Про внесення змін до Порядку постачання озброєння, військової і спеціальної техніки та боєприпасів під час особливого періоду, введення надзвичайного стану, проведення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії та у період проведення антитерористичної операції
Відповідно до пункту 11 розділу XI “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про оборонні закупівлі” Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до Порядку постачання озброєння, військової і спеціальної техніки та боєприпасів під час особливого періоду, введення надзвичайного стану, проведення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії та у період проведення антитерористичної операції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2015 р. № 345 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 44, ст. 1372; 2018 р., № 2, ст. 49, № 36, ст. 1266; 2019 р., № 90, ст. 3000), зміни, виклавши його в редакції, що додається.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
постачання озброєння, військової і спеціальної техніки та боєприпасів під час особливого періоду, введення надзвичайного стану, проведення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії та у період проведення антитерористичної операції
1. Цей Порядок визначає особливості механізму постачання (у тому числі прийняття на озброєння (постачання) в умовах особливого періоду, надзвичайного стану, проведення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії та у період проведення антитерористичної операції (далі - особливий період) озброєння, військової і спеціальної техніки (далі - військова техніка), що розроблені підприємствами України згідно з планами закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями, річними та трирічними планами закупівель (далі - плани закупівель), за власні кошти таких підприємств або кошти іноземної держави, а також військової техніки іноземного виробництва.
Після закінчення умов особливого періоду державним замовником приймається рішення про зняття з експлуатації військової техніки, що допущена до експлуатації на особливий період, або прийняття її на озброєння (постачання) в установленому порядку.
2. У цьому Порядку термін “визначальні відомчі випробування” означає випробування, що проводяться комісією державного замовника для визначення значень характеристик зразка військової техніки із встановленими значеннями показників точності та (або) достовірності.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про оборонні закупівлі”, постанові Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 р. № 120 “Про затвердження Порядку розроблення, освоєння та випуску нових видів продукції оборонного призначення, а також припинення випуску існуючих видів такої продукції” (Офіційний вісник України, 2013 р., № 16, ст. 559) та нормативних документах.
3. Організація та порядок проведення визначальних відомчих випробувань військової техніки, права та обов’язки членів комісії визначаються наказами державного замовника.
Державні замовники для допуску до експлуатації зразка військової техніки та боєприпасу (прийняття на озброєння) можуть використовувати результати визначальних відомчих випробувань, які проведені іншим державним замовником.
4. Порядок ведення обліку та використання військової техніки, що надходить як матеріально-технічна допомога (у тому числі міжнародна), визначається наказами відповідного державного замовника.
5. Діяльність з розроблення, поставлення на виробництво та виробництва зразків військової техніки у разі потреби провадиться з додержанням вимог законодавства про державну таємницю.
Порядок прискореного постачання зразків військової техніки визначається державним контрактом (договором) згідно з планами закупівель.
6. Рішення про необхідність прискореного завершення дослідно-конструкторських робіт з розроблення зразка військової техніки, що виготовлений та перебуває на етапі проведення попередніх випробувань, приймається державним замовником у разі виникнення нагальної потреби в особливий період.
7. Державним замовником разом з підприємством - головним виконавцем дослідно-конструкторських робіт з розроблення зразка військової техніки вносяться зміни до державного контракту (договору) у частині визначення умов прискореного завершення таких робіт.
8. Попередні випробування проводяться відповідно до програми державних випробувань.
9. У разі отримання позитивних результатів попередніх випробувань державний замовник приймає рішення про серійне виробництво зразка військової техніки згідно з документацією головного конструктора.
10. Державний замовник подає головному органу у сфері планування оборонних закупівель пропозиції щодо внесення змін до планів закупівель на відповідний бюджетний період для його закупівлі.
11. Державний замовник здійснює кодифікацію предмета постачання, вводить його до штатів і табелів до них та видає наказ про прийняття зразка військової техніки на озброєння (постачання).
12. Умови здійснення розробником авторського супроводження (нагляду) визначаються в державному контракті (договорі).
Постачання зразків військової техніки, що розроблені підприємствами України за власні кошти або кошти іноземної держави, серійне виробництво яких здійснюється для постачання на експорт
13. Потреба у забезпеченні зразками військової техніки, що розроблені підприємствами України за власні кошти або кошти іноземної держави, серійне виробництво яких здійснюється для постачання на експорт, визначається державним замовником у разі виникнення нагальної потреби в особливий період.
14. Рішення про експлуатацію зразка військової техніки в особливий період державний замовник приймає за результатами вивчення заявлених розробником тактико-технічних характеристик такого зразка, перевірки робочої конструкторської документації та ознайомлення з результатами попередніх випробувань (у разі їх наявності).
15. Державний замовник здійснює кодифікацію предмета постачання, вводить його до штатів і табелів до них та видає наказ про допуск до експлуатації зразка військової техніки на особливий період (далі - наказ про допуск до експлуатації).
16. На підставі наказу про допуск до експлуатації державний замовник подає головному органу у сфері планування оборонних закупівель пропозиції щодо внесення змін до планів закупівель на відповідний бюджетний період для його закупівлі.
17. Контроль якості виробництва та прийняття військової техніки здійснюється представництвами державного замовника на підприємствах, в установах і організаціях згідно з вимогами наявної робочої конструкторської документації на відповідний зразок військової техніки.
