Питання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та Реєстру адміністративних послуг
{Назва Постанови в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 123 від 05.02.2020
№ 785 від 02.09.2020
№ 514 від 14.05.2021
№ 565 від 14.05.2021}
Відповідно до частини третьої статті 16, частини четвертої статті 17 Закону України “Про адміністративні послуги”, пункту 5 статті 1 Указу Президента України від 29 липня 2019 р. № 558 “Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних та юридичних осіб до електронних послуг” Кабінет Міністрів України постановляє:
{Вступна частина в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
1. Затвердити Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг, що додається.
{Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
2. Установити, що Порядок ведення Реєстру адміністративних послуг, який є складовою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема строки та порядок подання до зазначеного Реєстру інформації органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, визначається у Положенні про Єдиний державний вебпортал електронних послуг, затвердженому цією постановою.
{Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
{Пункт 3 виключено на підставі Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
4. Міністерству цифрової трансформації забезпечити створення та впровадження в експлуатацію Єдиного державного веб-порталу електронних послуг відповідно до затвердженого Міністерством плану з урахуванням готовності програмних та технічних засобів веб-порталу.
5. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади подати протягом трьох місяців з дня набрання чинності цією постановою в установленому порядку Кабінетові Міністрів України проекти актів законодавства та привести власні нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.
6. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування.
ПОЛОЖЕННЯ
про Єдиний державний вебпортал електронних послуг
{Назва Положення в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
{У тексті Положення слово “веб-портал” в усіх відмінках замінено словами “Портал Дія” у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
1. Це Положення визначає мету, основні завдання, функціональні можливості та суб’єктів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зміст розміщеної на ньому інформації та порядок її внесення, порядок ведення Реєстру адміністративних послуг, а також інші питання функціонування Порталу Дія.
{Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
2. Портал Дія має офіційну адресу в Інтернеті - diia.gov.ua.
{Абзац перший пункту 2 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
Користування Порталом Дія здійснюється на безоплатній основі цілодобово сім днів на тиждень.
Плата за надання адміністративних послуг з використанням Порталу Дія здійснюється відповідно до закону, інших електронних та публічних послуг згідно із законодавством.
Власником Порталу Дія та виключних майнових прав на його програмне забезпечення є держава в особі Мінцифри.
{Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
3. Портал Дія призначений для реалізації права кожного на доступ до електронних послуг та інформації про адміністративні та інші публічні послуги, звернення до органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (у тому числі відповідно до Закону України “Про звернення громадян”), отримання інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, яка необхідна для надання послуг, а також для проведення моніторингу та оцінки якості послуг у випадках, визначених цим Положенням.
4. Портал Дія виконує такі основні завдання:
1) надання електронних послуг (в тому числі адміністративних та інших публічних послуг) з отриманням та використанням у разі потреби інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, яка необхідна для надання таких послуг;
2) забезпечення через електронний кабінет користувача доступу до інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, зокрема про користувача;
{Підпункт 2 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
3) забезпечення користувачів інформацією про електронні та адміністративні послуги, а також про інші публічні послуги, надання яких здійснюється з використанням Порталу Дія;
4) забезпечення офіційного електронного листування під час надання послуг, розгляду звернень та адміністративних справ (справ, що розглядаються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, іншими суб’єктами, які відповідно до закону уповноважені здійснювати публічно-владні управлінські функції, з метою прийняття рішень індивідуальної дії, спрямованих на набуття, зміну, припинення чи реалізацію прав та обов’язків особи, а також захисту її прав), а також під час розгляду з використанням Порталу Дія інших питань;
5) сплата адміністративного збору за надання адміністративних послуг, штрафів за адміністративні правопорушення, державного мита, інших платежів; здійснення розрахунків за інші публічні, зокрема житлово-комунальні, послуги;
6) забезпечення суб’єктів звернення інформацією про перебіг та результати надання послуг, розгляду звернень та адміністративних справ у режимі реального часу, надсилання інших сповіщень;
{Підпункт 6 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
7) отримання суб’єктами звернення результатів надання електронних послуг, розгляду звернень та адміністративних справ;
