Про затвердження Вимог до оформлення заяв та рішень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
{Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1827/5 від 12.06.2018}
Відповідно до частини одинадцятої статті 18 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
1) Вимоги до оформлення заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
2) Вимоги до оформлення рішень державними реєстраторами прав на нерухоме майно.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства юстиції України:
1) від 12 грудня 2011 року № 3502/5 «Про затвердження Порядку прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 грудня 2011 року за № 1429/20167 (зі змінами);
2) від 26 грудня 2011 року № 3601/5 «Про затвердження форм рішень державного реєстратора прав на нерухоме майно та вимог до їх оформлення», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 року за № 1538/20276 (зі змінами);
3) від 17 квітня 2012 року № 595/5 «Про впорядкування відносин, пов’язаних із державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20 квітня 2012 року за № 590/20903 (зі змінами).
3. Технічному адміністратору Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вжити відповідних заходів, необхідних для реалізації цього наказу.
4. Департаменту приватного права (Ференс О.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Севостьянову Н.І.
ВИМОГИ
до оформлення заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
1. Заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - заява) оформлюються за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав).
2. Заява оформлюється українською мовою. Дата та час у заяві зазначаються арабськими цифрами у форматі - «день, місяць, рік, година, хвилина, секунда».
3. Заява містить відомості про:
суб’єкта (суб’єктів) речового права, обтяження такого права (крім випадків, коли в одній особі поєднано особу заявника та відповідного суб’єкта);
речове право, обтяження такого права;
об’єкт нерухомого майна, утому числі його реєстраційний та/або кадастровий номер;
електронну адресу для зворотного зв’язку (за бажанням власника (власників) об’єкта нерухомого майна);
реєстраційний номер заяви (у разі відкликання заяви);
номер запису про речове право, обтяження такого права (у разі внесення змін до записів Державного реєстру прав);
номер запису про речове право, обтяження такого права (у разі скасування записів Державного реєстру прав (крім випадків скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав до 01 січня 2013 року, або скасування записів про державну реєстрацію прав, інформація про які відсутня в Державному реєстрі прав));
номер рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно (у разі скасування відповідного рішення);
Прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, найменування юридичної особи, у тому числі органу державної влади та органу місцевого самоврядування, вказуються повністю.
Реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна зазначається обов’язково, якщо на момент формування заяви відповідний номер присвоєний об’єкту нерухомого майна за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав.
Кадастровий номер земельної ділянки зазначається обов’язково, якщо заява подається відносно земельної ділянки.
4. На заяві в паперовій формі проставляється підпис заявника (заявників) та особи, яка сформувала таку заяву.
5. На заяву в електронній формі накладається кваліфікований електронний підпис заявника (заявників).
{Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1827/5 від 12.06.2018}
6. У заяві в паперовій формі не допускаються підчищення, закреслення чи інші виправлення.
7. Заява в паперовій формі оформлюється шляхом її друку за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав на аркушах паперу форматом А4 (210 х 297 міліметрів).