{Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 91 від 07.02.2022}
Про затвердження Порядку відбору проектів, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво”
{Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 452 від 28.04.2021}
Відповідно до абзацу другого підпункту “а” пункту 1 статті 1 Указу Президента України від 18 серпня 2020 р. № 329 “Про заходи щодо підтримки сфери культури, охорони культурної спадщини, розвитку креативних індустрій та туризму” Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок відбору проектів, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво”, що додається.
{Постановляюча частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
ПОРЯДОК
відбору проектів, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво”
{Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
1. Цей Порядок визначає механізм організації та проведення відбору проектів робіт з реставрації, консервації, ремонту на пам’ятках культурної спадщини, у тому числі замках, інших фортифікаційних, оборонних, палацово-паркових комплексах, проектів з реконструкції, капітального ремонту, будівництва, благоустрою об’єктів культурного призначення, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво” (далі - проект).
{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
2. У цьому Порядку термін “ініціатор проекту” означає орган виконавчої влади, до сфери управління якого віднесено пам’ятку культурної спадщини або буде віднесено об’єкт культурного призначення.
{Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
Термін “конфлікт інтересів” у цьому Порядку вживається у значенні, наведеному в Законі України “Про запобігання корупції”.
3. Організатором відбору є МКІП.
4. Відбір проводиться експертною групою з відбору проектів, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво” (далі - експертна група) на засадах добровільності, відкритості, прозорості та гласності.
{Абзац перший пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
Експертна група утворюється при МКІП.
5. Для організації проведення відбору МКІП утворює організаційну групу, до складу якої включаються працівники МКІП у кількості не менше ніж три особи. Організаційна група:
організаційно-технічне забезпечення роботи експертної групи;
прийняття поданих для участі у відборі документів;
поточну взаємодію з організаційних питань з учасниками відбору;
2) оприлюднює на офіційному веб-сайті МКІП інформацію про проведення відбору;
3) виконує інші повноваження, визначені цим Порядком.
Завдання та порядок формування експертної групи
6. Експертна група діє на громадських засадах.
7. Основними завданнями експертної групи є проведення відбору проектів для реалізації в рамках програми “Велике будівництво” та подальший моніторинг їх реалізації.
8. Члени експертної групи зобов’язані:
проводити відбір проектів, моніторинг їх реалізації та брати участь у засіданнях експертної групи;
бути неупередженими у прийнятті рішень, дотримуватися принципів сумлінності та об’єктивності під час відбору проектів;
не втручатися в оцінювання проектів іншими членами експертної групи;
не допускати конфлікту інтересів під час відбору проектів.
9. Члени експертної групи мають право:
ознайомлюватися з інформацією та матеріалами з питань, що належать до компетенції експертної групи;
висловлювати свої думки, пропозиції, зауваження з питань, що розглядаються на засіданнях експертної групи;
за згодою голови експертної групи у разі наявності технічних можливостей брати участь у засіданні експертної групи в режимі відеоконференції за умови своечасного попередження про це голови експертної групи не пізніше ніж за два робочих дні до проведення засідання.
10. Експертна група утворюється на період проведення відбору проектів та моніторингу їх реалізації в рамках програми “Велике будівництво”. Після завершення реалізації проекту повноваження членів експертної ради припиняються автоматично.
11. До складу експертної групи входять голова та члени експертної групи.
Голова експертної групи обирається на першому засіданні експертної групи з числа її членів.
Персональний склад експертної групи затверджується наказом МКІП.
12. До складу експертної групи включаються представники МКІП та підприємств, установ, організацій, що належать до сфери його управління, Мінрегіону, Мінекономіки, провідні вчені, науковці, експерти і висококваліфіковані фахівці-практики у сфері охорони культурної спадщини (за згодою), архітектори, що мають значний досвід проектування та проведення реставраційних робіт (за згодою), народні депутати України (за згодою).
Загальна кількість членів експертної групи повинна становити не більше ніж 11 осіб.
У складі експертної групи загальна кількість представників МКІП та представників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери його управління, становить менше половини кількості членів експертної групи.
13. Повноваження члена експертної групи можуть бути достроково припинені у разі:
подання заяви про припинення повноважень за власним бажанням;
набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо члена експертної групи;
притягнення члена експертної групи до відповідальності за корупційні правопорушення;
набрання законної сили рішенням суду про визнання члена експертної групи обмежено дієздатним чи недієздатним;
відсутності на двох і більше засіданнях експертної групи, крім випадків, коли причина відсутності обумовлена лікуванням, перебуванням у відпустці, відрядженні, що підтверджено відповідними документами;
Про наявність конфлікту інтересів повідомляється голова експертної групи та оформлюється відповідне рішення експертної групи.
14. Склад експертної групи оприлюднюється на офіційному веб-сайті МКІП не пізніше наступного робочого дня після його затвердження.
15. Регламент роботи експертної групи затверджується на її першому засіданні відкритим голосуванням простою більшістю голосів присутніх на засіданні.
16. Рішення експертної групи оформлюються протоколом, який складається організаційною групою, підписується головою експертної групи та подається МКІП.
Подання заявок на участь у відборі проектів
17. Оголошення про початок відбору проектів, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво”, оприлюднюється на офіційному веб-сайті МКІП. В оголошенні зазначаються:
перелік документів для участі у відборі проектів;
строк приймання та спосіб подання документів;
контактна інформація для подання документів.
18. До участі у відборі допускаються проекти, які відповідають таким умовам:
включають роботи з реставрації, консервації, ремонту на пам’ятках культурної спадщини державної форми власності, у тому числі з розроблення науково-проектної документації;
включають роботи з реконструкції, капітального ремонту, будівництва, благоустрою об’єктів культурного призначення державної форми власності;
пам’ятка культурної спадщини/об’єкт культурного призначення є територіально доступними (включені до транспортної інфраструктури);
пам’ятка культурної спадщини/об’єкт культурного призначення є або може стати в результаті реалізації проекту осередком культурного життя територіальної громади;
дотримання власником пам’ятки культурної спадщини, уповноваженим ним органом законодавства про охорону культурної спадщини;
відповідність проекту призначеним органами охорони культурної спадщини охоронним заходам;
пам’ятка культурної спадщини/об’єкт культурного призначення не перебуває в обтяженні (арешт, іпотека, застава).
{Пункт 18 в редакції Постанови КМ № 452 від 28.04.2021}
19. Для участі у відборі ініціатори проекту подають:
заявку на участь у відборі проектів згідно з додатком 1;
письмову згоду суб’єкта, в якого пам’ятка культурної спадщини/об’єкт культурного призначення перебуває на праві господарського відання чи на праві оперативного управління, на проведення робіт, зазначених у заявці;
{Абзац третій пункту 19 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
науково-проектну документацію на реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування пам’ятки культурної спадщини/проектно-кошторисну документацію на реконструкцію, капітальний ремонт, будівництво, благоустрій об’єкта культурного призначення (за наявності);
{Абзац четвертий пункту 19 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
копію охоронного договору на пам’ятку культурної спадщини;
інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку для пам’яток садово-паркового та ландшафтного мистецтва;
лист органу охорони культурної спадщини про відсутність притягнення до відповідальності балансоутримувача за порушення законодавства у сфері охорони культурної спадщини;
стратегію розвитку пам’ятки культурної спадщини/об’єкта культурного призначення в результаті реалізації проекту, яка містить інформацію про соціально-культурний та економічний розвиток громади;
{Абзац дев'ятий пункту 19 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
20. Документи приймаються протягом 30 календарних днів починаючи з дня оприлюднення оголошення.
21. Приймання документів здійснює організаційна група.
Документи, крім науково-проектної документації на реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування пам’ятки культурної спадщини/проектно-кошторисної документації на реконструкцію, капітальний ремонт, будівництво, благоустрій об’єкта культурного призначення (за наявності), надсилаються на зазначену в оголошенні електронну адресу організаційної групи одним листом у сканованому вигляді (формат PDF, кожен документ окремим файлом).
{Абзац другий пункту 21 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
Науково-проектна документація на реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування пам’ятки культурної спадщини/проектно-кошторисна документація на реконструкцію, капітальний ремонт, будівництво, благоустрій об’єкта культурного призначення (за наявності) надсилається засобами поштового зв’язку, про що зазначається в заявці.
{Абзац третій пункту 21 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
22. Документи, подані після завершення зазначеного в оголошенні строку приймання документів, не розглядаються.
23.Організаційна група протягом десяти календарних днів після завершення строку приймання документів забезпечує:
перевірку документів щодо їх комплектності та відповідності умовам, визначеним пунктом 19 цього Порядку;
оприлюднення на офіційному веб-сайті МКІП переліку проектів, допущених до участі у відборі;
передачу документів членам експертної групи.
24. Відбір проводиться експертною групою шляхом оцінювання та складення рейтингу проектів протягом 30 календарних днів з дати отримання документів у повному обсязі від організаційної групи.
За рішенням експертної групи строк відбору проектів може бути збільшений.
25. Члени експертної групи оцінюють проект індивідуально та заповнюють картку експертної оцінки проекту за визначеними критеріями згідно з додатком 2.
Оцінка за кожним з критеріїв виставляється у балах з огляду на рівень відповідності проекту критерію:
5 балів - повна відповідність;
0 балів - повна невідповідність.
26. Електронна копія картки експертної оцінки проекту надсилається на електронну адресу організаційної групи, оригінал подається організаційній групі.
27. Організаційна група обчислює середню оцінку кожного з проектів шляхом ділення загальної суми балів, що отримав проект, на кількість членів експертної групи, які провели його оцінювання.
За результатами обчислення середньої оцінки проектів складається їх рейтинг з урахуванням сотих десяткового дробу.
Під час формування рейтингу проектів перевага надається об’єктам:
що перебувають в аварійному стані;
включеним до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО*.
Протягом 15 календарних днів після завершення відбору організаційна група складає протокол, який підписується головою експертної групи та подається МКІП. До протоколу додаються заповнені членами експертної групи картки експертної оцінки проектів, заповнені відповідно до пункту 25 цього Порядку.
{Пункт 27 в редакції Постанови КМ № 452 від 28.04.2021}
28. Перелік проектів, сформований з урахуванням рейтингу таких проектів, із зазначенням набраних кожним з них балів у розрізі областей оприлюднюється на офіційному веб-сайті МКІП протягом п’яти календарних днів після завершення обчислення середньої оцінки проектів. Першими у переліку зазначаються проекти, які набрали найбільшу суму балів.
29. Перелік проектів, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво”, затверджується МКІП.
Моніторинг реалізації проектів
30. Підприємство, установа, організація, що безпосередньо реалізує проект, щокварталу готує звіт щодо реалізації проекту, який подається на розгляд експертної групи.
{Пункт 30 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
31. За результатами розгляду на засіданні експертної групи звіту щодо реалізації проекту експертна група уповноважена прийняти рішення про незадовільну реалізацію проекту, за результатами ознайомлення з яким МКІП приймає рішення про припинення реалізації проекту.
__________
* Щодо пам’яток культурної спадщини.
{Порядок доповнено виноскою “*” згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
ЗАЯВКА
на участь у відборі проектів робіт, які будуть реалізовані в рамках програми “Велике будівництво”
I. Інформаційна картка проекту
Назва проекту1 | |
Місце розташування пам’ятки культурної спадщини/об’єкта культурного призначення2 | |
Ініціатор проекту3 | |
Загальна вартість проекту, гривень | |
Очікуваний обсяг фінансування проекту, у тому числі на розробку науково-проектної документації/проектно-кошторисної документації | |
Джерела фінансування проекту | |
Етапи реалізації проекту4 | |
Науково-проектна документація на реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування пам’ятки культурної спадщини/проектно-кошторисна документація на реконструкцію, капітальний ремонт, будівництво, благоустрій об’єкта культурного призначення5 | |
Номер заявки на участь у відборі6 |
Чітко і стисло розкривається зміст проекту.
Анотація не вважається окремою частиною змісту проекту, а є стислим викладенням проекту в цілому.
__________ |
|
Визначаються мета і актуальність проекту.
аналіз можливих варіантів розв’язання проблеми та обґрунтування обраного рішення через проект;
опис попереднього власного досвіду щодо розв’язання наявної проблеми, попередньої або поточної роботи за відповідним напрямом, зв’язок між такою роботою та пропонованим проектом (за наявності).
Зазначаються такі загальні відомості про об’єкт проекту - пам’ятку культурної спадщини, їх комплекс (ансамбль) - найменування, тип, вид, категорія (національного чи місцевого значення, щойно виявлений об’єкт культурної спадщини), інформація щодо включення до Державного реєстру пам’яток України або до переліку об’єктів культурної спадщини, включення до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, охоронний номер (за наявності), стан збереження, рік проведення останньої реставрації (за наявності таких відомостей), первинне призначення, сучасне використання, власник, коротка історична довідка, включення до туристичних маршрутів та транспортної інфраструктури.
Зазначаються такі загальні відомості про об’єкт проекту - об’єкт культурного призначення - найменування, стан збереження, відомості щодо попередньо проведених робіт на об’єкті, первинне призначення, сучасне використання, власник, коротка історична довідка, включення до туристичних маршрутів і транспортної інфраструктури.
4. Можливі ризики, пов’язані з реалізацією проекту
Зазначаються потенційні ризики реалізації проекту (фінансові, технічні, організаційні) із зазначенням шляхів зменшення їх негативного впливу за такою схемою:
Оцінюється ступінь ймовірності виникнення кожного із зазначених ризиків з використанням шкали з градацією “високий”, “середній” та “низький”
5. Ефективність реалізації проекту
Зазначаються економічні вигоди, соціальний вплив реалізації проекту, стратегія подальшого використання пам’ятки культурної спадщини, шляхи забезпечення сталості результатів реалізації проекту. Також зазначаються матеріально-технічна база, організаційні, технічні та інші ресурси, проекти, договори, що дають змогу підтримувати результати реалізованого проекту після його завершення.
6. Інформаційний супровід проекту
Зазначаються методи поширення серед цільової аудиторії та громадськості інформації про перебіг реалізації проекту та його результати, інформація про співпрацю із засобами масової інформації, інтернет-виданнями, що пов’язані з інформаційним супроводом проекту.
{Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}
КАРТКА
експертної оцінки проекту
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 452 від 28.04.2021}