НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ |
ПОСТАНОВА |
30.06.2015 № 1972 |
Про затвердження Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії,
що здійснює державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019}
Відповідно до пункту 4 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого Указом Президента України від 10 вересня 2014 року № 715, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях, що додається.
2. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики в установленому порядку забезпечити подання цієї постанови на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: Міністр енергетики Голова Державної Голова |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях
1.1. Цей Порядок визначає процедуру подання, формування, розгляду, схвалення та виконання інвестиційних програм ліцензіатів з метою визначення обґрунтованості запланованих ліцензіатом капіталовкладень та/або витрат у структурі тарифів (цін) на передачу електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами або на виробництво теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях (далі - АЕС), гідроелектростанціях (далі - ГЕС) та гідроакумулюючих електростанціях (далі - ГАЕС) на принципах економічної доцільності та цільового використання коштів ліцензіатом.
{Пункт 1.1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
1.2. Цей Порядок поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали ліцензію на здійснення господарської діяльності (далі - ліцензіати) з:
передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами;
виробництва теплової та/або електричної енергії на АЕС;
виробництва електричної енергії на ГЕС та ГАЕС.
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
базовий період - період дії інвестиційної програми, який передує прогнозному періоду, тривалістю, як правило, календарний рік;
{Абзац другий пункту 1.3 розділу I в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
звітний період - період дії інвестиційної програми, за який ліцензіат звітує про виконання інвестиційної програми (щокварталу з наростаючим підсумком та за підсумками року);
інвестиційна програма - план використання коштів для підвищення рівня надійності та економічності роботи основних фондів, який містить комплекс зобов’язань ліцензіата на період її виконання щодо розвитку ліцензіата, джерела її фінансування, графік виконання та пояснювальну записку;
прогнозний період - період дії інвестиційної програми, протягом якого ліцензіат планує виконання інвестиційної програми (як правило, календарний рік);
{Абзац п'ятий пункту 1.3 розділу I в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
структура тарифу - структура обґрунтованих витрат ліцензіата (операційних витрат та витрат з прибутку) на здійснення ліцензованої діяльності, що групуються за економічними елементами і на основі яких розраховуються та затверджуються тарифи.
1.4. Ліцензіат зобов’язаний використовувати кошти, визначені як джерело фінансування інвестиційної програми, виключно на її виконання відповідно до графіка, визначеного інвестиційною програмою.
1.5. Розгляду питання про схвалення інвестиційної програми передує проведення ліцензіатом відкритого обговорення на місцях згідно з Порядком проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженим постановою НКРЕКП від 30 червня 2017 року № 866.
{Розділ I доповнено новим пунктом 1.5 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
1.6. Рішення про схвалення інвестиційної програми або внесення змін до неї приймається НКРЕКП на її засіданні у формі відкритого слухання шляхом всебічного та повного з’ясування позицій усіх учасників відкритого засідання після розгляду і опрацювання НКРЕКП інвестиційної програми або запропонованих змін та наданих матеріалів згідно з вимогами цього Порядку.
Під час розгляду питання про схвалення інвестиційної програми або внесення змін до неї на засідання НКРЕКП у формі відкритого слухання запрошуються представники ліцензіата та центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, та інших заінтересованих сторін (у разі необхідності).
{Абзац другий пункту 1.6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
Рішення НКРЕКП про схвалення інвестиційної програми або внесення змін до неї оприлюднюються відповідно до Регламенту Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 06 грудня 2016 року № 2133.
{Абзац третій пункту 1.6 розділу I в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
ІІ. Вимоги до інвестиційних програм
2.1. З метою обґрунтування запланованих витрат ліцензіата, які спрямовуються на реконструкцію, технічне переоснащення та розвиток основних фондів, інших активів ліцензіата, до НКРЕКП подається інвестиційна програма ліцензіатом з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, ліцензіатом з виробництва електричної енергії на АЕС - за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку, а ліцензіатом з виробництва електричної енергії на ГЕС та ГАЕС - за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку.
