Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації пілотного проекту “Розвиток соціальних послуг”
Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації пілотного проекту “Розвиток соціальних послуг”, що додається.
2. Міністерству соціальної політики, обласним державним адміністраціям забезпечити надання об’єднаним територіальним громадам інформації щодо пілотного проекту, зазначеного в пункті 1 цієї постанови, та консультативної допомоги з підготовки документів для участі в ньому.
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації пілотного проекту “Розвиток соціальних послуг”
1. Цим Порядком визначається механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2501490 “Реалізація пілотного проекту “Розвиток соціальних послуг” (далі - бюджетні кошти).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про соціальні послуги”, “Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю” та інших нормативно-правових актах з питань соціального захисту, соціальних послуг, соціальної роботи.
3. Завданнями пілотного проекту “Розвиток соціальних послуг” (далі - проект) є сприяння розвитку соціальних послуг на рівні об’єднаних територіальних громад з метою забезпечення деінституціалізації та інклюзії осіб, зокрема осіб з інвалідністю, влаштованих до закладів системи інституційного догляду та виховання, і запобігання інституціалізації осіб, які належать до вразливих груп.
4. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним за виконання програми 2501490 “Реалізація пілотного проекту “Розвиток соціальних послуг” є Мінсоцполітики. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи з питань соціального захисту населення облдержадміністрацій (далі - структурні підрозділи).
До мережі розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня включаються виконавчі органи рад об’єднаних територіальних громад, щодо яких Мінсоцполітики прийнято рішення про участь у проекті.
5. Об’єднані територіальні громади забезпечують надання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів у встановленому законом порядку.
6. Бюджетні кошти спрямовуються на оплату таких соціальних послуг:
денний догляд для осіб з інвалідністю (крім дітей) та осіб похилого віку;
денний догляд для дітей з інвалідністю;
супровід під час інклюзивного навчання;
соціальний супровід при працевлаштуванні та на робочому місці;
тимчасовий відпочинок для батьків або осіб, які їх замінюють, що здійснюють догляд за дітьми з інвалідністю.
7. Бюджетні кошти спрямовуються на оплату соціальних послуг, що надаються надавачами соціальних послуг недержавного сектору та підприємствами державної і комунальної форм власності, які відповідають критеріям діяльності надавачів соціальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 185.
8. Обсяг бюджетних коштів, що виділяється окремій об’єднаній територіальній громаді в межах проекту, не може перевищувати 2 000 тис. гривень протягом бюджетного року.
9. Мінсоцполітики приймає рішення про участь об’єднаних територіальних громад у проекті у разі їх відповідності таким умовам:
в об’єднаних територіальних громадах працюють фахівці із соціальної роботи з розрахунку не менше ніж один такий фахівець на 4 тис. населення;
визначено потреби населення відповідної об’єднаної територіальної громади у соціальних послугах в установленому порядку;
бюджетом об’єднаної територіальної громади передбачено кошти на фінансування соціальних послуг. Обсяг таких коштів становить не менше ніж 20 відсотків потреби у фінансуванні соціальних послуг, надання яких забезпечуватиметься в межах проекту, за рахунок бюджетних коштів;
визначено показники ефективності соціальних послуг, які надаються за рахунок бюджетних коштів (зокрема зменшення кількості осіб, зокрема осіб з інвалідністю, які перебувають у закладах системи інституційного догляду та виховання; збільшення кількості осіб, щодо яких вжито заходів із запобігання потраплянню до закладів інституційного догляду та виховання; збільшення кількості дітей, яким забезпечено інклюзивне навчання; зменшення кількості осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах; урахування в місцевих програмах соціального захисту та бюджетах наступних періодів видатків на соціальні послуги, які надаються на постійній основі).
