open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
16.06.2005 N 538

Про затвердження Положення про Управління

бухгалтерського обліку та звітності Державної

митної служби України

Керуючись пунктом 12 Положення про Державну митну службу
України, затвердженого Указом Президента України від 24.08.2000
N 1022/2000 ( 1022/2000 ), у зв'язку з реорганізацією структури
центрального апарату Державної митної служби України й з метою
забезпечення ефективної діяльності його підрозділів Н А К А З У Ю:
Затвердити Положення про Управління бухгалтерського обліку та
звітності Державної митної служби України (додається).
Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника
Голови Державної митної служби України Салагора М.М.
Голова Служби В.В.Скомаровський

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Державної митної

служби України

16.06.2005 N 538

ПОЛОЖЕННЯ

про Управління бухгалтерського обліку

та звітності Державної митної служби України

1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає правовий статус Управління
бухгалтерського обліку та звітності (далі - Управління), а саме:
його компетенцію, права, завдання, функції.
1.2. Управління є структурним підрозділом Державної митної
служби України і підпорядковується Голові Держмитслужби України.
1.3. Управління, при виконанні покладених на нього завдань та
функцій, взаємодіє з іншими департаментами, управліннями та іншими
самостійними підрозділами Держмитслужби у порядку, який
визначається керівництвом Державної митної служби України.
1.4. Управління у своїй діяльності керується Конституцією
України ( 254к/96-ВР ), Митним кодексом України ( 92-15 ) та
іншими законами України, актами Президента України й Кабінету
Міністрів України, наказами Держмитслужби, нормативно-правовими
актами інших уповноважених органів, а також цим Положенням.
2. Основні завдання Управління
2.1. Організація й методологічне керівництво веденням
бухгалтерського обліку в митних органах, спеціалізованих митних
установах і організаціях з урахуванням галузевих особливостей.
2.2. Розробка системи і форм внутрішньогосподарського
(управлінського) обліку, звітності.
2.3. Консолідація фінансової звітності митних органів,
спеціалізованих митних установ і організацій, подання її в
установлені строки до Рахункової палати України, Державного
казначейства України та Міністерства фінансів України.
2.4. Ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової
звітності за фінансово-господарськими операціями, що здійснюються
в центральному апараті Держмитслужби України.
2.5. Захист фінансових інтересів Держмитслужби у відповідних
органах державної влади.
2.6. Ініціювання запровадження сучасних засобів автоматизації
та програмного забезпечення для ефективної організації роботи
структурних підрозділів Управління та ведення бухгалтерського
обліку в митних органах, спеціалізованих митних установах і
організаціях.
2.7. Розроблення заходів, спрямованих на підвищення
ефективності використання фінансових і матеріальних ресурсів
Держмитслужби.
2.8. Запобігання й недопущення порушень бюджетної дисципліни,
безгосподарності, марнотратства, викривлення фінансової звітності.
2.9. Організація заходів з підвищення кваліфікації та
навчання працівників бухгалтерських служб митних органів,
спеціалізованих митних установ і організацій з питань, що
відносяться до компетенції Управління. Залучення у встановленому
порядку до цієї роботи, а також для проведення відповідних
досліджень та розробки методичних документів, спеціалістів
Держмитслужби, митних органів, науково-дослідних організацій та
учбових закладів.
2.10. Забезпечення виконання вимог Закону України "Про
державну таємницю" ( 3855-12 ).
3. Функції Управління
3.1. Здійснення методологічного керівництва з питань
організації бухгалтерського обліку і фінансової звітності з
урахуванням специфіки діяльності митних органів, спеціалізованих
митних установ і організацій, установлення з урахуванням галузевих
особливостей єдиної системи облікової політики, ініціювання
розробки заходів з механізації й автоматизації облікових робіт.
3.2. Забезпечення належного складання й подання до
відповідних інстанцій зведеної фінансової звітності, контролю за
достовірністю звітних даних, визначення обсягів і строків подання
управлінської, оперативної, місячної, квартальної та річної
фінансової звітності митними органами, спеціалізованими митними
установами і організаціями, виходячи з обсягів і термінів,
установлених нормативними та законодавчими актами.
3.3. Забезпечення контролю за раціональним витрачанням
бюджетних коштів на утримання центрального апарату Держмитслужби
та здійснення централізованих видатків митної системи. Вжиття
заходів щодо запобігання та недопущення втрат і збитків.
3.4. Здійснення розрахунків з постачальниками товарів, робіт,
послуг та облік руху коштів за операціями централізованого
характеру.
3.5. Облік внутрівідомчих розрахунків митної системи.
3.6. Забезпечення облікових та банківських операцій
централізованого характеру за поточним рахунком для обліку
депозитних сум.
3.7. Аналіз операцій з позабалансового обліку митних органів.
3.8. Ведення бухгалтерського обліку з відображанням усіх
господарських операцій, що здійснюються в центральному апараті
