Про затвердження Інструкції про порядок забезпечення доступу до публічної інформації у Фонді гарантування вкладів фізичних осіб
{Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду
гарантування вкладів фізичних осіб
№ 496 від 20.05.2021
№ 854 від 24.10.2022}
На виконання вимог Законів України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», з метою захисту прав та охоронюваних законом інтересів вкладників та врегулювання порядку забезпечення доступу до публічної інформації виконавча дирекція Фонду гарантування вкладів фізичних осіб ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Інструкцію про порядок забезпечення доступу до публічної інформації у Фонді гарантування вкладів фізичних осіб, що додається.
2. Відділу стратегії та нормативно-методологічного забезпечення разом з юридичною службою забезпечити подання цього рішення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Це рішення набирає чинності з 01 листопада 2015 року.
4. Відділу зв’язків з громадськістю та міжнародними організаціями забезпечити розміщення цього рішення на офіційній сторінці Фонду гарантування вкладів фізичних осіб у мережі Інтернет після його державної реєстрації.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника директора-розпорядника відповідно до розподілу обов’язків.
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок забезпечення доступу до публічної інформації у Фонді гарантування вкладів фізичних осіб
{У тексті цієї Інструкції слова «банк під час здійснення тимчасової адміністрації або ліквідації», «банк, щодо якого здійснюється тимчасова адміністрація» та «веб - сайт» у всіх відмінках замінено словами «банк, що виводиться з ринку» та «вебсайт» у відповідних відмінках згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
1. Ця Інструкція визначає процедуру доступу до публічної інформації у Фонді гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд), процедуру надання публічної інформації, процедуру оскарження рішень, дій чи бездіяльності посадових осіб Фонду щодо надання або відмови у наданні інформації за запитом на публічну інформацію.
2. Дія цієї Інструкції не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.
3. У цій Інструкції терміни вживаються в такому значенні:
банк, що виводиться з ринку,- неплатоспроможний банк, щодо якого здійснюється процедура виведення з ринку, або банк, щодо якого здійснюється процедура ліквідації;
{Пункт 3 розділу I доповнено абзацом другим згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
відповідальний виконавець - визначений керівником уповноваженого підрозділу працівник Фонду або визначений уповноваженою особою Фонду працівник банку, що виводиться з ринку;
{Абзац третій пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
{Абзац третій пункту 3 розділу I виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 496 від 20.05.2021}
запит на публічну інформацію - прохання особи до розпорядника інформації (Фонду та/або до уповноваженої особи Фонду) надати публічну інформацію, що знаходиться в його володінні;
публічна інформація - відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання Фондом та/або уповноваженими особами Фонду своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться в володінні інших суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом України «Про доступ до публічної інформації»;
уповноважена особа Фонду - працівник Фонду, який від імені Фонду та в межах повноважень, передбачених Законом України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» та/або делегованих Фондом, виконує дії із забезпечення виведення банку з ринку;
{Абзац шостий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
уповноважений підрозділ - визначений директором-розпорядником Фонду самостійний структурний підрозділ, до функцій якого віднесено організацію доступу до публічної інформації, якою володіє Фонд та уповноважені особи Фонду.
Термін «вкладник» вживається у значенні, наведеному у Законі України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб».
{Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом сьомим згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 496 від 20.05.2021}
Інші терміни, що використовуються в цій Інструкції, уживаються в значеннях, наведених у Законах України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію».
4. Організація і забезпечення порядку надання публічної інформації, опрацювання, систематизації, аналізу та контролю покладаються на уповноважений підрозділ.
II. Забезпечення порядку доступу до публічної інформації
1. Доступ до публічної інформації забезпечується шляхом:
оприлюднення публічної інформації в офіційних друкованих виданнях;
розміщення публічної інформації на офіційному вебсайті Фонду в мережі Інтернет;
оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних;
{Пункт 1 розділу II доповнено абзацом четвертим згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
розміщення публічної інформації на інформаційних стендах та/або у приміщеннях для прийому громадян;
надання інформації за запитами на публічну інформацію.
2. Безпосередня організація функціонування спеціальних місць для роботи запитувачів з документами чи їх копіями покладається:
у Фонді - на уповноважений підрозділ;
у банках, де призначені уповноважені особи Фонду, - на уповноважених осіб Фонду.
3. Наповнення публічною інформацією офіційного вебсайту Фонду в мережі Інтернет та оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації покладаються на відповідний структурний підрозділ Фонду.
{Пункт 4 розділу II виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
{Пункт 5 розділу II виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
4. Рекомендована форма запиту на інформацію, що подається фізичними особами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», наведена у додатку 1 до цієї Інструкції.
{Пункт 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
5. Рекомендована форма запиту на інформацію, що подається юридичними особами та об’єднаннями громадян без статусу юридичної особи відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», наведена у додатку 2 до цієї Інструкції.
{Пункт 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
6. Рекомендовані форми запитів на публічну інформацію, передбачені пунктами 4 і 5 цього розділу, розміщуються на офіційному вебсайті Фонду в мережі Інтернет.
{Пункт 6 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
7. Публічна інформація, розпорядником якої є Фонд, крім публічної інформації з обмеженим доступом (конфіденційна інформація, таємна інформація, службова інформація), надається у формі та у строки, визначені законодавством.
Публічна інформація може бути надана запитувачу інформації усно, письмово чи в іншій формі (поштою, телефоном, електронною поштою); у визначених спеціальних місцях для роботи запитувачів з документами чи їх копіями. У разі надання інформації у визначених спеціальних місцях для роботи запитувачів з документами чи їх копіями про це робиться відмітка у реєстраційній картці особистого прийому в системі електронного документообігу Фонду.
{Абзац другий пункту 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
III. Порядок обліку, попереднього розгляду, опрацювання та надання інформації за запитами на публічну інформацію
1. Запит на публічну інформацію, що надійшов до Фонду чи банку, що виводиться з ринку, направляється для попереднього розгляду відповідно керівнику уповноваженого підрозділу або уповноваженій особі Фонду.
2. Запити на публічну інформацію підлягають обов’язковому обліку, опрацюванню та розгляду Фондом та/або уповноваженими особами Фонду.
3. Запит на публічну інформацію може бути подано до Фонду:
на телефонну «гарячу лінію» Фонду;
шляхом надсилання на електронну пошту (e-mail) Фонду;
через заповнення відповідних форм на сторінці офіційному вебсайті Фонду в мережі Інтернет;
під час особистого прийому керівництвом Фонду, посадовими особами уповноваженого підрозділу Фонду.
{Розділ III доповнено пунктом 3 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
4. Запит на публічну інформацію може бути подано до банку, що виводиться з ринку, засобами поштового зв’язку на адресу для листування, встановлену Фондом або уповноваженою особою Фонду у разі делегування їй відповідних повноважень.
Запит на публічну інформацію до банку, що виводиться з ринку, може бути подано також через інші канали комунікацій, визначені Фондом або уповноваженою особою Фонду у разі делегування відповідних повноважень.
{Розділ III доповнено пунктом 4 згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
5. Запити на публічну інформацію, розпорядником якої є Фонд, можуть бути подані особисто до Фонду в установлені дні прийому громадян.
{Пункт 5 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
6. За відсутності підстав для відмови у задоволенні запиту на публічну інформацію, передбачених частиною першою статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», такий запит направляється для виконання відповідальному виконавцю.
7. Запити на публічну інформацію, що надійшли до Фонду (банку, що виводиться з ринку), приймаються, обліковуються відповідальним виконавцем в день отримання запиту.
8. У разі якщо Фонд (банк, що виводиться з ринку) не володіє запитуваною інформацією, але йому відомо особу, яка нею володіє, протягом трьох робочих днів відповідальний виконавець готує відповідний проект листа про направлення цього запиту належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача.
{Пункт 8 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
9. Якщо запитувана інформація належить до сфери діяльності декількох підрозділів Фонду (банку, що виводиться з ринку), такі запити на публічну інформацію протягом чотирьох годин з моменту надходження направляються для надання пропозицій до відповідних структурних підрозділів, у яких зберігається така інформація.
10. Структурний підрозділ, де зберігається запитувана публічна інформація, зобов’язаний протягом одного робочого дня надати відповідальному виконавцю уповноваженого підрозділу наявну інформацію разом з пропозиціями щодо обсягу її надання.
11. Відповідальний виконавець, виходячи зі змісту отриманого запиту на публічну інформацію, повинен визначити, чи є підстави для прийняття рішення про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію. У разі якщо такі підстави є, він повинен протягом двох робочих днів з дня реєстрації запиту на публічну інформацію підготувати проект рішення про відстрочку та надати такий проект для розгляду керівнику уповноваженого підрозділу.
12. У разі якщо разом з проханням надати публічну інформацію запит містить прохання надати інформацію, що не є публічною інформацією, відповідальним виконавцем надається роз’яснення щодо необхідності направлення звернення за формою, що визначена законодавством, про що автор запиту на публічну інформацію повідомляється у відповіді на запит.
13. Розгляд по суті запиту на публічну інформацію та підготовка відповіді здійснюються відповідальним виконавцем уповноваженого підрозділу (банку, що виводиться з ринку).
14. Відповідь на запит на публічну інформацію надається за вказаною запитувачем інформації поштовою адресою/місцезнаходженням, адресою електронної пошти, номером засобу зв’язку.
{Пункт 14 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
15. Відповідь на запит на публічну інформацію надається у строк, визначений статтею 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
{Пункт 16 розділу III виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
16. Відповідь на запит підписується керівником уповноваженого підрозділу або уповноваженою особою Фонду.
17. У відповіді на запит на публічну інформацію зазначається запитувана інформація, а за наявності визначених пунктом 17 цього розділу підстав - мотивована відмова у наданні такої інформації. У відповіді також зазначаються найменування уповноваженого підрозділу, місцезнаходження Фонду, прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), посада особи, яка підписала відповідь на запит, номер, дата відповіді.
{Пункт 17 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
18. У задоволенні запиту на інформацію може бути відмовлено в таких випадках:
якщо Фонд або банк, що виводиться з ринку або ліквідація, не володіє і не зобов'язаний відповідно до своєї компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до вимог частини другої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації»;
не дотримано вимог до оформлення запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації»;
особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 Закону України «Про доступ до публічної інформації» фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком.
19. Інформація на запит надається безкоштовно.
20. У разі відмови в задоволенні запиту відповідь має містити мотивовану підставу для відмови, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та посаду особи, яка прийняла рішення про відмову в задоволенні запиту і підписала відповідь, номер, дату, підпис, а також порядок оскарження відмови.
{Абзац перший пункту 17 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається у письмовій формі.
21. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є відкритою інформацією, надається відкрита запитувана інформація, а також зазначається, що інша запитувана інформація належить до інформації з обмеженим доступом.
22. Отримання запитів на публічну інформацію на особистому прийомі здійснюється посадовими особами уповноваженого підрозділу, які здійснюють особистий прийом громадян.
{Пункт 22 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
23. Узагальнена інформація щодо запитів на публічну інформацію, найбільш актуальні (поширені) питання в розрізі банків та інша інформація, що необхідна для прийняття відповідних рішень, щотижня разом з пропозиціями уповноваженого підрозділу надаються заступнику директора-розпорядника згідно з розподілом обов’язків.
24. Облік запитів на публічну інформацію та відповідей на них здійснюється в автоматизованій системі електронного документообігу.
25. Рішення, дії чи бездіяльність Фонду або уповноважених осіб Фонду як розпорядників інформації можуть бути оскаржені директору-розпоряднику Фонду або до суду відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
{Додаток 1 виключено на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
Додаток 1 |
ЗАПИТ
на інформацію, що подається фізичними особами
відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»
Розпорядник інформації: Фонд гарантування вкладів фізичних осіб | |
Прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) запитувача інформації | |
Індекс та поштова адреса за місцем фактичного проживання, адреса електронної пошти, номер засобу зв’язку | |
Загальний опис необхідної інформації та/або вид, назва, реквізити чи зміст документа, інформацію щодо якого потрібно отримати | |
Відповідь прошу надати | |
Поштою | /Вказується поштова адреса/ |
Електронною поштою | /Вказується E-mail/ |
_______________________ | ______________________________ |
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо процедури подання та заповнення форми запиту на інформацію, що подається фізичними особами відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»
1. Запит на публічну інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться в його володінні.
2. Документ, який подано громадянином як запит на інформацію, але який містить прохання надати інформацію, що не є публічною інформацією, розглядається в порядку та строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».
3. Запит на інформацію рекомендовано подавати за наведеною вище формою або:
усно - по телефону або на особистому прийомі;
у письмовій формі - за місцезнаходженням Фонду або банку, що виводиться з ринку;
в електронній формі - на електронну адресу Фонду або банку, що виводиться з ринку.
4. Електронний запит на інформацію не повинен містити вкладених файлів.
5. Всі поля у формі запиту підлягають заповненню, крім полів, де зазначаються дані про спосіб надання відповіді на запит. У цих полях має бути зазначено щонайменше один спосіб надання відповіді на запит.
6. Запит на інформацію повинен містити:
1) прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) запитувача інформації;
2) поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
3) загальний опис запитуваної інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу інформації це відомо;
4) підпис і дату подання запиту, крім запитів, що подаються по телефону або в електронній формі.
7. Якщо отриманий запит на інформацію від фізичної особи не містить повний перелік інформації про заявника, уповноважений підрозділ має право звернутися до заявника з пропозицією щодо уточнення його персональних даних.
{Додаток 1 в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}
Додаток 2 |
ЗАПИТ
на інформацію, що подається юридичними особами та об’єднаннями громадян без статусу юридичної особи відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»
Розпорядник інформації: Фонд гарантування вкладів фізичних осіб | |
Найменування юридичної особи або об’єднання громадян без статусу юридичної особи | |
Місцезнаходження юридичної особи або поштова адреса об’єднання громадян без статусу юридичної особи, адреса електронної пошти, номер засобу зв’язку | |
Прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) уповноваженої запитувачем інформації особи | |
Відомості про наявність у особи повноважень запитувати інформацію від імені юридичної особи або об’єднання громадян без статусу юридичної особи (довіреність, доручення тощо) | |
Загальний опис необхідної інформації та/або вид, назва, реквізити чи зміст документа, інформацію щодо якого потрібно отримати | |
Відповідь прошу надати | |
Поштою | /Вказується поштова адреса/ |
Електронною поштою | /Вказується E-mail/ |
_______________________ | _______________________________ |
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо процедури подання та заповнення форм запитів на інформацію, що подаються юридичними особами та об’єднаннями громадян без статусу юридичної особи відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»
1. Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться в його володінні.
2. Запит на інформацію подається за наведеною вище формою або:
усно - по телефону або на особистому прийомі;
у письмовій формі - за місцезнаходженням Фонду або банку, що виводиться з ринку;
в електронній формі - на електронну адресу Фонду або банку, що виводиться з ринку.
3. Електронний запит на інформацію не повинен містити вкладених файлів.
4. Всі поля у формі запиту підлягають заповненню, крім полів, де зазначаються дані про спосіб надання відповіді на запит. У цих полях має бути зазначено щонайменше один спосіб надання відповіді на запит.
5. Запит на інформацію повинен містити:
1) найменування юридичної особи чи об’єднання громадян без статусу юридичної особи;
2) місцезнаходження юридичної особи або поштову адресу об’єднання громадян без статусу юридичної особи, адресу електронної пошти, номер засобу зв’язку;
3) прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) уповноваженої запитувачем інформації особи;
4) відомості про наявність в особи повноважень запитувати інформацію від імені юридичної особи або об’єднання громадян без статусу юридичної особи (довіреність, доручення тощо);
5) загальний опис необхідної інформації та/або вид, назву, реквізити чи зміст документа, інформацію щодо якого потрібно отримати;
6) підпис і дату подання запиту, крім запитів, що подаються по телефону або в електронному вигляді.
{Додаток 2 в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 854 від 24.10.2022}