Про затвердження Порядку створення, функціонування та ведення електронного реєстру учасників відбору та виконавців державних контрактів (договорів), внесення до нього суб’єктів господарювання
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 831 від 11.08.2021
№ 107 від 01.02.2024}
Відповідно до абзацу сьомого пункту 2 частини першої статті 4 Закону України “Про оборонні закупівлі” Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок створення, функціонування та ведення електронного реєстру учасників відбору та виконавців державних контрактів (договорів), внесення до нього суб’єктів господарювання, що додається.
ПОРЯДОК
створення, функціонування та ведення електронного реєстру учасників відбору та виконавців державних контрактів (договорів), внесення до нього суб’єктів господарювання
1. Цей Порядок розроблений на виконання Закону України “Про оборонні закупівлі” та визначає процедуру створення, функціонування та ведення електронного реєстру учасників відбору та виконавців державних контрактів (договорів), внесення до нього суб’єктів господарювання (далі - реєстр).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про оборонні закупівлі”.
3. Реєстр є системою накопичення, обробки, обліку, захисту та надання інформації про учасників відбору та виконавців державних контрактів (договорів).
Реєстр створюється як автоматизована система.
4. Реєстр ведеться з метою проведення моніторингу інформації про виконані державні контракти (договори), підтримання в актуальному стані і забезпечення прозорості відомостей щодо учасників відбору та виконавців державних контрактів (договорів), об’єктивності оцінювання, відбору і повторного оцінювання виконавців державних контрактів (договорів), зважаючи на їх здатність виробляти та постачати товари, виконувати роботи та надавати послуги відповідно до потреб державних замовників.
5. Реєстр є державним інформаційним ресурсом. Державні замовники отримують відомості з реєстру на безоплатній основі.
6. Діяльність, пов’язана із створенням, збереженням, обробкою інформації з обмеженим доступом, у тому числі інформації, що становить державну таємницю, функціонуванням та веденням реєстру, провадиться відповідно до Законів України “Про інформацію”, “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, “Про державну таємницю” та “Про основні засади забезпечення кібербезпеки України”.
7. Держателем реєстру є Мінстратегпром, який забезпечує його створення, функціонування, ведення та адміністрування.
8. Адміністратором реєстру є Мінстратегпром.
{Абзац перший пункту 8 в редакції Постанови КМ № 831 від 11.08.2021}
здійснює заходи із створення, впровадження, супроводження програмного забезпечення реєстру з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій;
відповідає за технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист даних реєстру;
здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до реєстру, ведення обліку користувачів;
забезпечує проведення перевірки коректності даних, що надаються до реєстру, дотримання користувачами технологічної дисципліни та інформаційної безпеки, навчання щодо внесення даних і користування реєстром;
здійснює систематизацію та проводить ретроспективний аналіз даних щодо суб’єктів господарювання в оборонних закупівлях;
формує аналітичну звітність за визначеними Мінстратегпромом показниками;
забезпечує оприлюднення переліку суб’єктів господарювання, включених до реєстру;
здійснює підтримку функціонування веб-сайту, на якому розміщується реєстр;
здійснює підтримку публікації інформації на визначеному веб-сайті.
9. Відповідальним за підготовку наказів щодо внесення інформації від державних замовників та суб’єктів господарювання до реєстру є визначений структурний підрозділ Мінстратегпрому.
10. Користувачами реєстру є державні органи та органи виконавчої влади, що входять до складу сектору безпеки та оборони відповідно до частини другої статті 12 Закону України “Про національну безпеку України”, визначені Кабінетом Міністрів України державні замовники, Казначейство, Держаудитслужба, Держекспортконтроль, суб’єкти господарювання в межах повноважень та рівнів доступу.
{Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 107 від 01.02.2024}
11. Реєстр створюється та функціонує відповідно до абзацу сьомого пункту 2 частини першої статті 4 та пункту 5 частини першої статті 5 Закону України “Про оборонні закупівлі”, містить відомості з обмеженим доступом та інформацію, що становить державну таємницю.
12. Реєстр функціонує з використанням захищеної комп’ютерної мережі на основі ресурсів Національної телекомунікаційної мережі.
13. Захист інформації реєстру здійснюється комплексною системою захисту інформації відповідно до Законів України “Про інформацію”, “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, “Про державну таємницю” та “Про основні засади забезпечення кібербезпеки України”.