Держмитслужби, у регістрах бухгалтерського обліку.
3.9. Унесення пропозицій керівництву Держмитслужби України
щодо покращення фінансово-господарської діяльності митних органів
на підставі аналізу фінансової звітності.
3.10. Участь в оформленні матеріалів, пов'язаних з виявленими
нестачами та відшкодуванням втрат від нестач, крадіжок і псування
активів митних органів, спеціалізованих митних установ і
організацій.
3.11. Розгляд матеріалів і подання пропозицій керівництву
Держмитслужби України щодо безоплатної передачі, у т.ч.
внутрівідомчої, демонтованого обладнання, транспортних засобів й
іншого майна, використання яких в окремо взятому митному органі
або в митних органах у цілому неефективне, економічно недоцільне.
3.12. Участь у погодженні проектів господарських договорів
(контрактів), розгляді в установленому порядку разом з юридичною
та іншими службами договірних та майнових суперечок, прийнятті
рішень щодо майнових суперечок між митними органами,
спеціалізованими митними установами і організаціями.
3.13. Здійснення бухгалтерського обліку господарських
операцій, проведених в іноземній валюті, забезпечення своєчасного
перерахування обов'язкових платежів до Державного бюджету України.
3.14. Забезпечення міжвідомчих відносин з міністерствами,
відомствами та іншими центральними органами виконавчої влади з
питань, що відносяться до компетенції Управління.
3.15. Участь у розгляді проектів законодавчих та нормативних
актів, підготовлених структурними підрозділами Держмитслужби, і
внесення до них пропозицій та зауважень.
3.16. Підготовка проектів нормативних актів, віднесених до
компетенції Управління, а також, у разі потреби, пропозицій щодо
внесення змін до них.
3.17. Забезпечення виконання нормативно-правових актів з
питань державної таємниці, конфіденційної інформації, що є
власністю держави, та службової інформації, а також правил
поводження з документами з обмеженим доступом.
3.18. Розгляд скарг, заяв і пропозицій, які надходять від
громадян, митних та інших органів, установ і організацій.
3.19. Участь в опрацюванні матеріалів перевірок митних
органів, спеціалізованих митних установ і організацій, що
проводяться контрольними органами, у т.ч. відомчими, унесення
пропозицій керівництву Держмитслужби щодо поліпшення стану
фінансово-господарської діяльності в митній службі України.
3.20. Участь в перевірках митних органів, спеціалізованих
митних установ і організацій з питань, що відносяться до
компетенції Управління.
4. Права Управління
4.1. Одержувати в установленому порядку від структурних
підрозділів Держмитслужби, митних органів, спеціалізованих митних
установ і організацій інформацію, необхідну для виконання
покладених на Управління завдань.
4.2. Давати обов'язкові для виконання методичні рекомендації
митним органам, спеціалізованим митним установам і організаціям з
питань ведення бухгалтерського обліку, використання бюджетних та
інших коштів, організації розрахунків, оформлення первинних
облікових документів і складання фінансової звітності.
4.3. Вимагати фінансову звітність від посадових осіб митних
органів, спеціалізованих митних установ і організацій, отримувати
від них необхідні пояснення та документи щодо
фінансово-господарської діяльності, додержання кошторисної
дисципліни, з інших питань діяльності, вимагати матеріали,
пов'язані з витратами грошових і матеріальних цінностей.
4.4. Здійснювати попередній (оперативний) контроль за станом
фінансово-господарської діяльності, бухгалтерського обліку і
фінансової звітності в митних органах, спеціалізованих митних
установах і організаціях на підставі оперативної, періодичної,
річної звітності.
4.5. Вести службове листування з питань, що відносяться до
компетенції Управління, уносити відповідні пропозиції до плану
роботи колегії та центрального апарату Держмитслужби.
4.6. Розглядати і вносити пропозиції щодо підбору,
розстановки, підвищення кваліфікації, призначення, звільнення
керівного складу бухгалтерських служб митних органів,
спеціалізованих митних установ і організацій, а також щодо їх
матеріального заохочення або покарання відповідних працівників за
низький стан облікової роботи, порушення звітної дисципліни.
4.7. Ставити питання перед керівниками митних органів,
спеціалізованих митних установ і організацій та структурних
підрозділів Держмитслужби про скасування наказів і доручень, що
суперечать законодавству, інструкціям, наказам та дорученням
Держмитслужби з питань фінансово-господарської діяльності,
бухгалтерського обліку та звітності, і доповідати про це
керівництву Держмитслужби.
4.8. Проводити наради, семінари з працівниками бухгалтерських
служб митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій
з питань, що відносяться до компетенції Управління. Залучати в
установленому порядку до цієї роботи, а також для проведення
відповідних досліджень та розробки методичних документів
спеціалістів Держмитслужби, митних органів, науково-дослідних
організацій та учбових закладів.
5. Керівництво та структура Управління
Управління очолює начальник Управління - головний бухгалтер
(далі - начальник Управління), який призначається на посаду та
звільняється з неї Головою Державної митної служби України