2.2. Джерела фінансування інвестиційної програми формуються ліцензіатом з таких статей:
прибуток на виробничі інвестиції, передбачений структурою тарифів (цін);
{Абзац третій пункту 1.6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
запланований обсяг надходжень за перетоки реактивної електричної енергії;
частина від запланованого обсягу надходжень коштів, пов’язаних зі зменшенням фактичних технологічних витрат електричної енергії, що виникли при її передачі електричними мережами, порівняно з нормативними, а для ліцензіата з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами також кошти, отримані в результаті проведення аукціону щодо доступу до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України.
Додатковими джерелами фінансування інвестиційної програми можуть бути кредити, рішення про можливість залучення яких попередньо погоджені НКРЕКП, будь-яка фінансова допомога, кошти, отримані від здійснення діяльності, пов’язаної та не пов’язаної з передачею або виробництвом теплової та/або електричної енергії, та інші джерела відповідно до вимог чинного законодавства.
2.3. Інвестиційна програма формується відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість, далі - ПДВ) та включає:
1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан ліцензіата на дату закінчення чинної інвестиційної програми з урахуванням заходів чинної інвестиційної програми;
2) опис заходів (робіт, послуг), запланованих на прогнозний період;
{Підпункт 2 пункту 2.3 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
3) перелік заходів (робіт, послуг), основного обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення, запланованих для виконання у прогнозному періоді, із зазначенням етапів виконання (проектно-вишукувальні роботи, будівельно-монтажні роботи, закупівля обладнання, пусконалагоджувальні роботи, завершення робіт та ін.) та їх вартості, з розбивкою на квартали з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів;
{Підпункт 3 пункту 2.3 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
4) пояснювальну записку, яка містить, зокрема: мету виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді; обґрунтування необхідності та доцільності проведення заходів (робіт) за кожним розділом інвестиційної програми; посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт); інформацію про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проектну документацію; інформацію щодо проведення експертизи проектної документації; опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми; інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання по роках з урахуванням фактичного виконання);
{Підпункт 4 пункту 2.3 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
5) джерела фінансування інвестиційної програми, розраховані відповідно до чинних структур тарифів (цін) та планів щодо інших надходжень на прогнозний період;
{Підпункт 5 пункту 2.3 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
6) зобов’язання ліцензіата з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами щодо зниження технологічних витрат електричної енергії за результатами реалізації інвестиційної програми;
{Підпункт 6 пункту 2.3 розділу I в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
7) розрахунки економічного ефекту від впровадження кожного заходу (роботи) інвестиційної програми.
{Підпункт 7 пункту 2.3 II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
2.4. До інвестиційної програми ліцензіатом додаються обґрунтовувальні матеріали (у тому числі в електронному вигляді) до запланованих заходів (робіт) та закупівель товарів, які, зокрема, можуть містити цінові пропозиції (прайс-листи) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі, документи про затвердження проектної документації, передбачені вимогами чинного законодавства України, зведені кошториси до відповідних проектів.
{Пункт 2.4 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
2.5. Числова інформація в інвестиційній програмі та звітах щодо її виконання зазначається в тисячах гривень без десяткових знаків.
2.6. Ліцензіат може передбачити в інвестиційній програмі кошти для розробки проектів на реалізацію робіт, що заплановані до виконання в майбутніх періодах. Планова вартість таких проектно-вишукувальних робіт визначається відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 або галузевих нормативних документів.
Для проектів, виконання яких передбачається за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій, обґрунтуванням планової вартості можуть бути цінові пропозиції основних потенційних проектувальників на підставі затвердженого технічного завдання на проектування.
2.7. Обсяги інвестицій визначаються ліцензіатом виходячи з технічного стану основних фондів та інших активів ліцензіата, принципів економічної доцільності запровадження відповідних заходів, а також з урахуванням впливів цих заходів на рівень тарифів (цін) на виробництво, передачу і постачання теплової та/або електричної енергії та роздрібних тарифів (цін) на електричну енергію.
{Пункт 2.7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
2.8. Планування фінансування розділів інвестиційної програми повинно здійснюватись ліцензіатом з урахуванням, зокрема, необхідності забезпечення належного рівня якості надання послуг з передачі електричної енергії міждержавними, магістральними та місцевими (локальними) електричними мережами та з постачання електричної енергії споживачам на довгостроковий період, зменшення втрат електричної енергії, підвищення енергоефективності магістральних та міждержавних електричних мереж, забезпечення кібербезпеки системи передачі.
{Пункт 2.8 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
2.9. Фінансування заходів з проведення будівництва (нового будівництва, реконструкції, модернізації, технічного переоснащення) об’єктів ліцензіата включається до інвестиційної програми за наявності необхідних для цього проектів, розроблених відповідно до вимог ДБН А.2.2-3-2014 і затверджених в установленому порядку, а також титулу будівництва (за наявності), а для об’єктів ІV та V категорій складності - ухваленого техніко-економічного обґрунтування, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства.
{Абзац перший пункту 2.9 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
З метою забезпечення ефективного використання джерел фінансування інвестиційної програми та для прискорення виконання об’єктів з класом наслідків СС-2 та СС-3 і комплексів релейного захисту та автоматики, строк виготовлення окремого обладнання для яких перевищує шість місяців, ліцензіат може передбачити в інвестиційній програмі до п’ятдесяти відсотків орієнтовної вартості такого обладнання, визначеної відповідно до прайс-листів виробників відповідного обладнання або їх офіційних представників в Україні, для виплати авансових платежів та вартість виконання відповідних проектно-вишукувальних робіт згідно з пунктом 2.6 цього розділу. Після виконання проектно-вишукувальних робіт щодо відповідних об’єктів ліцензіат відповідно до пункту 3.11 розділу ІІІ цього Порядку має право звернутися до НКРЕКП з пропозицією щодо внесення змін до схваленої інвестиційної програми для включення залишку фінансування з наданням відповідного мережевого графіка.
{Абзац другий пункту 2.9 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
Обґрунтовувальні матеріали до заходів інвестиційної програми ліцензіата з виробництва електричної та теплової енергії на АЕС за напрямком «Фізичний захист» (проектно-кошторисна документація, технічні завдання та умови на проектування або виконання робіт тощо) надаються ліцензіатом із дотриманням вимог чинного законодавства щодо охорони державної таємниці та іншої інформації з обмеженим доступом центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі. В якості основних обґрунтовувальних документів надаються приписи центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки використання ядерної енергії, та фінансові плани, розроблені відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2005 року № 740 «Про затвердження Порядку проведення розрахунків і складання фінансових планів фізичного захисту».
У якості обґрунтовувальних матеріалів до заходів інвестиційної програми ліцензіата з виробництва електричної та теплової енергії на АЕС, спрямованих на підвищення безпеки АЕС та продовження терміну експлуатації енергоблоків АЕС, можуть надаватися затверджені у встановленому в експлуатуючій організації порядку техніко-економічні розрахунки для включення до інвестиційної програми до тридцяти відсотків орієнтовної вартості відповідного обладнання, визначеної згідно з прайс-листами виробників відповідного обладнання або їх офіційних представників в Україні, для виплати авансових платежів та вартість виконання відповідних проектно-вишукувальних робіт згідно з пунктом 2.6 розділу ІІ цього Порядку. Включення залишку фінансування до інвестиційної програми здійснюється відповідно до пункту 3.11 розділу ІІІ цього Порядку на підставі затвердженої у встановленому порядку проектної документації.
2.10. Ціни закупівель, які застосовуються при формуванні інвестиційної програми, є орієнтовними. Остаточна ціна закупівель визначається ліцензіатом на конкурентних засадах відповідно до вимог чинного законодавства про здійснення закупівель.
2.11. На титульній сторінці всіх примірників схваленої інвестиційної програми вказуються реквізити документів, якими інвестиційна програма затверджена відповідно до статуту ліцензіата, погоджена з центральним органом виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, та схвалена НКРЕКП. Зазначені відмітки підписуються керівником ліцензіата або уповноваженою ним особою та скріплюються печаткою (за наявності).
Сторінки інвестиційної програми нумеруються, прошнуровуються, кількість прошнурованих аркушів завіряється підписом керівника ліцензіата або уповноваженою ним особою та скріплюється печаткою (за наявності).
