Про затвердження Порядку в’їзду осіб, переміщення товарів на тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях і виїзду осіб, переміщення товарів з таких територій
Відповідно до частини третьої статті 12 Закону України “Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок в’їзду осіб, переміщення товарів на тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях і виїзду осіб, переміщення товарів з таких територій, що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади забезпечити протягом місяця приведення власних нормативно-правових актів у відповідність з цією постановою.
3. Ця постанова набирає чинності через 60 днів з дня її опублікування.
ПОРЯДОК
в’їзду осіб, переміщення товарів на тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях і виїзду осіб, переміщення товарів з таких територій
1. Цей Порядок визначає процедуру в’їзду/виїзду осіб і транспортних засобів, за допомогою яких вони переміщуються, і переміщення товарів на тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях (далі - тимчасово окуповані території) та з таких територій.
Дія цього Порядку поширюється на всіх фізичних та юридичних осіб, які здійснюють такий в’їзд/виїзд і переміщення товарів через контрольні пункти в’їзду/виїзду, контрольні пункти в’їзду/виїзду на залізниці (далі - контрольні пункти).
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
гуманітарні майданчики - облаштована ділянка місцевості на території в районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, на якій здійснюється контроль товарів, які визнані в установленому законодавством порядку гуманітарною допомогою та/або переміщуються міжнародними гуманітарними організаціями за спрощеною процедурою, встановленою цим Порядком, а також формуються партії товарів для подальшого їх ввезення на тимчасово окуповані території;
гуманітарно-логістичний центр - облаштована ділянка місцевості на території в районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, на якій здійснюється роздрібна та дрібнооптова торгівля продуктами харчування, засобами особистої гігієни, лікарськими засобами, медичними виробами, одягом і взуттям, побутовою хімією, а також надання послуг (у тому числі послуг з медичного обслуговування населення (медичних послуг), адміністративних, банківських), гуманітарної та благодійної допомоги;
дозвіл на повернення транспортних засобів (залізничного транспорту) - рішення координаційного центру про надання дозволу на повернення транспортних засобів (залізничного транспорту);
дозвіл фізичній особі - рішення координаційного центру або координаційної групи про надання дозволу на перетинання лінії розмежування через діючі контрольні пункти для в’їзду на тимчасово окуповані території та виїзду з таких територій;
дорожні коридори (автомобільні та на залізниці) - основні напрямки руху в межах контрольованої території, облаштовані дорожніми знаками та інформаційними покажчиками від контрольних пунктів до лінії розмежування;
контрольний пункт в’їзду/виїзду - комплекс будівель, спеціальних, інженерних споруд і технічних засобів, розташованих на спеціально визначеній земельній ділянці, де здійснюються заходи контролю в’їзду-виїзду осіб, транспортних засобів та товарів, які переміщуються на тимчасово окуповані території та з таких територій.
контрольний пункт в’їзду/виїзду на залізниці - спеціально виділена на контрольованій території ділянка залізничної станції, на якій розташований комплекс будівель, спеціальних, інженерних, фортифікаційних споруд і технічних засобів, де здійснюються заходи контролю транспортних засобів (залізничного рухомого складу), що переміщуються з тимчасово окупованих територій, а також обслуговуючого персоналу транспортних засобів;
контрольована територія - територія в районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях та території інших регіонів України, на яких органи державної влади в повному обсязі здійснюють свої повноваження, передбачені Конституцією та законами України;
контроль в’їзду/виїзду - комплекс заходів з перевірки осіб та транспортних засобів, що в’їжджають - виїжджають, а також товарів, що переміщуються на тимчасово окуповані території та з таких територій відповідно до вимог цього Порядку, що здійснюється уповноваженими службовими особами військових формувань, правоохоронних та інших державних органів, які залучені до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;
координаційна група - підрозділ, організація діяльності якого забезпечується координаційним центром та який формується при управліннях (відділах) Національної поліції районів (міст) з метою своєчасної та якісної перевірки осіб, які мають на меті перетнути лінію розмежування в межах Донецької, Луганської областей, та організації видачі дозволів для фізичних осіб, транспортних засобів, вантажів, що перевозяться транспортними засобами, та товарів;
координаційний центр - підрозділ, утворений при об’єднаному командному пункті об’єднаних сил з метою організації видачі дозволів фізичним особам, дозволів на повернення транспортних засобів (залізничного транспорту) та прийняття рішення про включення суб’єктів господарювання до переліків суб’єктів господарювання, яким дозволено переміщення товарів (вантажів) на тимчасово окуповані території та з таких територій;
лінія розмежування - умовна лінія на місцевості між тимчасово окупованими територіями та контрольованими територіями, яка проходить по передньому краю передових позицій об’єднаних сил;
Об’єднаний центр цивільно-військового співробітництва - підрозділ, утворений при об’єднаному командному пункті об’єднаних сил, що діє для координації дій Збройних Сил, інших військових формувань та правоохоронних органів, військово-цивільних адміністрацій з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, представниками благодійних та міжнародних організацій, засобів масової інформації з метою реагування на загрози виникнення гуманітарної кризи, відновлення законності і правопорядку, а також координації дій у сфері надання гуманітарної та благодійної допомоги, надання послуг населенню та вирішення інших питань у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, до складу якого входять представники Збройних Сил, інших військових формувань та правоохоронних органів, а також військово-цивільних адміністрацій, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, які залучені в установленому законодавством порядку до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;
особи, причетні до збройної агресії Російської Федерації, - особовий склад регулярних з’єднань і підрозділів, підпорядкованих Міністерству оборони Російської Федерації, підрозділів та спеціальних формувань, підпорядкованих іншим силовим відомствам Російської Федерації, їх радників та інструкторів, іррегулярних незаконних збройних формувань, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих та фінансованих Російською Федерацією, а також персонал окупаційної адміністрації Російської Федерації, який складається з державних органів і структур, що функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, а також підконтрольних Російській Федерації самопроголошених органів, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України;
товари - будь-які рухомі речі, зокрема визнані в установленому порядку гуманітарною допомогою, валютні, культурні цінності, які переміщуються на тимчасово окуповані території та з таких територій;
транспортні засоби - колісний транспортний засіб (автобус, мікроавтобус, вантажний та легковий автомобіль, причіп, напівпричіп, моторизований трицикл, мотоцикл, мопед) та/або залізничний рухомий склад (вагони всіх видів, локомотиви, моторейковий транспорт) і контейнери;
фіскальний наряд - уповноважені службові особи ДФС, залучені в установленому законодавством порядку до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюють контроль в’їзду/виїзду з метою виявлення, запобігання переміщенню товарів на тимчасово окуповані території та з таких територій поза межами контрольних пунктів.
