Про затвердження Порядку залучення радників для підготовки проекту, що здійснюється на умовах концесії
Відповідно до частин другої та четвертої статті 23 Закону України “Про концесію” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок залучення радників для підготовки проекту, що здійснюється на умовах концесії, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пунктів 12-15 і 20 Порядку, затвердженого цією постановою, які набирають чинності через шість місяців з дня її опублікування.
ПОРЯДОК
залучення радників для підготовки проекту, що здійснюється на умовах концесії
1. Цей Порядок визначає механізм залучення на конкурсних засадах радників для надання послуг з підготовки проекту, що здійснюється на умовах концесії, критерії відбору та механізм оплати послуг радників (виплати винагороди).
2. Залучення радників для надання послуг з підготовки проектів, що здійснюються на умовах державно-приватного партнерства в іншій формі ніж концесія, проводиться відповідно до цього Порядку з урахуванням норм, визначених Порядком проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо об’єктів державної, комунальної власності та об’єктів, які належать Автономній Республіці Крим, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2011 р. № 384 “Деякі питання організації здійснення державно-приватного партнерства” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 28, ст. 1168).
3. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) договір про надання послуг радника - договір, що укладається між замовником та переможцем процедури відбору, в якому визначаються зобов’язання сторін у процесі підготовки та структурування проекту, що здійснюється на умовах державно-приватного партнерства, у тому числі концесії (далі - проект), механізм та строки оплати послуг радника;
2) замовник - державний партнер/концесієдавець та/або юридична особа - платник (державне, комунальне підприємство, установа, організація, господарське товариство, 100 відсотків акцій (часток) якого належать державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді або іншому господарському товариству, 100 відсотків акцій (часток) якого належать державі, Національна академія наук, національні галузеві академії наук, які не є державним партнером/концесієдавцем, виступають стороною договору про надання послуг радника та здійснюють оплату послуг радника);
3) процедура відбору - порядок визначення радника для надання послуг з підготовки проекту шляхом проведення закупівель відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон);
4) учасник процедури відбору - фізична особа та/або юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Інші терміни, які використовуються в цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про концесію”, “Про державно-приватне партнерство” та Законі.
1) особи, визначені пунктами 1-9 частини четвертої статті 12 Закону України “Про концесію”;
2) незалежні експерти, що залучені до роботи конкурсної комісії в рамках проекту, щодо якого здійснюється відбір радників;
3) особи, залучені юридичними особами приватного права (резидентами та/або нерезидентами) або об’єднаннями таких юридичних осіб (резидентів та/або нерезидентів) для підготовки пропозицій щодо здійснення державно-приватного партнерства, зокрема у формі концесії, у рамках проекту, щодо якого здійснюється відбір радників;
4) особи, які перебувають у трудових чи інших договірних відносинах з юридичною особою, яка подала заявку на участь у концесійному конкурсі.
Радники, залучені для підготовки проекту, не можуть бути концесіонерами.
5. Основні завдання радників визначені у частині третій статті 23 Закону України “Про концесію”.
6. Відбір радників для надання послуг з підготовки проекту проводиться із застосуванням конкурентних процедур закупівель шляхом використання електронної системи закупівель або переговорної процедури у випадках, визначених Законом.
7. У разі проведення торгів з обмеженою участю:
1) замовник застосовує всі кваліфікаційні критерії, встановлені частиною другою статті 16 Закону;
2) мінімально допустиме значення за кожним кваліфікаційним критерієм для обрання у кваліфікаційному відборі учасників процедури закупівлі, яких передбачається запросити подати свої тендерні пропозиції до участі у другому етапі торгів з обмеженою участю, не може становити менш як 50 відсотків.
8. У разі проведення відкритих торгів:
1) замовник застосовує один або декілька кваліфікаційних критеріїв, установлених частиною другою статті 16 Закону;
2) відповідність учасників процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям, визначеним пунктами 2 і 3 частини другої статті 16 Закону, підтверджується шляхом подання учасниками документально підтвердженої інформації згідно з підпунктами 1 і 2 пункту 12 цього Порядку;
3) замовник застосовує, крім ціни, критерій якості надання послуг відповідно до положень цього Порядку.
9. Оцінка тендерних пропозицій учасників процедури відбору проводиться на основі критеріїв ціни та якості надання послуг.
10. Оцінка тендерних пропозицій учасників відкритих торгів, торгів з обмеженою участю проводиться за таким розподілом питомої ваги критеріїв:
1) критерій ціни - 70 відсотків;
2) критерій якості надання послуг - 30 відсотків.
11. Оцінка тендерних пропозицій учасників конкурентного діалогу проводиться за таким розподілом питомої ваги критеріїв:
1) критерій ціни - 30 відсотків;
2) критерій якості надання послуг - 70 відсотків.
12. Учасник для підтвердження своєї відповідності критерію якості надання послуг може залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. За критерієм якості надання послуг у тендерній пропозиції учасника оцінюється:
1) наявність документально підтвердженого досвіду учасника у виконанні аналогічних за предметом договорів, що з урахуванням предмета закупівлі може включати:
документально підтверджений досвід учасника, його працівників або субпідрядників/співвиконавців, яких має намір залучити учасник, надання послуг з підготовки проектів в Україні або в інших країнах світу, що забезпечило укладення договорів у рамках державно-приватного партнерства, зокрема концесійних договорів (далі - договори);
документально підтверджений досвід учасника, його працівників або субпідрядників/співвиконавців, яких має намір залучити учасник, у розробленні концептуальної записки та/або техніко-економічного обґрунтування здійснення державно-приватного партнерства, зокрема у формі концесії, на підставі яких за результатами аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства було складено висновок про доцільність прийняття рішення про здійснення державно-приватного партнерства щодо об’єктів комунальної власності та майна, що належить Автономній Республіці Крим, або щодо яких у випадках, передбачених законодавством України, Мінекономіки було погоджено висновок про доцільність прийняття рішення про здійснення державно-приватного партнерства, або на підставі аналогічних документів компетентним органом іноземної держави прийнято аналогічне рішення про здійснення державно-приватного партнерства або концесії згідно із законодавством такої іноземної держави;
документально підтверджений досвід учасника, його працівників або субпідрядників/співвиконавців, яких має намір залучити учасник, у розробленні конкурсної документації щодо проекту (в тому числі проекту договору), на підставі якої було прийнято рішення про проведення конкурсу з визначення приватного партнера або концесійного конкурсу в Україні, або інше аналогічне рішення компетентного органу іноземної держави згідно із законодавством такої іноземної держави;
документально підтверджений досвід співпраці (консалтингове, юридичне супроводження, здійснення аудиту) учасника, його працівників або субпідрядників/співвиконавців, яких має намір залучити учасник, з компаніями/міжнародними фінансовими організаціями, що провадять діяльність з надання послуг з підготовки проектів в Україні або інших країнах світу, що забезпечило успішне укладення договорів;
документально підтверджений досвід учасника, його працівників або субпідрядників/співвиконавців, яких має намір залучити учасник, у наданні послуг радника щодо приватизації об’єктів державної власності в Україні, які забезпечили приватизацію таких об’єктів.
Оцінка за зазначеним критерієм проводиться шляхом надання вищої оцінки учаснику, що підтвердив досвід у підготовці більшої кількості проектів, у яких учасник, його працівники або субпідрядники/ співвиконавці, яких має намір залучити учасник, брали участь у виконанні завдань, подібних тим, що містяться у технічній специфікації до предмета закупівлі. У разі коли учасник підтвердив досвід у підготовці проектів, що були реалізовані в Україні, до таких проектів застосовується підвищений коефіцієнт до оцінки за таким критерієм, який зазначається в тендерній документації, але не може перевищувати 2.
