіб, які мають право на страхові виплати, надаються:

для дітей до 23 років, які є учнями, студентами (курсантами, слухачами, стажистами) денної форми навчання, довідка навчального закладу (такі довідки надаються в подальшому щосеместру);

для осіб з інвалідністю копія довідки МСЕК про встановлення групи інвалідності;

для осіб, які доглядають дитину потерпілого до 8 років наказ про надання відпустки по догляду за дитиною.

Копії документів засвідчуються працівником управління (відділення) Фонду при пред’явленні оригіналів.

У разі отримання виплат в особливих умовах, відповідно до статті 48 Закону, додаються довідки відповідних закладів, у яких перебувають особи, які мають право на виплати, необхідні для проведення виплат з дотриманням вимог цієї статті.

За малолітніх або неповнолітніх осіб заяву подає один із батьків або інший законний представник.

Працівником управління (відділення) Фонду до справи про страхові виплати додаються:

оригінал акта розслідування нещасного випадку або акта розслідування професійного захворювання (отруєння) за формою, встановленою Кабінетом Міністрів України;

оригінал висновку МСЕК про причинний зв'язок смерті потерпілого з наслідками раніше отриманого трудового каліцтва чи професійного захворювання (у разі наявності);

інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про нараховану заробітну плату (дохід) та сплату страхових внесків.

У разі коли відомості Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування не містять усіх необхідних даних для визначення розміру середньої заробітної плати потерпілого, працівники управління (відділення) Фонду отримують інформацію у страхувальника. У разі відсутності страхувальника на момент формування справи про страхові виплати, довідку, що підтверджує розмір заробітної плати перед настанням страхового випадку, може надати особа, що має право на виплати;

інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про трудові, цивільно-правові відносини, реєстрації фізичної особи – підприємця, члена фермерського господарства, члена особистого селянського господарства, самозайнятої особи на момент настання страхового випадку в залежності від місця, де стався страховий випадок. У разі відсутності такої інформації особа, яка має право на виплати, надає копії документів, які підтверджують, що на момент настання страхового випадку потерпілий працював у того страхувальника, у якого стався нещасний випадок або зареєстровано професійне захворювання;

інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про трудові, цивільно-правові відносини, реєстрації фізичної особи – підприємця, члена фермерського господарства, члена особистого селянського господарства, самозайнятої особи та доходи у разі призначення страхових виплат дітям з 16 до 18 років, дружині (чоловіку), які досягли пенсійного віку, особі з інвалідністю - члену сім’ї померлого, особам, які доглядають дітей потерпілого до 8 років.

Зазначені документи формуються в справу про страхові виплати та зберігаються в управлінні (відділенні) Фонду.

У разі відсутності відповідних документів і неможливості їх відновлення факт перебування на утриманні потерпілого встановлюється в судовому порядку. Відповідні рішення суду надаються для призначення виплат та додаються до справи про страхові виплати».

7. Пункт 6.2 викласти в такій редакції:

«6.2. Перерахування розміру щомісячної страхової виплати проводиться шляхом множення розміру щомісячної страхової виплати, яку отримує потерпілий (особа, яка має право на виплати) станом на 01 число місяця, в якому проводиться перерахунок, на коефіцієнт, затверджений Кабінетом Міністрів України.

Максимальний розмір щомісячної страхової виплати після проведеного перерахування відповідно до частини другої статті 37 Закону не повинен перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на дату проведення перерахунку.

Визначена раніше сума щомісячної страхової виплати зменшенню не підлягає».

{Текст взято з сайту Фонду соціального страхування України http://www.fssu.gov.ua}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: