Про затвердження Порядку погодження планів санації
Відповідно до статей 6, 7, 11 Закону України «Про управління об’єктами державної власності», статей 4, 5, 51, 96 Кодексу України з процедур банкрутства, з метою приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність до законодавства України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок погодження планів санації, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
наказ Фонду державного майна України від 03 березня 2016 року № 449 «Про затвердження Порядку надання згоди державними органами приватизації на введення процедури санації боржника до порушення провадження у справі про банкрутство за рахунок небюджетних джерел фінансування», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 454/28584;
наказ Фонду державного майна України від 01 листопада 2016 року № 1991 «Про затвердження Порядку погодження планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23 листопада 2016 року за № 1519/29649.
3. Управлінню банкрутства та ліквідації підприємств забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду державного майна України відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
ПОРЯДОК
погодження планів санації
1. Цей Порядок розроблений відповідно до законів України «Про Фонд державного майна України», «Про управління об’єктами державної власності», «Про приватизацію державного і комунального майна», Кодексу України з процедур банкрутства.
2. Цей Порядок визначає процедуру погодження державними органами приватизації планів санації підприємств-боржників, щодо яких господарськими судами відкриті провадження у справах про банкрутство, а також у разі ініціювання підприємством-боржником за рішенням засновників (учасників, акціонерів) процедури санації до відкриття провадження у справі про банкрутство.
3. Дія цього Порядку поширюється на:
державні підприємства, які належать до сфери управління державних органів приватизації;
господарські товариства з корпоративними правами держави понад 50 відсотків їх статутного капіталу, які належать до сфери управління державних органів приватизації;
об’єкти державної власності, що перебувають в управлінні уповноважених органів управління, в разі створення за їх участю нових суб’єктів господарювання.
4. Зміни і доповнення до планів санації підприємств-боржників погоджуються державними органами приватизації у тому самому порядку, що й плани санації.
5. Погодження планів санації підприємств-боржників, які відповідають умовам пункту 3 цього розділу, щодо яких провадження у справах про банкрутство продовжується згідно із Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», здійснюється відповідно до цього Порядку.
6. Дія цього Порядку не поширюється на державні підприємства- боржники у разі, якщо погодження умов та порядку проведення санації до відкриття провадження у справі про банкрутство здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
II. Порядок подання документів, необхідних для отримання висновку державного органу приватизації про погодження планів санації підприємств-боржників, щодо яких господарськими судами відкриті провадження у справах про банкрутство
1. Для отримання висновку про погодження плану санації підприємства-боржника розпорядник майна (керуючий санацією), керівник підприємства-боржника (у процедурі розпорядження майном) подає до державного органу приватизації письмове звернення, до якого додаються:
план санації, який відповідає вимогам законодавства та складений за відповідною формою, затвердженою державним органом з питань банкрутства;
копії установчих документів боржника, засвідчені в установленому порядку;
копія свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого, засвідчена в установленому порядку;
фінансова звітність за два останніх роки, які передують звітному періоду, та за останній звітний період, підписана керівником боржника і головним бухгалтером (у разі наявності).
2. План санації повинен бути підписаний розпорядником майна (керуючим санацією), керівником боржника (у процедурі розпорядження майном), погоджений (підписаний) інвестором (у разі наявності).
Крім документів, які подаються згідно з пунктом 2 цього розділу, план санації має містити інформацію (документи) про:
наявність на балансі об’єктів, що забезпечують життєдіяльність окремих об’єктів соціальної інфраструктури населеного пункту, у межах якого розташований боржник;
наявність готової продукції на складах та товарно-матеріальних цінностей;
перелік активів боржника за організаційною структурою згідно з результатами інвентаризації, проведеної в порядку, визначеному законодавством з питань бухгалтерського обліку та фінансової звітності;
перелік активів, які передаються для формування статутного капіталу інших юридичних осіб (за умови, якщо план санації передбачає таке передавання), із зазначенням інвентарних номерів, балансової вартості та результатів оцінки таких активів, проведеної відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», що будуть використані під час формування статутного капіталу інших юридичних осіб;
умови приведення розміру статутного капіталу у відповідність до вимог статті 155 Цивільного кодексу України та/або заходи (дії) щодо приведення обігу акцій у відповідність до вимог чинного законодавства (за умови, якщо розмір статутного капіталу та поточний стан обігу акцій боржника цього потребують);
проекти договорів оренди (за умови, якщо такий захід як передача активів боржника в оренду передбачений планом санації);
проекти договорів на отримання кредитів та/або проекти договорів на залучення грошових коштів боржником в інший спосіб (за умови, якщо план санації передбачає залучення грошових коштів боржником) із графіком отримання, умов обслуговування та умов повернення таких грошових коштів;
перелік майна, яке буде відчужуватись (за умови, якщо план санації передбачає відчуження майна боржника), із зазначенням інвентарних номерів, балансової вартості та результатів оцінки такого майна, проведеної згідно із Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», з детальним описом процедури, за якою здійснюватиметься таке відчуження;
реєстр дебіторів та аналіз структури дебіторської заборгованості з описом заходів (юридично значимих дій), внаслідок виконання яких боржник отримає грошові кошти за такою дебіторською заборгованістю;
структуру активів та зобов’язань боржника на момент початку та припинення санації за умови виконання плану санації;
підвищення оплати праці, створення нових робочих місць (за умови, якщо план санації передбачає такі заходи);
проект мирової угоди (за умови, якщо план санації передбачає укладення мирової угоди);
інші документи, пов’язані з виконанням заходів щодо відновлення платоспроможності боржника, які містить план санації.
3. Плани санації об’єктів державної власності, що перебувають в управлінні уповноважених органів управління, повинні бути також попередньо погоджені цими органами.
III. Порядок подання документів, необхідних для отримання висновку державного органу приватизації про погодження планів санації у разі ініціювання підприємством-боржником за рішенням засновників (учасників, акціонерів) процедури санації до відкриття провадження у справі про банкрутство
1. Для погодження плану санації у процедурі санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство керівник підприємства-боржника подає до державного органу приватизації відповідне письмове звернення, до якого додаються:
план санації боржника, який відповідає вимогам частин другої і третьої статті 5 Кодексу України з процедур банкрутства, складений за примірною формою, затвердженою державним органом з питань банкрутства, підписаний керівником підприємства-боржника та попередньо погоджений інвестором (у разі наявності);
документи, передбачені статтею 34 Кодексу України з процедур банкрутства, які підтверджують наявність ознак банкрутства боржника;
детальна інформація про джерела фінансування, які передбачається залучити, зокрема, їх розмір та умови залучення, про інвесторів, які здійснюють фінансування (у разі наявності);
список кредиторів із зазначенням суми заборгованості, а також:
для юридичних осіб - їх найменування, місцезнаходження, ідентифікаційного коду;
для фізичних осіб - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті);
рішення засновників (учасників, акціонерів);
копії установчих документів боржника, засвідчені в установленому порядку;
фінансова звітність за два останніх роки, що передують звітному періоду, та за останній звітний період, підписана керівником боржника і головним бухгалтером;
фінансовий аналіз (у разі наявності).
IV. Порядок надання державним органом приватизації висновку про погодження планів санації боржників
1. Державний орган приватизації у десятиденний строк з дня одержання відповідного письмового звернення, надає свій висновок про погодження або відмову у погодженні плану санації.
2. Висновок про погодження або відмову у погодженні плану санації надається у формі листа, який підписує Голова Фонду державного майна України, або особа, що виконує його обов’язки, або перший заступник Голови Фонду державного майна України, або заступник Голови Фонду державного майна України відповідно до розподілу функціональних обов’язків; керівник або заступник керівника регіонального відділення Фонду державного майна України відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
3. Державний орган приватизації надає висновок про відмову у погодженні плану санації з таких підстав:
план санації боржника не відповідає вимогам законодавства;
виявлено недостовірні дані в документах, поданих разом з планом санації;
запропоновані планом санації заходи не забезпечують відновлення платоспроможності боржника.
4. У разі подання письмового звернення з порушенням вимог, встановлених розділами II та III цього Порядку, державний орган приватизації не пізніше наступного робочого дня повертає ініціатору таке звернення із зазначенням підстав повернення.
5. У разі виявлення недоліків або невідповідностей у поданому плані санації державний орган приватизації надає письмові зауваження та пропозиції стосовно доопрацювання плану санації.
6. Державний орган приватизації у десятиденний строк з дня одержання доопрацьованого плану санації надає висновок щодо його погодження або відмовляє в погодженні, про що, відповідно, розпорядник майна (керуючий санацією), керівник підприємства-боржника повідомляється письмово.