Деякі питання залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності
Відповідно до частини другої статті 19 Закону України “Про приватизацію державного і комунального майна” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності, що додається.
2. Установити, що конкурси з відбору радників, щодо яких інформаційне повідомлення про проведення конкурсу з відбору радника опубліковано до набрання чинності цією постановою, завершуються відповідно до Порядку залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 878 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 97, ст. 3156).
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
4. Фонду державного майна поінформувати Кабінет Міністрів України про затвердження переліку кваліфікованих учасників відбору, до якого включено більше однієї особи, у десятиденний строк після його затвердження.
5. Ця постанова набирає чинності з дня затвердження Фондом державного майна переліку, зазначеного в пункті 4 цієї постанови, крім пунктів 1-32 Порядку, затвердженого цією постановою, які набирають чинності з дня опублікування цієї постанови.
ПОРЯДОК
залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності
1. Цей Порядок визначає механізм залучення та критерії конкурсного відбору радників у процесі приватизації об’єктів великої приватизації для надання послуг з підготовки до приватизації та продажу таких об’єктів.
Залучення радників до підготовки та продажу об’єктів великої приватизації, що перебувають у комунальній власності, може здійснюватися на методологічних засадах, як і для об’єктів, що перебувають у державній власності.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) договір про надання послуг радника - документ, яким визначаються зобов’язання сторін щодо підготовки, організації та проведення продажу об’єкта приватизації, порядок та строки оплати послуг радника, що укладений у письмовій формі між Фондом державного майна (далі - Фонд) та переможцем конкурсу з відбору радника, а в разі, коли послуги радника фінансуються міжнародною організацією, - між Фондом, переможцем конкурсу з відбору радника і такою міжнародною організацією;
2) конкурс з відбору радника (далі - конкурс) - визначення на конкурсних засадах радника для надання послуг з підготовки до приватизації та продажу об’єкта державної власності;
3) конкурсна комісія - постійно діючий допоміжний орган, утворений Фондом для організації та проведення конкурсів;
4) перелік кваліфікованих учасників відбору (далі - перелік) - затверджений Фондом список учасників відбору, які пройшли відбір та отримали право брати участь у другому та третьому етапах конкурсу;
5) підприємство - єдиний майновий комплекс державного підприємства або пакет акцій (часток) суб’єкта господарювання, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі;
6) учасник конкурсу - особа, яка бере участь у будь-якому етапі конкурсу.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про приватизацію державного і комунального майна”.
3. Радники залучаються з дотриманням принципів конкурентності, рівноправності, загальнодоступності, гласності, прозорості та незалежності членів конкурсної комісії.
Радниками не можуть бути особи, визначені частиною другою статті 8 Закону України “Про приватизацію державного і комунального майна”.
4. Основними завданнями радників є:
збір інформації та проведення аналізу економічних, технічних та фінансових показників діяльності підприємства;
забезпечення приведення основних показників бухгалтерської звітності підприємства у відповідність із стандартами бухгалтерського обліку;
забезпечення проведення аудиту;
підготовка фінансової моделі та визначення інвестиційної привабливості підприємства, можливих шляхів її підвищення, шляхів реструктуризації кредиторської заборгованості, рекомендацій щодо встановлення основних цін і тарифів на продукцію та послуги, маркетингової політики, інших заходів;
визначення стартової ціни та підготовка інформаційного пакета щодо об’єкта приватизації;
підготовка документації про підприємство згідно з вимогами законодавства про захист економічної конкуренції та про екологічний аудит;
здійснення заходів щодо пошуку потенційного інвестора.
Договором про надання послуг радника можуть встановлюватися додаткові завдання радника.
5. Оплата послуг радників здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим відповідно до частини третьої статті 19 Закону України “Про приватизацію державного і комунального майна”, за рахунок коштів державного бюджету та/або міжнародних організацій.
У разі оплати послуг радника за рахунок коштів державного бюджету така оплата здійснюється в межах бюджетних призначень, передбачених державним бюджетом на здійснення заходів, пов’язаних з проведенням приватизації державного майна. За умови повного виконання радником умов договору про надання послуг радника частина розміру винагороди радника у фіксованому розмірі становить не більше 0,5 відсотка вартості активів підприємства у розмірі частин, що належать державі згідно з даними фінансової звітності за останній звітний рік, у разі продажу об’єкта приватизації розмір змінної частини винагороди раднику становить не більше 2 відсотків вартості проданого об’єкта приватизації.
6. Ініціатором та організатором проведення конкурсу (етапу конкурсу) є Фонд.
7. Конкурс проводиться трьома етапами.
На першому етапі конкурсу (далі - відбір) визначаються учасники відбору, які відповідають встановленим пунктом 21 цього Порядку критеріям відбору для включення учасників до переліку (далі - критерії відбору) та приймається рішення про включення учасників до переліку.
На другому етапі конкурсу визначаються учасники конкурсу з числа включених до переліку, підтвердні документи яких відповідають вимогам цього Порядку, для їх допуску до третього етапу конкурсу.
На третьому етапі конкурсу визначається учасник конкурсу, який набрав найбільшу кількість балів та став переможцем конкурсу.
8. Конкурс проводиться конкурсною комісією, до складу якої входять три представники Фонду та по одному представнику Мінекономіки та Мінфіну.
Мінекономіки та Мінфін у десятиденний строк з дня одержання інформації Фонду щодо утворення конкурсної комісії делегують до її складу своїх представників.
Склад конкурсної комісії та зміни до нього затверджуються Фондом.
До роботи конкурсної комісії Фондом можуть залучатися представники інших центральних органів виконавчої влади, представники підприємства, консультанти, фахівці та експерти з правом дорадчого голосу.
Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності конкурсної комісії здійснюється Фондом.
Засідання конкурсної комісії можуть проводитися в офлайн- або онлайн-режимі.
Порядок роботи конкурсної комісії встановлюється Фондом.
9. До компетенції конкурсної комісії, зокрема, належать такі питання:
затвердження інформаційного повідомлення про проведення відбору та про проведення другого і третього етапів конкурсу;
встановлення максимальних строків підготовки радником об’єкта приватизації до продажу;
визначення додаткових завдань радника з огляду на особливості об’єкта приватизації, крім завдань, визначених пунктом 4 цього Порядку;
розгляд документації відбору та визначення учасників відбору, які відповідають критеріям відбору;
прийняття рішення про включення або відмову у включенні учасника відбору до переліку, виключення учасника відбору з переліку;
розгляд конкурсної документації;
визначення учасників другого етапу конкурсу, які допускаються до третього етапу конкурсу;
проведення оцінки конкурсних пропозицій відповідно до критеріїв, визначених пунктом 39 цього Порядку;
визначення найкращої конкурсної пропозиції і розподіл місць серед учасників третього етапу конкурсу;
визначення переможця конкурсу;
затвердження проекту договору про надання послуг радника;
ведення протоколів засідань конкурсної комісії;
визнання етапу конкурсу таким, що не відбувся.
10. Під час організації та проведення конкурсу конкурсна комісія не має права:
вчиняти дії, які обмежують або можуть обмежити права учасників конкурсу, обмежити конкуренцію між учасниками конкурсу;
надавати переваги окремим учасникам конкурсу щодо участі, у тому числі шляхом надання доступу до конфіденційної інформації, пов’язаної з організацією та проведенням конкурсу, або надання інформації у більших обсягах, ніж зазначено в інформаційному повідомленні про проведення відповідного етапу конкурсу;
проводити відповідний етап конкурсу до та/або без оприлюднення інформаційного повідомлення про його проведення.
11. Відбір може бути плановим або додатковим.
Плановий відбір проводиться не рідше одного разу на два роки.
Додатковий відбір проводиться між плановими відборами у разі необхідності додаткового добору радників, зокрема у зв’язку із збільшенням кількості підприємств у процесі приватизації об’єктів великої приватизації та в інших випадках, визначених Фондом.
12. У разі прийняття Фондом рішення про необхідність проведення відбору конкурсна комісія проводить засідання, на якому розглядаються питання щодо:
визначення дати, часу і місця проведення відбору;
встановлення строку і порядку подання документації відбору;
визначення вимог до документації відбору;
затвердження інформаційного повідомлення про проведення відбору.
Протокол засідання конкурсної комісії протягом трьох робочих днів подається Фонду разом із затвердженим інформаційним повідомленням про проведення відбору. Фонд забезпечує публікацію зазначеного інформаційного повідомлення у газеті “Відомості приватизації” та розміщує його на офіційному веб-сайті Фонду не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати проведення відбору. Додатково інформаційне повідомлення може бути оприлюднено в засобах масової інформації у зазначений строк.
13. В інформаційному повідомленні про проведення відбору зазначаються:
підстава для проведення відбору;
строк і порядок подання документації відбору;
адреса електронної пошти для отримання кореспонденції;
дата, час і місце проведення відбору;
14. Учасники відбору подають Фонду таку документацію відбору:
заяву про участь у відборі за встановленою Фондом формою;
Складені іноземною мовою документи повинні бути перекладені та у передбачених законодавством випадках легалізовані в установленому законом порядку.
Підтвердні документи відбору подаються в запечатаному непрозорому конверті з написом “Підтвердні документи відбору”. На конверті зазначається повне найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) учасника відбору та номери контактних телефонів.
Підтвердні документи складаються у порядку черговості, визначеному в інформаційному повідомленні про відбір. До підтвердних документів додається їх опис із зазначенням назви документа, кількості сторінок та критерію відбору, відповідність якому підтверджує зазначений підтвердний документ.
15. Підтвердними документами відбору є:
засвідчена в установленому порядку у належний спосіб копія документа про підтвердження повноважень особи, яка підписала заяву про участь у відборі (у разі підписання заяви уповноваженим представником);
документи, що підтверджують відповідність учасника відбору критеріям відбору;
витяг з торговельного, банківського, судового реєстру або інший офіційний документ, що підтверджує реєстрацію іноземної юридичної особи в країні, в якій зареєстровано головний офіс такої юридичної особи, та містить інформацію про місцезнаходження такої особи, склад учасників (акціонерів), керівника (для юридичних осіб - нерезидентів);
інформація про кінцевих бенефіціарних власників. Якщо учасник не має кінцевих бенефіціарних власників, зазначається інформація про відсутність і про причину такої відсутності;
інші документи, перелік яких наведено в інформаційному повідомленні про проведення відбору.
16. Документація відбору подається до Фонду не пізніше ніж за десять робочих днів до дати проведення відбору.
Фонд передає документацію відбору, отриману від учасників відбору, до конкурсної комісії.
17. Конкурсна комісія розглядає документацію відбору, визначає відповідність учасників відбору критеріям та приймає рішення про включення учасника відбору до переліку або про відмову у включенні учасника до переліку.
18. Під час розгляду документації відбору конкурсна комісія:
встановлює наявність документів, передбачених інформаційним повідомленням про проведення відбору, що фіксується у протоколі розкриття документації відбору, який підписується присутніми членами конкурсної комісії та є додатком до протоколу засідання конкурсної комісії;
перевіряє відповідність наданих учасниками відбору документів вимогам, встановленим в інформаційному повідомленні про проведення відбору.
19. У разі коли документація відбору подана не в повному обсязі або не відповідає вимогам, встановленим в інформаційному повідомленні про проведення відбору, конкурсна комісія приймає рішення про відмову у включенні учасника відбору до переліку.
20. Конкурсна комісія має право звернутися до учасників відбору за роз’ясненнями щодо поданих ними документів або із запитом про надання додаткових документів. У такому разі розгляд документації відбору відкладається до наступного засідання конкурсної комісії, яке проводиться протягом наступних десяти робочих днів.
Учасник відбору надає роз’яснення або запитувані документи протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідного звернення.
У разі ненадання роз’яснень та додаткових документів у встановлений строк розгляд документації відбору здійснюється на підставі раніше поданої інформації та документів.
21. Критеріями відбору для включення учасників відбору до переліку є:
наявність в учасника відбору - нерезидента представництва в Україні та/або можливості залучення інших консультантів, які мають представництво в Україні;
учасник відбору не є пов’язаною особою з іншими учасниками відбору та/або з членом (членами) конкурсної комісії;
учасник відбору не є резидентом держави, віднесеної Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон;
відомості про керівника учасника відбору не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
учасник відбору протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення вимог законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів;
учасник відбору не є резидентом держави, включеної FATF до списку держав, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, а також 50 і більше відсотків статутного капіталу учасника не належать прямо або опосередковано таким особам;
учасник відбору не є особою, визначеною частиною другою статті 8 Закону України “Про приватизацію державного і комунального майна”;
учасник відбору входить до ТОП-50 фінансових консультантів в Європі за кількістю або обсягом правочинів із злиття та поглинання згідно з рейтингом Refinitiv за попередній календарний рік; або
дохід від надання послуг учасника відбору за попередній повний календарний рік згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності становив не менше 100 млн. гривень (або еквівалент в іноземній валюті за курсом Національного банку станом на дату подання документації відбору); штатна чисельність працівників учасника відбору становить не менше ніж 10 осіб; за останні три роки учасник відбору брав участь в проектах щодо надання послуг з реструктуризації грошових зобов’язань, договорів купівлі-продажу суб’єктів господарювання (їх часток) для щонайменше трьох суб’єктів господарювання з балансовою вартістю активів кожного не менше 250 млн. гривень (або еквівалент в іноземній валюті за курсом Національного банку станом на дату подання документації відбору) за останній звітний рік до укладення договору. До відповідних суб’єктів господарювання не повинно бути встановлено НКЦПФР ознак фіктивності емітентів цінних паперів.
Підтвердження відповідності учасника відбору критеріям щодо наявності глобального досвіду може бути надане особою, пов’язаною з учасником відбору;
3) досвід та кваліфікація працівників учасника відбору:
штатна чисельність працівників учасника відбору з досвідом реалізації проектів з консультування щодо договорів купівлі-продажу суб’єктів господарювання або майна та/або комплексної перевірки фінансово-господарської діяльності, та/або реструктуризації заборгованості, та/або оцінки станом на дату опублікування інформаційного повідомлення про відбір - не менше двох працівників;
штатна чисельність працівників учасника відбору, які будуть залучені до виконання договору про надання послуг радника, з досвідом у сфері корпоративних фінансів щонайменше п’ять років - не менше трьох працівників.
22. Для визначення відповідності учасників відбору критеріям відбору конкурсна комісія може взяти до уваги, крім підтвердних документів відбору, інші документи, надані учасником відбору, а також публічно доступну інформацію щодо учасника відбору, в тому числі рейтингові таблиці інвестиційних радників у міжнародних аналітичних агентствах, прес-релізи, аналітичні звіти.
23. У разі коли жодною особою не подано документації відбору, конкурсна комісія визнає відбір таким, що не відбувся.
24. Загальний строк розгляду конкурсною комісією документації відбору та визначення відповідності учасників відбору критеріям відбору не може перевищувати 20 робочих днів з дня початку розгляду документації відбору на засіданні конкурсної комісії. Даний строк може перевищувати 20 днів у разі запиту інформації відповідно до пункту 20 цього Порядку.
25. Перелік та зміни до нього затверджуються Фондом на підставі рішення конкурсної комісії.
26. У разі зміни найменування та/або місцезнаходження учасника відбору, включеного до переліку, такий учасник протягом десяти календарних днів з дня настання відповідних змін подає Фонду відповідне письмове повідомлення разом з копіями документів, що підтверджують такі зміни.
Фонд протягом наступних десяти календарних днів з дня отримання зазначеного повідомлення вносить зміни до переліку (без прийняття відповідного рішення конкурсною комісією).
27. За результатами проведення чергового планового відбору Фондом затверджується новий перелік, а перелік, затверджений за результатами попереднього планового відбору, визнається таким, що втратив чинність.
28. За результатами додаткового відбору Фондом вносяться зміни до переліку.
29. Протягом наступних трьох робочих днів з дня затвердження переліку (внесення змін до нього) Фонд розміщує на своєму офіційному веб-сайті інформацію про результати відбору, яка повинна містити найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) учасника відбору, включеного до переліку, реквізити наказу Фонду про затвердження переліку (внесення змін до нього).
30. Підставами для виключення учасника відбору з переліку є:
виявлення невідповідності учасника відбору, включеного до переліку, критеріям відбору;
невиконання переможцем конкурсу зобов’язань, визначених у договорі про надання послуг радника;
відмова переможця конкурсу від укладення договору про надання послуг радника;
подання особою, включеною до переліку, заяви про виключення з переліку.
31. Фонд у разі отримання інформації про виникнення підстав, визначених пунктом 30 цього Порядку, подає її на розгляд конкурсної комісії.
Конкурсна комісія протягом п’яти робочих днів розглядає питання щодо виключення особи з переліку, та повідомляє Фонду про прийняте рішення.
Фонд на підставі рішення конкурсної комісії вносить відповідні зміни до переліку і протягом трьох робочих днів інформує особу про виключення її з переліку.
32. Особа, виключена з переліку, протягом шести місяців з дати прийняття рішення про виключення її з переліку не може брати участі у відборі.
Проведення другого та третього етапів конкурсу
33. Другий та третій етапи конкурсу проводяться за умови включення до переліку не менш двох осіб.
У разі оплати послуг радника за рахунок коштів міжнародних організацій другий та третій етапи конкурсу проводяться у порядку, встановленому відповідною міжнародною організацією, з урахуванням особливостей, установлених розділом “Особливості залучення радників, послуги яких фінансуються міжнародними організаціями” цього Порядку.
34. Після прийняття Фондом рішення про приватизацію об’єкта великої приватизації конкурсна комісія проводить засідання, на якому:
дата, час і місце проведення другого та третього етапів конкурсу;
максимальні строки підготовки радником об’єкта приватизації до продажу;
завдання і перелік послуг радника;
строк і порядок подання конкурсної документації;
вимоги до конкурсної документації;
інформаційне повідомлення про проведення другого та третього етапів конкурсу (далі - інформаційне повідомлення про конкурс);
проект договору про надання послуг радника.
35. Протокол засідання конкурсної комісії протягом трьох робочих днів подається Фонду разом із затвердженим інформаційним повідомленням про конкурс та проектом договору про надання послуг радника.
Фонд не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати проведення другого та третього етапів конкурсу забезпечує надсилання отриманого інформаційного повідомлення про конкурс особам, включеним до переліку.
Інформаційне повідомлення про конкурс розміщується на офіційному веб-сайті Фонду та додатково може бути оприлюднено в засобах масової інформації.
36. В інформаційному повідомленні про конкурс зазначаються:
підстава для проведення другого та третього етапів конкурсу та порядок їх проведення;
інформація про об’єкт приватизації;
завдання і перелік послуг радника, в тому числі максимальні строки підготовки об’єкта приватизації до продажу;
строк і порядок подання конкурсної документації;
перелік документів, які подаються для участі в другому та третьому етапах конкурсу;
адреса електронної пошти для отримання кореспонденції;
дата, час і місце проведення другого та третього етапів конкурсу;
проект договору про надання послуг радника.
37. Особи, включені до переліку, які виявили бажання взяти участь у другому та третьому етапах конкурсу, подають Фонду конкурсну документацію, до складу якої включаються:
заява про участь у другому та третьому етапах конкурсу за встановленою Фондом формою;
лист-підтвердження відповідності критеріям відбору на дату проведення другого етапу конкурсу, а також актуальна інформація щодо кінцевих бенефіціарних власників;
підтвердні документи другого та третього етапів конкурсу (далі - підтвердні документи конкурсу);
пропозиція щодо істотних умов договору про надання послуг радника.
Складені іноземною мовою документи, що містяться у конкурсній документації, повинні бути перекладені та у передбачених законодавством випадках легалізовані в установленому порядку.
Підтвердні документи конкурсу та конкурсна пропозиція подаються в окремих запечатаних непрозорих конвертах із зазначенням назви конкурсу та написами “Підтвердні документи конкурсу” та “Конкурсна пропозиція” відповідно.
38. Підтвердними документами конкурсу є:
засвідчена в установленому порядку копія документа про підтвердження повноважень особи, яка підписала заяву про участь у другому та третьому етапах конкурсу (у разі підписання заяви уповноваженим представником);
документи та/або інформація, що підтверджують відповідність учасника другого та третього етапів конкурсу критеріям, за якими здійснюється конкурсний відбір радників (далі - критерії конкурсу) (таке підтвердження може бути надане особою, пов’язаною з учасником).
1) наявність досвіду у виконанні аналогічних завдань, зокрема з надання консультацій та забезпечення успішного укладення договорів про відчуження активів у сфері, в якій провадить діяльність відповідне підприємство, надання послуг радника (організації підготовки об’єкта до продажу) у сфері приватизації в Україні або за її межами, що забезпечило успішний продаж об’єктів державної власності, співпраці (консалтингове, юридичне супроводження, проведення аудиту) із суб’єктами господарювання, що провадять діяльність, аналогічну діяльності підприємства, надання консультацій у сфері приватизації в Україні або за її межами, що забезпечило успішний продаж об’єктів державної власності;
2) наявність представництва та/або можливості залучення інших консультантів;
3) рівень компетентності (кваліфікація, досвід, знання та навички);
4) ефективність запропонованої методики підготовки до приватизації та продажу, стратегії продажу та організації проекту щодо підготовки до приватизації та продажу;
5) запропоновані строки підготовки до приватизації та продажу об’єкта приватизації;
6) запропонований розмір винагороди (у фіксованому розмірі та змінної частини).
40. Крім підтвердних документів конкурсу, конкурсна комісія може взяти до уваги інші документи, подані учасником другого та третього етапів конкурсу, а також публічно доступну інформацію щодо такого учасника, в тому числі рейтингові таблиці інвестиційних радників у міжнародних аналітичних агентствах, прес-релізи, аналітичні звіти.
41. Конкурсна пропозиція повинна містити очікувані результати діяльності радника, основні етапи та строки підготовки до приватизації та продажу об’єкта приватизації, методику підготовки до приватизації та продажу, стратегії продажу та організації проекту, форму звітності перед Фондом, пропозиції щодо розміру винагороди та джерел фінансування послуг радника.
42. Конкурсна документація подається не пізніше ніж за три календарних дні до дати проведення другого етапу конкурсу.
43. Конкурсна документація надсилається Фонду, який забезпечує її належну реєстрацію та зберігання.
44. Фонд передає всі матеріали, отримані від учасників другого етапу конкурсу, конкурсній комісії.
45. На другому етапі конкурсу конкурсна комісія у присутності учасників конкурсу розпечатує конверти з підтвердними документами конкурсу, аналізує їх, приймає рішення про допущення (недопущення) учасників другого етапу конкурсу до участі у третьому етапі конкурсу, інформує таких осіб про результати розгляду їх підтвердних документів конкурсу.
46. У разі порушення встановлених цим Порядком вимог щодо оформлення підтвердних документів конкурсу, подання їх не в повному обсязі або несвоєчасного подання учасник другого етапу конкурсу до участі в третьому етапі конкурсу не допускається. Конкурсна пропозиція зазначеного учасника не розглядається та повертається йому після підписання протоколу засідання конкурсної комісії.
47. Під час третього етапу конкурсу конкурсна комісія:
1) у присутності всіх учасників третього етапу конкурсу розпечатує конверти учасників з конкурсними пропозиціями;
2) на закритому засіданні визначає:
відповідність конкурсних пропозицій вимогам, установленим пунктом 41 цього Порядку;
відповідність запропонованих строків підготовки об’єкта приватизації до продажу обмеженням, установленим конкурсною комісією;
На закрите засідання конкурсної комісії для пояснення певних питань можуть запрошуватися учасники третього етапу конкурсу.
48. Визначення переможця конкурсу здійснюється шляхом обчислення кількості балів з урахуванням інформації, зазначеної у пункті 40 цього Порядку, із застосуванням принципів конкурентності, рівноправності, загальнодоступності, гласності та прозорості.
49. За критеріями конкурсу нараховуються такі бали:
1) наявність досвіду у виконанні аналогічних завдань:
документально підтверджений досвід учасника конкурсу щодо надання консультацій та забезпечення успішного укладення договорів про відчуження активів у сфері, в якій провадить діяльність відповідне підприємство, - 5 балів;
документальне підтвердження надання послуг радника (організації підготовки об’єкта до продажу) у сфері приватизації в Україні або за її межами, що забезпечило успішний продаж об’єктів державної власності, - 3 бали;
документальне підтвердження співпраці (консалтингове, юридичне супроводження, проведення аудиту) із суб’єктами господарювання, що провадять діяльність, аналогічну діяльності підприємства, - 2 бали;
документальне підтвердження надання консультацій у сфері приватизації в Україні або за її межами, що забезпечило успішний продаж об’єктів державної власності, - 2 бали;
2) наявність представництва та/або можливості залучення інших консультантів:
наявність представництва (центрального офісу) в Україні - 2 бали;
наявність представництв у Великій Британії, Сполучених Штатах Америки, державах - членах Європейського Союзу, країнах Азії - 3 бали;
наявність договірних відносин з експертами, консультантами, які мають досвід надання консультацій та забезпечення успішного укладення договорів у сфері діяльності підприємства або надання на договірній основі консультацій (послуг радника) у сфері приватизації в Україні або за її межами, що забезпечило успішний продаж об’єктів державної власності, - 2 бали;
3) рівень компетентності (кваліфікація, досвід, знання та навички):
відповідність аудиторської фірми, яку учасник конкурсу планує залучити до проведення аудиту підприємства у разі перемоги у конкурсі, вимогам Закону України “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність” - 3 бали.
Нарахування балів здійснюється у разі подання учасником конкурсу завіреної копії договору про наміри, укладеного з відповідною аудиторською фірмою, або на підставі документів, які підтверджують відповідність учасника конкурсу вимогам Закону України “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність”;
наявність у штаті учасника конкурсу персоналу, який має відповідну кваліфікацію, досвід, навички супроводження договорів про відчуження активів у сфері, в якій провадить діяльність підприємство, - 2 бали;
наявність в учасника конкурсу персоналу, який володіє відповідним досвідом, знаннями, навичками у профільній діяльності підприємства, - 2 бали;
4) ефективність запропонованої методики підготовки до приватизації та продажу, стратегії продажу та організації проекту щодо підготовки до приватизації та продажу - прогнозована ефективність методики підготовки до продажу та стратегії продажу об’єкта приватизації - до 8 балів;
5) запропоновані строки підготовки до приватизації та продажу об’єкта приватизації:
найкоротший строк підготовки до приватизації та продажу об’єкта приватизації - 3 бали;
найдовший строк підготовки до приватизації та продажу об’єкта приватизації - 0 балів;
інші пропозиції щодо строків підготовки до приватизації та продажу об’єкта приватизації - 2 бали;
6) запропонований розмір винагороди у фіксованому розмірі:
найменший розмір винагороди у фіксованому розмірі - 3 бали;
найбільший розмір винагороди у фіксованому розмірі - 0 балів;
інші пропозиції щодо розміру винагороди у фіксованому розмірі - 2 бали;
7) запропонований розмір змінної частини винагороди у встановленому відсотковому відношенні до вартості проданого об’єкта приватизації:
найменше відсоткове відношення до вартості проданого об’єкта приватизації - 3 бали;
найбільше відсоткове відношення до вартості проданого об’єкта приватизації - 0 балів;
інші пропозиції щодо відсоткового відношення до вартості проданого об’єкта приватизації - 2 бали.
За критеріями, визначеними підпунктами 5-7 цього пункту, бали нараховуються лише за одним показником кожного з підпунктів.
50. Переможцем конкурсу визнається учасник третього етапу конкурсу, який відповідає всім критеріям конкурсу та за підсумками розгляду конкурсною комісією конкурсної документації набере найбільшу кількість балів.
Якщо кілька учасників набрали однакову кількість балів, переможцем конкурсу визнається учасник, який запропонував найменшу вартість надання послуг.
У разі коли кілька учасників набрали однакову кількість балів та запропонували однакову вартість надання послуг, переможцем конкурсу визнається учасник, який запропонував найменший строк виконання робіт.
51. У разі коли до третього етапу конкурсу допущено лише одного учасника, він може бути визнаний переможцем конкурсу лише за умови дотримання вимог пунктів 50 і 53 цього Порядку та у разі набрання не менше 20 балів. У разі набрання таким учасником менше 20 балів конкурс визнається таким, що не відбувся. Під час обчислення кількості балів бали за підпунктами 5-7 пункту 49 цього Порядку не враховуються.
52. Конкурсна комісія також визначає учасника третього етапу конкурсу, який посів друге місце за кількістю балів, з яким може бути укладено договір про надання послуг радника у разі неукладення такого договору з переможцем конкурсу або його відмови від надання послуг за договором.
53. Переможцем конкурсу не може бути визначений учасник конкурсу, який за будь-яким із критеріїв конкурсу не набрав жодного балу, а також у разі, коли його конкурсна пропозиція не містить інформації, зазначеної в пункті 41 цього Порядку. Крім того, переможцем конкурсу не може бути визначений учасник, який запропонував більший строк підготовки об’єкта приватизації до продажу, ніж строк, установлений конкурсною комісією та зазначений в інформаційному повідомленні конкурсу.
54. Протокол засідання конкурсної комісії, в якому визначено переможця конкурсу, надсилається Фонду протягом одного робочого дня після підписання.
55. Визначення радника для надання послуг з підготовки до приватизації та продажу об’єктів приватизації здійснюється за результатами проведення конкурсу шляхом прийняття рішення Кабінету Міністрів України.
Укладення договору про надання послуг радника та опублікування результатів конкурсу
56. Фонд протягом трьох робочих днів з дня надходження протоколу засідання конкурсної комісії, в якому визначено переможця конкурсу, надсилає такому переможцеві повідомлення про початок проведення переговорів щодо укладення договору про надання послуг радника.
Договір про надання послуг радника повинен містити відкладальну умову про набрання ним чинності з дати визначення Кабінетом Міністрів України переможця конкурсу радником.
Строк проведення переговорів до підписання договору про надання послуг радника становить не більш як 20 робочих днів. Якщо сторонам не вдалося домовитися протягом зазначеного строку, Фонд невідкладно розпочинає переговори з учасником, який зайняв друге місце за кількістю балів. У такому разі строк проведення переговорів становить не більш як десять робочих днів.
57. Фонд після укладення договору про надання послуг радника готує проект рішення Кабінету Міністрів України щодо визначення радника та джерел оплати його послуг, який вноситься на розгляд Кабінету Міністрів України відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950 (Офіційний вісник України, 2007 р., № 54, ст. 2180; 2011 р., № 88, ст. 3199).
У разі коли Кабінет Міністрів України протягом двох місяців після подання Фондом проекту рішення щодо визначення радника та джерел оплати його послуг не прийняв рішення щодо визначення радника, результати конкурсу підлягають скасуванню, при цьому другий та третій етапи конкурсу проводяться повторно.
58. Конкурс визнається таким, що не відбувся, у разі неподання жодної заяви про участь у другому та третьому етапах конкурсу, недопущення жодної особи, включеної до переліку, до третього етапу конкурсу або неукладення під час проведення переговорів з переможцем конкурсу чи учасником конкурсу, який зайняв друге місце, договору про надання послуг, при цьому другий та третій етапи конкурсу проводяться повторно (крім випадку неподання жодної заяви про участь у другому та третьому етапах конкурсу).
У разі коли у другому та третьому етапах конкурсу не виявила бажання взяти участь жодна особа, підготовка до приватизації та продажу об’єктів великої приватизації здійснюється без залучення радників.
59. Інформація про результати конкурсу опубліковується на офіційному веб-сайті Фонду не пізніше п’яти робочих днів з дня прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про визначення радника.
60. Конкурсна документація, передбачена пунктом 37 цього Порядку, зберігається у Фонді.
Особливості залучення радників, послуги яких фінансуються міжнародними організаціями
61. Визначення радників, послуги яких фінансуються міжнародними організаціями, здійснюється з урахуванням особливостей, встановлених пунктами 62-65 цього Порядку.
62. Конкурсна комісія проводить засідання, на якому:
визначає завдання і перелік послуг радника;
встановлює максимальні строки підготовки радником об’єкта приватизації до продажу.
Конкурсна комісія подає Фонду протягом трьох робочих днів протокол засідання.
Фонд протягом трьох робочих днів з дня отримання зазначеного протоколу надсилає його відповідній міжнародній організації для проведення другого та третього етапів конкурсу разом із списком осіб, включених до переліку.
63. Міжнародна організація здійснює конкурсний відбір радника на конкурентних засадах з дотриманням принципів, визначених у пункті 3 цього Порядку, з числа осіб, включених до переліку, та протягом трьох робочих днів після визначення переможця конкурсу передає Фонду матеріали щодо проведення конкурсу і документ про результати такого конкурсу, а також проект відповідного тристороннього договору.
У документі про результати конкурсу зазначається особа, яку запропоновано визначити радником, її пропозиції щодо виконання визначених конкурсною комісією завдань, підтвердження її відповідності критеріям конкурсу, визначеним пунктом 39 цього Порядку.
64. Фонд протягом трьох робочих днів подає отримані від міжнародної організації матеріали та документ про результати конкурсу конкурсній комісії, яка розглядає їх протягом десяти робочих днів та інформує про результати розгляду Фонд. У разі коли конкурсною комісією встановлено недотримання визначених у пункті 3 цього Порядку принципів, відсутність підтверджень відповідності особи, яку пропонується визначити радником, передбаченим у пункті 39 цього Порядку критеріям конкурсу та підтверджень її згоди виконувати завдання, визначені конкурсною комісією відповідно до пункту 62 цього Порядку, конкурсна комісія відхиляє кандидатуру особи, яку запропоновано визначити радником.
Фонд протягом трьох робочих днів з дати отримання протоколу конкурсної комісії про відхилення кандидатури особи, яку пропонується визначити радником, повідомляє про це міжнародній організації та пропонує повторно провести другий та третій етапи конкурсу з дотриманням вимог цього Порядку.
65. У разі схвалення конкурсною комісією кандидатури особи, яку пропонується визначити радником, між Фондом, міжнародною організацією та особою, яку запропоновано визначити радником, не більш як протягом 30 робочих днів проводяться переговори щодо укладення тристороннього договору про надання послуг радника.
У разі досягнення згоди щодо укладення тристороннього договору про надання послуг радника такий договір укладається між Фондом, міжнародною організацією та особою, яку запропоновано визначити радником. При цьому такий договір повинен містити відкладальну умову про набрання ним чинності з дати визначення Кабінетом Міністрів України такої особи радником.
ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 878 “Про затвердження Порядку залучення радників у процесі приватизації об’єктів державної власності” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 97, ст. 3156).
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 392 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 878” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 48, ст. 1664).
3. Пункт 167 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 листопада 2019 р. № 916 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 90, ст. 3000).