8) подання скарг за результатами надання послуг, розгляду звернень та адміністративних справ, забезпечення офіційного електронного листування під час проведення процедур оскарження, забезпечення оскаржувача інформацією про перебіг та результати розгляду скарги у режимі реального часу, а також отримання ним зазначених результатів;
9) формування програмними засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), відображень в електронній формі інформації, що міститься у документах, які можуть пред’являтися (надаватися) особою через зазначений мобільний додаток;
{Підпункт 9 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
91) передача програмними засобами Порталу Дія до інших інформаційно-телекомунікаційних систем, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), за бажанням особи електронної копії відображення в електронній формі інформації, що міститься у документах;
{Пункт 4 доповнено підпунктом 91 згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
92) передача програмними засобами Порталу Дія до інших інформаційно-телекомунікаційних систем, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), за бажанням особи окремої інформації, відомостей, даних, що міститься у відображенні в електронній формі інформації, що міститься у документах;
{Пункт 4 доповнено підпунктом 92 згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
93) формування програмними засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), за бажанням особи електронної копії відображення в електронній формі інформації, що міститься у документах, для подальшої можливості її передачі електронною поштою;
{Пункт 4 доповнено підпунктом 93 згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
10) проведення опитування щодо ініціатив, проектів у різних сферах суспільного життя;
11) проведення моніторингу та оцінки якості послуг, які надаються з використанням Порталу Дія, у центрах надання адміністративних послуг або суб’єктами розгляду звернень безпосередньо;
12) захист даних (у тому числі персональних) Порталу Дія від несанкціонованого доступу, знищення, модифікації;
{Підпункт 12 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
13) подання електронних звернень через Портал Дія;
14) виконання інших завдань, визначених законодавством.
Функціональні можливості Порталу Дія
5. Відповідно до завдань Портал Дія має такі функціональні можливості:
1) електронна ідентифікація та автентифікація користувачів, у тому числі з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, кваліфікованих електронних підпису та печатки, а також інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановлювати особу;
11) забезпечення віддаленої ідентифікації фізичних осіб (без їх особистої присутності) за допомогою мобільного додатка Порталу Дія (Дія) з метою безоплатного надання кваліфікованих електронних довірчих послуг, пов’язаних з використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”);
{Пункт 5 доповнено підпунктом 11 згідно з Постановою КМ № 785 від 02.09.2020; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 565 від 14.05.2021}
2) застосування інтерфейсів, адаптованих для осіб з інвалідністю, зокрема для осіб з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також з різними комбінаціями порушень;
{Підпункт 2 пункту 5 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
3) користування Порталом Дія через комп’ютер, а також за допомогою мобільного додатка Порталу Дія (Дія) через смартфон чи планшет;
4) завантаження, заповнення та подання заяв та інших документів за допомогою програмних засобів вебпорталу з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, кваліфікованого електронного підпису або печатки або інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу встановити особу заявника:
{Абзац перший підпункту 4 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
до органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління;
до виконавців житлово-комунальних послуг з питань надання ними зазначених послуг, зокрема із встановлення, обслуговування, заміни та повірки вузлів обліку;
5) автоматичне заповнення форм (полів) документів, які створюються за допомогою програмних засобів Порталу Дія, відомостями, отриманими у порядку взаємодії з національних електронних інформаційних ресурсів;
6) автоматична перевірка повноти заповнення форм (полів) документів, які створюються за допомогою програмних засобів Порталу Дія, а також у разі, коли законодавством визначені відповідні алгоритми автоматичної перевірки, - достовірності наданих у таких документах відомостей;
{Підпункт 6 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
7) систематизація та пошук електронних послуг (у тому числі адміністративних та інших публічних послуг) за типовими, зокрема життєвими ситуаціями;
8) автоматичне пересилання звернень за належністю відповідному органу державної влади чи посадовій особі;
9) морфологічний пошук, за частиною слова, без врахування регістру введення;
10) класифікація, кодифікація, пошук та аналіз відомостей Порталу Дія, які використовуються для моніторингу та оцінки якості послуг;
11) взаємодія між інтегрованою системою електронної ідентифікації, системою електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів та системою електронної взаємодії органів виконавчої влади, системами електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень (далі - системи електронної взаємодії); можливість отримання через зазначені системи відомостей про показники якості послуг;
12) передача/прийняття та оброблення інформації у режимі реального часу, безперервність роботи Порталу Дія;
13) розмежування та контроль доступу до інформації, яка міститься на Порталі Дія;
14) перевірка повноважень користувачів і надання їм права на виконання певних дій із захищеними ресурсами (читання, модифікація, знищення, введення інформації тощо);
15) моніторинг відвідувань; реєстрація подій, що відбуваються на Порталі Дія і стосуються його безпеки; блокування несанкціонованих дій щодо захищених ресурсів та автоматичне інформування технічного адміністратора про вчинення таких дій;
16) надання інформаційних та/або консультаційних послуг користувачам;
161) обробка персональних даних суб’єкта звернення, зокрема передача інформації про суб’єкта звернення, що є у володінні та розпорядженні суб’єктів розгляду звернень, державних електронних інформаційних ресурсах, єдиних інформаційних системах та системах електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень;
{Пункт 5 доповнено підпунктом 161 згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
162) отримання та передача в електронній формі інформації, що є у володінні та розпорядженні суб’єктів розгляду звернень, державних електронних інформаційних ресурсах, єдиних інформаційних системах та системах електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень, про суб’єктів звернень, які виявили бажання отримати таку інформацію в повному або частковому обсязі або подати таку інформацію до інших інформаційних систем, засобами Порталу Дія, зокрема мобільного додатка Порталу Дія (Дія), в порядку інформаційної взаємодії відповідно до пунктів 14 і 15 цього Положення;
{Пункт 5 доповнено підпунктом 162 згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
163) обробка інформації з обмеженим доступом, зокрема персональних даних суб’єктів звернень, переданих з державних електронних інформаційних ресурсів, єдиних інформаційних систем та систем електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень до Порталу Дія з метою надання можливості застосування інформації, що є у володінні та розпорядженні суб’єктів розгляду звернень, у порядку, визначеному законодавством про захист персональних даних та захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах;
{Пункт 5 доповнено підпунктом 163 згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
164) інформування суб’єктів звернень, які зареєструвалися на Порталі Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), та виявили бажання застосувати інформацію, що є у володінні та розпорядженні суб’єктів розгляду звернень, державних електронних інформаційних ресурсах, єдиних інформаційних системах та системах електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень, про обробку інформації про них, зокрема їх персональних даних, а також про передачу зазначених даних від/до Порталу Дія в установленому законодавством порядку;
{Пункт 5 доповнено підпунктом 164 згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
17) інші функціональні можливості, необхідні для виконання завдань Порталу Дія.
1) користувачі - суб’єкт звернення, суб’єкт розгляду звернень;
7. Суб’єктом звернення є особа, яка використовує Портал Дія для отримання послуг, інформації, розгляду звернень та адміністративних справ.
користуватися Порталом Дія безоплатно та цілодобово, зокрема створювати особистий електронний кабінет користувача;
зберігати в електронному кабінеті користувача створені за допомогою програмних засобів Порталу Дія документи та їх чернетки, відцифрований образ обличчя особи, фото-, відеоматеріали та електронні документи;
отримувати інформаційну підтримку щодо порядку користування Порталом Дія;
звертатися до технічного адміністратора та держателя з пропозиціями (зауваженнями) щодо функціонування Порталу Дія.
Суб’єкт звернення зобов’язаний:
додержуватися встановленого порядку ведення Порталу Дія;
не використовувати Портал Дія, зокрема електронний кабінет користувача, для вчинення протиправних діянь.
8. Суб’єктом розгляду звернень є суб’єкт надання електронних, адміністративних та інших публічних послуг; центр надання адміністративних послуг; суб’єкт, який розглядає звернення, адміністративну справу або скаргу; інший суб’єкт, до якого суб’єкти звернення звертаються з використанням Порталу Дія для вирішення питань або отримання інформації (консультацій).
має право на отримання від технічного адміністратора Порталу Дія безоплатних консультацій з питань підключення до Порталу Дія, здійснення інформаційної взаємодії з Порталом Дія, порядку користування Порталом Дія, а також право на безоплатне навчання із зазначених питань;
{Абзац третій пункту 8 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
застосовує встановлені єдині інформаційні довідники, реєстри, класифікатори та ідентифікатори;
своєчасно надає (оновлює) інформацію на Порталі Дія;
забезпечує проведення в межах своїх повноважень постійного моніторингу актів, які є джерелом розміщеної на Порталі Дія інформації, з метою її своєчасного оновлення;
отримує за згодою суб’єкта звернення або без його згоди у передбачених законом випадках електронні документи, відцифрований образ обличчя особи, фото-, відеоматеріали, які зазначений суб’єкт зберігає в особистому електронному кабінеті користувача;
надає суб’єктам звернення консультації, зокрема в режимі реального часу, стосовно питань, які вирішуються з використанням Порталу Дія; за зверненням Мінцифри готує та надає для опублікування на Порталі Дія відповіді на питання, які є актуальними для суб’єктів звернення.