14. Мінстратегпром забезпечує первинне наповнення реєстру.
15. Створення, функціонування, ведення та адміністрування реєстру здійснюється за рахунок і в межах коштів державного бюджету, передбачених для Мінстратегпрому.
Подання даних до реєстру суб’єктами господарювання та їх перевірка
16. Суб’єкти господарювання для включення їх до реєстру подають Мінстратегпрому за встановленою ним електронною формою:
заяву про включення суб’єкта господарювання до реєстру;
- номенклатуру товарів, робіт, послуг оборонного призначення, що виробляються (виконуються, надаються) суб’єктом господарювання (найменування, шифр, індекс, технічні умови);
- ціну на товари, роботи, послуги оборонного призначення, у тому числі, але не виключно, фіксовану ціну на товари, роботи, послуги оборонного призначення, у тому числі за результатами попередніх закупівель, з додержанням законодавства про захист інформації;
- фінансово-економічний стан суб’єкта господарювання за критеріями, визначеними Мінстратегпромом;
- вартість життєвого циклу товарів, робіт і послуг оборонного призначення;
відомості про існуючих або потенційних співвиконавців/ субпідрядників;
довідку про наявність у суб’єкта господарювання виробничих потужностей, технологічного устаткування та кваліфікованого персоналу, достатніх для виробництва заявленої продукції, виконання робіт, надання послуг;
довідку про наявність необхідних об’єктів права інтелектуальної власності;
дані про участь у виконанні державних контрактів (договорів), виконання або участь у виконанні науково-дослідних та інших робіт за останні п’ять років;
відомості про суб’єкта господарювання про те, що суб’єкт господарювання не перебуває під процедурою ліквідації, а також щодо нього відсутнє рішення суду про визнання його банкрутом.
Заява з документами подається Мінстратегпрому в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису.
Крім того, суб’єкти господарювання надають в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису скановані копії:
установчих документів суб’єкта господарювання;
наявних дозволів на провадження певного виду господарської діяльності, а також спеціального дозволу на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею;
посвідчення про реєстрацію в Держекспортконтролі як суб’єкта здійснення міжнародної передачі товарів (у разі наявності);
чинних сертифікатів відповідності, виданих незалежними вітчизняними або іноземними органами чи організаціями з оцінки відповідності, які акредитовані національним органом України з акредитації або іноземним органом з акредитації, який є стороною багатосторонньої угоди про визнання Міжнародного форуму з акредитації та/або Європейської кооперації з акредитації, відповідно до стандарту ISO/IEC 17021 або ДСТУ ISO/IEC 17021, або у разі встановлення вимог до державного гарантування якості - спеціально уповноваженими органами з державного гарантування якості (у тому числі іноземними).
17. Документи, що містять інформацію з обмеженим доступом та інформацію, що становить державну таємницю, подаються Мінстратегпрому для внесення до реєстру в електронній формі з дотриманням Законів України “Про інформацію”, “Про державну таємницю” разом із супровідним листом.
18. До внесення до реєстру інформації, отриманої від суб’єктів господарювання, Мінстратегпром забезпечує її перевірку.
Суб’єкт господарювання не може бути зареєстрованим у реєстрі без проведення Мінстратегпромом автоматизованої перевірки наданої інформації у відповідних державних реєстрах.
Внесення суб’єктів господарювання до реєстру та виключення з реєстру
19. Мінстратегпром розглядає протягом десяти робочих днів отримані від суб’єкта господарювання документи та приймає рішення про його внесення до реєстру або про відмову у внесенні до такого реєстру, про що видається відповідний наказ.
Повідомлення щодо рішення про внесення або про відмову у внесенні до реєстру доводиться до суб’єкта господарювання через реєстр в електронній формі та оприлюднюється на веб-сайті, на якому розміщується реєстр, протягом п’яти робочих днів з дати прийняття відповідного рішення.
20. Підставою для відмови у внесенні суб’єкта господарювання до реєстру є відсутність обов’язкових для подання документів та інформації, передбачених у пункті 16 цього Порядку, їх невідповідність установленій Мінстратегпромом формі або відомостям державних реєстрів.
У разі прийняття рішення про відмову у внесенні суб’єкта господарювання до реєстру Мінстратегпром оприлюднює на веб-сайті, на якому розміщується реєстр, повідомлення суб’єкту господарювання про причини відмови.