10. Для участі у проекті об’єднані територіальні громади подають до Мінсоцполітики пакет документів, який містить:
заяву, підписану головою об’єднаної територіальної громади, що засвідчує намір такої громади взяти участь у проекті, за формою, затвердженою Мінсоцполітики;
відомості щодо фахівців із соціальної роботи, які працюють на території об’єднаної територіальної громади, та кількості осіб, які проживають на її території;
результати визначення потреб населення об’єднаної територіальної громади у соціальних послугах;
документи, що підтверджують затвердження у місцевому бюджеті видатків на фінансування соціальних послуг у відповідному бюджетному році;
відомості щодо соціальних послуг, надання яких передбачається забезпечити в межах проекту, із розрахунком загальної та помісячної потреби у фінансуванні таких послуг за рахунок бюджетних коштів протягом бюджетного року, що здійснюється відповідно до затверджених державних стандартів соціальних послуг, та прогнозними показниками ефективності надання соціальних послуг за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
Зазначені документи та відомості подаються у паперовій формі на адресу Мінсоцполітики. Якщо документи та відомості, зазначені в абзацах четвертому і п’ятому цього пункту, оприлюднено на офіційних веб-сайтах об’єднаних територіальних громад, може зазначатися режим доступу без надсилання відповідних копій.
11. Для розгляду пакета документів об’єднаної територіальної громади щодо участі в проекті згідно з наказом Мінсоцполітики утворюється робоча група у складі семи осіб, із числа яких визначаються голова та секретар робочої групи.
Пакети документів приймаються та реєструються уповноваженим на це працівником Мінсоцполітики не пізніше ніж наступного робочого дня після їх надходження.
Положення про робочу групу та порядок розгляду нею пакетів документів затверджуються Мінсоцполітики.
12. Рішення робочої групи про участь об’єднаної територіальної громади у проекті оформляється наказом Мінсоцполітики, копія якого не пізніше ніж через два робочих дні з дати його підписання надсилається відповідним структурним підрозділам та об’єднаним територіальним громадам засобами електронного зв’язку.
13. У разі прийняття рішення про участь відповідної об’єднаної територіальної громади у проекті робоча група затверджує поданий такою громадою розрахунок загальної та помісячної потреби у фінансуванні соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів у порядку, встановленому положенням про робочу групу. Розподіл бюджетних коштів здійснюється Мінсоцполітики відповідно до зазначених розрахунків.
14. Мінсоцполітики перераховує відповідним структурним підрозділам бюджетні кошти, призначені для фінансування соціальних послуг у межах проекту, щомісяця до 5 числа згідно з помісячним розписом асигнувань.
15. Структурні підрозділи протягом двох операційних днів перераховують бюджетні кошти на рахунки об’єднаних територіальних громад, відкриті в територіальних органах Казначейства, для проведення відповідних видатків.
16. Об’єднані територіальні громади, щодо яких прийнято рішення про участь у проекті, здійснюють оплату соціальних послуг, наданих отримувачам соціальних послуг, на підставі договору про надання соціальних послуг, акта приймання-передачі наданих послуг, примірні форми яких затверджуються Мінсоцполітики, та/або рахунка.
Рішення про попередню оплату соціальних послуг приймається Мінсоцполітики на строк не більше трьох місяців (для оплати товарів, робіт і послуг за поточними видатками).
Оригінали договорів про надання соціальних послуг, актів приймання-передачі наданих послуг та/або рахунків зберігаються в об’єднаних територіальних громадах.
17. Об’єднані територіальні громади, щодо яких прийнято рішення про участь у проекті, подають щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, відповідним структурним підрозділам за встановленою Мінсоцполітики формою звіти про використання бюджетних коштів та про досягнення показників ефективності надання соціальних послуг для їх узагальнення та подання до 15 числа Мінсоцполітики.
18. У разі невикористання об’єднаною територіальною громадою у попередньому звітному періоді понад 50 відсотків перерахованих їм бюджетних коштів обсяг фінансування такої громади у наступному звітному періоді може бути зменшений на відповідний обсяг невикористаних асигнувань.
19. Відкриття рахунків, реєстрація, облік зобов’язань в органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, проводяться в установленому законодавством порядку.
20. Складення та подання фінансової та бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
21. Відповідальність за достовірність інформації, викладеної в рахунках, актах приймання-передачі наданих послуг, звітах, що подаються структурним підрозділам, покладається на об’єднані територіальні громади. Відповідальність за достовірність інформації, що міститься в узагальнених звітах, які подаються до Мінсоцполітики, покладається на структурні підрозділи.