9. Держателем Порталу Дія є Мінцифри.
забезпечує розроблення та прийняття нормативно-правових актів щодо функціонування Порталу Дія;
забезпечує створення, розвиток, ведення, належне функціонування Порталу Дія, а також зберігання даних та захист інформації на Порталі Дія;
проводить аналіз та здійснює контроль за якістю функціонування Порталу Дія;
встановлює єдині інформаційні довідники, реєстри, класифікатори та ідентифікатори, що застосовуються під час функціонування Порталу Дія;
розглядає пропозиції (зауваження) щодо удосконалення функціонування Порталу Дія;
встановлює порядок створення та функціонування електронного кабінету користувача;
визначає склад та функції електронного кабінету користувача, підсистем та програмних модулів Порталу Дія, а також функції мобільного додатка Порталу Дія (Дія);
{Пункт 9 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
встановлює порядок надання/блокування доступу (підключення робочих місць) до Порталу Дія посадових осіб суб’єктів розгляду звернень.
10. Технічним адміністратором Порталу Дія є державне підприємство “ДІЯ”, що належить до сфери управління Мінцифри.
Технічний адміністратор здійснює створення, модернізацію, розвиток, адміністрування та забезпечення функціонування Порталу Дія, що включає в себе, зокрема:
{Абзац другий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 123 від 05.02.2020}
технічне, технологічне та комунікаційне супроводження Порталу Дія;
{Абзац третій пункту 10 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
розроблення, створення, модернізацію, розвиток, впровадження та супроводження програмного забезпечення Порталу Дія;
{Абзац четвертий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 123 від 05.02.2020}
придбання апаратних засобів, необхідних для функціонування Порталу Дія;
проведення моніторингу роботи Порталу Дія, баз даних (довідників) та інформаційних ресурсів, підключених до нього;
захист Порталу Дія, зокрема захист цілісності його бази даних, апаратного та програмного забезпечення, достовірність даних Порталу Дія, захист від несанкціонованого доступу, незаконного використання, незаконного копіювання, спотворення, знищення даних Порталу Дія, безпеку персональних даних;
надання/блокування в установленому порядку доступу до Порталу Дія користувачам;
проведення навчання та надання суб’єктам розгляду звернень консультацій з питань підключення до Порталу Дія, здійснення інформаційної взаємодії з Порталом Дія, порядку користування Порталом Дія, якщо держателем не визначено інший орган (установу, заклад, організацію, підприємство), який проводитиме навчання;
{Абзац дев'ятий пункту 10 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
збирання з використанням Порталу Дія даних, які використовуються для моніторингу та оцінки якості послуг; здійснення безперебійної передачі зазначених даних суб’єктам моніторингу та органам, які беруть участь у проведенні моніторингу;
{Абзац пункту 10 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
закупівлю робіт і послуг з проведення моніторингу оцінювання суб’єктами звернення якості надання адміністративних послуг;
{Абзац пункту 10 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
ведення довідників та класифікаторів;
розгляд пропозицій (зауважень) щодо удосконалення функціонування Порталу Дія та надання відповідних пропозицій держателю.
Технічний адміністратор здійснює за дорученням держателя інші заходи щодо функціонування Порталу Дія.
Структура Порталу Дія та його взаємодія з електронними інформаційними ресурсами
11. Портал Дія - це інформаційно-телекомунікаційна система, яка організаційно та функціонально складається з реєстру адміністративних послуг, електронного кабінету, мобільного додатка Порталу Дія (Дія), інших підсистем та програмних модулів.
12. Реєстр адміністративних послуг є єдиною базою даних про адміністративні послуги, яка формується з метою ведення обліку адміністративних послуг та надання інформації про них. Для обробки відомостей про адміністративні послуги програмними засобами Порталу Дія назви послуг кодуються у визначеному Мінцифри порядку. Суб’єкти розгляду звернень та органи, що утворили центри надання адміністративних послуг, зобов’язані застосовувати кодування під час документування процедур надання адміністративних послуг.
{Пункт 13 виключено на підставі Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
14. Взаємодія Порталу Дія з національними електронними інформаційними ресурсами здійснюється через системи електронної взаємодії у визначеному законодавством порядку.
15. Взаємодія між Порталом Дія та електронними інформаційними ресурсами суб’єктів розгляду звернень, які не підключені до систем електронної взаємодії, здійснюється у порядку інформаційної взаємодії, встановленому Мінцифри, з урахуванням вимог законодавства у сфері захисту інформації.
16. Суб’єкти розгляду звернень, які не мають власних електронних інформаційних ресурсів, використовують для надання послуг, розгляду звернень, адміністративних справ та інших питань електронні кабінети користувача, які вони створюють на Порталі Дія.
Зміст інформації на Порталі Дія та порядок її внесення
17. На Порталі Дія використовується така інформація:
1) відомості Реєстру адміністративних послуг згідно з додатком 1 - інформація вноситься відповідно до пункту 26 цього Положення;
{Підпункт 1 пункту 17 в редакції Постанови КМ № 514 від 14.05.2021}
2) про центри надання адміністративних послуг згідно з додатком 2 - інформація надається органами, що утворили центри надання адміністративних послуг;
3) про суб’єктів розгляду звернень (крім інформації про суб’єктів надання адміністративних послуг та центри надання адміністративних послуг, яка надається згідно з додатками 1 і 2) - інформація надається суб’єктами розгляду звернень за змістом та у порядку, що визначаються Мінцифри;
4) про показники якості послуг - інформація надається суб’єктами та органами, зазначеними у підпунктах 1-3 цього пункту, а також суб’єктами звернення (за бажанням). Порядок надання інформації, зміст та рекомендації щодо формування показників якості послуг визначаються Мінцифри;
5) про структурний підрозділ (посадову особу), що відповідає за своєчасне надання інформації на Портал Дія, згідно з додатком 3 - інформація надається суб’єктами та органами, зазначеними у підпунктах 1-3 цього пункту;
6) електронні форми заяв та інших документів, необхідних для отримання електронних, у тому числі адміністративних та інших публічних послуг, або посилання на електронні інформаційні ресурси, на яких зазначені форми доступні для завантаження, заповнення та подання;
7) посилання на електронні інформаційні ресурси суб’єктів розгляду звернень;
71) відомості щодо реквізитів рахунків для сплати адміністративного збору за надання адміністративних послуг - інформація надається суб’єктами надання адміністративних послуг у визначеному Мінцифри порядку;
{Пункт 17 доповнено підпунктом 71 згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
8) інша інформація відповідно до визначених цим Положенням завдань та функціональних можливостей Порталу Дія.
18. Надання на Портал Дія інформації, у тому числі шляхом внесення до неї змін, здійснюється через системи електронної взаємодії або через встановлену інформаційну взаємодію з електронних інформаційних ресурсів суб’єктів розгляду звернень.
19. У разі коли взаємодія з Порталом Дія не встановлена, суб’єкти розгляду звернень надають інформацію через електронні кабінети користувача, які вони створюють на Порталі Дія.
20. Опублікування інформації, що використовується на Порталі Дія, здійснюється у визначених Мінцифри форматах даних.
21. Суб’єкти розгляду звернень повинні забезпечити надання (оновлення) інформації на Портал Дія не пізніше ніж протягом наступного робочого дня за днем набрання чинності відповідним актом (рішенням, дією), який є джерелом зазначеної інформації.
22. Суб’єкти розгляду звернень несуть відповідальність за достовірність, повноту і своєчасність інформації, наданої ними для використання на Порталі Дія.
23. На Порталі Дія також використовується (обробляється) інформація, яка подається суб’єктом звернення та/або надходить до Порталу Дія у порядку взаємодії з національних електронних інформаційних ресурсів відповідно до визначених цим Положенням завдань та функціональних можливостей Порталу Дія.
Порядок ведення Реєстру адміністративних послуг
24. Формування та ведення Реєстру адміністративних послуг забезпечується Мінцифри шляхом:
збирання, групування, накопичення, оброблення інформації про адміністративні послуги;
внесення відомостей до Реєстру адміністративних послуг та змін до них.
Доступ до публічної інформації у формі відкритих даних Реєстру адміністративних послуг реалізується на Порталі Дія через програмний засіб “Гід з державних послуг”, який має офіційну адресу в Інтернеті - guide.diia.gov.ua.