2.12. Матеріали, які надаються як обґрунтування розділів інвестиційної програми, повинні бути підписані керівником ліцензіата або уповноваженою ним особою.
ІІІ. Порядок розгляду та схвалення інвестиційних програм
3.1. Інвестиційна програма на прогнозний період подається на розгляд до НКРЕКП не пізніше ніж за 2 місяці до дати закінчення попередньої інвестиційної програми.
{Пункт 3.1 розділу III в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
З метою інформування громадськості проект інвестиційної програми оприлюднюється відповідним ліцензіатом шляхом розміщення на своєму офіційному веб-сайті в мережі Інтернет із забезпеченням можливості збору зауважень та пропозицій до зазначених проектів протягом не менше 30 календарних днів до дати прийняття рішення щодо схвалення інвестиційної програми.
3.2. Інвестиційна програма оформлюється з дотриманням вимог цього Порядку, затверджується в установленому законодавством порядку та погоджується з центральним органом виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі.
До інвестиційної програми ліцензіата з виробництва електричної та теплової енергії на АЕС та ліцензіата з виробництва електричної енергії на ГЕС та ГАЕС додається висновок ліцензіата з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами в частині забезпечення сталого режиму функціонування об’єднаної енергетичної системи України.
Заходи інвестиційної програми ліцензіата з виробництва електричної та теплової енергії на АЕС, направлені на підвищення безпеки АЕС та продовження терміну експлуатації енергоблоків АЕС, погоджуються з центральним органом виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки використання ядерної енергії.
3.3. Інвестиційна програма та відповідні обґрунтовувальні матеріали надаються для опрацювання до територіального підрозділу НКРЕКП у відповідному регіоні та апарату НКРЕКП в електронному вигляді та на паперових носіях.
{Абзац другий пункту 3.3 розділу III виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
Інвестиційна програма розглядається на предмет її оформлення, затвердження та погодження, наявності відповідного обґрунтування окремих розділів та інвестиційної програми в цілому відповідно до вимог цього Порядку.
У разі встановлення невідповідності інвестиційної програми вимогам цього Порядку в частині оформлення, затвердження та погодження інвестиційна програма до розгляду не приймається, про що письмово повідомляється ліцензіату.
{Абзац третій пункту 3.3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
У разі наявності зауважень та пропозицій до інвестиційної програми НКРЕКП письмово інформує ліцензіата.
Додаткові пояснення, обґрунтування та пропозиції ліцензіата приймаються НКРЕКП протягом десяти робочих днів з дня отримання ліцензіатом зауважень та пропозицій НКРЕКП.
3.4. У разі відсутності в НКРЕКП зауважень до інвестиційної програми або відсутності в ліцензіата пропозицій, додаткових пояснень та обґрунтувань щодо зауважень та пропозицій НКРЕКП до інвестиційної програми питання про схвалення інвестиційної програми ліцензіата виноситься на засідання НКРЕКП у формі відкритого слухання.
3.5. Якщо протягом десяти робочих днів з дня надання НКРЕКП зауважень та пропозицій до інвестиційної програми ліцензіат надає відповідні пропозиції, додаткові пояснення та обґрунтування, інвестиційна програма повторно розглядається відповідним підрозділом апарату НКРЕКП, після чого питання про схвалення інвестиційної програми виноситься на засідання НКРЕКП.
{Пункт 3.5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
3.6. Після прийняття рішення про схвалення інвестиційної програми проектна документація та обґрунтовувальні матеріали до неї, надані ліцензіатом, а також робочі примірники інвестиційної програми повертаються ліцензіату та зберігаються у нього не менше трьох років після закінчення строку дії відповідної інвестиційної програми та мають бути надані НКРЕКП за її запитом для виконання покладених на неї завдань.
3.7. Якщо під час розгляду в НКРЕКП інвестиційної програми виникають питання, що потребують проведення експертизи, розгляд інвестиційної програми зупиняється на період, необхідний для проведення такої експертизи, про що НКРЕКП письмово повідомляє ліцензіата протягом п’яти днів з дня прийняття рішення НКРЕКП щодо проведення такої експертизи.
