Про затвердження Порядку та умов надання у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток спортивної інфраструктури
Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок та умови надання у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток спортивної інфраструктури, що додаються.
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток спортивної інфраструктури
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання та використання у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток спортивної інфраструктури (далі - субвенція), що передбачена у загальному фонді.
2. Субвенція спрямовується на виконання нових та завершення розпочатих у попередніх періодах робіт з будівництва та реконструкції об’єктів спортивної інфраструктури (багатофункціональних спортивних комплексів, спортивних залів для ігрових видів спорту, різних видів єдиноборств, плавальних спортивних басейнів, льодових арен, спортивних стадіонів, палаців спорту), що призначені для проведення всеукраїнських та міжнародних змагань, а також навчально-тренувальних зборів для національних збірних команд з не менше ніж п’яти олімпійських видів спорту (далі - спортивні об’єкти).
3. Головним розпорядником субвенції є Мінмолодьспорт.
4. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
5. Умовами надання субвенції є:
1) для створення нових спортивних об’єктів:
співфінансування у 2021 році з місцевих бюджетів та позабюджетних коштів, не заборонених законодавством, в обсязі не менше ніж 10 відсотків загальної вартості робіт з будівництва та реконструкції спортивних об’єктів, запланованих на перший рік;
наявність необхідних для проведення робіт документів, зокрема проектно-кошторисної документації, дозволу на виконання робіт з будівництва та реконструкції спортивних об’єктів, експертного звіту, затверджених в установленому порядку;
подання матеріалів щодо плану використання коштів у 2021 році відповідно до затвердженого титула спортивного об’єкта на проведення робіт з будівництва та реконструкції;
2) для завершення розпочатих у попередніх періодах робіт з будівництва та реконструкції спортивних об’єктів, які виконувалися за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво/реконструкцію палаців спорту та спортивних басейнів:
співфінансування у 2021 році з місцевих бюджетів та позабюджетних коштів, не заборонених законодавством, в обсязі не менше ніж 10 відсотків залишкової вартості робіт з будівництва та реконструкції спортивних об’єктів;
подання фінансово-економічного обґрунтування щодо подальшого плану розвитку та експлуатації спортивного об’єкта з визначенням джерел фінансування на короткостроковий період (до трьох років);
подання матеріалів щодо використаних коштів та виконаних робіт з будівництва та реконструкції спортивних об’єктів у минулих бюджетних періодах, включаючи документи щодо проведення робіт з будівництва та реконструкції спортивних об’єктів, які були виконані за рахунок коштів місцевого бюджету, міжбюджетних трансфертів та інших джерел, не заборонених законодавством, та плану використання коштів у 2021 році, а також фотографій, на яких зафіксований поточний стан спортивного об’єкта;
подання гарантійного листа щодо співфінансування та своєчасного використання субвенції в повному обсязі, забезпечення функціонування спортивних об’єктів за рахунок коштів місцевого бюджету.
Джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів не можуть бути інші міжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам.
Благоустрій території спортивних об’єктів здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів та позабюджетних коштів, не заборонених законодавством.
6. До переліку спортивних об’єктів, роботи з будівництва та реконструкції яких планується здійснити у 2021 році (далі - перелік об’єктів), включаються об’єкти комунальної власності:
1) що є окремими спортивними спорудами або належать до закладів фізичної культури і спорту;
2) строк завершення робіт з будівництва та реконструкції яких розпочато у:
поточному році та не перевищує трьох років;
попередніх періодах та закінчується у поточному році або не перевищує двох років.
Проведення робіт з будівництва та реконструкції спортивних об’єктів у наступних бюджетних періодах за рахунок коштів місцевих бюджетів та позабюджетних коштів, не заборонених законодавством;
3) що мають відведену в установленому порядку відповідну земельну ділянку, за якою відсутні судові процеси;
4) що мають затверджену в установленому законодавством порядку проектно-кошторисну документацію та дозвіл на виконання робіт;
5) у яких кількість глядацьких місць становить не менше ніж 500;
6) у проектно-кошторисній документації для будівництва яких враховано вимоги щодо доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, що підтверджено позитивним експертним звітом;
7) що мають документальне підтвердження від спортивних федерацій щодо відповідності спортивного об’єкта вимогам, необхідним для проведення всеукраїнських та міжнародних змагань з не менше ніж п’яти олімпійських видів спорту та намірів проведення відповідної сертифікації після завершення робіт з будівництва та реконструкції спортивних об’єктів.
До переліку об’єктів додаються зведені розрахунки вартості робіт за видами, строком виконання та обсягами співфінансування.
7. Пропозиції щодо включення спортивного об’єкта до переліку об’єктів з відповідним обґрунтуванням та матеріалами подаються Мінмолодьспорту місцевими органами виконавчої влади/виконавчими органами сільських, селищних, міських рад і територіальних громад.
Пропозиції щодо включення спортивних об’єктів до переліку об’єктів приймаються протягом 20 робочих днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2021 р. № 226.
8. Розгляд пропозицій щодо формування переліку об’єктів відповідно до цих Порядку та умов здійснюється комісією, яка утворюється Мінмолодьспортом.
Персональний склад комісії затверджується наказом Мінмолодьспорту.
Головою комісії є перший заступник Міністра молоді та спорту.
Формою роботи комісії є засідання.
Засідання комісії веде її голова, а за його відсутності - заступник голови.
Засідання комісії є правоможним, якщо в його роботі бере участь більш як половина членів її затвердженого складу.
Рішення комісії приймається більшістю голосів членів затвердженого складу, оформляється протоколом, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і оприлюднюється на веб-сайті Мінмолодьспорту не пізніше наступного робочого дня після підписання протоколу.
Підготовку матеріалів для розгляду комісією, складення та оформлення протоколів засідань комісії здійснює секретар комісії, який є працівником Мінмолодьспорту і бере участь у засіданнях комісії без права голосу.
Комісія має право проводити повторні засідання для розгляду пропозицій щодо внесення змін до переліку об’єктів та обсягу надання субвенції за затвердженими об’єктами у разі:
звернення місцевих органів виконавчої влади/виконавчих органів сільських, селищних, міських рад і територіальних громад з відповідним обґрунтуванням щодо стану виконання робіт та використання субвенції;
виявлення Мінмолодьспортом невідповідності щодо дотримання розпорядниками субвенції умов її надання на підставі результатів проведеного аналізу звітів, визначених пунктом 15 цих Порядку та умов, порушення строків подання або їх відсутності.
За результатами розгляду комісія протягом п’яти робочих днів вносить Міністрові молоді та спорту пропозиції щодо переліку об’єктів з урахуванням строків завершення робіт, обсягів співфінансування з відповідних місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством, і дотримання вимог, визначених пунктами 2, 5 та 6 цих Порядку та умов.
Спортивні об’єкти, що не відповідають вимогам пунктів 2, 5 та 6 цих Порядку та умов, не включаються комісією до пропозицій щодо внесення їх до переліку об’єктів.
9. Внесення змін до переліку об’єктів та обсягу надання субвенції за спортивними об’єктами здійснюється в порядку, визначеному пунктом 8 цих Порядку та умов.
10. Розподіл субвенції між окремими місцевими бюджетами затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням із Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету за поданням Мінмолодьспорту.
11. Видатки, пов’язані з фінансуванням за рахунок субвенції об’єктів капітального будівництва, здійснюються відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2374), Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 “Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 32, ст. 1359; 2015 р., № 78, ст. 2599), і постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 2, ст. 64).
12. Проектна документація для спортивних об’єктів готується відповідно до вимог Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1674).
Титули спортивних об’єктів затверджуються відповідно до Порядку затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. № 995 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 37, с. 17; 2015 р., № 97, ст. 3320).
Казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161), і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Мінфіну від 24 грудня 2012 р. № 1407.
13. Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється в установленому законом порядку.
Попередня оплата товарів, робіт і послуг, що закуповуються за рахунок субвенції, здійснюється в порядку, передбаченому законодавством.
14. Відображення в первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні та необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік зобов’язань в органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
15. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами подають щомісяця до 5 числа Мінмолодьспорту за встановленою ним формою інформацію про фактично здійснені заходи щодо реалізації проектів, звіт про використання субвенції та коштів місцевих бюджетів (на умовах співфінансування), а також фотографії, на яких зафіксований стан виконання робіт з будівництва та реконструкції спортивних об’єктів.
16. Казначейство подає щомісяця до 15 числа Мінмолодьспорту і Мінфіну інформацію про обсяги перерахування бюджетних коштів та касові видатки в розрізі місцевих бюджетів.
17. Мінмолодьспорт подає до 25 січня року, що настає за звітним періодом, Мінфіну інформацію про використання бюджетних коштів у розрізі спортивних об’єктів.
18. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним використанням здійснюються в установленому законодавством порядку.