Про затвердження Порядку здійснення контролю за діяльністю арбітражних керуючих
Відповідно до абзацу сьомого частини першої статті 3, статей 20, 21, 23 Кодексу України з процедур банкрутства, підпункту 1 пункту 3, пункту 10 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок здійснення контролю за діяльністю арбітражних керуючих, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 27 червня 2013 року № 1284/5 «Про затвердження Порядку контролю за діяльністю арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів)», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03 липня 2013 року за № 1113/23645 (із змінами).
3. Департаменту з питань правосуддя та національної безпеки (Олійник О.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Коломієць В.Р.
ПОРЯДОК
здійснення контролю за діяльністю арбітражних керуючих
1. Цей Порядок поширюється на всіх фізичних осіб, які отримали в установленому порядку свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого та діяльність яких не зупинена, осіб, які проводять перевірку діяльності арбітражного керуючого, та осіб, які можуть бути залучені до проведення перевірки діяльності арбітражного керуючого у випадках, передбачених цим Порядком.
2. Контроль за діяльністю арбітражних керуючих відповідно до цього Порядку здійснюють Мін’юст як державний орган з питань банкрутства та міжрегіональні управління Мін’юсту (далі - територіальні органи Мін’юсту) за згодою Мін’юсту.
Мін’юст та його територіальні органи є органами контролю.
процедуру організації та проведення перевірок діяльності арбітражних керуючих (далі - перевірка);
повноваження осіб, які здійснюють перевірки;
права й обов’язки арбітражних керуючих під час проведення перевірок;
порядок оформлення результатів перевірки;
порядок підготовки за результатами перевірки подання на Дисциплінарну комісію арбітражних керуючих (далі - Дисциплінарна комісія) про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності.
II. Організація проведення перевірок
1. Контроль за діяльністю арбітражних керуючих здійснюється шляхом проведення планових і позапланових перевірок.
2. Контроль за діяльністю арбітражних керуючих здійснюється щодо дотримання ними вимог Конституції України, Господарського процесуального кодексу України, Кодексу України з процедур банкрутства, іншого законодавства з питань банкрутства та законодавства про оплату праці.
3. Здійснення контролю за діяльністю арбітражних керуючих складається з таких етапів:
складання довідки про результати перевірки діяльності арбітражного керуючого (далі - Довідка);
надання арбітражним керуючим комісії з перевірки пояснень, зауважень, заперечень до Довідки та/або усунення зазначених у Довідці порушень;
складання акта перевірки діяльності арбітражного керуючого (далі - Акт перевірки) з урахуванням Довідки, пояснень, зауважень, заперечень та усунутих арбітражним керуючим порушень.
4. Строк проведення перевірки не може перевищувати для:
планової перевірки - восьми робочих днів;
позапланової перевірки - трьох робочих днів.
5. Планова перевірка проводиться відповідно до плану проведення перевірок діяльності арбітражних керуючих, затвердженого наказом Мін’юсту, не більше одного разу на два роки за період з дати призначення господарським судом арбітражного керуючого розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реструктуризацією, керуючим реалізацією у справі про банкрутство (неплатоспроможність), а у разі проведення попередньої планової перевірки - з дати початку її проведення.
6. Підставами для проведення позапланової перевірки є:
подання арбітражним керуючим письмової заяви до органу контролю про проведення перевірки за його бажанням;
звернення (скарги) фізичних та юридичних осіб щодо дій арбітражного керуючого з викладенням обставин невиконання або неналежного виконання ним покладених на нього повноважень, з яких вбачається необхідність здійснення контролю;
виявлення недостовірних даних у документах, поданих арбітражним керуючим для отримання свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого;
неподання або подання не в повному обсязі арбітражним керуючим у встановлений строк документів обов’язкової звітності або виявлення недостовірних даних у документах обов’язкової звітності, поданих арбітражним керуючим;
неподання документів, які підтверджують виконання розпорядження про усунення порушень, виявлених за результатами проведення перевірки, в установлений органом контролю термін, або подання документів, які не підтверджують виконання такого розпорядження в повному обсязі;
встановлення Дисциплінарною комісією невідповідності висновків Акта перевірки вимогам законодавства та ініціювання здійснення додаткового контролю;
ініціювання Дисциплінарною комісією здійснення органами контролю додаткового контролю на підставі звернень фізичних та юридичних осіб, які надійшли на розгляд Дисциплінарної комісії;
виявлення Мін’юстом або територіальним органом Мін’юсту в процесі реалізації повноважень у сфері банкрутства ознак невиконання або неналежного виконання арбітражним керуючим покладених на нього обов’язків;
невиконання арбітражним керуючим вимог рішень (ухвал, постанов) господарського суду у справах про банкрутство (неплатоспроможність).
7. Предметом планової перевірки є відповідність арбітражного керуючого вимогам, визначеним у Кодексі України з процедур банкрутства, а також додержання арбітражним керуючим вимог Конституції України, Господарського процесуального кодексу України, іншого законодавства з питань банкрутства та законодавства про оплату праці під час здійснення ним повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією у справах про банкрутство (неплатоспроможність) за період, що підлягає плановій перевірці.
Предметом позапланової перевірки є додержання арбітражним керуючим вимог Конституції України, Господарського процесуального кодексу України, Кодексу України з процедур банкрутства, іншого законодавства з питань банкрутства та законодавства про оплату праці з питань, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення такої перевірки.
8. Повторна перевірка з питань, що вже були предметом перевірки, не допускається, крім випадку, передбаченого абзацом сьомим пункту 6 цього розділу.
9. Позапланову перевірку проводить територіальний орган Мін’юсту за наявності згоди Мін’юсту на її проведення, крім випадків проведення позапланової перевірки з підстав, передбачених абзацами п’ятим, шостим пункту 6 цього розділу.
10. У разі надходження на адресу територіального органу Мін’юсту звернення фізичної чи юридичної особи щодо невиконання або неналежного виконання арбітражним керуючим покладених на нього повноважень територіальний орган Мін’юсту надсилає відповідне звернення до Мін’юсту для вирішення питання щодо надання згоди на проведення позапланової перевірки.
11. Мін’юст аналізує звернення, які надійшли на його адресу, та, якщо з таких звернень вбачається необхідність здійснення додаткового контролю з боку органу контролю, проводить позапланову перевірку або погоджує проведення позапланової перевірки територіальному органу Мін’юсту.
12. Згода Мін’юсту на проведення позапланової перевірки надається територіальному органу Мін’юсту листом структурного підрозділу Мін’юсту, що забезпечує реалізацію повноважень державного органу з питань банкрутства (далі - структурний підрозділ Мін’юсту), за підписом керівника або особи, яка виконує його обов’язки.
13. Мін’юст із метою контролю за проведенням перевірок територіальними органами Мін’юсту може відповідним дорученням зобов’язати територіальний орган Мін’юсту надіслати Довідку до Мін’юсту для проведення її аналізу.
14. Орган контролю проводить перевірку за умови письмового повідомлення арбітражного керуючого про проведення перевірки (планової/позапланової) не пізніше ніж за десять календарних днів до дня початку перевірки з урахуванням особливостей, визначених у цьому Порядку. Під час обчислення зазначених строків має враховуватись час на пересилання поштової кореспонденції, установлений законодавством, у разі надсилання повідомлення про проведення перевірки рекомендованим поштовим відправленням.
15. Для проведення перевірки орган контролю формує комісію з перевірки (далі - комісія) у складі від однієї до трьох осіб. До складу комісії входять виключно представники органу контролю. До проведення перевірки можуть залучатися найбільш досвідчені та висококваліфіковані арбітражні керуючі.
16. Для проведення перевірки орган контролю надає комісії доручення на проведення перевірки (додаток 1).
Доручення на проведення перевірки підписує керівник структурного підрозділу Мін’юсту (в разі проведення перевірки Мін’юстом) чи керівник територіального органу Мін’юсту (в разі проведення перевірки територіальним органом Мін’юсту) або особа, яка виконує його обов’язки.
Доручення на проведення перевірки реєструються в журналі обліку доручень на проведення перевірок діяльності арбітражних керуючих (додаток 2), сторінки якого нумеруються, прошнуровуються та скріплюються печаткою.
17. Місцем проведення перевірки є:
місцезнаходження органу контролю (невиїзна перевірка);
контора (офіс) арбітражного керуючого або місцезнаходження боржника - юридичної особи чи його майна, щодо якого арбітражний керуючий здійснює свої повноваження розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора (виїзна перевірка);
контора (офіс) арбітражного керуючого або місцезнаходження майна боржника - фізичної особи (за згодою боржника), щодо якого арбітражний керуючий здійснює повноваження керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією (виїзна перевірка).
Планова виїзна перевірка, а за потреби проведення перевірки з питань дотримання арбітражним керуючим організаційних та кваліфікаційних вимог - позапланова виїзна перевірка, проводиться за місцезнаходженням контори (офісу) арбітражного керуючого Мін’юстом або структурним підрозділом територіального органу Мін’юсту, що забезпечує реалізацію повноважень у сфері банкрутства, юрисдикція якого поширюється на територіально-адміністративну одиницю за місцезнаходженням контори (офісу) арбітражного керуючого.
Позапланову перевірку (виїзну/невиїзну) проводить Мін’юст або територіальний орган Мін’юсту, юрисдикція якого розповсюджується на територіально-адміністративну одиницю за місцезнаходженням господарського суду, в провадженні якого перебуває справа про банкрутство (неплатоспроможність).
18. Місце проведення перевірки визначає орган контролю у дорученні на проведення перевірки.
19. Місце проведення перевірки визначає орган контролю з урахуванням питань, що підлягають перевірці, і обсягу документів, які передбачається дослідити під час перевірки.
20. Обов’язковим є проведення виїзної позапланової перевірки за місцезнаходженням боржника - юридичної особи чи його майна, щодо якого арбітражний керуючий здійснює повноваження розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, та місцезнаходженням майна боржника - фізичної особи, щодо якого арбітражний керуючий здійснює повноваження керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, у разі якщо зі звернення фізичної чи юридичної особи, яке стало підставою для проведення цієї перевірки, вбачається необхідність здійснення перевірки наявності, стану збереження об’єктів рухомого чи нерухомого майна, здійснення аналізу оригіналів документів такого суб’єкта тощо.
21. Арбітражний керуючий до початку перевірки може запропонувати змінити місце проведення перевірки, визначене органом контролю в дорученні на проведення перевірки, на інше місце, передбачене абзацами другим - четвертим пункту 17 цього розділу, за умови, що проведення перевірки в такому місці забезпечить більш повне та об’єктивне з’ясування питань предмета перевірки.
У разі зміни місця проведення перевірки орган контролю вносить зміни до доручення на проведення перевірки, про що арбітражного керуючого повідомляє листом за підписом керівника структурного підрозділу Мін’юсту чи територіального органу Мін’юсту або особи, яка виконує його обов’язки.
Про зміну місця перевірки та внесення змін до доручення на проведення перевірки до графи 8 журналу обліку доручень на проведення перевірок діяльності арбітражних керуючих заноситься відповідний запис.
22. У разі проведення виїзної перевірки арбітражний керуючий зобов’язаний забезпечити належні умови для проведення такої перевірки і роботи членів комісії.
23. На підставі доручення на проведення перевірки оформлюються посвідчення на проведення перевірки (додаток 3) та письмовий запит у формі повідомлення про проведення перевірки (додаток 4), які підписує керівник структурного підрозділу Мін’юсту чи керівник структурного підрозділу територіального органу Мін’юсту, що забезпечує реалізацію повноважень у сфері банкрутства, або особа, яка виконує його обов’язки.
24. Посвідчення на проведення перевірки реєструється в журналі обліку посвідчень на проведення перевірок діяльності арбітражних керуючих (додаток 5), сторінки якого нумеруються, прошнуровуються та скріплюються печаткою.
25. Повідомлення про проведення перевірки надсилається арбітражному керуючому електронною поштою на адресу, зазначену в Єдиному реєстрі арбітражних керуючих України, та цього ж дня надсилається рекомендованим поштовим відправленням за рахунок коштів органу контролю на адресу контори (офісу) арбітражного керуючого або вручається особисто арбітражному керуючому чи його представнику за довіреністю, що посвідчується особистим підписом арбітражного керуючого чи його представника.
До повідомлення про проведення позапланової перевірки додається копія документа (заява, скарга тощо), який став підставою для її проведення (за наявності).
26. У повідомленні про проведення перевірки визначаються питання, які будуть перевірені в межах предмета перевірки, місце та час проведення перевірки, перелік документів, які арбітражний керуючий зобов’язаний надати комісії для перевірки, строк, до якого арбітражний керуючий зобов’язаний надати комісії пояснення та копії визначених у повідомленні документів, місце та спосіб їх надання.
27. Арбітражний керуючий вважається повідомленим про проведення перевірки з моменту отримання повідомлення про проведення перевірки особисто арбітражним керуючим або його представником за довіреністю, або через чотири робочих дні з дати відправлення такого повідомлення рекомендованим поштовим відправленням. Докази надсилання повідомлення арбітражного керуючого про проведення перевірки є невід’ємною частиною матеріалів перевірки.
28. Дату проведення перевірки може бути перенесено у разі неможливості її проведення з підстав, незалежних від органу контролю чи арбітражного керуючого, за вмотивованим рішенням органу контролю.
Проведення перевірки може бути перенесено за рішенням органу контролю до початку проведення перевірки виключно у виняткових випадках, якщо з об’єктивних підстав проведення перевірки у встановлений строк є неможливим.
У разі перенесення дати проведення перевірки скасовуються доручення на проведення перевірки та посвідчення на проведення перевірки, про що до графи 8 журналу обліку доручень на проведення перевірок діяльності арбітражних керуючих та графи 7 журналу обліку посвідчень на проведення перевірок діяльності арбітражних керуючих заносяться відповідні записи та не пізніше наступного робочого дня повідомляється арбітражний керуючий листом органу контролю за підписом керівника структурного підрозділу Мін’юсту або керівника структурного підрозділу територіального органу Мін’юсту, що забезпечує реалізацію повноважень у сфері банкрутства, або особи, яка виконує його обов’язки.
29. Проведення перевірки може бути продовжено понад строки, визначені пунктом 4 цього розділу, за рішенням органу контролю виключно у виняткових випадках, якщо для проведення перевірки необхідно отримати від інших фізичних чи юридичних осіб додаткову інформацію, без отримання якої завершення проведення перевірки є неможливим, або у разі тимчасової непрацездатності арбітражного керуючого.
III. Права і обов’язки комісії та арбітражного керуючого під час проведення перевірки
1. Голова та члени комісії під час проведення перевірки мають право:
доступу до приміщення, де розміщена(ий) контора (офіс) арбітражного керуючого, для його обстеження і з’ясування питань, безпосередньо пов’язаних з предметом перевірки;
доступу на територію боржника - юридичної особи або територію знаходження майна боржників юридичних та фізичних осіб (за згодою боржника - фізичної особи) для її обстеження і з’ясування питань, безпосередньо пов’язаних з перевіркою, за потреби з’ясування під час проведення перевірки питань, які пов’язані з виконанням арбітражним керуючим повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією щодо боржника;
отримувати від арбітражного керуючого, інших фізичних та юридичних осіб необхідні для проведення перевірки документи;
одержувати від арбітражного керуючого письмові пояснення з питань, що виникають під час перевірки;
складати акти, які фіксують факти, пов’язані з організаційними питаннями щодо проведення перевірки, потреби її продовження чи неможливості її проведення;
залучати до участі у проведенні перевірки найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих у порядку, встановленому пунктом 6 розділу IV цього Порядку;
звертатись до відповідного територіального органу Мін’юсту для здійснення ним відповідних заходів за потреби з’ясування питань, які входять до предмета перевірки та з’ясування яких потребує вжиття заходів (обстеження території боржника або знаходження його майна, отримання додаткових документів тощо) на території іншої, ніж місце проведення перевірки, територіально-адміністративної одиниці.
2. Голова та члени комісії під час проведення перевірки зобов’язані:
керуватись у своїй роботі нормами законодавства України;
проводити перевірку повно, об’єктивно, неупереджено в межах повноважень, передбачених цим Порядком;
приймати від арбітражного керуючого заяви, зауваження, пояснення щодо предмета перевірки та проводити перевірку викладених у них питань, про що зазначати в Довідці та Акті перевірки;
не розголошувати інформації, що є комерційною таємницею, яка стала доступною їм під час проведення перевірки;
надавати арбітражному керуючому Довідку та Акт перевірки;
залучати до участі в проведенні перевірки найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих у порядку, встановленому пунктом 6 розділу IV цього Порядку, за ініціативою арбітражного керуючого;
виконувати інші обов’язки, передбачені цим Порядком.
3. Арбітражний керуючий під час проведення перевірки має право:
вимагати від комісії додержання вимог законодавства;
перевіряти наявність у членів комісії службового посвідчення і одержувати копію посвідчення на проведення перевірки у випадках, передбачених цим Порядком;
не допускати комісію до проведення перевірки у разі неповідомлення про проведення перевірки належним чином, а також у випадках, коли планова перевірка проводиться з порушенням вимог щодо періодичності проведення перевірок, передбаченої цим Порядком, або якщо голова чи член комісії не надали копію посвідчення на проведення перевірки у випадках, передбачених цим Порядком;
бути присутнім під час проведення перевірки або забезпечити присутність свого уповноваженого представника на будь-якій стадії перевірки;
вимагати нерозголошення головою та членами комісії інформації, що є комерційною таємницею, яка стала доступною їм під час проведення перевірки;
одержувати Довідку та Акт перевірки в день їх складання;
підписувати Довідку та Акт перевірки із зауваженнями або відмовитися від їх підписання;
надавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до Довідки;
усунути до дня складання Акта перевірки порушення, виявлені під час перевірки та зафіксовані в Довідці;
ініціювати залучення до участі в проведенні перевірки найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих у порядку, встановленому пунктом 6 розділу IV цього Порядку;
оскаржувати в установленому законодавством порядку неправомірні дії комісії та її членів.
4. Арбітражний керуючий під час проведення перевірки зобов’язаний:
допускати комісію до контори (офісу) арбітражного керуючого;
забезпечувати у випадках, передбачених цим Порядком, доступ комісії для здійснення заходів контролю на територію боржника - юридичної особи або територію знаходження майна боржників юридичних та фізичних осіб;
надавати на вимогу комісії потрібні документи та їх копії, засвідчені в установленому порядку, пояснення, довідки, відомості та інші матеріали з питань, що виникають під час перевірки;
виконувати вимоги органу контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства.
IV. Порядок проведення перевірки
1. У разі проведення виїзної перевірки комісія в перший день перевірки зобов’язана прибути на місце проведення перевірки, визначене у дорученні на проведення перевірки, арбітражний керуючий зобов’язаний забезпечити умови для проведення перевірки.
У разі проведення планової невиїзної перевірки арбітражний керуючий зобов’язаний в перший день перевірки прибути до органу контролю для проведення перевірки.
У разі проведення позапланової невиїзної перевірки присутність арбітражного керуючого є необов’язковою.
2. Перед початком перевірки голова комісії повинен пред’явити арбітражному керуючому або його представнику за довіреністю посвідчення на проведення перевірки та службові посвідчення, що посвідчують особи голови та членів комісії, надати копію посвідчення на проведення перевірки, а якщо арбітражний керуючий веде журнал відвідувань представниками органів контролю, голова комісії вносить запис до відповідного журналу арбітражного керуючого.
У разі проведення невиїзної перевірки копія посвідчення на перевірку надсилається арбітражному керуючому разом з повідомленням про проведення перевірки рекомендованим поштовим відправленням за рахунок коштів органу контролю на адресу контори (офісу) арбітражного керуючого та електронною поштою.
3. У перший день перевірки арбітражний керуючий зобов’язаний надати комісії документи у спосіб, встановлений у повідомленні про проведення перевірки, з описом таких документів та пояснення щодо предмета перевірки.
Арбітражний керуючий протягом усього часу проведення перевірки до моменту складання Акта перевірки має право бути присутнім під час проведення перевірки, надавати додаткові документи та пояснення.
4. За потреби з’ясування під час проведення перевірки питань, які пов’язані з виконанням арбітражним керуючим повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією щодо боржника, арбітражний керуючий зобов’язаний забезпечити доступ комісії, а у випадках, передбачених цим Порядком,- співробітникам інших територіальних органів Мін’юсту на територію боржника - юридичної особи або територію знаходження майна боржників юридичних та фізичних осіб для її обстеження і з’ясування питань, безпосередньо пов’язаних з перевіркою.
5. За потреби з’ясування під час проведення перевірки питань, які входять до предмета перевірки та з’ясування яких потребує вжиття певних заходів (обстеження території боржника або знаходження його майна, отримання додаткових документів тощо) на території іншої, ніж місце проведення перевірки, територіально-адміністративної одиниці, комісія звертається до відповідного територіального органу Мін’юсту для здійснення ним відповідних заходів. Таке звернення є обов’язковим до виконання територіальним органом Мін’юсту у строки, визначені у зверненні.
6. До проведення перевірки можуть бути залучені найбільш досвідчені та висококваліфіковані арбітражні керуючі.
Участь найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих у проведенні перевірки полягає у наданні консультацій арбітражному керуючому, діяльність якого перевіряється, з питань, які виникають під час перевірки.
Залучення найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих можливе за погодженням із саморегулівною організацією арбітражних керуючих з числа її членів, відповідальних за здійснення контролю за діяльністю арбітражних керуючих. Перелік таких осіб саморегулівна організація арбітражних керуючих подає до Мін’юсту до відома.
Залучення найбільш досвідчених і висококваліфікованих керуючих можливе в будь-який момент проведення перевірки до дня складання Акта перевірки. Відсутність таких арбітражних керуючих під час проведення перевірки з причин, що не залежать від органу контролю, не перешкоджає проведенню перевірки без їх участі.
Про залучення найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих обов’язково зазначається в Довідці та Акті перевірки.
Залучені до проведення перевірки найбільш досвідчені та висококваліфіковані арбітражні керуючі під час проведення перевірки мають право:
ознайомлюватися з усіма документами, Довідкою, запереченнями арбітражного керуючого та Актом перевірки;
надавати свої письмові пояснення з питань, що перевіряються, та/або письмові пояснення, зауваження, заперечення до Довідки у строки, визначені пунктом 1 розділу VI цього Порядку, які підлягають обов’язковому включенню до Акта перевірки;
підписати Довідку та/або Акт перевірки, відмовитись від їх підписання, письмово викласти окрему думку до Акта перевірки.
Залучені до проведення перевірки найбільш досвідчені та висококваліфіковані арбітражні керуючі зобов’язані не розголошувати інформацію, що є комерційною таємницею, яка стала доступною їм під час проведення перевірки.
7. У разі відмови арбітражного керуючого в проведенні перевірки складається акт про відмову арбітражного керуючого в проведенні перевірки (додаток 6) у двох примірниках, а перевірка закінчується на дату встановлення факту відмови.
8. Відмовою арбітражного керуючого в проведенні перевірки вважаються:
відсутність арбітражного керуючого або його уповноваженого представника під час проведення перевірки у і місці, що визначені органом контролю в повідомленні про проведення перевірки, у разі належного повідомлення арбітражного керуючого про проведення перевірки;
безпідставне ненадання органу контролю арбітражним керуючим або надання не в повному обсязі документів згідно з переліком, викладеним у повідомленні про проведення перевірки, у визначені органом контролю терміни;
ненадання арбітражним керуючим на письмову вимогу комісії документів, які стосуються предмета перевірки, у разі якщо без цих документів проведення перевірки є неможливим;
безпідставна відмова арбітражного керуючого в доступі комісії та інших осіб на територію, до будівель, споруд та інших приміщень боржника у випадках, передбачених цим Порядком, або до приміщення контори (офісу) арбітражного керуючого.
9. Відомості, включені до акта про відмову арбітражного керуючого в проведенні перевірки, має бути підтверджено документально, а відповідні документи є невід’ємною частиною цього акта.
10. Один примірник акта про відмову арбітражного керуючого в проведенні перевірки вручається арбітражному керуючому або у разі його відсутності не пізніше наступного робочого дня надсилається арбітражному керуючому рекомендованим поштовим відправленням за рахунок коштів органу контролю на адресу контори (офісу) арбітражного керуючого та електронною поштою, інший зберігається в органі контролю.
11. Акт про відмову арбітражного керуючого в проведенні перевірки є підставою для внесення до Дисциплінарної комісії подання про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності.
Орган контролю протягом трьох робочих днів з дати підписання акта про відмову арбітражного керуючого в проведенні перевірки направляє до структурного підрозділу Мін’юсту пропозицію щодо внесення до Дисциплінарної комісії подання про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності. До цієї пропозиції орган контролю додає завірені належним чином копії акта про відмову арбітражного керуючого в проведенні перевірки та усіх документів, що є його невід’ємною частиною.
V. Довідка про результати перевірки
1. В останній день перевірки орган контролю складає та підписує довідку про результати перевірки діяльності арбітражного керуючого (додаток 7) у двох примірниках. Один примірник Довідки надається арбітражному керуючому, діяльність якого перевіряється, або його представнику, інший зберігається в органі контролю.
2. Факт отримання примірника Довідки засвідчується особистим підписом та печаткою арбітражного керуючого або особистим підписом його представника.
3. У разі відсутності арбітражного керуючого під час підписання Довідки її не пізніше наступного робочого дня надсилають арбітражному керуючому рекомендованим поштовим відправленням за рахунок коштів органу контролю на адресу контори (офісу) арбітражного керуючого та електронною поштою.
4. Довідка складається із вступної, описової та резолютивної частин.
У вступній частині Довідки міститься інформація про вид перевірки, склад комісії, строк проведення перевірки, підставу для її проведення, дані про арбітражного керуючого, щодо якого проводилась перевірка, місце проведення перевірки, предмет перевірки.
В описовій частині Довідки міститься інформація щодо дослідження предмета перевірки з обов’язковим посиланням на конкретні структурні елементи нормативно-правових актів та документи, що підлягали дослідженню.
У резолютивній частині Довідки комісія підсумовує результати перевірки та зазначає:
порушення та посилання на структурні елементи нормативно-правового акта, вимоги якого порушено,- у разі встановлення під час проведення перевірки порушень вимог законодавства;
порушення, які підлягають усуненню, та порушення, усунення яких є неможливим (арбітражний керуючий пропустив строки виконання повноважень, встановлено порушення, допущені на попередній стадії процедури банкрутства (неплатоспроможності), тощо);
дату, до якої комісія приймає пояснення, зауваження, заперечення до Довідки, або інформацію про усунення порушень, зазначених у Довідці;
дату, час і місце підписання Акта перевірки.
VI. Порядок оформлення результатів перевірки
1. Арбітражний керуючий має право протягом п’яти робочих днів після складання Довідки надати в письмовій формі свої пояснення, зауваження, заперечення до неї разом з необхідними документами або усунути виявлені під час перевірки порушення та надати інформацію про це комісії.
2. Орган контролю зобов’язаний протягом двох робочих днів після завершення строку для надання арбітражним керуючим пояснень, зауважень, заперечень до Довідки опрацювати надані арбітражним керуючим пояснення, зауваження, заперечення.
3. Комісія готує акт перевірки діяльності арбітражного керуючого (додаток 8) протягом:
двох робочих днів з дня підписання Довідки, якщо арбітражний керуючий підписав Довідку без зауважень і заперечень;
двох робочих днів після завершення строку для надання арбітражним керуючим пояснень, зауважень, заперечень до Довідки.
4. Якщо територіальний орган Мін’юсту було зобов’язано надіслати Довідку до Мін’юсту для проведення її аналізу, територіальний орган Мін’юсту протягом двох робочих днів з дня підписання Довідки арбітражним керуючим без зауважень і заперечень або протягом двох робочих днів після завершення строку для надання арбітражним керуючим пояснень, зауважень, заперечень до Довідки надсилає до Мін’юсту копію Довідки разом з усіма документами, на які є посилання в Довідці, поясненнями, зауваженнями, запереченнями та документами, наданими арбітражним керуючим.
Проведення аналізу Довідки здійснюється шляхом підготовки структурним підрозділом Мін’юсту висновку щодо відповідності Довідки та доданих до неї документів законодавству (далі - Висновок).
5. Структурний підрозділ Мін’юсту протягом десяти робочих днів з дня надходження Довідки до Мін’юсту проводить аналіз Довідки та всіх доданих до неї документів, готує Висновок, який підписується керівником структурного підрозділу Мін’юсту або особою, яка виконує його обов’язки, та містить інформацію про відповідність Довідки і доданих до неї документів законодавству та інформацію щодо порушень, які мають бути зазначені в Акті перевірки, та надсилає його територіальному органу Мін’юсту з одночасним поверненням доданих до Довідки документів.
Протягом трьох робочих днів з дня отримання Висновку комісія готує Акт перевірки. Орган контролю повідомляє арбітражного керуючого про дату та місце підписання Акта перевірки.
6. Акт перевірки складається із вступної, описової та резолютивної частин.
У вступній частині міститься інформація про вид перевірки, склад комісії, підставу для її проведення, строк проведення перевірки, дані про арбітражного керуючого, щодо якого проводилась перевірка, місце проведення перевірки та реквізити Довідки.
В описовій частині Акта перевірки містяться інформація про виявлені під час перевірки порушення, які наводяться відповідно до резолютивної частини Довідки, оцінка пояснень, зауважень, заперечень до Довідки і документів, наданих арбітражним керуючим та/або найбільш досвідченими і висококваліфікованими арбітражними керуючими, залученими до проведення перевірки, та інформація про усунення арбітражним керуючим зазначених у Довідці порушень. Якщо територіальний орган Мін’юсту було зобов’язано надіслати Довідку до Мін’юсту для проведення її аналізу, описова частина Акта перевірки має містити інформацію з Висновку.
У резолютивній частині Акта перевірки комісія з урахуванням Довідки та пояснень, зауважень, заперечень до Довідки і документів, наданих арбітражним керуючим та/або найбільш досвідченими та висококваліфікованими арбітражними керуючими, залученими до проведення перевірки, або усунених порушень, а також Висновку (якщо територіальний орган Мін’юсту було зобов’язано надіслати Довідку до Мін’юсту для проведення її аналізу) робить висновок щодо наявності (відсутності) порушень законодавства в діяльності арбітражного керуючого.
У разі виявлення за результатами перевірки порушень у резолютивній частині Акта перевірки зазначаються всі порушення з посиланням на конкретні структурні одиниці нормативно-правових актів. Довільне викладення або трактування вимог нормативно-правових актів не допускається. Порушення, усунені арбітражним керуючим до моменту складання Акта перевірки, вважаються такими, що не вчинені, та в резолютивній частині Акта перевірки не зазначаються.
У резолютивній частині Акта перевірки окремо зазначаються порушення, щодо яких органом контролю буде винесено розпорядження про усунення порушень, та порушення, щодо яких буде винесено припис про недопущення повторних порушень.
7. Акт перевірки складається у двох примірниках, один з яких надається арбітражному керуючому особисто або його представнику за довіреністю, інший зберігається в органі контролю.
Невід’ємною частиною Акта перевірки, який залишається на зберігання в органі контролю, є Довідка з копіями усіх документів, на які у ній є посилання, пояснення, зауваження, заперечення, та документи, надані арбітражним керуючим та/або найбільш досвідченими і висококваліфікованими арбітражними керуючими, залученими до проведення перевірки, та/або докази усунення виявлених під час перевірки порушень, а також Висновок (якщо територіальний орган Мін’юсту було зобов’язано надіслати Довідку до Мін’юсту для проведення її аналізу).
8. Факт отримання примірника Акта перевірки засвідчується особистим підписом та печаткою арбітражного керуючого чи особистим підписом його представника.
У разі відмови від підписання Акта перевірки чи відсутності арбітражного керуючого у час та в місці, визначених органом контролю для підписання Акта перевірки, голова комісії робить в Акті перевірки запис про те, що арбітражний керуючий від підписання Акта перевірки відмовився, або про його відсутність. У такому разі Акт перевірки не пізніше наступного робочого дня надсилається арбітражному керуючому рекомендованим поштовим відправленням за рахунок коштів органу контролю на адресу контори (офісу) арбітражного керуючого та електронною поштою.
9. У разі виявлення під час перевірки порушень у діяльності арбітражного керуючого орган контролю на підставі Акта перевірки виносить припис про недопущення повторних порушень (далі - Припис) (додаток 9) - щодо порушень, які не можуть бути усунені арбітражним керуючим, та/або розпорядження про усунення виявлених порушень (далі - Розпорядження) (додаток 10) - щодо порушень, які можуть бути усунені арбітражним керуючим.
Припис або Розпорядження виноситься органом контролю не пізніше ніж на третій робочий день з дня підписання Акта перевірки та надається особисто арбітражному керуючому чи його представнику за довіреністю, що посвідчується особистим підписом арбітражного керуючого чи його представника, або надсилається йому рекомендованим поштовим відправленням за рахунок коштів органу контролю на адресу контори (офісу) арбітражного керуючого та електронною поштою.
Припис та/або Розпорядження вважаються належним чином врученими арбітражному керуючому за умови, якщо він особисто чи його представник за довіреністю отримав зазначені Припис та/або Розпорядження або вони були надіслані йому органом контролю у спосіб, визначений абзацом другим цього пункту. Докази надсилання Припису та/або Розпорядження арбітражному керуючому є невід’ємною частиною матеріалів перевірки та зберігаються в органі контролю, який виніс Припис та/або Розпорядження.
10. У Розпорядженні міститься інформація про встановлені комісією порушення, термін та спосіб їх усунення.
Термін виконання Розпорядження за наявності об’єктивних підстав орган контролю може продовжити шляхом внесення відповідних змін до Розпорядження.
11. Арбітражний керуючий зобов’язаний до закінчення терміну, зазначеного в Розпорядженні, усунути виявлені порушення та надати інформацію про це разом з відповідними підтверджувальними документами до органу контролю, який виніс Розпорядження.
У разі якщо подані документи підтверджують виконання Розпорядження, орган контролю складає висновок про виконання Розпорядження, який долучається до Акта перевірки.
У разі якщо подані документи не підтверджують виконання Розпорядження або арбітражний керуючий не подав до органу контролю документів, що підтверджують виконання Розпорядження, орган контролю для перевірки виконання Розпорядження призначає позапланову перевірку.
12. У Приписі міститься інформація про виявлені під час перевірки порушення, які усунути не можна, та зобов’язання арбітражного керуючого не допускати аналогічних порушень у подальшій діяльності.
У разі якщо арбітражний керуючий протягом року не вчинив аналогічних зазначеним у Приписі порушень, Припис вважається виконаним.
13. У разі виявлення за результатами перевірки порушень, які є підставою для внесення до Дисциплінарної комісії подання про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності, орган контролю обов’язково зазначає про це в Акті перевірки. У такому разі Припис та/або Розпорядження не виносяться до моменту прийняття Дисциплінарною комісією рішення за результатами розгляду подання про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності.
Припис та/або Розпорядження (за потреби) орган контролю виносить не пізніше ніж на третій робочий день з дня отримання повідомлення про прийняте Дисциплінарною комісією рішення за результатами розгляду подання про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності.
У випадку, передбаченому абзацом першим цього пункту, орган контролю протягом трьох робочих днів з дня підписання Акта перевірки надсилає до структурного підрозділу Мін’юсту пропозицію щодо внесення до Дисциплінарної комісії подання про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності.
До пропозиції орган контролю додає завірені належним чином копію Акта перевірки та копії усіх документів, що є невід’ємною частиною Акта перевірки.