18. Державний замовник забезпечує проведення підконтрольної експлуатації та визначальних відомчих випробувань, за результатами яких може бути прийнято рішення про прийняття зразка військової техніки на озброєння (постачання).
19. Умови здійснення розробником авторського супроводження (нагляду) визначаються у державному контракті (договорі).
Постачання зразків військової техніки, що розроблені підприємствами України за власні кошти або кошти іноземної держави, серійне виробництво яких не здійснюється
20. Потреба в забезпеченні зразками військової техніки, що розроблені підприємствами України за власні кошти або кошти іноземної держави, серійне виробництво яких не здійснюється, визначається державним замовником у разі виникнення нагальної потреби в особливий період.
21. Державний замовник вивчає заявлені розробником тактико-технічні характеристики зразка військової техніки, перевіряє робочу конструкторську документацію та ознайомлюється з результатами попередніх випробувань.
22. Державний замовник у разі заінтересованості організовує проведення визначальних відомчих випробувань зразка військової техніки за програмою проведення перевірки заявлених розробником основних тактико-технічних характеристик та наявної робочої конструкторської документації. У разі потреби обсяг випробувань може бути збільшений для більш повного виявлення кількісних та якісних характеристик зразка.
23. У разі отримання позитивних результатів визначальних відомчих випробувань державний замовник здійснює кодифікацію предмета постачання, вводить його до штатів і табелів до них та видає наказ про допуск до експлуатації.
24. На підставі наказу про допуск до експлуатації зразка військової техніки на особливий період державний замовник подає головному органу у сфері планування оборонних закупівель пропозиції щодо внесення змін до планів закупівель на відповідний бюджетний період для його закупівлі.
25. Контроль якості виробництва та прийняття військової техніки здійснюється представництвами державного замовника на підприємствах, в установах і організаціях згідно з вимогами державного контракту (договору) та наявної (відкоригованої за результатами визначальних відомчих випробувань) робочої конструкторської документації на відповідний зразок військової техніки.
26. Державний замовник забезпечує проведення підконтрольної експлуатації та державних випробувань для підтвердження всіх тактико-технічних характеристик, за результатами яких може бути прийнято рішення про прийняття зразка військової техніки на озброєння (постачання).
27. Умови здійснення розробником авторського супроводження (нагляду) визначаються у державному контракті (договорі).
Постачання зразків військової техніки іноземного виробництва
28. Потреба в забезпеченні конкретним зразком військової техніки іноземного виробництва визначається державним замовником у разі виникнення нагальної потреби в особливий період.
29. Зразок військової техніки іноземного виробництва повинен перебувати на озброєнні (в експлуатації) в армії країни-виробника або постачатися на експорт для потреб оборони інших країн.
Державний замовник може здійснювати закупівлю зразка військової техніки іноземного виробництва:
що знятий з озброєння (експлуатації, постачання) країною-виробником у зв’язку з переозброєнням, у разі наявності у такого зразка залишкового ресурсу та строку зберігання;
який не прийнятий на озброєння (експлуатацію, постачання) або не постачався на експорт в інші країни для проведення державних або визначальних відомчих випробувань.
30. Постачання зразків військової техніки іноземного виробництва може здійснюватися із залученням суб’єкта здійснення міжнародних передач товарів військового призначення (далі - суб’єкт) або безпосередньо державним замовником.
31. За зверненням державного замовника суб’єкт опрацьовує питання щодо можливості укладення контракту на закупівлю або передачу зразка військової техніки іноземного виробництва.
32. У разі можливості здійснення закупівлі зразка військової техніки іноземного виробництва (із залученням суб’єкта або без його залучення) державний замовник подає головному органу у сфері планування оборонних закупівель пропозиції щодо внесення змін до планів закупівель на відповідний бюджетний період для його закупівлі.
33. До укладення державного контракту (договору) державний замовник забезпечує присвоєння зразку військової техніки національного номенклатурного номера, якщо такий номер не присвоєно іноземним органом кодифікації.
У разі відсутності номенклатурних номерів НАТО на предмети постачання на момент укладення державного контракту державний замовник в установленому порядку забезпечує виконання робіт із кодифікації предметів постачання та вносить присвоєний національний номенклатурний номер у державний контракт.
34. Державним та зовнішньоекономічним контрактом на закупівлю зразка військової техніки іноземного виробництва повинні передбачатися умови щодо:
постачання військової техніки та її комплектності;
підготовки (навчання) українських фахівців для експлуатації і обслуговування зразка військової техніки та у разі потреби отримання відповідних навчально-тренувальних засобів (тренажерів, стендів тощо);
подання експлуатаційної та іншої необхідної документації, підготовленої визначеною державним замовником мовою;
забезпечення технічної підтримки на визначений державним контрактом період та авторського супроводження (нагляду).
35. Державний замовник після надходження зразка озброєння або військової техніки вводить його до штатів і табелів до них та видає наказ про допуск до експлуатації.
36. Державний замовник забезпечує проведення підконтрольної експлуатації та у разі потреби державних випробувань, за результатами яких може бути прийнято рішення про прийняття зразка військової техніки на озброєння (постачання).