Про затвердження Порядку проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 826 від 09.09.2020}
Відповідно до статті 4 Закону України “Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених, що додається.
2. Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів забезпечити:
{Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 826 від 09.09.2020}
інформування щороку не пізніше 1 квітня Кабінету Міністрів України про результати моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених;
прийняття нормативно-правових актів, необхідних для виконання цієї постанови.
3. Центральним органам виконавчої влади привести у тримісячний строк власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.
ПОРЯДОК
проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених
1. Цей Порядок визначає механізм проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених на основі систематизації та узагальнення інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини власниками лісів і постійними лісокористувачами (далі - лісокористувачі).
2. У цьому порядку терміни вживаються в такому значенні:
адміністратор системи обліку деревини (далі - адміністратор) - юридична особа державної форми власності, визначена Держлісагентством, яка забезпечує функціонування системи обліку деревини та не є лісокористувачем;
бирка - уніфікований засіб маркування з номером та відповідним штрих-кодом для обліку деревини у системі обліку деревини;
вітчизняні лісоматеріали необроблені - лісоматеріали необроблені, що заготовлені на території України та перебувають у вільному обігу на митній території України;
внутрішнє споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених - заготівля та реалізація лісокористувачами лісоматеріалів необроблених у межах митної території України (крім території вільних митних зон);
єдина державна система електронного обліку деревини (далі - система обліку деревини) - автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує збирання, зберігання, обробку і захист інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини;
користувачі системи обліку деревини (далі - користувачі) - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, лісокористувачі, юридичні особи та фізичні особи - підприємці, яким у встановленому порядку надано доступ до системи обліку деревини;
кишеньковий персональний комп’ютер - мобільний електронний термінал, оснащений модулями зв’язку і призначений для внесення і передачі інформації до системи обліку деревини або отримання інформації користувачами;
мобільний принтер - спеціалізований пристрій для друку первинних і товаросупровідних документів;
моніторинг внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених (далі - моніторинг) - систематичний збір, збереження, узагальнення та оприлюднення інформації про річний обсяг внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених.
3. Моніторинг проводиться з метою встановлення достовірного обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених та контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених.
4. Моніторинг ґрунтується на принципах оперативності та достовірності внесення лісокористувачами інформації до системи обліку деревини, а також своєчасності отримання інформації та відкритості результатів.
5. Моніторинг проводиться Держлісагентством на підставі систематизованої та узагальненої інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини із системи обліку деревини.
6. Електронний облік деревини ведеться лісокористувачами відповідно до Інструкції з ведення електронного обліку деревини, розробленої Держлісагентством та затвердженої наказом Міндовкілля.
{Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 826 від 09.09.2020}
7. Внесення інформації до системи обліку деревини є обов’язковим для лісокористувачів під час здійснення ними заготівлі та реалізації деревини.
8. Лісокористувачі вносять до системи обліку деревини інформацію про: спеціальні дозволи на використання лісових ресурсів; породу дерева, кількісні та якісні характеристики деревини; договори щодо здійснення господарських операцій з реалізації деревини; місця завантаження та пункти розвантаження деревини; транспортні засоби, якими здійснюється транспортування деревини.
9. Держлісагентство щомісяця, але не пізніше 20 числа наступного періоду, формує та оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті інформацію про результати моніторингу.
10. Держлісагентство щороку, але не пізніше 1 березня наступного за звітним року, інформує Міндовкілля про результати моніторингу та оприлюднює їх на своєму офіційному веб-сайті.
{Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 826 від 09.09.2020}
11. Заходи контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених здійснюються Держлісагентством у формі аналізу даних моніторингу.
12. У разі настання передумов щодо перевищення встановленого обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених, Держлісагентство приймає рішення про припинення видачі його територіальними органами спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів.
13. Держлісагентство забезпечує:
розроблення Інструкції з ведення електронного обліку деревини;
безперервність здійснення адміністратором повноважень і можливість неперервного внесення лісокористувачами до системи обліку деревини інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини;
перевірку відповідності внесеної лісокористувачами інформації до системи обліку деревини.
укладає з адміністратором договір щодо надання доступу до системи обліку деревини та його технічного супроводу;
здійснює придбання необхідних технічних засобів для внесення до системи обліку деревини інформації про облік заготовленої деревини, формування та друку первинних і товаросупровідних документів;
за допомогою кишенькового персонального комп’ютера вносить до системи обліку деревини інформацію про облік заготовленої деревини у спосіб, передбачений пунктом 15 цього Порядку;
формує первинні та товаросупровідні документи з їх подальшим друком на мобільному принтері у місцях обліку деревини.
15. Способами електронного обліку деревини є:
облік за партіями - внесення інформації про круглі лісоматеріали за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив’язкою кожної колоди, що належить до цієї партії, до однієї бирки;
облік штабелями - внесення інформації про круглі лісоматеріали за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив’язкою всіх колод у штабелі до однієї бирки;
поколодний облік - внесення інформації про круглі лісоматеріали за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив’язкою однієї колоди до однієї бирки;
поштучний облік - внесення інформації про ялинки новорічні за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив’язкою однієї ялинки новорічної до однієї бирки.
16. До обов’язків адміністратора належить:
1) забезпечення функціонування системи обліку деревини на всій території України;
2) забезпечення зберігання та захисту інформації у системі обліку деревини;
3) надання доступу до системи обліку деревини:
органам державної влади та органам місцевого самоврядування - у межах їх юрисдикції та повноважень;
лісокористувачам - у межах внесеної ними інформації;
юридичним особам і фізичним особам - підприємцям - у межах інформації про таких осіб;
4) укладення з користувачем договору щодо надання доступу до системи обліку деревини та його технічного супроводу;
5) встановлення щомісячної плати за надання доступу до системи обліку деревини та технічний супровід;
6) забезпечення інформаційно-консультативного супроводу;
7) здійснення інших заходів, пов’язаних з технічним функціонуванням системи обліку деревини.
17. Фінансове забезпечення функціонування системи обліку деревини здійснюється за рахунок плати за користування нею, що справляється відповідно до укладених договорів, та інших не заборонених законодавством джерел.
18. Органам державної влади та органам місцевого самоврядування доступ до системи обліку деревини надається на безоплатній основі.