Максимальна питома вага зазначеного критерію не може перевищувати 30 відсотків сумарної питомої ваги критеріїв якості надання послуг;
2) наявність та відповідний рівень професійної і технічної кваліфікації працівників учасника, що з урахуванням предмета закупівлі може включати:
наявність в учасника та/або його субпідрядників/співвиконавців, яких має намір залучити учасник, працівників, які мають відповідний досвід надання послуг з підготовки проектів в Україні або інших країнах світу (в тому числі з підготовки концептуальної записки та техніко-економічного обґрунтування здійснення державно-приватного партнерства, зокрема у формі концесії);
наявність в учасника та/або його субпідрядників/співвиконавців, яких має намір залучити учасник, працівників, які мають відповідний досвід надання консультаційних послуг з підготовки та/або супроводу проектів (у тому числі з підготовки конкурсної документації та проектів договорів), в Україні або інших країнах світу;
наявність в учасника та/або його субпідрядників/співвиконавців працівників, які мають досвід надання послуг з фінансового моделювання проектів в Україні або інших країнах світу.
Оцінка за зазначеним критерієм проводиться виключно щодо працівників учасника та його субпідрядників/співвиконавців, яких має намір залучити учасник, які будуть задіяні у наданні послуг за договором про надання послуг радника. Оцінка за зазначеним критерієм, яку отримує учасник, може залежати від рівня кваліфікації кожного працівника (наприклад, кількості років професійного досвіду, кількості років досвіду роботи в галузі, в якій реалізується проект, наявності сертифікатів та дипломів, що підтверджують проходження відповідного навчання) та кількості днів, які відповідний працівник витратить на виконання договору про надання послуг радника. Вищу оцінку за таким критерієм отримує учасник, який залучає до виконання договору про надання послуг радника працівників вищої кваліфікації, які витрачають більшу кількість часу на виконання договору про надання послуг радника.
Оцінка за зазначеним критерієм може проводитися як в цілому щодо пропозиції учасника, так і щодо досвіду працівників окремої кваліфікації (юристів, економістів, фінансистів, менеджерів, технічних спеціалістів тощо), яких передбачається залучити до виконання договору про надання послуг радника.
Максимальна питома вага зазначеного критерію не може перевищувати 50 відсотків сумарної питомої ваги критеріїв якості надання послуг;
3) запропоновані учасником підходи до підготовки проекту та стратегії роботи з потенційними інвесторами, що з урахуванням предмета закупівлі може включати:
наявність власної методики підготовки проектів;
наявність власної стратегії роботи з потенційними інвесторами;
наявність в учасника та/або його субпідрядників/співвиконавців власного плану організації роботи з підготовки проектів.
Оцінка за зазначеним критерієм може проводитися на підставі поданих учасником копій рекомендаційних листів стосовно надання ним послуг щодо підготовки та реалізації проектів та/або вчинення правочинів стосовно злиття суб’єктів господарювання або приєднання одного суб’єкта господарювання до іншого та/або залучення фінансування для реалізації інвестиційних проектів. Вищу оцінку за таким критерієм отримує учасник, який подав більшу кількість копій рекомендаційних листів від різних юридичних осіб.
У разі коли учасник подав копії рекомендаційних листів стосовно надання ним послуг щодо підготовки та реалізації проектів, до таких копій рекомендаційних листів застосовується підвищений коефіцієнт до оцінки за таким критерієм, який зазначається в тендерній документації, але не може перевищувати 2.
Максимальна питома вага зазначеного критерію не може перевищувати 20 відсотків сумарної питомої ваги критеріїв якості надання послуг;
4) запропоновані учасником строки підготовки проекту.
Оцінка за зазначеним критерієм проводиться на підставі запропонованого у тендерній пропозиції учасника строку виконання договору про надання послуг радника у календарних днях. Вищу оцінку за таким критерієм отримує учасник, який запропонував найкоротший строк.