У разі визнання НКРЕКП на її засіданні у формі відкритого слухання недостатності обґрунтування окремих розділів інвестиційної програми НКРЕКП або ліцензіат може ініціювати проведення експертизи зазначених розділів інвестиційної програми, окремих заходів.
За результатами експертизи спірні питання розглядаються на засіданні НКРЕКП у формі відкритого слухання.
3.8. У разі визнання на засіданні НКРЕКП у формі відкритого слухання необґрунтованими окремих розділів інвестиційної програми або їх складових ці розділи чи їх складові ліцензіату пропонується виключити, а кошти, передбачені на їх фінансування, можуть бути вилучені зі структури тарифів (цін) або перерозподілені між іншими розділами інвестиційної програми.
{Пункт 3.8 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
3.9. Ліцензіат забезпечує достовірність наданої НКРЕКП інформації.
3.10. Схвалена НКРЕКП інвестиційна програма оформлюється ліцензіатом у чотирьох примірниках. Протягом п’яти робочих днів один примірник та його копія в електронній формі надаються до апарату НКРЕКП, другий примірник та його копія в електронній формі - до територіального підрозділу НКРЕКП у відповідному регіоні, третій - до центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, четвертий - залишається у ліцензіата.
Електронна форма схваленої НКРЕКП інвестиційної програми оприлюднюється відповідним ліцензіатом шляхом розміщення на своєму офіційному веб-сайті в мережі Інтернет протягом тижня з дня прийняття рішення НКРЕКП про схвалення інвестиційної програми та зберігаються на ньому протягом строку дії інвестиційної програми та не менше трьох років після його закінчення.
3.11. При виникненні потреби в здійсненні закупівлі у зв’язку з особливими економічними та іншими обставинами, яких ліцензіат не міг передбачити, у тому числі закупівлі, пов’язаної з ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, виконанням аварійно-відновлювальних робіт, ліцензіат має право протягом прогнозного періоду, але не пізніше ніж за 3 місяці до дати закінчення дії схваленої інвестиційної програми у випадку перегляду тарифу та не пізніше ніж за 2 місяці до дати закінчення дії схваленої інвестиційної програми у випадку коригування в межах тарифу, звернутися до НКРЕКП з пропозицією щодо внесення змін до неї з наданням відповідного обґрунтування.
{Абзац перший пункту 3.11 розділу III в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
Зміни до інвестиційної програми розглядаються НКРЕКП на загальних підставах відповідно до визначеної цим Порядком процедури розгляду та схвалення інвестиційних програм.
Питання про внесення змін до інвестиційної програми розглядається НКРЕКП на засіданнях, які проводяться у формі відкритих слухань.
3.12. При виникненні необхідності виконання аварійно-відновлювальних робіт ліцензіат може здійснювати виконання відповідних робіт за рахунок джерела фінансування інвестиційної програми, повідомивши про це НКРЕКП протягом десяти календарних днів з дати виникнення такої необхідності, та з наданням до відповідного територіального підрозділу НКРЕКП за підсумками прогнозного періоду акта розслідування, кошторису виконаних робіт, відповідного акта Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії та експертного висновку Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Здійснені за рахунок джерела фінансування інвестиційної програми аварійно-відновлювальні роботи відображаються у звіті з виконання інвестиційної програми окремо.
ІV. Виконання інвестиційної програми
4.1. Ліцензіат зобов’язаний виконувати схвалену НКРЕКП інвестиційну програму в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні з урахуванням фактичного наповнення джерел фінансування.
4.2. Виконаними вважаються об’єкти, які введені в експлуатацію відповідно до вимог чинного законодавства, прийняті на баланс та щодо яких здійснено повне фінансування.
Роботи, які мають перехідний характер, вважаються виконаними, якщо по них складено акти виконаних робіт та/або акти прийому-передачі згідно з умовами відповідного договору та здійснено оплату відповідно до цих актів або здійснені авансові платежі, якщо це передбачено схваленою інвестиційною програмою.