Терміни “легковий автомобіль”, “мотоцикли”, “мопеди”, “маршрутні транспортні засоби (транспортні засоби загального користування)” вживаються у значенні, наведеному у Правилах дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 41, ст. 1852).
Термін “тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях” вживається у значенні, наведеному в Законі України “Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях”, термін “донор” - у значенні, наведеному в Законі України “Про гуманітарну допомогу”, термін “особа з інвалідністю” - у значенні, наведеному в Законі України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”, термін “харчовий продукт” - у значенні, наведеному в Законі України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів”, термін “лікарські засоби” - у значенні, наведеному в Законі України “Про лікарські засоби”, термін “веб-сайт” - у значенні, наведеному в Законі України “Про електронні довірчі послуги”.
3. В’їзд/виїзд осіб, у тому числі транспортних засобів, за допомогою яких вони переміщуються, а також переміщення товарів на тимчасово окуповані території та з таких територій здійснюється виключно через визначені контрольні пункти відповідно до вимог цього Порядку.
Контрольні пункти функціонують без вихідних, цілодобово. Пропуск осіб, транспортних засобів та товарів через такі пункти здійснюється відповідно до режиму їх функціонування, встановленого Командувачем об’єднаних сил.
Контрольні пункти не призначені для перетинання державного кордону.
Рух автомобільного транспорту в межах контрольованої території від контрольних пунктів до лінії розмежування та у зворотному напрямку здійснюється лише дорожніми коридорами (автомобільними).
Поза визначеними контрольними пунктами в’їзду/виїзду переміщення через лінію розмежування осіб, транспортних засобів та товарів заборонено. Об’їзні шляхи навколо дорожніх коридорів (автомобільних та на залізничному транспорті) за рішенням Командувача об’єднаних сил ліквідуються (перекриваються).
За рішенням Командувача об’єднаних сил у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях у випадках, передбачених законодавством, можуть встановлюватися додаткові обмеження та/або заборони переміщення осіб, не залучених до проведення таких заходів, транспортних засобів та товарів.
Виконання законних вимог уповноважених службових осіб військових формувань, правоохоронних та інших державних органів, яких залучено до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях та які здійснюють контроль в’їзду/виїзду, є обов’язковим для всіх осіб, які в’їжджають на тимчасово окуповані території та виїжджають з таких територій.
4. Кількість контрольних пунктів, їх місцезнаходження та межі, дорожні коридори визначаються рішенням Командувача об’єднаних сил за пропозиціями Донецької та Луганської облдержадміністрацій, обласних військово-цивільних або військових адміністрацій (у разі їх утворення) та оприлюднюються на офіційних веб-сайтах Міноборони, Адміністрації Держприкордонслужби, ДФС.
Додержання громадського порядку та забезпечення безпеки на контрольних пунктах забезпечується співробітниками Національної поліції у взаємодії з підрозділами Держприкордонслужби, які в разі отримання інформації про загрозу збройного нападу, можливих злочинних та інших протиправних посягань на осіб, залучених в установленому порядку до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, за рішенням Командувача об’єднаних сил можуть бути посиленими відповідними підрозділами, що входять до складу об’єднаних сил.
Порядок та послідовність здійснення заходів контролю в’їзду/виїзду на контрольних пунктах та інші питання функціонування таких контрольних пунктів визначаються технологічною схемою пропуску осіб, транспортних засобів та товарів, яка затверджується окремо для кожного контрольного пункту Командувачем об’єднаних сил.
У контрольних пунктах за погодженням із Командувачем об’єднаних сил (уповноваженою Командувачем об’єднаних сил службовою особою) органом охорони державного кордону встановлюються режимні правила, що регламентують порядок доступу до них уповноважених службових осіб військових формувань, правоохоронних та інших державних органів, які залучені до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, осіб та транспортних засобів, які перетинають лінію розмежування, беруть участь у здійсненні контролю та обслуговуванні пасажирів транспортних засобів, відправленні транспортних засобів, що вибувають у район проведення операції об’єднаних сил і прибувають з нього.
Контрольні пости в межах дорожніх коридорів, які розташовані на лінії розмежування та на яких уповноваженими службовими особами органів охорони державного кордону здійснюються контрольно-перевірочні заходи, можуть входити до складу контрольних пунктів.
5. Відповідальним за облаштування, утримання та обслуговування контрольного пункту в’їзду/виїзду, а також прилеглої до них території є Донецька та Луганська облдержадміністрації, обласні військово-цивільні адміністрації або військові адміністрації (у разі їх утворення). Облаштування контрольного пункту в’їзду/виїзду та прилеглої до них території, в тому числі кімнатами для батьків з дітьми, туалетами, доступними для людей, які користуються колісними кріслами, та іншими елементами доступності, здійснюється відповідно до вимог законодавства та державних будівельних норм, стандартів і правил.
Відповідальним за облаштування (крім інженерних, технічних засобів для здійснення окремих процедур прикордонного, митного та інших видів контролю), утримання та обслуговування території контрольного пункту в’їзду/виїзду на залізниці є АТ “Укрзалізниця” разом з Донецькою і Луганською облдержадміністраціями, обласними військово-цивільними адміністраціями або військовими адміністраціями (у разі їх утворення). Відповідальними за облаштування контрольного пункту в’їзду/виїзду на залізниці інженерними та технічними засобами для здійснення прикордонного, митного та інших видів контролю є центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у відповідних сферах. Відповідальними за облаштування прилеглої до них території є Донецька та Луганська облдержадміністрації, обласні військово-цивільні адміністрації або військові адміністрації (у разі їх утворення).
Пропуск, в’їзд осіб та транспортних засобів на тимчасово окуповані території та виїзд з таких територій
6. В’їзд на тимчасово окуповані території України здійснюється через контрольні пункти в’їзду/виїзду:
іноземцями та особами без громадянства - за умови пред’явлення будь-якого документа, визначеного статтею 15 Закону України “Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства”, на підставі дозволу фізичній особі;
громадянами України - за умови пред’явлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, тимчасового посвідчення громадянина України на підставі дозволу фізичній особі;
громадянами України, які не досягли 16-річного віку, - за умови пред’явлення паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон, або тимчасового посвідчення громадянина України, або проїзного документа дитини з дотриманням вимог, передбачених для таких осіб пунктами 3-6 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 (ЗП України, 1995 р., № 4, ст. 92; Офіційний вісник України, 2010 р., № 65, ст. 2239), на підставі дозволу фізичній особі, виданого особі, що здійснює супровід;
громадянами України віком до 16 років, які виїхали з тимчасово окупованих територій в супроводі одного з батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників чи в супроводі інших осіб, уповноважених одним із батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників, - за умови пред’явлення документа, передбаченого в абзаці четвертому цього пункту, в супроводі того з батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників, інших законних представників, з якими здійснили виїзд;
громадянами України віком від 14 до 16 років, які навчаються в закладах освіти на контрольованій території України, батьки яких проживають на тимчасово окупованих територіях України, також без супроводу батьків чи одного з батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників чи супроводу інших осіб, уповноважених батьками чи одним з батьків (усиновлювачів), опікунами, піклувальниками, з якими здійснили виїзд з тимчасово окупованої території, за наявності документа, що підтверджує навчання у закладі освіти на контрольованій території України.
В’їзд на тимчасово окуповану територію України громадян України, які виїхали з цієї території для оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, здійснюється за умови пред’явлення довідки, виданої територіальним органом або територіальним підрозділом ДМС, за зразком, що додається.
Виїзд з тимчасово окупованих територій України здійснюється через контрольні пункти:
іноземцями та особами без громадянства - за умови пред’явлення будь-якого документа, визначеного статтею 15 Закону України “Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства”, на підставі дозволу фізичній особі;
громадянами України - за умови пред’явлення будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України “Про громадянство України” або статтею 2 Закону України “Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України”, на підставі дозволу фізичній особі;
громадянами України, які не досягли 16-річного віку, - за умови пред’явлення паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон, або тимчасового посвідчення громадянина України, або проїзного документа дитини в супроводі одного з батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників чи в супроводі інших осіб, уповноважених одним із батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників;
громадянами України, які не мали можливості оформити паспорт громадянина України внаслідок постійного проживання на тимчасово окупованих територіях або в яких відсутній паспорт громадянина України у зв’язку із втратою/викраденням, - за умови пред’явлення свідоцтва про народження або будь-якого іншого документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. Обставини, наведені вище, перевіряються координаційним центром під час видачі дозволу фізичній особі;
громадянами України, які не мали можливості внаслідок постійного проживання на тимчасово окупованих територіях здійснити вклеювання до паспорта громадянина України зразка 1994 року фотокартки після досягнення 25- чи 45-річного віку, - за умови пред’явлення такого паспорта громадянина України;
громадянами України, які не досягли 16 річного віку, яким внаслідок народження та постійного проживання на тимчасово окупованих територіях або на територіях, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, не було оформлено свідоцтво про народження за зразком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2010 р. № 1025 “Про затвердження зразків актових записів цивільного стану, описів та зразків бланків свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану” (Офіційний вісник України, 2010 р., № 86, ст. 3026), за умови пред’явлення паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон особою (особами), у супроводі якої (яких) громадяни України, які не досягли 16-річного віку, виїжджають з тимчасово окупованих територій, та документів, що підтверджують факти народження громадян України, які не досягли 16-річного віку.
У разі виявлення уповноваженою службовою особою підрозділу охорони державного кордону на контрольному пункті громадянина України віком від 14 до 16 років, який навчається в закладах освіти на контрольованій території України, без супроводу осіб, передбачених в абзаці шостому цього пункту, уповноважені службові особи підрозділу охорони державного кордону надають такій особі дозвіл на виїзд з тимчасово окупованих територій України за умови пред’явлення документа, передбаченого в абзаці одинадцятому цього пункту, та наявності документа, що підтверджує навчання у закладі освіти на контрольованій території України.
У разі виявлення уповноваженою службовою особою підрозділу охорони державного кордону на контрольному пункті дитини, яка не досягла 16-річного віку, без супроводу осіб, передбачених в абзаці шостому цього пункту, уповноважені службові особи підрозділу охорони державного кордону надають такій особі дозвіл на виїзд з тимчасово окупованих територій України та невідкладно (протягом доби) повідомляють про таку дитину Національній поліції, СБУ та забезпечують передачу дитини органу опіки та піклування за місцем її виявлення для забезпечення її соціального захисту відповідно до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 “Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини” (Офіційний вісник України, 2008 р., № 76, ст. 2561), Порядку взаємодії державних органів та органів місцевого самоврядування під час виявлення розлучених із сім’єю дітей, які не є громадянами України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 р. № 832 “Про особливості соціального захисту розлучених із сім’єю дітей, які не є громадянами України” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 93, ст. 3041).
У разі виїзду з тимчасово окупованих територій осіб, що звільнилися з місць позбавлення волі та у яких відсутні документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, такі особи передаються представникам Національної поліції для встановлення особи відповідно до наявних державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій.
Інформація про особу з державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз надається протягом однієї доби з дня надходження запиту в паперовій або електронній формі, а також шляхом надання доступу до таких реєстрів або надання відповіді на запит з використанням програмних засобів.
Особи, які прибули на контрольний пункт в’їзду/виїзду без документів, що посвідчують особу, передаються представникам Національної поліції для проведення відповідної перевірки. Інформація про таких осіб фіксується уповноваженою службовою особою, яка очолює службу прикордонних нарядів на контрольному пункту в’їзду/виїзду, та передається уповноваженій особі координаційної групи для прийняття відповідного рішення.
Громадяни України, які взяті на облік внутрішньо переміщених осіб та є отримувачами пенсій, з метою однозначної їх ідентифікації під час в’їзду на тимчасово окуповані території та виїзду з таких територій можуть разом із паспортом громадянина України або паспортом громадянина України для виїзду за кордон, тимчасовим посвідченням громадянина України надавати пенсійне посвідчення, виготовлене у формі платіжної картки.
7. Інформація про осіб, транспортні засоби, які в’їжджають на тимчасово окуповані території або виїжджають з них, обліковується уповноваженими службовими особами підрозділів Держприкордонслужби.
У паспортних документах, що подаються на контроль іноземцями та особами без громадянства, які в’їжджають або виїжджають з тимчасово окупованих територій, службовими особами підрозділів Держприкордонслужби проставляється спеціальна відмітка.
Форма спеціальної відмітки встановлюється МВС.
8. Особи, що виїжджають з тимчасово окупованих територій, яких змусили покинути своє місце проживання на тимчасово окупованих територіях або які самостійно покинули своє місце проживання з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру, можуть перетинати лінію розмежування через контрольний пункт в’їзду/виїзду без дозволу фізичній особі за рішенням керівника координаційного центру. Уповноважена службова особа, яка очолює службу прикордонних нарядів на контрольному пункті в’їзду/виїзду, фіксує інформацію про особу та передає таку особу представникам Національної поліції для проведення відповідної перевірки, а також інформує керівника координаційного центру для прийняття відповідного рішення.
9. Особи з інвалідністю в супроводі не більше двох осіб, з важкою хворобою, громадяни похилого віку, жінки з явними ознаками вагітності, батьки (опікуни за наявності підтвердних документів) з малолітніми дітьми до трьох років (за наявності підтвердних документів), а також транспортні засоби, на яких вони переміщуються, допускаються до в’їзду в контрольний пункт в’їзду/виїзду позачергово.
