ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
17.12.2010 N 1485
{ Наказ скасовано на підставі Розпорядження КМN 103-р ( 103-2012-р ) від 15.02.2012 }
Про заходи щодо введення системи визначенняризикових показників за суб'єктними ознаками
("Білий" та "Чорний" списки) при здійсненні
митного контролю та митного оформлення
З метою реалізації пункту 16 завдань реформування митної
служби України, що передбачені Концепцією реформування діяльності
митної служби України на 2011-2015 роки "Обличчям до людей"
( n0019342-10 ), щодо поширення принципу селективності контролю на
основі автоматизованого управління ризиками та відповідно до
стандартних правил 6.3 та 6.4 ( 976_007 ) Міжнародної конвенції
про спрощення та гармонізацію митних процедур ( 995_643 ) від
18.05.73, до якої Україна приєдналась згідно із Законом України
"Про приєднання України до Протоколу про внесення змін до
Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних
процедур" від 05.10.2006 N 227-V ( 227-16 ), статті 42 Митного
кодексу України ( 92-15 ) Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Критерії та Порядок формування Реєстру
підприємств, переміщення якими товарів та транспортних засобів
мають ознаки ризикованості або сумнівності ("Чорний список") (далі
- Реєстр), що додаються.
2. Встановити, що:
2.1. До товарів і транспортних засобів, що переміщуються
через митний кордон України підприємствами, які не включені до
Реєстру ("Білий список"), митний контроль здійснюється із
застосуванням мінімально необхідного обсягу митних процедур,
визначеного відповідно до нормативно-правових актів, що регулюють
порядок проведення митного контролю та митного оформлення товарів
і транспортних засобів.
2.2. До товарів і транспортних засобів, що переміщуються
через митний кордон України підприємствами, які включені до
Реєстру, застосовуються форми та обсяг митного контролю, визначені
в тому числі за результатами оцінки ризиків відповідно до
затверджених профілів ризику з використанням Реєстру.
3. Керівникам структурних підрозділів Держмитслужби,
спеціалізованих митних установ, регіональних митниць, митниць,
відповідальних за ведення розділів Реєстру:
3.1. Визначити посадових осіб, відповідальних за ведення
розділів Реєстру.
3.2. Здійснювати накопичення даних для ведення Реєстру,
починаючи з дати підписання цього наказу.
3.3. Забезпечити ведення Реєстру з дати введення в
експлуатацію відповідного програмно-інформаційного комплексу
Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби (далі -
ЄАІС).
4. Керівникам структурних підрозділів Держмитслужби,
спеціалізованих митних установ, відповідальних за контроль та
координацію дій з ведення розділів Реєстру, забезпечити здійснення
контролю за своєчасністю та повнотою ведення митними органами
відповідних розділів Реєстру.
5. Департаменту аналітичної роботи, управління ризиками та
аудиту (Ярмольський С.І.), керівникам структурних підрозділів
Держмитслужби, відповідальних за контроль та координацію дій з
ведення розділів Реєстру, протягом 10 днів з дати підписання
наказу розробити та направити до Регіональної інформаційної
митниці форму Реєстру та технічне завдання щодо розроблення
відповідного програмно-інформаційного комплексу ЄАІС.
6. Департаменту аналітичної роботи, управління ризиками та
аудиту (Ярмольський С.І.) протягом 30 днів з дати підписання
наказу розробити та вжити заходів із затвердження профілів ризику
з використанням Реєстру.
7. Регіональній інформаційній митниці протягом 30 днів з дати
отримання інформації відповідно до пункту 5 цього наказу розробити
й увести в експлуатацію програмно-інформаційний комплекс ЄАІС із
формування Реєстру.
8. Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних
правил (Лисий В.М.) протягом 30 днів з дати підписання наказу
подати на затвердження Порядок підготовки та поставлення на
контроль структурними підрозділами Держмитслужби України, митними
органами орієнтувань з використанням модуля "Орієнтування"
програмно-інформаційного комплексу "Інспектор-2006".
9. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Голови Служби Дериволкова С.Д.
Голова Державної
митної служби України І.Г.Калєтнік
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Державної митної
служби України
для формування Реєстру підприємств,
переміщення якими товарів та транспортних засобів
мають ознаки ризикованості або сумнівності
("Чорний список")
1. Наявність протоколів про порушення митних правил або
порушеної кримінальної справи щодо посадової особи підприємства.
2. Отримання в установленому порядку митними органами
інформації, за результатами опрацювання якої встановлено, що
підприємство-нерезидент має ознаки, що вказують на сумнівність
його існування та/або ведення ним господарської діяльності.
3. Отримання митним органом від інших митних органів,
спеціалізованих митних установ, правоохоронних, податкових
органів, міжнародних організацій, митних або інших адміністрацій
іноземних держав, з інших джерел інформації про підприємства,
посадових осіб підприємств, якими чи за допомогою яких можуть бути
вчинені митні правопорушення (орієнтування).
4. Наявність у підприємств-резидентів непогашених податкових
зобов'язань, податкових боргів за митними платежами.
5. Наявність фактів недопуску підприємством-резидентом до
проведення митними органами на цьому підприємстві перевірки
системи звітності та обліку товарів і транспортних засобів, що
переміщуються через митний кордон України, перешкоджання посадовим
особам, уповноваженим на проведення перевірки, у доступі до
товарів, транспортних засобів і документів, а також непред'явлення
в установлений законодавством строк без поважних причин таких
товарів, транспортних засобів і документів посадовій особі митного
органу.
6. Установлення митним органом на підставі інформації
компетентних органів іноземних держав факту підробки
(фальсифікації) поданого підприємством-резидентом при декларуванні
товарів сертифіката про походження товару.
7. Позбавлення підприємства права на перевезення вантажів із
застосуванням книжки МДП на підставі статті 38 Митної конвенції
про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП
( 995_012 ).
В.о. начальника Департаменту
аналітичної роботи,
управління ризиками та аудиту С.І.Ярмольський
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Державної митної
служби України
формування Реєстру підприємств,
переміщення якими товарів та транспортних засобів
мають ознаки ризикованості або сумнівності
("Чорний список") (далі - Реєстр)
1. Розділ "Порушники митних правил"
1.1. Підприємства включаються до розділу Реєстру за наявності
однієї з таких умов: складення протягом року щодо посадової особи підприємства
протоколу про порушення митних правил, відповідальність за які
передбачена статтями 340, 345, 351, 352, 353, 355 Митного кодексу
України ( 92-15 ); повторне протягом року складення щодо посадової особи
підприємства протоколу про порушення митних правил,
відповідальність за які передбачена статтями 331, 336, 339, 342,
348, 349 Митного кодексу України ( 92-15 ); систематичне (три і більше рази) протягом року складення щодо
посадової особи підприємства протоколу про порушення митних
правил, відповідальність за які передбачена статтями 329, 332,
333, 334, 335, 337, 338, 341, 343, 346, 347, 350, 354 Митного
кодексу України ( 92-15 ); порушення щодо посадової особи підприємства кримінальної
справи про контрабанду.
1.2. Підприємства виключаються з розділу Реєстру за наявності
однієї з таких умов: прийняття рішення про закриття справи про порушення митних
правил; пройшло більше одного року з дати прийняття рішення у справі
про порушення митних правил, крім прийняття рішення про закриття
справи; прийняття рішення про закриття кримінальної справи; пройшло більше двох років з дати винесення судом вироку за
кримінальною справою про контрабанду.
1.3. Інформація передається до розділу Реєстру автоматизовано
після занесення відповідної інформації про порушення митних правил
та контрабанду до програмно-інформаційного комплексу ЄАІС
"Боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил".
1.4. Внесення відповідної інформації до
програмно-інформаційного комплексу ЄАІС "Боротьба з контрабандою
та порушеннями митних правил" здійснюється регіональними
митницями, митницями протягом одного робочого дня після складення
протоколу про порушення митних правил, порушення кримінальної
справи (отримання митним органом інформації про порушення
кримінальної справи), прийняття рішення у справі про порушення
митних правил, у кримінальній справі про контрабанду.
1.5. Контроль та координація дій з внесення відповідної
інформації до програмно-інформаційного комплексу ЄАІС "Боротьба з
контрабандою та порушеннями митних правил" здійснюється
Департаментом боротьби з контрабандою та порушеннями митних
правил.
2. Розділ "Підприємства-нерезиденти,діяльність яких є сумнівною"
2.1. Підприємства-нерезиденти включаються до розділу Реєстру
за умови отримання в установленому порядку митними органами
інформації, за результатами опрацювання якої встановлено, що
підприємство-нерезидент: 1 - не зареєстроване в країні приналежності; 2 - не перебуває за вказаною адресою; 3 - не має постійної адреси; 4 - має лише адресу для листування (абонентську скриньку,
електронну адресу); 5 - знаходиться в розшуку; 6 - визнане банкрутом; 7 - ліквідоване; 8 - має інші ознаки, що вказують на сумнівність його
існування та/або ведення ним господарської діяльності (не здійснює
зовнішньоекономічну діяльність тощо).
2.2. Підприємства-нерезиденти виключаються з розділу Реєстру
після отримання митним органом інформації з офіційних джерел, що
спростовує наявність підстав, зазначених у пункті 2.1 цього
Порядку.
2.3. Інформація вноситься до розділу Реєстру протягом трьох
робочих днів з дати отримання митним органом інформації, що
свідчить про наявність підстав, зазначених у пунктах 2.1, 2.2
цього Порядку.
2.4. Ведення розділу Реєстру здійснюється Регіональною
інформаційною митницею, регіональними митницями, митницями.
2.5. Контроль та координація дій з ведення розділу Реєстру
здійснюється Департаментом митної статистики, Департаментом
боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил та
Департаментом аналітичної роботи, управління ризиками та аудиту.
3. Розділ "Підприємства, щодо яких наявні орієнтування"
3.1. Підприємства включаються до розділу Реєстру після
отримання митним органом від інших митних органів, спеціалізованих
митних установ, правоохоронних, податкових органів, міжнародних
організацій, митних або інших адміністрацій іноземних держав, з
інших джерел інформації про те, що такими підприємствами, їх
посадовими особами чи за допомогою таких підприємств, їх посадових
осіб можуть бути вчинені митні правопорушення.
3.2. Підприємства виключаються з розділу Реєстру після
закінчення терміну дії орієнтування.
3.3. Інформація передається до розділу Реєстру автоматизовано
після занесення відповідної інформації про орієнтування до модуля
"Орієнтування" програмно-інформаційного комплексу "Інспектор-2006"
та її автоматизованого передання до відповідного
програмно-інформаційного комплексу ЄАІС.
3.4. Порядок внесення відповідної інформації до модуля
"Орієнтування" програмно-інформаційного комплексу "Інспектор-2006"
визначається окремим наказом Держмитслужби.
3.5. Контроль та координація дій з унесення відповідної
інформації до модуля "Орієнтування" програмно-інформаційного
комплексу "Інспектор-2006" здійснюється Департаментом боротьби з
контрабандою та порушеннями митних правил.
4. Розділ "Підприємства-резиденти, щодо яких наявнінепогашені податкові зобов'язання та податкові борги
за митними платежами"
4.1. Підприємства-резиденти включаються до розділу Реєстру за
наявності однієї з таких умов: непогашення платником податків податкового зобов'язання
протягом десяти робочих днів від дня отримання податкового
повідомлення, складеного на підставі акта документальної
перевірки; наявність у платника податків непогашеної суми податкового
боргу.
4.2. Підприємства-резиденти виключаються з розділу Реєстру
після погашення платником податків суми податкового зобов'язання,
податкового боргу або якщо пройшло більше трьох років з дати
виникнення податкового боргу.