Максимальна питома вага зазначеного критерію не може перевищувати 10 відсотків сумарної питомої ваги критеріїв якості надання послуг;
5) наявність представництва в Україні або залучення інших радників-резидентів (для нерезидентів).
Оцінка за зазначеним критерієм проводиться на підставі наведеної у тендерній пропозиції учасника інформації щодо наявності представництв в Україні. Найвищу оцінку отримують учасники, які є резидентами України, мають представництво в Україні та/або договірні відносини з експертами, консультантами, які є резидентами України, та мають досвід підготовки проектів та забезпечення укладення договорів в Україні або в інших країнах світу. Інші учасники отримують мінімальну оцінку за таким критерієм.
Максимальна питома вага зазначеного критерію не може перевищувати 10 відсотків сумарної питомої ваги критеріїв якості надання послуг.
13. Методика оцінки критеріїв якості надання послуг визначається тендерною документацією відповідно до Закону та цього Порядку. Оцінка критеріїв якості надання послуг проводиться шляхом надання учаснику за кожним критерієм частки питомої ваги відповідного критерію пропорційно до найкращої пропозиції за відповідним критерієм за формулами, зазначеними у пунктах 14 і 15 цього Порядку. Сума максимальних значень питомої ваги за критеріями ціни та критеріями якості надання послуг повинна становити 100 відсотків.
14. Оцінка тендерних пропозицій учасників за критерієм якості надання послуг, зазначеним у підпункті 4 пункту 12 цього Порядку, проводиться пропорційно їх тендерним пропозиціям стосовно тендерної пропозиції з найменшим значенням, яка отримує максимальну оцінку, за такою формулою:
де F4 - оцінка тендерної пропозиції учасника за критерієм, зазначеним у підпункті 4 пункту 12 цього Порядку, у відсотках як частка питомої ваги критерію;
Fмакс - максимальна питома вага критерію у відсотках;
Pмін - тендерна пропозиція з найменшим значенням критерію серед усіх тендерних пропозицій учасників;
Pі - тендерна пропозиція учасника, що оцінюється.
15. Оцінка тендерних пропозицій учасників за критеріями якості надання послуг, зазначеними в підпунктах 1-3 пункту 12 цього Порядку, проводиться пропорційно їх тендерній пропозиції стосовно тендерної пропозиції з найбільшим значенням, яка отримує максимальну оцінку, за такою формулою:
де Fn - оцінка тендерної пропозиції учасника за відповідним критерієм у відсотках як частка питомої ваги критерію;
n - критерії якості надання послуг, зазначені в підпунктах 1-3 пункту 12 цього Порядку;
Fмакс - максимальна питома вага критерію у відсотках;
Pмакс - тендерна пропозиція з найбільшим значенням критерію серед усіх тендерних пропозицій учасників;
Pі - тендерна пропозиція учасника, яка оцінюється.
16. Оцінка за критерієм ціни проводиться відповідно до цінової пропозиції учасника. Умови оплати визначаються замовником в тендерній документації та не можуть бути критерієм оцінки тендерних пропозицій. Тендерна пропозиція учасника, пропозиція якого має найменше значення приведеної ціни, визнається найбільш економічно вигідною.
Визначення переможця процедури відбору
17. Переможцем процедури відбору визнається учасник, який відповідає усім критеріям, за якими здійснюється відбір радників, тендерна пропозиція якого відповідає усім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною та якому замовник повідомив про намір укласти договір про надання послуг радника, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про надання послуг радника за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у випадках, визначених Законом.
18. Електронний аукціон полягає у повторюваному процесі пониження приведених цін відповідно до Закону з урахуванням особливостей, визначених цим Порядком.