10. У разі виникнення обставин, які об’єктивно загрожують життю осіб, які слідують через контрольний пункт в’їзду/виїзду (поранення, травма, критичне погіршення стану здоров’я, обстріл або напад на контрольний пункт в’їзду/виїзду тощо), рішення щодо пропуску осіб і транспортних засобів без проведення заходів контролю в’їзду/виїзду приймається уповноваженою службовою особою, яка очолює службу прикордонних нарядів на контрольному пункті в’їзду/виїзду з обов’язковим інформуванням про такий факт співробітників Національної поліції та уповноважених службових осіб, визначених Командувачем об’єднаних сил.
11. Пропуск через контрольний пункт в’їзду/виїзду осіб і транспортних засобів, жителів прилеглих до лінії розмежування населених пунктів контрольованої території та їх транспортних засобів здійснюється за умови пред’явлення документів, до яких вносяться відомості про місце проживання та/або довідки про реєстрацію місця проживання.
12. Переміщення через контрольний пункт в’їзду/виїзду на тимчасово окуповані території та з таких територій транспортних засобів (мопедів, мотоциклів, легкових автомобілів, які відповідно до Правил дорожнього руху належать до категорій А1, А, В відповідно) дозволяється за наявності реєстраційного документа на транспортний засіб, а для водіїв, які не є власниками транспортних засобів, - за наявності довіреності на право керування транспортним засобом, засвідченої органом або особою, які вчиняють нотаріальні дії відповідно до Закону України “Про нотаріат”.
Громадянам України дозволяється переміщення на тимчасово окуповані території та з таких територій в разі переїзду на місце проживання, особистих речей у ручній поклажі та супроводжуваному багажі іншими транспортними засобами (вантажні автомобілі, автобуси, трактори тощо), а також переміщення самих транспортних засобів, які їм належать.
Перетин лінії розмежування транспортними засобами загального користування (маршрутними транспортними засобами), у тому числі залізничним транспортом, забороняється, за винятком нерегулярних перевезень транспортними засобами (колісний транспортний засіб) для окремих організованих груп людей (біженців, дітей для оздоровлення та відпочинку тощо), за відповідним дозволом, виданим за рішенням координаційного центру.
Фізичні особи - підприємці та юридичні особи (далі - суб’єкти господарювання), які мають намір повернути транспортні засоби з тимчасово окупованих територій, звертаються з відповідною письмовою заявою до керівника координаційного центру.
13. Суб’єкт господарювання - юридична або фізична особа - підприємець (власник транспортного засобу), зареєстрована в установленому законодавством порядку, а також уповноважена ним особа, у тому числі, що перебуває за межами України, крім орендарів та операторів, які мають намір повернути транспортні засоби з тимчасово окупованих територій, звертаються з відповідною письмовою заявою до керівника координаційного центру.
З моменту реєстрації заяви керівник координаційного центру у строк не більш як п’ять робочих днів проводить перевірку щодо надання (обґрунтованої відмови в наданні) дозволу на повернення транспортних засобів (залізничного транспорту).
На суб’єктів господарювання, які переміщують транспортні засоби через лінію розмежування, поширюється дія Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”.
Дозвіл оформляється у трьох примірниках:
перший примірник залишається в координаційному центрі;
другий - видається суб’єкту господарювання;
третій примірник надсилається Командувачу об’єднаних сил.
Командувач об’єднаних сил або особа, яка його заміщує, в разі надання дозволу на повернення транспортних засобів (залізничного транспорту) приймає відповідне рішення, в якому передбачається проведення заходів контролю на контрольному пункті в’їзду/виїзду на залізниці щодо зазначених транспортних засобів.
Таке рішення надсилається Спільному центру з контролю та координації питань припинення вогню та стабілізації лінії розмежування сторін для організації спільних безпекових заходів та координаційному центру, який у строк до двох робочих днів письмово повідомляє про прийняте рішення суб’єкту господарювання.
Суб’єкт господарювання у строк до п’яти робочих днів після отримання від координаційного центру дозвільних документів на повернення транспортних засобів (розпорядження, рішення тощо) надсилає їх завірені копії АТ “Укрзалізниця” для узгодження та організації повернення транспортних засобів.
Для проведення ідентифікації комплектувальних виробів для транспортних засобів проводиться їх комісійний огляд за участю представника суб’єкта господарювання. АТ “Укрзалізниця” повідомляє суб’єкту господарювання про місце та час огляду не менш як за 24 години до початку огляду.
Повернення транспортних засобів здійснюється через транспортні коридори, на яких визначено контрольні пункти в’їзду/виїзду на залізниці. Переміщення транспортних засобів з тимчасово окупованих територій іншими залізничними шляхами (транспортними коридорами) повинно бути узгоджено з координаційним центром.
До переміщення допускається порожній транспортний засіб, перевезення на ньому будь-яких товарів (вантажів) не допускається.
14. Порядок в’їзду/виїзду на тимчасово окуповані території та з таких територій осіб, які уповноважені виконувати функції держави (у тому числі представників Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини), міжнародних спостерігачів Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні, Моніторингової місії ООН з прав людини, спостерігачів Спільного центру з контролю та координації питань припинення вогню та стабілізації лінії розмежування сторін, членів Місії Міжнародного комітету Червоного Хреста, представників Управління Верховного Комісара ООН у справах біженців, Управління ООН з координації гуманітарних питань, Дитячого фонду ООН та транспортних засобів, на яких вони прямують, здійснюється за процедурою, визначеною Командувачем об’єднаних сил.
15. Дозвіл фізичній особі надається за умови надання згоди на обробку та зберігання її персональних даних в інформаційно-телекомунікаційній системі відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних” та за наявності однієї з таких підстав:
проживання на тимчасово окупованих територіях або контрольованій території особи, яка має на меті виїхати на таку територію, або її близьких родичів чи членів сім’ї, що підтверджується відповідними документами;
розташування на тимчасово окупованих територіях або контрольованій території місця поховання близьких родичів або членів сім’ї, що підтверджується відповідними документами;
смерті близьких родичів або членів сім’ї на тимчасово окупованих територіях або контрольованій території, що підтверджується відповідними документами;
наявності права власності на об’єкти нерухомості, які розташовані на тимчасово окупованих територіях або контрольованій території, що підтверджується відповідними документами;
необхідності участі у забезпеченні національних інтересів з метою мирного врегулювання конфлікту чи з гуманітарних питань;
необхідності виконання дипломатичних та консульських функцій акредитованими в Україні представниками дипломатичних представництв та консульських установ за клопотанням або погодженням з МЗС;
необхідності провадження діяльності в рамках дії мандатів міжнародних міжурядових організацій, членом яких є Україна, за клопотанням або погодженням з МЗС (за винятком осіб, визначених у пункті 14 цього Порядку);
необхідності провадження гуманітарної діяльності іноземних неурядових організацій;
необхідності надання правового захисту особам, права, свободи або законні інтереси яких порушено особами, причетними до збройної агресії Російської Федерації, за клопотанням або погодженням із МТОТ, яке інформує МЗС;
необхідності провадження діяльності незалежними правозахисними місіями за клопотанням або погодженням із МТОТ, яке інформує МЗС;
здійснення поїздок на тимчасово окуповані території або контрольовану територію (трудова діяльність, навчання, релігійна мета, оздоровлення, супровід дитини до закладів загальної середньої освіти, закладів дошкільної освіти тощо).
У разі відсутності згоди особи, яка має дипломатичний статус, на обробку та зберігання її персональних даних в інформаційно-телекомунікаційній системі, обробка та зберігання персональних даних відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних” не проводиться.
16. Для отримання дозволу фізичній особі на в’їзд на тимчасово окуповані території або виїзд з таких територій особа подає заяву в електронній формі на офіційному веб-сайті СБУ (urp.ssu.gov.ua) або в письмовій формі координаційному центру або координаційній групі, а також копію документа, що посвідчує особу.
Заява, інші документи, копії та інформація, які були надані особами для отримання дозволу фізичній особі, представникам координаційного центру або координаційної групи, обробляються з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”. Доступ до зазначеної інформації та документів надається лише особам, яким це необхідно у зв’язку із здійсненням службових повноважень.
На офіційному веб-сайті СБУ висвітлюється інформація про стан розгляду заяви та прийняте рішення, а саме щодо:
надання або відмови в наданні дозволу фізичній особі - не пізніше ніж протягом 15 днів з дати реєстрації відповідної заяви;
припинення (скасування) дозволу фізичній особі - не пізніше ніж протягом 10 робочих днів з дати прийняття рішення.
За клопотанням особи, яка подала заяву про отримання дозволу фізичній особі, інформація про прийняте рішення може надсилатися на електронну адресу, зазначену в заяві.
За результатами перевірки протягом 15 днів з дня подання заяви координаційним центром або координаційною групою надається дозвіл фізичній особі на перетинання лінії розмежування за маршрутом прямування та у зворотному напрямку, одноразовий (строком до 30 днів) або багаторазовий (без обмеження строку дії).
Особам, яким надано допуск та доступ до державної таємниці, за наявності підстав для відвідування тимчасово окупованих територій, визначених у пункті 15 цього Порядку, може бути надано одноразовий дозвіл фізичній особі за рішенням керівника координаційного центру на підставі клопотання керівника відповідного державного органу або органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, в якому такій особі надано допуск та доступ до державної таємниці.
У виняткових випадках (смерть, тяжка хвороба близьких родичів або членів сім’ї) дозвіл фізичній особі може бути надано протягом доби за наявності відповідних документів, що підтверджують такі обставини, за рішенням керівника координаційного центру або координаційної групи.
Після прийняття рішення про надання дозволу фізичній особі координаційний центр або координаційна група включає його до електронного реєстру, який не пізніше ніж протягом трьох робочих днів подають Адміністрації Держприкордонслужби.
17. Рішення про відмову в наданні дозволу фізичній особі приймається координаційним центром або координаційною групою в разі:
надання особою недостовірної інформації;
коли особа підозрюється у скоєнні злочину;
коли документ, що посвідчує особу, підроблений або належить іншій особі;
якщо наявні відомості про сприяння особою скоєнню злочину або уникненню інших осіб від відповідальності за скоєний злочин;
наявності в такої особи допуску та доступу до державної таємниці, крім випадку, визначеного пунктом 16 цього Порядку;
наявності рішення суду щодо обмеження виїзду за кордон;
наявності доручення уповноважених державних органів, що надаються відповідно до Порядку надання Державній прикордонній службі та виконання нею доручень уповноважених державних органів щодо осіб, які перетинають державний кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2013 р. № 280 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 31, ст. 1083).
18. Рішення про припинення (скасування) дозволу фізичній особі приймається координаційним центром або координаційною групою в разі:
відмови особи в наданні згоди на обробку та зберігання її персональних даних;
якщо особа підозрюється у скоєнні злочину;
якщо наявні відомості про сприяння особою скоєнню злочину або ухиленню інших осіб від відповідальності за скоєний злочин;
порушення особою порядку перетинання лінії розмежування;
наявності в такої особи допуску та доступу до державної таємниці;
наявності рішення суду щодо обмеження виїзду за кордон;
наявності доручення уповноважених державних органів, що надаються відповідно до Порядку надання Державній прикордонній службі та виконання нею доручень уповноважених державних органів щодо осіб, які перетинають державний кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2013 р. № 280.
19. У рішенні координаційного центру або координаційної групи про відмову в наданні або припиненні (скасуванні) дозволу фізичній особі зазначається номер заяви про видачу дозволу фізичній особі, дата прийняття відповідного рішення, назва органу, який прийняв таке рішення, підстави відмови в наданні, припинення (скасування) дозволу фізичній особі.
20. Контроль в’їзду/виїзду здійснюють уповноважені службові особи підрозділів та органів, які залучені до здійснення заходів забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, відповідно до цього Порядку та за рішеннями Командувача об’єднаних сил.
21. Особи, транспортні засоби, що в’їжджають - виїжджають, товари (вантажі), що переміщуються на тимчасово окуповані території та з таких територій через контрольні пункти, підлягають контролю в’їзду/виїзду.
Контроль в’їзду/виїзду полягає у:
фіксації, узагальненні, збереженні та аналізі інформації про осіб, транспортні засоби, які здійснюють в’їзд-виїзд, та товари (вантажі), які переміщуються на тимчасово окуповані території та з таких територій;
проведенні перевірки документів в осіб з метою встановлення їх дійсності та належності, а також пошуку ознак підробки в них з використанням технічних засобів;
проведенні перевірки наявності дозволу фізичній особі в осіб, що прямують до тимчасово окупованих територій та з таких територій;
встановленні та затриманні осіб, які підозрюються у скоєнні кримінальних правопорушень або переховуються від органів досудового розслідування, слідчого судді, суду, або ухиляються від відбування кримінального покарання, вчинили втечу з місця позбавлення волі або з-під варти, а також осіб, причетних до збройної агресії Російської Федерації;
проведенні перевірки транспортних засобів на наявність у них сторонніх осіб, які уникають контролю, заборонених предметів та речовин (зброя, боєприпаси, вибухівка, наркотичні засоби тощо) і законність володіння такими предметами та речовинами;
здійсненні контролю за рухом транспортних засобів, товарів (вантажів), що перевозяться транспортними засобами, щодо наявності дозволу на їх перевезення, відповідності даним, зазначеним у такому дозволі, а також на наявність заборонених предметів та речовин;
недопущенні переміщення заборонених товарів (вантажів) до тимчасово окупованих територій та з таких територій, а також товарів (вантажів) понад установлені норми та обсяги.
Під час здійснення окремих процедур прикордонного контролю в’їзду/виїзду в контрольних пунктах уповноважені службові особи органів охорони державного кордону використовують бази даних Держприкордонслужби, інші передбачені законодавством бази даних та виконують рішення судів, доручення уповноважених державних органів, що надаються відповідно до Порядку надання Державній прикордонній службі та виконання нею доручень уповноважених державних органів щодо осіб, які перетинають державний кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2013 р. № 280, а також за результатами оцінки ризиків проводять опитування осіб з метою з’ясування наявності або відсутності підстав для відмови у в’їзді на тимчасово окуповані території та виїзді з них.
22. Уповноважені службові особи Держприкордонслужби відмовляють у пропуску осіб з таких підстав:
1) під час в’їзду на тимчасово окуповані території:
особа подала визначений пунктом 6 цього Порядку документ з ознаками підробки або такий, що не відповідає встановленому зразку чи належать іншій особі, якщо документ пошкоджений та не дає змоги ідентифікувати пред’явника, а також недійсний або строк його дії закінчився;
у базах даних Держприкордонслужби наявна інформація про заборону особі виїзду з України;
у паспортному документі іноземця або особи без громадянства відсутня відмітка про перетинання державного кордону в діючих пунктах пропуску або в нього відсутня імміграційна картка;
відсутній дозвіл фізичній особі або закінчився строк його дії, або його дію припинено (скасовано);
в’їзд особи на тимчасово окуповані території суперечить інтересам забезпечення національної безпеки або охорони громадського порядку, загрожує охороні здоров’я, захисту прав і законних інтересів громадян України та інших осіб;
наявність загрози для життя чи здоров’я особи в разі її в’їзду на тимчасово окуповані території;
особа на контрольному пункті порушила умови та порядок проходження контролю в’їзду/виїзду під час в’їзду на тимчасово окуповані території або не виконала законних розпоряджень чи вимог уповноважених службових осіб, що здійснюють контроль в’їзду/виїзду на контрольному пункті;
іноземець або особа без громадянства під час попереднього перебування на території України здійснили виїзд з неї через контрольний пункт;
іноземець або особа без громадянства під час попереднього перебування на тимчасово окупованих територіях здійснили виїзд з таких територій не через визначені контрольні пункти;
2) під час виїзду з тимчасово окупованих територій:
особа подала визначений пунктом 6 цього Порядку документ з ознаками підробки або такий, що не відповідає встановленому зразку чи належить іншій особі;
у базах даних Держприкордонслужби наявна інформація про заборону в’їзду до України іноземцю або особі без громадянства;
виїзд особи з тимчасово окупованих територій суперечить інтересам забезпечення національної безпеки України або охорони громадського порядку, загрожує охороні здоров’я, захисту прав і законних інтересів громадян України та інших осіб;
іноземець чи особа без громадянства в’їхали в Україну не в установленому законодавством порядку;
особа порушила умови та порядок проходження контролю під час виїзду з тимчасово окупованих територій або не виконала законних розпоряджень чи вимог уповноважених службових осіб, що здійснюють контроль в’їзду/виїзду в контрольному пункті;
відсутній дозвіл фізичній особі або закінчився строк його дії, або його дію припинено (скасовано);
іноземець або особа без громадянства в’їхали на тимчасово окуповану територію України не через контрольний пункт;
іноземець або особа без громадянства під час попереднього перебування на тимчасово окупованій території здійснили виїзд з такої території не через контрольний пункт.
Особи, які подали під час проходження контролю в’їзду/виїзду документи, визначені пунктом 6 цього Порядку, з ознаками підробки або такі, що не відповідають встановленому зразку чи належать іншій особі, передаються представникам Національної поліції для проведення додаткових заходів.
У разі наявності підстав для відмови особі у в’їзді на тимчасово окуповані території та виїзді з таких територій уповноважена службова особа Держприкордонслужби відмовляє їй у в’їзді або виїзді, про що вносить інформацію до відповідного обліку непропущених осіб.
Переміщення товарів (вантажів) на тимчасово окуповані території та з таких територій і до гуманітарно-логістичних центрів
23. Фізичній особі дозволяється переміщення товарів на тимчасово окуповані території та з таких територій у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі транспортним засобом (автомобільним транспортом), за винятком обмежених або заборонених до переміщення. Переміщення товарів, маркування (етикетування) яких свідчить про вироблення таких товарів на тимчасово окупованих територіях, забороняється.
Перелік і обсяги (вартість/вага/кількість) обмежених або заборонених до переміщення через лінію розмежування та до/з гуманітарно-логістичних центрів товарів, а також товарів, які можуть бути віднесені до особистих речей, затверджуються МТОТ.
24. Суб’єктам господарювання, зареєстрованим відповідно до вимог законодавства, забороняється переміщувати на тимчасово окуповані території та з таких територій товари (вантажі), за винятком:
харчових продуктів, які переміщуються у складі гуманітарних вантажів;
лікарських засобів та виробів медичного призначення, які переміщуються у складі гуманітарних вантажів;
товарів та продукції (у тому числі тих, що забезпечують функціонування та обслуговування або є необхідними у виробничому процесі) металургійної, гірничозбагачувальної, вугледобувної та енергогенеруючої галузей, об’єктів критичної інфраструктури за переліком та обсягами (вартість, вага, кількість), які затверджуються спільним рішенням МТОТ та Мінекономрозвитку.
З метою забезпечення національної безпеки переміщення товарів (вантажів), крім гуманітарних, на тимчасово окуповані території та з таких територій забороняється на строк дії пункту 1 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 березня 2017 р. “Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України”, введеного в дію Указом Президента України від 15 березня 2017 р. № 62.
25. Суб’єкти господарювання переміщують товари (вантажі) транспортним засобом через визначені контрольні пункти, крім випадків, передбачених цим Порядком.
Суб’єктами господарювання може переміщуватися на тимчасово окуповані території питна вода для задоволення потреб цивільного населення.
Переміщення питної води здійснюється суб’єктами господарювання без отримання дозволу за погодженням із МТОТ на підставі подання Донецької та Луганської облдержадміністрацій, обласних військово-цивільних або військових адміністрацій (у разі їх утворення). Таке переміщення може здійснюватися поза межами контрольного пункту в’їзду/виїзду існуючими водопровідними мережами.
На період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях АТ “Укрзалізниця” не приймає до перевезення на тимчасово окуповані території та з таких територій товару (вантажу), а також припиняє переадресування таких товарів (вантажів), якщо власників, відправників та одержувачів таких товарів (вантажів) не включено до переліку суб’єктів господарювання, яким дозволено переміщення товарів (вантажів) на тимчасово окуповані території та з таких територій згідно з вимогами цього Порядку.
26. Суб’єкт господарювання, який має намір перемістити товар (вантаж) на тимчасово окуповані території та з таких територій або до гуманітарно-логістичного центру, звертається із заявою в письмовій та електронній формі до органу ДФС.
Форма заяви про включення до переліків, необхідні документи та порядок їх подання оприлюднюються на офіційному веб-сайті ДФС.
27. До розгляду приймаються заяви, подані суб’єктами господарювання, з дотриманням таких умов:
реєстрація місцезнаходження та перебування на податковому обліку на території України (крім тимчасово окупованої територій у Донецькій та Луганській областях, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя);
відсутність заборгованості із сплати податків перед державним та місцевими бюджетами;
наявність єдиного циклу виробництва, реалізації продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру на території України (крім тимчасово окупованої території у Донецькій та Луганській областях, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя);
проведення розрахунків з використанням виключно внутрішньодержавної платіжної системи.
Заяви, оформлені з порушенням цього Порядку, до розгляду не приймаються.
28. Орган ДФС протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви проводить перевірку суб’єкта господарювання, який подав заяву, і в разі відповідності заявника вимогам пункту 27 цього Порядку надсилає координаційному центру подання щодо можливості включення суб’єкта господарювання до переліків суб’єктів господарювання, яким дозволено переміщення товарів на тимчасово окуповані території та з таких територій.
У разі необхідності проведення додаткової перевірки строк розгляду заяви може бути продовжено до десяти робочих днів, про що повідомляється заявникові.
29. Координаційний центр розглядає подання органу ДФС щодо можливості включення суб’єкта господарювання до відповідних переліків протягом не більше десяти робочих днів з дня його отримання та приймає рішення про включення або про відмову у включенні до відповідних переліків.
Переліки суб’єктів господарювання, яким дозволено переміщення товарів (вантажів) на тимчасово окуповані території та з таких територій або до гуманітарно-логістичного центру, оприлюднюються на офіційному веб-сайті ДФС.
30. Підстави, з яких суб’єктам господарювання може бути відмовлено у включенні до переліків суб’єктів господарювання, яким дозволено переміщення товарів (вантажів) на тимчасово окуповані території та з таких територій:
товар (вантаж) віднесено до таких, що заборонені для переміщення на тимчасово окуповані території та з таких територій або до гуманітарно-логістичного центру;
надходження від правоохоронних органів інформації про використання товару (вантажу) з метою провадження терористичної діяльності або скоєння іншого злочину, або про належність власника, постачальника чи отримувача товару (вантажу) до осіб, причетних до збройної агресії Російської Федерації, або про використання коштів за поставлений товар (вантаж) з метою фінансування тероризму;
наявність інформації про порушення власником, постачальником товару (вантажу) бюджетного, податкового та/або митного законодавства;
надання недостовірної інформації про заявника та/або товар (вантаж);
відсутність власника та/або отримувача товару (вантажу) за адресою, що міститься у відомостях, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або наявність інших обставин, що унеможливлюють установлення місцезнаходження власника та/або отримувача товару (вантажу).
31. Товари (вантажі), що переміщуються на тимчасово окуповані території та з таких територій через контрольний пункт та в межах контрольованої території, підлягають контролю в’їзду/виїзду уповноваженими службовими особами ДФС, а також фіскальними нарядами ДФС поза межами контрольних пунктів.
Заходи контролю в’їзду/виїзду включають:
- накопичення та узагальнення інформації про переліки товарів (вантажів), що переміщуються на тимчасово окуповані території та з таких територій, обсяги товарів (вантажів) за відповідною номенклатурою кожним суб’єктом господарювання;
- аналіз інформації про структуру та обсяг товарів (вантажів), які переміщуються на тимчасово окуповані території та з таких територій;
- перевірку наявності записів про перевізника та/або власника товару (вантажу), переміщуваний товар (вантаж) у натурному листі залізничного рухомого складу, в переліку суб’єктів господарювання, оприлюдненому на офіційному веб-сайті ДФС;
- проведення огляду товару (вантажу) та транспортного засобу щодо відповідності заявленим у відповідному переліку відомостям;
поза межами визначених дорожніх коридорів фіскальними нарядами ДФС, службовими особами ДФС:
- проведення контрольно-дозвільних процедур та режимних заходів;
- виявлення порушення встановленого порядку переміщення осіб, транспортних засобів, товарів (вантажів);
- перевірку документів, що посвідчують особу, документів на транспортний засіб, документів, що встановлюють приналежність товару (вантажу);
- затримання осіб, транспортних засобів, товару (вантажу), проведення їх огляду в порядку, передбаченому законодавством, та передачу їх уповноваженим представникам правоохоронних органів;
- складення адміністративних протоколів у межах компетенції представників уповноважених органів та служб;
- проведення заходів для виявлення, проведення аналізу та перевірки фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з фінансуванням тероризму.
Рішенням Командувача об’єднаних сил може бути введено додаткові заходи контролю товарів (вантажів), які переміщуються на тимчасово окуповані території та з таких територій або до гуманітарно-логістичних центрів.
32. Для переміщення вугільної продукції Міненерговугілля надсилає координаційному центру матеріали про включення енергогенеруючих компаній, що використовують вугільну продукцію для вироблення електричної енергії, до переліку суб’єктів господарювання - отримувачів вугільної продукції.
Координаційний центр розглядає такі матеріали не довше ніж п’ять робочих днів.
Переміщення вугільної продукції через лінію розмежування здійснюється виключно залізничним транспортом через контрольний пункт в’їзду/виїзду на залізниці.
33. У виняткових випадках за рішенням керівника координаційного центру та за погодженням з Командувачем об’єднаних сил з метою оперативного реагування, запобігання та подолання наслідків виникнення особливих соціальних чи економічних обставин, пов’язаних із загрозою життю та здоров’ю людей, порушенням нормальних умов життєдіяльності та ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, які унеможливлюють дотримання вимог цього Порядку, через лінію розмежування може бути переміщено товари (вантажі) без обмежень.
Координаційний центр інформує про такі рішення та підстави їх прийняття МТОТ, ДФС, Адміністрацію Держприкордонслужби, інші заінтересовані державні органи.
34. У виняткових випадках (порушення залізничного полотна, мінування колій тощо) координаційний центр за погодженням із Командувачем об’єднаних сил може прийняти вмотивоване рішення про надання дозволу суб’єкту господарювання на переміщення товарів (вантажів) автомобільним транспортом через контрольний пункт в’їзду/виїзду, в якому зазначаються види та обсяги товарів (вантажів), які можуть бути переміщені автомобільним транспортом.
35. Затримання товарів (вантажів) на контрольному пункті в’їзду/виїзду на залізниці у зв’язку з неможливістю переміщення через лінію розмежування за відсутності ознак кримінального або адміністративного правопорушення, відсутності відправника, отримувача та власника товару (вантажу) у відповідному переліку згідно з цим Порядком та в разі неможливості їх повернення власнику (відправнику) проводиться уповноваженими службовими особами, що здійснюють контроль в’їзду/виїзду, та засвідчується актами, які складаються працівниками залізничної станції, на якій затримано товар (вантаж), із зазначенням дати, часу та підстави для затримання.
Протягом десяти днів з дня затримання товару (вантажу) уповноважені службові особи, що здійснюють контроль в’їзду/виїзду, приймають рішення щодо можливості або неможливості подальшого перевезення затриманого товару (вантажу) на тимчасово окуповані території та з таких територій, про що повідомляють керівнику залізничної станції, на якій затримали товар (вантаж).
У разі прийняття рішення про неможливість перевезення товару (вантажу) за призначенням та видачі отримувачу, зазначеному в накладній, уповноважені службові особи, що здійснюють контроль в’їзду/виїзду, інформують про це із зазначенням підстав керівника залізничної станції, на якій затримали товар (вантаж), та вантажовідправника (вантажоодержувача) (через залізничну станцію відправлення (призначення) відповідно). При цьому вантажовідправнику висувається вимога про необхідність прийняти назад товар (вантаж), не пропущений через лінію розмежування.
Особливості діяльності гуманітарно-логістичних центрів
36. Гуманітарно-логістичні центри утворюються та облаштовуються на контрольованій території між контрольним пунктом в’їзду/виїзду та лінією розмежування з метою забезпечення населення, що проживає на тимчасово окупованих територіях та лінії розмежування, товарами і послугами, а також гуманітарною та благодійною допомогою.
37. Місця розташування гуманітарно-логістичного центру затверджуються Командувачем об’єднаних сил за поданням керівників Донецької та Луганської облдержадміністрацій, обласних військово-цивільних або військових адміністрацій (у разі їх утворення).
Порядок провадження торговельної діяльності, правила торговельного обслуговування та надання послуг у гуманітарно-логістичному центрі визначаються Донецькою та Луганською облдержадміністраціями, обласними військово-цивільними адміністраціями або військовими адміністраціями (у разі їх утворення) та оприлюднюються на їх офіційних веб-сайтах.
38. Дрібнооптову та роздрібну торгівлю в гуманітарно-логістичному центрі здійснюють суб’єкти господарювання, які зареєстровані на території України (крім тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя).
Контроль за переміщенням товарів (вантажів) до/з гуманітарно-логістичного центру здійснюють уповноважені службові особи ДФС.
Переміщення гуманітарних вантажів на тимчасово окуповані території
39. Переміщення гуманітарних вантажів міжнародними гуманітарними організаціями на тимчасово окуповані території здійснюється за погодженням з МТОТ в установленому ним порядку.
Переміщення отриманих/придбаних на території України гуманітарних вантажів міжнародних гуманітарних організацій, перелік яких затверджено наказом МТОТ, на тимчасово окуповані території здійснюється першочергово без прийняття спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги рішень про визнання їх гуманітарною допомогою.
Переміщення отриманих із-за кордону гуманітарних вантажів міжнародних гуманітарних організацій, перелік яких затверджено наказом МТОТ, на тимчасово окуповані території здійснюється першочергово після прийняття спеціально уповноваженим державним органом з питань гуманітарної допомоги рішення про визнання таких вантажів гуманітарною допомогою, яке оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
Перелік міжнародних гуманітарних організацій, для яких забезпечуватиметься спрощений порядок перетину лінії розмежування затверджується наказом МТОТ та оприлюднюється на офіційному веб-сайті МТОТ.
У разі включення міжнародних гуманітарних організацій до переліку, гуманітарних організацій, для яких забезпечуватиметься спрощений порядок перетину лінії розмежування, погодження МТОТ, визначене в абзаці першому цього пункту, не вимагається. Такі організації повідомляють МТОТ про переміщення гуманітарного вантажу за формою, що встановлюється МТОТ. Ненадання відповідної інформації є підставою для виключення міжнародної гуманітарної організації з переліку організацій, яким надано право переміщувати гуманітарний вантаж у спрощеному порядку.
40. Переміщення гуманітарних вантажів міжнародними гуманітарними організаціями, не визначеними в переліку, передбаченому абзацом другим пункту 39 цього Порядку, іншими отримувачами гуманітарної допомоги здійснюється після прийняття спеціально уповноваженим державним органом з питань гуманітарної допомоги відповідно до рішення про визнання таких вантажів гуманітарною допомогою, яке оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
Для оформлення дозволу на переміщення гуманітарних вантажів уповноважені представники отримувачів гуманітарної допомоги надають службовим особам ДФС, які перебувають на гуманітарному майданчику, погодження МТОТ та перелік товарів, визнаних гуманітарною допомогою на підставі рішень спеціально уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги.
41. Гуманітарні вантажі, призначені для ввезення на тимчасово окуповані території, доставляються в супроводі уповноваженої особи гуманітарної організації (донора) на гуманітарні майданчики. Перелік таких майданчиків визначається МТОТ за поданням Донецької та Луганської облдержадміністрацій, обласних військово-цивільних або військових адміністрацій (у разі їх утворення), погодженим з уповноваженими особами Держприкордонслужби, ДФС та Національної поліції, і оприлюднюється на офіційному веб-сайті МТОТ.
42. Гуманітарний вантаж в одному транспортному засобі (транспортних засобах, що рухатимуться в колоні або залізничному рухомому складі) може бути сформований кількома гуманітарними організаціями (донорами). У такому разі гуманітарні вантажі доставляються на гуманітарні майданчики в супроводі уповноважених представників кожної гуманітарної організації (донора).
43. Представник гуманітарної організації (донора) не менш як за дві доби до відправлення гуманітарного вантажу інформує Об’єднаний центр цивільно-військового співробітництва про маршрут руху для його узгодження з урахуванням безпекової обстановки.
Об’єднаний центр цивільно-військового співробітництва інформує Командувача об’єднаних сил про заплановані переміщення гуманітарних вантажів з гуманітарних майданчиків через визначені контрольні пункти до лінії розмежування та на тимчасово окуповані території.
44. Після прибуття гуманітарного вантажу на контрольний пункт уповноваженими службовими особами ДФС, що здійснюють контроль в’їзду/виїзду, проводиться його перевірка.
45. Матеріально-технічне та інші види забезпечення діяльності гуманітарних майданчиків покладається на Донецьку та Луганську облдержадміністрації, обласні військово-цивільні або військові адміністрації (у разі їх утворення).
ДОВІДКА
про подання документів для подальшого оформлення і отримання паспорта громадянина України, що засвідчує зазначені факти та є обставиною, яка враховується під час переміщення осіб через лінію розмежування