14. У разі виявлення під час перевірки вчинення арбітражним керуючим дій, що завдали великої матеріальної шкоди боржнику та/або кредиторам боржника, орган контролю зобов’язаний передати правоохоронним органам документи, що підтверджують завдання такої шкоди.
VII. Застосування до арбітражних керуючих дисциплінарних стягнень
1. Підставами для внесення до Дисциплінарної комісії подання про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності є:
встановлення факту подання арбітражним керуючим у документах, які подаються для отримання свідоцтва на право здійснення діяльності арбітражного керуючого, неправдивих відомостей;
вчинення арбітражним керуючим протягом року після винесення Припису чи Розпорядження повторного порушення, аналогічного раніше вчиненому;
невиконання арбітражним керуючим Розпорядження в терміни, визначені органом контролю;
відмова арбітражного керуючого в проведенні перевірки;
грубе порушення арбітражним керуючим законодавства під час виконання повноважень, що призвело до порушення прав та законних інтересів боржника та/або кредиторів боржника;
встановлення за результатами перевірки неможливості виконувати арбітражним керуючим своїх повноважень (втрата громадянства України, набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо арбітражного керуючого, встановлення судом заборони обіймати керівні посади, набрання законної сили рішенням суду про визнання арбітражного керуючого обмеженим у цивільній дієздатності або недієздатним, факт зайняття діяльністю, несумісною з діяльністю арбітражного керуючого);
встановлення за результатами моніторингу осіб, які пройшли підвищення кваліфікації, факту непроходження арбітражним керуючим підвищення кваліфікації в порядку, встановленому Мін’юстом.
2. Протягом п’яти робочих днів з дати отримання структурним підрозділом Мін’юсту від органу контролю пропозиції щодо внесення до Дисциплінарної комісії подання про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності структурний підрозділ Мін’юсту готує та вносить до Дисциплінарної комісії подання про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності (далі - Подання), копія якого надсилається арбітражному керуючому до відома.
Подання має містити висновок структурного підрозділу Мін’юсту щодо відповідності висновків Акта перевірки або акта про відмову арбітражного керуючого в проведенні перевірки законодавству з питань банкрутства. До Подання додається пропозиція органу контролю з усіма додатками.
За результатами моніторингу осіб, які пройшли підвищення кваліфікації, структурний підрозділ Мін’юсту готує та вносить до Дисциплінарної комісії Подання на підставі абзацу восьмого пункту 1 цього розділу.
До подання додається перелік арбітражних керуючих, які не пройшли підвищення кваліфікації в порядку, встановленому Мін’юстом. Копії Подання надсилаються арбітражним керуючим, зазначеним у переліку, до відома.
3. Мін’юст має право зупинити діяльність арбітражного керуючого, якщо Актом перевірки встановлено грубі порушення в діяльності арбітражного керуючого, є очевидна небезпека подальшого порушення арбітражним керуючим прав та інтересів боржника чи кредитора(ів), передбачених законодавством, та за умови позитивного висновку структурного підрозділу Мін’юсту щодо відповідності Акта перевірки вимогам законодавства.
Про зупинення діяльності арбітражного керуючого Мін’юст видає наказ, який не пізніше наступного робочого дня з дня його видання надсилається арбітражному керуючому рекомендованим поштовим відправленням на адресу контори (офісу) арбітражного керуючого та електронною поштою до виконання.
Рішення про зупинення діяльності арбітражного керуючого підлягає негайному виконанню арбітражним керуючим, і протягом часу зупинення діяльності арбітражний керуючий не має права здійснювати будь-яких повноважень, визначених законодавством, крім заходів щодо збереження майна боржника.
Зупинення діяльності арбітражного керуючого діє до дня прийняття Дисциплінарною комісією рішення за результатами розгляду подання про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності.
4. Дисциплінарними стягненнями, що застосовуються до арбітражного керуючого, є:
тимчасове зупинення права на здійснення діяльності арбітражного керуючого;
позбавлення права на здійснення діяльності арбітражного керуючого.
ДОРУЧЕННЯ
на проведення перевірки діяльності арбітражного керуючого
ЖУРНАЛ
обліку доручень на проведення перевірок діяльності арбітражних керуючих
№ з/п | Номер, дата видачі доручення | Прізвище, ім’я, по батькові арбітражного керуючого | Вид перевірки (планова, позапланова, виїзна, невиїзна) | Склад комісії | Строк перевірки | Місце проведення перевірки | Відомості про внесення змін, скасування доручення |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
ПОСВІДЧЕННЯ
на проведення перевірки діяльності арбітражного керуючого
ПОВІДОМЛЕННЯ
про проведення перевірки діяльності арбітражного керуючого
ЖУРНАЛ
обліку посвідчень на проведення перевірок діяльності арбітражних керуючих
№ з/п | Номер, дата видачі посвідчення | Прізвище, ім’я, по батькові арбітражного керуючого | Склад комісії | Строк перевірки | Реєстраційний номер, дата видачі доручення на проведення перевірки | Відомості про внесення змін, скасування посвідчення |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|
|
|
| |||
АКТ
про відмову арбітражного керуючого в проведенні перевірки
ДОВІДКА
про результати перевірки діяльності арбітражного керуючого
АКТ
перевірки діяльності арбітражного керуючого
ПРИПИС
про недопущення повторних порушень
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
про усунення виявлених порушень