19. Для проведення електронного аукціону приведені ціни всіх пропозицій розташовуються в електронній системі закупівель у порядку від найвищої до найнижчої без зазначення найменувань учасників. Стартовою ціною визначається найвища приведена ціна. Перед початком кожного наступного етапу аукціону визначається нова стартова ціна за результатами попереднього етапу аукціону.
20. Приведена ціна - ціна, визначена учасником у тендерній пропозиції та перерахована з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за формулою:
Приведена ціна = Ціна пропозиції/Коефіцієнт корекції (КК).
Коефіцієнт корекції розраховується за такою формулою:
КК = 1 + (F1 + F2 +F3+ F4+ F5)/PV,
F1...F5 - значення питомої ваги окремого критерію якості надання послуг учасника, зокрема визначене за формулою відповідно до пунктів 14 і 15 цього Порядку;
PV - питома вага критерію ціни.
21. Оплата послуг радників може здійснюватися за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджетів, коштів державного, комунального підприємства, установи, організації, господарського товариства,
100 відсотків акцій (часток) якого належать державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді або іншому господарському товариству, 100 відсотків акцій (часток) якого належать державі, Національної академії наук, національних галузевих академій наук, коштів міжнародних фінансових організацій або інших джерел, не заборонених законодавством.
У разі коли оплата послуг радників здійснюється з державного бюджету, винагорода радникам повинна виплачуватися в межах коштів, передбачених у державному бюджеті.
22. Оплата послуг радників здійснюється шляхом виплати раднику частини винагороди у фіксованому розмірі, передбаченому договором про надання послуг радника, за умови виконання у повному обсязі радником умов такого договору та змінної частини винагороди, що виплачується приватним партнером/концесіонером за умови укладення договору, що визначається в договорі про надання послуг радника.
23. Якщо до завдань радників включено здійснення заходів щодо пошуку потенційних інвесторів, розмір змінної частини винагороди визначається замовником та не може перевищувати:
1) 2 відсотків обсягу інвестицій приватного партнера/концесіонера; або
2) розміру одноразової фіксованої плати; або
3) 100 відсотків розміру концесійного платежу за перший рік концесії.
В інших випадках розмір змінної частини винагороди дорівнює нулю.
24. Виплата раднику змінної частини винагороди здійснюється приватним партнером/концесіонером у порядку та строк, що передбачені договором, але не пізніше 6 місяців з дня укладення такого договору.
25. Загальний розмір винагороди, визначеної відповідно до пункту 22 цього Порядку, для оплати послуг радників, залучених до виконання усіх видів завдань, визначених у частині третій статті 23 Закону України “Про концесію”, в рамках одного проекту, сумарно не може становити більше 5 відсотків обсягу інвестицій приватного партнера/концесіонера, що визначається в договорі про надання послуг радника.
Укладення договору про надання послуг радника
26. Договір про надання послуг радника укладається замовником з переможцем процедури відбору.
27. Сторонами договору про надання послуг радника є державний партнер/концесієдавець та радник. У разі коли оплату послуг радника здійснює інша особа, ніж державний партнер/концесієдавець, стороною договору про надання послуг радника може виступати юридична особа-платник.
Особливості залучення міжнародних фінансових організацій
28. Для цілей, визначених частиною третьою статті 23 Закону України “Про концесію”, державним партнером/концесієдавцем або за його дорученням державним, комунальним підприємством, установою, організацією, господарським товариством, 100 відсотків акцій (часток) якого належать державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді або іншому господарському товариству, 100 відсотків акцій (часток) якого належать державі, Національною академією наук, національними галузевими академіями наук можуть залучатися міжнародні фінансові організації, з якими зазначені особи можуть укласти цивільно-правовий договір, яким регулюються питання взаємодії сторін у процесі підготовки та структурування проекту.
29. Договір з міжнародною фінансовою організацією, зокрема, може містити положення, визначені частиною п’ятою статті 23 Закону України “Про концесію”. Підписання такого договору здійснюється шляхом проведення переговорів без застосування процедур, передбачених Законом.