Про затвердження Порядку оформлення протоколів про адміністративні правопорушення Національним агентством з питань запобігання корупції
Відповідно до пунктів 5, 121 частини першої статті 12 Закону України "Про запобігання корупції", статей 18, 20 Закону України "Про політичні партії в Україні", статей 1724-1729, 18846, 21215, 21221, 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, пункту 3 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 02 жовтня 2019 року № 140-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок оформлення протоколів про адміністративні правопорушення Національним агентством з питань запобігання корупції, що додається.
2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 09 червня 2016 року № 5 "Про затвердження Порядку оформлення протоколів про адміністративні правопорушення та внесення приписів Національним агентством з питань запобігання корупції", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 25 липня 2016 року за № 1019/29149 (зі змінами).
3. Управлінню правового забезпечення подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ПОРЯДОК
оформлення протоколів про адміністративні правопорушення Національним агентством з питань запобігання корупції
Цей Порядок встановлює процедуру оформлення уповноваженими особами Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство), визначеними відповідно до статті 13 Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон), протоколів про адміністративні правопорушення (додаток 1).
II. Оформлення протоколів про адміністративні правопорушення
1. Підставами для складання протоколу про адміністративне правопорушення є:
1) вчинення службовою особою, яка займає відповідальне або особливо відповідальне становище, зазначеною у примітці до статті 50 Закону, адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією:
порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (стаття 1724 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП));
порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків (стаття 1725 КУпАП);
порушення вимог фінансового контролю (стаття 1726 КУпАП);
порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (стаття 1727 КУпАП);
незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв'язку з виконанням службових повноважень (стаття 1728 КУпАП);
невжиття заходів щодо протидії корупції (стаття 1729 КУпАП);
2) невиконання законних вимог (приписів) Національного агентства щодо усунення порушень законодавства про запобігання і протидію корупції, ненадання інформації, документів, а також порушення встановлених законодавством строків їх надання, надання завідомо недостовірної інформації або не у повному обсязі (стаття 18846 КУпАП);
3) порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації, агітації з всеукраїнського або місцевого референдуму (стаття 21215 КУпАП);
4) порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог (стаття 21221 КУпАП).
2. У разі вчинення особою кількох адміністративних правопорушень протоколи про адміністративні правопорушення складаються окремо щодо кожного із вчинених правопорушень.
Якщо правопорушення вчинено кількома особами, протокол про адміністративні правопорушення складається на кожну особу окремо.
3. Адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов'язаного з корупцією (статті 1724-1729 КУпАП), а також правопорушень, передбачених статтями 21215, 21221 КУпАП, накладається протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Адміністративне стягнення за правопорушення, передбачене статтею 18846 КУпАП, накладається не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення.
4. У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються:
посада, прізвище, ім'я, по батькові уповноваженої особи Національного агентства, яка склала протокол;
відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності;
місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення;
нормативний акт, який передбачає відповідальність за таке правопорушення;
прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є;
пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі їх надання);
інші відомості, потрібні для вирішення справи.
5. Під час складення протоколу про адміністративне правопорушення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються її права й обов'язки, передбачені статтею 63 Конституції України, статтями 256, 268 КУпАП, повідомляється, що справу про адміністративне правопорушення буде розглянуто судом у строки, визначені статтею 277 КУпАП, про що робиться відмітка та ставиться підпис особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від проставлення підпису про ознайомлення з правами й обов'язками у протоколі про адміністративне правопорушення робиться запис про це.
6. Особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, пропонується надати по суті вчиненого адміністративного правопорушення письмове пояснення за її підписом. Пояснення може додаватися до протоколу про адміністративне правопорушення окремо, про що робиться запис у протоколі про адміністративне правопорушення.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, згідно зі статтею 63 Конституції України не несе відповідальності за відмову давати пояснення щодо себе, членів своєї сім'ї чи близьких родичів.
7. Протокол про адміністративне правопорушення підписується особою, яка його склала, та особою, яка притягається до адміністративної відповідальності. За наявності свідків і потерпілих протокол про адміністративне правопорушення може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу про адміністративне правопорушення в ньому робиться запис про це.
8. Протокол про адміністративне правопорушення складається на бланку Національного агентства.
9. Не допускаються закреслення, виправлення відомостей, що вносяться до протоколу про адміністративне правопорушення, а також унесення додаткових записів після того, як протокол про адміністративне правопорушення підписано особою, яка притягається до адміністративної відповідальності.
10. Протокол про адміністративне правопорушення складається у двох примірниках, один з яких під підпис вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від отримання примірника протоколу про адміністративне правопорушення в ньому робиться відповідний запис.
III. Порядок оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення та надсилання їх до суду
1. Протокол про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 1724-1729 КУпАП, разом з іншими матеріалами, які підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення, у триденний строк з моменту його складення надсилається листом Національного агентства до місцевого загального суду за місцем вчинення адміністративного правопорушення.
У разі вчинення правопорушення, пов'язаного з корупцією, службовою особою, яка працює в апараті суду, протокол про адміністративне правопорушення разом з іншими матеріалами надсилається листом Національного агентства до суду вищої інстанції для визначення підсудності.
У супровідному листі до протоколу про адміністративне правопорушення висловлюється клопотання про направлення до Національного агентства копії судового рішення у справі.
2. Уповноважена особа Національного агентства, яка склала протокол про адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, одночасно з направленням його до суду надсилає до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, керівникові підприємства, установи чи організації, де працює особа, яка притягається до відповідальності, повідомлення про складення протоколу про адміністративне правопорушення для розгляду питання щодо можливого відсторонення такої особи від виконання службових повноважень із зазначенням характеру вчиненого правопорушення та норми закону, яку порушено.
3. У справі про адміністративне правопорушення (додаток 2) оформлюється титульний аркуш, на зворотному боці якого заповнюється опис документів, що містяться у ній.
Копія протоколу про адміністративне правопорушення та копії інших матеріалів, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення, формуються уповноваженою особою Національного агентства в електронну справу про адміністративне правопорушення, яка зберігається у Національному агентстві протягом трьох років.
До електронної справи надалі додаються копії судових рішень у справі про адміністративне правопорушення, а також інші документи та матеріали, пов'язані з розглядом цієї справи в суді та виконанням судового рішення.
4. Для здійснення моніторингу за дотриманням законодавства з питань запобігання корупції Національне агентство веде облік виявлених адміністративних правопорушень, передбачених статтями 1724-1729, 18846, 21215, 21221 КУпАП.
5. Облік адміністративних правопорушень здійснюється шляхом заповнення інформаційної картки про адміністративне правопорушення (додаток 3), що заповнюється в електронному вигляді.
Забезпечення ведення обліку адміністративних правопорушень покладається на керівників самостійних структурних підрозділів Національного агентства, працівники яких є уповноваженими особами Національного агентства.
6. Показники інформаційної картки мають відповідати наявним матеріалам справи про адміністративне правопорушення, об'єктивно і достовірно відображати суть адміністративного правопорушення.
7. Відомості про прийняті судами рішення у справі про адміністративне правопорушення вносяться до інформаційної картки протягом одного робочого дня з дня отримання копії судового рішення у такій справі.
Додаток 1 |
ПРОТОКОЛ
про адміністративне правопорушення
Додаток 2 |
СПРАВА
про адміністративне правопорушення
Додаток 3 |
ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА
про адміністративне правопорушення