Програмний засіб “Гід з державних послуг” забезпечує користувачів інформацією про адміністративні, а також про інші публічні послуги, які надаються у різних сферах суспільного життя.
25. Для отримання права доступу для внесення відомостей до Реєстру адміністративних послуг державний колегіальний орган, центральний орган виконавчої влади або його територіальний орган, який є суб’єктом надання адміністративних послуг, інший державний орган подає в електронній формі (у форматі XLSX) на визначену Мінцифри електронну пошту інформацію, згідно з додатком 3.
Доступ до Реєстру адміністративних послуг надається після електронної ідентифікації та автентифікації користувачів з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації.
26. До Реєстру адміністративних послуг інформація вноситься:
1) центральними органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та іншими державними органами (суб’єктами надання послуг) - про всі адміністративні послуги, які надаються ними та/або їх територіальними органами невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня набрання чинності відповідними нормативно-правовими актами;
2) Мінцифри - про адміністративні послуги, які надаються місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування.
Відомості про адміністративні послуги, суб’єктами надання яких є місцеві держадміністрації та органи місцевого самоврядування, надаються Мінцифри обласними держадміністраціями, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим згідно з додатком 1.
Інформація для внесення відомостей до Реєстру адміністративних послуг подається в електронній формі (у форматі XLSX) на визначену Мінцифри електронну пошту невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня набрання чинності відповідними нормативно-правовими актами.
Мінцифри перевіряє достовірність та повноту отриманої інформації та вносить до Реєстру адміністративних послуг невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня надходження до Мінцифри.
27. У разі коли нормативно-правовий акт, згідно з яким послуга була внесена до Реєстру адміністративних послуг, визнано таким, що втратив чинність, Мінцифри вилучає з публічного доступу інформацію щодо цієї послуги.
{Положення доповнено розділом згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
ПЕРЕЛІК
інформації Реєстру адміністративних послуг, що надається для використання на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг
1. Суб’єкт надання адміністративної послуги:
вид суб’єкта (державний колегіальний орган, центральний орган виконавчої влади, його територіальний орган, місцева держадміністрація, орган місцевого самоврядування тощо);
найменування суб’єкта та код згідно з ЄДРПОУ;
місцезнаходження, номер контактного телефону, офіційний веб-сайт та адреса електронної пошти;
2. Категорія суб’єкта звернення (фізична, юридична особа), який має право на отримання адміністративної послуги.
назва та код (за наявності) послуги;
правові підстави, умови та випадки надання послуги;
перелік найбільш поширених питань, що стосуються надання послуги, з відповідями (перелік формується з урахуванням пропозицій Мінцифри та підлягає регулярному перегляду);
вичерпний перелік документів, необхідних для отримання послуги;
способи подання заяви та документів для отримання послуги;
перелік підстав для відмови у наданні послуги;
відомості про порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності посадових осіб, уповноважених відповідно до закону надавати адміністративні послуги.
4. Розмір плати (адміністративний збір) за надання адміністративної послуги (у разі її надання на платній основі).
5. Результат надання послуги та способи його отримання.
{Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 785 від 02.09.2020, № 514 від 14.05.2021}
ПЕРЕЛІК
інформації про центри надання адміністративних послуг, що надається для використання на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг
1. Найменування органу, при якому утворено центр надання адміністративних послуг, та код згідно з ЄДРПОУ.
3. Місцезнаходження, номер контактного телефону, офіційний веб-сайт, адреса електронної пошти центру, його територіальних підрозділів та віддалених робочих місць (за наявності).
4. Режим роботи центру, його територіальних підрозділів та віддалених робочих місць (за наявності).
5. Переліки адміністративних та інших публічних послуг, які можна отримати у центрі, його територіальних підрозділах та віддалених робочих місцях (за наявності) та суб’єктів їх надання.
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}
ПЕРЕЛІК
інформації про структурний підрозділ (посадову особу), що відповідає за своєчасне надання інформації на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг
1. Найменування та код згідно з ЄДРПОУ суб’єкта розгляду звернень, до якого належить структурний підрозділ (посадова особа).
2. Найменування структурного підрозділу (за наявності).
3. Прізвище, ім’я, по батькові відповідальної посадової особи.
4. Номер контактного телефону відповідальної посадової особи.
5. Адреса електронної пошти відповідальної посадової особи.
{Додаток 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 514 від 14.05.2021}