Підставами для виключення з реєстру суб’єктів господарювання є:
заява суб’єкта господарювання про відсутність у нього відповідних умов (ліцензій, дозволів тощо), виробничих потужностей, технологічного устаткування та кваліфікованого персоналу, достатніх для виробництва заявленої продукції, виконання робіт, надання послуг;
висновок Мінстратегпрому про відсутність у суб’єкта господарювання відповідних умов (ліцензій, дозволів тощо), виробничих потужностей, технологічного устаткування та кваліфікованого персоналу, достатніх для виробництва заявленої продукції, виконання робіт, надання послуг.
Рішення про виключення з реєстру оформляється наказом Мінстратегпрому, про що повідомляється на його веб-сайті.
21. Рішення про відмову у включенні суб’єкта господарювання до реєстру або виключення з реєстру можуть бути оскаржені до суду.
211. Мінстратегпром вносить зміни до інформації про суб’єктів господарювання, включених до реєстру, у разі подання такими суб’єктами господарювання декларації про початок виробництва боєприпасів відповідно до Порядку реалізації експериментального проекту щодо виробництва, закупівлі та постачання боєприпасів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2023 р. № 763 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 75, ст. 4239), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 1 лютого 2024 р. № 107, протягом 10 робочих днів з дня подання такої декларації.
{Порядок доповнено пунктом 211 згідно з Постановою КМ № 107 від 01.02.2024}
22. Документи, подані суб’єктом господарювання для внесення його до реєстру, та копія електронного повідомлення про внесення його до реєстру або про відмову у такому внесенні, або виключення з реєстру оформляються Мінстратегпромом в окрему справу, яка зберігається протягом строку, визначеного законодавством.
Доступ до інформації, що міститься в реєстрі, та взаємодія між державними замовниками та реєстром
23. Мінстратегпром повідомляє через систему електронного документообігу з використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів або на паперовому носії Казначейству та Держаудитслужбі про включення до реєстру суб’єктів господарювання.
24. Мінстратегпром повідомляє у десятиденний строк державним замовникам про включення до реєстру суб’єктів господарювання за номенклатурою, що планує закупити державний замовник.
25. Запити державних замовників до реєстру щодо учасників відбору та виконавців державних контрактів (договорів) здійснюються з використанням захищеної комп’ютерної мережі на основі ресурсів Національної телекомунікаційної мережі з доступом до переліку (номенклатури) та обсягів товарів, робіт і послуг оборонного призначення для конкретного державного замовника відповідно до зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
26. Державні замовники подають Мінстратегпрому в установлені строки для внесення до реєстру звіти про результати здійснення оборонних закупівель, укладення та виконання державних контрактів (договорів).
27. У разі коли державний замовник не отримав від учасників відбору, зареєстрованих у реєстрі, інформації про можливість вітчизняних суб’єктів господарювання здійснити постачання товарів та/або виконання робіт, та/або надання послуг оборонного призначення, до реєстру вносяться відомості щодо таких товарів, виконання робіт і надання послуг оборонного призначення.
До реєстру також вносяться відомості щодо товарів, виконання робіт і надання послуг оборонного призначення, на які цінові пропозиції іноземного суб’єкта господарювання або об’єднання юридичних осіб, міжнародних спеціалізованих організацій, їх представництв є нижчими не менш як на 10 відсотків цінових пропозицій вітчизняних суб’єктів господарювання.
28. Мінстратегпрорм забезпечує надіслання через реєстр за ініціативою державного замовника оголошення про початок переговорів або поетапних переговорів щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями суб’єктам господарювання, внесеним до реєстру за номенклатурою, що планує закупити державний замовник, які подали заявку на участь у переговорах та взяли на себе зобов’язання щодо дотримання вимог законодавства у сфері захисту державної таємниці.
29. Державний замовник подає для включення до реєстру інформацію про ціни на товари, роботи, послуги оборонного призначення, а також, але не виключно, фіксовані ціни на товари, роботи, послуги оборонного призначення, у тому числі за результатами попередніх закупівель, з додержанням законодавства про захист інформації.
30. Державний замовник подає для внесення до реєстру відомості щодо учасників відбору та виконавців державних контрактів (договорів), їх оцінювання, відбору і повторного оцінювання виконавців державних контрактів (договорів), зважаючи на їх здатність виробляти та постачати товари, виконувати роботи та надавати послуги відповідно до потреб державних замовників.