(наказом Держмитслужби).
5.1. Начальник Управління: 5.1.1. Здійснює загальне керівництво роботою Управління. 5.1.2. Забезпечує виконання завдань, покладених на
Управління. 5.1.3. Затверджує положення про структурні підрозділи
Управління та посадові інструкції особового складу Управління,
здійснює розподіл функціональних обов'язків між працівниками
Управління. 5.1.4. Уносить пропозиції керівництву Держмитслужби про
призначення на посади й звільнення з посад працівників митних
органів, спеціалізованих митних установ і організацій, віднесених
до номенклатури посад Голови Служби, а також про заохочення цих
працівників або накладання на них стягнень. 5.1.5. Здійснює постійний контроль за забезпеченням охорони
державної таємниці, конфіденційної інформації, що є власністю
держави, а також службової інформації в Управлінні. 5.1.6. Забезпечує взаємодію Управління з іншими підрозділами
Держмитслужби. 5.1.7. Дає доручення, вказівки митним органам,
спеціалізованим митним установам і організаціям, направляє запити
з питань, що стосуються фінансово-господарської діяльності,
бухгалтерського обліку та фінансової звітності, контролює їх
виконання. 5.1.8. Відповідає на звернення, скарги, запити й пропозиції
громадян та юридичних осіб, що надходять безпосередньо до
Управління. 5.1.9. Контролює дотримання особовим складом Управління вимог
Закону України "Про державну таємницю" ( 3855-12 ) та інших
нормативно-правових актів з питань охорони державної таємниці. 5.1.10. Здійснює керівництво Управлінням, бере участь, у разі
запрошення, у засіданнях колегії Держмитслужби та нарадах, які
проводить керівництво Держмитслужби, з питань, що відносяться до
компетенції Управління, а також візує накази, постанови та
розпорядження з питань, які розглядалися. 5.1.11. Виконує інші завдання, визначені керівництвом
Держмитслужби. 5.1.12. Має право другого підпису грошових, кредитних та
інших фінансових документів.
5.2. Начальник Управління має право: 5.2.1. Запитувати й одержувати в установленому порядку від
структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів,
спеціалізованих митних установ і організацій, фізичних та
юридичних осіб необхідну інформацію й довідкові матеріали для
виконання завдань, покладених на Управління. 5.2.2. Діяти в межах компетенції Держмитслужби й представляти
її інтереси в державних та інших органах. 5.2.3. Надавати відомості, пропозиції, зауваження структурним
підрозділам Держмитслужби, митним органам, спеціалізованим митним
установам і організаціям, іншим державним та недержавним органам,
громадянам. 5.2.4. Самостійно встановлювати організаційні принципи та
схеми роботи Управління й видавати відповідну організаційну
документацію, яка стосується фінансово-господарської діяльності,
бухгалтерського обліку та фінансової звітності. 5.2.5. Вимагати від митних органів, спеціалізованих митних
установ і організацій, особового складу Управління додержання
вимог законодавства, своєчасного виконання доручень керівництва
Держмитслужби, власних доручень. 5.2.6. Підписувати листи Управління, візувати документи та
інші матеріали в межах компетенції Управління. 5.2.7. Вимагати від особового складу Управління та інших
департаментів, управлінь і самостійних підрозділів Держмитслужби
належного оформлення документів, листів тощо.
5.3. Начальник Управління несе відповідальність за: 5.3.1. Недотримання вимог законодавства щодо забезпечення
охорони державної таємниці, конфіденційної інформації, що є
власністю держави, а також службової інформації особисто та
невжиття заходів щодо виконання вимог нормативно-правових актів із
зазначених питань посадовими особами Управління. 5.3.2. Неналежне виконання покладених на Управління завдань
та функцій у межах наданих прав і посадових обов'язків, а також за
низький рівень трудової дисципліни та порушення правил
внутрішнього розпорядку працівниками Управління. 5.3.3. Неналежну організацію діяльності Управління, низький
рівень виконавської дисципліни, недотримання особовим складом
Управління законності у службовій діяльності. 5.3.4. Негативні наслідки своїх розпоряджень, доручень,
самостійно прийнятих рішень під час виконання службових обов'язків
та за бездіяльність. 5.3.5. Неналежний стан професійної підготовки та виховної
роботи серед особового складу Управління. 5.3.6. Незабезпечення створення належних умов з охорони
праці.
5.4. Начальник Управління має одного заступника.
5.5. Структура Управління: До складу Управління входять два відділи: бухгалтерського
обліку та звітності центрального апарату й зведеної бухгалтерської
звітності та методології. Відділ бухгалтерського обліку та звітності центрального
апарату складається з шести осіб: начальника відділу, п'яти
головних спеціалістів-економістів. Відділ зведеної бухгалтерської звітності та методології
складається з п'яти осіб: заступника начальника Управління -
начальника відділу, чотирьох головних спеціалістів-економістів.
5.6. Працівники Управління призначаються на посади та
звільняються з посад Головою Служби (наказом Держмитслужби) за
поданням начальника Управління.
Начальник Управління
бухгалтерського обліку
та звітності
- головний бухгалтер Н.М.Сенкевич-Давидець
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: