Про внесення змін до Положення про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до Положення про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 р. № 923 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 67, ст. 2584; 2013 р., № 9, ст. 336; 2016 р., № 91, ст. 2973; 2017 р., № 100, ст. 3069), зміни, що додаються.
ЗМІНИ,
що вносяться до Положення про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату
1. Доповнити Положення пунктами 21 і 22 такого змісту:
“21. Основними засадами роботи Комісії є законність, об’єктивність, колегіальність прийняття рішень та їх обов’язковість.
22. Формою роботи Комісії є засідання.”.
2. У пункті 4:
1) в абзаці другому слова “головних територіальних управлінь юстиції Мін’юсту в Автономній Республіці Крим, в областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління юстиції)” замінити словами “територіальних органів Мін’юсту”;
2) в абзаці четвертому слова “головних управлінь юстиції або” замінити словами “територіальних органів Мін’юсту,”.
3. Пункти 5 і 6 викласти в такій редакції:
“5. До складу Комісії входить сім осіб, делегованих Мін’юстом з числа нотаріусів та/або представників Мін’юсту, та сім нотаріусів, делегованих Нотаріальною палатою України.
Члени Комісії під час виконання своїх повноважень є рівноправними.
Нотаріус може входити до складу Комісії за умови, що:
він має стаж роботи нотаріусом не менш як 12 років;
щодо нього не застосовувалися дисциплінарні стягнення (державний нотаріус) або його діяльність не зупинялася (приватний нотаріус) у зв’язку з допущеними порушеннями законодавства;
щодо нього не застосовувалося анулювання доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Строк повноважень членів Комісії становить три роки.
Член Комісії може бути достроково відкликаний за рішенням органу, який його делегував до складу Комісії.
6. Голова Комісії визначається Мін’юстом. Заступник голови Комісії обирається з числа членів Комісії на засіданні шляхом відкритого голосування.”.
4. Пункти 8 і 9 викласти в такій редакції:
“8. Секретар Комісії призначається з числа представників Мін’юсту.
Секретар Комісії виконує доручення голови Комісії, пов’язані із забезпеченням підготовки та організацією проведення засідань Комісії, ведення протоколів, а також здійснює інші повноваження, визначені регламентом Комісії.
Секретар Комісії несе відповідальність за організацію діловодства Комісії, формування, облік та зберігання справ.
9. На час роботи Комісії члени Комісії звільняються від виконання службових обов’язків (обов’язків державного нотаріуса) із збереженням середнього заробітку.
Підставою для звільнення від виконання службових обов’язків (обов’язків державного нотаріуса) є повідомлення про проведення засідання Комісії та участь у засіданні Комісії.
Участь приватного нотаріуса у засіданні Комісії є поважною причиною відсутності його на робочому місці.”.
5. Пункт 10 після слова “проведення” доповнити словами “та порядок денний”.
6. Пункт 11 після слова “про” доповнити словом “місце,”.
7. Пункт 13 викласти в такій редакції:
“13. Засідання Комісії проводить її голова, а в разі його відсутності - заступник голови Комісії.”.
8. Пункти 15 і 16 викласти в такій редакції:
“15. Комісія має право в межах своїх повноважень одержувати від територіальних органів Мін’юсту, а також інших державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та їх посадових осіб інформацію, необхідну для реалізації визначених цим Положенням повноважень.
знайомитися з матеріалами та документами, поданими на розгляд Комісії;
брати участь у вивченні матеріалів справи та їх перевірці;
надавати додаткові матеріали з питань, що розглядаються, наводити свої мотиви та висловлювати власну думку;
вносити пропозиції щодо проекту рішення Комісії;
брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;
висловлювати окрему думку, оформлену у письмовому вигляді.”.
9. Пункт 17 після абзацу другого доповнити новим абзацом такого змісту:
“забезпечувати належну та своєчасну підготовку матеріалів з питань, що розглядаються Комісією;”.
У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом четвертим.
10. Абзац перший пункту 19 викласти в такій редакції:
“19. Відвід члену Комісії з підстав, передбачених пунктом 20 цього Положення, може заявити і особа, щодо якої розглядається питання.”.
11. Абзац перший пункту 21 викласти в такій редакції:
“21. Розгляд питання на засіданні Комісії починається із заслуховування доповіді члена Комісії, який попередньо вивчав подання Мін’юсту, відповідного територіального органу Мін’юсту або Нотаріальної палати України та досліджував долучені до нього документи та матеріали, після чого заслуховуються присутні на засіданні Комісії особи, а також проводиться вивчення та аналіз матеріалів справи іншими членами Комісії.”.
12. У підпункті 3 пункту 22 слово “провадила” замінити словом “здійснювала”.
13. У пункті 23 слово “Комісією” замінити словами “на засіданні Комісії”.
14. Пункт 24 після слова “Мін’юст” доповнити словами “, крім відшкодування витрат, пов’язаних з відрядженням та проживанням приватних нотаріусів, які є членами Комісії”.