{Абзац другий пункту 4.2 розділу IV в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
4.3. При неповному виконанні ліцензіатом інвестиційної програми за звітний період надалі в наступному періоді першочергово здійснюється фінансування заходів з будівництва, реконструкції і технічного переоснащення для забезпечення довиконання заходів.
{Пункт 4.3 розділу IV в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
4.4. При зміні (збільшенні або зменшенні) вартості виконання заходів, передбачених схваленою інвестиційною програмою, до п’яти відсотків ліцензіат може самостійно зробити перерозподіл фінансування між цими заходами в межах одного розділу за умови незмінності фізичних обсягів цих заходів.
4.5. У випадку фактичного збільшення надходження коштів відповідно до визначених джерел фінансування ліцензіат ініціює процедуру внесення відповідних змін до інвестиційної програми згідно з цим Порядком у частині збільшення джерел фінансування та доповнення запланованих заходів.
4.6. Профінансованими вважаються заходи інвестиційної програми, щодо яких здійснено фактичну оплату грошовими коштами.
4.7. У разі недофінансування заходів інвестиційної програми базового періоду з причин, незалежних від ліцензіата, ліцензіат може продовжити фінансування цих заходів до 20 числа місяця, наступного після закінчення періоду дії цієї інвестиційної програми, за рахунок коштів, отриманих як джерело фінансування інвестиційної програми базового періоду.
4.8. Об’єкти (заходи), які були профінансовані ліцензіатом, але не передбачені схваленою інвестиційною програмою або передбачені схваленою інвестиційною програмою у меншій кількості, не враховуються як виконання інвестиційної програми.
V. Порядок надання звітів щодо виконання інвестиційних програм
5.1. Звіт щодо виконання інвестиційної програми ліцензіата з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами, оформлений згідно з додатком 4 до цього Порядку, ліцензіата з виробництва електричної та теплової енергії на АЕС - згідно з додатком 5 до цього Порядку, а ліцензіата з виробництва електричної енергії на ГЕС та ГАЕС - згідно з додатком 6 до цього Порядку в електронній формі (у форматі електронних таблиць MS Excel та скан-копію у форматі PDF) та на паперових носіях надається ліцензіатом до центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, апарату НКРЕКП і територіального підрозділу НКРЕКП у відповідному регіоні щокварталу не пізніше 28 числа місяця, наступного за звітним періодом, та за підсумками року не пізніше 25 лютого року, наступного за звітним періодом.
{Абзац перший пункту 5.1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
Сторінки звіту щодо виконання інвестиційної програми нумеруються, прошнуровуються, кількість прошнурованих аркушів завіряється підписом керівника ліцензіата або уповноваженої ним особи та скріплюються печаткою (за наявності).
При наданні звіту щодо виконання інвестиційної програми ліцензіат до кожного заходу (роботи) зазначає відповідний ідентифікатор закупівлі (за умови проведення торгів в електронній системі закупівель).
{Пункт 5.1 розділу V доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1239 від 27.06.2019}
5.2. У разі неповного виконання інвестиційної програми до звіту надається пояснювальна записка щодо причин неповного виконання.
5.3. Електронна форма звіту щодо виконання інвестиційної програми оприлюднюється ліцензіатом шляхом розміщення на своєму офіційному веб-сайті в мережі Інтернет щокварталу не пізніше 28 числа місяця, наступного за звітним періодом, та за підсумками року не пізніше 25 лютого року, наступного за звітним періодом, та зберігається на ньому не менше трьох років.
5.4. Контроль за виконанням ліцензіатом інвестиційної програми здійснюється шляхом аналізу відповідним структурним підрозділом апарату НКРЕКП та територіальним підрозділом НКРЕКП у відповідному регіоні звітів щодо виконання інвестиційної програми та проведення планових і позапланових перевірок діяльності ліцензіата НКРЕКП.
Додаток 1 |
Додаток 2 |
Додаток 3 |
Додаток 4 |
ЗВІТ
щодо виконання інвестиційної програми
Додаток 5 |
ЗВІТ
щодо виконання інвестиційної програми
Додаток 6 |
ЗВІТ
щодо виконання інвестиційної програми