4.3. Інформація вноситься до розділу Реєстру протягом трьох
робочих днів з дати отримання митним органом інформації, що
свідчить про наявність підстав, зазначених у пунктах 4.1, 4.2
цього Порядку.
4.4. Ведення розділу Реєстру здійснюється регіональними
митницями, митницями.
4.5. Контроль та координація дій з ведення розділу Реєстру
здійснюється Департаментом адміністрування митних платежів.
5. Розділ "Підприємства-резиденти,щодо яких наявні факти недопуску до проведення
перевірок чи непред'явлення документів"
5.1. Підприємства-резиденти включаються до розділу Реєстру за
наявності однієї з таких умов: наявності задокументованого факту недопуску
підприємством-резидентом до проведення митними органами на
підприємстві перевірки системи звітності та обліку товарів і
транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон
України; наявності задокументованого факту перешкоджання посадовим
особам, уповноваженим на проведення перевірки, у доступі до
товарів, транспортних засобів і документів; непред'явлення в установлений законодавством строк без
поважних причин товарів, транспортних засобів і документів
посадовій особі митного органу. При цьому складено акт про відмову в допуску до проведення
перевірки та/або протокол про порушення митних правил,
відповідальність за яке передбачена статтею 342 Митного кодексу
України ( 92-15 ).
5.2. Підприємства-резиденти виключаються з розділу Реєстру за
наявності однієї з таких умов: пройшло більше одного року з дати прийняття рішення у справі
про порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена
статтею 342 Митного кодексу України ( 92-15 ), крім прийняття
рішення про закриття справи; прийняття рішення про закриття справи про порушення митних
правил; допуск до проведення перевірки; пред'явлення необхідних документів.
5.3. Інформація вноситься до розділу Реєстру протягом трьох
робочих днів з дати отримання митним органом інформації, що
свідчить про наявність підстав, зазначених у пунктах 5.1, 5.2
цього Порядку.
5.4. Ведення розділу Реєстру здійснюється регіональними
митницями, митницями.
5.5. Контроль та координація дій з ведення розділу Реєстру
здійснюється Департаментом аналітичної роботи, управління ризиками
та аудиту.
6. Розділ "Підприємства-резиденти,якими при декларуванні товарів подавались
сертифікати про походження товарів,
визнані за результатами перевірки підробленими
(фальсифікованими)"
6.1. Підприємства-резиденти включаються до розділу Реєстру у
разі установлення митним органом на підставі інформації
компетентних органів іноземних держав факту підробки
(фальсифікації) поданого підприємством при декларуванні товарів
сертифіката про походження товару.
6.2. Підприємства-резиденти виключаються з розділу Реєстру,
якщо пройшло більше одного року з дати отримання митним органом
відповідної інформації.
6.3. Інформація вноситься до розділу Реєстру протягом
п'ятнадцяти робочих днів з дати отримання відповідної інформації.
6.4. Ведення розділу Реєстру здійснюється Управлінням
митно-тарифного регулювання.
7. Розділ "Підприємства, позбавлені правана перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП
на підставі статті 38 Митної конвенції
про міжнародне перевезення вантажів
із застосуванням книжки МДП"
7.1. Підприємства включаються до розділу Реєстру після
позбавлення підприємства наказом Держмитслужби права на
перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП на підставі
статті 38 Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із
застосуванням книжки МДП ( 995_012 ).
7.2. Підприємства виключаються з розділу Реєстру після
закінчення терміну дії позбавлення права на перевезення вантажів
із застосуванням книжки МДП.
7.3 Інформація вноситься до розділу Реєстру протягом трьох
робочих днів з дати підписання відповідного наказу Держмитслужби.
7.4. Ведення розділу Реєстру здійснюється Управлінням
контролю за переміщенням товарів.
В.о. начальника Департаменту
аналітичної роботи,
Управління ризиками та аудиту С.І.Ярмольський
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua
Джерело:Офіційний портал ВРУ